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アジア太平洋地域のギフトカードおよびインセンティブカード市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック) - 市場規模および予測、デジタル/eギフトカード別支出分析、小売および法人消費者、トップ小売業者、流通チャネル、オケージョン、小売セクター、機能(オープンループ、クローズドループ)、都市タイプおよび人口統計 - 2022年第1四半期アップデート版


Asia Pacific Gift Card and Incentive Card Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook) - Market Size and Forecast; Spend Analysis by Digital / e-Gift Card, Retail and Corporate Consumers, Top Retailers, Distribution Channel, Occasions, Retail Sectors, Function (Open Loop, Closed Loop), City Type, and Demographics – Q1 2022 Update

レポート内容 2021年のギフトカード市場は、様々な要因によって、小売業と法人向けセグメントの成長を支えています。主な要因としては、eコマースの成長、遠隔地で働く従業員へのインセンティブ付与のための導... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2022年1月20日 US$7,900
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268 英語

 

サマリー

レポート内容

2021年のギフトカード市場は、様々な要因によって、小売業と法人向けセグメントの成長を支えています。主な要因としては、eコマースの成長、遠隔地で働く従業員へのインセンティブ付与のための導入拡大、デジタルギフト、政府・接客業・旅行業による成長回復のための取り組みが挙げられます。ギフトカード市場はCOVID-19の影響を受けたものの、今後数四半期、特に2022年上半期には立ち直ると予想される。

アジア太平洋地域のギフトカード業界は、Covid-19の発生による混乱でビジネスや消費者の心理が悪化したことに加え、景気減速の影響によく耐えています。

歴史的に見ると、アジア太平洋地域のギフトカード市場は、2016年から2020年の間にCAGR11.2%と安定した成長を記録しています。PayNXT360の2021年第4四半期グローバルギフトカード調査によると、同国のギフトカード産業は年率0.0%成長し、2022年には205618万米ドルに達すると予想されています。

2022年という短期的な課題はあるものの、アジア太平洋地域におけるギフトカードの中長期的な成長ストーリーは堅調に推移しています。アジア太平洋地域のギフトカード業界は、2022年上半期に安定した成長を遂げ、下半期には力強い成長を記録すると予想されます。この成長の勢いは予測期間中も続き、2022年から2026年の間にCAGR9.6%を記録すると予想されます。同国のギフトカード市場は、2021年の1億8,982.4万米ドルから増加し、2026年には2億9,946.4万米ドルに達する見込みです。

需要の高まりと有利な規制の枠組みにより、アジア太平洋地域のギフトカード市場は、2021年に世界のギフトカード企業がこの地域で事業を拡大する上で最も魅力的な存在であり続けました。さらに、過去4〜6四半期にギフトカード業界では、資金調達活動とともに合併や買収が増加しました。

グローバルなギフトカードプレーヤーは、消費者層の拡大を目指し、中国でのサービスを開始しつつある

中国でのギフトカードの需要が高まり続ける中、世界のギフトカードプレーヤーも中国でのサービス開始を検討し、最大のインターネット経済圏での市場シェアを獲得しています。例えば

- 2021年10月、オーストラリアを拠点とするギフトカード会社Prezzeeは、現在事業を展開しているオーストラリア、米国、欧州以外での事業拡大計画を発表しました。また、オーストラリアで株式公開を計画し、成長計画の幅を広げることを検討している。同社によると、中国をはじめとするアジア諸国でも同社のサービスを開始する予定だという。オーストラリアでは、2022年度に10億豪ドル以上の法人・個人向けカードの取扱いを見込んでいる。

PayNXT360は、Prezzeeなどのグローバルプレイヤーの参入により、今後4~8四半期にわたり、中国におけるギフトカード市場の競争と成長がさらに激化すると予想しています。

インドでは政府系企業がシェア拡大のためにギフトカードプログラムを導入している

インドのギフト産業は世界でも最大規模であり、同国では物理的なギフトに毎年何十億ドルも費やされています。そのため、ギフトのキャッシュレス化を推進し、ギフトカード市場を拡大するため、インドでは政府系企業がギフトカードプログラムを展開しています。例えば

- 2021年6月、LICカードサービスはIDBI銀行と戦略的パートナーシップを締結し、インドの消費者向けに非接触型プリペイドギフトカード「Shagun(シャグン)」を発売しました。このプリペイドギフトカードの発売により、LICカードサービスは、高成長を続けるインドのデジタルギフトカード市場に参入することになります。
- RuPayのプラットフォームで発売されるこのプリペイドギフトカードは、インド国内の何百万もの販売店やEコマースサイトで利用することが可能です。このため、消費者のカード利用方法の多様化に貢献します。

ギフトカードプロバイダーは、シンガポールでの市場シェアを獲得するために、デジタルプラットフォームの立ち上げと加盟店獲得に注力している

シンガポールではデジタルチャネルを採用する消費者が増えているため、ギフトカード業者の大半は完全なデジタルプラットフォームを立ち上げ、シンガポールでの市場シェアを獲得しようとしています。例えば

- Giftano や Mooments など複数の企業がオンラインデジタルギフトプラットフォームを立ち上げ、個人だけでなく法人もシームレスにギフトカードを購入できるようになりました。これにより、ギフトカードプロバイダーはより多くの消費者に効率的にリーチできるようになり、市場シェアを拡大しています。
- ギフトカードプロバイダーが市場シェアを拡大するために追求しているその他の戦略には、広範な加盟店ネットワークの構築と市場拡大があります。例えば、Giftano と Mooments は、Lazada、Grab、Zalora などの有名ブランド向けにギフトカードを提供しています。

ギフトカードを使って暗号通貨を購入できることが、日本での市場成長を後押ししている

日本におけるギフトカード市場の成長を支えているもう一つのトレンドは、ギフトカードを通じて暗号通貨を購入できることです。ここ数四半期、暗号通貨の人気は世界的に急上昇しており、日本も例外ではありません。そのため、ビットコインやイーサリアムなどのデジタルコインへの投資が活発化しています。

ギフトカードによって消費者や投資家が暗号通貨を簡単に購入できるようになったため、ギフトカードの利用もここ数四半期で大きく急増しています。消費者がギフトカードを使用して暗号通貨を購入できるプラットフォームには、Paxfulやlocalbitcoins.comなどがあります。

暗号通貨を購入する機能とは別に、決済会社も消費者がギフトカードを通じて暗号通貨を使用して購入を完了することを可能にしています。例えば、Bitrefillは、日本の消費者が販売時点の取引で暗号通貨をギフトカードに変換できるようにする、そのようなプラットフォームの1つです。

本タイトルはPayNXT360のバンドル製品で、1地域と10カ国のレポートから構成されています。

地域別レポート - アジア太平洋地域のギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)
国別レポート1 オーストラリア ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート2 インドネシアのギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート3:フィリピン ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)
国別レポート4 シンガポール ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート5:タイのギフトカードとインセンティブカードの市場情報(データブック)
国別レポート6:中国 ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 7 - 日本のギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート8 インドのギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 9 - 韓国のギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート10 マレーシアのギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)

このバンドル製品に含まれるデータブックは、ギフトカードおよび企業インセンティブカード市場を、消費者行動や小売支出動向とともに、データ中心で詳細に分析しています。200以上のKPIを含むこれらの地域および国のレポートは、ギフトおよびインセンティブカード市場のダイナミクスを包括的に理解することができます。

対象範囲

このバンドルサービスは、国レベルでの以下の詳細なギフトカード市場の機会を提供します。

ギフトの総支出額
- 消費者セグメント別(小売、法人)
- 商品カテゴリー別(13セグメント)
- 小売業種別(7セグメント)

消費者セグメント別KPI別ギフトカード市場規模
- 総ロード額
- 取引額
- 未使用額
- 平均トランザクション単価
- 取引量
- 平均カード購入額
- カード枚数

消費者セグメント別ギフトカード市場規模
- 小売業向け
- 法人コンシューマー(小規模、中堅、大企業)

デジタルギフトカードの市場規模
- 小売消費者別
- 小売店での購入シーン別
- 法人消費者別
- 法人向け購入シーン別
- 企業規模別

ギフトカードの市場規模(小売消費者別
- 機能属性別
- 用途別
1.祝祭日・特別なお祝いの日
2.マイルストーン・セレブレーション
3.自己使用
4.その他
- 購入チャネル別金額

消費者行動・属性別ギフトカード消費額
- 消費者の購買行動
- ギフトカード購入者:年齢層別
- ギフトカード購入者:所得水準別
- ギフトカード購入者:性別

法人顧客別ギフトカード市場規模
- 機能属性別
- シーン別
1.従業員インセンティブ
2.販売奨励金
3.消費者インセンティブ
- 事業規模別


製品カテゴリー別ギフト支出額(小売・法人別に分割)
- 食品・飲料
- 健康、ウェルネス、美容
- アパレル、フットウェア、アクセサリー
- 書籍・メディア製品
- 家電製品
- レストラン・バー
- おもちゃ、キッズ、ベビー
- 宝飾品
- スポーツ用品
- ホーム&キッチンアクセサリー&アプライアンス
- 旅行
- エンターテイメント&ゲーム
- その他

小売業種別ギフトカード利用額(小売業と法人消費者に分かれる)
- Eコマース・デパートメントストア
- レストラン&バー
- スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア
- エンターテイメント&ゲーム
- 専門店
- ヘルス&ウェルネス
- 旅行

流通チャネル別ギフトカード消費額(個人消費と法人消費の内訳)
- ギフトカードオンライン販売
- ギフトカードオフライン販売
- 1次代理店販売
- サードパーティ売上高
- 売上高アップ

クローズドループギフトカードの主要小売店別市場シェア。対象となる主要小売企業は以下の通り。

Wesfarmers Ltd.
ウールワース社(オーストラリア)
メトカーシュ社
アルディグループ
ハーベイノーマンホールディングス
JBハイファイ株式会社
アップル社
SMリテール
ピュアゴールド・プライスクラブ株式会社
ルスタングループオブコス
セブン&アイ・ホールディングス
ハチソンワンポア社
メトロAG
サンミゲル社
サリム・グループ
トランス・リテール・インドネシアPT
マタハリ・プトラ・プリマ社
Sumber Alfaria Trijaya Tbk PT
デルハイズグループSa
Kompas Gramedia Group
エース・ハードウェア社
NTUC FairPrice Co-operative Pte Ltd.
デイリーファームインターナショナルホールディングス株式会社
シェンソン スーパーマーケット Pte Ltd.
(株)高島屋
ムスタファ・ホールディングス・ピーティーイー・リミテッド
コートアジア
アルフッタイムグループLLC
ヤマダ電機
テスコ・ピーエルシー
セントラルリテールコーポレーション
ホームプロダクツセンターPCL
モールグループ株式会社
チャルーンポックパーングループ
アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
JD.com Inc.
Auchan Group SA
ウォルマート・ストアーズ・インク
百聯集団有限公司
永輝スーパーストアーズグループ
Flipkart Online Services Pvt Ltd(フリップカート・オンライン・サービス・プライベート・リミテッド
タタグループ
フューチャーグループ
リライアンスグループ
アマゾン・ドット・コム株式会社
アディティヤ・ビルラグループ
Kラヘヤ社
イオングループ
株式会社ローソン
(株)ファミリーマート
楽天株式会社
株式会社三越伊勢丹ホールディングス
ロッテグループ
新世界(株)
(株)現代百貨店
GSホールディングス
株式会社SKプラネット
BGFリテール株式会社
コストコホールセールコーポレーション



購入の理由

- ギフトカード、インセンティブカードの市場ダイナミクスを深く理解することができます。アジア太平洋地域におけるギフトカードとインセンティブカードの市場機会、主要トレンド、ドライバー、5年予測(2017-2026年)を理解する。

- 市場別戦略の策定ギフトカード戦略を策定するために、成長セグメントを特定し、消費者セグメントやシーンに応じて特定の機会を狙い、市場固有の主要トレンドとリスクを評価します。

- アジア太平洋地域の消費者の意識と行動に関する洞察を得る。消費者の態度や行動の変化を理解し、ROIを向上させることができます。小売と法人消費者のギフトカードによる小売支出に関する詳細なインサイトを得ることができます。

- カード発行枚数、ロードバリュー、未使用額、平均購入額、1取引あたりの平均額、取引額の6つの重要なKPIを通じて、完全な展望を得ることができます。

- 流通チャネルに関する考察。オンラインとオフライン、1st Partyと3rd Partyなど、チャネル別のギフトカードの販売動向を把握します。

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目次

This title from PayNXT360 a bundled offering, comprising 1 regional and 10 country reports.

Regional Report – Asia Pacific Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 1 - Australia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - Indonesia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Philippines Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Singapore Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Thailand Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – China Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Japan Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – India Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – South Korea Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Malaysia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)

All regional, and country reports mentioned above will have the following tables of contents:
1.Total Gift Spend Analyzer
1.1.Total Spend on Gift by Value - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.2.Total Spend on Gift by Volume - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.3.Total Gift Spend Market Share Analysis by Consumer Segment, 2017-2026
1.4.Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
1.5.Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
1.6.Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
1.7.Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
2.Retail Consumer Gift Spend Analyzer
2.1.Retail Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
2.2.Retail Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
2.3.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
2.4.Retail Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
2.5.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
2.6.Retail Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
3.Corporate Consumer Gift Spend Analyzer
3.1.Corporate Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
3.2.Corporate Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
3.3.Corporate Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
3.4.Corporate Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
3.5.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
3.6.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
4.Gift Card Spend Analyzer
4.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
4.2.Gift Card Spend Market Analysis by Transaction Value and Volume, 2017-2026
4.3.Gift Card Spend Market Analysis by Avg. Value and Unused Value, 2017-2026
4.4.Gift Card Spend Market Share Analysis by Consumer Segment
4.5.Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
4.6.Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
5.Digital Gift Card Spend Analyzer
5.1.Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.2.Digital Gift Card Penetration by Occasion, 2017-2026
5.3.Retail Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.5.Corporate Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.6.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.7.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
5.8.Large Enterprise Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.9.Mid-Tier Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.1.Small Scale Segment Digital Gift Card Spend Analysis
6.Gift Card Spend Share by Demographics and Purchase Behaviour
6.1.Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.2.Digital Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.3.Gift Card Consumer Purchase Behaviour
6.4.Corporate Consumer Gift Card Spend by Company Type
7.Retail Consumer Gift Card Spend Analyzer
7.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
7.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
7.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
7.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
8.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
8.2.Retail Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.3.Retail Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.4.Retail Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
9.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
9.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
9.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Festivals & Special Celebration Days, 2017-2026
9.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Milestone Celebration, 2017-2026
9.4.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Self-Use, 2017-2026
9.5.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Other, 2017-2026
10.Corporate Consumer Gift Card Spend Analyzer
10.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
10.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
10.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
10.4.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
11.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
11.2.Corporate Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.3.Corporate Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.4.Corporate Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
12.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
12.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
12.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Employee Incentive, 2017-2026
12.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Sales / Channel Incentive, 2017-2026
12.4.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Consumer Incentive, 2017-2026
13.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size
13.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
13.2.Corporate Consumer - Large Enterprise Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.3.Corporate Consumer - Mid-Tier Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.4.Corporate Consumer - Small Scale Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
14.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size X Functional Attribute
14.1.Large Enterprise Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.2.Mid-Tier Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.3.Small Scale Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
15.Gift Card Spend Analysis by Distribution Channel
15.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.4.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Online Distribution Channel - 1st Party Sales vs. 3rd Party Sales, 2020-2026
16.Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
16.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
16.2.Total Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
16.3.Sales Uplift by Retail Sector
17.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
17.1.Retail Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
17.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
18.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
18.1.Corporate Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
18.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
19.Closed Loop Gift Card Market Share Analysis by Top Retailers

 

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Summary

Report Description

Gift card market in 2021 was driven a wide range of factors, which supported growth across retail and corporate segments. The primary factors included growth of ecommerce, increased adoption to incentivize employees working remotely, digital gifting, and initiatives undertaken by government, hospitality, and travel industries to revive growth. Though the gift card market was impacted due to COVID-19, the market is expected to bounce back in the coming quarters, especially in H1 2022.

Gift card industry in Asia Pacific has done well to withstand the impact of economic slowdown along with negative business and consumer sentiment due to disruption caused by Covid-19 outbreak.

Historically, the gift card market in Asia Pacific has recorded a steady growth with a CAGR of 11.2% during 2016-2020. According to PayNXT360’s Q4 2021 Global Gift Card Survey, gift card industry in the country is expected to grow by 0.0% on annual basis to reach US$ 205618.0 million in 2022.

Despite near-term challenges in 2022, medium to long term growth story of gift cards in Asia Pacific remains strong. The gift card industry in Asia Pacific is expected to grow steadily in H1 2022 and record a strong growth in H2 2022. The growth momentum is expected to continue to grow over the forecast period, recording a CAGR of 9.6% during 2022-2026. The gift card market in the country will increase from US$ 184982.4 million in 2021 to reach US$ 296946.4 million by 2026.

With the rising demand and favorable regulatory framework, the Asia-Pacific gift card market remained most attractive for global gift cards companies to expand their businesses in this region in 2021. Moreover, mergers and acquisitions along with fundraising activities increased in the gift card industry in the last four to six quarters.

Global gift card players are launching their services in China to expand consumer base

As the demand for gift cards continues to grow in China, global gift cards players are also considering to launch their services in the country and gaining market share for themselves in the largest internet economy. For instance,

• In October 2021, Prezzee, an Australia-based gift card firm, announced its expansion plan outside of Australia, the United States, and Europe, where it currently operates. The company is also planning a public issue in Australia and considering broadening its growth plan. According to the company, it intends to launch the company’s services in China and other Asian countries. In Australia, the firm is projected to process more than AUD$1 billion in corporate and retail cards in its 2022 fiscal year.

PayNXT360 expects the entry of global players such as Prezzee to further intensify competition and growth of the gift card market in China over the next four to eight quarters.

Government owned-businesses are launching gift card programs to expand their market share in India

The gifting industry in India is one the biggest globally, with billions of dollars being spent each year on physical gifts in the country. Consequently, to promote cashless ways of gifting and to expand the gift card market, Government-owned businesses are launching gift card programs in India. For instance,

• In June 2021, LIC Card Services entered into a strategic partnership with IDBI Bank to launch a contactless prepaid gift card Shagun for consumers in India. Through the launch of this prepaid gift card solution, LIC Card Services is foraying into the high-growth Indian digital gift card market.
• Being launched on the RuPay platform, the prepaid gift card can be used at millions of merchants and e-commerce websites in the country. Therefore, helping the firm to diversify the consumer spending options on the card.

Gift card providers are focusing on launching digital platforms and merchant acquisition to gain market share in Singapore

With more and more consumers are adopting digital channels in the country, the majority of the gift card players are launching a fully digital platform to gain market share in Singapore. For instance,

• Several players, including Giftano and Mooments, have launched an online digital gifting platform, which allows both individuals as well as corporates in the country to buy gift cards seamlessly. Notably, this is helping gift card providers to reach more consumers efficiently, thereby increasing their market share.
• Some of the other strategies that are being pursued by gift card providers to increase their market share are having an extensive merchant network and market expansion. For instance, both Giftano and Mooments offer gift cards for well-known brands such as Lazada, Grab, and Zalora, among several others.

The ability to buy cryptocurrencies using gift cards is boosting the market growth in Japan

Another trend that is supporting the gift card market growth in Japan is the ability to buy cryptocurrencies through gift cards. Over the last few quarters, the popularity of cryptocurrencies has surged globally, and Japan is no different. This has led to the growing investment in digital coins, including Bitcoin and Ethereum.

With gift cards making it easier for consumers and investors to buy cryptocurrencies, the use of gift cards has also surged significantly over the last few quarters. Some of the platforms that allow consumers to buy cryptocurrencies using gift cards include Paxful and localbitcoins.com.

Apart from the ability to buy cryptocurrencies, payment firms are also allowing consumers to complete their purchases using cryptocurrencies through gift cards. For instance, Bitrefill is one such platform that allows consumers in Japan to convert their cryptocurrencies into gift cards at the point-of-sale transaction.

This title from PayNXT360 a bundled offering, comprising 1 regional and 10 country reports.

Regional Report – Asia Pacific Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 1 - Australia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - Indonesia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Philippines Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Singapore Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Thailand Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – China Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Japan Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – India Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – South Korea Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Malaysia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)

Databooks included in this bundled offering provide a detailed data centric analysis of gift cards and corporate incentive cards market along with consumer behaviour and retail spend dynamics. With over 200 KPIs these regional, and country reports provide comprehensive understanding of gift and incentive card market dynamics.

Scope

This bundled offering provides the following detailed gift card market opportunity at country level

Total Spend on Gifts
• By Consumer Segment (Retail and Corporate)
• By Product Categories (13 Segments)
• By Retail Sectors (7 Segments)

Gift Card Market Size by KPIs across Consumer Segments
• Gross Load Value
• Transaction Value
• Unused Value
• Average Value Per Transaction
• Transaction Volume
• Average Value of Card Purchased
• Number of Cards

Gift Card Market Size by Consumer Segment
• Retail Consumer
• Corporate Consumer (Small Scale, Mid-Tier, Large Enterprise)

Digital Gift Card Market Size
• By Retail Consumer
• By Retail Purchase Occasion
• By Corporate Consumer
• By Corporate Purchase Occasion
• By Company Size

Gift Card Market Size by Retail Consumer
• By Functional Attribute
• By Occasion
1. Festivals & Special Celebration Days
2. Milestone Celebration
3. Self-Use
4. Other
• Value by Purchase Channel

Gift Card Spend by Consumer Behavior and Demographics
• Consumer Purchase Behaviour
• Gift Card Buyer by Age Group
• Gift Card Buyer by Income Level
• Gift Card Buyer by Gender

Gift Card Market Size by Corporate Consumer
• By Functional Attribute
• By Occasion
1. Employee Incentive
2. Sales Incentive
3. Consumer Incentive
• By Scale of Business


Gift Spend by Product Categories (Split by Retail and Corporate Consumers)
• Food & Beverage
• Health, Wellness & Beauty
• Apparel, Footwear & Accessories
• Books & Media Products
• Consumer Electronics
• Restaurants & Bars
• Toys, Kids, and Babies
• Jewelry
• Sporting Goods
• Home & Kitchen Accessories & Appliances
• Travel
• Entertainment & Gaming
• Other

Gift Card Spend by Retail Sector (Split by Retail and Corporate Consumers)
• Ecommerce & Department Stores
• Restaurants & Bars
• Supermarket, Hypermarket, Convenience Store
• Entertainment & Gaming
• Specialty Stores
• Health & Wellness
• Travel

Gift Card Spend by Distribution Channel (Split by Retail and Corporate Consumers)
• Gift Card Online Sales
• Gift Card Offline Sales
• 1st Party Sales
• 3rd Party Sales
• Sales Uplift

Closed Loop Gift Card Market Share by Key Retailers. Key Retailers Covered Include:

Wesfarmers Ltd
Woolworths Ltd (Australia)
Metcash Ltd
Aldi Group
Harvey Norman Holdings Ltd
JB Hi-Fi Ltd
Apple Inc
SM Retail Inc
Puregold Price Club Inc
Rustan Group of Cos
Seven & I Holdings Co Ltd
Hutchison Whampoa Ltd
Metro AG
San Miguel Corp
Salim Group
Trans Retail Indonesia PT
Matahari Putra Prima Tbk PT
Sumber Alfaria Trijaya Tbk PT
Delhaize Group Sa
Kompas Gramedia Group
Ace Hardware Corp
NTUC FairPrice Co-operative Pte Ltd
Dairy Farm International Holdings Ltd
Shen Siong Supermarket Pte Ltd
Takashimaya Co Ltd
Mustafa Holdings Pte Ltd
Courts Asia Ltd
Al Futtaim Group LLC
Yamada Denki Co Ltd
Tesco Plc
Central Retail Corp
Home Product Center PCL
Mall Group Co Ltd, The
Charoen Pokphand Group
Alibaba Group Holding Ltd
JD.com Inc
Auchan Group SA
Wal-Mart Stores Inc
Bailian Group Co Ltd
Yonghui Superstores Group
Flipkart Online Services Pvt Ltd
Tata Group
Future Group
Reliance Group
Amazon.com Inc
Aditya Birla Group
K Raheja Corp
AEON Group
Lawson Inc
FamilyMart Co Ltd
Rakuten Inc
Isetan Mitsukoshi Holdings Ltd
Lotte Group
Shinsegae Co Ltd
Hyundai Department Store Co Ltd
GS Holdings Corp
SK Planet Co Ltd
BGF Retail Co Ltd
Costco Wholesale Corp



Reasons to buy

• In-depth understanding of gift card and incentive card market dynamics: Understand market opportunity, key trends and drivers along with five-year forecast (2017-2026) for gift cards and incentive cards in Asia Pacific.

• Develop market specific strategies: Identify growth segments and target specific opportunities across consumer segments and occasions to formulate your gift cards strategy; assess market specific key trends and risks.

• Get insights into consumer attitude and behaviour in Asia Pacific: Understand changing consumer attitude and behaviour and boost ROI. Get detailed insights into retail spend through gift cards for both retail and corporate consumers.

• Get complete perspective through six essential KPIs: number of cards in circulation, load value, unused value, average purchase value, average value per transaction, and value of transactions.

• Distribution channel insights: Understand gift cards sales dynamics by channels – online vs offline and by 1st party vs 3rd party sales.



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Table of Contents

This title from PayNXT360 a bundled offering, comprising 1 regional and 10 country reports.

Regional Report – Asia Pacific Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 1 - Australia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - Indonesia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Philippines Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Singapore Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Thailand Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – China Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Japan Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – India Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – South Korea Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Malaysia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)

All regional, and country reports mentioned above will have the following tables of contents:
1.Total Gift Spend Analyzer
1.1.Total Spend on Gift by Value - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.2.Total Spend on Gift by Volume - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.3.Total Gift Spend Market Share Analysis by Consumer Segment, 2017-2026
1.4.Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
1.5.Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
1.6.Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
1.7.Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
2.Retail Consumer Gift Spend Analyzer
2.1.Retail Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
2.2.Retail Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
2.3.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
2.4.Retail Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
2.5.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
2.6.Retail Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
3.Corporate Consumer Gift Spend Analyzer
3.1.Corporate Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
3.2.Corporate Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
3.3.Corporate Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
3.4.Corporate Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
3.5.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
3.6.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
4.Gift Card Spend Analyzer
4.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
4.2.Gift Card Spend Market Analysis by Transaction Value and Volume, 2017-2026
4.3.Gift Card Spend Market Analysis by Avg. Value and Unused Value, 2017-2026
4.4.Gift Card Spend Market Share Analysis by Consumer Segment
4.5.Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
4.6.Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
5.Digital Gift Card Spend Analyzer
5.1.Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.2.Digital Gift Card Penetration by Occasion, 2017-2026
5.3.Retail Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.5.Corporate Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.6.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.7.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
5.8.Large Enterprise Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.9.Mid-Tier Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.1.Small Scale Segment Digital Gift Card Spend Analysis
6.Gift Card Spend Share by Demographics and Purchase Behaviour
6.1.Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.2.Digital Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.3.Gift Card Consumer Purchase Behaviour
6.4.Corporate Consumer Gift Card Spend by Company Type
7.Retail Consumer Gift Card Spend Analyzer
7.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
7.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
7.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
7.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
8.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
8.2.Retail Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.3.Retail Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.4.Retail Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
9.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
9.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
9.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Festivals & Special Celebration Days, 2017-2026
9.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Milestone Celebration, 2017-2026
9.4.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Self-Use, 2017-2026
9.5.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Other, 2017-2026
10.Corporate Consumer Gift Card Spend Analyzer
10.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
10.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
10.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
10.4.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
11.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
11.2.Corporate Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.3.Corporate Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.4.Corporate Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
12.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
12.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
12.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Employee Incentive, 2017-2026
12.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Sales / Channel Incentive, 2017-2026
12.4.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Consumer Incentive, 2017-2026
13.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size
13.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
13.2.Corporate Consumer - Large Enterprise Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.3.Corporate Consumer - Mid-Tier Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.4.Corporate Consumer - Small Scale Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
14.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size X Functional Attribute
14.1.Large Enterprise Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.2.Mid-Tier Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.3.Small Scale Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
15.Gift Card Spend Analysis by Distribution Channel
15.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.4.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Online Distribution Channel - 1st Party Sales vs. 3rd Party Sales, 2020-2026
16.Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
16.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
16.2.Total Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
16.3.Sales Uplift by Retail Sector
17.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
17.1.Retail Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
17.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
18.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
18.1.Corporate Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
18.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
19.Closed Loop Gift Card Market Share Analysis by Top Retailers

 

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