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スマートフォンのシステムオンチップ(SoC)市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Smartphone System on Chip (SoC) Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界のスマートフォンSoC市場に関する広範なレポートを発行し、市場ダイナミクス、トレンド、機会、展望を形成する課題を詳細に評価しました。 主な洞察 - スマ... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月17日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のスマートフォンSoC市場に関する広範なレポートを発行し、市場ダイナミクス、トレンド、機会、展望を形成する課題を詳細に評価しました。

主な洞察

- スマートフォンのシステムオンチップ(SoC)市場規模(2024E):6億3870万米ドル
- 予測市場価値(2033F):2億8,020万米ドル2億8,020万米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 17.8%

レポートの範囲スマートフォンのシステムオンチップ(SoC)市場

スマートフォンのSoCは、モバイル機器の性能と機能を推進する不可欠なコンポーネントである。これらのチップは、中央演算処理装置(CPU)、グラフィックス処理装置(GPU)、モデム、AIプロセッサを統合し、さまざまなアプリケーションで効率的な操作とユーザー体験の向上を可能にする。同市場は世界のスマートフォンメーカーに対応しており、エントリーレベルからプレミアムセグメントまで幅広いチップセットを提供し、5G接続、AI機能、高解像度のマルチメディア体験をサポートしている。

市場成長の促進要因

世界のスマートフォン向けSoC市場は、スマートフォンの普及率の上昇、モバイルコンピューティング機能の強化に対する需要の高まり、半導体技術の進歩など、いくつかの主要な要因によって推進されている。5Gネットワークの普及とスマートフォンにおけるAI主導型アプリケーションの採用が、市場拡大をさらに後押しする。写真撮影やゲーム強化のための統合AIプロセッサなどの技術革新は、フラッグシップスマートフォンやミッドレンジスマートフォンにおける先進SoCの採用拡大に貢献している。

市場の課題

有望な成長見通しにもかかわらず、スマートフォンSoC市場は、半導体サプライチェーンの混乱、規制要件の進化、チップセットメーカー間の競争圧力に関連する課題に直面している。急速な技術の陳腐化と最先端SoCの開発コストの高さは、収益性と市場シェアの維持を目指す市場プレーヤーに課題を突きつけている。さらに、半導体製造と貿易に影響を与える地政学的緊張が、市場の不確実性をさらに悪化させている。

市場機会:

スマートフォンSoC市場は、モバイルコンピューティングの進歩、IoTエコシステムの出現、日常的なスマートフォンアプリケーションへのAIや機械学習機能の統合によって、大きな成長機会がもたらされる。モバイルゲーム、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)体験の拡大は、高性能SoCの市場範囲をさらに拡大する。戦略的な協力関係、研究開発への投資、エネルギー効率に優れたコスト効率の高いチップセット・ソリューションの開発は、新たな機会を活用し、競争の激しいスマートフォン市場でリーダーシップを維持するために不可欠です。

本レポートで扱う主な質問

- スマートフォンSoC市場の世界的な成長を促進する主な要因は何か?
- スマートフォンSoC市場の競争環境はどのような技術進歩やアプリケーションによって変化しているのか?
- スマートフォンSoC市場に貢献している主要企業はどこか、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のスマートフォンSoC市場の新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

Qualcomm Inc.、MediaTek Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Apple Inc.など、世界のスマートフォン向けSoC市場の主要企業は、競争優位性を獲得するために、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は、統合5Gモデム、AIアクセラレータ、電力効率に優れたアーキテクチャなど、高度なSoCソリューションを開発するために研究開発に投資し、消費者の多様な需要や技術の進歩に対応しています。スマートフォンOEM、モバイルネットワーク事業者、ソフトウェア開発者とのコラボレーションは、市場拡大と技術採用を促進する。さらに、性能の最適化、電力管理、シームレスな接続性を重視することで、ユーザー体験を向上させ、ダイナミックなスマートフォンのエコシステムにおける市場の成長を促進する。

主な企業

- アップル
- クアルコム
- オールウィナー・テクノロジー
- アクションズセミコンダクター
- ファーウェイ
- サムスン
- インテル
- NXPセミコンダクターズ
- メディアテック
- アナログ・デバイセズ
- テキサス・インスツルメンツ

世界のスマートフォンシステムオンチップ(SoC)市場の細分化:

コアタイプ別
- デュアルコア
- クアッドコア
- オクタコア

オペレーティングシステム別
- アンドロイド
- iOS
- Windows

地域別
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- ラテンアメリカ
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.製品ライフサイクル分析
3.5.サプライチェーン分析
3.5.1.サプライサイドの参加者とその役割
3.5.1.1.生産者
3.5.1.2.中間レベルの参加者(トレーダー/エージェント/ブローカー)
3.5.1.3.卸売業者および流通業者
3.5.2.サプライチェーンのノードにおける付加価値と創出価値
3.5.3.原材料サプライヤー一覧
3.5.4.既存および潜在的バイヤーのリスト
3.6.投資可能性マトリックス
3.7.バリューチェーン分析
3.7.1.利益率分析
3.7.2.卸売業者と流通業者
3.7.3.小売業者
3.8.PESTLE分析とポーター分析
3.9.規制情勢
3.9.1.主要地域別
3.9.2.主要国別
3.10.地域別親市場展望
3.11.生産と消費の統計
3.12.輸出入統計
4.スマートフォン用システムオンチップ(SoC)の世界市場分析2019-2023年、予測2024-2033年
4.1.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024年~2033年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額機会分析
5.スマートフォン用システムオンチップ(SoC)の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:コアタイプ別
5.1.はじめに/主な調査結果
5.2.2019年~2023年のコアタイプ別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)分析
5.3.コアタイプ別の現在および将来市場規模金額(10億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024年~2033年
5.3.1.デュアルコア
5.3.2.クアッドコア
5.3.3.オクタコア
5.3.4.その他
5.4.コアタイプ別前年比成長トレンド分析(2019~2023年
5.5.コアタイプ別絶対額機会分析、2024年~2033年
6.スマートフォン用システムオンチップ(SoC)の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:オペレーティングシステム別
6.1.はじめに/主な調査結果
6.2.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析:オペレーティングシステム別、2019年~2023年
6.3.オペレーティングシステム別の現在および将来の市場規模金額(10億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024年~2033年
6.3.1.アンドロイド
6.3.2. iOS
6.3.3.Windows
6.4.オペレーティングシステム別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
6.5.オペレーティングシステム別の絶対価格機会分析、2024年~2033年
7.スマートフォン用システムオンチップ(SoC)の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、地域別
7.1.はじめに
7.2.過去の地域別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)分析、2019-2023年
7.3.地域別の現在の市場規模金額(10億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024年~2033年
7.3.1.北米
7.3.2.中南米
7.3.3.ヨーロッパ
7.3.4.アジア太平洋
7.3.5.中東・アフリカ
7.4.地域別市場魅力度分析
8.北米スマートフォン・システムオンチップ(SoC)市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
8.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
8.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2033年
8.2.1.国別
8.2.1.1.米国
8.2.1.2.カナダ
8.2.2.コアタイプ別
8.2.3.オペレーティングシステム別
8.3.市場魅力度分析
8.3.1.国別
8.3.2.コアタイプ別
8.3.3.オペレーティングシステム別
8.4.主要項目
9.ラテンアメリカのスマートフォン用システムオンチップ(SoC)市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
9.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
9.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2033年
9.2.1.国別
9.2.1.1.ブラジル
9.2.1.2.メキシコ
9.2.1.3.その他のラテンアメリカ
9.2.2.コアタイプ別
9.2.3.オペレーティングシステム別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.コアタイプ別
9.3.3.オペレーティングシステム別
9.4.主要項目
10.欧州スマートフォン・システムオンチップ(SoC)市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2033年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ドイツ
10.2.1.2.イギリス
10.2.1.3.フランス
10.2.1.4.スペイン
10.2.1.5.イタリア
10.2.1.6.その他のヨーロッパ
10.2.2.コアタイプ別
10.2.3.オペレーティングシステム別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.コアタイプ別
10.3.3.オペレーティングシステム別
10.4.主要項目
11.アジア太平洋地域のスマートフォン用システムオンチップ(SoC)市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
11.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)動向分析、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2033年
11.2.1.国別
11.2.1.1.中国
11.2.1.2.日本
11.2.1.3.韓国
11.2.1.4.シンガポール
11.2.1.5.タイ
11.2.1.6.インドネシア
11.2.1.7.オーストラリア
11.2.1.8.ニュージーランド
11.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
11.2.2.コアタイプ別
11.2.3.オペレーティングシステム別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.コアタイプ別
11.3.3.オペレーティングシステム別
11.4.主要項目
12.中東・アフリカのスマートフォン用システムオンチップ(SoC)市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
12.1.過去の市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)推移分析:市場分類別、2019~2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2033年
12.2.1.国別
12.2.1.1.湾岸協力会議諸国
12.2.1.2.南アフリカ
12.2.1.3.イスラエル
12.2.1.4.その他の中東・アフリカ
12.2.2.コアタイプ別
12.2.3.オペレーティングシステム別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.コアタイプ別
12.3.3.オペレーティングシステム別
12.4.主要項目
13.主要国のスマートフォン・システムオンチップ(SoC)市場分析
13.1.米国
13.1.1.価格分析
13.1.2.市場シェア分析、2024年
13.1.2.1.コアタイプ別
13.1.2.2.オペレーティングシステム別
13.2.カナダ
13.2.1.価格分析
13.2.2.市場シェア分析、2024年
13.2.2.1.コアタイプ別
13.2.2.2.オペレーティングシステム別
13.3.ブラジル
13.3.1.価格分析
13.3.2.市場シェア分析、2024年
13.3.2.1.コアタイプ別
13.3.2.2.オペレーティングシステム別
13.4.メキシコ
13.4.1.価格分析
13.4.2.市場シェア分析、2024年
13.4.2.1.コアタイプ別
13.4.2.2.オペレーティングシステム別
13.5.ドイツ
13.5.1.価格分析
13.5.2.市場シェア分析、2024年
13.5.2.1.コアタイプ別
13.5.2.2.オペレーティングシステム別
13.6.イギリス
13.6.1.価格分析
13.6.2.市場シェア分析、2024年
13.6.2.1.コアタイプ別
13.6.2.2.オペレーティングシステム別
13.7.フランス
13.7.1.価格分析
13.7.2.市場シェア分析、2024年
13.7.2.1.コアタイプ別
13.7.2.2.オペレーティングシステム別
13.8.スペイン
13.8.1.価格分析
13.8.2.市場シェア分析、2024年
13.8.2.1.コアタイプ別
13.8.2.2.オペレーティングシステム別
13.9.イタリア
13.9.1.価格分析
13.9.2.市場シェア分析、2024年
13.9.2.1.コアタイプ別
13.9.2.2.オペレーティングシステム別
13.10.中国
13.10.1.価格分析
13.10.2.市場シェア分析、2024年
13.10.2.1.コアタイプ別
13.10.2.2.オペレーティングシステム別
13.11.日本
13.11.1.価格分析
13.11.2.市場シェア分析、2024年
13.11.2.1.コアタイプ別
13.11.2.2.オペレーティングシステム別
13.12.韓国
13.12.1.価格分析
13.12.2.市場シェア分析、2024年
13.12.2.1.コアタイプ別
13.12.2.2.オペレーティングシステム別
13.13.シンガポール
13.13.1.価格分析
13.13.2.市場シェア分析、2024年
13.13.2.1.コアタイプ別
13.13.2.2.オペレーティングシステム別
13.14.タイ
13.14.1.価格分析
13.14.2.市場シェア分析、2024年
13.14.2.1.コアタイプ別
13.14.2.2.オペレーティングシステム別
13.15.インドネシア
13.15.1.価格分析
13.15.2.市場シェア分析、2024年
13.15.2.1.コアタイプ別
13.15.2.2.オペレーティングシステム別
13.16.オーストラリア
13.16.1.価格分析
13.16.2.市場シェア分析、2024年
13.16.2.1.コアタイプ別
13.16.2.2.オペレーティングシステム別
13.17.ニュージーランド
13.17.1.価格分析
13.17.2.市場シェア分析、2024年
13.17.2.1.コアタイプ別
13.17.2.2.オペレーティングシステム別
13.18.湾岸協力会議諸国
13.18.1.価格分析
13.18.2.市場シェア分析、2024年
13.18.2.1.コアタイプ別
13.18.2.2.オペレーティングシステム別
13.19.南アフリカ
13.19.1.価格分析
13.19.2.市場シェア分析、2024年
13.19.2.1.コアタイプ別
13.19.2.2.オペレーティングシステム別
13.20.イスラエル
13.20.1.価格分析
13.20.2.市場シェア分析、2024年
13.20.2.1.コアタイプ別
13.20.2.2.オペレーティングシステム別
14.市場構造分析
14.1.競争ダッシュボード
14.2.競合ベンチマーキング
14.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
14.3.1.地域別
14.3.2.コアタイプ別
14.3.3.オペレーティングシステム別
15.競争分析
15.1.競争の深層
15.1.1.アップル
15.1.1.1.概要
15.1.1.2.製品ポートフォリオ
15.1.1.3.市場セグメント別収益性
15.1.1.4.販売拠点
15.1.1.5.戦略の概要
15.1.1.5.1.マーケティング戦略
15.1.1.5.2.製品戦略
15.1.1.5.3.チャネル戦略
15.1.2.クアルコム
15.1.2.1.概要
15.1.2.2.製品ポートフォリオ
15.1.2.3.市場セグメント別収益性
15.1.2.4.販売拠点
15.1.2.5.戦略の概要
15.1.2.5.1.マーケティング戦略
15.1.2.5.2.製品戦略
15.1.2.5.3.チャネル戦略
15.1.3.オールウィナーの技術
15.1.3.1.概要
15.1.3.2.製品ポートフォリオ
15.1.3.3.市場セグメント別収益性
15.1.3.4.販売拠点
15.1.3.5.戦略の概要
15.1.3.5.1.マーケティング戦略
15.1.3.5.2.製品戦略
15.1.3.5.3.チャネル戦略
15.1.4.アクションズセミコンダクター
15.1.4.1.概要
15.1.4.2.製品ポートフォリオ
15.1.4.3.市場セグメント別収益性
15.1.4.4.販売拠点
15.1.4.5.戦略の概要
15.1.4.5.1.マーケティング戦略
15.1.4.5.2.製品戦略
15.1.4.5.3.チャネル戦略
15.1.5.ファーウェイ
15.1.5.1.概要
15.1.5.2.製品ポートフォリオ
15.1.5.3.市場セグメント別収益性
15.1.5.4.販売拠点
15.1.5.5.戦略の概要
15.1.5.5.1.マーケティング戦略
15.1.5.5.2.製品戦略
15.1.5.5.3.チャネル戦略
15.1.6.サムスン
15.1.6.1.概要
15.1.6.2.製品ポートフォリオ
15.1.6.3.市場セグメント別収益性
15.1.6.4.販売拠点
15.1.6.5.戦略の概要
15.1.6.5.1.マーケティング戦略
15.1.6.5.2.製品戦略
15.1.6.5.3.チャネル戦略
15.1.7.インテル
15.1.7.1.概要
15.1.7.2.製品ポートフォリオ
15.1.7.3.市場セグメント別収益性
15.1.7.4.販売拠点
15.1.7.5.戦略の概要
15.1.7.5.1.マーケティング戦略
15.1.7.5.2.製品戦略
15.1.7.5.3.チャネル戦略
15.1.8.NXPセミコンダクターズ
15.1.8.1.概要
15.1.8.2.製品ポートフォリオ
15.1.8.3.市場セグメント別収益性
15.1.8.4.販売拠点
15.1.8.5.戦略の概要
15.1.8.5.1.マーケティング戦略
15.1.8.5.2.製品戦略
15.1.8.5.3.チャネル戦略
15.1.9.メディアテック
15.1.9.1.概要
15.1.9.2.製品ポートフォリオ
15.1.9.3.市場セグメント別収益性
15.1.9.4.販売拠点
15.1.9.5.戦略の概要
15.1.9.5.1.マーケティング戦略
15.1.9.5.2.製品戦略
15.1.9.5.3.チャネル戦略
15.1.10.アナログ・デバイセズ
15.1.10.1.概要
15.1.10.2.製品ポートフォリオ
15.1.10.3.市場セグメント別収益性
15.1.10.4.販売拠点
15.1.10.5.戦略の概要
15.1.10.5.1.マーケティング戦略
15.1.10.5.2.製品戦略
15.1.10.5.3.チャネル戦略
15.1.11.テキサス・インスツルメンツ
15.1.11.1.概要
15.1.11.2.製品ポートフォリオ
15.1.11.3.市場セグメント別収益性
15.1.11.4.販売拠点
15.1.11.5.戦略の概要
15.1.11.5.1.マーケティング戦略
15.1.11.5.2.製品戦略
15.1.11.5.3.チャネル戦略
16.前提条件と略語
17.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently published an extensive report on the worldwide Smartphone SoC market, offering a detailed assessment of market dynamics, trends, opportunities, and challenges shaping its landscape.

Key Insights:

• Smartphone System on Chip (SoC) Market Size (2024E): USD 638.7 million
• Projected Market Value (2033F): USD 2800.2 million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 17.8%

Scope of the Report: Smartphone System on Chip (SoC) Market

Smartphone SoCs are essential components driving the performance and functionality of mobile devices. These chips integrate central processing units (CPUs), graphics processing units (GPUs), modems, and AI processors, enabling efficient operations and enhanced user experiences across various applications. The market caters to global smartphone manufacturers, offering a range of chipsets from entry-level to premium segments, supporting 5G connectivity, AI capabilities, and high-resolution multimedia experiences.

Market Growth Drivers:

The global Smartphone SoC market is propelled by several key factors, including increasing smartphone penetration, rising demand for enhanced mobile computing capabilities, and advancements in semiconductor technology. The proliferation of 5G networks and the adoption of AI-driven applications in smartphones further drive market expansion. Technological innovations, such as integrated AI processors for photography and gaming enhancements, contribute to the growing adoption of advanced SoCs in flagship and mid-range smartphones.

Market Challenges:

Despite promising growth prospects, the Smartphone SoC market faces challenges related to semiconductor supply chain disruptions, evolving regulatory requirements, and competitive pressures among chipset manufacturers. Rapid technological obsolescence and the high cost of developing cutting-edge SoCs pose challenges for market players seeking to maintain profitability and market share. Additionally, geopolitical tensions impacting semiconductor manufacturing and trade further exacerbate market uncertainties.

Market Opportunities:

The Smartphone SoC market presents significant growth opportunities driven by advancements in mobile computing, the emergence of IoT ecosystems, and the integration of AI and machine learning capabilities into everyday smartphone applications. The expansion of mobile gaming, augmented reality (AR), and virtual reality (VR) experiences further expands the market scope for high-performance SoCs. Strategic collaborations, investments in R&D, and the development of energy-efficient, cost-effective chipset solutions are critical to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership in the competitive smartphone landscape.

Key Questions Addressed in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Smartphone SoC market globally?
• Which technological advancements and applications are reshaping the competitive landscape of the Smartphone SoC market?
• Who are the key players contributing to the Smartphone SoC market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Smartphone SoC market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Smartphone SoC market, such as Qualcomm Inc., MediaTek Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., and Apple Inc., focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced SoC solutions, including integrated 5G modems, AI accelerators, and power-efficient architectures, catering to diverse consumer demands and technological advancements. Collaborations with smartphone OEMs, mobile network operators, and software developers facilitate market expansion and technology adoption. Moreover, emphasis on performance optimization, power management, and seamless connectivity enhances user experiences and drives market growth in the dynamic smartphone ecosystem.

Key Companies Profiled:

• Apple
• Qualcomm
• Allwinner Technology
• Actions Semiconductor Ltd.
• Huawei
• Samsung
• Intel
• NXP Semiconductors
• MediaTek
• Analog Devices
• Texas Instruments

Segmentation of the Global Smartphone System on Chip (SoC) Market:

By Core Type:
• Dual Core
• Quad Core
• Octa Core

By Operating System:
• Android
• iOS
• Windows

By Region:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Product Life Cycle Analysis
3.5. Supply Chain Analysis
3.5.1. Supply Side Participants and their Roles
3.5.1.1. Producers
3.5.1.2. Mid-Level Participants (Traders/ Agents/ Brokers)
3.5.1.3. Wholesalers and Distributors
3.5.2. Value Added and Value Created at Node in the Supply Chain
3.5.3. List of Raw Material Suppliers
3.5.4. List of Existing and Potential Buyer’s
3.6. Investment Feasibility Matrix
3.7. Value Chain Analysis
3.7.1. Profit Margin Analysis
3.7.2. Wholesalers and Distributors
3.7.3. Retailers
3.8. PESTLE and Porter’s Analysis
3.9. Regulatory Landscape
3.9.1. By Key Regions
3.9.2. By Key Countries
3.10. Regional Parent Market Outlook
3.11. Production and Consumption Statistics
3.12. Import and Export Statistics
4. Global Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Projections, 2024-2033
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Core Type
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis By Core Type, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Core Type, 2024-2033
5.3.1. Dual-core
5.3.2. Quad-core
5.3.3. Octa-core
5.3.4. Others
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Core Type, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Core Type, 2024-2033
6. Global Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Operating System
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis By Operating System, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Operating System, 2024-2033
6.3.1. Android
6.3.2. iOS
6.3.3. Windows
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Operating System, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Operating System, 2024-2033
7. Global Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Region
7.1. Introduction
7.2. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
7.3. Current Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
7.3.1. North America
7.3.2. Latin America
7.3.3. Europe
7.3.4. Asia Pacific
7.3.5. Middle East and Africa
7.4. Market Attractiveness Analysis By Region
8. North America Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
8.1. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
8.2. Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
8.2.1. By Country
8.2.1.1. USA
8.2.1.2. Canada
8.2.2. By Core Type
8.2.3. By Operating System
8.3. Market Attractiveness Analysis
8.3.1. By Country
8.3.2. By Core Type
8.3.3. By Operating System
8.4. Key Takeaways
9. Latin America Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
9.2. Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
9.2.1. By Country
9.2.1.1. Brazil
9.2.1.2. Mexico
9.2.1.3. Rest of Latin America
9.2.2. By Core Type
9.2.3. By Operating System
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Core Type
9.3.3. By Operating System
9.4. Key Takeaways
10. Europe Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Germany
10.2.1.2. United Kingdom
10.2.1.3. France
10.2.1.4. Spain
10.2.1.5. Italy
10.2.1.6. Rest of Europe
10.2.2. By Core Type
10.2.3. By Operating System
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Core Type
10.3.3. By Operating System
10.4. Key Takeaways
11. Asia Pacific Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.2.1. By Country
11.2.1.1. China
11.2.1.2. Japan
11.2.1.3. South Korea
11.2.1.4. Singapore
11.2.1.5. Thailand
11.2.1.6. Indonesia
11.2.1.7. Australia
11.2.1.8. New Zealand
11.2.1.9. Rest of Asia Pacific
11.2.2. By Core Type
11.2.3. By Operating System
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Core Type
11.3.3. By Operating System
11.4. Key Takeaways
12. Middle East and Africa Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ billion) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.2.1. By Country
12.2.1.1. Gulf Cooperation Council Countries
12.2.1.2. South Africa
12.2.1.3. Israel
12.2.1.4. Rest of Middle East and Africa
12.2.2. By Core Type
12.2.3. By Operating System
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Core Type
12.3.3. By Operating System
12.4. Key Takeaways
13. Key Countries Smartphone System-on-Chip (SoC) Market Analysis
13.1. USA
13.1.1. Pricing Analysis
13.1.2. Market Share Analysis, 2024
13.1.2.1. By Core Type
13.1.2.2. By Operating System
13.2. Canada
13.2.1. Pricing Analysis
13.2.2. Market Share Analysis, 2024
13.2.2.1. By Core Type
13.2.2.2. By Operating System
13.3. Brazil
13.3.1. Pricing Analysis
13.3.2. Market Share Analysis, 2024
13.3.2.1. By Core Type
13.3.2.2. By Operating System
13.4. Mexico
13.4.1. Pricing Analysis
13.4.2. Market Share Analysis, 2024
13.4.2.1. By Core Type
13.4.2.2. By Operating System
13.5. Germany
13.5.1. Pricing Analysis
13.5.2. Market Share Analysis, 2024
13.5.2.1. By Core Type
13.5.2.2. By Operating System
13.6. United Kingdom
13.6.1. Pricing Analysis
13.6.2. Market Share Analysis, 2024
13.6.2.1. By Core Type
13.6.2.2. By Operating System
13.7. France
13.7.1. Pricing Analysis
13.7.2. Market Share Analysis, 2024
13.7.2.1. By Core Type
13.7.2.2. By Operating System
13.8. Spain
13.8.1. Pricing Analysis
13.8.2. Market Share Analysis, 2024
13.8.2.1. By Core Type
13.8.2.2. By Operating System
13.9. Italy
13.9.1. Pricing Analysis
13.9.2. Market Share Analysis, 2024
13.9.2.1. By Core Type
13.9.2.2. By Operating System
13.10. China
13.10.1. Pricing Analysis
13.10.2. Market Share Analysis, 2024
13.10.2.1. By Core Type
13.10.2.2. By Operating System
13.11. Japan
13.11.1. Pricing Analysis
13.11.2. Market Share Analysis, 2024
13.11.2.1. By Core Type
13.11.2.2. By Operating System
13.12. South Korea
13.12.1. Pricing Analysis
13.12.2. Market Share Analysis, 2024
13.12.2.1. By Core Type
13.12.2.2. By Operating System
13.13. Singapore
13.13.1. Pricing Analysis
13.13.2. Market Share Analysis, 2024
13.13.2.1. By Core Type
13.13.2.2. By Operating System
13.14. Thailand
13.14.1. Pricing Analysis
13.14.2. Market Share Analysis, 2024
13.14.2.1. By Core Type
13.14.2.2. By Operating System
13.15. Indonesia
13.15.1. Pricing Analysis
13.15.2. Market Share Analysis, 2024
13.15.2.1. By Core Type
13.15.2.2. By Operating System
13.16. Australia
13.16.1. Pricing Analysis
13.16.2. Market Share Analysis, 2024
13.16.2.1. By Core Type
13.16.2.2. By Operating System
13.17. New Zealand
13.17.1. Pricing Analysis
13.17.2. Market Share Analysis, 2024
13.17.2.1. By Core Type
13.17.2.2. By Operating System
13.18. Gulf Cooperation Council Countries
13.18.1. Pricing Analysis
13.18.2. Market Share Analysis, 2024
13.18.2.1. By Core Type
13.18.2.2. By Operating System
13.19. South Africa
13.19.1. Pricing Analysis
13.19.2. Market Share Analysis, 2024
13.19.2.1. By Core Type
13.19.2.2. By Operating System
13.20. Israel
13.20.1. Pricing Analysis
13.20.2. Market Share Analysis, 2024
13.20.2.1. By Core Type
13.20.2.2. By Operating System
14. Market Structure Analysis
14.1. Competition Dashboard
14.2. Competition Benchmarking
14.3. Market Share Analysis of Top Players
14.3.1. By Regional
14.3.2. By Core Type
14.3.3. By Operating System
15. Competition Analysis
15.1. Competition Deep Dive
15.1.1. Apple
15.1.1.1. Overview
15.1.1.2. Product Portfolio
15.1.1.3. Profitability by Market Segments
15.1.1.4. Sales Footprint
15.1.1.5. Strategy Overview
15.1.1.5.1. Marketing Strategy
15.1.1.5.2. Product Strategy
15.1.1.5.3. Channel Strategy
15.1.2. Qualcomm
15.1.2.1. Overview
15.1.2.2. Product Portfolio
15.1.2.3. Profitability by Market Segments
15.1.2.4. Sales Footprint
15.1.2.5. Strategy Overview
15.1.2.5.1. Marketing Strategy
15.1.2.5.2. Product Strategy
15.1.2.5.3. Channel Strategy
15.1.3. Allwinner Technology
15.1.3.1. Overview
15.1.3.2. Product Portfolio
15.1.3.3. Profitability by Market Segments
15.1.3.4. Sales Footprint
15.1.3.5. Strategy Overview
15.1.3.5.1. Marketing Strategy
15.1.3.5.2. Product Strategy
15.1.3.5.3. Channel Strategy
15.1.4. Actions Semiconductor Ltd.
15.1.4.1. Overview
15.1.4.2. Product Portfolio
15.1.4.3. Profitability by Market Segments
15.1.4.4. Sales Footprint
15.1.4.5. Strategy Overview
15.1.4.5.1. Marketing Strategy
15.1.4.5.2. Product Strategy
15.1.4.5.3. Channel Strategy
15.1.5. Huawei
15.1.5.1. Overview
15.1.5.2. Product Portfolio
15.1.5.3. Profitability by Market Segments
15.1.5.4. Sales Footprint
15.1.5.5. Strategy Overview
15.1.5.5.1. Marketing Strategy
15.1.5.5.2. Product Strategy
15.1.5.5.3. Channel Strategy
15.1.6. Samsung
15.1.6.1. Overview
15.1.6.2. Product Portfolio
15.1.6.3. Profitability by Market Segments
15.1.6.4. Sales Footprint
15.1.6.5. Strategy Overview
15.1.6.5.1. Marketing Strategy
15.1.6.5.2. Product Strategy
15.1.6.5.3. Channel Strategy
15.1.7. Intel
15.1.7.1. Overview
15.1.7.2. Product Portfolio
15.1.7.3. Profitability by Market Segments
15.1.7.4. Sales Footprint
15.1.7.5. Strategy Overview
15.1.7.5.1. Marketing Strategy
15.1.7.5.2. Product Strategy
15.1.7.5.3. Channel Strategy
15.1.8. NXP Semiconductors
15.1.8.1. Overview
15.1.8.2. Product Portfolio
15.1.8.3. Profitability by Market Segments
15.1.8.4. Sales Footprint
15.1.8.5. Strategy Overview
15.1.8.5.1. Marketing Strategy
15.1.8.5.2. Product Strategy
15.1.8.5.3. Channel Strategy
15.1.9. MediaTek
15.1.9.1. Overview
15.1.9.2. Product Portfolio
15.1.9.3. Profitability by Market Segments
15.1.9.4. Sales Footprint
15.1.9.5. Strategy Overview
15.1.9.5.1. Marketing Strategy
15.1.9.5.2. Product Strategy
15.1.9.5.3. Channel Strategy
15.1.10. Analog Devices
15.1.10.1. Overview
15.1.10.2. Product Portfolio
15.1.10.3. Profitability by Market Segments
15.1.10.4. Sales Footprint
15.1.10.5. Strategy Overview
15.1.10.5.1. Marketing Strategy
15.1.10.5.2. Product Strategy
15.1.10.5.3. Channel Strategy
15.1.11. Texas Instruments
15.1.11.1. Overview
15.1.11.2. Product Portfolio
15.1.11.3. Profitability by Market Segments
15.1.11.4. Sales Footprint
15.1.11.5. Strategy Overview
15.1.11.5.1. Marketing Strategy
15.1.11.5.2. Product Strategy
15.1.11.5.3. Channel Strategy
16. Assumptions & Acronyms Used
17. Research Methodology

 

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