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細胞培養消耗品と細胞培養培地市場(第2版):製品タイプ別、細胞治療タイプ別、事業規模別、エンドユーザータイプ別、主要地域別分布:業界動向と世界予測、2023-2035年


Cell Culture Consumables and Cell Culture Media Market (2nd Edition): Distribution by Type of Product, Type of Cell Therapy, Scale of Operation, Type of End User and Key Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts, 2023-2035

細胞培養消耗品と細胞培養培地市場は、2023年に11億7000万米ドルと評価され、2023年から2035年の予測期間中に12%のCAGRで成長すると予測されている。 細胞治療とは、病気の細胞や機能しなくなった細胞の... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
ルーツアナリシス
2023年12月1日 US$4,799
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374 英語

 

サマリー

細胞培養消耗品と細胞培養培地市場は、2023年に11億7000万米ドルと評価され、2023年から2035年の予測期間中に12%のCAGRで成長すると予測されている。

細胞治療とは、病気の細胞や機能しなくなった細胞の代わりに健康な細胞を人体に注入し、特定の身体機能を調整することを目的とした治療法である。この分野は、かつては治療不可能と考えられていた病気を治療するための潜在的な解決策を提供することから、近年ヘルスケア分野で大きな注目を集めている。様々な細胞療法が規制当局から承認されたことで、これらの治療に対する需要が急増し、その結果、細胞療法の消耗品として知られる、その製造に使用される材料のニーズが高まっている。特に、細胞培養培地やサプリメントなどの細胞治療消耗品の選択は、最終製品の品質と安全性に直接影響するため、製造プロセスにおいて重要な役割を果たしている。細胞培養消耗品と細胞培養培地市場に関する本レポートでは、細胞治療に関連する4種類の消耗品、すなわち細胞培養培地、培地と必要なサプリメントを含む培地キット、細胞培養試薬、細胞外マトリックスに焦点を当てている。

 

主要市場セグメント

製品の種類

  • 細胞外マトリックス
  • キット
  • メディア
  • 試薬

細胞治療の種類

  • 樹状細胞療法
  • NK細胞療法
  • 幹細胞治療
  • T細胞療法

事業規模

  • 産業
  • 非産業

主要地域

  • 北米
  • ヨーロッパ
  • アジア太平洋
  • 中東・北アフリカ
  • ラテンアメリカ

 

調査対象:

  • 本レポートでは、細胞治療用培地市場を製品タイプ、細胞治療の種類、事業規模、主要地域別に調査しています。
  • 市場成長に影響を与える要因(促進要因、阻害要因、機会、課題など)を分析している。
  • 本レポートは、市場関係者にとっての潜在的な利点と市場内の障害を評価し、市場のトッププレーヤーにとっての競争環境に関する情報を提供する。
  • 細胞培養消耗品および細胞培養培地市場について、設立年、企業規模、本社所在地、製品タイプ、消耗品施設数および所在地、認定取得、エンドユーザータイプ、細胞培養培地適合性、細胞治療タイプ、機能、キット構成要素、ECMコーティングタイプ、製剤、保存可能期間、事業規模、適用地域、保存温度、培地・試薬・細胞外マトリックスの容量など、様々なパラメータを考慮した詳細分析。
  • 細胞培養消耗品・細胞培養培地市場(キット、培地、試薬、細胞外マトリックス)の各社について、サプライヤーの強み(経験年数、企業規模)、ポートフォリオの強み(培地の適合性、細胞治療の種類、応用分野、製造方法、消耗品施設数など)、提供製品数などに基づく詳細な競合分析を行っています。
  • 業界大手企業(強力なサービス・ポートフォリオに基づいて選定)の包括的なブランド・ポジショニング分析により、さまざまな消耗品カテゴリーにおける自社ブランドに対する現在の認識を明らかにする。
  • 細胞治療消耗品および細胞培養培地市場の主要企業の詳細プロフィール。
  • 2016年から2022年までのパートナーシップ、提携、合併、買収、事業拡大構想など、最近の業界動向の分析。
  • 細胞培養消耗品および細胞培養培地市場において、各社が提供する消耗品(培地および細胞外マトリックス)の価格と特徴を考慮し、各社の競争力を評価する独自の競争価格フレームワーク。また、細胞治療用消耗品の価格をその特徴に基づいて推定する式も含まれている。

本レポートを購入する主なメリット

  • 本レポートは、市場全体とそのサブセグメント両方の収益予測に関する貴重な洞察を、市場リーダーと新規参入者に提供する。
  • 関係者は本レポートを活用することで、競合状況の理解を深め、ビジネスのポジショニングを改善し、より効果的な市場参入戦略をとることができる。
  • 本レポートは、細胞治療用培地市場に関するパルスを関係者に提供し、重要な市場促進要因、障壁、機会、および課題に関する重要な情報を提供する。

主要市場企業

  • BDバイオサイエンス
  • バイオテクネ
  • セルジェニックス
  • コーニング
  • アーバイン・サイエンティフィック(富士フイルムが買収)
  • ロンザ
  • ミルテニ・バイオテック
  • ザルトリウス
  • STEMCELLテクノロジー
  • サーモフィッシャーサイエンティフィック

 



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目次

目次

1. まえがき

1.1.はじめに
1.2.主要市場インサイト
1.3.レポートの範囲
1.4.調査方法
1.5.よくある質問
1.6.各章の概要

2.要旨

3.はじめに

3.1.背景と経緯
3.2.細胞治療入門
3.3.細胞治療と他のバイオ医薬品との比較
3.4.細胞治療製品の分類
3.5.細胞治療の開発と製造の概要
3.6.細胞治療開発・製造における原材料の役割
3.7.細胞治療消耗品の種類
3.8.細胞治療消耗品の製造に関連する主な課題
3.9.今後の展望

4.マーケットランドスケープ

4.1.章の概要
4.2.細胞治療キット・プロバイダー一覧
4.2.1.設立年別分析
4.2.2.企業規模別分析
4.2.3.本社所在地別分析
4.2.4.キット製造施設の所在地別分析
4.2.5.取得した認証/認定による分析
4.2.6.エンドユーザーのタイプ別分析
4.2.7.細胞治療のタイプ別分析
4.2.8.機能タイプ別分析
4.2.9.キット成分別分析
4.2.10.保管温度別の分析
4.2.11.運転規模別分析
4.2.12.応用分野別分析
4.2.13.応用分野・地域別分析
4.3.細胞治療メディア・プロバイダー一覧
4.3.1.設立年別分析
4.3.2.企業規模別分析
4.3.3.本社所在地別分析
4.3.4.メディア製造施設所在地別分析
4.3.5.取得した認証/認定による分析
4.3.6.エンドユーザーのタイプ別分析
4.3.7.細胞治療のタイプ別分析
4.3.8.媒体適合性による分析
4.3.9.機能タイプ別分析
4.3.10.保存温度による分析
4.3.11.媒体量による分析
4.3.12.運転規模別分析
4.3.13.応用分野別分析
4.3.14.応用分野別・地域別分析
4.4.細胞治療試薬メーカー一覧
4.4.1.設立年別分析
4.4.2.企業規模別分析
4.4.3.本社所在地別分析
4.4.4.試薬製造施設所在地別分析
4.4.5.取得した認証/認定による分析
4.4.6.エンドユーザーのタイプ別分析
4.4.7.細胞治療のタイプ別分析
4.4.8.機能タイプ別分析
4.4.9.保存温度別の分析
4.4.10.試薬量による分析
4.4.11.運転規模別分析
4.4.12.応用分野別分析
4.4.13.応用分野別・地域別分析
4.5.細胞外マトリックス供給企業一覧
4.5.1.設立年別分析
4.5.2.企業規模別分析
4.5.3.本社所在地別分析
4.5.4.細胞外マトリックス製造施設の所在地別分析
4.5.5.取得した認証/認定による分析
4.5.6.エンドユーザーのタイプ別分析
4.5.7.幹細胞治療のタイプ別分析
4.5.8.機能タイプ別分析
4.5.9.ECMコーティングのタイプ別分析
4.5.10.製剤タイプ別分析
4.5.11.賞味期限別の分析
4.5.12.保存温度別の分析
4.5.13.細胞外マトリックス量による分析
4.5.14.手術規模別の分析
4.5.15.応用分野別分析
4.5.16.応用分野別・地域別分析

5.企業競争力分析

5.1.章の概要
5.2.主な仮定とパラメータ
5.3.方法論
5.4.細胞治療消耗品プロバイダー各社の競争力分析
5.5.細胞治療キットプロバイダー
5.6.細胞治療培地プロバイダー
5.6.1.北米を拠点とする細胞療法メディアプロバイダー
5.6.2.ヨーロッパを拠点とする細胞治療メディアプロバイダー
5.6.3.アジア太平洋地域の細胞治療メディアプロバイダー
5.7.細胞治療試薬プロバイダー
5.8.細胞外マトリックスプロバイダー

6.業界主要企業のブランド・ポジショニング

6.1.章の概要
6.2.スコープと方法論
6.3.ブランドのポジショニングSTEMCELLテクノロジー
6.4.ブランド・ポジショニングミルテニ・バイオテック
6.5.ブランドポジショニングサーモフィッシャーサイエンティフィック
6.6.ブランドポジショニングタカラバイオ
6.7.ブランドポジショニングジェミニバイオ

7.会社概要

7.1.章の概要
7.2.STEMCELLテクノロジー
7.2.1.会社概要
7.2.2.製品ポートフォリオ
7.2.3.最近の動向と今後の見通し
7.3.ミルテニ・バイオテック
7.3.1.会社概要
7.3.2.製品ポートフォリオ
7.3.3.最近の動向と今後の見通し
7.4.サーモフィッシャーサイエンティフィック
7.4.1.会社概要
7.4.2.製品ポートフォリオ
7.4.3.最近の動向と将来展望
7.5.バイオテクネ
7.5.1.会社概要
7.5.2.製品ポートフォリオ
7.5.3.最近の動向と将来展望
7.6.アーバインサイエンティフィック
7.6.1.会社概要
7.6.2.製品ポートフォリオ
7.6.3.最近の動向と将来展望
7.7.ロンザ
7.7.1.会社概要
7.7.2.製品ポートフォリオ
7.7.3.最近の動向と将来展望
7.8.ザルトリウス
7.8.1.会社概要
7.8.2.製品ポートフォリオ
7.8.3.最近の動向と将来展望
7.9.BDバイオサイエンス
7.9.1.会社概要
7.9.2.製品ポートフォリオ
7.9.3.最近の動向と将来展望
7.10.コーニング
7.10.1.会社概要
7.10.2.製品ポートフォリオ
7.10.3.最近の動向と将来展望
7.11.セルジェニックス
7.11.1.会社概要
7.11.2.製品ポートフォリオ
7.11.3.最近の動向と将来展望

8.最近の進展と取り組み

8.1.章の概要
8.2.パートナーシップ・モデル
8.3.細胞治療用消耗品パートナーシップと提携
8.3.1.パートナーシップ締結年別分析
8.3.2.パートナーシップのタイプ別分析
8.3.3.年度別、パートナーシップタイプ別の分析
8.3.4.製品タイプ別分析
8.3.5.パートナーシップおよび製品タイプ別分析
8.3.6.細胞治療のタイプ別分析
8.3.7.製品タイプ・細胞治療タイプ別分析
8.3.8.最も活発なプレーヤー:パートナーシップ数による分析
8.3.9.地域別分析
8.3.9.1.大陸間協定と大陸内協定
8.3.9.2.地域間協定と国際協定
8.4.細胞治療消耗品合併と買収
8.4.1.M&Aの累積年次別動向
8.4.2.契約タイプ別分析
8.4.3.主要価値ドライバー別分析
8.4.4.買収年と主要価値ドライバー別の分析
8.5.細胞治療消耗品最近の事業拡大
8.5.1.事業拡大年別分析
8.5.2.拡大タイプ別分析
8.5.3.進出年・進出タイプ別分析
8.5.4.製品タイプ別分析
8.5.5.拡大タイプ・製品タイプ別分析
8.5.6.進出地域別分析
8.5.7.最も活発なプレーヤー:展開数による分析
8.5.8.地域別分析
8.5.8.1.施設所在地別分析(大陸別)
8.5.8.2.施設所在地別分析(国別)
8.5.9.増設タイプ別、施設所在地別の分析

9.細胞治療消耗品プロバイダーのパートナー候補分析

9.1.章の概要
9.2.採点基準と主な前提条件
9.3.スコープと方法論
9.4.細胞治療消耗品プロバイダーの主な戦略的パートナー候補
9.4.1.樹状細胞治療消耗品プロバイダーにとって可能性のあるパートナー
9.4.2.NK細胞治療消耗品プロバイダーにとって可能性のあるパートナー
9.4.3.幹細胞治療消耗品プロバイダーの有力なパートナー
9.4.4.T細胞治療消耗品プロバイダーにとって可能性の高いパートナー

10.ルーツ分析 価格戦略

10.1.章の概要
10.2.ルーツ分析のフレームワーク
10.2.1.細胞治療メディアの理論的枠組みと価格評価仮説
10.2.1.1.方法論
10.2.1.2.結果と解釈
10.2.1.2.1.細胞治療用培地の価格評価マトリックス:媒体量に関する情報
10.2.1.2.2.細胞治療メディアの価格評価マトリックス:培地適合性に関する情報
10.2.1.2.3.細胞治療用培地の価格評価マトリックス:製品の製造方法の種類に関する情報
10.2.1.2.4.細胞治療メディアの価格評価マトリックス:応用領域に関する情報
10.2.1.2.5.細胞治療メディアの価格評価マトリックス:保存温度に関する情報
10.2.1.2.6.細胞治療メディアの価格評価マトリックス:細胞治療の種類に関する情報
10.2.1.2.7.細胞治療メディアの価格評価マトリックス:機能タイプ情報
10.2.2.細胞外マトリックスの理論的枠組みと価格評価仮説
10.2.2.1.方法論
10.2.2.2.結果と解釈
10.2.2.2.1.細胞外マトリックスの価格評価マトリックス:ECMコーティングのタイプに関する情報
10.2.2.2.2.細胞外マトリックスの価格評価マトリックス:製剤タイプ情報
10.2.2.2.3.細胞外マトリックスの価格評価マトリックス:細胞外マトリックスの容量に関する情報
10.2.2.2.4.細胞外マトリックスの価格評価マトリックス:保存温度に関する情報
10.2.2.2.5.細胞外マトリックスの価格評価マトリックス:保存期間に関する情報
10.2.2.2.6.細胞外マトリックスの価格評価マトリックス:幹細胞治療のタイプに関する情報
10.2.2.2.7.細胞外マトリックス価格評価マトリックス:機能タイプ情報

11.需要分析

11.1.章の概要
11.2.スコープと方法論
11.3.細胞治療用消耗品の世界需要
11.3.1.平面プロセス用細胞治療消耗品の世界需要
11.3.2.懸濁プロセス用細胞治療消耗品の世界需要
11.4.事業規模別分析
11.5.地域別分析

12.市場予測と機会分析

12.1.章の概要
12.2.主要な前提条件と方法論
12.3.細胞治療用消耗品の世界市場、2023-2035年
12.4.細胞治療消耗品市場製品タイプ別分析
12.4.1.細胞外マトリックスの細胞治療用消耗品市場(2023-2035年
12.4.2.細胞治療用消耗品のキット市場:2023〜2035年
12.4.3.細胞治療用消耗品市場:培地、2023-2035年
12.4.4.細胞治療消耗品市場:試薬、2023-2035年
12.5.細胞治療消耗品市場細胞治療タイプ別分析
12.5.1.樹状細胞療法の細胞治療消耗品市場:2023年〜2035年
12.5.2.NK細胞治療の細胞治療消耗品市場:2023-2035年
12.5.3.幹細胞治療用細胞治療消耗品市場:2023〜2035年
12.5.4.T細胞治療の細胞治療用消耗品市場:2023〜2035年
12.6.細胞治療用消耗品市場事業規模別分析
12.6.1.臨床業務用細胞治療消耗品市場(2023年〜2035年
12.6.2.商業用細胞治療消耗品市場:2023-2035年
12.7.細胞治療消耗品市場エンドユーザー別分析
12.7.1.業界プレイヤーの細胞治療消耗品市場(2023年〜2035年
12.7.2.非業界プレイヤーの細胞治療消耗品市場:2023年〜2035年
12.8.細胞治療消耗品市場地域別分析
12.8.1.北米の細胞治療用消耗品市場(2023-2035年
12.8.1.1.米国の細胞治療用消耗品市場(2023-2035年
12.8.1.2.カナダの細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.1.3.北米以外の地域の細胞治療用消耗品市場(2023-2035年
12.8.2.欧州の細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.2.1.スペインの細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.2.2.フランスの細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.2.3.ドイツの細胞治療用消耗品市場:2023-2035年
12.8.2.4.イタリアの細胞治療用消耗品市場:2023-2035年
12.8.2.5.オランダの細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.2.6.イギリスの細胞治療用消耗品市場:2023-2035年
12.8.2.7.その他のヨーロッパの細胞治療用消耗品市場(2023-2035年
12.8.3.アジア太平洋地域の細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.3.1.中国の細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.3.2.韓国の細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.3.3.その他のアジア太平洋地域の細胞治療用消耗品市場(2023-2035年
12.8.4.中東・北アフリカの細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年
12.8.5.中南米の細胞治療用消耗品市場(2023〜2035年

13.今後のトレンドと成長機会

13.1.章の概要
13.2.細胞培養培地に関する新たな動向
13.3.細胞治療製造プロセスの自動化
13.4.細胞治療製造におけるシングルユースシステムと技術

14.結語

15.インタビュー記録

15.1.章の概要
15.2.アカデウム・ライフサイエンス
15.2.1.インタビュー記録マイケル・マロニー、細胞治療事業開発担当バイスプレジデント
15.3.細胞工学技術
15.3.1.インタビュー記録アナント・カマス最高執行責任者
15.4.ハイメディア・ラボラトリーズ
15.4.1.インタビュー記録細胞培養・免疫学研究開発部長Vishal G. Warkeおよび動物細胞培養研究開発部長補佐Gauri W.Page、動物細胞培養研究開発アシスタントマネージャー

16.付録I:表データ

17.付録II:企業・団体リスト

 

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Summary

The cell culture consumables and cell culture media market is valued at USD 1.17 billion in 2023 and is anticipated to grow at a CAGR of 12% during the forecast period 2023-2035.

Cell therapy is a therapeutic approach that involves the injection of healthy cells into the human body to replace diseased or non-functioning cells, with the aim of regulating specific bodily functions. This field has gained significant attention in the healthcare sector in recent years, as it offers a potential solution for treating diseases that were once considered untreatable.

With the approval of various cell therapies by regulatory authorities, the demand for these treatments has surged, resulting in an increased need for materials used in their production, known as cell therapy consumables.

Notably, the selection of cell therapy consumables, particularly cell culture media and supplements, plays a critical role in the manufacturing process as they directly affect the quality and safety of the final product. In this report on the cell culture consumables and cell culture media market, we have focused on four primary types of consumables relevant to cell therapy: cell culture media, media kits that include culture media and necessary supplements, cell culture reagents, and extracellular matrices.

Key Market Segments

Type of Product

  • Extracellular Matrices
  • Kits
  • Media
  • Reagents

Type of Cell Therapy

  • Dendritic cell therapy
  • NK cell therapy
  • Stem cell therapy
  • T-Cell therapy

Scale of Operation

  • Industry
  • Non-Industry

Key Geographical Region

  • North America
  • Europe
  • Asia-Pacific
  • Middle East and North Africa
  • Latin America

 

Research Coverage:

  • The report studies the cell therapy media market by type of product, type of cell therapy, scale of operation and key geographical region
  • The report analyzes factors (such as drivers, restraints, opportunities, and challenges) affecting the market growth
  • The report assesses the potential advantages and obstacles within the market for those involved and offers information on the competitive environment for top players in the market
  • In-depth analysis of the cell culture consumables and cell culture media market, considering various parameters like establishment year, company size, headquarters location, product type, consumable facility count and locations, received accreditations, end-user type, cell culture media compatibility, cell therapy types, function, kit components, ECM coating type, formulation, shelf life, scale of operation, application area, storage temperature, and volume of media, reagents, and extracellular matrices.
  • Detailed competitive analysis of companies in the cell culture consumable and cell culture media market (kits, media, reagents, and extracellular matrices) based on supplier strength (years of experience and company size), portfolio strength (including media compatibility, cell therapy types, application areas, manufacturing practices, and consumable facility count), and the number of products they offer.
  • Comprehensive brand positioning analysis of leading industry players (selected based on strong service portfolios), highlighting current perceptions of their proprietary brands across different consumable categories.
  • Detailed profiles of key companies in the cell therapy consumables and cell culture media market.
  • Analysis of recent industry developments, including partnerships, collaborations, mergers, acquisitions, and expansion initiatives from 2016 to 2022.
  • A proprietary competitive pricing framework that assesses the competitive position of companies in the cell culture consumables and cell culture media market, considering the prices and features of their consumable offerings (media and extracellular matrices). It also includes an equation to estimate the price of cell therapy consumables based on their characteristics.

Key Benefits of Buying this Report

  • The report offers market leaders and newcomers valuable insights into revenue estimations for both the overall market and its sub-segments.
  • Stakeholders can utilize the report to enhance their understanding of the competitive landscape, allowing for improved business positioning and more effective go-to-market strategies.
  • The report provides stakeholders with a pulse on the cell therapy media market, furnishing them with essential information on significant market drivers, barriers, opportunities, and challenges.

Key Market Companies

  • BD Biosciences
  • Bio-Techne
  • CellGenix
  • Corning
  • Irvine Scientific (Acquired by FUJIFILM)
  • Lonza
  • Miltenyi Biotech
  • Sartorius
  • STEMCELL Technologies
  • Thermo Fisher Scientific

 



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Table of Contents

Table of Contents

1. PREFACE

1.1. Introduction
1.2. Key Market Insights
1.3. Scope of the Report
1.4. Research Methodology
1.5. Frequently Asked Questions
1.6. Chapter Outlines

2. EXECUTIVE SUMMARY

3. INTRODUCTION

3.1. Context and Background
3.2. Introduction to Cell Therapies
3.3. Comparison of Cell Therapies with Other Biopharmaceuticals
3.4. Classification of Cell Therapy Products
3.5. Overview of Cell Therapy Development and Manufacturing
3.6. Role of Raw Materials in Cell Therapy Development and Manufacturing
3.7. Types of Cell Therapy Consumables
3.8. Key Challenges Associated with Manufacturing of Cell Therapy Consumables
3.9. Future Perspectives

4. MARKET LANDSCAPE

4.1. Chapter Overview
4.2. List of Cell Therapy Kit Providers
4.2.1. Analysis by Year of Establishment
4.2.2. Analysis by Company Size
4.2.3. Analysis by Location of Headquarters
4.2.4. Analysis by Location of Kit Manufacturing Facilities
4.2.5. Analysis by Certifications / Accreditations Received
4.2.6. Analysis by Type of End-User
4.2.7. Analysis by Type of Cell Therapy
4.2.8. Analysis by Type of Function
4.2.9. Analysis by Kit Components
4.2.10. Analysis by Storage Temperature
4.2.11. Analysis by Scale of Operation
4.2.12. Analysis by Application Area
4.2.13. Analysis by Application Area and Geography
4.3. List of Cell Therapy Media Providers
4.3.1. Analysis by Year of Establishment
4.3.2. Analysis by Company Size
4.3.3. Analysis by Location of Headquarters
4.3.4. Analysis by Location of Media Manufacturing Facilities
4.3.5. Analysis by Certifications / Accreditations Received
4.3.6. Analysis by Type of End-User
4.3.7. Analysis by Type of Cell Therapy
4.3.8. Analysis by Media Compatibility
4.3.9. Analysis by Type of Function
4.3.10. Analysis by Storage Temperature
4.3.11. Analysis by Volume of Media
4.3.12. Analysis by Scale of Operation
4.3.13. Analysis by Application Area
4.3.14. Analysis by Application Area and Geography
4.4. List of Cell Therapy Reagent Providers
4.4.1. Analysis by Year of Establishment
4.4.2. Analysis by Company Size
4.4.3. Analysis by Location of Headquarters
4.4.4. Analysis by Location of Reagent Manufacturing Facilities
4.4.5. Analysis by Certifications / Accreditations Received
4.4.6. Analysis by Type of End-User
4.4.7. Analysis by Type of Cell Therapy
4.4.8. Analysis by Type of Function
4.4.9. Analysis by Storage Temperature
4.4.10. Analysis by Volume of Reagent
4.4.11. Analysis by Scale of Operation
4.4.12. Analysis by Application Area
4.4.13. Analysis by Application Area and Geography
4.5. List of Cell Therapy Extracellular Matrix Providers
4.5.1. Analysis by Year of Establishment
4.5.2. Analysis by Company Size
4.5.3. Analysis by Location of Headquarters
4.5.4. Analysis by Location of Extracellular Matrix Manufacturing Facilities
4.5.5. Analysis by Certifications / Accreditations Received
4.5.6. Analysis by Type of End-User
4.5.7. Analysis by Type of Stem Cell Therapy
4.5.8. Analysis by Type of Function
4.5.9. Analysis by Type of ECM Coating
4.5.10. Analysis by Type of Formulation
4.5.11. Analysis by Shelf Life
4.5.12. Analysis by Storage Temperature
4.5.13. Analysis by Volume of Extracellular Matrix
4.5.14. Analysis by Scale of Operation
4.5.15. Analysis by Application Area
4.5.16. Analysis by Application Area and Geography

5. COMPANY COMPETITIVENESS ANALYSIS

5.1. Chapter Overview
5.2. Key Assumptions and Parameters
5.3. Methodology
5.4. Cell Therapy Consumable Providers: Company Competitiveness Analysis
5.5. Cell Therapy Kits Providers
5.6. Cell Therapy Media Providers
5.6.1. Cell Therapy Media Providers based in North America
5.6.2. Cell Therapy Media Providers based in Europe
5.6.3. Cell Therapy Media Providers based in Asia-Pacific
5.7. Cell Therapy Reagent Providers
5.8. Cell Therapy Extracellular Matrix Providers

6. BRAND POSITIONING OF KEY INDUSTRY PLAYERS

6.1. Chapter Overview
6.2. Scope and Methodology
6.3. Brand Positioning: STEMCELL Technologies
6.4. Brand Positioning: Miltenyi Biotec
6.5. Brand Positioning: Thermo Fisher Scientific
6.6. Brand Positioning: Takara Bio
6.7. Brand Positioning: GeminiBio

7. COMPANY PROFILES

7.1. Chapter Overview
7.2. STEMCELL Technologies
7.2.1. Company Overview
7.2.2. Product Portfolio
7.2.3. Recent Developments and Future Outlook
7.3. Miltenyi Biotec
7.3.1. Company Overview
7.3.2. Product Portfolio
7.3.3. Recent Developments and Future Outlook
7.4. Thermo Fisher Scientific
7.4.1. Company Overview
7.4.2. Product Portfolio
7.4.3. Recent Developments and Future Outlook
7.5. Bio-Techne
7.5.1. Company Overview
7.5.2. Product Portfolio
7.5.3. Recent Developments and Future Outlook
7.6. Irvine Scientific
7.6.1. Company Overview
7.6.2. Product Portfolio
7.6.3. Recent Developments and Future Outlook
7.7. Lonza
7.7.1. Company Overview
7.7.2. Product Portfolio
7.7.3. Recent Developments and Future Outlook
7.8. Sartorius
7.8.1. Company Overview
7.8.2. Product Portfolio
7.8.3. Recent Developments and Future Outlook
7.9. BD Biosciences
7.9.1. Company Overview
7.9.2. Product Portfolio
7.9.3. Recent Developments and Future Outlook
7.10. Corning
7.10.1. Company Overview
7.10.2. Product Portfolio
7.10.3. Recent Developments and Future Outlook
7.11. CellGenix
7.11.1. Company Overview
7.11.2. Product Portfolio
7.11.3. Recent Developments and Future Outlook

8. RECENT DEVELOPMENTS AND INITIATIVES

8.1. Chapter Overview
8.2. Partnership Models
8.3. Cell Therapy Consumables: Partnerships and Collaborations
8.3.1. Analysis by Year of Partnership
8.3.2. Analysis by Type of Partnership
8.3.3. Analysis by Year and Type of Partnership
8.3.4. Analysis by Type of Product
8.3.5. Analysis by Type of Partnership and Type of Product
8.3.6. Analysis by Type of Cell Therapy
8.3.7. Analysis by Type of Product and Type of Cell Therapy
8.3.8. Most Active Players: Analysis by Number of Partnerships
8.3.9. Analysis by Region
8.3.9.1. Intercontinental and Intracontinental Agreements
8.3.9.2. Local and International Agreements
8.4. Cell Therapy Consumables: Mergers and Acquisitions
8.4.1. Cumulative Year-wise Trend of Mergers and Acquisitions
8.4.2. Analysis by Type of Agreement
8.4.3. Analysis by Key Value Drivers
8.4.4. Analysis by Year of Acquisition and Key Value Drivers
8.5. Cell Therapy Consumables: Recent Expansions
8.5.1. Analysis by Year of Expansion
8.5.2. Analysis by Type of Expansion
8.5.3. Analysis by Year and Type of Expansion
8.5.4. Analysis by Type of Product
8.5.5. Analysis by Type of Expansion and Type of Product
8.5.6. Analysis by Area of Expansion
8.5.7. Most Active Players: Analysis by Number of Expansions
8.5.8. Analysis by Region
8.5.8.1. Analysis by Location of Facility (Continent-wise)
8.5.8.2. Analysis by Location of Facility (Country-wise)
8.5.9. Analysis by Type of Expansion and Location of Facility

9. LIKELY PARTNER ANALYSIS FOR CELL THERAPY CONSUMABLE PROVIDERS

9.1. Chapter Overview
9.2. Scoring Criteria and Key Assumptions
9.3. Scope and Methodology
9.4. Key Potential Strategic Partners for Cell Therapy Consumable Providers
9.4.1. Likely Partners for Dendritic Cell Therapy Consumable Providers
9.4.2. Likely Partners for NK Cell Therapy Consumable Providers
9.4.3. Likely Partners for Stem Cell Therapy Consumable Providers
9.4.4. Likely Partners for T-Cell Therapy Consumable Providers

10. ROOTS ANALYSIS PRICING STRATEGY

10.1. Chapter Overview
10.2. Roots Analysis Framework
10.2.1. Theoretical Framework and Price Evaluation Hypothesis for Cell Therapy Media
10.2.1.1. Methodology
10.2.1.2. Results and Interpretation
10.2.1.2.1. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Volume of Media
10.2.1.2.2. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Media Compatibility
10.2.1.2.3. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Type of Product Manufacturing Practices
10.2.1.2.4. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Application Area
10.2.1.2.5. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Storage Temperature
10.2.1.2.6. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Type of Cell Therapy
10.2.1.2.7. Cell Therapy Media Price Evaluation Matrix: Information on Type of Function
10.2.2. Theoretical Framework and Price Evaluation Hypothesis of Cell Therapy Extracellular Matrices
10.2.2.1. Methodology
10.2.2.2. Results and Interpretation
10.2.2.2.1. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Type of ECM Coating
10.2.2.2.2. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Type of Formulation
10.2.2.2.3. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Volume of Extracellular Matrices
10.2.2.2.4. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Storage Temperature
10.2.2.2.5. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Shelf Life
10.2.2.2.6. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Type of Stem Cell Therapy
10.2.2.2.7. Cell Therapy Extracellular Matrices Price Evaluation Matrix: Information on Type of Function

11. DEMAND ANALYSIS

11.1. Chapter Overview
11.2. Scope and Methodology
11.3. Global Demand for Cell Therapy Consumables
11.3.1. Global Demand for Cell Therapy Consumables for Planar Processes
11.3.2. Global Demand for Cell Therapy Consumables for Suspension Processes
11.4. Analysis by Scale of Operation
11.5. Analysis by Geography

12. MARKET FORECAST AND OPPORTUNITY ANALYSIS

12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Global Cell Therapy Consumables Market, 2023-2035
12.4. Cell Therapy Consumables Market: Analysis by Type of Product
12.4.1. Cell Therapy Consumables Market for Extracellular Matrices, 2023-2035
12.4.2. Cell Therapy Consumables Market for Kits, 2023-2035
12.4.3. Cell Therapy Consumables Market for Media, 2023-2035
12.4.4. Cell Therapy Consumables Market for Reagents, 2023-2035
12.5. Cell Therapy Consumables Market: Analysis by Type of Cell Therapy
12.5.1. Cell Therapy Consumables Market for Dendritic Cell Therapies, 2023-2035
12.5.2. Cell Therapy Consumables Market for NK Cell Therapies, 2023-2035
12.5.3. Cell Therapy Consumables Market for Stem Cell Therapies, 2023-2035
12.5.4. Cell Therapy Consumables Market for T-Cell Therapies, 2023-2035
12.6. Cell Therapy Consumables Market: Analysis by Scale of Operation
12.6.1. Cell Therapy Consumables Market for Clinical Operations, 2023-2035
12.6.2. Cell Therapy Consumables Market for Commercial Operations, 2023-2035
12.7. Cell Therapy Consumables Market: Analysis by Type of End-User
12.7.1. Cell Therapy Consumables Market for Industry Players, 2023-2035
12.7.2. Cell Therapy Consumables Market for Non-Industry Players, 2023-2035
12.8. Cell Therapy Consumables Market: Analysis by Geography
12.8.1. Cell Therapy Consumables Market in North America, 2023-2035
12.8.1.1. Cell Therapy Consumables Market in the US, 2023-2035
12.8.1.2. Cell Therapy Consumables Market in Canada, 2023-2035
12.8.1.3. Cell Therapy Consumables Market in Rest of North America, 2023-2035
12.8.2. Cell Therapy Consumables Market in Europe, 2023-2035
12.8.2.1. Cell Therapy Consumables Market in Spain, 2023-2035
12.8.2.2. Cell Therapy Consumables Market in France, 2023-2035
12.8.2.3. Cell Therapy Consumables Market in Germany, 2023-2035
12.8.2.4. Cell Therapy Consumables Market in Italy, 2023-2035
12.8.2.5. Cell Therapy Consumables Market in the Netherlands, 2023-2035
12.8.2.6. Cell Therapy Consumables Market in the UK, 2023-2035
12.8.2.7. Cell Therapy Consumables Market in Rest of Europe, 2023-2035
12.8.3. Cell Therapy Consumables Market in Asia-Pacific, 2023-2035
12.8.3.1. Cell Therapy Consumables Market in China, 2023-2035
12.8.3.2. Cell Therapy Consumables Market in Korea, 2023-2035
12.8.3.3. Cell Therapy Consumables Market in Rest of Asia-Pacific, 2023-2035
12.8.4. Cell Therapy Consumables Market in Middle East and North Africa, 2023-2035
12.8.5. Cell Therapy Consumables Market in Latin America, 2023-2035

13. UPCOMING TRENDS AND FUTURE GROWTH OPPORTUNITIES

13.1. Chapter Overview
13.2. Emerging Trends Related to Cell Culture Media
13.3. Automation of Cell Therapy Manufacturing Processes
13.4. Single Use Systems and Technologies in Cell Therapy Manufacturing

14. CONCLUDING REMARKS

15. INTERVIEW TRANSCRIPTS

15.1. Chapter Overview
15.2. Akadeum Life Sciences
15.2.1. Interview Transcript: Michael Maloney, Vice President of Business Development - Cell Therapy
15.3. Cellular Engineering Technologies
15.3.1. Interview Transcript: Anant Kamath, Chief Operating Officer
15.4. HiMedia Laboratories
15.4.1. Interview Transcript: Vishal G. Warke, Director R&D, Cell Culture and Immunology and Gauri W. Page, Assistant R&D Manager, Animal Cell Culture

16. APPENDIX I: TABULATED DATA

17. APPENDIX II: LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS

 

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