世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のギフトカードとインセンティブカードの市場情報と今後の成長ダイナミクス(データブック) - 市場規模と予測(2016年~2025年)、デジタル/eギフトカード、小売・法人消費者、トップ小売店、流通チャネル、オケージョン、小売セクター、機能(オープンループ、クローズドループ)、都市タイプ、人口統計による支出分析 - 2021年第2四半期更新


Asia Pacific Gift Card and Incentive Card Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook) - Market Size and Forecast (2016-2025); Spend Analysis by Digital / e-Gift Card, Retail and Corporate Consumers, Top Retailers, Distribution Channel, Occasions, Retail Sectors, Function (Open Loop, Closed Loop), City Type, and Demographics – Q2 2021 Update

アジア太平洋地域のギフトカード市場は、ここ数年で大きな成長を遂げています。ギフトカード業界は好調で、従来のギフト部門から市場シェアを奪っています。ギフト業界全体では、COVID-19の大流行による影響を受... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2021年8月1日 US$6,900
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
268 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域のギフトカード市場は、ここ数年で大きな成長を遂げています。ギフトカード業界は好調で、従来のギフト部門から市場シェアを奪っています。ギフト業界全体では、COVID-19の大流行による影響を受けています。今後、ギフトカード市場は、デジタル化の進展とオンラインショッピングの急増を背景に成長すると予想されます。この地域の電子商取引市場は、インターネットの接続性や普及率の向上により、ここ数年で大きな成長を遂げています。インターネットの普及率の急上昇は、この地域のデジタル化につながっています。さらに、COVID-19の影響で、オンラインショッピングの急増に対応するためにデジタルプレゼンスを確保しようとする小売業者や商人が増えており、この傾向は加速しています。

ギフトカード発行会社は、イースター、イード、ディワリ、ハヌカなど、世界中のほとんどの主要なお祭りをターゲットにしています。これは、インターネットやスマートフォンの普及率が高く、若い人口が多いことが主な理由です。ミレニアル世代やZ世代の人々の間では、電子ギフトカードなどのオンラインギフトに対する需要が高まっており、ギフト業界全体のダイナミクスが変化しています。

人々は、グリーティングカードや食用品などの伝統的なギフトの選択肢から、デジタルギフトカードへと移行しています。例えば、中国では、金銭的な贈り物であり、幸運の象徴でもあるデジタル紅包(別名:安徽銭)の需要が高まっています。2014年からは、中国のテクノロジー企業であるTencent社がデジタル紅包を提供しており、長年にわたって高い成長を記録しています。

この傾向は、シンガポール、インド、インドネシアでも同様で、QRコードを利用したギフトカードが、従来の現金ベースのギフトに代わるものとして注目されています。このギフトカードはリロード可能で、おサイフケータイアプリからアクセスできます。おサイフケータイのプレーヤーは、収益性を高め、顧客を獲得するために、この高成長・高利益率の分野にますます注目しています。

モバイルコマースや近接型決済の増加に伴い、小売業者やフィンテック企業は、モバイルアプリに統合して決済できるギフトカードを導入することが不可欠となっています。これは、COVID-19により非接触型モバイル決済を採用する消費者が増えれば増えるほど、より重要になります。

いくつかの食品・飲料小売業者は、モバイルギフトカードプログラムを活用して収益を上げています。中国では、StarbucksがWeChatなどのモバイル決済アプリでデジタルコーヒーギフトを提供しています。モバイル決済アプリのユーザーは、スターバックスのデジタルギフトカードを、自分用にも、友人や家族の誕生日や記念日のプレゼント用にも購入することができます。このデジタルギフトカードとWeChatの統合により、スターバックスは店舗でのトラフィックを促進し、結果的に収益を増加させています。

パンデミックは、ウェルネススタジオ、フィットネスセンター、ジムなどにも影響を与えています。パンデミックによる来店者数の減少や新規入会者数の減少は、ほとんどの国でこれらのビジネスに影響を与えています。例えば、2020年5月には、インドのフィットネス企業であるCurefit社が、インドとアラブ首長国連邦での事業を縮小しました。このような状況を打開するために、これらの企業は企業を対象とした一括入会やギフトカードの提供を行い、市場シェアを拡大しています。

本レポートでは、経済の減速、Covid-19感染によるビジネスや消費者心理の変化がギフトカード業界に与える影響について詳しく説明しています。

ギフトカード業界の成長はパンデミックの影響を受けていますが、市場シェアを拡大するセグメントもあります。様々な分野で興味深いトレンドが生まれており、ギフトカード業界のダイナミクスを根本的に変えていくことが期待されます。短期的な課題はあるものの、中長期的にはギフトカードの成長ストーリーは堅調です。

PayNXT360の本レポートは、10カ国のレポート(オーストラリア、インドネシア、フィリピン、シンガポール、タイ、中国、日本、インド、韓国、マレーシア)をまとめて提供しています。

このバンドル製品に含まれる国別レポートでは、ギフトカードや企業インセンティブカードの市場について、消費者の行動や小売店での消費の動向とともに、データを中心とした詳細な分析を行っています。地域・国別に200以上のKPIを掲載しており、ギフトカードとインセンティブカードの市場ダイナミクスを包括的に把握することができます。

本レポートには、生データに加えて、構造化されたダッシュボード、チャート、テーブルがインタラクティブなExcel形式で収録されています。

本レポートには、以下のギフトカード分野における地域および国レベルのトレンド分析が含まれています。

- ギフト市場全体。本レポートでは、小売店および消費者セグメントに分けて、ギフトへの支出全体を詳細に分析しています。小売および消費者セグメントの両方について、本レポートでは、製品カテゴリー(13セグメント)および小売部門(7セグメント)別にギフトへの支出を分析しています。

- ギフトカード本レポートでは、独自の調査結果をもとに、オープンループおよびクローズドループのプリペイドギフトカードのカテゴリーにおけるビジネスチャンスを詳細に分析しています。消費者のタイプ別(小売、法人(SMB、Mid-Tier、Large Enterprise))、贈答の機会別、デジタルギフトカード、小売セクター別の市場シェアなど、消費者の行動を評価しています。

- 6つの重要なKPIを詳述しています。カードの発行枚数、ロードバリュー、未使用バリュー、平均購入額、1回の取引の平均額、取引額。

- 法人向けインセンティブカードとロイヤルティカードこのレポートでは、法人向けインセンティブカードの詳細な市場ダイナミクスを提供しています。大きく分けて、消費者向けインセンティブカード、従業員向けインセンティブカード、販売・パートナー向けインセンティブカードの3つのカテゴリーに分類しています。カテゴリー別、機能属性別(オープンループ、クローズドループ)、企業の消費者セグメント別(小規模ビジネス、中規模ビジネス、エンタープライズビジネス)の市場規模と予測を詳述しています。

- デジタルギフトカード(e-gift card)の分析。デジタルギフトカードの市場規模と予測を、小売店と法人の購入者別に分類しています。また、機会別のギフトカード消費額を掲載しています(小売:祭り・特別なお祝いの日、節目のお祝い、自分で使う、その他、法人向けインセンティブカード:消費者向けインセンティブカード、従業員向けインセンティブカード、販売・パートナー向けインセンティブカード)。さらに、企業規模別のデジタルギフトカードの導入状況も掲載しています。

- オープンループとクローズドループ。消費者セグメントにおけるオープンループおよびクローズドループのギフトおよびインセンティブカード分野の機会を評価するために、市場推定値と予測値を提供しています。

- 消費者の態度と行動。独自の調査結果をもとに、年齢、性別、所得レベル別の消費額など、ギフトカードのダイナミクスに関連する主要なKPIを特定・解釈しています。また、主要な小売業において、消費者が現在どのようにギフトカードを利用しているかを概観しています。

- 小売支出消費者の行動やギフトカード利用のダイナミクスの変化に関する詳細な洞察を提供するため、小売セクター(7セグメント)別に小売支出を分析しています。

- 小売店別マーケットシェアクローズドループギフトカードの主要小売店別の市場シェアを掲載しています。

- 流通チャネルの分析。オンラインとオフライン、1次代理店と3次代理店(他の小売業者の店舗を通じた販売)など、販売チャネル別の市場シェアを掲載しています。

ページTOPに戻る


目次

これは、10冊のカントリーレポートからなるバンドル商品です。

カントリーレポート1 - オーストラリア ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (Databook)
カントリーレポート2 インドネシア Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
国別レポート3 フィリピン ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (DATABOOK)
国別レポート 4 - シンガポール ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (Databook)
国別レポート5 タイ ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (DATABOOK)
国別レポート6 中国 ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (Databook)
国別レポート7 - 日本 ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (データブック)
国別レポート8 - インド ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (DATABOOK)
国別レポート9 - 韓国 ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (DATABOOK)
国別レポート 10 - マレーシア ギフトカードとインセンティブカードのマーケットインテリジェンス (Databook)
上記の地域別、国別レポートはすべて、以下の目次で構成されています。
1 ギフトへの支出総額分析
1.1 金額別ギフト支出総額 -- 市場規模と予測、2016-2025年
1.2 数量別ギフト支出総額 -- 2016-2025年の市場規模と予測
1.3 総ギフト支出の消費者セグメント別市場シェア分析、2016-2025年
1.4 製品カテゴリー別のギフト支出市場規模と予測分析
1.5 製品カテゴリー別のギフト支出市場シェア分析
1.6 ギフト支出総額の市場規模と予測トレンド分析:小売業別
1.7 小売業部門別ギフト支出総額市場シェア分析

2 小売業消費者のギフト支出分析
2.1 小売業消費者のギフト支出 -- 市場規模と予測、2016-2025年
2.2 小売業消費者のギフト支出市場分析:数量別、2016-2025年
2.3 小売業の消費者向けギフト支出市場規模・予測分析(製品カテゴリー別
2.4 製品カテゴリー別の小売消費者向けギフト支出市場シェア分析
2.5 小売業の消費者向けギフト支出の市場規模と予測トレンド分析:小売業別
2.6 小売業の消費者向けギフト支出総額の市場シェア分析:小売業別

3 企業の消費者向けギフト支出の分析
3.1 企業の消費者のギフト支出 -- 市場規模と予測、2016-2025年
3.2 企業の消費者のギフト支出市場分析(数量ベース)、2016-2025年
3.3 企業の消費者向けギフト支出の市場規模と予測分析(製品カテゴリー別
3.4 企業の消費者向けギフト支出市場シェアの製品カテゴリー別分析
3.5 法人消費者向け総ギフト支出の市場規模と予測トレンド分析(小売業別
3.6 法人消費者向け総ギフト支出の市場シェア分析:小売業部門別

4 ギフトカード支出の分析
4.1 ギフトカード支出の市場規模と予測、2016-2025年
4.2 ギフトカード支出市場分析:取引額・取引量別、2016-2025年
4.3 ギフトカード支出市場分析:Avg.3 ギフトカード支出市場分析:平均値と未使用値、2016年~2025年
4.4 ギフトカード消費市場シェア分析:消費者セグメント別
4.5 機能的属性によるギフトカード消費市場シェア分析
4.6 デジタルギフトカード支出の市場規模と予測、2016-2025年

5 デジタル・ギフトカード支出の分析
5.1 デジタルギフトカードの市場規模と予測、2016-2025年
5.2 デジタルギフトカードの用途別普及率、2016-2025年
5.3 小売業消費者向けデジタルギフトカード市場規模・予測、2016-2025年
5.4 小売業消費者のデジタルギフトカード支出市場シェア分析、2016-2025年
5.5 法人消費者向けデジタルギフトカードの市場規模・予測、2016-2025年
5.6 法人消費者向けデジタルギフトカード支出市場シェア分析、2016-2025年
5.7 法人消費者のデジタルギフトカード支出市場の企業規模別シェア分析
5.8 大企業セグメントのデジタルギフトカード支出分析
5.9 中堅企業セグメントのデジタル・ギフトカード支出分析

6 都市タイプ別ギフトカード消費額分析
6.1 都市タイプ別ギフトカード使用額市場シェア分析
6.2 ティア1都市セグメント-ギフトカード支出市場規模と予測、2016-2025年
6.3 第2層都市セグメント-ギフトカード支出市場規模と予測、2016-2025年
6.4 第3層都市セグメント-ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年

7 人口統計および購買行動別ギフトカード消費額シェア
7.1 年齢・収入・性別によるギフトカード消費額シェア
7.2 デジタル・ギフトカード消費額の年齢・収入・性別シェア
7.3 ギフトカード消費者の購買行動
7.4 企業タイプ別法人消費者ギフトカード支出額

8 小売業消費者ギフトカード支出分析
8.1 小売業の消費者向けギフトカード支出の市場規模と予測、2016-2025年
8.2 小売業消費者ギフトカード支出市場シェア分析:時節別、2016-2025年
8.3 機能属性別の小売消費者向けギフトカード支出市場のシェア分析
8.4 小売消費者向けデジタルギフトカード支出市場規模と予測、2016-2025年

9 機能属性別の小売消費者向けギフトカード支出分析
9.1 小売業消費者のギフトカード支出市場規模と予測 -- オープンループ対クローズドループ、2016-2025年
9.2 小売業消費者のオープンループ・ギフトカード支出市場規模と予測、2016年~2025年
9.3 小売業消費者のクローズド・ループ・ギフトカード支出市場規模と予測、2016-2025年
9.4 小売業消費者が購入したギフトカードの平均金額(機能属性別

10 小売業消費者のギフトカード支出分析(機会別
10.1 小売業消費者のギフトカード支出市場シェア分析、オケージョン別、2016-2025年
10.2 小売消費者のギフトカード支出市場規模と予測 -- 祭りと特別な祝賀日、2016-2025年
10.3 小売業の消費者向けギフトカード支出市場規模と予測 -- マイルストーンのお祝い、2016-2025年
10.4 小売業の消費者向けギフトカード支出市場規模・予測 -- 自分で使う, 2016-2025年
10.5 小売消費者向けギフトカード支出市場規模・予測 -- その他, 2016-2025年

11 企業の消費者向けギフトカード支出の分析
11.1 法人向けギフトカード支出の市場規模と予測、2016-2025年
11.2 法人向け消費者向けギフトカード支出市場の用途別シェア分析、2016-2025年
11.3 法人消費者向けギフトカード支出市場の機能属性別シェア分析
11.4 法人消費者向けデジタルギフトカード支出市場規模・予測、2016年~2025年

12 法人消費者向けギフトカード支出の機能属性別分析
12.1 法人消費者のギフトカード支出市場規模と予測 -- オープンループ対クローズドループ、2016-2025年
12.2 法人消費者向けオープンループ・ギフトカード支出市場規模・予測、2016年~2025年
12.3 法人消費者のクローズド・ループ・ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
12.4 法人消費者が購入したギフトカードの平均金額(機能属性別

13 法人消費者のギフトカード支出分析(機会別
13.1 法人消費者のギフトカード支出市場シェア分析、オケージョン別、2016-2025年
13.2 法人消費者向けギフトカード支出市場規模と予測 -- 従業員インセンティブ、2016-2025年
13.3 法人向け消費者向けギフトカード支出の市場規模と予測 -- 販売/チャネルインセンティブ、2016-2025年
13.4 法人向け消費者向けギフトカード支出の市場規模と予測 -- 消費者向けインセンティブ, 2016-2025年

14 法人向け消費者向けギフトカード支出の企業規模別分析
14.1 法人向け消費者向けギフトカード支出の企業規模別シェア分析
14.2 法人消費者-大企業セグメント-ギフトカード支出市場規模・予測、2016年~2025年
14.3 法人消費者-中規模セグメント-ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
14.4 法人消費者 - 小規模セグメント - ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年

15 法人消費者のギフトカード支出分析:企業規模別×機能属性別
15.1 大企業セグメントのギフトカード支出市場シェア分析(機能的属性別
15.2 中堅企業セグメントのギフトカード支出市場シェア分析(機能属性別
15.3 小規模セグメントのギフトカード支出市場シェア分析(機能属性別

16 ギフトカード支出の流通チャネル別分析
16.1 流通チャネル別ギフトカード支出市場規模・予測 -- オンライン vs. オフライン、2016-2025年
16.2 小売業消費者のギフトカード支出市場規模と流通チャネル別予測 -- オンライン vs. オフライン、2016-2025年
16.3 法人消費者向けギフトカード支出の市場規模・予測:流通チャネル別 -- オンライン vs. オフライン、2016-2025年
16.4 ギフトカード消費市場規模・予測:流通チャネル別--1次代理店販売 vs. 3次代理店販売、2016-2025年

17 小売業別ギフトカード支出分析
17.1 小売業部門別ギフトカード支出市場規模・予測、2016年~2025年
17.2 小売業によるギフトカード支出総額の市場シェア分析
17.3 小売業による売上高の増加
17.4 Eコマースとデパートのギフトカード支出市場規模と予測、2016-2025年
17.5 レストラン・バーのギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
17.6 スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアのギフトカード支出の市場規模と予測、2016-2025年
17.7 娯楽・ゲームギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
17.8 専門店ギフトカード支出の市場規模・予測、2016-2025年
17.9 健康・ウェルネスギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
17.10 旅行ギフトカード支出の市場規模・予測、2016-2025年

18 小売業消費者のギフトカード支出分析(小売セクター別
18.1 小売業の消費者 -- ギフトカード支出市場規模と予測、2016-2025年、小売業部門別
18.2 小売業消費者のギフトカード支出市場シェア分析:小売業部門別
18.3 小売消費者 -- Eコマース・デパートのギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
18.4 小売消費者 -- レストラン・バーのギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
18.5 小売消費者 -- スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアのギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
18.6 小売消費者 -- 娯楽・ゲームギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
18.7 小売消費者 -- 専門店ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
18.8 小売消費者 -- 健康・ウェルネスギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
18.9 小売業消費者 -- 旅行ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年

19 法人消費者向けギフトカード支出の小売業別分析
19.1 法人消費者--小売業部門別ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.2 法人消費者向けギフトカード支出市場の小売業部門別シェア分析
19.3 法人消費者 -- Eコマース・百貨店のギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.4 法人消費者 -- レストラン・バーのギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.5 法人消費者 -- スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアのギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.6 法人消費者 -- 娯楽・ゲームギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.7 法人消費者 -- 専門店ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.8 法人消費者 -- 健康・ウェルネスギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年
19.9 法人消費者 -- 旅行ギフトカード支出市場規模・予測、2016-2025年

20 クローズド・ループ・ギフトカードの上位小売店によるシェア分析

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The gift card market in Asia Pacific has witnessed significant growth in the past few years. Gift card industry has performed well, taking away market share from traditional gifting sector. The overall gift industry has been impacted by the COVID-19 pandemic. Going forward, the gift card market is expected to grow backed by increase in digitization as well as surge in online shopping. E-commerce market in the region has recorded significant growth in the recent years due to better internet connectivity and penetration across the region. The surge in internet penetration has led to digitization in the region. Moreover, this trend has accelerated due to COVID-19 as more and more retailers and merchants look to have a digital presence to cater to surge in online shopping.

Gift card issuers are targeting almost all major festivals across the world, be it Easter, Eid, Diwali, or Hanukkah. The trend has become more prominent in the Asia-Pacific region in the recent years, primarily due to the rising internet and smartphone penetration and a large young population. The growing demand from the millennial and Gen Z population for online gifting options such as e-gift cards are changing the entire dynamics of the gifting industry.

People are moving away from the traditional gifting options such as greeting cards or edibles to digital gift cards. For instance, there has been a rising demand for digital red envelope/packet (also known as, Yasui Qianas), a monetary gift, and a symbol of good luck in China. Since 2014, Tencent, a Chinese technology company offers digital red envelop in the country, which has recorded strong growth over the years.

The trend is quite similar in Singapore, India, and Indonesia where QR code-based gift cards are creating an alternative to the traditional cash based gift. The gift card is reloadable and can be accessed through mobile wallet app. Mobile wallet players are increasingly eyeing this high growth, high margin sector to drive profitability and acquire customers.

Rising mobile commerce and proximity payment is making it essential for retailers and fintech companies to introduce gift cards that can be integrated into mobile apps for making payment. This becomes more relevant as more consumers adopt contactless mobile payment due to COVID-19.

Several food and beverage retailers are making use of mobile gift card programs to drive revenues. In China, Starbucks is offering digital coffee gifts on mobile payment app such as WeChat. Users of the mobile payment app can buy digital gift cards for Starbucks either for themselves or friends and families as a gift on their birthdays and anniversaries. This integration of digital gift cards with WeChat is helping Starbucks to drive in-store traffic, resulting in incremental revenue.

The pandemic has also been affecting wellness studios, fitness centers, and gyms. Reduced footfall and limited new enrollments due to the pandemic is affecting these businesses in most of the countries. For instance, in May 2020, Curefit, an India based fitness startup downsized its operations in India and the UAE. To sustain in the present situation these players are now targeting corporates for bulk membership and offering gift cards, to gain market share.

This report details the impact of economic slowdown along with change in business and consumer sentiment due to disruption caused by Covid-19 outbreak on gift card industry.

Though growth of gift card industry has been impacted due to pandemic, there are certain segments which will gain market share. There are interesting trends emerging across various segments, which are expected to fundamentally reshape gift card industry dynamics. Despite near-term challenges, medium to long term growth story of gift cards remains strong.

This offering from PayNXT360 is a bundled offering, combining 10 country reports (Australia, Indonesia, Philippines, Singapore, Thailand, China, Japan, India, South Korea, Malaysia).

Country reports included in this bundled offering provide a detailed data centric analysis of gift cards and corporate incentive cards market along with consumer behaviour and retail spend dynamics. With over 200 KPIs at regional and country level, these reports provide comprehensive understanding of gift and incentive card market dynamics.

The report includes raw data along with structured dashboards, charts, and tables in an interactive Excel format.

This bundled offering includes regional and country level trend analyses across the following gift card segments:

• Total gift market: This report provides detailed view of overall spend on gifts, broken down by retail and consumer segments. For both retail and consumer segments, this report provides a breakdown of spend on gifts by product categories (13 segments) and retail sectors (7 segments).

• Gift cards: Drawing from proprietary survey results, this report provides in-depth analysis of opportunities in both open loop and closed loop prepaid gift card categories. Assesses consumer behaviour by type of consumer (retail and corporate – SMB, Mid-Tier, Large Enterprise), gifting occasion, digital gift card, and market share by retail sectors.

• Details six essential KPIs: number of cards in circulation, load value, unused value, average purchase value, average value per transaction, and value of transactions.

• Corporate incentive & loyalty cards: This report provides detailed market dynamics of corporate incentive cards, broadly segmented in three categories – consumer incentive card, employee incentive card, and sales / partner incentive card. It details market size and forecast at category level, by functional attribute (open loop and closed loop), and by corporate consumer segments (small scale business, mid-size business, and enterprise business).

• Digital gift card (e-gift card) analysis: Provides market size and forecast for digital gift cards, broken down by retail and corporate buyers. It also includes gift card spend by occasion (retail – festivals & special celebration days, milestone celebration, self-use, other; Corporate incentive cards –consumer incentive card, employee incentive card, and sales / partner incentive card). The report also includes digital gift card adoption by company size.

• Open loop and closed loop: Provides market estimates and forecasts to assess opportunities in open loop and closed loop gift and incentive card segments across consumer segments.

• Consumer attitude and behaviour: Drawing from proprietary survey results, this report identifies and interprets key KPIs related to gift card dynamics including spend by age, gender, and income level. In addition, it provides an overview of how consumers are currently using gift cards across key retail sectors.

• Retail spend: Breaks down retail spend across retail sectors (7 segments) to provide detailed insights on consumer behaviour and changing dynamics of gift card spend.

• Market share by retailer: Provides market share of closed loop gift cards by key retailers.

• Distribution channel analysis: Provides market share by distribution channel – online vs offline sales and 1st party vs 3rd party sales (sales through outlet of other retailers).



ページTOPに戻る


Table of Contents

This is a bundled offering, comprising 10 country reports.

Country Report 1 - Australia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 2 - Indonesia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 3 - Philippines Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 4 – Singapore Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 5 – Thailand Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 6 – China Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 7 – Japan Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 8 – India Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 9 – South Korea Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
Country Report 10 – Malaysia Gift Card and Incentive Card Market Intelligence (Databook)
All regional, and country reports mentioned above will have the following tables of contents:
1 Total Gift Spend Analyzer
1.1 Total Spend on Gift by Value -- Market Size and Forecast, 2016-2025
1.2 Total Spend on Gift by Volume -- Market Size and Forecast, 2016-2025
1.3 Total Gift Spend Market Share Analysis by Consumer Segment, 2016-2025
1.4 Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
1.5 Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
1.6 Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
1.7 Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector

2 Retail Consumer Gift Spend Analyzer
2.1 Retail Consumer Spend on Gift -- Market Size and Forecast, 2016-2025
2.2 Retail Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2016-2025
2.3 Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
2.4 Retail Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
2.5 Retail Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
2.6 Retail Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector

3 Corporate Consumer Gift Spend Analyzer
3.1 Corporate Consumer Spend on Gift -- Market Size and Forecast, 2016-2025
3.2 Corporate Consumer Gift Spend Market Analysis by Volume, 2016-2025
3.3 Corporate Consumer Gift Spend Market Size and Forecast Analysis by Product Category
3.4 Corporate Consumer Gift Spend Market Share Analysis by Product Category
3.5 Corporate Consumer Total Gift Spend Market Size and Forecast Trend Analysis by Retail Sector
3.6 Corporate Consumer Total Gift Spend Market Share Analysis by Retail Sector

4 Gift Card Spend Analyzer
4.1 Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
4.2 Gift Card Spend Market Analysis by Transaction Value and Volume, 2016-2025
4.3 Gift Card Spend Market Analysis by Avg. Value and Unused Value, 2016-2025
4.4 Gift Card Spend Market Share Analysis by Consumer Segment
4.5 Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
4.6 Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

5 Digital Gift Card Spend Analyzer
5.1 Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2016-2025
5.2 Digital Gift Card Penetration by Occasion, 2016-2025
5.3 Retail Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2016-2025
5.4 Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2016-2025
5.5 Corporate Consumer Digital Gift Card Market Size and Forecast, 2016-2025
5.6 Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2016-2025
5.7 Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
5.8 Large Enterprise Segment Digital Gift Card Spend Analysis
5.9 Mid-Tier Segment Digital Gift Card Spend Analysis

6 Gift Card Spend Analysis by City Type
6.1 Gift Card Spend Market Share Analysis by City Type
6.2 Tier 1 Cities Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
6.3 Tier 2 Cities Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
6.4 Tier 3 Cities Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

7 Gift Card Spend Share by Demographics and Purchase Behaviour
7.1 Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
7.2 Digital Gift Card Spend Share by Age, Income, and Gender
7.3 Gift Card Consumer Purchase Behaviour
7.4 Corporate Consumer Gift Card Spend by Company Type

8 Retail Consumer Gift Card Spend Analyzer
8.1 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
8.2 Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2016-2025
8.3 Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
8.4 Retail Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

9 Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
9.1 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Open Loop vs. Closed Loop, 2016-2025
9.2 Retail Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
9.3 Retail Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
9.4 Retail Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute

10 Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
10.1 Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2016-2025
10.2 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Festivals & Special Celebration Days, 2016-2025
10.3 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Milestone Celebration, 2016-2025
10.4 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Self-Use, 2016-2025
10.5 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Other, 2016-2025

11 Corporate Consumer Gift Card Spend Analyzer
11.1 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
11.2 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2016-2025
11.3 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
11.4 Corporate Consumer Digital Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

12 Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Functional Attribute
12.1 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Open Loop vs. Closed Loop, 2016-2025
12.2 Corporate Consumer Open Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
12.3 Corporate Consumer Closed Loop Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
12.4 Corporate Consumer Average Value of Gift Card Purchased by Functional Attribute

13 Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Occasion
13.1 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Occasion, 2016-2025
13.2 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Employee Incentive, 2016-2025
13.3 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Sales / Channel Incentive , 2016-2025
13.4 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast -- Consumer Incentive, 2016-2025

14 Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size
14.1 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Company Size
14.2 Corporate Consumer - Large Enterprise Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
14.3 Corporate Consumer - Mid-Tier Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
14.4 Corporate Consumer - Small Scale Segment - Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

15 Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Company Size X Functional Attribute
15.1 Large Enterprise Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
15.2 Mid-Tier Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute
15.3 Small Scale Segment Gift Card Spend Market Share Analysis by Functional Attribute

16 Gift Card Spend Analysis by Distribution Channel
16.1 Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel -- Online vs. Offline, 2016-2025
16.2 Retail Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel -- Online vs. Offline, 2016-2025
16.3 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel -- Online vs. Offline, 2016-2025
16.4 Gift Card Spend Market Size and Forecast by Distribution Channel -- 1st Party Sales vs. 3rd Party Sales, 2016-2025

17 Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
17.1 Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2016-2025
17.2 Total Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
17.3 Sales Uplift by Retail Sector
17.4 Ecommerce & Department Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
17.5 Restaurants & Bars Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
17.6 Supermarket, Hypermarket, Convenience Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
17.7 Entertainment & Gaming Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
17.8 Specialty Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
17.9 Health & Wellness Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
17.10 Travel Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

18 Retail Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
18.1 Retail Consumer -- Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2016-2025
18.2 Retail Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
18.3 Retail Consumer -- Ecommerce & Department Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
18.4 Retail Consumer -- Restaurants & Bars Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
18.5 Retail Consumer -- Supermarket, Hypermarket, Convenience Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
18.6 Retail Consumer -- Entertainment & Gaming Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
18.7 Retail Consumer -- Specialty Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
18.8 Retail Consumer -- Health & Wellness Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
18.9 Retail Consumer -- Travel Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

19 Corporate Consumer Gift Card Spend Analysis by Retail Sector
19.1 Corporate Consumer -- Gift Card Spend Market Size and Forecast by Retail Sector, 2016-2025
19.2 Corporate Consumer Gift Card Spend Market Share Analysis by Retail Sector
19.3 Corporate Consumer -- Ecommerce & Department Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
19.4 Corporate Consumer -- Restaurants & Bars Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
19.5 Corporate Consumer -- Supermarket, Hypermarket, Convenience Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
19.6 Corporate Consumer -- Entertainment & Gaming Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
19.7 Corporate Consumer -- Specialty Stores Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
19.8 Corporate Consumer -- Health & Wellness Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025
19.9 Corporate Consumer -- Travel Gift Card Spend Market Size and Forecast, 2016-2025

20 Closed Loop Gift Card Market Share Analysis by Top Retailers

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート


よくあるご質問


PayNXT360社はどのような調査会社ですか?


PayNXT360は世界の決済技術やクレジットカードなど、決済関連市場を調査し、世界や主要国/地域別の最新情報や市場データを提供しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る