世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州ギフトカードおよびインセンティブカード市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック) - 市場規模および予測、デジタル/eギフトカード別支出分析、小売および法人消費者、トップ小売業者、流通チャネル、オケージョン、小売セクター、機能(オープンループ、クローズドループ)、都市タイプおよび人口統計 - 2022年第1四半期更新版


Europe Gift Card and Incentive Card Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook) - Market Size and Forecast; Spend Analysis by Digital / e-Gift Card, Retail and Corporate Consumers, Top Retailers, Distribution Channel, Occasions, Retail Sectors, Function (Open Loop, Closed Loop), City Type, and Demographics – Q1 2022 Update

レポート内容 2021年のギフトカード市場は、様々な要因によって、小売業と法人向けセグメントの成長を支えています。主な要因としては、eコマースの成長、遠隔地で働く従業員へのインセンティブ付与のための導... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2022年1月20日 US$9,900
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
268 英語

 

サマリー

レポート内容

2021年のギフトカード市場は、様々な要因によって、小売業と法人向けセグメントの成長を支えています。主な要因としては、eコマースの成長、遠隔地で働く従業員へのインセンティブ付与のための導入拡大、デジタルギフト、政府・接客業・旅行業による成長回復のための取り組みが挙げられます。ギフトカード市場はCOVID-19の影響を受けたものの、今後数四半期、特に2022年上半期には立ち直ると予想される。

欧州のギフトカード業界は、Covid-19の発生による混乱でビジネスや消費者の心理が悪化したことに加え、景気減速の影響によく耐えています。

歴史的に見ると、欧州のギフトカード市場は、2016年から2020年の間にCAGR8.6%と安定した成長を記録しています。PayNXT360の2021年第4四半期グローバルギフトカード調査によると、同国のギフトカード産業は年率0.0%成長し、2022年には63755.6万米ドルに達すると予測されています。

2022年の短期的な課題はあるものの、欧州におけるギフトカードの中長期的な成長ストーリーは堅調に推移しています。欧州のギフトカード業界は、2022年上半期に安定的に成長し、下半期に力強い成長を記録すると予想されます。この成長の勢いは予測期間中も続き、2022年~2026年の間にCAGR8.6%を記録すると予想される。同国のギフトカード市場は、2021年の5億7,570万米ドルから増加し、2026年には8億8,741万米ドルに達する見込みです。

この地域はコロナウィルスの大流行により多くの社会経済的課題を経験しましたが、ギフトカード市場は過去4〜8四半期に安定した成長を記録しました。主要企業が市場シェアを拡大するためにM&Aに取り組んでいた頃、フィンテック新興企業は過去24ヶ月間、欧州のギフトカード市場でニッチ製品を提供するための資金調達に奔走していました。

ギフトカード販売店、英国で暗号通貨を使ったギフトカード購入を可能に

同国の消費者の間で暗号通貨の普及が進む中、ギフトカードの小売業者も、暗号通貨を含むさまざまな支払い方法を消費者に提供し、サービスを革新しています。例えば、以下のようなものです。

- 2021年11月、英国に拠点を置くオンラインギフトカード販売会社Giftchillは、消費者が暗号通貨でギフトカードを購入するための新しい支払い方法を追加したと発表しました。注目すべきは、同社が英国でのギフトカード購入の支払い方法として、ビットコイン、イーサリアム、Dogecoin、ビットコインキャッシュ、ライトコイン、USDコインなどを受け入れている点だ。
- Giftchillによると、暗号の支払い方法を利用してギフトカードの購入が完了すると、消費者はギフトカードコードを電子メールアドレスに即座に受け取ることができる。

暗号通貨に投資する消費者が増える中、PayNXT360は、暗号通貨を最も効率的かつ安価に使用する方法の1つであるギフトカードの採用が、英国でその後増加すると予想しています。

フランスのギフトカード業界では、M&Aの動きが活発化しています

フランスのギフトカード業界は、今後4~8四半期にわたって堅調な成長を記録すると予想されており、M&A活動も急速に活発化しています。例えば、以下のようなものがあります。

- 2021年9月、パリを拠点とするグローバルフードサービスプロバイダーのSodexoは、フランスのギフトカードスタートアップ、Wedoogiftの株式の過半数を取得したことを発表した。注目すべきは、この買収がフランスの子会社Sodexo Benefits & Rewards Servicesを通じて行われたことだ。
- Wedoogiftは、フランスで法人向けギフトカードソリューションを提供している。同社は、中小企業やマーケティング会社を含む7,000社以上の法人顧客と提携している。
- したがって、PayNXT360 は、今回の買収により、Sodexo が短期から中期的に法人向けギフトカード分野でさらなる市場シェアを獲得することを期待しています。

PayNXT360 はさらに、フランスでは今後 4~8 四半期にわたり、ギフトカード分野での M&A がさらに進むと予想しています。これにより、フランスのギフトカード業界における競争と革新はさらに激化するでしょう。

ドイツの大手小売業が海外でギフトカードプログラムを開始

欧州全体では、過去4~8四半期の間にギフトカードの人気が高まっています。消費者が革新的なギフトカード・ソリューションを求める中、ドイツに拠点を置く小売業者は、他のヨーロッパ諸国の消費者向けにギフトカードを発売しています。例えば

- 2021年10月、ドイツに本社を置くディスカウントスーパーのアルディは、英国で初めて、スーパー内のあらゆるものに使えるギフトカードの発売を発表しました。
- 注目すべきは、このギフトカードの発売がクリスマスに間に合ったことで、イギリス全土の920店舗で買い物客が利用できるようになることである。また、今回のギフトカードの発売は、食料不足への懸念が広がるサプライチェーンの危機という観点からも戦略的なものです。
- 買い物客は、最大500ポンドまでのギフトカードを購入し、英国内の友人や家族に贈ることができます。

PayNXT360の本タイトルは、1地域と15カ国のレポートから構成されるバンドル製品です。

地域別レポート - ヨーロッパ ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)
国別レポート1 ノルウェー ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート2:フランス ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)
国別レポート3:ドイツ ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 4 - イタリア ギフトカードとインセンティブカードの市場情報(データブック)
国別レポート5 スペイン ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート6:イギリスのギフトカードとインセンティブカードの市場情報(データブック)
国別レポート7 オランダ ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 8 - オーストリア ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)
国別レポート9:ベルギー ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート10 ギリシャのギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 11 - スイス ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 12 - ポーランド ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)
国別レポート 13 - デンマーク ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート 14 - フィンランド ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(Databook)
国別レポート15 ロシア ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス(データブック)

このバンドル製品に含まれるデータブックは、ギフトカードおよび企業インセンティブカード市場について、消費者行動や小売支出動向とともに、データ中心による詳細な分析を提供します。200以上のKPIを含むこれらの地域および国のレポートは、ギフトおよびインセンティブカードの市場ダイナミクスを包括的に理解することができます。

対象範囲

このバンドルサービスは、国レベルでの以下の詳細なギフトカード市場の機会を提供します。

ギフトの総支出額
- 消費者セグメント別(小売、法人)
- 商品カテゴリー別(13セグメント)
- 小売業種別(7セグメント)

消費者セグメント別KPI別ギフトカード市場規模
- 総ロード額
- 取引額
- 未使用額
- 平均トランザクション単価
- 取引量
- 平均カード購入額
- カード枚数

消費者セグメント別ギフトカード市場規模
- 小売業向け
- 法人コンシューマー(小規模、中堅、大企業)

デジタルギフトカードの市場規模
- 小売消費者別
- 小売店での購入シーン別
- 法人消費者別
- 法人向け購入シーン別
- 企業規模別

ギフトカードの市場規模(小売消費者別
- 機能属性別
- 用途別
1.祝祭日・特別なお祝いの日
2.マイルストーン・セレブレーション
3.自己使用
4.その他
- 購入チャネル別金額

消費者行動・属性別ギフトカード消費額
- 消費者の購買行動
- ギフトカード購入者:年齢層別
- ギフトカード購入者:所得水準別
- ギフトカード購入者:性別

法人顧客別ギフトカード市場規模
- 機能属性別
- シーン別
1.従業員インセンティブ
2.販売奨励金
3.消費者インセンティブ
- 事業規模別


製品カテゴリー別ギフト支出額(小売・法人別に分割)
- 食品・飲料
- 健康、ウェルネス、美容
- アパレル、フットウェア、アクセサリー
- 書籍・メディア製品
- 家電製品
- レストラン・バー
- おもちゃ、キッズ、ベビー
- 宝飾品
- スポーツ用品
- ホーム&キッチンアクセサリー&アプライアンス
- 旅行
- エンターテイメント&ゲーム
- その他

小売業種別ギフトカード利用額(小売業と法人消費者に分かれる)
- Eコマース・デパートメントストア
- レストラン&バー
- スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア
- エンターテイメント&ゲーム
- 専門店
- ヘルス&ウェルネス
- 旅行

流通チャネル別ギフトカード消費額(個人消費と法人消費の内訳)
- ギフトカードオンライン販売
- ギフトカードオフライン販売
- 1次代理店販売
- サードパーティ売上高
- 売上高アップ

クローズドループギフトカードの主要小売店別市場シェア。対象となる主要小売企業は以下の通り。

アルディグループ
XXXLutzグループ
シュワルツ・ベティリグングスGmbH
スタインホフ・インターナショナル・ホールディングス・リミテッド
M-Preis Warenvertriebs GmbH (Mölk)
アマゾン・ドット・コム株式会社
エトン・フランツ・コルルイット NV
デルハイズグループSa
インター・イケア・システムズBV
ブロッカー・ネダーランドBV
FDBグループ
Dansk Supermarked A/S
ダグロファApS
レイタングルッペンAS
ディクソン・カーフォン・ピーエルシー
Jysk Holding A/S
Sグループ
Kesko Oyj
Alko Oy
スオメン・ラヒカウッパ社(Suomen Lahikauppa Oy
ストックマンオーヤ
カルフールSA
Eルクレール
ITMエンタープライズSA
Auchan Group SA
システーム・ユー・セントラル・ナショナルSa
Edeka Zentral AG & Co KG
Reweグループ
dm-Drogerie Markt GmbH & Co KG
テンゲルマングループ、ザ
ディルク・ロスマンKG
グロービス・ホールディングGmbH & Co
H&M ヘネス・アンド・マウリッツ AB
スクラベニテス J&S SA
マリノプロスSA
ディアマンティス マスーティスSA
Inditex, Industria de Diseño Textil SA(インディテックス テキスタイル デザイン社
ホンドス・ブロス
コープ・イタリア・スコール
CONAD - コンソーシア・ナツィオナーレ・デタグリアンティ Scrl
エッセルンガSPA
Selex Gruppo Commerciale SpA(セレックス・グループ・コマーシャル)社
ユーロスピン
Crai Secom SpA
アップル社
ロイヤル・アホールド NV
ジャンボ・スーパーマーケットBV
スパーワーホールディングBV
インターガンマBV
ヘマBV
ディテールリザルト・グループ NV
ジェロニモ・マルティンスSGPS SA
テスコ・ピーエルシー
ユーロキャッシュSA
メトロAG
ユーロネット動物園
マグニットOAO
X5リテールグループNV
ディキシーグループOAO
レンタ OOO
MビデオOAO
DNSグループ
エル・コルテ・イングレスSA
エロスキー・グループ
Migros Genossenschaftsbund eG
コープジェノッセンシャフト
マウ・フレールSA
フェナコ・ランディ・グループ
アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ・ピーエルシー
ネクストプラットフォーム
Jセインズベリー・プロック
ウォルマート・ストアーズ・インク
TJXコス社、ザ
Wm Morrison Supermakets Plc


購入の理由

- ギフトカード、インセンティブカードの市場ダイナミクスを深く理解することができる。欧州のギフトカードとインセンティブカードの市場機会、主要トレンド、ドライバー、5年予測(2017-2026年)を理解することができます。

- 市場別戦略の策定ギフトカード戦略を策定するために、成長セグメントを特定し、消費者セグメントとシーンにまたがる特定の機会を狙い、市場特有の主要トレンドとリスクを評価します。

- 欧州の消費者の意識と行動に関する洞察を得ることができます。消費者の態度や行動の変化を理解し、ROIを向上させることができます。ギフトカードによる小売支出に関する詳細な洞察を得ることができます。

- カード発行枚数、ロードバリュー、未使用額、平均購入額、1取引あたりの平均額、取引額の6つの重要なKPIを通じて、完全な見通しを得ることができます。

- 流通チャネルに関する考察。オンラインとオフライン、1st Partyと3rd Partyなど、チャネル別のギフトカードの販売動向を把握します。

ページTOPに戻る


目次

This title from PayNXT360 a bundled offering, comprising 1 regional and 15 country reports.

Regional Report - Europe Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 1 - Norway Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - France Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Germany Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Italy Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Spain Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – United Kingdom Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Netherlands Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – Austria Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – Belgium Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Greece Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 11 – Switzerland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 12 – Poland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 13 – Denmark Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 14 – Finland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 15 – Russia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)

All regional, and country reports mentioned above will have the following tables of contents:
1.Total Gift Spend Analyzer
1.1.Total Spend on Gift by Value - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.2.Total Spend on Gift by Volume - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.3.Total Gift Spend Market Share Analysis by Consumer Segment, 2017-2026
1.4.Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
1.5.Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
1.6.Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
1.7.Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
2.Retail Consumer Gift Spend Analyzer
2.1.Retail Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
2.2.Retail Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
2.3.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
2.4.Retail Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
2.5.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
2.6.Retail Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
3.Corporate Consumer Gift Spend Analyzer
3.1.Corporate Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
3.2.Corporate Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
3.3.Corporate Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
3.4.Corporate Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
3.5.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
3.6.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
4.Gift Card Spend Analyzer
4.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
4.2.Gift Card Spend Market Analysis by Transaction Value and Volume, 2017-2026
4.3.Gift Card Spend Market Analysis by Avg. Value and Unused Value, 2017-2026
4.4.Gift Card Spend Market Share Analysis by Consumer Segment
4.5.Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
4.6.Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
5.Digital Gift Card Spend Analyzer
5.1.Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.2.Digital Gift Card Penetration by Occasion, 2017-2026
5.3.Retail Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.5.Corporate Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.6.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.7.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
5.8.Large Enterprise Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.9.Mid-Tier Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.1.Small Scale Segment Digital Gift Card Spend Analysis
6.Gift Card Spend Share by Demographics and Purchase Behaviour
6.1.Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.2.Digital Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.3.Gift Card Consumer Purchase Behaviour
6.4.Corporate Consumer Gift Card Spend by Company Type
7.Retail Consumer Gift Card Spend Analyzer
7.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
7.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
7.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
7.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
8.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
8.2.Retail Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.3.Retail Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.4.Retail Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
9.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
9.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
9.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Festivals & Special Celebration Days, 2017-2026
9.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Milestone Celebration, 2017-2026
9.4.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Self-Use, 2017-2026
9.5.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Other, 2017-2026
10.Corporate Consumer Gift Card Spend Analyzer
10.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
10.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
10.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
10.4.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
11.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
11.2.Corporate Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.3.Corporate Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.4.Corporate Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
12.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
12.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
12.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Employee Incentive, 2017-2026
12.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Sales / Channel Incentive, 2017-2026
12.4.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Consumer Incentive, 2017-2026
13.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size
13.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
13.2.Corporate Consumer - Large Enterprise Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.3.Corporate Consumer - Mid-Tier Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.4.Corporate Consumer - Small Scale Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
14.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size X Functional Attribute
14.1.Large Enterprise Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.2.Mid-Tier Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.3.Small Scale Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
15.Gift Card Spend Analysis by Distribution Channel
15.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.4.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Online Distribution Channel - 1st Party Sales vs. 3rd Party Sales, 2020-2026
16.Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
16.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
16.2.Total Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
16.3.Sales Uplift by Retail Sector
17.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
17.1.Retail Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
17.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
18.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
18.1.Corporate Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
18.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
19.Closed Loop Gift Card Market Share Analysis by Top Retailers

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Report Description

Gift card market in 2021 was driven a wide range of factors, which supported growth across retail and corporate segments. The primary factors included growth of ecommerce, increased adoption to incentivize employees working remotely, digital gifting, and initiatives undertaken by government, hospitality, and travel industries to revive growth. Though the gift card market was impacted due to COVID-19, the market is expected to bounce back in the coming quarters, especially in H1 2022.

Gift card industry in Europe has done well to withstand the impact of economic slowdown along with negative business and consumer sentiment due to disruption caused by Covid-19 outbreak.

Historically, the gift card market in Europe has recorded a steady growth with a CAGR of 8.6% during 2016-2020. According to PayNXT360’s Q4 2021 Global Gift Card Survey, gift card industry in the country is expected to grow by 0.0% on annual basis to reach US$ 63755.6 million in 2022.

Despite near-term challenges in 2022, medium to long term growth story of gift cards in Europe remains strong. The gift card industry in Europe is expected to grow steadily in H1 2022 and record a strong growth in H2 2022. The growth momentum is expected to continue to grow over the forecast period, recording a CAGR of 8.6% during 2022-2026. The gift card market in the country will increase from US$ 57753.7 million in 2021 to reach US$ 88747.1 million by 2026.

Despite the fact that the region went through many socio-economic challenges due to the coronavirus pandemic, the gift card market recorded stable growth in the last four to eight quarters. When key players were engaged in mergers and acquisitions to increase their market share, fintech startups were busy raising funds to offer niche products in the European gift cards market in the last 24 months.

Gift card retailers allow consumers to purchase gift cards using cryptocurrencies in the United Kingdom

In the midst of the growing adoption of cryptocurrencies among consumers in the country, gift card retailers are also innovating with their services by offering consumers a variety of different payment options, including cryptocurrencies. For instance,

• In November 2021, UK-based online gift card retailer, Giftchill, announced that the firm had added new payment options for consumers to purchase gift cards with cryptocurrencies. Notably, the firm is accepting Bitcoin, Ethereum, Dogecoin, Bitcoin Cash, Litecoin, and USD Coin, among others, as a payment method for gift card purchases in the United Kingdom.
• According to Giftchill, once the gift card purchase is completed through the use of a crypto payment method, consumers receive the gift card code instantly to their email address.

As more and more consumers invest in cryptocurrencies, PayNXT360 expects the adoption of gift cards to rise subsequently in the United Kingdom, as it is one of the most efficient and affordable ways to spend cryptocurrencies.

Mergers and acquisition activities are growing in the French gift card industry

With the gift card industry in France expected to record robust growth over the next four to eight quarters, mergers and acquisition activities are also gaining rapid momentum. For instance,

• In September 2021, Sodexo, the Paris-based global foodservice provider, announced that the firm had acquired a majority stake in French gift card startup, Wedoogift. Notably, this acquisition is made through its subsidiary Sodexo Benefits & Rewards Services in France.
• Wedoogift offers corporate gift card solutions in France. The company has partnered with more than 7,000 corporate clients including SMEs, and marketing agencies.
• Therefore, with this acquisition, PayNXT360 expects Sodexo to gain further market share in the corporate gift card segment over the short to medium term.

PayNXT360 further expects more mergers and acquisition activities in the gift card sector over the next four to eight quarters in France. This will further intensify competition and innovation in the French gift card industry.

Leading German retailers are launching gift card programs overseas

Across Europe, the popularity of gift cards has increased over the last four to eight quarters. With consumers demanding innovative gift card solutions, Germany-based retailers are launching their gift cards for shoppers in other European countries. For instance,

• In October 2021, Aldi, the discount supermarket based in Germany, announced the launch of its first-ever gift cards in the United Kingdom, which can be spent on anything inside the supermarket.
• Notably, the launch of the gift cards comes in time for Christmas and will be available for shoppers in all of its 920 stores across the United Kingdom. The launch of the gift card is also strategic from the supply chain crisis point of view, which has led to widespread concern over food shortages.
• Shoppers can buy and give gift cards which range up to £500, to their friends and families in the United Kingdom.

This title from PayNXT360 a bundled offering, comprising 1 regional and 15 country reports.

Regional Report - Europe Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 1 - Norway Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - France Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Germany Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Italy Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Spain Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – United Kingdom Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Netherlands Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – Austria Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – Belgium Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Greece Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 11 – Switzerland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 12 – Poland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 13 – Denmark Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 14 – Finland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 15 – Russia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)

Databooks included in this bundled offering provide a detailed data centric analysis of gift cards and corporate incentive cards market along with consumer behaviour and retail spend dynamics. With over 200 KPIs these regional, and country reports provide comprehensive understanding of gift and incentive card market dynamics.

Scope

This bundled offering provides the following detailed gift card market opportunity at country level

Total Spend on Gifts
• By Consumer Segment (Retail and Corporate)
• By Product Categories (13 Segments)
• By Retail Sectors (7 Segments)

Gift Card Market Size by KPIs across Consumer Segments
• Gross Load Value
• Transaction Value
• Unused Value
• Average Value Per Transaction
• Transaction Volume
• Average Value of Card Purchased
• Number of Cards

Gift Card Market Size by Consumer Segment
• Retail Consumer
• Corporate Consumer (Small Scale, Mid-Tier, Large Enterprise)

Digital Gift Card Market Size
• By Retail Consumer
• By Retail Purchase Occasion
• By Corporate Consumer
• By Corporate Purchase Occasion
• By Company Size

Gift Card Market Size by Retail Consumer
• By Functional Attribute
• By Occasion
1. Festivals & Special Celebration Days
2. Milestone Celebration
3. Self-Use
4. Other
• Value by Purchase Channel

Gift Card Spend by Consumer Behavior and Demographics
• Consumer Purchase Behaviour
• Gift Card Buyer by Age Group
• Gift Card Buyer by Income Level
• Gift Card Buyer by Gender

Gift Card Market Size by Corporate Consumer
• By Functional Attribute
• By Occasion
1. Employee Incentive
2. Sales Incentive
3. Consumer Incentive
• By Scale of Business


Gift Spend by Product Categories (Split by Retail and Corporate Consumers)
• Food & Beverage
• Health, Wellness & Beauty
• Apparel, Footwear & Accessories
• Books & Media Products
• Consumer Electronics
• Restaurants & Bars
• Toys, Kids, and Babies
• Jewelry
• Sporting Goods
• Home & Kitchen Accessories & Appliances
• Travel
• Entertainment & Gaming
• Other

Gift Card Spend by Retail Sector (Split by Retail and Corporate Consumers)
• Ecommerce & Department Stores
• Restaurants & Bars
• Supermarket, Hypermarket, Convenience Store
• Entertainment & Gaming
• Specialty Stores
• Health & Wellness
• Travel

Gift Card Spend by Distribution Channel (Split by Retail and Corporate Consumers)
• Gift Card Online Sales
• Gift Card Offline Sales
• 1st Party Sales
• 3rd Party Sales
• Sales Uplift

Closed Loop Gift Card Market Share by Key Retailers. Key Retailers Covered Include:

Aldi Group
XXXLutz Group
Schwarz Beteiligungs GmbH
Steinhoff International Holdings Ltd
M-Preis Warenvertriebs GmbH (Mölk)
Amazon.com Inc
Etn Franz Colruyt NV
Delhaize Group Sa
Inter Ikea Systems BV
Blokker Nederland BV
FDB Group
Dansk Supermarked A/S
Dagrofa ApS
Reitangruppen AS
Dixons Carphone Plc
Jysk Holding A/S
S Group
Kesko Oyj
Alko Oy
Suomen Lahikauppa Oy
Stockmann Oyj Abp
Carrefour SA
E Leclerc
ITM Enterprises SA
Auchan Group SA
Systéme U Centrale Nationale Sa
Edeka Zentral AG & Co KG
Rewe Group
dm-Drogerie Markt GmbH & Co KG
Tengelmann Group, The
Dirk Rossmann KG
Globus Holding GmbH & Co
H&M Hennes & Mauritz AB
Sklavenitis J&S SA
Marinopoulos SA
Diamantis Masoutis SA
Inditex, Industria de Diseño Textil SA
Hondos Bros
Coop Italia scarl
CONAD - Consorzio Nazionale Dettaglianti Scrl
Esselunga SpA
Selex Gruppo Commerciale SpA
Gruppo Eurospin
Crai Secom SpA
Apple Inc
Royal Ahold NV
Jumbo Supermarkten BV
Sperwer Holding BV
Intergamma BV
Hema BV
Detailresult Groep NV
Jéronimo Martins SGPS SA
Tesco Plc
Eurocash SA
Metro AG
Euro-net Sp zoo
Magnit OAO
X5 Retail Group NV
Dixy Group OAO
Lenta OOO
M Video OAO
DNS Group
El Corte Inglés SA
Eroski Grupo
Migros Genossenschaftsbund eG
Coop Genossenschaft
Maus Frères SA
fenaco-LANDI Gruppu
Associated British Foods Plc
Next Plc
J Sainsbury Plc
Wal-Mart Stores Inc
TJX Cos Inc, The
Wm Morrison Supermakets Plc


Reasons to buy

• In-depth understanding of gift card and incentive card market dynamics: Understand market opportunity, key trends and drivers along with five-year forecast (2017-2026) for gift cards and incentive cards in Europe.

• Develop market specific strategies: Identify growth segments and target specific opportunities across consumer segments and occasions to formulate your gift cards strategy; assess market specific key trends and risks.

• Get insights into consumer attitude and behaviour in Europe: Understand changing consumer attitude and behaviour and boost ROI. Get detailed insights into retail spend through gift cards for both retail and corporate consumers.

• Get complete perspective through six essential KPIs: number of cards in circulation, load value, unused value, average purchase value, average value per transaction, and value of transactions.

• Distribution channel insights: Understand gift cards sales dynamics by channels – online vs offline and by 1st party vs 3rd party sales.



ページTOPに戻る


Table of Contents

This title from PayNXT360 a bundled offering, comprising 1 regional and 15 country reports.

Regional Report - Europe Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 1 - Norway Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - France Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Germany Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Italy Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Spain Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – United Kingdom Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Netherlands Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – Austria Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – Belgium Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Greece Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 11 – Switzerland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 12 – Poland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 13 – Denmark Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 14 – Finland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 15 – Russia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)

All regional, and country reports mentioned above will have the following tables of contents:
1.Total Gift Spend Analyzer
1.1.Total Spend on Gift by Value - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.2.Total Spend on Gift by Volume - Market Size and Forecast, 2017-2026
1.3.Total Gift Spend Market Share Analysis by Consumer Segment, 2017-2026
1.4.Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
1.5.Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
1.6.Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
1.7.Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
2.Retail Consumer Gift Spend Analyzer
2.1.Retail Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
2.2.Retail Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
2.3.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
2.4.Retail Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
2.5.Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
2.6.Retail Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
3.Corporate Consumer Gift Spend Analyzer
3.1.Corporate Consumer Spend on Gift - Market Size and Forecast, 2017-2026
3.2.Corporate Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2017-2026
3.3.Corporate Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
3.4.Corporate Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
3.5.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
3.6.Corporate Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector
4.Gift Card Spend Analyzer
4.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
4.2.Gift Card Spend Market Analysis by Transaction Value and Volume, 2017-2026
4.3.Gift Card Spend Market Analysis by Avg. Value and Unused Value, 2017-2026
4.4.Gift Card Spend Market Share Analysis by Consumer Segment
4.5.Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
4.6.Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
5.Digital Gift Card Spend Analyzer
5.1.Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.2.Digital Gift Card Penetration by Occasion, 2017-2026
5.3.Retail Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.5.Corporate Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2017-2026
5.6.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
5.7.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
5.8.Large Enterprise Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.9.Mid-Tier Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.1.Small Scale Segment Digital Gift Card Spend Analysis
6.Gift Card Spend Share by Demographics and Purchase Behaviour
6.1.Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.2.Digital Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
6.3.Gift Card Consumer Purchase Behaviour
6.4.Corporate Consumer Gift Card Spend by Company Type
7.Retail Consumer Gift Card Spend Analyzer
7.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
7.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
7.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
7.4.Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
8.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
8.2.Retail Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.3.Retail Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
8.4.Retail Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
9.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
9.1.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
9.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Festivals & Special Celebration Days, 2017-2026
9.3.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Milestone Celebration, 2017-2026
9.4.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Self-Use, 2017-2026
9.5.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Other, 2017-2026
10.Corporate Consumer Gift Card Spend Analyzer
10.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
10.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
10.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
10.4.Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
11.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Open Loop vs. Closed Loop, 2017-2026
11.2.Corporate Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.3.Corporate Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
11.4.Corporate Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute
12.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
12.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2017-2026
12.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Employee Incentive, 2017-2026
12.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Sales / Channel Incentive, 2017-2026
12.4.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast - Consumer Incentive, 2017-2026
13.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size
13.1.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
13.2.Corporate Consumer - Large Enterprise Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.3.Corporate Consumer - Mid-Tier Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
13.4.Corporate Consumer - Small Scale Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2017-2026
14.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size X Functional Attribute
14.1.Large Enterprise Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.2.Mid-Tier Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
14.3.Small Scale Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
15.Gift Card Spend Analysis by Distribution Channel
15.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.3.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel - Online vs. Offline, 2020-2026
15.4.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Online Distribution Channel - 1st Party Sales vs. 3rd Party Sales, 2020-2026
16.Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
16.1.Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
16.2.Total Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
16.3.Sales Uplift by Retail Sector
17.Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
17.1.Retail Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
17.2.Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
18.Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
18.1.Corporate Consumer - Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2017-2026
18.2.Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
19.Closed Loop Gift Card Market Share Analysis by Top Retailers

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(card)の最新刊レポート


よくあるご質問


PayNXT360社はどのような調査会社ですか?


PayNXT360は世界の決済技術やクレジットカードなど、決済関連市場を調査し、世界や主要国/地域別の最新情報や市場データを提供しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る