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スマートスピーカーの世界市場レポート:インテリジェント仮想アシスタント(Amazon Alexa、Google Assistant、Siri、Cortana、その他)、コンポーネント(ソフトウェア、ハードウェア)、コネクティビティ(Wi-Fi、Bluetooth)、流通チャネル(オンライン、オフライン)、価格帯(ローレンジ(100ドル未満)、ミッドレンジ(101ドル~200ドル)、プレミアム(200ドル以上))、エンドユーザー(個人、商用)、国別、企業分析、2024年~2032年


Global Smart Speaker Market Report by Intelligent Virtual Assistant (Amazon Alexa, Google Assistant, Siri, Cortana, Others), Component (Software, Hardware), Connectivity (Wi-Fi, Bluetooth), Distribution Channel (Online, Offline), Price Range (Low-range (Less than $100), Mid-range ($101 to $200), Premium (Above $200)), End User (Personal, Commercial), Countries and Company Analysis, 2024-2032

スマートスピーカーの世界市場分析 スマートスピーカー市場は、2023年の80億4,000万ドルから2032年には451億4,000万ドルを超えると予想されている。2024年から2032年までの年平均成長率(CAGR)は21.14%であり... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年7月1日 US$2,990
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サマリー

スマートスピーカーの世界市場分析

スマートスピーカー市場は、2023年の80億4,000万ドルから2032年には451億4,000万ドルを超えると予想されている。2024年から2032年までの年平均成長率(CAGR)は21.14%であり、これはIoT家電の需要増加と人工知能の発展によるものである。


スマートスピーカーの世界市場分析

スマートスピーカーは、音声コントロールを備えた革新的なスピーカーで、Amazon Alexa、Google Assistant、AppleのSiriなどの人工アシスタントを内蔵することができる。インターネットに直接リンクし、人工知能の機能を使って多数の機能を実行する。コマンドは音声効果で行うことができ、手を使うことなくデバイスを完全にコントロールすることができるため、非常に便利です。

スマートスピーカーは、エンターテインメント、気候のアップデート、スケジュールのリマインド、スマートホームの制御、一般的なソリューションへの対応などの役割を果たす。また、会議のスケジュールを立てたり、あなたの代わりに電話をかけたり、メッセージを入力することもできる。スマート・ホーム・システムに接続すれば、照明、温度、セキュリティ・システムを調整することもできる。その上、スマートホームは既知の障害属性に利便性を提供し、障害を持つ誰もがテクノロジーを効果的に利用できるよう支援する。むしろ頻繁なアップデートと新しい統合の着実な流れを提供するスマート・スピーカーは、着実にその機能のリストを増やし、ますます現代の家庭と人々の日常生活に欠かせない備品となっている。


スマートスピーカー市場の原動力

利便性と音声コントロール

スマート・スピーカーは、音声による指示でさまざまな機能を管理できるため、非常に便利である。この技術により、スマートホームデバイス、エンターテイメントシステム、様々なオンラインサービスを個別に制御する必要がなくなる。曲の再生、照明のオン/オフ、イベントのリマインド、天気の問い合わせ、食品の注文などを音声で指示することができる。このようなハンズフリーのインタラクションは、両手を塞ぎたい人や運動障害のある人にとって非常に好都合で、家電や機器の使用がより簡単かつ迅速になる。さらに、スマートスピーカーは通常他のスマートデバイスと接続され、スマートホームエコシステムを形成する。ガジェットと統合された人工知能の要素は、ユーザーの好みを理解するデバイスを強化し、明らかにする。


スマートホームエコシステムとの統合:

スマートスピーカーはスマートホームの中核に位置し、照明、空調制御システム、セキュリティシステムなどの接続デバイスを管理するためのアクティブなスマートホームコントローラーとなっている。スピーカーは、音声コントロールやスマートフォンにインストールされたアプリケーションを通じて、家電製品のスムーズな自動化や管理、設定やアクティビティの制御、家のセキュリティ向上を可能にする。スマートスピーカーはまた、さまざまな機能を1つのツールに統合することで、時間不足や利便性向上の傾向にも役立つ。スマートスピーカーによって、ユーザーはパーソナライズされたスケジュール、悪意のある活動の詳細、エネルギーの節約を提供することができる。さらに、多数のスマートホームデバイスと接続することで、デバイス間の複雑化を防ぎ、住宅所有者がスマートホームを変形させ、成長させ、希望する変化のために気分を変えることができる。これらは利便性を高め、互いに統合することで住環境をより安全で応答性の高いものにするのに役立つ。

エンターテインメントと情報に対する需要の高まり:

スマート・スピーカーは、音声コマンドでコンテンツを調節することで、情報やエンターテインメントを即座に入手できるという現在のトレンドに追いついている。ユーザーは、チャンネルを検索したり、自分でデバイスを操作したりすることなく、音楽やポッドキャスト、ニュースの最新情報を聴いたり、興味のある事柄に関する情報を得たりすることが簡単にできる。これは、ハンズフリーで使用し、即座に情報やエンターテイメントを得たいと考える、活動的な現在の世界では特に楽しいことだ。スマート・スピーカーには、ユーザーの興味やウェブ履歴に応じたコンテンツの提案を提供する機能もある。もう一つの利点は、広く利用されているストリーミング・サービスやニュース・アプリケーションと接続できる可能性があることで、エンターテインメントや教育における有用なパートナーとしての価値を高めている。このように、スマート・スピーカーは、現代をアップデートし、楽しませるための不可欠なツールとして販売されている。


アジアのスマートスピーカー市場

アジアのスマートスピーカー市場は、技術革新、インターネット接続の成長、スマートデバイスに対する消費者の需要により、速いペースで成長している。特に日本、中国、韓国、インドでは、テクノロジーリテラシーの高い国民に後押しされ、スマートホームソリューションの導入が進んでいる。これらのスピーカーは家庭の様相を変えつつあり、エンターテインメントやニュース、ホームオートメーションのスイッチを音声コマンドで操作できるなど、人々のテクノロジーへの関わり方も変化している。メーカー各社は、人工知能や自然言語処理の技術を統合し、デバイスをより賢く、より適応性の高いものにすることで、この地域のさまざまな国で使用されているさまざまな形式の言語を判断できるようにしている。手頃な価格」、「ローカライゼーション」、アジアのコンテンツやサービスを取り入れることは、多様で不安定な消費者の需要を特徴とする、急成長するアジアの市場環境で競争するための重要な戦略となる。


スマートスピーカーの会社概要

スマートスピーカー市場の主要企業には、Alibaba Group Holding Limited、Amazon.com Inc.、Apple Inc.、Baidu Inc.、Bose Corporation、Lenovo Group Limited、LG Electronics Inc.、Sonos、Panasonic Corporation Inc.などがある。


スマートスピーカー企業ニュース

2024年3月、LGエレクトロニクスの最新ポータブルスピーカー「LG StanbyME Speaker」(モデルXT7S)がグローバルで発売された。スピーカーとスクリーンを素早く管理できるリモコンを備え、ユーザーはBluetoothでペアリングできる。さらに、LG StanbyMEには、集中制御とスピーカーの状態監視のための専用ウィジェットが含まれている。

2024年1月には、JBL Xtreme 4、JBL Clip 5、JBL Go 4を含む好評のJBLポータブルオーディオラインナップがAuracastにアップデートされ、幅広い接続性の選択肢、音質の向上、ファッション性の高いカラーオプション、最大80%のPCRコンポーネントが追加されます。JBL Xtreme 4には、リアルタイムでオーディオ出力を最適化するAl Sound Boostが搭載されました。

2023年10月、ソノスはインドでスマートスピーカーEra 100とEra 300を発売した。Era 300はDolby Atmosを搭載し、卓越した空間音響を実現する革新的なデザインとなっている。Sonos OneもEra 100にアップデートされた。価格は360米ドルと660米ドル。

アマゾン・インディアは2023年6月に60ドルのスマートスピーカーEcho Popを発表した。チャコール、ラベンダー・ブルーム、グレイシャー・ホワイト、ミッドナイト・ティールの4色展開で、半球型のデザインとなっている。アレクサを使えば、この小さなガジェットのユーザーは、天気をチェックしたり、ニュースを読んだり、注文をしたり、さまざまなプロバイダーの音楽、オーディオブック、ポッドキャストを聴いたり、タイマーを設定したりすることができる。


コンポーネント - 2つの視点から見たスマートスピーカーの世界市場

1) ハードウェア
2) ソフトウェア


インテリジェント・バーチャル・アシスタント - 5つの視点から見たスマートスピーカーの世界市場

1) アマゾンアレクサ
2) Googleアシスタント
3) Siri
4) コルタナ
5) その他


コネクティビティ - 2つの視点から見たスマートスピーカーの世界市場

1) Wi-Fi
2) ブルートゥース


3つの視点で見るスマートスピーカーの世界市場-価格帯

1) ローレンジ(100ドル未満)
2) ミッドレンジ(101~200ドル)
3) プレミアム(200ドル以上)


2つの視点から見たスマートスピーカーの世界市場 - 流通チャネル

1) オンライン
2) オフライン


エンドユーザー - スマートスピーカーの世界市場 2つの視点

1) 個人
2) 商業


スマートスピーカーの世界市場

北米

1.米国
2.カナダ

ヨーロッパ

1.フランス
2.ドイツ
3.イタリア
4.スペイン
5.イギリス
6.ベルギー
7.オランダ
8.トルコ


アジア太平洋

1.中国
2.日本
3.インド
4.オーストラリア
5.韓国
6.タイ
7.マレーシア
8.インドネシア
9.ニュージーランド

ラテンアメリカ
1.ブラジル
2.メキシコ
3.アルゼンチン

中東・アフリカ
1.南アフリカ
2.サウジアラビア
3.アラブ首長国連邦


企業の洞察

- 概要
- 最近の動向と戦略
- 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
- 売上高


企業分析

1.アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
2.アマゾン・ドット・コム
3.アップル
4.バイドゥ
5.ボーズ株式会社
6.レノボ・グループ・リミテッド
7.LGエレクトロニクス
8.パナソニック株式会社
9.ソノス株式会社


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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場の動き

4.1 成長ドライバー
4.2 課題


5.スマートスピーカーの世界市場

6.スマートスピーカーの世界市場シェア分析

6.1 コンポーネント別
6.2 インテリジェントバーチャルアシスタント別
6.3 接続性別
6.4 流通チャネル別
6.5 エンドユーザー別
6.6 地域別


7.スマートスピーカーの世界市場

7.1 ハードウェア
7.2 ソフトウェア


8.インテリジェント・バーチャル・アシスタント - スマートスピーカーの世界市場

8.1 Amazon Alexa
8.2 Googleアシスタント
8.3 Siri
8.4 コルタナ
8.5 その他


9.コネクティビティ - スマートスピーカーの世界市場

9.1 Wi-Fi
9.2 ブルートゥース


10.価格帯 - スマートスピーカーの世界市場

10.1 ローレンジ(100ドル未満)
10.2 ミッドレンジ(101~200ドル)
10.3 プレミアム(200ドル以上)


11.スマートスピーカーの世界市場

11.1 オンライン
11.2 オフライン


12.スマートスピーカーの世界市場

12.1 個人
12.2 業務用


13.スマートスピーカーの世界市場

13.1 北米

13.1.1 米国
13.1.2 カナダ

13.2 ヨーロッパ

13.2.1 フランス
13.2.2 ドイツ
13.2.3 イタリア
13.2.4 スペイン
13.2.5 イギリス
13.2.6 ベルギー
13.2.7 オランダ
13.2.8 トルコ

13.3 アジア太平洋

13.3.1 中国
13.3.2 日本
13.3.3 インド
13.3.4 オーストラリア
13.3.5 韓国
13.3.6 タイ
13.3.7 マレーシア
13.3.8 インドネシア
13.3.9 ニュージーランド

13.4 ラテンアメリカ

13.4.1 ブラジル
13.4.2 メキシコ
13.4.3 アルゼンチン

13.5 中東・アフリカ

13.5.1 南アフリカ
13.5.2 サウジアラビア
13.5.3 アラブ首長国連邦


14.ポーターのファイブフォース分析

14.1 買い手の交渉力
14.2 サプライヤーの交渉力
14.3 競争の程度
14.4 新規参入の脅威
14.5 代替品の脅威


15.SWOT分析

15.1 強み
15.2 弱点
15.3 チャンス
15.4 脅威


16.主要プレーヤーの分析

16.1 アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド

16.1.1 概要
16.1.2 最近の動向と戦略
16.1.3 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
16.1.4 収益

16.2 Amazon.com Inc.

16.2.1 概要
16.2.2 最近の動向と戦略
16.2.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
16.2.4 収益

16.3 アップル社

16.3.1 概要
16.3.2 最近の動向と戦略
16.3.3 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発表
16.3.4 収益

16.4 バイドゥ・インク

16.4.1 概要
16.4.2 最近の動向と戦略
16.4.3 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発表
16.4.4 収益

16.5 ボーズ株式会社

16.5.1 概要
16.5.2 最近の動向と戦略
16.5.3 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
16.5.4 収益

16.6 レノボ・グループ・リミテッド

16.6.1 概要
16.6.2 最近の動向と戦略
16.6.3 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発表
16.6.4 収益

16.7 LGエレクトロニクス

16.7.1 概要
16.7.2 最近の動向と戦略
16.7.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
16.7.4 収益

16.8 パナソニック株式会社

16.8.1 概要
16.8.2 最近の動向と戦略
16.8.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
16.8.4 収益

16.9 Sonos Inc.

16.9.1 概要
16.9.2 最近の動向と戦略
16.9.3 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
16.9.4 収益

 

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Summary

Global Smart Speaker Market Analysis

Smart Speakers Market is expected to surpass US$ 45. 14 billion by 2032 from 8.04 billion in 2023. Such a strong increase indicates a CAGR of 21.14% from 2024 to 2032 which is attributed by the rising demand of IOT home appliances and the development in artificial intelligence.


Global Smart Speaker Market Analysis

A smart speaker is an innovative loudspeaker equipped with voice control, which can have a built-in artificial assistant, such as Amazon Alexa, Google Assistant or Apple’s Siri. It directly links to the internet and uses the capabilities of artificial intelligence to perform numerous functions. Commands can be made through voice effectiveness and there is full control of the device without need to use hands making it fully convenient.

Smart speakers work as entertainment, climate updates, schedule reminding, controlling the smart homes and respond to general solutions. They can also schedule meetings, make your phone calls for you and even typing of messages. When connected to smart home systems they also regulate lights, temperatures, and security systems. Besides, they provide convenience to known attributes of disability helping anyone with disabilities to effectively use technology. Offering a steady stream of rather frequent updates and new integrations, smart speakers steadily grow the list of their capabilities, becoming an increasingly more essential fixture of modern homes and people’s daily routines.


Driving Forces for the Smart Speaker Market

Convenience and Voice Control

Smart speakers are incredibly convenient as they enable users to manage different functions using voice instructions. This technology does away with the requirement of controlling individually the smart home devices, entertainment systems, and various online services. People can give voice instructions to play a song, turn on/off the lights, remind themselves of an event, inquire about the weather, or even order food items. Such a hands-free interaction is quite favorable for people who want to keep their hands occupied and for the persons with motion disabilities, making the use of home appliances and devices easier and faster. Furthermore, smart speakers are usually connected with other smart devices, and they form the smart home ecosystems, which help to control various processes within the house, making life easier. The elements of artificial intelligence integrate with the gadgets enhance and reveal the devices understanding of the user’s preference and this makes these devices even smarter and highly effective.


Integration with Smart Home Ecosystems:

Smart speakers are located at the core of smart homes and are now active smart home controllers for managing connected devices such as lighting, climate control systems, and security systems. The speakers enable smooth automation of home appliances and management through voice control or an application installed on a smartphone and control of settings, activities as well as security improvements of a home. Smart speakers also help with the lack of time and convenience enhancing tendencies by uniting different functions into one tool. They allow the users to offer personalized schedule, details on malicious activities and save energy. Additionally, the connectivity with a plethora of smart home devices prevents complications among devices and the ability for homeowners to morph their smart homes, creating growth and mood modifications for desired changes. They increase convenience and help make the living environment safer and more responsive by integrating with each other.

Rising Demand for Entertainment and Information:

Smart speakers are catching up to the current trend of instant availability of information and entertainment through voice commands regulating contents. It is easy for users to listen to the music, podcasts and news updates and get information on matters they are interested in without the need for searching the channels or operating the devices on their own. This is especially enjoying in the present world full of activity, where the users want to use the hands free and want instant information and entertainment. Smart speakers also have the capability to provide the user with content suggestions according to their interest and the web history they have produced. Another benefit is the possibility to connect them with widely used streaming services and news applications, which increases their value as useful companions in entertainment and education. In this capability, smart speakers are marketed as indispensable tools for being updated and entertained in the contemporary age.


Asia Smart Speaker Market

The Asia smart speaker market is growing at a fast pace due to technological innovations, growth in the internet connection, and consumers’ demand for smart devices. The Asia Pacific is one of the largest contributing to this growth, especially Japan, China, Korea, and India are increasingly embracing smart home solutions boosted by their technology-literate citizens. These speakers are changing the face of homes and modifying the way people engage with the technologies also, providing voice command to switch on entertainment, news or home automation. Manufacturers are integrating technology in artificial intelligence and natural language processing to enable the device to become smarter and more adaptable enabling it to determine various forms of language used in the different countries in the region. ‘Affordability’, ‘localization’ and the inclusion of Asian content and services becomes important strategies to compete in Asia’s fast-growing market environment which is characterized by a diversified and volatile consumer’ demand.


Smart Speaker Company Overview

The leading companies in the Smart Speaker market include Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com Inc., Apple Inc., Baidu Inc., Bose Corporation, Lenovo Group Limited, LG Electronics Inc., Sonos, and Panasonic Corporation Inc.


Smart Speaker Company News

In March 2024, LG Electronics' latest portable speaker, the LG StanbyME Speaker (model XT7S), was globally released. It has a remote control to quickly manage the speaker and screen, and users can pair them with Bluetooth. Additionally, the LG StanbyME includes a dedicated widget for centralized control and speaker status monitoring.

In January 2024, the well-liked JBL portable audio lineup, including the JBL Xtreme 4, JBL Clip 5, and JBL Go 4, will be updated with Auracast for wider connectivity choices, improved sound quality, fashion-forward color options, and up to 80% PCR components. The JBL Xtreme 4 now includes Al Sound Boost for real-time audio output optimization.

In October 2023, Sonos launched the Era 100 and Era 300 smart speakers in India. The Era 300 features Dolby Atmos and an innovative design for exceptional spatial sound. The Sonos One has also been updated with the Era 100. Their prices are USD 360 and USD 660.

Amazon India introduced the $60 Echo Pop smart speaker in June 2023. It is available in Charcoal, Lavender Bloom, Glacier White, and Midnight Teal hues and has a semi-hemisphere design. With Alexa, users of the tiny gadget may check the weather, read news, place orders, listen to music, audiobooks, and podcasts from different providers, set timers, and much more.


Component – Global Smart Speaker Market in 2 Viewpoints –

1) Hardware
2) Software


Intelligent Virtual Assistant - Global Smart Speaker Market in 5 Viewpoints –

1) Amazon Alexa
2) Google Assistant
3) Siri
4) Cortana
5) Others


Connectivity - Global Smart Speaker Market in 2 Viewpoints –

1) Wi-Fi
2) Bluetooth


Price Range - Global Smart Speaker Market in 3 Viewpoints –

1) Low-range (Less than $100)
2) Mid-range ($101 to $200)
3) Premium (Above $200)


Distribution Channel- Global Smart Speaker Market in 2 Viewpoints –

1) Online
2) Offline


End User - Global Smart Speaker Market in 2 Viewpoints –

1) Personal
2) Commercial


Geography – Global Smart Speaker Market

North America

1. United States
2. Canada

Europe

1. France
2. Germany
3. Italy
4. Spain
5. United Kingdom
6. Belgium
7. Netherlands
8. Turkey


Asia Pacific

1. China
2. Japan
3. India
4. Australia
5. South Korea
6. Thailand
7. Malaysia
8. Indonesia
9. New Zealand

Latin America
1. Brazil
2. Mexico
3. Argentina

Middle East & Africa
1. South Africa
2. Saudi Arabia
3. United Arab Emirates


Company Insights:

• Overviews
• Recent Developments & Strategies
• Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
• Revenue


Company Analysis:

1. Alibaba Group Holding Limited
2. Amazon.com Inc.
3. Apple Inc.
4. Baidu Inc.
5. Bose Corporation
6. Lenovo Group Limited
7. LG Electronics Inc.
8. Panasonic Corporation
9. Sonos Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Smart Speaker Market

6. Global Smart Speaker Market Share Analysis

6.1 By Component
6.2 By Intelligent Virtual Assistant
6.3 By Connectivity
6.4 By Distribution Channel
6.5 By End User
6.6 By Regions


7. Component – Global Smart Speaker Market

7.1 Hardware
7.2 Software


8. Intelligent Virtual Assistant - Global Smart Speaker Market

8.1 Amazon Alexa
8.2 Google Assistant
8.3 Siri
8.4 Cortana
8.5 Others


9. Connectivity - Global Smart Speaker Market

9.1 Wi-Fi
9.2 Bluetooth


10. Price Range - Global Smart Speaker Market

10.1 Low-range (Less than $100)
10.2 Mid-range ($101 to $200)
10.3 Premium (Above $200)


11. Distribution Channel- Global Smart Speaker Market

11.1 Online
11.2 Offline


12. End User - Global Smart Speaker Market

12.1 Personal
12.2 Commercial


13. Region – Global Smart Speaker Market

13.1 North America

13.1.1 United States
13.1.2 Canada

13.2 Europe

13.2.1 France
13.2.2 Germany
13.2.3 Italy
13.2.4 Spain
13.2.5 United Kingdom
13.2.6 Belgium
13.2.7 Netherlands
13.2.8 Turkey

13.3 Asia Pacific

13.3.1 China
13.3.2 Japan
13.3.3 India
13.3.4 Australia
13.3.5 South Korea
13.3.6 Thailand
13.3.7 Malaysia
13.3.8 Indonesia
13.3.9 New Zealand

13.4 Latin America

13.4.1 Brazil
13.4.2 Mexico
13.4.3 Argentina

13.5 Middle East & Africa

13.5.1 South Africa
13.5.2 Saudi Arabia
13.5.3 United Arab Emirates


14. Porter's Five Forces Analysis

14.1 Bargaining Power of Buyers
14.2 Bargaining Power of Suppliers
14.3 Degree of Competition
14.4 Threat of New Entrants
14.5 Threat of Substitutes


15. SWOT Analysis

15.1 Strength
15.2 Weakness
15.3 Opportunity
15.4 Threats


16. Key Players Analysis

16.1 Alibaba Group Holding Limited

16.1.1 Overviews
16.1.2 Recent Developments & Strategies
16.1.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.1.4 Revenue

16.2 Amazon.com Inc.

16.2.1 Overviews
16.2.2 Recent Developments & Strategies
16.2.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.2.4 Revenue

16.3 Apple Inc.

16.3.1 Overviews
16.3.2 Recent Developments & Strategies
16.3.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.3.4 Revenue

16.4 Baidu Inc.

16.4.1 Overviews
16.4.2 Recent Developments & Strategies
16.4.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.4.4 Revenue

16.5 Bose Corporation

16.5.1 Overviews
16.5.2 Recent Developments & Strategies
16.5.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.5.4 Revenue

16.6 Lenovo Group Limited

16.6.1 Overviews
16.6.2 Recent Developments & Strategies
16.6.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.6.4 Revenue

16.7 LG Electronics Inc.

16.7.1 Overviews
16.7.2 Recent Developments & Strategies
16.7.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.7.4 Revenue

16.8 Panasonic Corporation

16.8.1 Overviews
16.8.2 Recent Developments & Strategies
16.8.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.8.4 Revenue

16.9 Sonos Inc.

16.9.1 Overviews
16.9.2 Recent Developments & Strategies
16.9.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
16.9.4 Revenue

 

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