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世界のスープ市場、規模、2024-2032年予測、業界動向、シェア、成長、洞察、インフレの影響、トップ企業分析


Global Soup Market, Size, Forecast 2024-2032, Industry Trends, Share, Growth, Insight, Impact of Inflation, Top Companies Analysis

Renub Researchによると、世界のスープ市場は2032年までに251億7000万米ドルに達すると予測されている。何世紀も前に栄養補給と手軽さを求めて生まれたスープは、手軽なスープから数多くの風味豊かな料理へと進化... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年3月1日 US$2,490
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200 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、世界のスープ市場は2032年までに251億7000万米ドルに達すると予測されている。何世紀も前に栄養補給と手軽さを求めて生まれたスープは、手軽なスープから数多くの風味豊かな料理へと進化してきた。液体ベースで煮込んで調理するスープは、スープや水に野菜、肉、ハーブなど複数の食材をブレンドする。ボリュームのあるシチューからデリケートなコンソメまで、スープは多くの味覚に対応し、世界的に愛されている料理の定番を体現している。スープの変容は、料理の革新とグローバリゼーションを示し、柔軟性と滋養を保ち、伝統的なシンプルさから現代的な複雑さへと進化しながら、国際的に多様な料理における主要な地位を維持している。


世界のスープ市場は2024年から2032年にかけて3.24%のCAGRが予測される

スープが健康に良いという認識が広まり、インスタント食品への需要が高まっていることが、スープ市場の活況を牽引している。消費者が便利でありながら栄養価の高い代替食品を求める中、スープはその多用途性と認知された健康上の利点から望まれている。この傾向は、より健康的な食習慣への方向転換と、短時間で満足できる食品への嗜好を反映しており、進化する顧客の嗜好に対応して世界のスープ市場の成長を牽引している。

さらに、乾燥スープは、その高度な栄養プロファイルのため、様々な便利なスープのオプションよりも優れた範囲のビタミン、ミネラル、タンパク質を提示し、市場を支配している。パッケージ・スープは、入手のしやすさと保存期間の長さで支持され、レストランで提供されるものを上回ることが多い。さらに、都市化の進展、可処分所得の増加、最近の風味の導入により、世界的にスープのニーズは高まると予想される。この傾向は、労働人口の拡大や、より健康的と認識される加工食品の選択が後押ししているのかもしれない。

また、スープ需要の増加が予想されるのは、中国やインドのような成長著しいアジア太平洋諸国における農村から都市への移住と一致している。このような人口動態の変化は、栄養選択の幅が広がる都市人口の増加を示しており、スープのような快適な食品の摂取量が増える可能性が高い。都市化が進むにつれて、手軽で栄養価の高い代替食へのニーズが急増し、そうした地域での世界スープ市場の活況を後押しすると予測される。そのため、世界のスープ市場は2023年には約188億9,000万米ドルとなった。


缶詰スープの市場は国際的な規模で増加しているかもしれない

タイプ別に見ると、世界のスープ市場はインスタント、缶詰、脱水、チルド、その他に細分化される。缶入りスープは国際市場で急速に発展している分野のひとつである。これは、多忙な生活への利便性、保存期間の延長、食事の無駄の削減、様々な風味の選択肢、手頃な価格、より健康的な食材の選択によるフィットネスに対する認識の進化によるものである。これは、労働人口が急増し、手軽でありながらフィットネスを意識した食事ソリューションが好まれる地域とよく共鳴している。


世界のスープ市場はノン・ベジタリアン・カテゴリーで大幅な増加が見込まれる

世界のスープ市場は大きく2つのカテゴリーに分けられる:ベジタリアンとノンベジタリアンである。ノン・ベジタリアン・カテゴリーは、世界のスープ市場の中で大きな割合を占めることになりそうだ。これは、ボリュームがあり、タンパク質が豊富な代替食品を求める顧客から大きな支持を得ているためである。肉ベースのスープを幅広く取り揃え、このセグメントは様々な嗜好や選択肢に対応し、スープ市場の存在感を高めている。


オンライン・チャネルは、世界のスープ市場で最も重要なセグメントのひとつになると予想される。

流通チャネルのうち、世界のスープ市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインに分類される。オンライン・チャネルは世界のスープ市場で影響力のあるセグメントとして前進するかもしれない。これは、オンラインチャネルが購入者に提供する利便性に起因しており、購入者は自宅に居ながらにして幅広いスープ製品に簡単にアクセスすることができる。


ヨーロッパは世界のスープ市場で重要なプレーヤーになる可能性がある。

国別に見ると、世界のスープ市場は北米(米国、カナダ)、欧州(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、ベルギー、オランダ、トルコ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、タイ、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド)、中南米(ブラジル、メキシコ、アルゼンチン)、中東・アフリカ(南アフリカ、サウジアラビア、アラブ首長国連邦)に分けられる。ヨーロッパは世界のスープ市場において重要な割合を占める可能性があり、イギリスとロシアでもそれに匹敵する摂取量がある。これは人口の増加と加工食材への欲求によるものである。消費者のニーズが変化するにつれて、脱水スープの摂取量は増加すると予測される。さらに、女性の金銭的自立の高まりが、加工食品や簡便な食事商品への需要を煽り、現地のスープ市場の増加を後押ししている。


主要プレーヤー

世界のスープ市場に参入している企業には、キャンベル・スープ・カンパニー、ネスレS.A.、バクスターズ・フード・グループ・リミテッド、ゼネラル・ミルズ・インク、コナグラ・ブランズ・インク、プレミア・フーズ、ヒンドスタン・ユニリーバ・グループ、アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ・インクなどがある。


タイプ別 - 世界のスープ市場は5つの視点で分類される:

1.インスタント
2.缶詰
3.脱水
4.チルド
5.その他


カテゴリー - 世界のスープ市場を2つの視点で分類:

1.ベジタリアン
2.ノンベジタリアン


流通チャネル - 世界のスープ市場を3つの視点で分類:

1.スーパーマーケットとハイパーマーケット
2.コンビニエンスストア
3.オンライン


国別 - 世界のスープ市場レポート対象25カ国

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.キャンベル・スープ・カンパニー
2.ネスレ
3.バクスターズ・フード・グループ
4.ゼネラル・ミルズ
5.コナグラ・ブランズ
6.プレミアフーズ
7.ヒンドスタン・ユニリーバ・グループ
8.アソシエイテッド・ブリティッシュ・フード

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界のスープ市場

6.世界スープ市場シェア

6.1 タイプ別
6.2 カテゴリー別
6.3 流通チャネル別
6.4 国別


7.タイプ別 - 世界のスープ市場

7.1 インスタント
7.2 缶詰
7.3 乾燥
7.4 チルド
7.5 その他


8.カテゴリー - 世界のスープ市場

8.1 ベジタリアン
8.2 ベジタリアン以外


9.世界のスープ市場

9.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
9.2 コンビニエンスストア
9.3 オンライン


10.世界のスープ市場

10.1 北米

10.1.1 米国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 アラブ首長国連邦
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターの5つの力分析 - 世界のスープ市場

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析 - 世界のスープ市場

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.企業分析

13.1 キャンベル・スープ・カンパニー

13.1.1 概要
13.1.2 最近の発展
13.1.3 財務洞察

13.2 ネスレS.A.

13.2.1 概要
13.2.2 最近の発展
13.2.3 財務洞察

13.3 Baxters Food Group Lmt.

13.3.1 概要
13.3.2 最近の発展
13.3.3 財務洞察

13.4 ゼネラル・ミルズ社

13.4.1 概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 財務洞察

13.5 コナグラ・ブランズ社

13.5.1 概要
13.5.2 最近の発展
13.5.3 財務洞察

13.6 プレミアフーズ

13.6.1 概要
13.6.2 最近の発展
13.6.3 財務洞察

13.7 ヒンドスタン・ユニリーバ・グループ

13.7.1 概要
13.7.2 最近の発展
13.7.3 財務洞察

13.8 アソシエイテッド・ブリティッシュ・フード

13.8.1 概要
13.8.2 最近の発展
13.8.3 財務洞察

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図表リスト

表-01:世界のスープ市場タイプ別シェア(%)、2019年~2023年
表-02:スープの世界市場タイプ別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-03:世界のスープ市場カテゴリー別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:スープの世界市場カテゴリー別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-05:世界のスープ市場流通チャネル別シェア(%)、2019年~2023年
表-06:スープの世界市場流通チャネル別シェア(%)予測、2024年~2032年
表-07:世界のスープ市場各国別シェア(%)、2019年~2023年
表-08:スープの世界市場各国別シェア(%)予測、2024年~2032年

 

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Summary

Global Soup Market is predicted to reach US$ 25.17 Billion by 2032, according to Renub Research. Soups, originating centuries ago for nourishment and ease, have evolved from easy broths to numerous flavorful dishes. Liquid-based and cooked through simmering, soups blend broth or water with multiple ingredients like veggies, meats, and herbs. From hearty stews to delicate consommés, they cater to numerous palates, embodying a cherished culinary staple globally. Soups' transformation displays culinary innovation and globalization, ensuring they remain flexible and nourishing, evolving from traditional simplicity to modern complexity while maintaining their primary position in diverse cuisines internationally.


Global Soup Market is anticipated to experience a CAGR of 3.24% from 2024 to 2032

Increasing public recognition of soups' positive health benefits and heightened demand for instant food drive a boom within the soup market. As consumers seek convenient but nutritious alternatives, soups are desired because of their versatility and perceived health advantages. This trend reflects a shift in the direction of healthier eating habits and a preference for brief, gratifying food, driving the growth of the global soup market in reaction to evolving customer preferences.

Further, dried soup merchandise dominates the market because of its advanced nutritional profile, presenting better ranges of vitamins, minerals, and protein than various convenience soup options. Packaged soups are favored for their accessibility and longer shelf life, frequently surpassing restaurant offerings. Moreover, the need for soup globally is expected to grow due to growing urbanization, growth in disposable incomes, and the introduction of recent flavors. This trend may be pushed by expanding working populations and a choice of processed foods, which are perceived as healthier.

Also, the anticipated upward thrust in soup demand coincides with rural-to-city migration in growing Asia-Pacific countries like China and India. This demographic shift indicates a growing urban population with evolving nutritional choices, likely leading to a greater intake of comfort foods like soups. As urbanization progresses, the need for handy and nutritious meal alternatives is predicted to surge, propelling the boom of the global soup market in those areas. So, the global soup market was about US$ 18.89 Billion in 2023.


The market for canned soups might be increasing on an international scale

On the basis of type, the global soup market is fragmented into Instant, Canned, Dehydrated, Chilled, and Others. Canned soups are among the rapidly developing segments in the international market. This is due to their convenience for busy lives and prolonged shelf life, reducing meal waste, various flavor options, affordability, and evolving perceptions of fitness with healthier ingredient choices. This resonates well with areas experiencing a surge in working populations and a preference for handy yet fitness-conscious meal solutions.


The global soup market is expected to rise significantly in the non-vegetarian category

The soup market worldwide is divided into two main categories: Vegetarian and Non-Vegetarian. The non-vegetarian category is poised to assert a large proportion of the global soup market. This is owed to its big attraction among customers in search of hearty, protein-rich alternatives. With a wide range of meat-based soups, this segment caters to various tastes and options, driving its widespread soup market presence.


Online channels are expected to become one of the most significant segments in the global soup market

Among distribution channels, the global soup market is categorized into Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, and Online. Online channels might advance as an influential segment in the global soup market. This is attributed to the convenience they provide purchasers, allowing them to easily access a wide range of soup products from the comfort of their homes.


Europe can become a significant player in the global soup market

Based on countries, the global soup market is separated into North America (United States, Canada), Europe (France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Belgium, the Netherlands, and Turkey), Asia Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, Thailand, Malaysia, Indonesia, and New Zealand), Latin America (Brazil, Mexico, and Argentina), Middle East & Africa (South Africa, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates). Europe could possibly have an essential proportion of the global soup market, with a comparable intake in the U.K. and Russia. This is due to increasing populations and a desire for processed ingredients. As consumers' needs change, the intake of dehydrated soup is predicted to grow. Besides, the rising monetary independence amongst women fuels the demand for processed and brief meal goods, propelling the local soup market's increase.


Key Players

The companies in the global soup market include Campbell Soup Company, Nestle S.A., Baxters Food Group Ltd., General Mills Inc., Conagra Brands, Inc., Premier Foods, Hindustan Unilever Group, and Associated British Foods Inc.


Type – Global Soup Market breakup in 5 viewpoints:

1. Instant
2. Canned
3. Dehydrated
4. Chilled
5. Others


Category – Global Soup Market breakup in 2 viewpoints:

1. Vegetarian
2. Non-Vegetarian


Distribution Channel – Global Soup Market breakup in 3 viewpoints:

1. Supermarkets & Hypermarkets
2. Convenience Stores
3. Online


Country – Global Soup Market breakup of 25 Countries Covered in the Report:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. The Campbell Soup Company
2. Nestle S.A.
3. Baxters Food Group Lmt.
4. General Mills Inc.
5. Conagra Brands, Inc.
6. Premier Foods
7. Hindustan Unilever Group
8. Associated British Food Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Soup Market

6. Market Share – Global Soup Market

6.1 By Type
6.2 By Category
6.3 By Distribution Channel
6.4 By Countries


7. Type – Global Soup Market

7.1 Instant
7.2 Canned
7.3 Dehydrated
7.4 Chilled
7.5 Others


8. Category – Global Soup Market

8.1 Vegeterian
8.2 Non-Vegeterian


9. Distribution Channel – Global Soup Market

9.1 Supermarkets & Hypermarkets
9.2 Convenience Stores
9.3 Online


10. Countries – Global Soup Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherland
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 UAE
10.5.3 South Africa


11. Porter’s Five Forces Analysis – Global Soup Market

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis – Global Soup Market

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Company Analysis

13.1 The Campbell Soup Company

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Financial Insight

13.2 Nestle S.A.

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Financial Insight

13.3 Baxters Food Group Lmt.

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Financial Insight

13.4 General Mills Inc.

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Financial Insight

13.5 Conagra Brands, Inc.

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Financial Insight

13.6 Premier Foods

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Financial Insight

13.7 Hindustan Unilever Group

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Financial Insight

13.8 Asociated British Food inc.

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Financial Insight

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Soup Market Share by Type (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Soup Market Share by Type (Percent), 2024 – 2032
Table-03: Global – Soup Market Share by Category (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Soup Market Share by Category (Percent), 2024 – 2032
Table-05: Global – Soup Market Share by Distribution Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Soup Market Share by Distribution Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-07: Global – Soup Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Soup Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2032

 

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