世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ガラス製コックピット市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2032年予測


Glass Cockpit Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のガラス製コックピット市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題など、本質的な市場ダイナミクスを詳細に分析し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月8日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
250 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のガラス製コックピット市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題など、本質的な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場構造と将来展望に関する貴重な洞察を提供しています。

主な洞察

- ガラス製コックピットの市場規模(2024E):21億米ドル
- 予測市場規模(2032F):2,100億米ドル30億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024-2032): 4.7%

グラスコックピット市場 - レポートスコープ:

グラスコックピット市場には、従来のアナログ計器に代わり、デジタルディスプレイと制御装置を航空機に統合する先進的なフライトデッキシステムが含まれる。これらのシステムは、重要な飛行情報を直感的なインターフェースで表示することにより、パイロットの状況認識と運航効率を向上させます。この市場には、プライマリー・フライト・ディスプレイ、マルチファンクション・ディスプレイ、コントロール・パネルなどのコンポーネントが含まれ、民間、軍事、民間の航空部門で使用されている。この市場の成長は、アビオニクス技術の進歩、航空機の近代化に対する需要の高まり、飛行の安全性向上の追求によってもたらされる。

市場成長の原動力:

世界のグラスコックピット市場の成長を促進する主な要因としては、新型機や後付けプログラムにおける先進的なアビオニクス・システムの採用が増加していることが挙げられます。航空業界では、安全性の向上と運航効率の改善が求められており、これが市場拡大の原動力となっている。デジタル・ディスプレイの技術的進歩、自動化と人工知能(AI)のコックピット・システムへの統合は、市場機会をさらに拡大する。さらに、航空需要の増加と航空機の近代化が市場の成長を支えている。

市場の阻害要因

グラスコックピット市場が直面する課題には、高度なアビオニクス・システムに関連する高コストや複雑な統合要件などがある。グラスコックピット技術に必要な多額の初期投資は、一部の運航会社にとって経済的な障壁となる可能性がある。また、システム統合や既存の航空機インフラとの互換性に関する技術的な問題も、市場導入を妨げる可能性がある。新しいアビオニクス・システムに対する規制や認証のプロセスは、市場の動きに影響を与える可能性がある。

市場機会:

グラスコックピット市場は、アビオニクス技術の革新と航空機の近代化投資の増加により、大きな成長機会がもたらされる。次世代フライトマネジメントシステムの開発やユーザーインターフェースの改良は、市場成長の新たな道を切り開きます。さらに、航空部門が拡大している新興市場には、浸透の大きなチャンスがある。アビオニクス・メーカー、航空機OEM、テクノロジー・プロバイダー間の戦略的提携が技術革新を促進し、市場拡大を後押ししている。

本レポートで扱う主な質問

- グラスコックピット市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- グラスコクピットシステムの採用を主導しているのはどの分野(民間、軍事、民間)か?
- アビオニクス技術の進歩はグラスコックピット市場の競争環境をどのように形成しているか?
- グラスコックピット市場の主要プレイヤーは誰で、市場ポジションを維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のグラスコックピット市場の新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略

ハネウェル・インターナショナル社、ロックウェル・コリンズ社、タレス・グループ社など、世界のグラスコックピット市場における主要企業は、技術革新、戦略的パートナーシップ、包括的な顧客サポートを重視し、競争優位性を獲得しています。これらの企業は、最先端のアビオニクス・ソリューションを開発し、システム統合を改善するため、研究開発に多額の投資を行っている。航空機メーカーや航空会社との協力関係は、市場範囲を拡大し、グラスコックピット・システムの採用を促進するのに役立っている。さらに、規制要件への対応と技術的課題の克服は、市場での確固たる地位を維持するために極めて重要である。

主な企業

- アスペン・アビオニクス
- アビダイン・コーポレーション
- ダイノン・アビオニクス
- エルビット・システムズ
- トランスディグム
- ガーミン
- ハネウェル・エアロスペース
- L-3コミュニケーション・ホールディングス
- ノースロップ・グラマン
- ロックウェル・コリンズ
- タレスSA

グラスコックピットのカテゴリー別市場展望

航空機タイプ別

- 一般航空
- 航空輸送
- 貨物
- 戦闘機
- ヘリコプター
- トレーナー
- ビジネスジェット

ディスプレイタイプ別

- プライマリーフライトディスプレイ
- マルチファンクションディスプレイ
- バックアップディスプレイ
- ミッションディスプレイ

ディスプレイサイズ別

- 5インチ未満
- 5インチ以上10インチ未満
- 10インチ以上

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.製品ライフサイクル分析
3.5.サプライチェーン分析
3.5.1.サプライサイドの参加者とその役割
3.5.1.1.生産者
3.5.1.2.中間レベルの参加者(トレーダー/エージェント/ブローカー)
3.5.1.3.卸売業者および流通業者
3.5.2.サプライチェーンのノードにおける付加価値と創出価値
3.5.3.原材料サプライヤー一覧
3.5.4.既存および潜在的バイヤーのリスト
3.6.投資可能性マトリックス
3.7.バリューチェーン分析
3.7.1.利益率分析
3.7.2.卸売業者と流通業者
3.7.3.小売業者
3.8.PESTLE分析とポーター分析
3.9.規制情勢
3.9.1.主要地域別
3.9.2.主要国別
3.10.地域別親市場展望
3.11.生産と消費の統計
3.12.輸出入統計
4.ガラス製コックピットの世界市場分析2019-2023年および予測、2024-2032年
4.1.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(台数)分析、2019-2023年
4.2.現在および将来の市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)予測、2024年~2032年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額機会分析
5.ガラスコックピットの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:航空機タイプ別
5.1.はじめに/主な調査結果
5.2.航空機タイプ別の過去市場規模金額(億米ドル)・数量(台)分析、2019年~2023年
5.3.航空機タイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)分析と予測、2024年~2032年
5.3.1.貨物
5.3.2.戦闘機
5.3.3.ヘリコプター
5.3.4.航空輸送機
5.3.5.一般航空
5.3.6.練習機
5.3.7.ビジネスジェット
5.4.航空機タイプ別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
5.5.航空機タイプ別絶対額機会分析、2024年~2032年
6.ガラスコックピットの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、ディスプレイタイプ別
6.1.はじめに/主な調査結果
6.2.ディスプレイタイプ別の過去市場規模金額(億米ドル)・数量(台)分析、2019年~2023年
6.3.ディスプレイタイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024-2032年
6.3.1.プライマリフライトディスプレイ
6.3.2.多機能ディスプレイ
6.3.3.バックアップディスプレイ
6.3.4.ミッションディスプレイ
6.4.ディスプレイタイプ別前年比成長トレンド分析(2019~2023年
6.5.ディスプレイタイプ別絶対額機会分析、2024~2032年
7.ガラスコックピットの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:ディスプレイサイズ別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.ディスプレイサイズ別の過去市場規模金額(億米ドル)・数量(台)分析、2019年~2023年
7.3.ディスプレイサイズ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024-2032年
7.3.1.5インチ未満
7.3.2.5インチ~10インチ
7.3.3.10インチ以上
7.4.ディスプレイサイズ別前年比成長動向分析(2019年~2023年
7.5.ディスプレイサイズ別絶対額機会分析、2024年~2032年
8.ガラスコックピットの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、地域別
8.1.はじめに
8.2.過去の地域別市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)分析、2019-2023年
8.3.地域別の現在の市場規模金額(億米ドル)&数量(台)分析と予測、2024年~2032年
8.3.1.北米
8.3.2.ラテンアメリカ
8.3.3.ヨーロッパ
8.3.4.アジア太平洋
8.3.5.中東・アフリカ
8.4.地域別市場魅力度分析
9.北米のガラスコックピット市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
9.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(台数)推移分析、2019-2023年
9.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)予測、2024-2032年
9.2.1.国別
9.2.1.1.米国
9.2.1.2.カナダ
9.2.2.航空機タイプ別
9.2.3.ディスプレイタイプ別
9.2.4.ディスプレイサイズ別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.航空機タイプ別
9.3.3.ディスプレイタイプ別
9.3.4.ディスプレイサイズ別
9.4.主要項目
10.中南米のガラスコックピット市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(台)推移分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)予測、2024-2032年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ブラジル
10.2.1.2.メキシコ
10.2.1.3.その他のラテンアメリカ
10.2.2.航空機タイプ別
10.2.3.ディスプレイタイプ別
10.2.4.ディスプレイサイズ別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.航空機タイプ別
10.3.3.ディスプレイタイプ別
10.3.4.ディスプレイサイズ別
10.4.主要項目
11.欧州ガラスコックピット市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
11.1.過去の市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)推移分析:市場分類別、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)予測、2024-2032年
11.2.1.国別
11.2.1.1.ドイツ
11.2.1.2.イギリス
11.2.1.3.フランス
11.2.1.4.スペイン
11.2.1.5.イタリア
11.2.1.6.その他のヨーロッパ
11.2.2.航空機タイプ別
11.2.3.ディスプレイタイプ別
11.2.4.ディスプレイサイズ別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.航空機タイプ別
11.3.3.ディスプレイタイプ別
11.3.4.ディスプレイサイズ別
11.4.主要項目
12.アジア太平洋地域のグラスコックピット市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
12.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(台)推移分析、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)予測、2024-2032年
12.2.1.国別
12.2.1.1.中国
12.2.1.2.日本
12.2.1.3.韓国
12.2.1.4.シンガポール
12.2.1.5.タイ
12.2.1.6.インドネシア
12.2.1.7.オーストラリア
12.2.1.8.ニュージーランド
12.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
12.2.2.航空機タイプ別
12.2.3.ディスプレイタイプ別
12.2.4.ディスプレイサイズ別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.航空機タイプ別
12.3.3.ディスプレイタイプ別
12.3.4.ディスプレイサイズ別
12.4.主要項目
13.中東・アフリカのグラスコックピット市場分析 2019-2023年および予測 2024-2032年:国別
13.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(台)推移分析、2019~2023年
13.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(台数)予測、2024-2032年
13.2.1.国別
13.2.1.1.湾岸協力会議諸国
13.2.1.2.南アフリカ
13.2.1.3.イスラエル
13.2.1.4.その他の中東・アフリカ
13.2.2.航空機タイプ別
13.2.3.ディスプレイタイプ別
13.2.4.ディスプレイサイズ別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.航空機タイプ別
13.3.3.ディスプレイタイプ別
13.3.4.ディスプレイサイズ別
13.4.主要項目
14.主要国のグラスコックピット市場分析
14.1.米国
14.1.1.価格分析
14.1.2.市場シェア分析、2024年
14.1.2.1.航空機タイプ別
14.1.2.2.ディスプレイタイプ別
14.1.2.3.ディスプレイサイズ別
14.2.カナダ
14.2.1.価格分析
14.2.2.市場シェア分析、2024年
14.2.2.1.航空機タイプ別
14.2.2.2.ディスプレイタイプ別
14.2.2.3.ディスプレイサイズ別
14.3.ブラジル
14.3.1.価格分析
14.3.2.市場シェア分析、2024年
14.3.2.1.航空機タイプ別
14.3.2.2.ディスプレイタイプ別
14.3.2.3.ディスプレイサイズ別
14.4.メキシコ
14.4.1.価格分析
14.4.2.市場シェア分析、2024年
14.4.2.1.航空機タイプ別
14.4.2.2.ディスプレイタイプ別
14.4.2.3.ディスプレイサイズ別
14.5.ドイツ
14.5.1.価格分析
14.5.2.市場シェア分析、2024年
14.5.2.1.航空機タイプ別
14.5.2.2.ディスプレイタイプ別
14.5.2.3.ディスプレイサイズ別
14.6.イギリス
14.6.1.価格分析
14.6.2.市場シェア分析、2024年
14.6.2.1.航空機タイプ別
14.6.2.2.ディスプレイタイプ別
14.6.2.3.ディスプレイサイズ別
14.7.フランス
14.7.1.価格分析
14.7.2.市場シェア分析、2024年
14.7.2.1.航空機タイプ別
14.7.2.2.ディスプレイタイプ別
14.7.2.3.ディスプレイサイズ別
14.8.スペイン
14.8.1.価格分析
14.8.2.市場シェア分析、2024年
14.8.2.1.航空機タイプ別
14.8.2.2.ディスプレイタイプ別
14.8.2.3.ディスプレイサイズ別
14.9.イタリア
14.9.1.価格分析
14.9.2.市場シェア分析、2024年
14.9.2.1.航空機タイプ別
14.9.2.2.ディスプレイタイプ別
14.9.2.3.ディスプレイサイズ別
14.10.中国
14.10.1.価格分析
14.10.2.市場シェア分析、2024年
14.10.2.1.航空機タイプ別
14.10.2.2.ディスプレイタイプ別
14.10.2.3.ディスプレイサイズ別
14.11.日本
14.11.1.価格分析
14.11.2.市場シェア分析、2024年
14.11.2.1.航空機タイプ別
14.11.2.2.ディスプレイタイプ別
14.11.2.3.ディスプレイサイズ別
14.12.韓国
14.12.1.価格分析
14.12.2.市場シェア分析、2024年
14.12.2.1.航空機タイプ別
14.12.2.2.ディスプレイタイプ別
14.12.2.3.ディスプレイサイズ別
14.13.シンガポール
14.13.1.価格分析
14.13.2.市場シェア分析、2024年
14.13.2.1.航空機タイプ別
14.13.2.2.ディスプレイタイプ別
14.13.2.3.ディスプレイサイズ別
14.14.タイ
14.14.1.価格分析
14.14.2.市場シェア分析、2024年
14.14.2.1.航空機タイプ別
14.14.2.2.ディスプレイタイプ別
14.14.2.3.ディスプレイサイズ別
14.15.インドネシア
14.15.1.価格分析
14.15.2.市場シェア分析、2024年
14.15.2.1.航空機タイプ別
14.15.2.2.ディスプレイタイプ別
14.15.2.3.ディスプレイサイズ別
14.16.オーストラリア
14.16.1.価格分析
14.16.2.市場シェア分析、2024年
14.16.2.1.航空機タイプ別
14.16.2.2.ディスプレイタイプ別
14.16.2.3.ディスプレイサイズ別
14.17.ニュージーランド
14.17.1.価格分析
14.17.2.市場シェア分析、2024年
14.17.2.1.航空機タイプ別
14.17.2.2.ディスプレイタイプ別
14.17.2.3.ディスプレイサイズ別
14.18.湾岸協力会議諸国
14.18.1.価格分析
14.18.2.市場シェア分析、2024年
14.18.2.1.航空機タイプ別
14.18.2.2.ディスプレイタイプ別
14.18.2.3.ディスプレイサイズ別
14.19.南アフリカ
14.19.1.価格分析
14.19.2.市場シェア分析、2024年
14.19.2.1.航空機タイプ別
14.19.2.2.ディスプレイタイプ別
14.19.2.3.ディスプレイサイズ別
14.20.イスラエル
14.20.1.価格分析
14.20.2.市場シェア分析、2024年
14.20.2.1.航空機タイプ別
14.20.2.2.ディスプレイタイプ別
14.20.2.3.ディスプレイサイズ別
15.市場構造分析
15.1.競争ダッシュボード
15.2.競合ベンチマーキング
15.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
15.3.1.地域別
15.3.2.航空機タイプ別
15.3.3.ディスプレイタイプ別
15.3.4.ディスプレイサイズ別
16.競争分析
16.1.競争の深層
16.1.1.アスペン・アビオニクス社
16.1.1.1.概要
16.1.1.2.製品ポートフォリオ
16.1.1.3.市場セグメント別収益性
16.1.1.4.販売拠点
16.1.1.5.戦略の概要
16.1.1.5.1.マーケティング戦略
16.1.1.5.2.製品戦略
16.1.1.5.3.チャネル戦略
16.1.2.アビダイン・コーポレーション
16.1.2.1.概要
16.1.2.2.製品ポートフォリオ
16.1.2.3.市場セグメント別収益性
16.1.2.4.販売拠点
16.1.2.5.戦略の概要
16.1.2.5.1.マーケティング戦略
16.1.2.5.2.製品戦略
16.1.2.5.3.チャネル戦略
16.1.3.ダイノン・アビオニクス
16.1.3.1.概要
16.1.3.2.製品ポートフォリオ
16.1.3.3.市場セグメント別収益性
16.1.3.4.販売拠点
16.1.3.5.戦略の概要
16.1.3.5.1.マーケティング戦略
16.1.3.5.2.製品戦略
16.1.3.5.3.チャネル戦略
16.1.4.エルビット・システムズ
16.1.4.1.概要
16.1.4.2.製品ポートフォリオ
16.1.4.3.市場セグメント別収益性
16.1.4.4.販売拠点
16.1.4.5.戦略の概要
16.1.4.5.1.マーケティング戦略
16.1.4.5.2.製品戦略
16.1.4.5.3.チャネル戦略
16.1.5.トランスダイム
16.1.5.1.概要
16.1.5.2.製品ポートフォリオ
16.1.5.3.市場セグメント別収益性
16.1.5.4.販売拠点
16.1.5.5.戦略の概要
16.1.5.5.1.マーケティング戦略
16.1.5.5.2.製品戦略
16.1.5.5.3.チャネル戦略
16.1.6.ガーミン社
16.1.6.1.概要
16.1.6.2.製品ポートフォリオ
16.1.6.3.市場セグメント別収益性
16.1.6.4.販売拠点
16.1.6.5.戦略の概要
16.1.6.5.1.マーケティング戦略
16.1.6.5.2.製品戦略
16.1.6.5.3.チャネル戦略
16.1.7.ハネウェル・エアロスペース
16.1.7.1.概要
16.1.7.2.製品ポートフォリオ
16.1.7.3.市場セグメント別収益性
16.1.7.4.販売拠点
16.1.7.5.戦略の概要
16.1.7.5.1.マーケティング戦略
16.1.7.5.2.製品戦略
16.1.7.5.3.チャネル戦略
16.1.8.L-3コミュニケーション・ホールディングス
16.1.8.1.概要
16.1.8.2.製品ポートフォリオ
16.1.8.3.市場セグメント別収益性
16.1.8.4.販売拠点
16.1.8.5.戦略の概要
16.1.8.5.1.マーケティング戦略
16.1.8.5.2.製品戦略
16.1.8.5.3.チャネル戦略
16.1.9.ノースロップ・グラマン社
16.1.9.1.概要
16.1.9.2.製品ポートフォリオ
16.1.9.3.市場セグメント別収益性
16.1.9.4.販売拠点
16.1.9.5.戦略の概要
16.1.9.5.1.マーケティング戦略
16.1.9.5.2.製品戦略
16.1.9.5.3.チャネル戦略
16.1.10.ロックウェル・コリンズ社
16.1.10.1.概要
16.1.10.2.製品ポートフォリオ
16.1.10.3.市場セグメント別収益性
16.1.10.4.販売拠点
16.1.10.5.戦略の概要
16.1.10.5.1.マーケティング戦略
16.1.10.5.2.製品戦略
16.1.10.5.3.チャネル戦略
16.1.11.タレスSA
16.1.11.1.概要
16.1.11.2.製品ポートフォリオ
16.1.11.3.市場セグメント別収益性
16.1.11.4.販売拠点
16.1.11.5.戦略の概要
16.1.11.5.1.マーケティング戦略
16.1.11.5.2.製品戦略
16.1.11.5.3.チャネル戦略
17.前提条件と略語
18.調査方法

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Glass Cockpit Market. This report provides a detailed analysis of essential market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering valuable insights into the market's structure and future outlook.

Key Insights:

• Glass Cockpit Market Size (2024E): USD 2.1 Bn
• Projected Market Value (2032F): USD 3 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2032): 4.7%

Glass Cockpit Market - Report Scope:

The glass cockpit market encompasses advanced flight deck systems that integrate digital displays and controls into aircraft, replacing traditional analog instruments. These systems improve pilot situational awareness and operational efficiency by presenting critical flight information through intuitive interfaces. The market includes components such as primary flight displays, multifunction displays, and control panels, used across commercial, military, and private aviation sectors. Growth in this market is driven by advancements in avionics technology, rising demand for modernized aircraft, and the pursuit of enhanced flight safety.

Market Growth Drivers:

Key factors driving the growth of the global glass cockpit market include the increasing adoption of advanced avionics systems in new aircraft and retrofit programs. The need for improved safety features and operational efficiency in aviation fuels market expansion. Technological advancements in digital displays and the integration of automation and artificial intelligence (AI) into cockpit systems further broaden market opportunities. Additionally, growing air travel demand and fleet modernization support market growth.

Market Restraints:

Challenges faced by the glass cockpit market include the high costs associated with advanced avionics systems and complex integration requirements. The substantial initial investment required for glass cockpit technology can be a financial barrier for some operators. Technical issues related to system integration and compatibility with existing aircraft infrastructure may also impede market adoption. Regulatory and certification processes for new avionics systems can impact market dynamics.

Market Opportunities:

The glass cockpit market presents significant growth opportunities driven by innovations in avionics technology and increased investments in aircraft modernization. The development of next-generation flight management systems and improved user interfaces creates new avenues for market growth. Additionally, emerging markets with expanding aviation sectors offer substantial opportunities for penetration. Strategic collaborations between avionics manufacturers, aircraft OEMs, and technology providers are fostering innovation and driving market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the main factors driving global growth in the glass cockpit market?
• Which sectors (commercial, military, private) are leading the adoption of glass cockpit systems?
• How are advancements in avionics technology shaping the competitive landscape of the glass cockpit market?
• Who are the key players in the glass cockpit market, and what strategies are they employing to maintain their market position?
• What are the emerging trends and future prospects for the global glass cockpit market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global glass cockpit market, such as Honeywell International Inc., Rockwell Collins, and Thales Group, are emphasizing technological innovation, strategic partnerships, and comprehensive customer support to gain a competitive advantage. These companies invest heavily in R&D to develop cutting-edge avionics solutions and improve system integration. Collaborations with aircraft manufacturers and airlines help expand market reach and promote the adoption of glass cockpit systems. Additionally, addressing regulatory requirements and overcoming technological challenges are crucial for maintaining a strong market position.

Key Companies Profiled:

• Aspen Avionics Inc.
• Avidyne Corporation
• Dynon Avionics
• Elbit Systems Ltd.
• TransDigm
• Garmin Ltd
• Honeywell Aerospace Inc.
• L-3 Communication Holdings Inc.
• Northrop Grumman Corporation
• Rockwell Collins, Inc.
• Thales SA

Glass Cockpit Market Outlook by Category

By Aircraft Type:

• General Aviation
• Air Transport
• Cargo
• Fighter
• Helicopter
• Trainer
• Business Jet

By Display Type:

• Primary Flight Display
• Multi-function Display
• Backup Display
• Mission Display

By Display Size:

• Less than 5 inches
• 5 inches to 10 inches
• Greater than 10 inches

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Product Life Cycle Analysis
3.5. Supply Chain Analysis
3.5.1. Supply Side Participants and their Roles
3.5.1.1. Producers
3.5.1.2. Mid-Level Participants (Traders/ Agents/ Brokers)
3.5.1.3. Wholesalers and Distributors
3.5.2. Value Added and Value Created at Node in the Supply Chain
3.5.3. List of Raw Material Suppliers
3.5.4. List of Existing and Potential Buyer’s
3.6. Investment Feasibility Matrix
3.7. Value Chain Analysis
3.7.1. Profit Margin Analysis
3.7.2. Wholesalers and Distributors
3.7.3. Retailers
3.8. PESTLE and Porter’s Analysis
3.9. Regulatory Landscape
3.9.1. By Key Regions
3.9.2. By Key Countries
3.10. Regional Parent Market Outlook
3.11. Production and Consumption Statistics
3.12. Import and Export Statistics
4. Global Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
4.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Projections, 2024-2032
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Aircraft Type
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Aircraft Type, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Aircraft Type, 2024-2032
5.3.1. Cargo
5.3.2. Fighter
5.3.3. Helicopter
5.3.4. Air Transport
5.3.5. General Aviation
5.3.6. Trainer
5.3.7. Business Jet
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Aircraft Type, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Aircraft Type, 2024-2032
6. Global Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Display Type
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Display Type, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Display Type, 2024-2032
6.3.1. Primary Flight Display
6.3.2. Multi-function Display
6.3.3. Backup Display
6.3.4. Mission Display
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Display Type, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Display Type, 2024-2032
7. Global Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Display Size
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Display Size, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Display Size, 2024-2032
7.3.1. Less than 5 Inches
7.3.2. 5 Inches to 10 Inches
7.3.3. Greater than 10 Inches
7.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Display Size, 2019-2023
7.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Display Size, 2024-2032
8. Global Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Region
8.1. Introduction
8.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
8.3. Current Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
8.3.1. North America
8.3.2. Latin America
8.3.3. Europe
8.3.4. Asia Pacific
8.3.5. Middle East and Africa
8.4. Market Attractiveness Analysis By Region
9. North America Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
9.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
9.2.1. By Country
9.2.1.1. USA
9.2.1.2. Canada
9.2.2. By Aircraft Type
9.2.3. By Display Type
9.2.4. By Display Size
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Aircraft Type
9.3.3. By Display Type
9.3.4. By Display Size
9.4. Key Takeaways
10. Latin America Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Brazil
10.2.1.2. Mexico
10.2.1.3. Rest of Latin America
10.2.2. By Aircraft Type
10.2.3. By Display Type
10.2.4. By Display Size
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Aircraft Type
10.3.3. By Display Type
10.3.4. By Display Size
10.4. Key Takeaways
11. Europe Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
11.2.1. By Country
11.2.1.1. Germany
11.2.1.2. United Kingdom
11.2.1.3. France
11.2.1.4. Spain
11.2.1.5. Italy
11.2.1.6. Rest of Europe
11.2.2. By Aircraft Type
11.2.3. By Display Type
11.2.4. By Display Size
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Aircraft Type
11.3.3. By Display Type
11.3.4. By Display Size
11.4. Key Takeaways
12. Asia Pacific Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
12.2.1. By Country
12.2.1.1. China
12.2.1.2. Japan
12.2.1.3. South Korea
12.2.1.4. Singapore
12.2.1.5. Thailand
12.2.1.6. Indonesia
12.2.1.7. Australia
12.2.1.8. New Zealand
12.2.1.9. Rest of Asia Pacific
12.2.2. By Aircraft Type
12.2.3. By Display Type
12.2.4. By Display Size
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Aircraft Type
12.3.3. By Display Type
12.3.4. By Display Size
12.4. Key Takeaways
13. Middle East and Africa Glass Cockpit Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
13.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
13.2.1. By Country
13.2.1.1. Gulf Cooperation Council Countries
13.2.1.2. South Africa
13.2.1.3. Israel
13.2.1.4. Rest of Middle East and Africa
13.2.2. By Aircraft Type
13.2.3. By Display Type
13.2.4. By Display Size
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Aircraft Type
13.3.3. By Display Type
13.3.4. By Display Size
13.4. Key Takeaways
14. Key Countries Glass Cockpit Market Analysis
14.1. USA
14.1.1. Pricing Analysis
14.1.2. Market Share Analysis, 2024
14.1.2.1. By Aircraft Type
14.1.2.2. By Display Type
14.1.2.3. By Display Size
14.2. Canada
14.2.1. Pricing Analysis
14.2.2. Market Share Analysis, 2024
14.2.2.1. By Aircraft Type
14.2.2.2. By Display Type
14.2.2.3. By Display Size
14.3. Brazil
14.3.1. Pricing Analysis
14.3.2. Market Share Analysis, 2024
14.3.2.1. By Aircraft Type
14.3.2.2. By Display Type
14.3.2.3. By Display Size
14.4. Mexico
14.4.1. Pricing Analysis
14.4.2. Market Share Analysis, 2024
14.4.2.1. By Aircraft Type
14.4.2.2. By Display Type
14.4.2.3. By Display Size
14.5. Germany
14.5.1. Pricing Analysis
14.5.2. Market Share Analysis, 2024
14.5.2.1. By Aircraft Type
14.5.2.2. By Display Type
14.5.2.3. By Display Size
14.6. United Kingdom
14.6.1. Pricing Analysis
14.6.2. Market Share Analysis, 2024
14.6.2.1. By Aircraft Type
14.6.2.2. By Display Type
14.6.2.3. By Display Size
14.7. France
14.7.1. Pricing Analysis
14.7.2. Market Share Analysis, 2024
14.7.2.1. By Aircraft Type
14.7.2.2. By Display Type
14.7.2.3. By Display Size
14.8. Spain
14.8.1. Pricing Analysis
14.8.2. Market Share Analysis, 2024
14.8.2.1. By Aircraft Type
14.8.2.2. By Display Type
14.8.2.3. By Display Size
14.9. Italy
14.9.1. Pricing Analysis
14.9.2. Market Share Analysis, 2024
14.9.2.1. By Aircraft Type
14.9.2.2. By Display Type
14.9.2.3. By Display Size
14.10. China
14.10.1. Pricing Analysis
14.10.2. Market Share Analysis, 2024
14.10.2.1. By Aircraft Type
14.10.2.2. By Display Type
14.10.2.3. By Display Size
14.11. Japan
14.11.1. Pricing Analysis
14.11.2. Market Share Analysis, 2024
14.11.2.1. By Aircraft Type
14.11.2.2. By Display Type
14.11.2.3. By Display Size
14.12. South Korea
14.12.1. Pricing Analysis
14.12.2. Market Share Analysis, 2024
14.12.2.1. By Aircraft Type
14.12.2.2. By Display Type
14.12.2.3. By Display Size
14.13. Singapore
14.13.1. Pricing Analysis
14.13.2. Market Share Analysis, 2024
14.13.2.1. By Aircraft Type
14.13.2.2. By Display Type
14.13.2.3. By Display Size
14.14. Thailand
14.14.1. Pricing Analysis
14.14.2. Market Share Analysis, 2024
14.14.2.1. By Aircraft Type
14.14.2.2. By Display Type
14.14.2.3. By Display Size
14.15. Indonesia
14.15.1. Pricing Analysis
14.15.2. Market Share Analysis, 2024
14.15.2.1. By Aircraft Type
14.15.2.2. By Display Type
14.15.2.3. By Display Size
14.16. Australia
14.16.1. Pricing Analysis
14.16.2. Market Share Analysis, 2024
14.16.2.1. By Aircraft Type
14.16.2.2. By Display Type
14.16.2.3. By Display Size
14.17. New Zealand
14.17.1. Pricing Analysis
14.17.2. Market Share Analysis, 2024
14.17.2.1. By Aircraft Type
14.17.2.2. By Display Type
14.17.2.3. By Display Size
14.18. Gulf Cooperation Council Countries
14.18.1. Pricing Analysis
14.18.2. Market Share Analysis, 2024
14.18.2.1. By Aircraft Type
14.18.2.2. By Display Type
14.18.2.3. By Display Size
14.19. South Africa
14.19.1. Pricing Analysis
14.19.2. Market Share Analysis, 2024
14.19.2.1. By Aircraft Type
14.19.2.2. By Display Type
14.19.2.3. By Display Size
14.20. Israel
14.20.1. Pricing Analysis
14.20.2. Market Share Analysis, 2024
14.20.2.1. By Aircraft Type
14.20.2.2. By Display Type
14.20.2.3. By Display Size
15. Market Structure Analysis
15.1. Competition Dashboard
15.2. Competition Benchmarking
15.3. Market Share Analysis of Top Players
15.3.1. By Regional
15.3.2. By Aircraft Type
15.3.3. By Display Type
15.3.4. By Display Size
16. Competition Analysis
16.1. Competition Deep Dive
16.1.1. Aspen Avionics Inc.
16.1.1.1. Overview
16.1.1.2. Product Portfolio
16.1.1.3. Profitability by Market Segments
16.1.1.4. Sales Footprint
16.1.1.5. Strategy Overview
16.1.1.5.1. Marketing Strategy
16.1.1.5.2. Product Strategy
16.1.1.5.3. Channel Strategy
16.1.2. Avidyne Corporation
16.1.2.1. Overview
16.1.2.2. Product Portfolio
16.1.2.3. Profitability by Market Segments
16.1.2.4. Sales Footprint
16.1.2.5. Strategy Overview
16.1.2.5.1. Marketing Strategy
16.1.2.5.2. Product Strategy
16.1.2.5.3. Channel Strategy
16.1.3. Dynon Avionics
16.1.3.1. Overview
16.1.3.2. Product Portfolio
16.1.3.3. Profitability by Market Segments
16.1.3.4. Sales Footprint
16.1.3.5. Strategy Overview
16.1.3.5.1. Marketing Strategy
16.1.3.5.2. Product Strategy
16.1.3.5.3. Channel Strategy
16.1.4. Elbit Systems Ltd.
16.1.4.1. Overview
16.1.4.2. Product Portfolio
16.1.4.3. Profitability by Market Segments
16.1.4.4. Sales Footprint
16.1.4.5. Strategy Overview
16.1.4.5.1. Marketing Strategy
16.1.4.5.2. Product Strategy
16.1.4.5.3. Channel Strategy
16.1.5. TransDigm
16.1.5.1. Overview
16.1.5.2. Product Portfolio
16.1.5.3. Profitability by Market Segments
16.1.5.4. Sales Footprint
16.1.5.5. Strategy Overview
16.1.5.5.1. Marketing Strategy
16.1.5.5.2. Product Strategy
16.1.5.5.3. Channel Strategy
16.1.6. Garmin Ltd
16.1.6.1. Overview
16.1.6.2. Product Portfolio
16.1.6.3. Profitability by Market Segments
16.1.6.4. Sales Footprint
16.1.6.5. Strategy Overview
16.1.6.5.1. Marketing Strategy
16.1.6.5.2. Product Strategy
16.1.6.5.3. Channel Strategy
16.1.7. Honeywell Aerospace Inc.
16.1.7.1. Overview
16.1.7.2. Product Portfolio
16.1.7.3. Profitability by Market Segments
16.1.7.4. Sales Footprint
16.1.7.5. Strategy Overview
16.1.7.5.1. Marketing Strategy
16.1.7.5.2. Product Strategy
16.1.7.5.3. Channel Strategy
16.1.8. L-3 Communication Holdings Inc.
16.1.8.1. Overview
16.1.8.2. Product Portfolio
16.1.8.3. Profitability by Market Segments
16.1.8.4. Sales Footprint
16.1.8.5. Strategy Overview
16.1.8.5.1. Marketing Strategy
16.1.8.5.2. Product Strategy
16.1.8.5.3. Channel Strategy
16.1.9. Northrop Grumman Corporation
16.1.9.1. Overview
16.1.9.2. Product Portfolio
16.1.9.3. Profitability by Market Segments
16.1.9.4. Sales Footprint
16.1.9.5. Strategy Overview
16.1.9.5.1. Marketing Strategy
16.1.9.5.2. Product Strategy
16.1.9.5.3. Channel Strategy
16.1.10. Rockwell Collins, Inc.
16.1.10.1. Overview
16.1.10.2. Product Portfolio
16.1.10.3. Profitability by Market Segments
16.1.10.4. Sales Footprint
16.1.10.5. Strategy Overview
16.1.10.5.1. Marketing Strategy
16.1.10.5.2. Product Strategy
16.1.10.5.3. Channel Strategy
16.1.11. Thales SA
16.1.11.1. Overview
16.1.11.2. Product Portfolio
16.1.11.3. Profitability by Market Segments
16.1.11.4. Sales Footprint
16.1.11.5. Strategy Overview
16.1.11.5.1. Marketing Strategy
16.1.11.5.2. Product Strategy
16.1.11.5.3. Channel Strategy
17. Assumptions & Acronyms Used
18. Research Methodology

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/12 10:27

143.85 円

158.71 円

190.22 円

ページTOPに戻る