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世界と米国の宇宙旅行市場レポート&予測 2022-2028


Global and United States Space Tourism Market Report & Forecast 2022-2028

宇宙旅行とは、レクリエーション、レジャー、ビジネスなどを目的とした宇宙旅行のことである。現在までのところ、ロシア宇宙庁が提供する軌道上宇宙旅行のみが行われているが、ブルーオリジンやヴァージン・ギャ... もっと見る

 

 

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QYResearch
QYリサーチ
2022年4月15日 US$4,350
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サマリー

宇宙旅行とは、レクリエーション、レジャー、ビジネスなどを目的とした宇宙旅行のことである。現在までのところ、ロシア宇宙庁が提供する軌道上宇宙旅行のみが行われているが、ブルーオリジンやヴァージン・ギャラクティックによる準軌道上宇宙旅行機の開発作業が続けられている。また、SpaceX社は2017年に、ファルコンヘビーロケットで打ち上げられたドラゴンV2宇宙船に乗り、2018年に2人の宇宙旅行者を月自由帰還軌道に送る計画を発表している。
市場の分析と洞察世界と米国の宇宙旅行市場
当レポートは、世界と米国の宇宙旅行市場に焦点を当て、地域レベル、郡レベルの他の地域のセグメントデータもカバーしています。
COVID-19の大流行により、世界の宇宙旅行市場規模は2022年に1億2180万米ドル相当と推定され、予測期間2022-2028年には16.3%のCAGRで2億9860万米ドルの再調整サイズとなると予測されています。この健康危機による経済変化を十分に考慮し、タイプ別では、2021年に宇宙旅行世界市場の%を占めたサブオービタルが、2028年には百万米ドルの価値を持ち、2022年から2028年まで改訂された%のCAGRで成長すると予測されます。アプリケーション別では、宇宙飛行士が主要セグメントで、2021年の市場シェアは%以上を占め、この予測期間を通して%CAGRに変更されました。
主な宇宙旅行会社には、スペース・アドベンチャーズ、ボーイング、ブルーオリジン、ヴァージン・ギャラクティック、スペースXがあり、上位3社が市場全体の約50%を占めている。
市場シェアは北米が40%以上でトップ、次いでアジア太平洋地域が約30%となっています。
世界の宇宙観光の範囲と市場規模
宇宙旅行市場は、地域(国)別、プレイヤー別、タイプ別、アプリケーション別に分類されています。世界の宇宙旅行市場におけるプレイヤー、ステークホルダー、その他の参加者は、本レポートを強力なリソースとして活用することで、優位に立つことができるようになることでしょう。セグメント別分析では、地域(国)別、タイプ別、アプリケーション別の収益と予測に焦点を当て、2017年から2028年までの期間について分析します。
米国市場については、2017-2028年の期間、プレイヤー別、タイプ別、アプリケーション別の宇宙旅行市場規模に焦点を当てます。主要プレイヤーには、米国で重要な役割を果たすグローバルプレイヤーやローカルプレイヤーが含まれます。
タイプ別セグメント
サブオービタル
オービタル
用途別セグメント
宇宙飛行士
宇宙ホテル・宇宙ステーション
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
アジア太平洋地域
中国
日本
韓国
インド
オーストラリア
中国 台湾
インドネシア
タイ
マレーシア
フィリピン
ベトナム
中南米
メキシコ
ブラジル
アルゼンチン
中東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
U.A.E
会社別
ブルーオリジン
スペースX
ヴァージン・ギャラクティック
ボーイング
スペース・アドベンチャーズ
アクシオム・スペース社
スペース・パースペクティブ
ビゲロー・エアロスペース


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目次

1 Study Coverage
1.1 Space Tourism Revenue in Space Tourism Business (2017-2022) & (US$ Million) Introduction
1.2 Global Space Tourism Outlook 2017 VS 2022 VS 2028
1.2.1 Global Space Tourism Market Size for the Year 2017-2028
1.2.2 Global Space Tourism Market Size for the Year 2017-2028
1.3 Space Tourism Market Size, United States VS Global, 2017 VS 2022 VS 2028
1.3.1 The Market Share of United States Space Tourism in Global, 2017 VS 2022 VS 2028
1.3.2 The Growth Rate of Space Tourism Market Size, United States VS Global, 2017 VS 2022 VS 2028
1.4 Space Tourism Market Dynamics
1.4.1 Space Tourism Industry Trends
1.4.2 Space Tourism Market Drivers
1.4.3 Space Tourism Market Challenges
1.4.4 Space Tourism Market Restraints
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Space Tourism by Type
2.1 Space Tourism Market Segment by Type
2.1.1 Suborbital
2.1.2 Orbital
2.2 Global Space Tourism Market Size by Type (2017, 2022 & 2028)
2.3 Global Space Tourism Market Size by Type (2017-2028)
2.4 United States Space Tourism Market Size by Type (2017, 2022 & 2028)
2.5 United States Space Tourism Market Size by Type (2017-2028)
3 Space Tourism by Application
3.1 Space Tourism Market Segment by Application
3.1.1 Space Flights
3.1.2 Space Hotel & Space Station
3.2 Global Space Tourism Market Size by Application (2017, 2022 & 2028)
3.3 Global Space Tourism Market Size by Application (2017-2028)
3.4 United States Space Tourism Market Size by Application (2017, 2022 & 2028)
3.5 United States Space Tourism Market Size by Application (2017-2028)
4 Global Space Tourism Competitor Landscape by Company
4.1 Global Space Tourism Market Size by Company
4.1.1 Top Global Space Tourism Companies Ranked by Revenue (2021)
4.1.2 Global Space Tourism Revenue by Player (2017-2022)
4.2 Global Space Tourism Concentration Ratio (CR)
4.2.1 Space Tourism Market Concentration Ratio (CR) (2017-2022)
4.2.2 Global Top 5 and Top 10 Largest Companies of Space Tourism in 2021
4.2.3 Global Space Tourism Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
4.3 Global Space Tourism Headquarters, Revenue in Space Tourism Business (2017-2022) & (US$ Million) Type
4.3.1 Global Space Tourism Headquarters and Area Served
4.3.2 Global Space Tourism Companies Revenue in Space Tourism Business (2017-2022) & (US$ Million) Type
4.3.3 Date of International Companies Enter into Space Tourism Market
4.4 Companies Mergers & Acquisitions, Expansion Plans
4.5 United States Space Tourism Market Size by Company
4.5.1 Top Space Tourism Players in United States, Ranked by Revenue (2021)
4.5.2 United States Space Tourism Revenue by Players (2020, 2021 & 2022)
5 Global Space Tourism Market Size by Region
5.1 Global Space Tourism Market Size by Region: 2017 VS 2022 VS 2028
5.2 Global Space Tourism Market Size by Region (2017-2028)
5.2.1 Global Space Tourism Market Size by Region: 2017-2022
5.2.2 Global Space Tourism Market Size by Region (2023-2028)
6 Segment in Region Level & Country Level
6.1 North America
6.1.1 North America Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.1.2 North America Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.1.3 U.S.
6.1.4 Canada
6.2 Asia-Pacific
6.2.1 Asia-Pacific Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.2.2 Asia-Pacific Space Tourism Market Facts & Figures by Region (2017, 2022 & 2028)
6.2.3 China
6.2.4 Japan
6.2.5 South Korea
6.2.6 India
6.2.7 Australia
6.2.8 China Taiwan
6.2.9 Indonesia
6.2.10 Thailand
6.2.11 Malaysia
6.2.12 Philippines
6.3 Europe
6.3.1 Europe Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.3.2 Europe Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.3.3 Germany
6.3.4 France
6.3.5 U.K.
6.3.6 Italy
6.3.7 Russia
6.4 Latin America
6.4.1 Latin America Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.4.2 Latin America Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.4.3 Mexico
6.4.4 Brazil
6.4.5 Argentina
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Middle East and Africa Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.5.2 Middle East and Africa Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.5.3 Turkey
6.5.4 Saudi Arabia
6.5.5 U.A.E
7 Company Profiles
7.1 Blue Origin
7.1.1 Blue Origin Company Details
7.1.2 Blue Origin Business Overview
7.1.3 Blue Origin Space Tourism Introduction
7.1.4 Blue Origin Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.1.5 Blue Origin Recent Development
7.2 SpaceX
7.2.1 SpaceX Company Details
7.2.2 SpaceX Business Overview
7.2.3 SpaceX Space Tourism Introduction
7.2.4 SpaceX Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.2.5 SpaceX Recent Development
7.3 Virgin Galactic
7.3.1 Virgin Galactic Company Details
7.3.2 Virgin Galactic Business Overview
7.3.3 Virgin Galactic Space Tourism Introduction
7.3.4 Virgin Galactic Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.3.5 Virgin Galactic Recent Development
7.4 Boeing
7.4.1 Boeing Company Details
7.4.2 Boeing Business Overview
7.4.3 Boeing Space Tourism Introduction
7.4.4 Boeing Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.4.5 Boeing Recent Development
7.5 Space Adventures
7.5.1 Space Adventures Company Details
7.5.2 Space Adventures Business Overview
7.5.3 Space Adventures Space Tourism Introduction
7.5.4 Space Adventures Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.5.5 Space Adventures Recent Development
7.6 Axiom Space, Inc.
7.6.1 Axiom Space, Inc. Company Details
7.6.2 Axiom Space, Inc. Business Overview
7.6.3 Axiom Space, Inc. Space Tourism Introduction
7.6.4 Axiom Space, Inc. Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.6.5 Axiom Space, Inc. Recent Development
7.7 Space Perspective
7.7.1 Space Perspective Company Details
7.7.2 Space Perspective Business Overview
7.7.3 Space Perspective Space Tourism Introduction
7.7.4 Space Perspective Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.7.5 Space Perspective Recent Development
7.8 Bigelow Aerospace
7.8.1 Bigelow Aerospace Company Details
7.8.2 Bigelow Aerospace Business Overview
7.8.3 Bigelow Aerospace Space Tourism Introduction
7.8.4 Bigelow Aerospace Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.8.5 Bigelow Aerospace Recent Development
8 Research Findings and Conclusion
9 Appendix
9.1 Research Methodology
9.1.1 Methodology/Research Approach
9.1.2 Data Source
9.2 Author Details
9.3 Disclaimer

 

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Summary

Space tourism is space travel for recreational, leisure or business purposes. To date only orbital space tourism has taken place provided by the Russian Space Agency, although work continues developing sub-orbital space tourism vehicles by Blue Origin and Virgin Galactic. In addition, SpaceX announced in 2017 that they are planning on sending two space tourists on a lunar free return trajectory in 2018 aboard their Dragon V2 spacecraft launched by the Falcon Heavy rocket.
Market Analysis and Insights: Global and United States Space Tourism Market
This report focuses on global and United States Space Tourism market, also covers the segmentation data of other regions in regional level and county level.
Due to the COVID-19 pandemic, the global Space Tourism market size is estimated to be worth US$ 1211.8 million in 2022 and is forecast to a readjusted size of US$ 2998.6 million by 2028 with a CAGR of 16.3% during the forecast period 2022-2028. Fully considering the economic change by this health crisis, by Type, Suborbital accounting for % of the Space Tourism global market in 2021, is projected to value US$ million by 2028, growing at a revised % CAGR from 2022 to 2028. While by Application, Space Flights was the leading segment, accounting for over percent market share in 2021, and altered to an % CAGR throughout this forecast period.
Major Space tourism companies include Space Adventures, Boeing, Blue Origin, Virgin Galactic and SpaceX, with the top three accounting for about 50% of the total market.
North America is the leading market with a market share of more than 40%, followed by Asia Pacific with about 30%.
Global Space Tourism Scope and Market Size
Space Tourism market is segmented by region (country), players, by Type and by Application. Players, stakeholders, and other participants in the global Space Tourism market will be able to gain the upper hand as they use the report as a powerful resource. The segmental analysis focuses on revenue and forecast by region (country), by Type and by Application for the period 2017-2028.
For United States market, this report focuses on the Space Tourism market size by players, by Type and by Application, for the period 2017-2028. The key players include the global and local players, which play important roles in United States.
Segment by Type
Suborbital
Orbital
Segment by Application
Space Flights
Space Hotel & Space Station
By Region
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
India
Australia
China Taiwan
Indonesia
Thailand
Malaysia
Philippines
Vietnam
Latin America
Mexico
Brazil
Argentina
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
U.A.E
By Company
Blue Origin
SpaceX
Virgin Galactic
Boeing
Space Adventures
Axiom Space, Inc.
Space Perspective
Bigelow Aerospace



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Table of Contents

1 Study Coverage
1.1 Space Tourism Revenue in Space Tourism Business (2017-2022) & (US$ Million) Introduction
1.2 Global Space Tourism Outlook 2017 VS 2022 VS 2028
1.2.1 Global Space Tourism Market Size for the Year 2017-2028
1.2.2 Global Space Tourism Market Size for the Year 2017-2028
1.3 Space Tourism Market Size, United States VS Global, 2017 VS 2022 VS 2028
1.3.1 The Market Share of United States Space Tourism in Global, 2017 VS 2022 VS 2028
1.3.2 The Growth Rate of Space Tourism Market Size, United States VS Global, 2017 VS 2022 VS 2028
1.4 Space Tourism Market Dynamics
1.4.1 Space Tourism Industry Trends
1.4.2 Space Tourism Market Drivers
1.4.3 Space Tourism Market Challenges
1.4.4 Space Tourism Market Restraints
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Space Tourism by Type
2.1 Space Tourism Market Segment by Type
2.1.1 Suborbital
2.1.2 Orbital
2.2 Global Space Tourism Market Size by Type (2017, 2022 & 2028)
2.3 Global Space Tourism Market Size by Type (2017-2028)
2.4 United States Space Tourism Market Size by Type (2017, 2022 & 2028)
2.5 United States Space Tourism Market Size by Type (2017-2028)
3 Space Tourism by Application
3.1 Space Tourism Market Segment by Application
3.1.1 Space Flights
3.1.2 Space Hotel & Space Station
3.2 Global Space Tourism Market Size by Application (2017, 2022 & 2028)
3.3 Global Space Tourism Market Size by Application (2017-2028)
3.4 United States Space Tourism Market Size by Application (2017, 2022 & 2028)
3.5 United States Space Tourism Market Size by Application (2017-2028)
4 Global Space Tourism Competitor Landscape by Company
4.1 Global Space Tourism Market Size by Company
4.1.1 Top Global Space Tourism Companies Ranked by Revenue (2021)
4.1.2 Global Space Tourism Revenue by Player (2017-2022)
4.2 Global Space Tourism Concentration Ratio (CR)
4.2.1 Space Tourism Market Concentration Ratio (CR) (2017-2022)
4.2.2 Global Top 5 and Top 10 Largest Companies of Space Tourism in 2021
4.2.3 Global Space Tourism Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
4.3 Global Space Tourism Headquarters, Revenue in Space Tourism Business (2017-2022) & (US$ Million) Type
4.3.1 Global Space Tourism Headquarters and Area Served
4.3.2 Global Space Tourism Companies Revenue in Space Tourism Business (2017-2022) & (US$ Million) Type
4.3.3 Date of International Companies Enter into Space Tourism Market
4.4 Companies Mergers & Acquisitions, Expansion Plans
4.5 United States Space Tourism Market Size by Company
4.5.1 Top Space Tourism Players in United States, Ranked by Revenue (2021)
4.5.2 United States Space Tourism Revenue by Players (2020, 2021 & 2022)
5 Global Space Tourism Market Size by Region
5.1 Global Space Tourism Market Size by Region: 2017 VS 2022 VS 2028
5.2 Global Space Tourism Market Size by Region (2017-2028)
5.2.1 Global Space Tourism Market Size by Region: 2017-2022
5.2.2 Global Space Tourism Market Size by Region (2023-2028)
6 Segment in Region Level & Country Level
6.1 North America
6.1.1 North America Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.1.2 North America Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.1.3 U.S.
6.1.4 Canada
6.2 Asia-Pacific
6.2.1 Asia-Pacific Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.2.2 Asia-Pacific Space Tourism Market Facts & Figures by Region (2017, 2022 & 2028)
6.2.3 China
6.2.4 Japan
6.2.5 South Korea
6.2.6 India
6.2.7 Australia
6.2.8 China Taiwan
6.2.9 Indonesia
6.2.10 Thailand
6.2.11 Malaysia
6.2.12 Philippines
6.3 Europe
6.3.1 Europe Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.3.2 Europe Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.3.3 Germany
6.3.4 France
6.3.5 U.K.
6.3.6 Italy
6.3.7 Russia
6.4 Latin America
6.4.1 Latin America Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.4.2 Latin America Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.4.3 Mexico
6.4.4 Brazil
6.4.5 Argentina
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Middle East and Africa Space Tourism Market Size YoY Growth 2017-2028
6.5.2 Middle East and Africa Space Tourism Market Facts & Figures by Country (2017, 2022 & 2028)
6.5.3 Turkey
6.5.4 Saudi Arabia
6.5.5 U.A.E
7 Company Profiles
7.1 Blue Origin
7.1.1 Blue Origin Company Details
7.1.2 Blue Origin Business Overview
7.1.3 Blue Origin Space Tourism Introduction
7.1.4 Blue Origin Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.1.5 Blue Origin Recent Development
7.2 SpaceX
7.2.1 SpaceX Company Details
7.2.2 SpaceX Business Overview
7.2.3 SpaceX Space Tourism Introduction
7.2.4 SpaceX Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.2.5 SpaceX Recent Development
7.3 Virgin Galactic
7.3.1 Virgin Galactic Company Details
7.3.2 Virgin Galactic Business Overview
7.3.3 Virgin Galactic Space Tourism Introduction
7.3.4 Virgin Galactic Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.3.5 Virgin Galactic Recent Development
7.4 Boeing
7.4.1 Boeing Company Details
7.4.2 Boeing Business Overview
7.4.3 Boeing Space Tourism Introduction
7.4.4 Boeing Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.4.5 Boeing Recent Development
7.5 Space Adventures
7.5.1 Space Adventures Company Details
7.5.2 Space Adventures Business Overview
7.5.3 Space Adventures Space Tourism Introduction
7.5.4 Space Adventures Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.5.5 Space Adventures Recent Development
7.6 Axiom Space, Inc.
7.6.1 Axiom Space, Inc. Company Details
7.6.2 Axiom Space, Inc. Business Overview
7.6.3 Axiom Space, Inc. Space Tourism Introduction
7.6.4 Axiom Space, Inc. Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.6.5 Axiom Space, Inc. Recent Development
7.7 Space Perspective
7.7.1 Space Perspective Company Details
7.7.2 Space Perspective Business Overview
7.7.3 Space Perspective Space Tourism Introduction
7.7.4 Space Perspective Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.7.5 Space Perspective Recent Development
7.8 Bigelow Aerospace
7.8.1 Bigelow Aerospace Company Details
7.8.2 Bigelow Aerospace Business Overview
7.8.3 Bigelow Aerospace Space Tourism Introduction
7.8.4 Bigelow Aerospace Revenue in Space Tourism Business (2017-2022)
7.8.5 Bigelow Aerospace Recent Development
8 Research Findings and Conclusion
9 Appendix
9.1 Research Methodology
9.1.1 Methodology/Research Approach
9.1.2 Data Source
9.2 Author Details
9.3 Disclaimer

 

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