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米国映画市場、規模、2024-2030年予測、産業動向、シェア、成長、洞察、インフレの影響、企業分析


United States Movie Market, Size, Forecast 2024-2030, Industry Trends, Share, Growth, Insight, Impact of Inflation, Company Analysis

Renub Researchによると、米国の映画市場規模は2030年までに約269億2000万米ドルになると予想されている。映画館(Movie Theaters)とは、映画館や劇場で一般的に使用される、複数のモニターを備えた会場や複合施... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年1月1日 US$2,490
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240 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、米国の映画市場規模は2030年までに約269億2000万米ドルになると予想されている。映画館(Movie Theaters)とは、映画館や劇場で一般的に使用される、複数のモニターを備えた会場や複合施設を指す。これらのセンターでは、多数の映画やイベントを同時に上映することができ、観客に一つ屋根の下で多様なエンターテインメント体験を提供することができる。技術的な進歩により、これらの映画館は最新の音響・映像システム、快適な座席、さまざまな売店を備えていることが多い。

映画館市場は米国で絶大な知名度を誇り、映画鑑賞体験に革命をもたらした。快適さとバラエティーに富んだ映画を提供するこれらの映画館は、複数のスクリーンを備え、観客は1つの場所で様々な映画を選ぶことができる。消費者が同時上映の中から好きなものを選べるという時間効率の良さと、豪華な座席や高度なオーディオビジュアル技術といった現代的なサービスの快適さが評価されたのである。映画はまた、娯楽のための共同スペースを提供する、社交の拠点としても機能している。戦略的な立地、豊富な作品数、そして消費者の体験に重点を置くことで、映画はアメリカの多様な観客に支持される映画的バケーション・スポットとして確固たる地位を築いている。


米国映画市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率7.62%で成長すると予測されている。

映画館は、日常から逃避する魅力的な場所として機能し、3D、IMAX、ドルビーアトモスなどの技術の進歩により、没入型の体験を提供するようになった。映画は、いくつかの映画を提供することで、家庭や仲間に共有の社会体験を提供している。米国の映画館市場のシェア拡大は、可処分所得の増加によって推進され、映画チケットや売店への幅広いアクセスを可能にしている。顧客の選択肢が、所有物よりもレビューにシフトしていることが、企業の充実に寄与している。映画チェーンは、市場への影響力を高めるために統合を進め、サービスが行き届いていない市場に戦略的に進出し、アイマックスやドルビーシネマのようなプレミアムフォーマットを導入している。ブロックバスター・フランチャイズの急増は、懸念に関係なくチケット収入を増加させ続け、より高いチケット価格のトップクラスのフォーマットの人気は、さらに映画の売上を補完する。

さらに、映画館は非日常的で没入感のある体験を提供するために進化しており、トップクラスのフォーマット、豪華な施設、改善された飲食オプションを統合している。また、映画館市場のシェアは、データ主導のコンテンツ・パーソナライゼーションを取り入れており、アナリティクスを活用して、キャラクター・ターゲット市場の機会に応じて映画の推奨やサービスを調整している。さらに、デジタル化への投資も進んでおり、映画館は先進的なチケット発券システム、オンライン広告技術、平均的な利用者のエンゲージメントを高めるためのeコマース・タスクを採用している。この多面的なアプローチは、今や進化する購入者の期待に応え、映画館を現在のアミューズメント・ハブとして位置づけ、テクノロジー、豪華さ、パーソナライズされたストーリーを組み合わせることで、観客にとって魅力的でオーダーメイドの映画体験を確かなものにしている。

また、従来の映画は、変化する顧客やストリーミング・サービスの選択肢の増加に対応するため、ストリーミング・プラットフォームやコンテンツ・クリエーターとのパートナーシップを通じて戦略的に適応している。このコラボレーションは、革新的な配給の傾向や共同制作を可能にし、特定の評価と持続的な競争力を確かなものにしている。例えば、AMC Theatresのユニバーサル・ピクチャーズとの契約、シネマークのワーナー・メディアとの例外的なプレリリース上映、アラモ・ドラフトハウス・シネマと独立系映画のためのネオンとの提携、ファトム・イベントの機会コンテンツのための様々なコラボレーションなどが挙げられる。これらの提携は、共有契約、コンテンツの改善、新たな観客へのアピール、収益源の多様化、業界変動の中での映画の回復力の向上を通じて、効果的で改善された売上を後押しする。その結果、米国の映画市場は2023年に161億米ドルと評価された。


映画チケットの販売は、米国映画市場の収益ストリームの紛れもない柱である。

配給収入によって、米国映画市場は映画チケット販売収入、広告収入、食品・飲料販売収入、その他に分けられる。映画チケット販売収入の優位性は、映画体験に対する一貫した需要に起因しており、最新作や大ヒット作、多様な映画を求める観客を引きつけている。映画チケットは、戦略的な価格設定、特定の上映、プロモーションキャンペーンに支えられ、映画の収益に大きく貢献している。ストリーミング・サービスの台頭にもかかわらず、映画の社会的・没入的要素と相まって、大きなディスプレイ・スクリーンの魅力は、映画にとって重要な金銭的支柱としてチケット販売収入の優位性を維持し、ダイナミックなエンターテインメント・パノラマにおけるその役割を維持している。


デジタル非3D上映は、主要な収益供給として、米国映画市場での優位性を維持している。

米国映画市場はスクリーンタイプ別にデジタル非3D、デジタル3D、その他に分類される。このレイアウトは、幅広いターゲット市場にアピールし、3Dのプレミアムなしで、広範かつ絶妙な視聴体験を提供する。デジタル非3D上映は、多様な嗜好と価格帯を意識した来場者に対応し、定期的な強い需要を確保している。映画は戦略的にバーチャル非3D上映のアクセシビリティと費用対効果を活用し、安定した利益を確保している。技術的な改良にもかかわらず、この伝統的なデジタル・フォーマットは定番であり続け、アメリカ映画のダイナミックなパノラマにおける永続的な認識と経済的重要性を強調している。


米国映画市場は女性層の大ブームを目撃している

米国映画市場は、男女別に細分化されている。従来、映画は様々な嗜好に対応するためにサービスを加速させ、女性観客に響く様々なジャンルを提示してきた。女性中心の映画、力を与えるストーリーテリング、女性主導のブロックバスターの押し上げが、女性の観客動員を加速させている。映画館は、快適な座席やより魅力的なセンターなどのアメニティを備えた包括的な環境を積極的に発展させている。さらに、ジェンダーの幅と表現を促進する業界の共同作業が、女性の共感を呼ぶ映画のパノラマを育んでいる。その結果、米国の映画市場は見事な変化を遂げ、女性観客の拡大効果を認め、受け入れている。


米国映画市場は、18~24歳の絶妙な増加を経験している。

米国映画市場の年齢層は、2~11歳、12~17歳、18~24歳、25~39歳、40~49歳、50~59歳、60歳以上に分けられる。18-24歳の年齢層は、社会的体験やエンターテイメントに熱心であることが特徴で、映画を通じて提供される多様な映画サービスにますます魅力を感じている。ブロックバスター、ジャンルの広い映画、先進的な視聴体験は、この年齢層の技術に精通し、社会的に活動する可能性にアピールする。この層の重要性に目をつけた映画は、戦略的な広告、デジタル・エンゲージメント、ロイヤリティ・アプリケーションを採用し、彼らの関心を惹きつけている。18~24歳の年齢層は、米国で重要かつ成長し続けるセグメントである。この層は、米国における映画市場の成長と活気に貢献している。


米国映画市場ではカリフォルニアが優勢


州別では、アラバマ、カリフォルニア、アリゾナ、コロラド、コネチカット、イリノイ、フロリダ、ノースカロライナ、ジョージア、アイダホ、インディアナ、アイオワ、カンザス、メイン、メリーランド、ミズーリ、マサチューセッツ、ミシガン、ミネソタ州、ミシシッピ州、ネブラスカ州、ペンシルベニア州、ネバダ州、ニューハンプシャー州、ニュージャージー州、ニューヨーク州、オハイオ州、オレゴン州、ロードアイランド州、サウスカロライナ州、ワシントン州、サウスダコタ州、テネシー州、テキサス州、ユタ州、バージニア州、ワイオミング州、その他。米国で最も人口の多いカリフォルニア州は、多様な人口と18~24歳の旺盛な年齢層に後押しされ、可処分所得の高い広大な顧客層を提供する、映画にとって格好の市場である。都市化は、映画ファンの能力を基本的な町の周辺に集中させ、活力ある大衆を形成している。エンターテインメント企業のハブとして、ハリウッドへの近さは映画館のサブカルチャーを高め、シリコンバレーの技術革新は現代のテクノロジーを導入している。厳しい競争は、市場が飽和しているにもかかわらず、一流の長編映画と多様なコンテンツへの投資を既存のチェーンに強いる。カリフォルニア州の映画産業は、さまざまな嗜好を持つ多様な観客に対応する映画文化が盛んなことで知られている。同州の有利なガイドラインと厳格な労働政策が、映画市場における同州の支配的地位に貢献し、あらゆる年齢層の映画ファンに人気のある場所となっている。


主要プレイヤー


Cinemark Holding, Inc.、Regal Cinemas、CGV Cinemas、AMC Theatres、Marcus Theatres、B&B Theatres、AMC、Empire Cinemaが米国映画市場を独占している。

2022年12月、AMC TheatresとZoomはユニークなパートナーシップを結び、米国内の17の劇場をZoom Room専用劇場として指定することで、ハイブリッドなミーティング体験を実現した。このコラボレーションは、映画館の快適さと大規模な収容力をZoomのビデオ会議技術と組み合わせることで、高品質のオーディオ・ビデオ機器、快適な座席、最大150人の参加者を収容できる大型スクリーンを備えたユニークなミーティングや会議の場を企業に提供する。


Renub Researchの調査レポート「米国の映画市場予測:配給収入別(映画チケット販売収入、広告収入、飲食物販売収入、その他)、スクリーンタイプ別(デジタル非3D、デジタル3D、その他)、性別(男性、女性)、年齢層別(2~11歳、12~17歳、18~24歳、25~39歳、40~49歳、50~59歳、60歳以上)、州別(アラバマ州、アリゾナ州、カリフォルニア州、コロラド州、コネチカット州、フロリダ州、ジョージア州、アイダホ州、イリノイ州、インディアナ州、アイオワ州、カンザス州、メイン州、メリーランド州、マサチューセッツ州、ミシガン州、ミネソタ州、ミシシッピ州、ミズーリ州、ネブラスカ州、ネバダ州、ニューハンプシャー州、ニュージャージー州、ニューヨーク州、ノースカロライナ州、オハイオ州、オレゴン州、ペンシルベニア州、ロードアイランド州、サウスカロライナ州、サウスダコタ州、テネシー州、テキサス州、ユタ州、バージニア州、ワシントン州、ワイオミング州、その他)、企業(Cinemark Holding, Inc.,Regal Cinemas、CGV Cinemas、AMC Theatres、Marcus Theatres、B&B Theatres、AMC、Empire Cinema)」は、米国の映画産業に関する詳細かつ包括的な洞察を提供している。


配給収入-米国映画市場を4つの視点から分析:

1.映画チケット販売収入
2.広告収入
3.飲食料品販売収入
4.その他


スクリーンタイプ - 3つの視点から見た米国映画市場

1.デジタル非-3D
2.デジタル3D
3.その他


性別 - 米国映画市場を2つの視点から分析:

1.男性
2.女性


年齢層別 - 7つの視点からの米国映画市場ブレークアップ:

1.年齢層 2-11
2.12-17歳
3.18-24歳
4.25-39歳
5.40-49歳
6.50-59歳
7.60歳以上


アメリカ合衆国 - 38の視点からのアメリカ合衆国映画市場の内訳:

1.アラバマ州
2.アリゾナ州
3.カリフォルニア州
4.コロラド
5.コネチカット州
6.フロリダ州
7.ジョージア
8.アイダホ
9.イリノイ州
10.インディアナ
11.アイオワ州
12.カンザス
13.メイン州
14.メリーランド州
15.マサチューセッツ
16.ミシガン州
17.ミネソタ
18.ミシシッピ
19.ミズーリ
20.ネブラスカ州
21.ネバダ州
22.ニューハンプシャー
23.ニュージャージー
24.ニューヨーク
25.ノースカロライナ州
26.オハイオ州
27.オレゴン州
28.ペンシルバニア
29.ロードアイランド
30.サウスカロライナ州
31.サウスダコタ
32.テネシー州
33.テキサス州
34.ユタ州
35.バージニア州
36.ワシントン州
37.ワイオミング州
38.その他


各社を3つの視点から取材:

- 概要
- 最近の動向
- 収益


企業分析

1.シネマーク・ホールディング
2.リーガル・シネマ
3.CGVシネマズ
4.AMCシアター
5.マーカス・シアターズ
6.B&Bシアター
7.AMC
8.エンパイア・シネマ

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目次

1.はじめに

2.研究と方法論

3.エグゼクティブ・サマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.米国映画市場

6.市場シェア - アメリカ映画分析

6.1 配給収入別
6.2 スクリーンタイプ別
6.3 性別
6.4 年齢層別
6.5 都道府県別


7.配給収入 - アメリカ映画市場

7.1 映画チケット販売収入
7.2 広告収入
7.3 食品・飲料販売収入
7.4 その他


8.スクリーンタイプ別 米国映画市場

8.1 デジタル非3D
8.2 デジタル3D
8.3 その他


9.性別 - アメリカ映画市場

9.1 男性
9.2 女性


10.年齢層 - アメリカ映画市場

10.1 2-11歳
10.2 12歳から17歳の年齢層
10.3 18-24歳
10.4 25-39歳
10.5 40~49歳
10.6 50~59歳
10.7 60歳以上


11.アメリカ合衆国の映画市場

11.1 アラバマ州
11.2 アリゾナ州
11.3 カリフォルニア州
11.4 コロラド州
11.5 コネチカット州
11.6 フロリダ州
11.7 ジョージア州
11.8 アイダホ
11.9 イリノイ州
11.10 インディアナ
11.11 アイオワ
11.12 カンザス
11.13 メイン州
11.14 メリーランド州
11.15 マサチューセッツ
11.16 ミシガン
11.17 ミネソタ
11.18 ミシシッピ
11.19 ミズーリ
11.20 ネブラスカ
11.21 ネバダ州
11.22 ニューハンプシャー
11.23 ニュージャージー
11.24 ニューヨーク
11.25 ノースカロライナ
11.26 オハイオ州
11.27 オレゴン州
11.28 ペンシルバニア
11.29 ロードアイランド州
11.30 サウスカロライナ州
11.31 サウスダコタ
11.32 テネシー州
11.33 テキサス州
11.34 ユタ州
11.35 バージニア
11.36 ワシントン州
11.37 ワイオミング州
11.38 その他


12.ポーターのファイブフォース分析-米国映画市場

12.1 買い手の交渉力
12.2 サプライヤーの交渉力
12.3 競争の程度
12.4 新規参入の脅威
12.5 代替品の脅威


13.SWOT分析-アメリカ映画市場

13.1 強み
13.2 弱点
13.3 チャンス
13.4 脅威


14.主要プレーヤーの分析

14.1 Cinemark Holding, Inc.

14.1.1 概要
14.1.2 最近の開発

14.2 リーガル・シネマ

14.2.1 概要
14.2.2 最近の発展

14.3 CGVシネマズ

14.3.1 概要
14.3.2 最近の発展

14.4 AMCシアター

14.4.1 概要
14.4.2 最近の開発

14.5 マーカス・シアターズ

14.5.1 概要
14.5.2 最近の発展

14.6 B&Bシアター

14.6.1 概要
14.6.2 最近の開発

14.7 AMC

14.7.1 概要
14.7.2 最近の開発

14.8 エンパイア・シネマ

14.8.1 概要
14.8.2 最近の発展

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図表リスト

表-01:米国・配給収入別映画市場シェア(%)、2018年~2023年
表-02:米国・配給収入別映画市場シェア予測(%)、2024年~2030年
表-03:米国・スクリーンタイプ別映画市場シェア(%)、2018年~2023年
表-04:米国 映画市場シェア(スクリーンタイプ別)予測(%)、2024年~2030年
表-05:米国 映画市場シェア(男女別)(%)、2018年~2023年
表-06:米国 映画市場男女別シェア予測(パーセント)、2024年~2030年
表-07: 米国 映画市場年齢層別シェア(パーセント), 2018 - 2023年
表-08:米国 映画市場年齢層別シェア予測(%)、2024年~2030年
表-09:米国-州別映画市場シェア(%)、2018年~2023年
表-10:米国の映画市場シェア(%):州別予測、2024年~2030年

 

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Summary

United States Movie Market size is expected to value around US$ 26.92 Billion by 2030, according to Renub Research. Movie Theaters refers to a venue or complex with more than one monitor, typically used in cinemas or theatres. These centers allow simultaneous screening of numerous films or events, supplying audiences with a diverse entertainment experience under one roof movies won popularity for their performance in accommodating huge audiences and providing several viewing alternatives. With technological improvements, those venues frequently feature modern-day audio-visible systems, comfortable seating, and a variety of concessions.

Theaters market have become immensely famous in the United States, revolutionizing the cinema-going experience. Offering comfort and variety in Movie, these venues house multiple screens, permitting audiences to choose from various movies in a single location. The recognition is attributed to time efficiency, as consumers can select from simultaneous showings and the comfort of modern-day services such as plush seating and advanced audio-visual technologies. Movies also function as social hubs, offering a communal area for entertainment. With strategic locations, extensive film picks, and a focus on consumer experience, Movies have firmly embedded themselves as the favored cinematic vacation spot throughout the diverse American audience.


United States Movie Market is projected to grow at a CAGR of 7.62% from 2024-2030

Movie theatres, serving as charming escapes from daily routine, have advanced to provide immersive experiences via technological advancements like 3-D, IMAX, and Dolby Atmos. Movies, with their several film offerings, provide a shared social experience for households and pals. The U.S. Movie theater market share growth is propelled through increased disposable incomes, permitting broader access to movie tickets and concessions. Shifting customer options towards reviews over possessions contributes to the enterprise's fulfillment. Movie chains consolidate for more enhanced market impact, strategically increasing into underserved markets and introducing premium formats like Imax and Dolby Cinema. The surge of blockbuster franchises keeps boosting ticket income regardless of concerns, and the popularity of top-class formats with higher ticket prices additionally complements Movie sales.

Further, cinemas are evolving to provide extraordinary and immersive experiences, integrating top class formats, luxurious facilities, and improved food and beverage options. Also, the cinema market share embraces data driven content personalization, leveraging analytics to tailor film recommendations and services according to character target market opportunities. Furthermore, there's an excellent investment in digitalization, with cinemas adopting advanced ticketing systems, online advertising techniques, and e-commerce tasks to enhance average patron engagement. This multifaceted approach now caters to evolving purchaser expectations and positions cinemas as current amusement hubs, combining technology, luxurious, and personalized stories to make sure a compelling and tailor-made cinematic experience for audiences.

Besides, conventional Movie are strategically adapting through partnerships with streaming platforms and content creators in reaction to changing customer and the choices ascent of streaming services. This collaboration permits in innovative distribution tends and co-productions, making sure particular evaluations and sustained competitiveness. Examples encompass AMC Theatres' Universal Pictures deal, Cinemark's exceptional pre-release screenings with WarnerMedia, Alamo Drafthouse Cinema's partnership with Neon for independent films, and Fathom Events' various collaborations for opportunity content material. These alliances boost effective and improved sales through sharing agreements, improving content, appealing to new audiences, diversifying revenue streams, and improving Movie resilience amid industry fluctuations. Consequently, the United States Movie Market was valued at US$ 16.10 Billion in 2023.


Sale of movie tickets is the indisputable mainstay of the US Movie market revenue stream

By Distribution Income, the United States Movie Market is divided into Income from the sale of movie tickets, Advertisement Income, Sale of Food and beverages, and Others. The Income from the sale of movie tickets dominance is attributed to the consistent demand for cinematic experiences, drawing audiences looking for the latest releases, blockbusters, and diverse movie offerings. Movie tickets contribute considerably to Movie earnings, supported by strategic pricing trends, specific screenings, and promotional campaigns. Despite the upward thrust of streaming services, the attraction of the big display screen, coupled with the social and immersive elements of cinema, keeps the supremacy of ticket sales income as the key monetary pillar for Movies, sustaining their role in the dynamic entertainment panorama.


Digital non-3-d screenings maintain dominance within the United States Movie market as a primary revenue supply

US Movie Market is categorized by Screen type into Digital NON-3D, Digital 3D, and Others. This layout appeals to an extensive target market, offering a widespread yet exquisite viewing experience without the premium of 3-D. With maximum movies in this format, digital non-3D screenings cater to diverse tastes and price range-aware visitors, securing a strong and regular demand. Movies strategically leverage the accessibility and cost-effectiveness of virtual non-3D screenings, ensuring a stable float of profits. Despite technological improvements, this traditional digital format stays a staple, underscoring its enduring recognition and financial importance in the dynamic panorama of American cinema.


US Movie market is witnessing a massive boom in the female demographic

By Gender, the United States Movie Market is fragmented into Male and Female. Traditionally, Movies have accelerated their services to cater to various tastes, presenting a variety of genres that resonate with female audiences. The upward push of female-centric films, empowered storytelling, and woman-led blockbusters has accelerated female attendance. Cinemas are actively growing inclusive environments with amenities like comfortable seating and more desirable centers. Moreover, collaborative industry tasks promoting gender range and representation foster a cinematic panorama that resonates with women. As a result, the Movie market in the United States is experiencing a superb shift, acknowledging and embracing the expanding effect of the female target audience.


United States Movie market is experiencing an exquisite increase in the 18-24 age group

Age groups in the US Movie Market are divided into the following categories: 2-11, 12-17, 18-24, 25-39, 40-49, 50-59, and 60+. The 18-24 age demographic, characterized by its enthusiasm for social experiences and entertainment, is increasingly attracted to the diverse cinematic services provided through Movies. Blockbusters, genre-spanning movies, and progressive viewing experiences appeal to this age cohort's tech-savvy and socially engaged possibilities. Movies spotting the importance of this demographic, employs strategic advertising, digital engagement, and loyalty applications to capture their attention. The 18-24 age group is a significant and ever-growing segment in the United States. This group has contributed to the growth and vibrancy of the Movie market in the country.


California is dominant in the U.S.A Movie market


By States, the US Movie Market is split into Alabama, California, Arizona, Colorado, Connecticut, Illinois, Florida, North Carolina, Georgia, Idaho, Indiana, Iowa, Kansas, Maine, Maryland, Missouri, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Nebraska, Pennsylvania, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New York, Ohio, Oregon, Rhode Island, South Carolina, Washington, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, Virginia, Wyoming, and Others. California, the most populous state in the United States, is a prime market for Movies, fueled by a diverse populace and a robust 18-24 age group, offering a vast patron base with high disposable earnings. Urbanization concentrates the ability of moviegoers around fundamental towns, forming a vital mass. As the entertainment enterprise hub, proximity to Hollywood enhances the cinema subculture, and Silicon Valley's innovation introduces present-day technologies. Severe competition compels established chains to invest in top-rate features and diverse content despite market saturation. California's movie industry is well-known for its thriving cinema culture that caters to a diverse audience with different tastes. The state's favorable guidelines and strict labor policies have contributed to its dominant position in the Movie market, making it a popular destination for moviegoers of all ages.


Key Players


Cinemark Holding, Inc., Regal Cinemas, CGV Cinemas, AMC Theatres, Marcus Theatres, B&B Theatres, AMC, and Empire Cinema dominate the US Movies Market.

In December 2022- AMC Theatres and Zoom forged a unique partnership, creating a hybrid meeting experience by designating 17 theatres in the U.S. as dedicated Zoom Rooms. This collaboration combines the comfort and large-scale capacity of movie theaters with Zoom's video conferencing technology, offering businesses a unique venue for meetings and conferences with high-quality audio and video equipment, comfortable seating, and large screens, accommodating up to 150 participants.


Renub Research report titled "United States Movie Market Forecast by Distribution Income (Income from the sale of movie tickets, Advertisement Income, Sale of Food & Beverages, and Others), Screen Type (Digital non -3D, Digital 3D, Others), Gender (Male, and Female), Age-Group (Age Group 2-11, Age Group 12-17, Age Group 18-24, Age Group 25-39, Age Group 40-49, Age Group 50-59, and Age Group 60 plus), States (Alabama, Arizona, California, Colorado, Connecticut, Florida, Georgia, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Nebraska, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Ohio, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, Virginia, Washington, Wyoming, and Others), Companies (Cinemark Holding, Inc., Regal Cinemas, CGV Cinemas, AMC Theatres, Marcus Theatres, B&B Theatres, AMC, and Empire Cinema)" provides a detailed and comprehensive insight of the United States Movie Industry.


Distribution Income – United States Movie Market breakup from 4 viewpoints:

1. Income from the sale of movie tickets
2. Advertisement Income
3. Sale of Food & Beverages
4. Others


Screen Type – United States Movie Market breakup from 3 viewpoints:

1. Digital non -3D
2. Digital 3D
3. Others


Gender – United States Movie Market breakup from 2 viewpoints:

1. Male
2. Female


Age-Group – United States Movie Market breakup from 7 viewpoints:

1. Age Group 2-11
2. Age Group 12-17
3. Age Group 18-24
4. Age Group 25-39
5. Age Group 40-49
6. Age Group 50-59
7. Age Group 60 plus


States – United States Movie Market breakup from 38 viewpoints:

1. Alabama
2. Arizona
3. California
4. Colorado
5. Connecticut
6. Florida
7. Georgia
8. Idaho
9. Illinois
10. Indiana
11. Iowa
12. Kansas
13. Maine
14. Maryland
15. Massachusetts
16. Michigan
17. Minnesota
18. Mississippi
19. Missouri
20. Nebraska
21. Nevada
22. New Hampshire
23. New Jersey
24. New York
25. North Carolina
26. Ohio
27. Oregon
28. Pennsylvania
29. Rhode Island
30. South Carolina
31. South Dakota
32. Tennessee
33. Texas
34. Utah
35. Virginia
36. Washington
37. Wyoming
38. Others


All companies have been covered from 3 viewpoints:

• Overview
• Recent Developments
• Revenue


Company Analysis:

1. Cinemark Holding, Inc.
2. Regal Cinemas
3. CGV Cinemas
4. AMC Theatres
5. Marcus Theatres
6. B&B Theatres
7. AMC
8. Empire Cinema



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. United States Movie Market

6. Market Share – United States Movie Analysis

6.1 By Distribution Income
6.2 By Screen Types
6.3 By Gender
6.4 By Age Groups
6.5 By States


7. Distribution Income – United States Movie Market

7.1 Income from the sale of movie tickets
7.2 Advertisement Income
7.3 Sale of Food & Beverages
7.4 Others


8. Screen Types – United States Movie Market

8.1 Digital non -3D
8.2 Digital 3D
8.3 Others


9. Gender – United States Movie Market

9.1 Male
9.2 Female


10. Age Groups – United States Movie Market

10.1 Age Group 2-11
10.2 Age Group 12-17
10.3 Age Group 18-24
10.4 Age Group 25-39
10.5 Age Group 40-49
10.6 Age Group 50-59
10.7 Age Group 60 plus


11. States – United States Movie Market

11.1 Alabama
11.2 Arizona
11.3 California
11.4 Colorado
11.5 Connecticut
11.6 Florida
11.7 Georgia
11.8 Idaho
11.9 Illinois
11.10 Indiana
11.11 Iowa
11.12 Kansas
11.13 Maine
11.14 Maryland
11.15 Massachusetts
11.16 Michigan
11.17 Minnesota
11.18 Mississippi
11.19 Missouri
11.20 Nebraska
11.21 Nevada
11.22 New Hampshire
11.23 New Jersey
11.24 New York
11.25 North Carolina
11.26 Ohio
11.27 Oregon
11.28 Pennsylvania
11.29 Rhode Island
11.30 South Carolina
11.31 South Dakota
11.32 Tennessee
11.33 Texas
11.34 Utah
11.35 Virginia
11.36 Washington
11.37 Wyoming
11.38 Others


12. Porter's Five Forces Analysis – United States Movie Market

12.1 Bargaining Power of Buyers
12.2 Bargaining Power of Suppliers
12.3 Degree of Competition
12.4 Threat of New Entrants
12.5 Threat of Substitutes


13. SWOT Analysis – United States Movie Market

13.1 Strength
13.2 Weakness
13.3 Opportunity
13.4 Threats


14. Key Players Analysis

14.1 Cinemark Holding, Inc.

14.1.1 Overview
14.1.2 Recent Development

14.2 Regal Cinemas

14.2.1 Overview
14.2.2 Recent Development

14.3 CGV Cinemas

14.3.1 Overview
14.3.2 Recent Development

14.4 AMC Theatres

14.4.1 Overview
14.4.2 Recent Development

14.5 Marcus Theatres

14.5.1 Overview
14.5.2 Recent Development

14.6 B&B Theatres

14.6.1 Overview
14.6.2 Recent Development

14.7 AMC

14.7.1 Overview
14.7.2 Recent Development

14.8 Empire Cinema

14.8.1 Overview
14.8.2 Recent Development

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List of Tables/Graphs

Table-01: United States – Movie Market Share by Distribution Income (Percent), 2018 – 2023
Table-02: United States – Forecast for Movie Market Share by Distribution Income (Percent), 2024 – 2030
Table-03: United States – Movie Market Share by Screen Types (Percent), 2018 – 2023
Table-04: United States – Forecast for Movie Market Share by Screen Types (Percent), 2024 – 2030
Table-05: United States – Movie Market Share by Gender (Percent), 2018 – 2023
Table-06: United States – Forecast for Movie Market Share by Gender (Percent), 2024 – 2030
Table-07: United States – Movie Market Share by Age Group (Percent), 2018 – 2023
Table-08: United States – Forecast for Movie Market Share by Age Group (Percent), 2024 – 2030
Table-09: United States – Movie Market Share by States (Percent), 2018 – 2023
Table-10: United States – Forecast for Movie Market Share by States (Percent), 2024 – 2030

 

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