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合成石膏市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Synthetic Gypsum Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界の合成石膏市場に関する包括的なレポートを発行しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造の詳... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月28日 US$4,900
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195 英語

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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の合成石膏市場に関する包括的なレポートを発行しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造の詳細な見解を提供しています。

主な洞察

- 合成石膏の市場規模(2024E):2,481.9百万米ドル
- 予測市場価値(2033F):3,950.4 Million USD3,950.4百万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2033): 5.3%

合成石膏市場 - レポートスコープ:

合成石膏は、主に石炭火力発電所の排煙脱硫(FGD)プロセスの副産物として生成され、乾式壁、セメント、農業など様々な用途で広く利用されている。合成石膏の市場は、産業活動から排出される二酸化硫黄の削減を目的とした厳しい環境規制とともに、環境に優しく持続可能な材料への需要の高まりによって牽引されている。この市場は、建設、農業、工業の各分野にサービスを提供し、環境負荷の低減やコスト効率など、合成石膏の利点を活用した製品やソリューションを提供している。

市場成長の促進要因

持続可能な建設手法の採用の増加や、産業廃棄物の削減への関心の高まりなど、いくつかの重要な要因が世界の合成石膏市場を牽引している。合成石膏の需要は、環境に優しいドライウォールやセメントの生産に使用され、環境に優しい建材を求める世界的なトレンドに合致することで支えられている。さらに、発電所からの硫黄排出削減を義務付ける厳しい環境規制が、副産物としての合成石膏の安定供給を保証している。リサイクル技術とプロセスの進歩も合成石膏生産の効率と品質を高め、市場の成長にさらに貢献している。

市場の阻害要因

良好な成長見通しにもかかわらず、合成石膏市場は需給の変動や規制遵守の問題などの課題に直面している。工業プロセスの変化や規制の変更により、合成石膏の入手可能性が変動すると、市場の安定性や価格設定に影響を与える可能性がある。また、天然石膏や代替材料との競争も市場の成長に課題をもたらす。さらに、高度なリサイクルと生産技術に必要な高額な初期投資は、中小企業の市場参入を制限する可能性がある。こうした課題を克服するためには、安定供給と競争力のある価格設定を確保するための戦略的計画と、技術とインフラへの投資が必要となる。

市場機会:

合成石膏市場は、技術の進歩、建築慣行の進化、持続可能性への関心の高まりによって、大きな成長機会を提供している。革新的な建設資材や工法への合成石膏の組み込みは、市場拡大の機会をもたらす。土壌の調整や強化といった農業における新たな用途は、さらなる成長の道を提供する。建設会社との戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、費用対効果の高い高品質の合成石膏製品の導入は、これらの機会を活用し、市場での存在感を高めるために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 合成石膏市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな産業で合成石膏の採用を加速させている用途とエンドユーザー分野は何か?
- 技術の進歩と規制の変化は合成石膏市場にどのような影響を与えているか?
- 合成石膏市場の主要プレーヤーは誰か、また、関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
- 世界の合成石膏市場の新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

USG Corporation、Saint-Gobain、National Gypsum Companyなど、世界の合成石膏市場の主要企業は、競争優位性を獲得するために、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は研究開発に投資し、高性能の乾式壁やセメント・ソリューションなど、多様な業界のニーズに対応する高度な合成石膏製品を開発している。建設会社、規制機関、環境団体との協力関係は、市場へのアクセスを容易にし、持続可能な慣行を促進する。さらに、品質管理、コスト効率、顧客サポートに重点を置くことで、市場の成長を促進し、進化する合成石膏業界における競争力を高めている。

主な企業

- USGコーポレーション
- サンゴバン
- ナショナル・ジプサム・カンパニー
- ジョージア・パシフィックLLC
- クナウフ断熱材
- エテックス・グループ
- ボーラル・リミテッド
- CertainTeed Corporation
- 吉野石膏株式会社
- アメリカン・ジプサム・カンパニーLLC

合成石膏産業調査の主要セグメント

製品タイプ別
- 排煙脱硫石膏
- 石膏
- フッ素石膏
- リン石膏
- その他

最終用途別
- セメント
- 乾式壁
- プラスター
- 土壌改良材
- その他

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア
- MEA

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場分類
2.2.市場の定義
3.主な市場動向
3.1.開発動向
3.2.市場成長に影響を与える主要トレンド
4.主な成功要因
4.1.戦略的プロモーション戦略
5.世界市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
5.1.過去の市場数量分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場数量予測、2024-2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.世界市場-価格分析
6.1.地域別価格分析 エンドユース
6.2.価格ブレークアップ
6.2.1.メーカーレベル価格
6.3.世界平均価格分析ベンチマーク
7.世界市場の需要(US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対価格機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.2.予測要因-関連性と影響
8.3.バリューチェーン
8.4.需給分析
8.5.市場ダイナミクス
8.5.1.促進要因
8.5.2.阻害要因
8.5.3.機会分析
8.6.COVIDの影響 - 19 危機
8.6.1.現在の統計
8.6.2.予想される回復とサブプライム危機との比較
8.6.3.世界経済/クラスター予測
8.7.分類別影響の可能性
8.8.2023年の市場規模
8.8.1.四半期別回復率
8.8.2.回復シナリオ(短期、中期、長期)
8.9.長期予測
9.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、製品タイプ別
9.1.イントロダクション/主な調査結果
9.2.製品タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
9.3.1.脱硫装置
9.3.2.リン酸化石膏
9.3.3.蛍石膏
9.3.4.シトロギプサム
9.3.5.その他
9.4.製品タイプ別市場魅力度分析
10.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:最終用途別
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.最終用途別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
10.3.最終用途別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量分析・予測、2024-2033年
10.3.1.乾式壁
10.3.2.セメント
10.3.3.土壌改良剤
10.3.4.プラスター
10.3.5.その他
10.4.最終用途別市場魅力度分析
11.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
11.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.北米
11.3.2.ラテンアメリカ
11.3.3.ヨーロッパ
11.3.4.東アジア
11.3.5.南アジア太平洋
11.3.6.中東・アフリカ(MEA)
11.4.地域別市場魅力度分析
12.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
12.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
12.3.1.国別
12.3.1.1.米国
12.3.1.2.カナダ
12.3.2.製品タイプ別
12.3.3.最終用途別
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.国別
12.4.2.製品タイプ別
12.4.3.最終用途別
12.5.促進要因と阻害要因-影響分析
13.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
13.3.1.国別
13.3.1.1.ブラジル
13.3.1.2.メキシコ
13.3.1.3.その他のラテンアメリカ
13.3.2.製品タイプ別
13.3.3.最終用途別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.製品タイプ別
13.4.3.最終用途別
13.5.促進要因と阻害要因-影響分析
14.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.ドイツ
14.3.1.2.イタリア
14.3.1.3.フランス
14.3.1.4.イギリス
14.3.1.5.スペイン
14.3.1.6.ベネルクス
14.3.1.7.ロシア
14.3.1.8.その他のヨーロッパ
14.3.2.製品タイプ別
14.3.3.最終用途別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.最終用途別
14.5.促進要因と阻害要因-影響分析
15.東アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.中国
15.3.1.2.日本
15.3.1.3.韓国
15.3.2.製品タイプ別
15.3.3.最終用途別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.最終用途別
15.5.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア太平洋市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.インド
16.3.1.2.ASEAN諸国
16.3.1.3.その他の南アジア諸国
16.3.2.製品タイプ別
16.3.3.最終用途別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.最終用途別
16.5.促進要因と阻害要因-影響分析
17.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.GCC諸国
17.4.1.2.トルコ
17.4.1.3.北アフリカ
17.4.1.4.南アフリカ
17.4.1.5.その他の中東・アフリカ
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.最終用途別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.最終用途別
17.5.3.最終用途別
17.6.促進要因と抑制要因 - 影響分析
18.主要国・新興国市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.米国市場分析
18.1.1.製品タイプ別
18.1.2.最終用途別
18.2.カナダ市場分析
18.2.1.製品タイプ別
18.2.2.最終用途別
18.3.メキシコ市場分析
18.3.1.製品タイプ別
18.3.2.最終用途別
18.4.ブラジル市場分析
18.4.1.製品タイプ別
18.4.2.最終用途別
18.5.ドイツ市場分析
18.5.1.製品タイプ別
18.5.2.最終用途別
18.6.イタリア市場分析
18.6.1.製品タイプ別
18.6.2.最終用途別
18.7.フランス市場分析
18.7.1.製品タイプ別
18.7.2.最終用途別
18.8.英国市場分析
18.8.1.製品タイプ別
18.8.2.最終用途別
18.9.スペイン市場分析
18.9.1.製品タイプ別
18.9.2.最終用途別
18.10.ベネルクス市場の分析
18.10.1.製品タイプ別
18.10.2.最終用途別
18.11.ロシア市場分析
18.11.1.製品タイプ別
18.11.2.最終用途別
18.12.中国市場分析
18.12.1.製品タイプ別
18.12.2.最終用途別
18.13.日本市場の分析
18.13.1.製品タイプ別
18.13.2.最終用途別
18.14.韓国市場の分析
18.14.1.製品タイプ別
18.14.2.最終用途別
18.15.インド市場分析
18.15.1.製品タイプ別
18.15.2.最終用途別
18.16.ASEAN市場分析
18.16.1.製品タイプ別
18.16.2.最終用途別
18.17.GCC諸国の市場分析
18.17.1.製品タイプ別
18.17.2.最終用途別
18.18.トルコ市場の分析
18.18.1.製品タイプ別
18.18.2.最終用途別
18.19.北アフリカ市場の分析
18.19.1.製品タイプ別
18.19.2.最終用途別
18.20.南アフリカの市場分析
18.20.1.製品タイプ別
18.20.2.最終用途別
19.市場構造分析
19.1.企業階層別市場分析(市場ガラス製造)
19.2.市場集中度
19.3.主要企業の市場シェア分析
20.競争分析
20.1.競争ダッシュボード
20.2.競合による価格分析
20.3.競合ベンチマーキング
20.4.競合の深堀り
20.4.1.ラファージュ・ホルシム
20.4.1.1.概要
20.4.1.2.製品ポートフォリオ
20.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.1.4.販売拠点
20.4.1.5.戦略の概要
20.4.1.5.1.マーケティング戦略
20.4.1.5.2.製品戦略
20.4.1.5.3.チャネル戦略
20.4.2.サンゴバン社
20.4.2.1.概要
20.4.2.2.製品ポートフォリオ
20.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.2.4.セールスフットプリント
20.4.2.5.戦略の概要
20.4.2.5.1.マーケティング戦略
20.4.2.5.2.製品戦略
20.4.2.5.3.チャネル戦略
20.4.3.ナショナル・ジプサム・プロパティーズLLC
20.4.3.1.概要
20.4.3.2.製品ポートフォリオ
20.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.3.4.販売拠点
20.4.3.5.戦略の概要
20.4.3.5.1.マーケティング戦略
20.4.3.5.2.製品戦略
20.4.3.5.3.チャネル戦略
20.4.4.クナウフ・ジップスKG
20.4.4.1.概要
20.4.4.2.製品ポートフォリオ
20.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.4.4.販売拠点
20.4.4.5.戦略の概要
20.4.4.5.1.マーケティング戦略
20.4.4.5.2.製品戦略
20.4.4.5.3.チャネル戦略
20.4.5.ボーラル社
20.4.5.1.概要
20.4.5.2.製品ポートフォリオ
20.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.5.4.販売拠点
20.4.5.5.戦略の概要
20.4.5.5.1.マーケティング戦略
20.4.5.5.2.製品戦略
20.4.5.5.3.チャネル戦略
20.4.6.パブコ・ビルディング・プロダクツ
20.4.6.1.概要
20.4.6.2.製品ポートフォリオ
20.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.6.4.販売拠点
20.4.6.5.戦略の概要
20.4.6.5.1.マーケティング戦略
20.4.6.5.2.製品戦略
20.4.6.5.3.チャネル戦略
20.4.7.USGコーポレーション
20.4.7.1.概要
20.4.7.2.製品ポートフォリオ
20.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.7.4.販売拠点
20.4.7.5.戦略の概要
20.4.7.5.1.マーケティング戦略
20.4.7.5.2.製品戦略
20.4.7.5.3.チャネル戦略
20.4.8.アメリカン・ジプサム
20.4.8.1.概要
20.4.8.2.製品ポートフォリオ
20.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.8.4.販売拠点
20.4.8.5.戦略の概要
20.4.8.5.1.マーケティング戦略
20.4.8.5.2.製品戦略
20.4.8.5.3.チャネル戦略
20.4.9.FEECOインターナショナル
20.4.9.1.概要
20.4.9.2.製品ポートフォリオ
20.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.9.4.販売拠点
20.4.9.5.戦略の概要
20.4.9.5.1.マーケティング戦略
20.4.9.5.2.製品戦略
20.4.9.5.3.チャネル戦略
20.4.10.シンセティック・マテリアル・エルエルシー
20.4.10.1.概要
20.4.10.2.製品ポートフォリオ
20.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.10.4.販売拠点
20.4.10.5.戦略の概要
20.4.10.5.1.マーケティング戦略
20.4.10.5.2.製品戦略
20.4.10.5.3.チャネル戦略
20.4.11.ジョージア・パシフィック・ジプサムLLC
20.4.11.1.概要
20.4.11.2.製品ポートフォリオ
20.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.11.4.販売拠点
20.4.11.5.戦略の概要
20.4.11.5.1.マーケティング戦略
20.4.11.5.2.製品戦略
20.4.11.5.3.チャネル戦略
20.4.12.ジプテック・イベリカ
20.4.12.1.概要
20.4.12.2.製品ポートフォリオ
20.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.12.4.販売拠点
20.4.12.5.戦略の概要
20.4.12.5.1.マーケティング戦略
20.4.12.5.2.製品戦略
20.4.12.5.3.チャネル戦略
20.4.13.デルタ石膏
20.4.13.1.概要
20.4.13.2.製品ポートフォリオ
20.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
20.4.13.4.販売拠点
20.4.13.5.戦略の概要
20.4.13.5.1.マーケティング戦略
20.4.13.5.2.製品戦略
20.4.13.5.3.チャネル戦略
21.前提条件と略語
22.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently published a comprehensive report on the global Synthetic Gypsum Market. The report offers an in-depth analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing a detailed view of the market structure.

Key Insights:

• Synthetic Gypsum Market Size (2024E): USD 2,481.9 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 3,950.4 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 5.3%

Synthetic Gypsum Market - Report Scope:

Synthetic gypsum, primarily generated as a byproduct in the flue-gas desulfurization (FGD) process of coal-fired power plants, is widely utilized in various applications such as drywall, cement, and agriculture. The market for synthetic gypsum is driven by the increasing demand for environmentally friendly and sustainable materials, along with stringent environmental regulations aimed at reducing sulfur dioxide emissions from industrial activities. This market serves the construction, agriculture, and industrial sectors, offering products and solutions that leverage the benefits of synthetic gypsum, including environmental impact reduction and cost efficiency.

Market Growth Drivers:

Several key factors drive the global synthetic gypsum market, including the rising adoption of sustainable construction practices and the growing focus on reducing industrial waste. The demand for synthetic gypsum is supported by its use in producing eco-friendly drywall and cement, aligning with global trends towards green building materials. Additionally, stringent environmental regulations mandating the reduction of sulfur emissions from power plants ensure a consistent supply of synthetic gypsum as a byproduct. Advancements in recycling technologies and processes also enhance the efficiency and quality of synthetic gypsum production, further contributing to market growth.

Market Restraints:

Despite favorable growth prospects, the synthetic gypsum market encounters challenges such as supply and demand fluctuations and regulatory compliance issues. Variability in synthetic gypsum availability due to changes in industrial processes or regulatory shifts can affect market stability and pricing. Competition from natural gypsum and alternative materials also poses a challenge to market growth. Moreover, the high initial investment required for advanced recycling and production technologies may restrict market entry for smaller players. Overcoming these challenges necessitates strategic planning and investment in technology and infrastructure to ensure a steady supply and competitive pricing.

Market Opportunities:

The synthetic gypsum market offers significant growth opportunities driven by technological advancements, evolving construction practices, and a heightened focus on sustainability. The incorporation of synthetic gypsum into innovative construction materials and methods presents opportunities for market expansion. Emerging applications in agriculture, such as soil conditioning and enhancement, provide additional growth avenues. Strategic partnerships with construction companies, investments in R&D, and the introduction of cost-effective, high-quality synthetic gypsum products are crucial for leveraging these opportunities and strengthening market presence.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the main factors driving global growth in the synthetic gypsum market?
• Which applications and end-user segments are accelerating synthetic gypsum adoption across different industries?
• How are technological advancements and regulatory changes influencing the synthetic gypsum market?
• Who are the leading players in the synthetic gypsum market, and what strategies are they employing to maintain relevance?
• What are the emerging trends and future prospects for the global synthetic gypsum market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Key players in the global synthetic gypsum market, such as USG Corporation, Saint-Gobain, and National Gypsum Company, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive advantage. These companies invest in R&D to develop advanced synthetic gypsum products, including high-performance drywall and cement solutions, addressing diverse industry needs. Collaborations with construction firms, regulatory agencies, and environmental organizations facilitate market access and promote sustainable practices. Additionally, emphasis on quality control, cost efficiency, and customer support drives market growth and enhances competitive positioning in the evolving synthetic gypsum landscape.

Key Companies Profiled:

• USG Corporation
• Saint-Gobain
• National Gypsum Company
• Georgia-Pacific LLC
• Knauf Insulation
• Etex Group
• Boral Limited
• CertainTeed Corporation
• Yoshino Gypsum Co., Ltd.
• American Gypsum Company LLC

Key Segments Covered in Synthetic Gypsum Industry Research

By Product Type:
• Flue Gas Desulfurization Gypsum
• Citrogypsum
• Fluorogypsum
• Phosphogypsum
• Others

By End-use:
• Cement
• Drywall
• Plaster
• Soil Amendments
• Others

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia
• MEA



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Taxonomy
2.2. Market Definition
3. Key Market Trends
3.1. Development Trends
3.2. Key Trend Impacting Market Growth
4. Key Success Factors
4.1. Strategic Promotional Strategies
5. Global Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Volume Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume Projections, 2024-2033
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. Global Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis End Use
6.2. Pricing Break-up
6.2.1. Manufacturer Level Pricing
6.3. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Market Demand (US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.3. Value Chain
8.4. Supply Demand Analysis
8.5. Market Dynamics
8.5.1. Drivers
8.5.2. Restraints
8.5.3. Opportunity Analysis
8.6. Impact of COVID – 19 Crisis
8.6.1. Current Statistics
8.6.2. Expected Recovery and Comparison with Sub-Prime Crisis
8.6.3. World Economy / Cluster Projections
8.7. Potential of Impact by Taxonomy
8.8. 2023 Market Size
8.8.1. Recovery by Quarters
8.8.2. Recovery Scenario (Short, Mid and Long term)
8.9. Long Term Projections
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast by Product Type, 2024-2033
9.3.1. FGD
9.3.2. Phosphogypsum
9.3.3. Fluorogypsum
9.3.4. Citrogypsum
9.3.5. Others
9.4. Market Attractiveness Analysis by Product Type
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End Use
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast by End Use, 2024-2033
10.3.1. Drywall
10.3.2. Cement
10.3.3. Soil Amendments
10.3.4. Plaster
10.3.5. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis by End Use
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
11.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
11.3.1. North America
11.3.2. Latin America
11.3.3. Europe
11.3.4. East Asia
11.3.5. South Asia Pacific
11.3.6. Middle East and Africa (MEA)
11.4. Market Attractiveness Analysis By Region
12. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.3.1. By Country
12.3.1.1. U.S.
12.3.1.2. Canada
12.3.2. By Product Type
12.3.3. By End Use
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Country
12.4.2. By Product Type
12.4.3. By End Use
12.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
13. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Country
13.3.1.1. Brazil
13.3.1.2. Mexico
13.3.1.3. Rest of Latin America
13.3.2. By Product Type
13.3.3. By End Use
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Product Type
13.4.3. By End Use
13.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. Germany
14.3.1.2. Italy
14.3.1.3. France
14.3.1.4. U.K.
14.3.1.5. Spain
14.3.1.6. Benelux
14.3.1.7. Russia
14.3.1.8. Rest of Europe
14.3.2. By Product Type
14.3.3. By End Use
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By End Use
14.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. China
15.3.1.2. Japan
15.3.1.3. South Korea
15.3.2. By Product Type
15.3.3. By End Use
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By End Use
15.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia Pacific Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. India
16.3.1.2. ASEAN Countries
16.3.1.3. Rest of South Asia
16.3.2. By Product Type
16.3.3. By End Use
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By End Use
16.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. GCC Countries
17.4.1.2. Turkey
17.4.1.3. North Africa
17.4.1.4. South Africa
17.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By End Use
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By End Use
17.5.3. By End Use
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Key & Emerging Countries Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. U.S. Market Analysis
18.1.1. By Product Type
18.1.2. By End Use
18.2. Canada Market Analysis
18.2.1. By Product Type
18.2.2. By End Use
18.3. Mexico Market Analysis
18.3.1. By Product Type
18.3.2. By End Use
18.4. Brazil Market Analysis
18.4.1. By Product Type
18.4.2. By End Use
18.5. Germany Market Analysis
18.5.1. By Product Type
18.5.2. By End Use
18.6. Italy Market Analysis
18.6.1. By Product Type
18.6.2. By End Use
18.7. France Market Analysis
18.7.1. By Product Type
18.7.2. By End Use
18.8. U.K. Market Analysis
18.8.1. By Product Type
18.8.2. By End Use
18.9. Spain Market Analysis
18.9.1. By Product Type
18.9.2. By End Use
18.10. Benelux Market Analysis
18.10.1. By Product Type
18.10.2. By End Use
18.11. Russia Market Analysis
18.11.1. By Product Type
18.11.2. By End Use
18.12. China Market Analysis
18.12.1. By Product Type
18.12.2. By End Use
18.13. Japan Market Analysis
18.13.1. By Product Type
18.13.2. By End Use
18.14. South Korea Market Analysis
18.14.1. By Product Type
18.14.2. By End Use
18.15. India Market Analysis
18.15.1. By Product Type
18.15.2. By End Use
18.16. ASEAN Market Analysis
18.16.1. By Product Type
18.16.2. By End Use
18.17. GCC Countries Market Analysis
18.17.1. By Product Type
18.17.2. By End Use
18.18. Turkey Market Analysis
18.18.1. By Product Type
18.18.2. By End Use
18.19. North Africa Market Analysis
18.19.1. By Product Type
18.19.2. By End Use
18.20. South Africa Market Analysis
18.20.1. By Product Type
18.20.2. By End Use
19. Market Structure Analysis
19.1. Market Analysis by Tier of Companies (market glass making)
19.2. Market Concentration
19.3. Market Share Analysis of Key Players
20. Competition Analysis
20.1. Competition Dashboard
20.2. Pricing Analysis by Competition
20.3. Competition Benchmarking
20.4. Competition Deep Dive
20.4.1. LafargeHolcim
20.4.1.1. Overview
20.4.1.2. Product Portfolio
20.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.1.4. Sales Footprint
20.4.1.5. Strategy Overview
20.4.1.5.1. Marketing Strategy
20.4.1.5.2. Product Strategy
20.4.1.5.3. Channel Strategy
20.4.2. Compagnie de Saint-Gobain S.A
20.4.2.1. Overview
20.4.2.2. Product Portfolio
20.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.2.4. Sales Footprint
20.4.2.5. Strategy Overview
20.4.2.5.1. Marketing Strategy
20.4.2.5.2. Product Strategy
20.4.2.5.3. Channel Strategy
20.4.3. National Gypsum Properties LLC
20.4.3.1. Overview
20.4.3.2. Product Portfolio
20.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.3.4. Sales Footprint
20.4.3.5. Strategy Overview
20.4.3.5.1. Marketing Strategy
20.4.3.5.2. Product Strategy
20.4.3.5.3. Channel Strategy
20.4.4. Knauf Gips KG
20.4.4.1. Overview
20.4.4.2. Product Portfolio
20.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.4.4. Sales Footprint
20.4.4.5. Strategy Overview
20.4.4.5.1. Marketing Strategy
20.4.4.5.2. Product Strategy
20.4.4.5.3. Channel Strategy
20.4.5. Boral limited
20.4.5.1. Overview
20.4.5.2. Product Portfolio
20.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.5.4. Sales Footprint
20.4.5.5. Strategy Overview
20.4.5.5.1. Marketing Strategy
20.4.5.5.2. Product Strategy
20.4.5.5.3. Channel Strategy
20.4.6. PABCO Building Products, LLC
20.4.6.1. Overview
20.4.6.2. Product Portfolio
20.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.6.4. Sales Footprint
20.4.6.5. Strategy Overview
20.4.6.5.1. Marketing Strategy
20.4.6.5.2. Product Strategy
20.4.6.5.3. Channel Strategy
20.4.7. USG Corporation
20.4.7.1. Overview
20.4.7.2. Product Portfolio
20.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.7.4. Sales Footprint
20.4.7.5. Strategy Overview
20.4.7.5.1. Marketing Strategy
20.4.7.5.2. Product Strategy
20.4.7.5.3. Channel Strategy
20.4.8. American Gypsum
20.4.8.1. Overview
20.4.8.2. Product Portfolio
20.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.8.4. Sales Footprint
20.4.8.5. Strategy Overview
20.4.8.5.1. Marketing Strategy
20.4.8.5.2. Product Strategy
20.4.8.5.3. Channel Strategy
20.4.9. FEECO International, Inc.
20.4.9.1. Overview
20.4.9.2. Product Portfolio
20.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.9.4. Sales Footprint
20.4.9.5. Strategy Overview
20.4.9.5.1. Marketing Strategy
20.4.9.5.2. Product Strategy
20.4.9.5.3. Channel Strategy
20.4.10. Synthetic Material LLC
20.4.10.1. Overview
20.4.10.2. Product Portfolio
20.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.10.4. Sales Footprint
20.4.10.5. Strategy Overview
20.4.10.5.1. Marketing Strategy
20.4.10.5.2. Product Strategy
20.4.10.5.3. Channel Strategy
20.4.11. Georgia Pacific Gypsum LLC
20.4.11.1. Overview
20.4.11.2. Product Portfolio
20.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.11.4. Sales Footprint
20.4.11.5. Strategy Overview
20.4.11.5.1. Marketing Strategy
20.4.11.5.2. Product Strategy
20.4.11.5.3. Channel Strategy
20.4.12. Gyptec IBERICA
20.4.12.1. Overview
20.4.12.2. Product Portfolio
20.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.12.4. Sales Footprint
20.4.12.5. Strategy Overview
20.4.12.5.1. Marketing Strategy
20.4.12.5.2. Product Strategy
20.4.12.5.3. Channel Strategy
20.4.13. Delta Gypsum
20.4.13.1. Overview
20.4.13.2. Product Portfolio
20.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
20.4.13.4. Sales Footprint
20.4.13.5. Strategy Overview
20.4.13.5.1. Marketing Strategy
20.4.13.5.2. Product Strategy
20.4.13.5.3. Channel Strategy
21. Assumption & Acronyms Used
22. Research Methodology

 

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2024/09/19 10:28

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