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マーケットデータ:自動運転技術


Market Data: Automated Driving Technologies

高度自動運転(AD)システムの開発は予想以上に困難であることが判明しており、高度自動運転車(HAV)が数百万台規模で導入されるのは2020年代後半に入ると予想されています。しかし、今後数年のうちに、より... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
Guidehouse (旧Navigant Research)
ガイドハウス
2022年6月10日 US$3,950
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36 74 英語

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サマリー

高度自動運転(AD)システムの開発は予想以上に困難であることが判明しており、高度自動運転車(HAV)が数百万台規模で導入されるのは2020年代後半に入ると予想されています。しかし、今後数年のうちに、より高性能な先進運転支援システム(ADAS)を追加し、部分的な自動運転システムの利用可能性を従来の自動車に拡大しようという動きが強まっています。
 
HAV向けに開発されたコアセンシング技術やコンピューティングプラットフォームの多くがADASに適用され、部品サプライヤーはHAV向けに行った投資の一部を回収し始め、より安全な車を実現する市場を提供します。イメージングレーダー、赤外線カメラ、近距離ライダーなどのセンサーで強化されたADASは、より高性能な自動緊急ブレーキと衝突回避を提供することができます。また、当初ADAS用に開発されたコンピュート・プラットフォームを新しい電気アーキテクチャに統合することで、OTA(Over-the-Air Update)などの機能を実現することができます。コロナウイルスのパンデミック後、社会的な距離感が不定期に続く中で、配送も経済の成長分野となることが予想されます。自動配送ボットには、これらと同じ技術が多く必要になるでしょう。従来の車両と新しい配送車両にADの基盤技術を活用することで、ADへの巨額の投資を早期に回収することが可能になると考えられます。ADの成熟に伴い、必要とされるセンサーの量は増え続けるでしょう。
 
本レポートでは、主要なセンシング技術と計算プラットフォームの市場を調査し、2030年までの様々なレベルの自動化の売り上げについて世界と地域の市場予測を示しています。消費者販売に使用されるLDVや宅配ボット、貨物/物品配送や乗客のための商用車に関するデータを掲載しています。
 
 
主な質問
  • 運転支援車や自動運転車向けの知覚システムの市場規模はどの程度か?
  • アシストや自動運転の各レベルで使用されると予想されるセンサーの種類とその数は?
  • 各自動化レベルにおいて、どの程度の冗長性が必要とされるか、またどのコンポーネントが冗長性を必要とするか?
  • 各アシストやオートメーションレベルでは、どのような種類のセンサーを使用することが想定されていますか?
  • 各アシストまたはオートメーションレベルでは、どれくらいのコンピュートプラットフォームの性能が必要ですか?
 
このレポートが必要な人
  • 自動車メーカー
  • 自動車産業サプライヤー
  • 保険会社
  • 商用車管理者
  • タクシー事業者
  • モビリティサービスプロバイダー
  • 都市管理者
  • 政府機関
  • カーシェアリング会社
  • ライドヘイリング事業者
  • 交通事業者
  • 車両サービスプロバイダー
  • 投資家コミュニティ
 
 


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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1 市場概要
1.2 対象範囲
1.3 市場予測
2. 市場の課題
2.1 自動運転車の導入状況
2.1.1 下位レベルの自動運転と先進運転支援システム
2.1.2 配達ボット
2.1.3 技術的課題
2.1.3.1 ネットワーク化
2.1.3.2 技術の成熟度
2.1.3.2.1 カメラ
2.1.3.2.2 レーダー
2.1.3.2.3 ライダー
2.1.3.2.4 サーマルイメージング
2.1.3.3 消費電力
3. データの前提
3.1 全体予報のモデル化
3.2 センシング
3.3 コンピュート・プラットフォーム
4. 市場予測
4.1 はじめに
4.1.1 軽量ADビークル予測
4.1.2 配達ボット
4.2 センシング
4.2.1 カメラ
4.2.2 レーダー
4.2.3 ライダー
4.2.4 サーマルイメージング
4.3 コンピューティング・プラットフォーム
4.3.1 ローパフォーマンス・コンピュート・プラットフォーム
4.3.2 ミディアムパフォーマンス・コンピュート・プラットフォーム
4.3.3 ハイパフォーマンス・コンピュート・プラットフォーム
4.4 結論と提言
5. 頭字語・略語一覧
6. 目次
7. 図表一覧
8. 調査対象範囲、出典・方法、注釈
 
LIST OF CHARTS AND FIGURES
センサータイプ別年間販売台数、世界市場:2020-2030年
LDV世界販売台数予測 2005-2030*
レベル4以上のLDVの地域別年間導入台数(世界市場):2020-2030年
LD AD Vehicleのレベル別年間導入台数(世界市場:2020年〜2030年
デリバリーボットの地域別年間導入台数(世界市場:2020-2030年
センサータイプ別年間出荷台数、世界市場:2020-2030年
レベル別カメラ年間導入台数、世界市場:2020-2030年
短距離レーダーのレベル別年間導入量、世界市場:2020-2030年
レベル別中・長距離レーダーの年間出荷台数、世界市場:2020-2030年
レベル別イメージングレーダーの年間台数、世界市場:2020-2030年
短距離ライダーのレベル別年額推移(世界市場:2020-2030年
レベル別ロングレンジライダーの年額推移(世界市場:2020-2030年
サーマルイメージング(レベル別)(世界市場:2020-2030年
低性能コンピュート・プラットフォーム:レベル別(世界市場:2020-2030年
中性能コンピュートプラットフォーム:レベル別、世界市場:2020-2030年
ハイパフォーマンス・コンピュートプラットフォーム(レベル別)世界市場:2020-2030年
COVID-19影響後の地域別LDV年間販売台数(世界市場:2020-2030年
ADレベル3LDVの地域別年間販売台数 (世界市場:2020-2030年)
ADレベル2LDVの地域別年間販売台数(世界市場:2020-2030年
ADレベル1LDVの地域別年間販売台数(世界市場:2020年〜2030年
低性能コンピュート・プラットフォームの地域別販売台数(世界市場:2020年〜2030年
中性能コンピュート・プラットフォーム:地域別、世界市場:2020〜2030年
ハイパフォーマンス・コンピュート・プラットフォームの地域別、世界市場:2020-2030年
ミシガン州アナーバーでテスト中のRefraction AIデリバリーボット
NVIDIA Drive AGX Orinプロセッサーファミリー
Xpeng Motors P7 XPILOT 3.0(エクスペング モーターズ P7 XPILOT 3.0
 
 
LIST OF TABLES
COVID-19影響後の地域別LDV年間販売台数、世界市場:2020-2030年
地域別レベル4以上LDVの年間導入台数、世界市場:2020-2030年
レベル3LDVの地域別年間販売台数(世界市場:2020年〜2030年
レベル2LDVの地域別販売台数(世界市場):2020〜2030年
ADレベル1LDVの地域別年間販売台数(世界市場:2020-2030年
デリバリーボットの地域別年間導入台数(世界市場:2020-2030年
レベル1カメラの地域別年間販売台数(世界市場:2020-2030年
レベル1短距離レーダーの地域別年間導入台数:世界市場:2020-2030年
レベル1中・長距離レーダーの地域別年間導入量:世界市場:2020-2030年
レベル1イメージングレーダーの地域別年間使用量(世界市場:2020-2030年*)
レベル1短距離ライダーの地域別年間使用量(世界市場:2020-2030年
レベル1ロングレンジライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年*)の推移
レベル1赤外線カメラの地域別年間出荷台数:世界市場:2020-2030年
レベル2カメラの地域別年間導入台数(世界市場:2020-2030年
レベル2短距離レーダーの地域別出荷台数(世界市場:2020-2030年
レベル2中・長距離レーダーの地域別年間導入量:世界市場:2020-2030年
レベル2イメージングレーダーの地域別年間使用量(世界市場:2020-2030年
レベル2短距離ライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年
レベル2長距離ライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年
レベル2赤外線カメラの地域別年間出荷台数:2020-2030年
レベル3カメラの地域別出荷台数(世界市場:2020年〜2030年
レベル3短距離レーダーの地域別出荷台数(世界市場:2020-2030年
レベル3中・長距離レーダーの地域別年間導入量:世界市場:2020-2030年
レベル3イメージングレーダーの地域別年間使用量(世界市場:2020-2030年
レベル3短距離ライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年
レベル3ロングレンジライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年
レベル3サーマルイメージングの地域別年間使用量:世界市場:2020-2030年
レベル4カメラの地域別出荷台数(世界市場:2020-2030年
レベル4短距離レーダーの地域別出荷台数(世界市場:2020-2030年
レベル4中・長距離レーダーの地域別年間導入量:世界市場:2020-2030年
レベル4イメージングレーダーの地域別年間使用量(世界市場:2020-2030年
レベル4短距離ライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年
レベル4長距離ライダーの地域別年間導入量(世界市場:2020-2030年
レベル4サーマルイメージングの地域別年間導入台数(世界市場:2020-2030年
宅配ボットカメラの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
短距離レーダーの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
ボット中・長距離レーダーの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
宅配BOTイメージングレーダーの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
短距離ライダーの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
長距離ライダーの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
サーマルイメージングの地域別年間出荷台数(世界市場:2020-2030年
センサータイプ別年間出荷台数、世界市場:2020-2030年
低性能コンピュートプラットフォームの地域別構成比、世界市場:2020-2030年
中性能コンピュートプラットフォーム:地域別、世界市場:2020-2030年
ハイパフォーマンスコンピューティングプラットフォーム:地域別、世界市場:2020-2030年
ローパフォーマンスコンピュートプラットフォーム(レベル別)、世界市場:2020-2030年
中性能コンピュートプラットフォーム(レベル別)、世界市場:2020-2030年
ハイパフォーマンスコンピュートプラットフォーム(レベル別)、世界市場:2020-2030年
 

 

 

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Summary

本レポートでは、主要なセンシング技術と計算プラットフォームの市場を調査し、2030年までの様々な自動化レベルの売上を世界と地域の市場予測として提供しています。消費者販売に使用されるLDVや宅配ボット、貨物/物品配送や乗客のための商用車に関するデータを提供しています。
 
 
Report Description
The development of highly automated driving (AD) systems has proven to be a bigger challenge than expected, and highly automated vehicles (HAVs) are not expected to be deployed at scale in the millions of units until well into the second half of the 2020s. However, there is an increasing push to add more capable advanced driver assist systems (ADAS) and expand availability of partially automated systems to conventional vehicles in the next few years.
 
Much of the core sensing technology and compute platforms initially developed for HAVs are being adapted to ADAS, providing a market for component suppliers to begin to recoup some of the investment made for HAVs and enabling safer vehicles. ADAS enhanced with sensors such as imaging radar, thermal imaging, and short-range lidar can provide more capable automatic emergency braking and crash avoidance. The integration of compute platforms initially developed for AD into new electrical architectures can also enable functions such as over-the-air updates. In the wake of the coronavirus pandemic, deliveries are also expected to be a growing sector of the economy as social distancing persists for an indeterminate period. Automated delivery bots will require many of these same technologies. Leveraging the underlying technologies for AD across the conventional vehicle fleet and new delivery vehicles will likely enable an earlier return on the massive investment already made in AD. As AD matures, the volumes of sensors required will continue to grow.
 
This Guidehouse Insights report examines the market for the main sensing technologies and compute platforms and provides global and regional market forecasts of sales at various levels of automation through 2030. Data is provided for LDVs and delivery bots used for consumer sales and commercial vehicles for cargo/goods delivery or passengers.
 
 
KEY QUESTIONS ADDRESSED
  • How big is the market for perception systems for driver assist and automated vehicles?
  • What types of sensors are expected to be used at each level of assist or automation and how many are required?
  • How much redundancy will be required and which components will require redundancy at each automation level?
  • Which sensor types are expected to be used at each assist or automation level?
  • How much compute platform performance is required at each assist or automation level?
 
 
WHO NEEDS THIS REPORT
  • Vehicle manufacturers
  • Automotive industry suppliers
  • Insurance companies
  • Commercial fleet managers
  • Taxi operators
  • Mobility service providers
  • City managers
  • Government agencies
  • Car sharing companies
  • Ride-hailing companies
  • Transit providers
  • Vehicle service providers
  • Investor community


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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1   Market Overview
1.2   Scope
1.3   Market Forecast
2. Market Issues
2.1   Automated Vehicle Adoption
2.1.1   Lower Level Automation and Advanced Driver Assist Systems
2.1.2   Delivery Bots
2.1.3   Technology Issues
2.1.3.1   Networking
2.1.3.2   Technology Maturity
2.1.3.2.1   Cameras
2.1.3.2.2   Radar
2.1.3.2.3   Lidar
2.1.3.2.4   Thermal Imaging
2.1.3.3   Power Consumption
3. Data Assumptions
3.1   Overall Forecast Modelling
3.2   Sensing
3.3   Compute Platforms
4. Market Forecasts
4.1   Introduction
4.1.1   Light Duty AD Vehicle Forecast
4.1.2   Delivery Bots
4.2 Sensing
4.2.1   Cameras
4.2.2   Radar
4.2.3   Lidar
4.2.4   Thermal Imaging
4.3   Compute Platforms
4.3.1   Low Performance Compute Platforms
4.3.2   Medium Performance Compute Platforms
4.3.3   High Performance Compute Platforms
4.4   Conclusions and Recommendations
5. Acronym and Abbreviation List
6. Table of Contents
7. Table of Charts and Figures
8. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes
 
LIST OF CHARTS AND FIGURES
Annual Volumes by Sensor Type, World Markets: 2020-2030
Global LDV Sales Forecast: 2005-2030*
Annual AD Level 4+ LDV Deployments by Region, World Markets: 2020-2030
Annual LD AD Vehicle Deployments by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Deployments by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Volumes by Sensor Type, World Markets: 2020-2030
Annual Camera Volumes by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Short-Range Radar Volumes by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Medium/Long-Range Radar Volumes by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Imaging Radar by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Short-Range Lidar by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Long-Range Lidar by Level, World Markets: 2020-2030
Annual Thermal Imaging by Level, World Markets: 2020-2030
Low Performance Compute Platforms by Level, World Markets: 2020-2030
Medium Performance Compute Platforms by Level, World Markets: 2020-2030
High Performance Compute Platforms by Level, World Markets: 2020-2030
Annual LDV Unit Sales by Region After COVID-19 Impact, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 3 LDV Sales by Region, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 2 LDV Sales by Region, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 1 LDV Sales by Region, World Markets: 2020-2030
Low Performance Compute Platforms by Region, World Markets: 2020-2030
Medium Performance Compute Platforms by Region, World Markets: 2020-2030
High Performance Compute Platforms by Region, World Markets: 2020-2030
Refraction AI Delivery Bot Testing in Ann Arbor, Michigan
NVIDIA Drive AGX Orin Processor Family
Xpeng Motors P7 XPILOT 3.0
 
 
 
LIST OF TABLES
Annual LDV Unit Sales by Region After COVID-19 Impact, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 4+ LDV Deployments by Region, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 3 LDV Sales by Region, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 2 LDV Sales by Region, World Markets: 2020-2030
Annual AD Level 1 LDV Sales by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Deployments by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 1 Camera Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 1 Short-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 1 Medium/Long-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 1 Imaging Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030*
Annual Level 1 Short-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 1 Long-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030*
Annual Level 1 Thermal Imaging Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 2 Camera Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 2 Short-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 2 Medium/Long-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 2 Imaging Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 2 Short-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 2 Long-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030*
Annual Level 2 Thermal Imaging Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Camera Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Short-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Medium/Long-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Imaging Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Short-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Long-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 3 Thermal Imaging Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Camera Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Short-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Medium/Long-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Imaging Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Short-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Long-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Level 4 Thermal Imaging Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Camera Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Short-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Medium/Long-Range Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Imaging Radar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Short-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Long-Range Lidar Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Delivery Bot Thermal Imaging Volumes by Region, World Markets: 2020-2030
Annual Volumes by Sensor Type, World Markets: 2020-2030
Low Performance Compute Platforms by Region, World Markets: 2020-2030
Medium Performance Compute Platforms by Region, World Markets: 2020-2030
High Performance Compute Platforms by Region, World Markets: 2020-2030
Low Performance Compute Platforms by Level, World Markets: 2020-2030
Medium Performance Compute Platforms by Level, World Markets: 2020-2030
High Performance Compute Platforms by Level, World Markets: 2020-2030

 

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