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総合健康栄養補助食品市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


General Well-Being Dietary Supplements Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、一般的な健康補助食品の世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月13日 US$5,190
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、一般的な健康補助食品の世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- 一般的な健康志向の栄養補助食品市場規模(2024E):5億3,328.6万米ドル
- 予測市場価値(2033F): 80114.2 Million USD80114.2百万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2033): 4.6%

ウェルビーイング系サプリメント市場 - レポートスコープ:

一般的な健康補助食品は、全体的な健康とウェルネスを促進する上で重要な役割を果たす。これらのサプリメントには、ビタミン、ミネラル、ハーブ、アミノ酸、酵素、栄養ギャップを埋め、免疫機能を高め、様々な身体機能をサポートするその他の物質が含まれる。一般的な健康補助食品市場は、錠剤、カプセル、粉末、液体など幅広い形態のサプリメントを提供し、子供、大人、高齢者など多様な消費者グループに対応している。

市場成長の促進要因:

世界の一般健康補助食品市場は、健康意識の高まり、可処分所得の増加、生活習慣病の蔓延など、いくつかの重要な要因によって推進されている。予防医療へのシフトとバランスの取れた食生活の維持の重視が、市場拡大をさらに促進する。パーソナライズされた栄養やデジタルヘルスプラットフォームの開発などの技術的進歩は、消費者の関与とサプリメントの有効性を高め、市場の成長を促進する。さらに、eコマース・プラットフォームの採用拡大や小売流通チャネルの拡大は、市場プレーヤーがより広範な消費者層にリーチするための新たな道を作り出している。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、一般的な健康補助食品市場は、規制の遵守、品質管理、サプリメントの効能に関する消費者の懐疑心に関連する課題に直面している。栄養補助食品の製造、表示、販売に関する厳しい規制は、製造業者や販売業者にコンプライアンス上の負担を課し、市場参入の障壁や運営コストに影響を与える。さらに、偽造品や誤解を招くような宣伝文句の存在は、特に規制の枠組みがそれほど厳しくない新興経済国において、市場への浸透と消費者の信頼に課題を投げかけている。こうした規制や品質管理の障壁に対処するには、安全で効果的な栄養補助食品へのアクセスを促進するために、業界関係者と政策立案者の協力が必要である。

市場機会:

一般的な健康補助食品市場は、技術革新、人口動向、消費者の嗜好の進化によって大きな成長機会がもたらされる。人工知能とビッグデータ解析の統合による個別化栄養は、サプリメントのカスタマイズと消費者の満足度を高める。さらに、持続可能な天然成分への注目の高まりは、クリーンラベル製品に対する消費者の需要と一致し、市場の範囲を広げ、イノベーションを刺激する。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、ユーザーフレンドリーで費用対効果の高いサプリメント・ソリューションの導入は、新たな機会を活用し、ダイナミックな栄養補助食品業界において市場のリーダーシップを維持するために不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- 一般的な健康補助食品市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 様々な消費者層でどのサプリメントの種類と用途が採用を促進しているか?
- 一般的な健康補助食品市場の競争環境は技術進歩によってどのように変化しているか?
- 一般用健康補助食品市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
- 世界の一般健康補助食品市場における新たな動向と将来展望は?

競合情報とビジネス戦略:

アムウェイ、ハーバライフ・ニュートリション、ネイチャーズ・バウンティ、GNCホールディングスなど、世界の一般用健康補助食品市場の大手企業は、競争優位性を獲得するために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は研究開発に投資し、オーガニックや植物由来の選択肢を含め、多様な消費者のニーズや嗜好に応える先進的なサプリメント製剤を開発している。ヘルスケアプロバイダー、小売チェーン、デジタルヘルスプラットフォームとの提携は、市場へのアクセスを容易にし、技術採用を促進する。さらに、臨床研究、エビデンスに基づく実践、消費者教育に重点を置くことで、市場の成長を促進し、急速に進化する栄養補助食品の状況における消費者の信頼を高めている。

主要企業のプロファイル

- Koninklijke DSM N.V.
- グランビアPLC
- バイエルAG
- ケリーグループPLC
- デュポン
- アルティコール・インク
- ユサナ・ヘルス・サイエンシズ
- ニュートラマックス・ラボラトリーズ
- ハーバライフ・インターナショナル
- NOWヘルスグループ
- ユサナ・ヘルス・サイエンシズ社
- ニュートラマックス・ラボラトリーズ社
- ハーバライフ・インターナショナル

カテゴリー別健康補助食品産業調査

形態別
- ソフトジェル/錠剤
- 粉末
- 液体

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- 高齢者
- その他

タイプ別
- ビタミン・ミネラル
- アミノ酸
- 植物性サプリメント
- その他

流通チャネル別
- 薬局 ドラッグストア
- ヘルス&ビューティーストア
- 専門店
- オンライン販売
- その他の販売チャネル

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア・太平洋
- 東アジア
- 中東・アフリカ



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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.栄養補助食品の機能的利点に関する意識の高まり
3.1.2.製品提供の進歩
3.2.製品の革新/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.生産と貿易分析
5.1.原材料の世界生産量(トン)推計*(2023年
5.2.親カテゴリーの地域別輸出入(金額および数量
6.世界の総合健康補助食品市場の需要分析2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場数量(トン)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年~2033年
6.3.前年比成長トレンド分析
7.健康補助食品の世界市場-価格分析
7.1.地域別価格動向分析、2019-2023年
7.2.世界平均価格分析ベンチマーク
8.世界の総合栄養補助食品市場の需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
8.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
8.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
8.2.1.前年比成長トレンド分析
8.2.2.絶対価格機会分析
9.市場背景
9.1.マクロ経済要因
9.1.1.世界のGDP成長見通し
9.1.2.世界の食品・飲料業界の概要
9.1.3.世界のGDPとインフラ投資
9.1.4.国際貿易
9.1.5.世界の産業展望
9.2.予測要因-関連性と影響
9.2.1.トップ企業の過去の成長
9.2.2.GDP成長率予測
9.2.3.製造業予測
9.2.4.世界の都市化成長予測
9.2.5.ビジネス環境
9.3.世界の食品・飲料産業の概要
9.3.1.食品・飲料業界の主要指標
9.4.サプライチェーンとバリューチェーン分析
9.4.1.原材料サプライヤー
9.4.2.製品メーカー
9.4.3.流通チャネル産業
9.5.地域総合健康食品協会および団体
9.6.政策展開と規制シナリオ
9.6.1.米国食品医薬品局(FDA)
9.6.2.カナダ食品検査庁
9.6.3.欧州食品安全機関(EFSA)
9.6.4.インド食品安全基準局(FSSAI)
9.6.5.厚生労働省(厚生労働省)、東アジア
9.6.6.国家衛生委員会(NHC)、中国
9.6.7.ニュージーランド食品基準局(FSANZ)
9.7.市場ダイナミクス
9.7.1.促進要因
9.7.2.阻害要因
9.7.3.機会分析
9.8.世界の需給分析
10.世界の一般用健康補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:形態別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.形態別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析および予測、形態別、2024-2033年
10.3.1.ソフトゲル/錠剤
10.3.2.粉末
10.3.3.液体
10.4.形態別市場魅力度分析
11.健康補助食品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.エンドユーザー別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
11.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.男性
11.3.2.女性
11.3.3.シニア
11.3.4.その他
11.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
12.一般用健康補助食品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:流通チャネル別
12.1.はじめに
12.2.流通チャネル別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
12.3.流通チャネル別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
12.3.1.薬局・薬店
12.3.2.ヘルス&ビューティーストア
12.3.3.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
12.3.4.オンライン販売
12.3.5.その他の販売チャネル
12.4.販売チャネル別市場魅力度分析
13.健康補助食品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:タイプ別
13.1.はじめに
13.2.タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
13.3.現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析、タイプ別予測、2024-2033年
13.3.1.ビタミン・ミネラル
13.3.2.アミノ酸
13.3.3.植物性サプリメント
13.3.4.その他
13.4.タイプ別市場魅力度分析
14.一般用健康補助食品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(地域別
14.1.はじめに
14.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
14.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
14.3.1.北米
14.3.2.ラテンアメリカ
14.3.3.ヨーロッパ
14.3.4.南アジア・太平洋
14.3.5.東アジア
14.3.6.中東・アフリカ(MEA)
14.4.地域別市場魅力度分析
15.北米の一般用健康補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.米国
15.4.1.2.カナダ
15.4.2.形式別
15.4.3.エンドユーザー別
15.4.4.流通チャネル別
15.4.5.タイプ別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.形態別
15.5.3.エンドユーザー別
15.5.4.流通チャネル別
15.5.5.タイプ別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.ラテンアメリカの一般的ウェルビーイング栄養補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.序論
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.ブラジル
16.4.1.2.メキシコ
16.4.1.3.アルゼンチン
16.4.1.4.その他のラテンアメリカ
16.4.2.形態別
16.4.3.エンドユーザー別
16.4.4.流通チャネル別
16.4.5.タイプ別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.形態別
16.5.3.エンドユーザー別
16.5.4.流通チャネル別
16.5.5.タイプ別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.欧州の健康補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.ドイツ
17.4.1.2.イタリア
17.4.1.3.フランス
17.4.1.4.イギリス
17.4.1.5.スペイン
17.4.1.6.ベネルクス
17.4.1.7.ロシア
17.4.1.8.ポーランド
17.4.1.9.その他のヨーロッパ
17.4.2.形態別
17.4.3.エンドユーザー別
17.4.4.流通チャネル別
17.4.5.タイプ別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.形態別
17.5.3.エンドユーザー別
17.5.4.流通チャネル別
17.5.5.タイプ別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.南アジア・太平洋地域の総合健康栄養補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.インド
18.4.1.2.アセアン
18.4.1.3.オセアニア(オーストラリア、ニュージーランド)
18.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
18.4.2.形態別
18.4.3.エンドユーザー別
18.4.4.流通チャネル別
18.4.5.タイプ別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.形態別
18.5.3.エンドユーザー別
18.5.4.流通チャネル別
18.5.5.タイプ別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.東アジアの総合健康補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.序論
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
19.4.1.国別
19.4.1.1.中国
19.4.1.2.東アジア
19.4.1.3.韓国
19.4.2.形態別
19.4.3.エンドユーザー別
19.4.4.流通チャネル別
19.4.5.タイプ別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.形態別
19.5.3.エンドユーザー別
19.5.4.流通チャネル別
19.5.5.タイプ別
19.6.市場動向
19.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
19.8.促進要因と阻害要因-影響分析
20.中東およびアフリカの一般的ウェルビーイング栄養補助食品市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
20.1.序論
20.2.価格分析
20.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
20.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
20.4.1.国別
20.4.1.1.GCC諸国
20.4.1.2.トルコ
20.4.1.3.アフリカ北部
20.4.1.4.南アフリカ
20.4.1.5.その他の中東・アフリカ
20.4.2.形態別
20.4.3.エンドユーザー別
20.4.4.流通チャネル別
20.4.5.タイプ別
20.5.市場魅力度分析
20.5.1.国別
20.5.2.形態別
20.5.3.エンドユーザー別
20.5.4.流通チャネル別
20.5.5.タイプ別
20.6.市場動向
20.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
20.8.促進要因と阻害要因-影響分析
21.2024年の国別総合ウェルビーイング栄養補助食品市場分析
21.1.序論
21.1.1.主要国別市場価値割合分析
21.1.2.世界対.各国の成長比較
21.2.米国の総合健康補助食品市場分析
21.2.1.形態別
21.2.2.エンドユーザー別
21.2.3.流通チャネル別
21.2.4.タイプ別
21.3.カナダ一般健康補助食品市場分析
21.3.1.形態別
21.3.2.エンドユーザー別
21.3.3.流通チャネル別
21.3.4.タイプ別
21.4.メキシコの健康補助食品市場分析
21.4.1.形態別
21.4.2.エンドユーザー別
21.4.3.流通チャネル別
21.4.4.タイプ別
21.5.ブラジルの健康補助食品市場分析
21.5.1.形態別
21.5.2.エンドユーザー別
21.5.3.流通チャネル別
21.5.4.タイプ別
21.6.アルゼンチンの健康補助食品市場分析
21.6.1.形態別
21.6.2.エンドユーザー別
21.6.3.流通チャネル別
21.6.4.タイプ別
21.7.ドイツの健康補助食品市場分析
21.7.1.形態別
21.7.2.エンドユーザー別
21.7.3.流通チャネル別
21.7.4.タイプ別
21.8.イタリアの健康補助食品市場分析
21.8.1.形態別
21.8.2.エンドユーザー別
21.8.3.流通チャネル別
21.8.4.タイプ別
21.9.フランス一般健康補助食品市場分析
21.9.1.形態別
21.9.2.エンドユーザー別
21.9.3.流通チャネル別
21.9.4.タイプ別
21.10.英国の一般健康補助食品市場分析
21.10.1.形態別
21.10.2.エンドユーザー別
21.10.3.流通チャネル別
21.10.4.タイプ別
21.11.スペインの健康補助食品市場分析
21.11.1.形態別
21.11.2.エンドユーザー別
21.11.3.流通チャネル別
21.11.4.タイプ別
21.12.ポーランドの健康補助食品市場分析
21.12.1.形態別
21.12.2.エンドユーザー別
21.12.3.流通チャネル別
21.12.4.タイプ別
21.13.ロシアの総合健康補助食品市場分析
21.13.1.形態別
21.13.2.エンドユーザー別
21.13.3.流通チャネル別
21.13.4.タイプ別
21.14.中国の一般健康補助食品市場分析
21.14.1.形態別
21.14.2.エンドユーザー別
21.14.3.流通チャネル別
21.14.4.タイプ別
21.15.東アジアの健康補助食品市場分析
21.15.1.形態別
21.15.2.エンドユーザー別
21.15.3.流通チャネル別
21.15.4.タイプ別
21.16.韓国の総合健康補助食品市場分析
21.16.1.形態別
21.16.2.エンドユーザー別
21.16.3.流通チャネル別
21.16.4.タイプ別
21.17.インドの健康補助食品市場分析
21.17.1.形態別
21.17.2.エンドユーザー別
21.17.3.流通チャネル別
21.17.4.タイプ別
21.18.オセアニア(オーストラリア、ニュージーランド)一般健康補助食品市場分析
21.18.1.形態別
21.18.2.エンドユーザー別
21.18.3.流通チャネル別
21.18.4.タイプ別
21.19.トルコの健康補助食品市場分析
21.19.1.形態別
21.19.2.エンドユーザー別
21.19.3.流通チャネル別
21.19.4.タイプ別
21.20.南アフリカの健康補助食品市場分析
21.20.1.形態別
21.20.2.エンドユーザー別
21.20.3.流通チャネル別
21.20.4.タイプ別
22.市場構造分析
22.1.企業階層別市場分析(総合健康補助食品)
22.2.上位企業の市場シェア分析
22.3.市場プレゼンス分析
23.競争分析
23.1.競合ダッシュボード
23.2.競合ベンチマーキング
23.3.競合ディープダイブ
23.3.1.Koninklijke DSM N.V.
23.3.1.1.概要
23.3.1.2.製品ポートフォリオ
23.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.1.4.セールスフットプリント
23.3.1.5.戦略の概要
23.3.2.グランビアPLC
23.3.2.1.概要
23.3.2.2.製品ポートフォリオ
23.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.2.4.セールスフットプリント
23.3.2.5.戦略の概要
23.3.3.バイエルAG
23.3.3.1.概要
23.3.3.2.製品ポートフォリオ
23.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.3.4.セールスフットプリント
23.3.3.5.戦略の概要
23.3.4.ケリーグループPLC
23.3.4.1.概要
23.3.4.2.製品ポートフォリオ
23.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.4.4.販売拠点
23.3.4.5.戦略の概要
23.3.5.デュポン
23.3.5.1.概要
23.3.5.2.製品ポートフォリオ
23.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.5.4.販売拠点
23.3.5.5.戦略の概要
23.3.6.アルティコア社
23.3.6.1.概要
23.3.6.2.製品ポートフォリオ
23.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.6.4.販売拠点
23.3.6.5.戦略の概要
23.3.7.ユサナ・ヘルス・サイエンシズ
23.3.7.1.概要
23.3.7.2.製品ポートフォリオ
23.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.7.4.セールスフットプリント
23.3.7.5.戦略の概要
23.3.8.ニュートラマックス・ラボラトリーズ社
23.3.8.1.概要
23.3.8.2.製品ポートフォリオ
23.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.8.4.販売拠点
23.3.8.5.戦略の概要
23.3.9.ハーバライフ・インターナショナル
23.3.9.1.概要
23.3.9.2.製品ポートフォリオ
23.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.9.4.セールスフットプリント
23.3.9.5.戦略の概要
23.3.10.ナウ・ヘルス・グループ
23.3.10.1.概要
23.3.10.2.製品ポートフォリオ
23.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.10.4.販売拠点
23.3.10.5.戦略の概要
24.前提条件と略語
25.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for general well-being dietary supplements. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• General Well-Being Dietary Supplements Market Size (2024E): USD 53328.6 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 80114.2 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 4.6%

General Well-Being Dietary Supplements Market - Report Scope:

General well-being dietary supplements play a crucial role in promoting overall health and wellness. These supplements include vitamins, minerals, herbs, amino acids, enzymes, and other substances that help bridge nutritional gaps, boost immune function, and support various bodily functions. The general well-being dietary supplements market caters to diverse consumer groups, including children, adults, and the elderly, offering a wide range of supplement forms such as tablets, capsules, powders, and liquids.

Market Growth Drivers:

The global general well-being dietary supplements market is propelled by several key factors, including increasing health consciousness, rising disposable incomes, and the growing prevalence of lifestyle-related diseases. The shift towards preventive healthcare and the emphasis on maintaining a balanced diet further drive market expansion. Technological advancements, such as the development of personalized nutrition and digital health platforms, enhance consumer engagement and supplement efficacy, fostering market growth. Moreover, the increasing adoption of e-commerce platforms and the expansion of retail distribution channels create new avenues for market players to reach a broader consumer base.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the general well-being dietary supplements market faces challenges related to regulatory compliance, quality control, and consumer skepticism regarding supplement efficacy. Stringent regulations governing the manufacturing, labeling, and marketing of dietary supplements impose compliance burdens on manufacturers and distributors, affecting market entry barriers and operational costs. Furthermore, the presence of counterfeit products and misleading claims poses challenges for market penetration and consumer trust, particularly in emerging economies with less stringent regulatory frameworks. Addressing these regulatory and quality control barriers requires collaboration between industry stakeholders and policymakers to promote access to safe and effective dietary supplements.

Market Opportunities:

The general well-being dietary supplements market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, demographic trends, and evolving consumer preferences. The integration of artificial intelligence and big data analytics in personalized nutrition enhances supplement customization and consumer satisfaction. Furthermore, the increasing focus on sustainable and natural ingredients aligns with consumer demand for clean-label products, broadening the market scope and stimulating innovation. Strategic partnerships, investment in research and development, and the introduction of user-friendly, cost-effective supplement solutions are essential to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership in the dynamic dietary supplements landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the general well-being dietary supplements market globally?
• Which supplement types and applications are driving adoption across different consumer segments?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the general well-being dietary supplements market?
• Who are the key players contributing to the general well-being dietary supplements market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global general well-being dietary supplements market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global general well-being dietary supplements market, including Amway, Herbalife Nutrition, Nature's Bounty, and GNC Holdings, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced supplement formulations, including organic and plant-based options, catering to diverse consumer needs and preferences. Collaborations with healthcare providers, retail chains, and digital health platforms facilitate market access and promote technology adoption. Moreover, emphasis on clinical research, evidence-based practice, and consumer education fosters market growth and enhances consumer trust in the rapidly evolving dietary supplements landscape.

Key Companies Profiled:

• Koninklijke DSM N.V.
• Glanbia PLC
• Bayer AG
• Kerry Group PLC
• DuPont de Nemours and Company
• Alticor Inc.
• USANA Health Sciences, Inc.
• Nutramax Laboratories, Inc.
• Herbalife International
• NOW Health Group, Inc
• USANA Health Sciences, Inc.
• Nutramax Laboratories, Inc.
• Herbalife International

General Well Being Dietary Supplements Industry Research by Category

By Form:
• Soft Gel/Pills
• Powder
• Liquid

By End User:
• Men
• Women
• Senior Citizens
• Others

By Type:
• Vitamins & Minerals
• Amino Acids
• Botanical Supplements
• Others

By Distribution Channel:
• Pharmacies Drug Stores
• Health & Beauty Stores
• Specialty Stores
• Online Sales
• Other Sales Channels

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia & Pacific
• East Asia
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. Growing Awareness About Functional Benefits of Dietary Supplements
3.1.2. Advancements in Product Offerings
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Production and Trade Analysis
5.1. Global Production (Metric Tons) Estimates* of Raw Materials, 2023
5.2. Import and Export (Value and Volume) of Parent Categories, by Geography
6. Global General Well Being Dietary Supplement Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2033
6.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7. Global General Well Being Dietary Supplement Market - Pricing Analysis
7.1. Regional Pricing Trend Analysis, 2019-2023
7.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
8. Global General Well Being Dietary Supplement Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
8.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
8.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
9. Market Background
9.1. Macro-Economic Factors
9.1.1. Global GDP Growth Outlook
9.1.2. Global Food & Beverage industry Overview
9.1.3. Global GDP and Infrastructure Investment
9.1.4. International Trade
9.1.5. Global Industry Outlook
9.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
9.2.1. Top Companies Historical Growth
9.2.2. GDP Growth forecast
9.2.3. Manufacturing Industry forecast
9.2.4. Global Urbanization Growth Outlook
9.2.5. Business Climate
9.3. Global Food and Beverage Industry Overview
9.3.1. Food & Beverage Industry Key Indicators
9.4. Supply Chain & Value-Chain Analysis
9.4.1. Raw Material Suppliers
9.4.2. Product Manufacturers
9.4.3. Distribution Channel Industries
9.5. Regional General Well Being Dietary Supplements Associations and Organizations
9.6. Policy Developments and Regulatory Scenario
9.6.1. The United States Food and Drug Administration (FDA)
9.6.2. Canadian Food Inspection Agency
9.6.3. European Food Safety Authority (EFSA)
9.6.4. The Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI)
9.6.5. Ministry of Health, Labor and Welfare. (MHLW), East Asia
9.6.6. National Health Commission (NHC), China
9.6.7. Food Standards Australia New Zealand (FSANZ)
9.7. Market Dynamics
9.7.1. Drivers
9.7.2. Restraints
9.7.3. Opportunity Analysis
9.8. Global Supply Demand Analysis
10. Global General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Form
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Form, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Form, 2024-2033
10.3.1. Soft Gell/Pills
10.3.2. Powder
10.3.3. Liquid
10.4. Market Attractiveness Analysis By Form
11. Global General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End User
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End User, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End User, 2024-2033
11.3.1. Men
11.3.2. Women
11.3.3. Senior Citizens
11.3.4. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By End User
12. Global General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Distribution Channel
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Distribution Channel, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2024-2033
12.3.1. Pharmacies Drug Store
12.3.2. Health & Beauty Store
12.3.3. Hypermarket/Supermarket
12.3.4. Online Sales
12.3.5. Other Sales Channel
12.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
13. Global General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Type
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Type, 2019-2023
13.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Type, 2024-2033
13.3.1. Vitamins & Minerals
13.3.2. Amino Acids
13.3.3. Botanical Supplements
13.3.4. Others
13.4. Market Attractiveness Analysis By Type
14. Global General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
14.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
14.3.1. North America
14.3.2. Latin America
14.3.3. Europe
14.3.4. South Asia and Pacific
14.3.5. East Asia
14.3.6. Middle East and Africa (MEA)
14.4. Market Attractiveness Analysis By Region
15. North America General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. U.S.
15.4.1.2. Canada
15.4.2. By Form
15.4.3. By End User
15.4.4. By Distribution Channel
15.4.5. By Type
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Form
15.5.3. By End User
15.5.4. By Distribution Channel
15.5.5. By Type
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Latin America General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. Brazil
16.4.1.2. Mexico
16.4.1.3. Argentina
16.4.1.4. Rest of Latin America
16.4.2. By Form
16.4.3. By End User
16.4.4. By Distribution Channel
16.4.5. By Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Form
16.5.3. By End User
16.5.4. By Distribution Channel
16.5.5. By Type
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. Europe General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. Germany
17.4.1.2. Italy
17.4.1.3. France
17.4.1.4. U.K.
17.4.1.5. Spain
17.4.1.6. BENELUX
17.4.1.7. Russia
17.4.1.8. Poland
17.4.1.9. Rest of Europe
17.4.2. By Form
17.4.3. By End User
17.4.4. By Distribution Channel
17.4.5. By Type
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Form
17.5.3. By End User
17.5.4. By Distribution Channel
17.5.5. By Type
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. South Asia and Pacific General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. India
18.4.1.2. ASEAN
18.4.1.3. Oceania (Australia & New Zealand)
18.4.1.4. Rest of South Asia & Pacific
18.4.2. By Form
18.4.3. By End User
18.4.4. By Distribution Channel
18.4.5. By Type
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Form
18.5.3. By End User
18.5.4. By Distribution Channel
18.5.5. By Type
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. East Asia General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.4.1. By Country
19.4.1.1. China
19.4.1.2. East Asia
19.4.1.3. South Korea
19.4.2. By Form
19.4.3. By End User
19.4.4. By Distribution Channel
19.4.5. By Type
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Form
19.5.3. By End User
19.5.4. By Distribution Channel
19.5.5. By Type
19.6. Market Trends
19.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Middle East and Africa General Well Being Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. Introduction
20.2. Pricing Analysis
20.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
20.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
20.4.1. By Country
20.4.1.1. GCC Countries
20.4.1.2. Turkey
20.4.1.3. Northern Africa
20.4.1.4. South Africa
20.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
20.4.2. By Form
20.4.3. By End User
20.4.4. By Distribution Channel
20.4.5. By Type
20.5. Market Attractiveness Analysis
20.5.1. By Country
20.5.2. By Form
20.5.3. By End User
20.5.4. By Distribution Channel
20.5.5. By Type
20.6. Market Trends
20.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
20.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
21. Country Wise General Well Being Dietary Supplement Market Analysis, 2024
21.1. Introduction
21.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
21.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
21.2. U.S. General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.2.1. By Form
21.2.2. By End User
21.2.3. By Distribution Channel
21.2.4. By Type
21.3. Canada General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.3.1. By Form
21.3.2. By End User
21.3.3. By Distribution Channel
21.3.4. By Type
21.4. Mexico General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.4.1. By Form
21.4.2. By End User
21.4.3. By Distribution Channel
21.4.4. By Type
21.5. Brazil General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.5.1. By Form
21.5.2. By End User
21.5.3. By Distribution Channel
21.5.4. By Type
21.6. Argentina General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.6.1. By Form
21.6.2. By End User
21.6.3. By Distribution Channel
21.6.4. By Type
21.7. Germany General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.7.1. By Form
21.7.2. By End User
21.7.3. By Distribution Channel
21.7.4. By Type
21.8. Italy General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.8.1. By Form
21.8.2. By End User
21.8.3. By Distribution Channel
21.8.4. By Type
21.9. France General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.9.1. By Form
21.9.2. By End User
21.9.3. By Distribution Channel
21.9.4. By Type
21.10. U.K. General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.10.1. By Form
21.10.2. By End User
21.10.3. By Distribution Channel
21.10.4. By Type
21.11. Spain General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.11.1. By Form
21.11.2. By End User
21.11.3. By Distribution Channel
21.11.4. By Type
21.12. Poland General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.12.1. By Form
21.12.2. By End User
21.12.3. By Distribution Channel
21.12.4. By Type
21.13. Russia General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.13.1. By Form
21.13.2. By End User
21.13.3. By Distribution Channel
21.13.4. By Type
21.14. China General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.14.1. By Form
21.14.2. By End User
21.14.3. By Distribution Channel
21.14.4. By Type
21.15. East Asia General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.15.1. By Form
21.15.2. By End User
21.15.3. By Distribution Channel
21.15.4. By Type
21.16. S. Korea General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.16.1. By Form
21.16.2. By End User
21.16.3. By Distribution Channel
21.16.4. By Type
21.17. India General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.17.1. By Form
21.17.2. By End User
21.17.3. By Distribution Channel
21.17.4. By Type
21.18. Oceania (Australia and New Zealand) General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.18.1. By Form
21.18.2. By End User
21.18.3. By Distribution Channel
21.18.4. By Type
21.19. Turkey General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.19.1. By Form
21.19.2. By End User
21.19.3. By Distribution Channel
21.19.4. By Type
21.20. South Africa General Well Being Dietary Supplement Market Analysis
21.20.1. By Form
21.20.2. By End User
21.20.3. By Distribution Channel
21.20.4. By Type
22. Market Structure Analysis
22.1. Market Analysis by Tier of Companies (General Well Being Dietary Supplement)
22.2. Market Share Analysis of Top Players
22.3. Market Presence Analysis
23. Competition Analysis
23.1. Competition Dashboard
23.2. Competition Benchmarking
23.3. Competition Deep Dive
23.3.1. Koninklijke DSM N.V.
23.3.1.1. Overview
23.3.1.2. Product Portfolio
23.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.1.4. Sales Footprint
23.3.1.5. Strategy Overview
23.3.2. Glanbia PLC
23.3.2.1. Overview
23.3.2.2. Product Portfolio
23.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.2.4. Sales Footprint
23.3.2.5. Strategy Overview
23.3.3. Bayer AG
23.3.3.1. Overview
23.3.3.2. Product Portfolio
23.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.3.4. Sales Footprint
23.3.3.5. Strategy Overview
23.3.4. Kerry Group PLC
23.3.4.1. Overview
23.3.4.2. Product Portfolio
23.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.4.4. Sales Footprint
23.3.4.5. Strategy Overview
23.3.5. DuPont de Nemours and Company
23.3.5.1. Overview
23.3.5.2. Product Portfolio
23.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.5.4. Sales Footprint
23.3.5.5. Strategy Overview
23.3.6. Alticor Inc.
23.3.6.1. Overview
23.3.6.2. Product Portfolio
23.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.6.4. Sales Footprint
23.3.6.5. Strategy Overview
23.3.7. USANA Health Sciences, Inc.
23.3.7.1. Overview
23.3.7.2. Product Portfolio
23.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.7.4. Sales Footprint
23.3.7.5. Strategy Overview
23.3.8. Nutramax Laboratories, Inc.
23.3.8.1. Overview
23.3.8.2. Product Portfolio
23.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.8.4. Sales Footprint
23.3.8.5. Strategy Overview
23.3.9. Herbalife International
23.3.9.1. Overview
23.3.9.2. Product Portfolio
23.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.9.4. Sales Footprint
23.3.9.5. Strategy Overview
23.3.10. NOW Health Group, Inc
23.3.10.1. Overview
23.3.10.2. Product Portfolio
23.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.10.4. Sales Footprint
23.3.10.5. Strategy Overview
24. Assumptions and Acronyms Used
25. Research Methodology

 

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在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/11/22 10:26

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