世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

タイ旅行用品小売:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Thailand Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

タイの旅行小売市場規模は2024年に1,544億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,141億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.75%で推移すると予測される。 主なハ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

タイの旅行小売市場規模は2024年に1,544億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,141億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.75%で推移すると予測される。

主なハイライト

  • タイは南アジアで最も経済的に影響力のある国のひとつである。何十年もの間、タイは観光と貿易の両面で重要な旅行国であった。タイは美に対する意識が高く、消費力のある戦略的でエキサイティングな市場である。可処分所得の増加やライフスタイルの改善により、国民の生活水準も向上している。
  • 観光客の継続的な増加が、今後数年間のタイ旅行小売業界の市場成長の引き金になると予想される主な要因の一つである。キング・パワー・インターナショナル・グループは、バンコクを拠点とするタイの旅行小売グループである。キング・パワー・インターナショナルは、世界有数の免税旅行小売業者である。国際ブランドの優れた品揃えを魅力的な価格で提供している。中国人やその他の国際的な消費者にハイクラスのサービスを提供している。
  • COVID-19パンデミックは、特に2020年第2四半期にタイの旅行小売市場に大きな影響を与えた。タイはコロナウイルスを食い止めるため、観光客の入国を大規模に制限した。2020年には約4,000万人の観光客の入国が見込まれていたが、入国できたのはわずか670万人だった。COVID後、旅行規制の緩和が予想され、市場は旅行小売の売上が着実に増加している。

タイのトラベルリテール市場動向

タイの観光産業の成長が市場を牽引

  • 観光産業の魅力の高まりが、タイの旅行小売市場の成長を促す主な要因となっている。数多くの観光地があること、快適な気候条件、高級ホテルがいくつもあること、数多くのレクリエーション活動があることなどが、世界中の観光客を魅了している。
  • タイにおける旅行小売市場の発展には、観光客の流入増加が重要な役割を果たすと予想される。旅行・観光客の増加により、アパレル、ファッション、食品、電化製品、ワイン・蒸留酒カテゴリーの需要が増加している。空港施設での旅行者による美容・パーソナルケア商品の需要も増加している。

都市人口の増加が市場を牽引

  • タイは都市人口が全人口の半分近くを占めている。都市部には若い人口が多いため、美容、ファッション、パーソナルケアといった商品のトラベルリテール需要が高まると予想される。都市化の進展とライフスタイルの変化は、市場に有利な機会をもたらすと予想される。
  • 大手ベンダーは、今後数年間で旅行小売業界の規模を拡大するため、特にこのエンドユーザー層向けに消費者向けビジネスを展開している。中間所得層の急増に伴い、彼らの支出傾向、旅行形態、プレミアムブランドへの需要も高まり、業界全体の旅行小売売上に拍車がかかるだろう。急速な開発と都市化は、インフラ整備を強化し、市場により良いアメニティへのアクセスを提供する。

タイ旅行小売業界の概要

調査対象となった市場は細分化された競争市場であり、各プレイヤーはより大きなシェアを獲得するために様々な面で競争している。オンラインプレゼンスを向上させ、新規顧客を獲得するための新たな戦略を模索するプレーヤーにより、消費者は市場の競争に新たな局面を与えている。本レポートでは、タイの旅行小売業界で事業を展開するKing Power、The Shilla Duty-Free、Jaidee Duty-Free、SIAM Gems Group、Leon Duty-Freeといった国際的な大手企業を取り上げている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 業界バリューチェーン分析
4.5 トラベルリテール分野を形成する政府規制に関する洞察
4.6 産業の魅力:ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入者の脅威
4.6.2 買い手/消費者の交渉力
4.6.3 サプライヤーの交渉力
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 美容・パーソナルケア
5.1.2 ワインとスピリッツ
5.1.3 タバコ
5.1.4 食品
5.1.5 ファッションアクセサリーとハードラグジュアリー
5.1.6 その他の製品タイプ
5.2 流通チャネル
5.2.1 空港
5.2.2 航空会社
5.2.3 フェリー
5.2.4 その他の流通チャネル(国境、繁華街)

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 キングパワー・インターナショナル・グループ
6.2.2 新羅免税店
6.2.3 レオン免税店
6.2.4 セントラルパタナ
6.2.5 ザ・モールグループ
6.2.6 ジャイディー免税店
6.2.7 SIAMジェムズグループ
6.2.8 パラダイス免税店
6.2.9 リージェント・プラザ・グループ
6.2.10 バンコクエアウェイズ
6.2.11 エアウェイズ・インターナショナル
6.2.12 タイの空港
6.2.13 JR免税店

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Thailand Travel Retail Market size is estimated at USD 154.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 214.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.75% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Thailand is one of the most economically influential countries in South Asia. For decades, Thailand has been an important country for travel, both tourism and trade. Thailand is a strategic and exciting market with great beauty awareness and spending power. There is an increase in the standards of living of the people, owing to higher disposable incomes and improvements in lifestyle.
  • The continuous increase in tourist arrivals is one of the key factors expected to trigger the Thailand travel retail industry market growth in the forthcoming years. The King Power International Group is a Thai travel retail group based in Bangkok. King Power International is one of the world's leading duty-free travel retailers. It offers an outstanding range of international brands at highly attractive prices. It offers high-class services to Chinese and other international consumers.
  • The COVID-19 pandemic had a major impact on Thailand's travel retail market, particularly in the second quarter of 2020, during which the government imposed a lockdown in March-May. Thailand imposed massive restrictions on visitor arrivals to stem the coronavirus. Some 40 million tourists were expected to arrive in 2020, but only 6.7 million managed to enter the kingdom. Post-COVID, with expected relaxations in travel restrictions, the market is experiencing a steady increase in travel retail sales.

Thailand Travel Retail Market Trends

Growth of the Tourism Industry in Thailand is Driving the Market

  • The growing attractiveness of the tourism industry is the prime factor driving the growth of the travel retail market in Thailand. Factors such as the presence of numerous tourism destinations, pleasant weather conditions, and the availability of several luxury hotels coupled with numerous recreational activities have attracted tourists worldwide.
  • The increasing influx of tourists is expected to play a crucial role in the development of the travel retail market in Thailand. Growth in travel and tourism has increased the demand for apparel, fashion, food items, electronics, and wines and spirits category. There has been a rise in the demand for beauty and personal care products by travelers at the airport facility.

Increase in Urban Population is Driving the Market

  • The urban population comprises nearly half of the total population in Thailand. The presence of a large young urban population is expected to augment the demand for travel retail sales of products such as beauty, fashion, and personal care. An increase in urbanization and lifestyle changes are expected to create lucrative opportunities in the market.
  • The leading vendors are developing consumer-focused businesses, especially for this end-user segment, to boost their travel retail industry size over the next few years. With the surge in middle-class median income, their expenditure trend, traveling mode, and demand for premium brands will also rise, fueling travel retail sales across the industry. Rapid development and urbanization will augment infrastructure development and offer access to better amenities in the market.

Thailand Travel Retail Industry Overview

The market studied is fragmented and competitive, with players competing on various fronts to gain a larger share of the market. With players looking into new strategies to improve their online presence and attract new clients, consumers have given the market's competition a new dimension. The report covers major international players like King Power, The Shilla Duty-Free, Jaidee Duty-Free, SIAM Gems Group, and Leon Duty-Free operating in Thailand's travel retail industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Insights on Government Regulations Shaping the Travel-Retail Sector
4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Beauty and Personal Care
5.1.2 Wines and Spirits
5.1.3 Tobacco
5.1.4 Eatables
5.1.5 Fashion Accessories and Hard Luxury
5.1.6 Other Product Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Airports
5.2.2 Airlines
5.2.3 Ferries
5.2.4 Other Distribution Channels (Borders, Downtown)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 King Power International Group
6.2.2 The Shilla Duty Free
6.2.3 Leon Duty Free
6.2.4 Central Pattana
6.2.5 The Mall Group
6.2.6 Jaidee Duty Free
6.2.7 SIAM Gems Group
6.2.8 Paradise Duty Free
6.2.9 Regent Plaza Group
6.2.10 Bangkok Airways
6.2.11 The Airways International
6.2.12 Airports of Thailand
6.2.13 JR Duty Free*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る