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化粧品市場、規模、世界予測2024-2032、業界動向、成長、シェア、展望、インフレの影響、機会企業分析


Cosmetics Market, Size, Global Forecast 2024-2032, Industry Trends, Growth, Share, Outlook, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis

Renub Research社は、世界の化粧品市場が2032年までに4,980億5,000万米ドルに達すると予測している。化粧品には、スキンケア、ヘアケア、フレグランスと並んで、顔、目、唇のメイクアップに至るまで、見た目の美... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年3月1日 US$2,490
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215 英語

 

サマリー

Renub Research社は、世界の化粧品市場が2032年までに4,980億5,000万米ドルに達すると予測している。化粧品には、スキンケア、ヘアケア、フレグランスと並んで、顔、目、唇のメイクアップに至るまで、見た目の美しさを高めたり保ったりするためにデザインされた多様な美容製品が含まれる。身だしなみを整え、自己表現するために欠かせないもので、パウダー、クリーム、スプレーなど、さまざまな形状があり、個人のオプションや必要性に対応している。外見を整え、自信を育み、自分らしさを表現することは、日々のグルーミングに欠かせない要素である。


2024年から2030年にかけて、世界の化粧品市場は年平均成長率5.32%で成長すると予想されている。

化粧品市場は、破壊の機が熟したダイナミックなセグメントである。この10年の終わりまでに、拡大する商品、チャネル、市場を中心に、その形が大きく変わると予想されている。このシフトは、消費者、特に美の定義が通常進化しており、持続可能性からインフルエンサーや主要オピニオン・リーダーの機能まで、あらゆるものに対する認識が絶えず変化している、より若い世代の消費者の支援によって拍車がかかるだろう。セルフケアは、消費者の間でも重要性を増している。全体として、美容は「プレミアム化」によって特徴づけられると予測される。特に香水とメーキャップにおいて、消費者のトレードアップと支出の拡大が進むにつれて、プレミアム・ビューティー層は毎年大幅な成長を遂げると予測される。

さらに、世界の化粧品企業はeコマースの急増を目の当たりにしており、同様の増加も可能である。美容eコマースの改善に寄与する主な要素には、アマゾンやTmallのようなオンライン大手による提供物の成長が含まれる。また、パトロン直販ブランドによる優れたデジタル技術の導入や、オムニチャネル小売業者によるオンラインチャネルの重要性の高まりも、世界の化粧品市場の成長に拍車をかけている。また、アジアではライブストリーミングを通じたソーシャルセールスも大きな成長の原動力となっている。Eコマースが最も急速に発展している販売チャネルであり続けると予測される一方で、購入者は店舗への来店からなるオムニチャネルの購買体験を好むため、精密小売のような従来のチャネルは回復すると予想される。したがって、世界の化粧品市場は2023年に3,123億7,000万米ドルと評価された。

成長ダイナミクスが変化する中、「どこで勝負するか」の重要性は、進化するパノラマにおいて「どう勝つか」の重要性に匹敵する。従来のグローバル戦略がより効果的になる可能性もあり、各ブランドはアプローチの見直しと調整を迫られている。かつては中国と米国に集中していたが、地理的な多様化がますます重要になっている。変化する世界の化粧品市場のパノラマは、過去のグローバル・プレイヤーの同質性に挑戦し、多くの市場における適応性と配慮ある成長の必要性を強調する、ニュアンスの異なる手法を必要としている。


ヘアケア製品は、世界の化粧品市場で需要のうねりを経験するかもしれない。

世界の化粧品市場は、製品タイプ別に、スキンケア製品、サンケア製品、ヘアケア製品、デオドラント・フレグランス、メイクアップ・カラー化粧品、その他に細分化される。ヘアケア製品部門は、世界の化粧品市場で急増する可能性がある。これは、利用者の意識の高まり、多様なヘアケア・ニーズ、技術革新、プライベートな身だしなみの重視の発展によるもので、進化する美容基準や選択肢に対応するダイナミックな企業を反映している。


男性用化粧品市場は国際的に大きな成長が見込まれる

世界の化粧品市場は性別によって、男性用、女性用、ユニセックス用に区分される。男性用化粧品部門は、国際市場で急成長を遂げようとしている。この成長の原動力となっているのは、社会規範の変化、男性のグルーミングに対する認識の高まり、男性の可処分所得の増加、男性特有のスキンケアやグルーミングの希望に応える専門商品の創出などである。


世界の化粧品市場はオンライン販売チャネルが急増する可能性がある

世界の化粧品市場は、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、薬局、オンライン販売、その他を含む様々な流通チャネルに分かれている。世界の化粧品市場では、オンライン販売チャネルの認知度が急上昇すると予測されている。その理由は、快適さ、アクセスのしやすさ、豊富な品揃え、パーソナライズされた提案、シームレスな購買体験にある。デジタル環境は購入者に利便性とアクセシビリティを与え、化粧品企業におけるオンライン購入へのシフトを推進している。


中国が世界の化粧品市場で成功する可能性はある。

国別では、国際化粧品市場は北米(アメリカ、カナダ)、ヨーロッパ(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、イギリス、ベルギー、オランダ、トルコ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、タイ、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド)、中南米(ブラジル、メキシコ、アルゼンチン)、中東・アフリカ(南アフリカ、サウジアラビア、アラブ首長国連邦)に分かれる。中国は世界の化粧品市場の中で成長する可能性がある。これは、堅調な経済が可処分所得を押し上げ、若い層が美容トレンドに関心を持ち、ソーシャルメディアのインフルエンサーが選択肢を形成していることに起因する。電子商取引における優位性は、利便性と選択肢を提供する一方で、最高品質の自然派商品へと可能性を移し、進化する購買者の嗜好に沿ったメーカーに機会を創出している。


主要プレイヤー

世界の化粧品市場に参入している企業は、Coty Inc.、Procter & Gamble、The Estee Lauder Companies Inc.、Colgate-Palmolive Company、Johnson & Johnson Services Inc.、Revlon, Inc.、Beiersdorf Group、花王株式会社、LVMH、Mary Kay Inc.


製品タイプ - 世界の化粧品市場は5つの視点に分かれている:

1.スキンケア製品とサンケア製品
2.ヘアケア製品
3.デオドラント・フレグランス
4.メイクアップ&カラー化粧品
5.その他


性別 - 世界の化粧品市場を3つの視点で分類:

1.男性
2.女性
3.ユニセックス


流通チャネル - 世界の化粧品市場を5つの視点で分類:

1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
2.専門店
3.薬局
4.オンライン販売
5.その他


国別 - 世界25カ国の化粧品市場をカバー

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.コティ社
2.プロクター・アンド・ギャンブル
3.エスティローダー・カンパニーズ
4.コルゲート・パルモリーブ・カンパニー
5.ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス社
6.レブロン
7.バイヤスドルフグループ
8.花王株式会社
9.LVMH
10.メアリーケイ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.化粧品の世界市場

6.市場シェア - 世界の化粧品分析

6.1 製品タイプ別
6.2 性別
6.3 流通チャネル別
6.4 国別


7.製品タイプ別 - 化粧品の世界市場

7.1 スキンケアおよびサンケア製品
7.2 ヘアケア製品
7.3 デオドラントとフレグランス
7.4 メイクアップとカラー化粧品
7.5 その他


8.性別 - 世界の化粧品市場

8.1 男性
8.2 女性
8.3 男女兼用


9.流通チャネル - 世界の化粧品市場

9.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
9.2 専門店
9.3 薬局
9.4 オンライン販売
9.5 その他


10.化粧品の世界市場

10.1 北米

10.1.1 アメリカ
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 アラブ首長国連邦
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターの5つの力 - 世界の化粧品市場

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 新規参入の脅威
11.4 既存競争企業間のライバル関係
11.5 代替製品の脅威


12.SWOT分析 - 世界の化粧品市場

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 コティ社

13.1.1 概要
13.1.2 最近の動向
13.1.3 収益

13.2 プロクター・アンド・ギャンブル

13.2.1 概要
13.2.2 最近の動向
13.2.3 収益

13.3 エスティローダー・カンパニーズ

13.3.1 概要
13.3.2 最近の動向
13.3.3 収益

13.4 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー

13.4.1 概要
13.4.2 最近の動向
13.4.3 収益

13.5 ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス

13.5.1 概要
13.5.2 最近の動向
13.5.3 収益

13.6 レブロン

13.6.1 概要
13.6.2 最近の動向
13.6.3 収益

13.7 バイヤスドルフ・グループ

13.7.1 概要
13.7.2 最近の動向
13.7.3 収益

13.8 花王株式会社

13.8.1 概要
13.8.2 最近の動向
13.8.3 収益

13.9 LVMH

13.9.1 概要
13.9.2 最近の動向
13.9.3 収益

13.10 メアリーケイ

13.10.1 概要
13.10.2 最近の動き
13.10.3 収益

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図表リスト

表-01:世界の化粧品市場:製品タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:世界の化粧品市場製品タイプ別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-03:世界の化粧品市場性別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:化粧品の世界市場男女別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-05:世界の化粧品市場流通チャネル別シェア(パーセント)、2019年~2023年
表-06:世界の化粧品市場流通チャネル別シェア予測(%)、2024年~2032年
表-07:化粧品の世界市場:国別シェア(百分率)、2019年~2023年
表-08:化粧品の世界市場各国別シェア(%)予測、2024年~2032年

 

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Summary

Renub Research predicts the global cosmetics market is anticipated to reach US$ 498.05 Billion by 2032. Cosmetics encompass a diverse array of beauty products designed to enhance or keep one's look, spanning makeup for the face, eyes, and lips, alongside skin care, haircare, and fragrances. Vital for personal grooming and self-expression, they offer numerous forms including powders, creams, and sprays to deal with individual options and necessities. Enhancing physical look, fostering confidence, and expressing non-public style represent necessary components of our day-to-day grooming rituals.


Between 2024 and 2030, the global cosmetics market is expected to grow at a CAGR of 5.32%

The cosmetic market is a dynamic segment that is ripe for disruption. Before the end of this decade, it's far expected to reshape itself around an expanding array of merchandise, channels, and markets. This shift will be spurred with consumers' aid, especially more youthful generations, whose definitions of beauty are usually evolving and whose perceptions of the whole lot, from sustainability to the function of influencers and key opinion leaders, are continuously changing. Self-care is developing in significance amongst consumers as well. Overall, beauty is predicted to be characterized by "premiumization." The premium beauty tier is projected to experience substantial annual growth as consumers trade up and grow their spending, particularly in perfume and makeup.

Moreover, the global cosmetics enterprise has seen a surge in e-commerce, with the capability for a similar increase. Key elements contributing to improving beauty e-commerce include the growth of offerings by online giants like Amazon and Tmall. Implementing superior digital techniques via direct-to-patron brands and the growing significance of online channels for omnichannel retailers also add to the growth of the global cosmetics market. Social selling, often through live streaming in Asia, has also been an enormous growth driver. While e-commerce is predicted to stay the fastest-developing sales channel, conventional channels such as precise retail are expected to rebound because purchasers prefer an omnichannel buying experience that consists of in-store visits. Hence, the global cosmetics market was valued at US$ 312.37 Billion in 2023.

As growth dynamics shift, the significance of "where to play" rivals the importance of "how to win" in the evolving panorama. Traditional global strategies could be more effective, prompting brands to reassess and tailor their approaches. Once focused on China and the United States, geographic diversification has become increasingly critical. The changing global cosmetics market panorama needs nuanced techniques, challenging the homogeneity of past global players and emphasizing the need for adaptability and considerate growth in numerous markets.


Hair care products may experience a swell in demand within the global cosmetics market

The global cosmetics market is fragmented by product types into Skin and Sun Care Products, Hair Care Products, Deodorants and Fragrances, Makeup and Color Cosmetics, and Others. The hair care product section could surge in the worldwide cosmetics market. This is due to elevated patron consciousness, diverse hair care needs, technological innovations, and a developing emphasis on private grooming, reflecting a dynamic enterprise responding to evolving beauty standards and alternatives.


The market for men's cosmetics is expected to experience significant growth in the international arena

Based on gender, the global cosmetics market is segmented into Men, Women, and Unisex. The men's cosmetics section is poised for rapid growth in the international market. This growth is driven by changing societal norms, growing recognition of male grooming, growing disposable income among guys, and creating specialized merchandise catering to men's specific skincare and grooming wishes.


Global cosmetics market could see a surge in online sales channels

The global cosmetics market is divided into various distribution channels including Supermarkets/hypermarkets, Specialty Stores, Pharmacies, Online Sales, and Others. The online sales channel is predicted to experience a surge in recognition in the global cosmetics market. This is due to its comfort, accessibility, expansive product range, personalized suggestions, and seamless buying experience. The digital landscape gives purchasers convenience and accessibility, propelling the shift toward online purchases within the cosmetics enterprise.


It is possible that China will have a successful presence in the worldwide cosmetics market

By country, the international cosmetics market is diverged into North America (United States, Canada), Europe (France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Belgium, the Netherlands, and Turkey), Asia Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, Thailand, Malaysia, Indonesia, and New Zealand), Latin America (Brazil, Mexico, and Argentina), Middle East & Africa (South Africa, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates). China may thrive within the global cosmetics market. This stems from a sturdy economy boosting disposable earnings, a younger demographic taking an interest in beauty trends, and social media influencers shaping alternatives. Dominance in e-commerce offers convenience and choice while moving possibilities towards top-quality natural merchandise, creating opportunities for manufacturers aligned with evolving purchaser tastes.


Key Players

The companies present in the global cosmetics market are Coty Inc., Procter & Gamble, The Estee Lauder Companies Inc., Colgate-Palmolive Company, Johnson & Johnson Services Inc., Revlon, Inc., Beiersdorf Group, Kao Corporation, LVMH, Mary Kay Inc.


Product Type – Global Cosmetics Market breakup in 5 viewpoints:

1. Skin and Sun Care Products
2. Hair Care Products
3. Deodorants and Fragrances
4. Makeup and Color Cosmetics
5. Others


Gender – Global Cosmetics Market breakup in 3 viewpoints:

1. Men
2. Women
3. Unisex


Distribution Channel – Global Cosmetics Market breakup in 5 viewpoints:

1. Supermarkets/hypermarkets
2. Specialty Stores
3. Pharmacies
4. Online Sales
5. Others


Country – Global Cosmetics Market of 25 Countries Covered in the Report:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherlands
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 United Arab Emirates
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Coty Inc.
2. Procter & Gamble
3. The Estee Lauder Companies Inc.
4. Colgate-Palmolive Company
5. Johnson & Johnson Services Inc.
6. Revlon, Inc.
7. Beiersdorf Group
8. Kao Corporation
9. LVMH
10. Mary Kay Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Cosmetics Market

6. Market Share – Global Cosmetics Analysis

6.1 By Products Types
6.2 By Gender
6.3 By Distribution Channels
6.4 By Countries


7. Products Types – Global Cosmetics Market

7.1 Skin and Sun Care Products
7.2 Hair Care Products
7.3 Deodorants and Fragrances
7.4 Makeup and Color Cosmetics
7.5 Others


8. Gender – Global Cosmetics Market

8.1 Men
8.2 Women
8.3 Unisex


9. Distribution Channels – Global Cosmetics Market

9.1 Supermarkets/hypermarkets
9.2 Specialty Store
9.3 Pharmacies
9.4 Online Sales
9.5 Others


10. Countries – Global Cosmetics Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 United Arab Emirates
10.5.3 South Africa


11. Porter’s Five Forces – Global Cosmetics Market

11.1 Bargaining Power of Buyer
11.2 Bargaining Power of Supplier
11.3 Threat of New Entrants
11.4 Rivalry among Existing Competitors
11.5 Threat of Substitute Products


12. SWOT Analysis - Global Cosmetics Market

12.1 Strengths
12.2 Weaknesses
12.3 Opportunities
12.4 Threats


13. Key Players Analysis

13.1 Coty Inc.

13.1.1 Overviews
13.1.2 Recent Developments
13.1.3 Revenues

13.2 Procter & Gamble

13.2.1 Overviews
13.2.2 Recent Developments
13.2.3 Revenues

13.3 The Estee Lauder Companies Inc.

13.3.1 Overviews
13.3.2 Recent Developments
13.3.3 Revenues

13.4 Colgate-Palmolive Company

13.4.1 Overviews
13.4.2 Recent Developments
13.4.3 Revenues

13.5 Johnson & Johnson Services Inc.

13.5.1 Overviews
13.5.2 Recent Developments
13.5.3 Revenues

13.6 Revlon, Inc.

13.6.1 Overviews
13.6.2 Recent Developments
13.6.3 Revenues

13.7 Beiersdorf Group

13.7.1 Overviews
13.7.2 Recent Developments
13.7.3 Revenues

13.8 Kao Corporation

13.8.1 Overviews
13.8.2 Recent Developments
13.8.3 Revenues

13.9 LVMH

13.9.1 Overviews
13.9.2 Recent Developments
13.9.3 Revenues

13.10 Mary Kay Inc

13.10.1 Overviews
13.10.2 Recent Developments
13.10.3 Revenues

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Cosmetics Market Share by Product Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Cosmetics Market Share by Product Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Cosmetics Market Share by Gender (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Cosmetics Market Share by Gender (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Cosmetics Market Share by Distribution Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Cosmetics Market Share by Distribution Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-07: Global – Cosmetics Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Cosmetics Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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