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ポーランド プレハブ建築物産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2021年~2026年


Poland Prefabricated Buildings Industry - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2021 - 2026)

ポーランドのプレハブ建築業界は、予測期間中に4%以上のCAGRで成長すると見込まれています。発展途上国の工業化、都市化、急速な人口増加により、プレハブ建築物市場は予測期間中に成長が見込まれています。プレ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

ポーランドのプレハブ建築業界は、予測期間中に4%以上のCAGRで成長すると見込まれています。発展途上国の工業化、都市化、急速な人口増加により、プレハブ建築物市場は予測期間中に成長が見込まれています。プレハブ建築のプロセスは、建設業界全体を完全に変えました。従来の建設方法に比べて効率が良く、30~50%早く完成させることができます。さらに、プレハブ建築は、グリーンビルディングや持続可能な建設プロセスに対する消費者の嗜好の高まりにより、成長の機会が十分にあるでしょう。

COVID-19パンデミックの発生により、ポーランド全土の建設業界の業者や契約者は深刻な不確実性にさらされています。いくつかの建設会社は、ロックダウンや制限のためにプロジェクトを停止しました。しかし、病院や検疫部門での緊急の必要性から、プレハブ資材の需要が増加しました。伝統的な建築には多くの労働力が必要とされるため、パンデミックの際にはプレハブ建築を選択することが最適な解決策となりました。ターンキー方式の住宅ソリューションへの移行が進んでいることから、ポーランドのプレハブ住宅市場は今後も拡大すると予想されています。さらに、準備や同意の手続きが容易であることから、プレハブ住宅の需要が高まると考えられます。

主な市場動向

ポーランドではプレハブ住宅の需要が増加

ポーランドでは現在、他の欧州地域に比べてプレハブ住宅の普及率は低いと想定されていますが、今後は2026年までの堅調な成長に支えられ、多少のキャッチアップ効果が期待されています。プレハブ住宅の需要は、ヨーロッパのすべての地域において、利便性と安心感(保証の提供)に対する需要の高まりによって牽引されると予想されます。プレハブファミリー住宅の市場価値は、以下の理由により、数量の伸びを上回るペースで成長すると予想されます。 - 平均価格が20-30%高いターンキーソリューション(より付加価値の高いもの)や床材へのシフト - 全欧州地域での賃金水準の上昇による有利な価格傾向。ポーランドにおけるプレハブ住宅の成長は、従来のファミリー住宅市場を上回ると予想されます。

ポーランドでは人件費が上昇中

ポーランド政府は、全国最低賃金を15%、雇用者の社会保険料を10%と大幅に引き上げました。これらの措置により、小規模な建設会社や自営業者の負担が大きくなった。大規模な建設会社では、従業員資本計画(PPK)や従業員年金計画(PPE)を実施する必要が出てきました。中小の建設会社は、労働者に最低賃金を支払っていることが多いため、賃金の引き上げは最も大きな影響を与えます。250人以上の従業員を抱える大企業は、通常、法定最低賃金よりも高い賃金を支払っている。にもかかわらず、大企業が間接的な影響を受けるのは、これらの企業が通常、下請け業者を雇って価格を上げるからである。建設業界では、ウクライナ人労働者が他の国、特にドイツや、最近経済が好転して賃金が急上昇しているウクライナに戻って、より有利な仕事を見つけるのではないかと懸念している。

競争状況

市場は比較的細分化されている。ポーランドのプレハブ建築市場には、国内企業だけでなく、海外企業も参入しています。各社とも技術革新に注力しています。一部のサプライヤーは、完全にカスタマイズされた木製のプレハブ構造を提供しています。新規参入者にとっては、高額な資本金と急速な技術進歩が重要な参入障壁となっています。競争の激化により、ターンキーソリューションや軽量セラミックハウスなど、多くの革新的で高度なソリューションが市場に登場しています。

したがって、持続可能性の達成、他地域への拡大、国内需要の回復が企業にとって重要な要素となります。企業は、効果的な生産技術を導入することで、製品コストを最小限に抑え、関連するリスクを軽減し、収益性を高めることができます。主なプレイヤーは、Containex、Unihouse、Thomas Beton、Styrobud、Pepebeです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場に関する考察
4.1 現在の市場の状況
4.2 技術的動向
4.3 プレハブ建築物産業のサプライチェーン/バリューチェーン分析に関する洞察
4.4 プレハブ建築物産業で使用されるさまざまな構造の概要
4.5 プレハブ建築物産業のコスト構造分析
4.6 COVID-19の市場への影響
4.7 プレハブ建築物の建設に使用される様々なタイプの材料に関する洞察

5 市場力学
5.1 推進要因
5.2 制約要因
5.3 機会
5.4 ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者のバーゲニングパワー
5.4.2 消費者・購買者の交渉力(バーゲニングパワー
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競合他社との競争の激しさ

6 マーケット・セグメンテーション
6.1 アプリケーション別
6.1.1 住宅
6.1.2 商業用
6.1.3 産業用

7 競争環境
7.1 概要
7.2 会社概要
7.2.1 コンテイネックス
7.2.2 ユニハウス
7.2.3 トーマス・ベトン
7.2.4 スタイロバッド
7.2.5 ペペベ
7.2.6 MCMプロジェクト
7.2.7 ブディゾル
7.2.8 プロロジス
7.2.9 ユニメックス
7.2.10 マブド※1

8 市場機会と将来のトレンド

9 APPENDIX
9.1 マークロ経済指標(部門別GDP内訳、建設業の経済貢献度など
9.2 建設資材の主な生産、消費、輸出、輸入の統計

 

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Summary

Poland's prefabricated buildings industry is expected to grow at a CAGR of over 4% during the forecasted period. Due to the industrialization, urbanization, and rapid population growth of the developing economy, the prefabricated building market is expected to witness growth during the forecast period. The prefabrication process of building has completely changed the entire construction industry. They are more efficient and can be completed 30-50% faster than traditional construction methods. Additionally, prefabricated construction will have ample opportunities to grow due to rising consumer preferences for green buildings and sustainable construction processes.

The outbreak of the COVID-19 pandemic has led to severe uncertainty for vendors and contractors in the construction industry across Poland. Several construction companies shut down their projects due to lockdown and restrictions. However, due to immediate requirements for hospitals and quarantine sectors, the demand for prefabricated materials witnessed an increase. Since a high workforce is required for traditional construction, opting for prefabricated buildings came out as an optimum solution during the pandemic. With the increasing shift toward turnkey housing solutions, the prefabricated housing market expects to pick across Poland. Moreover, the ease of preparation and consent procedures are likely to boost the demand for prefabricated houses.

Key Market Trends

Demand for Prefabricated Houses is Increasing in Poland

In Poland, prefabricated housing is currently assumed to be less popular than in other European regions, with some catch-up effect anticipated going forward, underpinned by strong growth until 2026. Demand for prefabricated houses is expected to be driven by a growing demand for convenience and security (provision of guarantee) across all European regions. The market value of prefabricated family housing is expected to grow faster than volume growth due to – shift towards turnkey solutions with 20-30% higher average prices (greater value-added) and floor-covering – favorable pricing trends due to growing wage levels across all European regions. Prefabricated housing growth in Poland is expected to outpace the traditional family housing market.

Labour Cost is Rising in Poland

The Polish government significantly increased the national minimum wage by 15% and increased employer social insurance contributions by 10%. These measures have placed a greater burden on smaller construction companies and self-employed individuals. Large construction companies now need to implement employee capital plans (PPK) or employee pension plans (PPE). The wage increase has the biggest impact on small and medium-sized construction companies because they often pay workers the minimum wage. Larger companies with 250 or more employees usually pay higher than the legal minimum wage. Despite this, large companies still have an indirect impact, because these companies usually hire subcontractors to increase prices. The construction sector is concerned that the Ukrainian workers will find more lucrative work in other countries, specifically Germany, or even back in the Ukraine which has recently witnessed an economic upturn and rapid growth in wages.

Competitive Landscape

The market is relatively fragmented. There are several international as well as domestic companies present in Poland's prefabricated buildings market. Companies are focusing on technological innovation. Some suppliers are providing fully customized wooden prefabricated structures. High capital requirements and rapid technological advancement are important barriers to entry for new participants. Intensified competition has led to the emergence of many innovative and advanced solutions on the market, such as turnkey solutions and lightweight ceramic houses.

Therefore, achieving sustainability, expanding to other regions, and restoring domestic demand are important factors for companies. Companies can implement effective production technologies to minimize product costs and reduce related risks, thereby increasing profitability. Major players are Containex, Unihouse, Thomas Beton, Styrobud, and Pepebe.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the Prefabricated Buildings Industry
4.4 Brief on Different Structures Used in the Prefabricated Buildings Industry
4.5 Cost Structure Analysis of the Prefabricated Buildings Industry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market
4.7 Insights on Different Types of Materials used in Prefabricated Buildings Construction

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Application
6.1.1 Residential
6.1.2 Commercial
6.1.3 Industrial

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Containex
7.2.2 Unihouse
7.2.3 Thomas Beton
7.2.4 Styrobud
7.2.5 Pepebe
7.2.6 MCM Project
7.2.7 Budizol
7.2.8 Prologis
7.2.9 Unimex
7.2.10 Mabudo*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP breakdown by sector, Contribution of construction to economy, etc.)
9.2 Key Production, Consumption,Exports & import statistics of construction Materials

 

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