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すぐに使えるグラウトと接着剤市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

この度、大手市場調査会社であるPersistence Market Research社は、世界のReady-to-Useグラウトと接着剤市場の徹底的な分析を発表しました。この包括的なレポートでは、主要な市場力学、成長促進要因、課題、新興... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月3日 US$4,900
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357 英語

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サマリー

この度、大手市場調査会社であるPersistence Market Research社は、世界のReady-to-Useグラウトと接着剤市場の徹底的な分析を発表しました。この包括的なレポートでは、主要な市場力学、成長促進要因、課題、新興動向に関する貴重な洞察を提供し、市場構造とその進化の詳細な概要を示します。

主要な洞察

- すぐに使えるグラウトと接着剤の市場規模(2024E):18億米ドル
- 予測市場価値(2033F):37億米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 8.00%

すぐに使えるグラウトと接着剤市場 - レポートスコープ:

すぐに使えるグラウトと接着剤製品は、タイル張り、床張り、シーリングなどの用途で利便性と効率性を提供し、建設業界で極めて重要な役割を果たしている。これらの製品は現場での混合の必要性をなくし、住宅、商業、工業の各建設部門において時間の節約と一貫した品質を保証する。市場には、セメント系グラウト、エポキシ系接着剤、シリコーンシーラントなど様々な製品があり、多様な建設ニーズや環境要件に対応している。

市場成長の促進要因

世界の既製グラウト・接着剤市場は、世界的な建設活動の増加ペース、急速な都市化、インフラ開発プロジェクトなど、いくつかの重要な要因によって牽引されている。効率性と耐久性を向上させる高性能建設資材への需要が高まっており、市場の拡大をさらに後押ししている。接着特性の向上や硬化時間の短縮といった製品配合の技術的進歩は、特定の用途のニーズに応えるものであり、それによって市場の成長を後押しし、ユーザーの満足度を高めている。

市場の阻害要因

市場は堅調な成長が見込まれるものの、原料価格の変動、VOC排出に関する厳しい環境規制、価格競争圧力などの課題に直面している。製品の品質と安全性に関する厳格な規制基準の遵守は、メーカーに経営上の課題を課し、市場力学と戦略的意思決定に影響を与える。経済の不確実性やサプライチェーンの混乱も市場の安定性に影響を与えるため、弾力的な事業戦略やリスク管理の実践が必要となる。

市場機会:

すぐに使えるグラウトと接着剤市場は、製品配合の革新、持続可能な建設慣行、デジタルの進歩によって大きなビジネスチャンスをもたらしている。バイオベースの接着剤やスマートグラウティング技術のような先端材料の統合は、市場の可能性を拡大し、持続可能な開発目標に合致する。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、デジタルマーケティング戦略の採用は、ダイナミックな建設資材セクターにおいて新たな機会を活用し、市場競争力を強化する上で極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の既製グラウト・接着剤市場の成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな建設分野で市場導入を促進している製品タイプと用途は何か?
- 技術の進歩は市場の競争環境をどのように変えているか?
- 市場を形成している主要プレーヤーは誰で、リーダーシップを維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- すぐに使えるグラウトと接着剤の世界市場における新たな動向と将来展望は?

競争情報とビジネス戦略:

Sika AG、Henkel Group、Ardexなど、世界の既製グラウト・接着剤市場の大手企業は、競争優位性を獲得するために技術革新、差別化、戦略的提携に注力している。これらの企業は、高度な配合を導入し、製品性能を高め、進化する顧客の期待に応えるため、研究開発に多額の投資を行っている。建設会社、建築コンサルタント、規制機関との協力関係は、市場拡大を促進し、持続可能な建設慣行を促進する。さらに、顧客教育、製品トレーニング、充実したアフターセールス・サポートに重点を置くことで、市場での存在感を高め、競争の激しい建材セクターにおける永続的な顧客関係を育んでいる。

主な企業

- ラティクリート・インターナショナル
- アクレマ(Bostik Smart Adhesives)
- シーカAG
- ヘンケルグループ
- BASF SE
- MBCCグループ(マスター・ビルダーズ・ソリューションズ)
- グルーポ・ラモサ
- マペイ・スパ
- アーデックス
- サンゴバン・ウェーバー
- リトコールS.p.A.
- ピディライト・インダストリーズ社
- カスタムビルディングプロダクツ
- H.B.フラー

RTUグラウトと接着剤産業調査セグメント化

製品タイプ別
- グラウト
- 接着剤

用途別
- 壁
- 床
- カウンタートップ

最終用途別
- 住宅
- 商業用
- 工業用

地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア・太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.市場シェア分析
1.3.供給サイドの動向
1.4.需要サイドの動向
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.世界市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
5.1.過去の市場数量(トン)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年~2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.世界市場-価格分析
6.1.地域別価格分析
6.2.世界平均価格分析 ベンチマーク
7.世界市場の需要(金額または規模、億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.1.1.世界経済の見通し
8.1.2.世界GDP成長率の見通し
8.1.3.世界の化学品売上高の概要
8.1.4.世界の化学産業の概要
8.1.5.製造付加価値
8.1.6.世界の人口見通し
8.1.7.主要国別産業付加価値
8.1.8.建設支出の見通し
8.1.9.親市場の概要-グラウト
8.1.10.親市場の概要-接着剤
8.2.予測要因-関連性と影響
8.2.1.トップ企業の過去の成長
8.2.2.最終用途部門の成長
8.2.3.GDP成長率予測
8.2.4.建設とインフラ開発
8.2.5.住宅・不動産市場
8.2.6.技術の進歩
8.2.7.環境規制
8.2.8.経済状況
8.2.9.市場競争
8.3.バリューチェーン
8.3.1.原料サプライヤー
8.3.2.製品メーカー
8.3.2.1.国別上位5~10社の現地プレーヤーとそのランキング
8.3.3.想定されるエンドユーザー
8.4.COVID-19危機-影響評価
8.4.1.現在の統計
8.4.2.短期・中長期の見通し
8.4.3.予想されるリバウンド
8.5.市場ダイナミクス
8.5.1.促進要因
8.5.2.阻害要因
8.5.3.機会分析
8.6.世界の需給分析
8.7.技術ロードマップ
8.8.特許分析
8.9.主要開発
9.製品タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.製品タイプ別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
9.3.1.グラウト
9.3.1.1.砂入りグラウト
9.3.1.2.砂なしグラウト
9.3.1.3.エポキシ系注入材
9.3.1.4.アクリル系注入材
9.3.1.5.ウレタン系注入材
9.3.1.6.その他
9.3.2.接着剤
9.3.2.1.エポキシ
9.3.2.2.ポリウレタン
9.3.2.3.ポリイミド
9.3.3.その他
9.4.製品タイプ別市場魅力度分析
10.用途別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)とアプリケーション別数量分析、2019-2023年
10.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
10.3.1.壁
10.3.2.床
10.3.3.カウンタートップ
10.3.4.その他
10.4.用途別市場魅力度分析
11.エンドユース別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.最終用途別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
11.3.最終用途別の現在および将来の市場規模(億米ドル)と数量分析・予測、2024年~2033年
11.3.1.住宅用
11.3.2.商業用
11.3.3.工業用
11.4.エンドユース別市場魅力度分析
12.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)と地域別数量分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
12.3.1.北米
12.3.2.中南米
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.中東・アフリカ(MEA)
12.3.5.東アジア
12.3.6.南アジア・太平洋
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.製品タイプ別
13.4.3.用途別
13.4.4.最終用途別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品タイプ別
13.5.3.用途別
13.5.4.最終用途別
13.6.市場動向
13.7.促進要因と阻害要因-影響分析
14.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.コスタリカ
14.4.1.4.パナマ
14.4.1.5.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.用途別
14.4.4.最終用途別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品タイプ別
14.5.3.用途別
14.5.4.最終用途別
14.6.市場動向
14.7.促進要因と阻害要因-影響分析
15.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.ベネルクス
15.4.1.7.ロシア
15.4.1.8.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.用途別
15.4.4.最終用途別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品タイプ別
15.5.3.用途別
15.5.4.最終用途別
15.6.市場動向
15.7.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア・太平洋地域の市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.シンガポール
16.4.1.3.マレーシア
16.4.1.4.フィリピン
16.4.1.5.オーストラリア、ニュージーランド
16.4.1.6.その他の南アジア・太平洋地域
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.用途別
16.4.4.最終用途別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.用途別
16.5.4.最終用途別
16.6.市場動向
16.7.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.用途別
17.4.4.最終用途別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.製品タイプ別
17.5.2.用途別
17.5.3.最終用途別
17.6.市場動向
17.7.促進要因と阻害要因-影響分析
18.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.アラブ首長国連邦
18.4.1.2.トルコ
18.4.1.3.南アフリカ
18.4.1.4.ケニア
18.4.1.5.その他の中東・アフリカ
18.4.2.製品タイプ別
18.4.3.用途別
18.4.4.最終用途別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品タイプ別
18.5.3.用途別
18.5.4.最終用途別
18.6.市場動向
18.7.促進要因と阻害要因-影響分析
19.国別市場分析 2024-2033
19.1.米国市場分析
19.1.1.製品タイプ別
19.1.2.用途別
19.1.3.最終用途別
19.2.カナダ市場分析
19.2.1.製品タイプ別
19.2.2.用途別
19.2.3.最終用途別
19.3.メキシコ市場分析
19.3.1.製品タイプ別
19.3.2.用途別
19.3.3.最終用途別
19.4.ブラジル市場分析
19.4.1.製品タイプ別
19.4.2.用途別
19.4.3.最終用途別
19.5.ドイツ市場分析
19.5.1.製品タイプ別
19.5.2.用途別
19.5.3.最終用途別
19.6.イタリア市場分析
19.6.1.製品タイプ別
19.6.2.用途別
19.6.3.最終用途別
19.7.フランス市場分析
19.7.1.製品タイプ別
19.7.2.用途別
19.7.3.最終用途別
19.8.イギリス市場分析
19.8.1.製品タイプ別
19.8.2.用途別
19.8.3.最終用途別
19.9.スペイン市場分析
19.9.1.製品タイプ別
19.9.2.用途別
19.9.3.最終用途別
19.10.ベネルクス市場分析
19.10.1.製品タイプ別
19.10.2.用途別
19.10.3.最終用途別
19.11.ロシア市場分析
19.11.1.製品タイプ別
19.11.2.用途別
19.11.3.最終用途別
19.12.中国市場分析
19.12.1.製品タイプ別
19.12.2.用途別
19.12.3.最終用途別
19.13.日本市場の分析
19.13.1.製品タイプ別
19.13.2.用途別
19.13.3.最終用途別
19.14.韓国市場の分析
19.14.1.製品タイプ別
19.14.2.用途別
19.14.3.最終用途別
19.15.インド市場分析
19.15.1.製品タイプ別
19.15.2.用途別
19.15.3.最終用途別
19.16.シンガポール市場分析
19.16.1.製品タイプ別
19.16.2.用途別
19.16.3.最終用途別
19.17.マレーシア市場分析
19.17.1.製品タイプ別
19.17.2.用途別
19.17.3.最終用途別
19.18.フィリピン市場分析
19.18.1.製品タイプ別
19.18.2.用途別
19.18.3.最終用途別
19.19.オーストラリア・ニュージーランド市場分析
19.19.1.製品タイプ別
19.19.2.用途別
19.19.3.最終用途別
19.20.アラブ首長国連邦の市場分析
19.20.1.製品タイプ別
19.20.2.用途別
19.20.3.最終用途別
19.21.トルコ市場の分析
19.21.1.製品タイプ別
19.21.2.用途別
19.21.3.最終用途別
19.22.ケニア市場の分析
19.22.1.製品タイプ別
19.22.2.用途別
19.22.3.最終用途別
19.23.南アフリカの市場分析
19.23.1.製品タイプ別
19.23.2.用途別
19.23.3.最終用途別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(市場)
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.上位メーカーの生産能力
20.4.主要ブランドの市場シェア
20.5.市場プレゼンス分析
20.5.1.プレイヤーの地域別フットプリント
20.5.2.プレイヤーの製品フットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.ラティクリート・インターナショナル
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.アクレマ(ボスティック・スマート接着剤)
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.シーカAG
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.ヘンケルグループ
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.セールスフットプリント
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.BASF SE
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.MBCCグループ(マスター・ビルダーズ・ソリューションズ)
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.グルーポ・ラモサ
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.マペイ・スパ
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.アルデックス
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.セールスフットプリント
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.サンゴバン ウェーバー
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.リトコール社
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.ピディライト・インダストリーズ社
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.カスタム建築製品
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
21.3.14.H.B.フラー
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.14.4.販売拠点
21.3.14.5.戦略の概要
22.一次調査分析
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research, a leading market research firm, has recently published an exhaustive analysis of the global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market. This comprehensive report provides valuable insights into key market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends, offering a detailed overview of the market structure and its evolution.

Key Insights:

• Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Size (2024E): USD 1.8 Bn
• Projected Market Value (2033F): USD 3.7 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 8.00%

Ready-to-Use Grout and Adhesive Market - Report Scope:

Ready-to-use grout and adhesive products play a pivotal role in the construction industry, offering convenience and efficiency in applications such as tiling, flooring, and sealing. These products eliminate the need for onsite mixing, ensuring time savings and consistent quality across residential, commercial, and industrial construction sectors. The market encompasses various products including cementitious grouts, epoxy adhesives, and silicone sealants, tailored to meet diverse construction needs and environmental requirements.

Market Growth Drivers:

The global ready-to-use grout and adhesive market is driven by several key factors, including the increasing pace of construction activities worldwide, rapid urbanization, and infrastructure development projects. There is a growing demand for high-performance construction materials that enhance efficiency and durability, further fueling market expansion. Technological advancements in product formulations, such as improved adhesion properties and quicker curing times, cater to specific application needs, thereby boosting market growth and enhancing user satisfaction.

Market Restraints:

Despite robust growth prospects, the market faces challenges such as fluctuating raw material prices, stringent environmental regulations concerning VOC emissions, and competitive pricing pressures. Compliance with rigorous regulatory standards for product quality and safety imposes operational challenges on manufacturers, influencing market dynamics and strategic decisions. Economic uncertainties and disruptions in supply chains also impact market stability, necessitating resilient business strategies and risk management practices.

Market Opportunities:

The ready-to-use grout and adhesive market presents significant opportunities driven by innovation in product formulations, sustainable construction practices, and digital advancements. Integration of advanced materials like bio-based adhesives and smart grouting technologies expands market potential and aligns with sustainable development goals. Strategic partnerships, investments in R&D, and adoption of digital marketing strategies are crucial to capitalize on emerging opportunities and strengthen market competitiveness in the dynamic construction materials sector.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors propelling the growth of the global ready-to-use grout and adhesive market?
• Which product types and applications are driving market adoption across different construction segments?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the market?
• Who are the key players shaping the market, and what strategies are they employing to maintain leadership?
• What are the emerging trends and future prospects in the global ready-to-use grout and adhesive market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global ready-to-use grout and adhesive market, such as Sika AG, Henkel Group, and Ardex, focus on innovation, differentiation, and strategic collaborations to gain a competitive edge. These firms invest heavily in R&D to introduce advanced formulations, enhance product performance, and meet evolving customer expectations. Collaborations with construction firms, architectural consultants, and regulatory bodies facilitate market expansion and promote sustainable construction practices. Moreover, emphasis on customer education, product training, and robust aftersales support enhances market presence and fosters enduring customer relationships in the competitive construction materials sector.

Key Companies Profiled:

• LATICRETE International, Inc.
• Akrema (Bostik Smart Adhesives)
• Sika AG
• Henkel Group
• BASF SE
• MBCC Group (Master Builders Solutions)
• Grupo Lamosa
• Mapei SpA
• Ardex
• Saint-Gobain Weber
• LITOKOL S.p.A.
• Pidillite Industries Ltd.
• CUSTOM Building Products
• H.B. Fuller

RTU Grout and Adhesive Industry Research Segmentation

By Product Type:
• Grout
• Adhesives

By Application:
• Walls
• Floors
• Countertops

By End Use:
• Residential
• Commercial
• Industrial

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia and Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Market Share Analysis
1.3. Supply Side Trends
1.4. Demand Side Trends
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Global Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2033
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. Global Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis
6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.1.1. Global Economic Outlook
8.1.2. Global GDP Growth Outlook
8.1.3. Global Chemical Sales Overview
8.1.4. Global Chemical Industry Overview
8.1.5. Manufacturing Value-Added
8.1.6. Global Population Outlook
8.1.7. Industry Value Added by key Countries
8.1.8. Construction spending outlook
8.1.9. Parent Market Overview - Grouts
8.1.10. Parent Market overview - Adhesives
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.2.1. Top Companies Historical Growth
8.2.2. Growth of End-Use Sector
8.2.3. GDP Growth forecast
8.2.4. Construction and infrastructure development
8.2.5. Housing and real estate markets
8.2.6. Technological advancements
8.2.7. Environmental regulations
8.2.8. Economic conditions
8.2.9. Market Competition
8.3. Value Chain
8.3.1. Raw Material Suppliers
8.3.2. Product Manufacturers
8.3.2.1. Country-wise top 5-10 local players with their ranking
8.3.3. Probable End Users
8.4. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
8.4.1. Current Statistics
8.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
8.4.3. Likely Rebound
8.5. Market Dynamics
8.5.1. Drivers
8.5.2. Restraints
8.5.3. Opportunity Analysis
8.6. Global Supply Demand Analysis
8.7. Technology Road Map
8.8. Patent Analysis
8.9. Key Developments
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
9.3.1. Grouts
9.3.1.1. Sanded Grouts
9.3.1.2. Un-sanded Grouts
9.3.1.3. Epoxy Grouts
9.3.1.4. Acrylic Grouts
9.3.1.5. Urethane Grouts
9.3.1.6. Others
9.3.2. Adhesives
9.3.2.1. Epoxy
9.3.2.2. Polyurethane
9.3.2.3. Polyimide
9.3.3. Others
9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Application, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
10.3.1. Walls
10.3.2. Floors
10.3.3. Countertops
10.3.4. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis By Application
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by End use
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By End use, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By End use, 2024-2033
11.3.1. Residential
11.3.2. Commercial
11.3.3. Industrial
11.4. Market Attractiveness Analysis By End use
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. Middle East and Africa (MEA)
12.3.5. East Asia
12.3.6. South Asia and Pacific
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Product Type
13.4.3. By Application
13.4.4. By End use
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product Type
13.5.3. By Application
13.5.4. By End use
13.6. Market Trends
13.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Costa Rica
14.4.1.4. Panama
14.4.1.5. Rest of Latin America
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By Application
14.4.4. By End use
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Product Type
14.5.3. By Application
14.5.4. By End use
14.6. Market Trends
14.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. BENELUX
15.4.1.7. Russia
15.4.1.8. Rest of Europe
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By Application
15.4.4. By End use
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product Type
15.5.3. By Application
15.5.4. By End use
15.6. Market Trends
15.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia and Pacific Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. Singapore
16.4.1.3. Malaysia
16.4.1.4. Philippines
16.4.1.5. Australia and New Zealand
16.4.1.6. Rest of South Asia & Pacific
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By Application
16.4.4. By End use
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product Type
16.5.3. By Application
16.5.4. By End use
16.6. Market Trends
16.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By Application
17.4.4. By End use
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Product Type
17.5.2. By Application
17.5.3. By End use
17.6. Market Trends
17.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. UAE
18.4.1.2. Turkey
18.4.1.3. South Africa
18.4.1.4. Kenya
18.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
18.4.2. By Product Type
18.4.3. By Application
18.4.4. By End use
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product Type
18.5.3. By Application
18.5.4. By End use
18.6. Market Trends
18.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Country-wise Market Analysis 2024-2033
19.1. U.S. Market Analysis
19.1.1. By Product Type
19.1.2. By Application
19.1.3. By End use
19.2. Canada Market Analysis
19.2.1. By Product Type
19.2.2. By Application
19.2.3. By End use
19.3. Mexico Market Analysis
19.3.1. By Product Type
19.3.2. By Application
19.3.3. By End use
19.4. Brazil Market Analysis
19.4.1. By Product Type
19.4.2. By Application
19.4.3. By End use
19.5. Germany Market Analysis
19.5.1. By Product Type
19.5.2. By Application
19.5.3. By End use
19.6. Italy Market Analysis
19.6.1. By Product Type
19.6.2. By Application
19.6.3. By End use
19.7. France Market Analysis
19.7.1. By Product Type
19.7.2. By Application
19.7.3. By End use
19.8. U.K. Market Analysis
19.8.1. By Product Type
19.8.2. By Application
19.8.3. By End use
19.9. Spain Market Analysis
19.9.1. By Product Type
19.9.2. By Application
19.9.3. By End use
19.10. BENELUX Market Analysis
19.10.1. By Product Type
19.10.2. By Application
19.10.3. By End use
19.11. Russia Market Analysis
19.11.1. By Product Type
19.11.2. By Application
19.11.3. By End use
19.12. China Market Analysis
19.12.1. By Product Type
19.12.2. By Application
19.12.3. By End use
19.13. Japan Market Analysis
19.13.1. By Product Type
19.13.2. By Application
19.13.3. By End use
19.14. South Korea Market Analysis
19.14.1. By Product Type
19.14.2. By Application
19.14.3. By End use
19.15. India Market Analysis
19.15.1. By Product Type
19.15.2. By Application
19.15.3. By End use
19.16. Singapore Market Analysis
19.16.1. By Product Type
19.16.2. By Application
19.16.3. By End use
19.17. Malaysia Market Analysis
19.17.1. By Product Type
19.17.2. By Application
19.17.3. By End use
19.18. Philippines Market Analysis
19.18.1. By Product Type
19.18.2. By Application
19.18.3. By End use
19.19. Australia and New Zealand Market Analysis
19.19.1. By Product Type
19.19.2. By Application
19.19.3. By End use
19.20. United Arab Emirates Market Analysis
19.20.1. By Product Type
19.20.2. By Application
19.20.3. By End use
19.21. Turkey Market Analysis
19.21.1. By Product Type
19.21.2. By Application
19.21.3. By End use
19.22. Kenya Market Analysis
19.22.1. By Product Type
19.22.2. By Application
19.22.3. By End use
19.23. South Africa Market Analysis
19.23.1. By Product Type
19.23.2. By Application
19.23.3. By End use
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Market)
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Production Capacity of Top Players
20.4. Key Brands Market Share
20.5. Market Presence Analysis
20.5.1. By Regional footprint of Players
20.5.2. Product foot print of Players
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. LATICRETE International, Inc.
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. Akrema (Bostik Smart Adhesives)
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. Sika AG
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Henkel Group
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. BASF SE
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. MBCC Group (Master Builders Solutions)
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. Grupo Lamosa
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. Mapei SpA
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. Ardex
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Saint-Gobain Weber
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. LITOKOL S.p.A.
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. Pidillite Industries Ltd.
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. CUSTOM Building Products
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
21.3.14. H.B. Fuller
21.3.14.1. Overview
21.3.14.2. Product Portfolio
21.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.14.4. Sales Footprint
21.3.14.5. Strategy Overview
22. Primary Survey Analysis
23. Assumptions and Acronyms Used
24. Research Methodology

 

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2024/10/18 10:26

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