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アフリカ・中東のBuy Now Pay Laterビジネスと投資機会データブック 2024年第1四半期最新版


Africa & Middle East Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities Databook 1Q 2024 Update

PayNXT360によると、同地域のBNPL決済は年率22.4%成長し、2024年には155億米ドルに達すると予想されている。 同地域におけるBNPL業界の中長期的な成長ストーリーは依然として力強い。BNPL決済の導入は予測期... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$6,900
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783 英語

 

サマリー

PayNXT360によると、同地域のBNPL決済は年率22.4%成長し、2024年には155億米ドルに達すると予想されている。

同地域におけるBNPL業界の中長期的な成長ストーリーは依然として力強い。BNPL決済の導入は予測期間中に着実に成長し、2024~2029年の年平均成長率(CAGR)は16.1%を記録すると予想される。同地域におけるBNPLの商品総額は、2023年の126億米ドルから増加し、2029年には326億米ドルに達する。成長の原動力となるのは、年齢層を問わず消費者の信用需要が高まっていることである。例えば中東では、消費者は贅沢品だけでなく必需品関連の購入にも決済ソリューションを利用している。この傾向は2024年も続くと予測され、業界全体の成長を後押しする。

アフリカでも、クレジット需要が後払い方式の採用を後押ししている。同地域の人口の大部分は銀行口座を持たない、または銀行口座を持たないカテゴリーに属しており、中期的に採用が拡大する見込みである。全体として、PayNXT360は、中東・アフリカ地域のバイ・ナウ・ペイ・アフター業界について、今後3~4年間はポジティブな成長見通しを維持している。

BNPL企業は、中東における分割払いソリューションの需要拡大に対応するため、資本を調達している。

導入が進み、同分野が力強い成長を記録する態勢が整いつつある中、中東のBNPLプロバイダーは、ベンチャーキャピタルやプライベートエクイティ企業から資金調達ラウンドを実施し、商品総額の成長を加速させている。
- アラブ首長国連邦(UAE)に拠点を置く大手BNPL企業の1つであるTabbyは、JPモルガンから7億米ドルの負債融資を受けたと発表し、同時にシリーズDラウンドを2023年11月に2億5,000万米ドルまで延長した。この資本調達により、国内および地域市場におけるタビーの地位はさらに強化され、タビーが管理する年間取引額は60億米ドルを超える。Tabbyは特に、1,000万人以上のユーザーにサービスを提供し、30,000以上のブランドと提携している。同社は、ユーザーの進化するニーズによりよく応えようと、製品ラインナップの革新を続けている。
- タマラは2023年12月、シリーズC資金調達ラウンドの一環として3億4,000万米ドルを調達したと発表した。この資金調達ラウンドは、SNBキャピタルやSanabil Investmentsなどの投資家が主導した。ピナクル・キャピタル、インパルス、ショルーク・パートナーズもシリーズCラウンドに参加した。同社は2023年11月にも、2億5,000万米ドルの負債性資金を調達している。タマラはこの地域で急成長を遂げている。サウジアラビア、クウェート、首長国連邦で事業を展開し、登録ユーザー数は1,000万人を超え、加盟店パートナーは3万社を超える。

PayNXT360は、短中期的な観点から、この地域全体でより多くの企業が資本を調達することを期待している。その結果、中東で急成長しているBNPL業界の技術革新や競争環境が改善されるでしょう。

各社は戦略的提携を結び、アフリカにおけるBNPL商品の流通を拡大しつつある。

南アフリカの消費者の間でBNPLの需要が高まる中、プロバイダーは戦略的提携を結んで商品の流通を拡大し、より高い商品総額を目標としている。
- 南アフリカの大手BNPLプロバイダーの1つであるPayJustNowは、2023年11月に小売業者のMakroと提携した。この提携により、BNPL利用者は全国22店舗すべてで店頭決済ができるようになる。この提携により、PayJustNowはSamsung、Game、PnP Clothingといったブランドを含む2,500以上の小売ブランドにそのプレゼンスを拡大した。
PayJustNowは南アフリカ市場で急成長を遂げている。同社は2023年8月末に100万人のユーザーを登録した。これは、2022年末の64万9,000ユーザーと比較して大幅に増加している。経済成長の鈍化とインフレ圧力により、ユーザー数は2024年にはさらに増加し、アフリカにおけるより広範なBNPL業界の成長を支えるものと予想される。

消費者のBNPL普及が進む中、中東市場ではBNPL規制活動が加速している

UAE中央銀行は2023年12月、BNPLサービスを監督する新規制を発表した。中央銀行によると、BNPLサービスを提供する企業は、中央銀行の承認を得て、認可を受けた銀行または金融機関の代理店として営業しなければならない。BNPL分野のフィンテック企業は、制限付きライセンス金融会社としてのライセンスを取得した後、短期信用サービスを提供することもできる。短期信用供与を行う認可を受けていない企業は、サービスを継続するために認可を申請するか、認可を受けた銀行と協力しなければならない。中央銀行は、短期信用を、利息、担保、保証金なしで商品やサービスを購入するために最長12ヶ月間付与される信用と定義している。

サウジ中央銀行は2023年12月、急成長するBNPL業界に対する新たな規制も発表した。同中央銀行が発表した規則には、ライセンス要件や、情報セキュリティ基準、内部方針、金融犯罪対策などのその他の規制措置に関する規定が含まれている。さらに、消費者保護を強化するための要件も発表された。これには、与信限度額や活動限度額の定義も含まれる。中銀が発表した新規制は、中期的な市場の持続的成長を支え、貢献するものと期待される。

アフリカ&中東のBNPL決済業界は、電子商取引の普及率上昇に支えられ、過去4四半期にわたって力強い成長を記録してきた。

本レポートでは、Buy Now Pay Later(BNPL)業界の詳細なデータを中心とした分析を行い、さまざまな小売カテゴリーにおける市場機会とリスクを取り上げています。国レベルで75以上のKPIを掲載し、BNPL市場のダイナミクス、市場規模および予測、市場シェア統計を包括的に理解することができます。

ビジネスモデルのタイプ、販売チャネル(オフラインとオンライン)、流通モデル別に市場機会を分類しています。さらに、消費者行動と小売支出動向のスナップショットも提供しています。金額ベースと数量ベースの両方のKPIは、最終市場のダイナミクスを深く理解するのに役立ちます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。その偏りのない分析は、独自の分析プラットフォームを活用し、新たなビジネスや投資市場機会の詳細なビューを提供します。

PayNXT360の本タイトルは、以下の8つのレポート(490の表と630のグラフ)をバンドルしたものです:

1.アフリカと中東のBuy Now Pay Laterビジネスと投資機会(2020-2029年)データブック
2.エジプトのBuy Now Pay Laterビジネスと投資機会(2020-2029)データブック
3.イスラエル 今すぐできる後払いビジネスと投資機会(2020-2029年) データブック
4.ケニア:後払いビジネスと投資機会(2020-2029年
5.ナイジェリア 今すぐできる後払いビジネスと投資機会(2020-2029年)データブック
6.サウジアラビア 今すぐできる後払いビジネスと投資機会 (2020-2029年) データブック
7.南アフリカの後払いビジネスと投資機会(2020-2029年)データブック
8.アラブ首長国連邦 バイ・ナウ・ペイ・レターのビジネスと投資機会(2020-2029) データブック


- Buy Now Pay Laterの市場ダイナミクスを包括的に把握:市場機会、主要動向、予測を特定 (2020-2029年)。商品総額、取引量、取引単価などの重要なKPIを通じて市場動向を把握し、時代を先取りします。

- 最終用途分野別の洞察:BNPL市場の最新動向や今後の展開を素早くキャッチアップするために、複数の最終用途部門にわたる新たなビジネスチャンスを評価し、最終用途部門別の市場ダイナミクスを把握します。

- 市場別戦略:定量的予測と革新的洞察の独自の融合により、特定の機会に焦点を当てた成長セグメントを特定し、BNPLセクターにおける市場特有のリスクと重要なトレンドを分析します。

- 消費者の意識と行動に関する知識を得る:本レポートでは、独自の調査データを用いて、年齢別、性別、所得水準別の消費額など、Buy Now Pay Laterの重要なKPIを特定・解釈します。

- アフリカ・中東におけるBNPL市場の支出額と主なビジネスチャンスに関するマーケットインテリジェンスと将来を見据えた分析を通じて、積極的かつ有利なビジネス戦略を策定する。

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目次

PayNXT360の本タイトルは、以下の9つのレポートがバンドルされており、464の表と600の図表で構成されています:

1.アフリカと中東のBuy Now Pay Laterビジネスと投資機会(2020-2029年)データブック
2.エジプトのBuy Now Pay Laterビジネスと投資機会(2020-2029)データブック
3.イスラエル 今すぐできる後払いビジネスと投資機会(2020-2029年) データブック
4.ケニア:後払いビジネスと投資機会(2020-2029年
5.ナイジェリア 今すぐできる後払いビジネスと投資機会(2020-2029年)データブック
6.サウジアラビア 今すぐできる後払いビジネスと投資機会 (2020-2029年) データブック
7.南アフリカの後払いビジネスと投資機会(2020-2029年)データブック
8.アラブ首長国連邦 バイ・ナウ・ペイ・レターのビジネスと投資機会(2020-2029) データブック

上記のグローバル、リージョナル、カントリーレポートには、以下の目次があります:

1 本レポートについて
1.1 概要
1.2 方法論
1.3 BNPLの定義
1.4 免責事項

2 Buy Now Pay Later業界の魅力
2.1 Buy Now Pay Later - 商品総額のトレンド分析、2020年~2029年
2.2 Buy Now Pay Later - 1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020-2029 年
2.3 Buy Now Pay Later-取引量トレンド分析、2020-2029年

3 Buy Now Pay Laterの運営KPI
3.1 Buy Now Pay Laterの収益、2020-2029年
3.2 Buy Now Pay Laterの収益セグメント別シェア、2020-2029年
3.2.1 Buy Now Pay Laterの加盟店手数料別収益(2020-2029年
3.2.2 バイ・ナウ ペイ・レート(Buy Now Pay Later)の未払い手数料別収益(2020-2029年
3.2.3 Buy Now Pay Laterのペイナウ・その他収入別収益(2020-2029年
3.3 「バイ・ナウ ペイ・レート」のアクティブ消費者ベース、2020-2029年
3.4 Buy Now Pay Laterの不良債権、2020年~2024年~2029年

4 Buy Now Pay Laterのビジネスモデル別支出分析、2020年~2029年
4.1 Buy Now Pay Laterの二者間ビジネスモデル、2020-2029年
4.2 Buy Now Pay Laterの3者間ビジネスモデル、2020-2029年

5 Buy Now Pay Laterの目的別支出分析、2020-2029年
5.1 Buy Now Pay Laterの利便性、2020-2029年
5.2 Buy Now Pay Later クレジット、2020-2029年

6 機能属性別後払い購入支出分析、2020-2029年
6.1 オープンループシステムによる後払い購入、2020-2029年
6.2 クローズド・ループ・システムによる後払い購入、2020-2029年

7 流通モデル別後払い購入支出分析、2020~2029年
7.1 スタンドアローンによる後払い購入、2020~2029年
7.2 銀行・決済サービス事業者による後払い購入、2020-2029年
7.3 マーケットプレイスによる後払い購入、2020-2029年

8 販売チャネル別Buy Now Pay Later支出分析
8.1 Buy Now Pay Laterの販売チャネル別市場シェア、2020-2029年
8.2 Buy Now Pay Laterオンラインチャネルの市場規模と予測、2020-2029年
8.3 Buy Now Pay Later POSチャネルの市場規模と予測、2020-2029年

9 Buy Now Pay Laterのエンドユーザー分野別スナップショット(2020-2029年
9.1 Buy Now Pay Laterのエンドユーザー分野別市場シェア、2023年
9.2 Buy Now Pay Laterのエンドユーザーセグメント別売上高上昇率(2023年

10 小売ショッピングにおけるBuy Now Pay Later:2020-2029年の市場規模と予測
10.1 Buy Now Pay Later Retail Shopping:商品総額の動向分析、2020-2029年
10.2 Buy Now Pay Later Retail Shopping:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020-2029年
10.3 Buy Now Pay Later Retail Shopping:取引量トレンド分析、2020-2029年

11 Buy Now Pay Laterの小売製品カテゴリー別市場規模および予測
11.1 Buy Now Pay Laterの小売商品カテゴリー別シェア(2023年
11.2 Buy Now Pay Later Retail Shopping(アパレル、フットウェア、アクセサリー):商品総額動向分析、2020-2029年
11.3 Buy Now Pay Later(後払い)小売:家電製品-商品総額のトレンド分析、2020-2029年
11.5 Buy Now Pay Later Retail Shopping - 玩具、キッズ、ベビー - 商品総額のトレンド分析、2020-2029年
11.6 Buy Now Pay Later Retail Shopping:宝飾品-商品総額トレンド分析、2020-2029年
11.7 Buy Now Pay Later Retail Shopping - スポーツ用品 - 商品総額のトレンド分析、2020-2029年
11.8 Buy Now Pay Later Retail Shopping - エンターテインメント&ゲーム - 商品総額トレンド分析、2020-2029年
11.9 Buy Now Pay Later Retail Shopping - その他 - 商品総額のトレンド分析、2020-2029年

12 ホームセンターにおけるBuy Now Pay Later:市場規模と予測、2020-2029年
12.1 Buy Now Pay Laterホームセンター:商品総額のトレンド分析、2020-2029年
12.2 Buy Now Pay Laterホームインプルーブメント:平均取引単価動向分析、2020-2029年
12.3 Buy Now Pay Later Home Improvement:取引量トレンド分析、2020-2029年

13 旅行のBuy Now Pay Later:後払い旅行:市場規模推移と予測、2020-2029年
13.1 Buy Now Pay Later Travel:商品総額のトレンド分析、2020-2029年
13.2 Buy Now Pay Later Travel:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020-2029年
13.3 Buy Now Pay Later Travel:取引量トレンド分析、2020-2029年

14 メディアとエンターテインメントにおけるBuy Now Pay Later:市場規模と予測、2020-2029年
14.1 Buy Now Pay Later メディアとエンターテインメント:商品総額動向分析、2020-2029年
14.2 Buy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:トランザクションあたりの平均価値動向分析、2020-2029年
14.3 Buy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:取引量トレンド分析、2020-2029年

15 サービスにおけるBuy Now Pay Later:後払いサービスの市場規模推移と予測:2020-2029年
15.1 Buy Now Pay Laterサービス:商品総額のトレンド分析、2020-2029年
15.2 Buy Now Pay Laterサービス:トランザクション単価トレンド分析、2020-2029年
15.3 Buy Now Pay Laterサービス:取引量トレンド分析、2020-2029年

16 自動車業界におけるBuy Now Pay Later:後払いサービスの市場規模推移と予測、2020-2029年
16.1 Buy Now Pay Later Automotive:商品総額トレンド分析、2020-2029年
16.2 自動車のBuy Now Pay Later:1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020-2029年
16.3 自動車の後払い購入-取引量トレンド分析、2020-2029年

17 ヘルスケアとウェルネスにおけるBuy Now Pay Later:市場規模と予測、2020-2029年
17.1 Buy Now Pay Laterヘルスケア&ウェルネス:商品総額動向分析、2020-2029年
17.2 Buy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネス:トランザクションあたりの平均価値動向分析、2020-2029年
17.3 Buy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの取引量トレンド分析、2020-2029年

18 その他分野のBuy Now Pay Later:市場規模推移と予測、2020-2029年
18.1 Buy Now Pay Later その他:商品総額のトレンド分析、2020-2029年
18.2 Buy Now Pay Later(後払い)その他:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
18.3 Buy Now Pay Later その他:取引量トレンド分析、2020-2029年

19 バイナウ・ペイレイター:消費者態度・行動別分析、2020-2029年
19.1 Buy Now Pay Laterの年齢層別支出シェア(2023年
19.1.1 年齢層別Buy Now Pay Later-Z世代(15-27歳)-商品総額動向分析、2020-2029年
19.1.2 ミレニアル世代(28-44歳)の年齢層別Buy Now Pay Later商品総額動向分析、2020-2029年
19.1.3 バイ・ナウ・ペイ・後払い:X世代(45~60歳)年齢層別商品総額動向分析、2020~2029年
19.1.4 Buy Now Pay Laterの年齢層別-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額のトレンド分析、2020-2029年
19.2 「バイ・ナウ・ペイ・レター」の年齢層別デフォルト率別支出シェア(2023年
19.3 「バイ・ナウ ペイ・レター」の所得別シェア(2023年
19.3.1 収入レベル別後払い購入 - ティア1 - 商品総額の動向分析、2020-2029年
19.3.2 収入レベル別Buy Now Pay Later - Tier 2 - 商品総額のトレンド分析、2020-2029年
19.3.3 「バイ・ナウ・ペイ・レター」所得階層別商品総額動向分析(2020-2029年
19.4 Buy Now Pay Laterの男女別商品総額シェア(2023年
19.5 Buy Now Pay Laterの採用理由(2023年
19.6 Buy Now Pay Later市場-平均月間支出額セグメント別支出額、2023年

20 参考資料
20.1 PayNXT360について
20.2 関連調査

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図表リスト

このバンドル商品には、8つの地域別および国別レポートに58の表が含まれています。すべての地域および国別レポートには以下の表が含まれます:

表1:Buy Now Pay Later - 商品総額トレンド分析(百万米ドル)、2020-2029年
表2:Buy Now Pay Later - 1トランザクションあたりの平均価値トレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表3:Buy Now Pay Later - トランザクション量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表4:Buy Now Pay Later - 売上高(百万米ドル)、2020年~2029年
表5:Buy Now Pay Later - 加盟店手数料(百万米ドル)、2020-2029年
表6:Buy Now Pay Later - 支払い漏れ手数料収入(百万米ドル)、2020-2029年
表7:Buy Now Pay Later - その他の収入(百万米ドル)、2020-2029年
表8:Buy Now Pay Later - アクティブ消費者ベース(千人)、2020年~2029年
表9: Buy Now Pay Later - 不良債権(百万米ドル)、2022-2024-2029年
表10:Buy Now Pay Later - 二者間ビジネスモデル(百万米ドル)、2020-2029年
表11:Buy Now Pay Later - 3者間ビジネスモデル(百万米ドル)、2020-2029年
表12:Buy Now Pay Later - 利便性(百万米ドル)、2020-2029年
表13:Buy Now Pay Later - クレジット(百万米ドル)、2020-2029年
表14:Buy Now Pay Later - オープンループシステム(百万米ドル)、2020-2029年
表15:後払い購入-クローズドループシステム(百万米ドル)、2020-2029年
表16: Buy Now Pay Later - スタンドアロン(百万米ドル)、2020-2029年
表17:Buy Now Pay Later - 銀行・決済サービスプロバイダー(百万米ドル)、2020年~2029年
表18:Buy Now Pay Later - マーケットプレイス(百万米ドル)、2020年~2029年
表19:Buy Now Pay Later - オンラインチャネル別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表20:Buy Now Pay Later - POSチャネル別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表21:Buy Now Pay Laterの小売-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表22:Buy Now Pay Later Retail Shopping - 1トランザクション当たりの平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表23:Buy Now Pay Later Retail Shopping - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表24: Buy Now Pay Later Retail Shopping - アパレル、フットウェア、アクセサリー - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表25:Buy Now Pay Later Retail Shopping - コンシューマー・エレクトロニクス - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表26:Buy Now Pay Later Retail Shopping - 玩具、キッズ、ベビー - 商品総額トレンド分析(百万米ドル)、2020-2029年
表27:バイナウ・ペイレイター・リテール・ショッピング:宝飾品-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 28:Buy Now Pay Later Retail Shopping - スポーツ用品の商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 29:Buy Now Pay Later Retail Shopping - エンターテインメント&ゲーム - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 30:Buy Now Pay Later Retail Shopping - その他 - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 31:Buy Now Pay Laterホームセンター-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表32:バイナウ・ペイレイター・ホームインプルーブメント-トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表33:Buy Now Pay Laterのホームセンター-取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表34:Buy Now Pay Later トラベル - 商品総額の動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表35:Buy Now Pay Later Travel - 1トランザクションあたりの平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表36:Buy Now Pay Later Travel - トランザクション量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表37:Buy Now Pay Later Media and Entertainment - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表38:Buy Now Pay Laterメディアとエンターテイメント-トランザクションあたりの平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表39:バイナウ・ペイレイター・メディアとエンターテインメント - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表40:Buy Now Pay Laterサービス-商品総額の動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表41:Buy Now Pay Laterサービス-トランザクションあたりの平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表42:Buy Now Pay Laterサービス-取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表43:Buy Now Pay Later Automotive - 商品総額の動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表44:Buy Now Pay Later Automotive - 1取引あたりの平均金額の動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表45:Buy Now Pay Later Automotive - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表46:Buy Now Pay Later ヘルスケア&ウェルネス - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表47:Buy Now Pay Later ヘルスケア&ウェルネス - 1取引当たりの平均金額の動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表 48:Buy Now Pay Later ヘルスケア&ウェルネスの取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表49:Buy Now Pay Later その他 - 商品総額の動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表50: Buy Now Pay Later Others - 1取引あたりの平均金額の動向分析(米ドル)、2020-2029年
表51:Buy Now Pay Later Others - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表52:Buy Now Pay Laterの年齢層別-Z世代(15~27歳)-商品総額の動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表53:ミレニアル世代(28-44歳)年齢層別Buy Now Pay Later商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表54:年齢層別バイ・ナウ・ペイ・レター-X世代(45~60歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表55:年齢層別バイ・ナウ・ペイ・レター-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 56:バイナウ・ペイレイター:所得レベル別-ティア1-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 57:所得レベル別Buy Now Pay Later-ティア2-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 58:所得レベル別Buy Now Pay Later - Tier 3 - 商品総額のトレンド分析(百万米ドル)、2020-2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, BNPL payments in the region are expected to grow by 22.4% on an annual basis to reach US$15.5 billion in 2024.

The medium to long-term growth story of the BNPL industry in the region remains strong. BNPL payment adoption is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 16.1% during 2024-2029. The BNPL gross merchandise value in the region will increase from US$12.6 billion in 2023 to reach US$32.6 billion by 2029.The buy now pay later market is poised to grow at an accelerated pace in the Middle East and Africa markets over the medium term. The growth will be driven by the rising credit demand among consumers across age groups. In the Middle East, for instance, consumers are using the payment solution for luxury as well as essentials-related purchases. This trend is projected to continue in 2024, aiding the broader industry growth.

In Africa, too, the demand for credit is driving the adoption of buy now pay later schemes. With a significant chunk of the regional population falling in the unbanked and underbanked category, the adoption is poised to grow over the medium term. Overall, PayNXT360 maintains a positive growth outlook for the buy now pay later industry in the Middle East and Africa region over the next three to four years.

BNPL firms are raising capital to meet the growing demand for installment payment solutions in the Middle East

With adoption rising and the sector poised to record strong growth, BNPL providers in the Middle East are raising funding rounds from venture capital and private equity firms to accelerate the growth of their gross merchandise value.
• Tabby, one of the leading UAE-based BNPL firms, announced that the firm had secured US$700 million in debt financing from JPMorgan, while also extending its Series D round to US$250 million in November 2023. The capital round further strengthens the position of Tabby in the domestic and regional markets, where it manages more than US$6 billion in annualized transaction volume. Tabby, notably, serves more than 10 million users and has partnered with over 30,000 brands. The firm has been innovating with its product lineup, as it seeks to better meet the evolving needs of its users.
• Tamara, in December 2023, announced that the firm had raised US$340 million as part of its Series C funding round, at a valuation of more than US$1 billion. The capital round was led by investors like SNB Capital and Sanabil Investments. Pinnacle Capital, Impulse, and Shorooq Partners also participated in the Series C round. The firm, in November 2023, also raised US$250 million in debt financing. Tamara has been growing at a rapid rate in the region. With a presence in Saudi Arabia, Kuwait, and the Emirates, it has more than 10 million registered users and over 30,000 merchant partners.

From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects more firms to raise capital across the region. These will subsequently aid innovation and the competitive landscape of the fast-growing BNPL industry in the Middle East.

Firms are forging strategic alliances to widen the distribution of their BNPL product offering in Africa

With demand for BNPL rising among South African consumers, providers are entering into strategic partnerships to widen the distribution of their product, while targeting higher gross merchandise value.
• PayJustNow, one of the leading BNPL providers in South Africa, partnered with retailer Makro in November 2023. The collaboration will enable BNPL users to make in-store payments at all of the 22 stores across the country. With this partnership, PayJustNow has extended its presence to over 2,500 retail brands, including names like Samsung, Game, and PnP Clothing.
PayJustNow has been growing at a rapid rate in the South African market. The firm registered its 1 million user at the end of August 2023. This is significantly higher compared to 649,000 users at the end of 2022. With slow economic growth and inflationary pressure, the number of users is expected to rise further in 2024, supporting the growth of the broader BNPL industry in Africa.

BNPL regulatory activities are picking up pace in the Middle East market amid rising consumer adoption

The UAE Central Bank, in December 2023, announced new regulations to oversee BNPL services. According to the Central Bank, businesses providing BNPL services must operate as agents of licensed banks or financial institutions, with approval from the central bank. Fintech companies in the BNPL sector can also offer short-term credit services after obtaining a license as restricted license finance companies. Unlicensed entities providing short-term credit must either apply for a license or collaborate with licensed banks to continue their services. The central bank has defined short-term credit as credit granted for up to 12 months for purchasing goods or services without interest, collateral, or a security deposit.

The Saudi Central Bank, in December 2023, also announced new regulations for the fast-growing BNPL industry. The rules announced by the Central Bank include provisions regarding licensing requirements and other regulatory measures such as information security standards, internal policies, and measures to combat financial crimes. Furthermore, requirements have been announced to better protect consumers. This includes defining limits for credit and activities. The new regulations announced by the Central Bank are expected to support and contribute towards the sustainable growth of the market over the medium term.

The BNPL payment industry in Africa & Middle East has recorded strong growth over the last four quarters, supported by increased e-commerce penetration.

This report provides a detailed data-centric analysis of the Buy Now Pay Later (BNPL) industry, covering market opportunities and risks across a range of retail categories. With over 75 KPIs at the country level, this report provides a comprehensive understanding of BNPL market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

It breaks down market opportunities by type of business model, sales channels (offline and online), and distribution models. In addition, it provides a snapshot of consumer behaviour and retail spending dynamics. KPIs in both value and volume terms help in getting an in-depth understanding of end market dynamics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view of emerging business and investment market opportunities.

This title from PayNXT360 is a bundled offering, combining the following 8 reports (490 tables and 630 charts):

1. Africa & Middle East Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
2. Egypt Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
3. Israel Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
4. Kenya Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
5. Nigeria Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
6. Saudi Arabia Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
7. South Africa Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
8. United Arab Emirates Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook


• Get a comprehensive understanding of market dynamics for Buy Now Pay Later: Identify market opportunities, major trends, and forecasting (2020-2029). Understand market trends through crucial KPIs like Gross Merchandise Value, Volume, and Average Value per Transaction, to stay ahead of the curve.

• Insights by end-use sectors: Evaluate new opportunities across multiple end-use sectors, and obtain market dynamics by end-use sectors in order to swiftly catch up with the latest and upcoming developments in BNPL markets.

• Market-specific strategies: Identify growth segments focused on specific opportunities, and analysing market-specific risks and important trends in the BNPL sector with our exclusive blend of quantitative forecasting and innovative insights.

• Gain knowledge of consumer attitudes and actions: This report identifies and interprets important Buy Now Pay Later KPIs, such as spend by age, gender, and income level, using data from a proprietary survey.

• Develop proactive and lucrative business strategies through market intelligence and forward-looking analysis of BNPL market spend and major opportunities in Africa & Middle East.



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Table of Contents

This title from PayNXT360 is a bundled offering, combining the following 9 reports, covering 464 tables and 600 figures:

1. Africa & Middle East Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
2. Egypt Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
3. Israel Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
4. Kenya Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
5. Nigeria Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
6. Saudi Arabia Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
7. South Africa Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook
8. United Arab Emirates Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities (2020-2029) Databook

All global, regional, and country reports mentioned above will have the following tables of contents:

1 About this Report
1.1 Summary
1.2 Methodology
1.3 BNPL Definitions
1.4 Disclaimer

2 Buy Now Pay Later Industry Attractiveness
2.1 Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2 Buy Now Pay Later – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3 Buy Now Pay Later—Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

3 Buy Now Pay Later Operational KPIs
3.1 Buy Now Pay Later Revenues, 2020-2029
3.2 Buy Now Pay Later Share by Revenue Segments, 2020-2029
3.2.1 Buy Now Pay Later Revenue by Merchant Commission, 2020-2029
3.2.2 Buy Now Pay Later Revenue by Missed Payment Fee Revenue, 2020-2029
3.2.3 Buy Now Pay Later Revenue by Pay Now & Other Income, 2020-2029
3.3 Buy Now Pay Later Active Consumer Base, 2020-2029
3.4 Buy Now Pay Later Bad Debt, 2020 – 2024 – 2029

4 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Business Model, 2020-2029
4.1 Buy Now Pay Later Two-Party Business Model, 2020-2029
4.2 Buy Now Pay Later Three-Party Business Model, 2020-2029

5 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Purpose, 2020-2029
5.1 Buy Now Pay Later Convenience, 2020-2029
5.2 Buy Now Pay Later Credit, 2020-2029

6 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Functional Attribute, 2020-2029
6.1 Buy Now Pay Later by Open Loop System, 2020-2029
6.2 Buy Now Pay Later by Closed Loop System, 2020-2029

7 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Distribution Model, 2020-2029
7.1 Buy Now Pay Later by Standalone, 2020-2029
7.2 Buy Now Pay Later by Banks & Payment Service Providers, 2020-2029
7.3 Buy Now Pay Later by Marketplaces, 2020-2029

8 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Sales Channel
8.1 Buy Now Pay Later Market Share by Sales Channel, 2020-2029
8.2 Buy Now Pay Later Online Channel Market Size and Forecast, 2020-2029
8.3 Buy Now Pay Later POS Channel Market Size and Forecast, 2020-2029

9 Buy Now Pay Later Snapshot by End-Use Sector, 2020-2029
9.1 Buy Now Pay Later Market Share by End-Use Sector, 2023
9.2 Buy Now Pay Later Sales Uplift by End-Use Segment, 2023

10 Buy Now Pay Later in Retail Shopping: Market Size and Forecast, 2020-2029
10.1 Buy Now Pay Later Retail Shopping – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.2 Buy Now Pay Later Retail Shopping – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
10.3 Buy Now Pay Later Retail Shopping – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

11 Buy Now Pay Later Market Size and Forecast by Retail Product Categories
11.1 Buy Now Pay Later Share by Retail Product Category, 2023
11.2 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Apparel, Footwear & Accessories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Consumer Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Toys, Kids, and Babies – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Jewellery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.7 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Sporting Goods – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.8 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Entertainment & Gaming – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.9 Buy Now Pay Later Retail Shopping - Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12 Buy Now Pay Later in Home Improvement: Market Size and Forecast, 2020-2029
12.1 Buy Now Pay Later Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.2 Buy Now Pay Later Home Improvement – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
12.3 Buy Now Pay Later Home Improvement – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

13 Buy Now Pay Later in Travel: Market Size and Forecast, 2020-2029
13.1 Buy Now Pay Later Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
13.2 Buy Now Pay Later Travel – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
13.3 Buy Now Pay Later Travel – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

14 Buy Now Pay Later in Media and Entertainment: Market Size and Forecast, 2020-2029
14.1 Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
14.2 Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
14.3 Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

15 Buy Now Pay Later in Service: Market Size and Forecast, 2020-2029
15.1 Buy Now Pay Later Service – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
15.2 Buy Now Pay Later Service – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
15.3 Buy Now Pay Later Service – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

16 Buy Now Pay Later in Automotive: Market Size and Forecast, 2020-2029
16.1 Buy Now Pay Later Automotive – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
16.2 Buy Now Pay Later Automotive – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
16.3 Buy Now Pay Later Automotive – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

17 Buy Now Pay Later in Healthcare and Wellness: Market Size and Forecast, 2020-2029
17.1 Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
17.2 Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
17.3 Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

18 Buy Now Pay Later in Others: Market Size and Forecast, 2020-2029
18.1 Buy Now Pay Later Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
18.2 Buy Now Pay Later Others – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
18.3 Buy Now Pay Later Others – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

19 Buy Now Pay Later Analysis by Consumer Attitude and Behaviour, 2020-2029
19.1 Buy Now Pay Later Spend Share by Age Group, 2023
19.1.1 Buy Now Pay Later by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.2 Buy Now Pay Later by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.3 Buy Now Pay Later by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.4 Buy Now Pay Later by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.2 Buy Now Pay Later Spend Share by Default Rate by Age Group, 2023
19.3 Buy Now Pay Later Share by Income, 2023
19.3.1 Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 1 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.3.2 Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 2 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.3.3 Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 3 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.4 Buy Now Pay Later Gross Merchandise Value Share by Gender, 2023
19.5 Buy Now Pay Later Adoption Rationale, 2023
19.6 Buy Now Pay Later Market – Spend by Average Monthly Expense Segments, 2023

20 Further Reading
20.1 About PayNXT360
20.2 Related Research

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List of Tables/Graphs

This bundled offering has 58 tables across 8 regional and country reports. All regional and country reports will have the following tables:

Table 1: Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 2: Buy Now Pay Later – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: Buy Now Pay Later – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 4: Buy Now Pay Later – Revenues (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Buy Now Pay Later – Merchant Commission (US$ Million), 2020-2029
Table 6: Buy Now Pay Later – Missed Payment Fee Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 7: Buy Now Pay Later Pay Now – Other Income (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Buy Now Pay Later – Active Consumer Base (Thousand), 2020-2029
Table 9: Buy Now Pay Later – Bad Debt (US$ Million), 2022-2024-2029
Table 10: Buy Now Pay Later – Two-Party Business Model (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Buy Now Pay Later – Three-Party Business Model (US$ Million), 2020-2029
Table 12: Buy Now Pay Later – Convenience (US$ Million), 2020-2029
Table 13: Buy Now Pay Later – Credit (US$ Million), 2020-2029
Table 14: Buy Now Pay Later – Open Loop System (US$ Million), 2020-2029
Table 15: Buy Now Pay Later – Closed Loop System (US$ Million), 2020-2029
Table 16: Buy Now Pay Later – Standalone (US$ Million), 2020-2029
Table 17: Buy Now Pay Later – Banks & Payment Service Providers (US$ Million), 2020-2029
Table 18: Buy Now Pay Later – Marketplaces (US$ Million), 2020-2029
Table 19: Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value by Online Channel (US$ Million), 2020-2029
Table 20: Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value by POS Channel (US$ Million), 2020-2029
Table 21: Buy Now Pay Later Retail Shopping – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 22: Buy Now Pay Later Retail Shopping – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 23: Buy Now Pay Later Retail Shopping – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 24: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Apparel, Footwear & Accessories – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 25: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Consumer Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 26: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Toys, Kids, and Babies – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 27: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Jewellery – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 28: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Sporting Goods – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 29: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Entertainment & Gaming – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 30: Buy Now Pay Later Retail Shopping - Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 31: Buy Now Pay Later Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 32: Buy Now Pay Later Home Improvement – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 33: Buy Now Pay Later Retail Shopping Home Improvement – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 34: Buy Now Pay Later Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 35: Buy Now Pay Later Travel – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 36: Buy Now Pay Later Travel – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 37: Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 38: Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 39: Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 40: Buy Now Pay Later Service – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 41: Buy Now Pay Later Service– Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 42: Buy Now Pay Later Service – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 43: Buy Now Pay Later Automotive – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: Buy Now Pay Later Automotive – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 45: Buy Now Pay Later Automotive – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 46: Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 47: Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 48: Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 49: Buy Now Pay Later Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 50: Buy Now Pay Later Others – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 51: Buy Now Pay Later Others – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 52: Buy Now Pay Later by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 53: Buy Now Pay Later by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 54: Buy Now Pay Later by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 55: Buy Now Pay Later by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 56: Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 1 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 57: Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 2 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 58: Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 3 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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