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タイ旅行用品小売:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Thailand Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

タイの旅行小売市場規模は2024年に1,544億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,141億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.75%で推移すると予測される。 主なハ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

タイの旅行小売市場規模は2024年に1,544億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,141億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は6.75%で推移すると予測される。

主なハイライト

  • タイは南アジアで最も経済的に影響力のある国のひとつである。何十年もの間、タイは観光と貿易の両面で重要な旅行国であった。タイは美に対する意識が高く、消費力のある戦略的でエキサイティングな市場である。可処分所得の増加やライフスタイルの改善により、国民の生活水準も向上している。
  • 観光客の継続的な増加が、今後数年間のタイ旅行小売業界の市場成長の引き金になると予想される主な要因の一つである。キング・パワー・インターナショナル・グループは、バンコクを拠点とするタイの旅行小売グループである。キング・パワー・インターナショナルは、世界有数の免税旅行小売業者である。国際ブランドの優れた品揃えを魅力的な価格で提供している。中国人やその他の国際的な消費者にハイクラスのサービスを提供している。
  • COVID-19パンデミックは、特に2020年第2四半期にタイの旅行小売市場に大きな影響を与えた。タイはコロナウイルスを食い止めるため、観光客の入国を大規模に制限した。2020年には約4,000万人の観光客の入国が見込まれていたが、入国できたのはわずか670万人だった。COVID後、旅行規制の緩和が予想され、市場は旅行小売の売上が着実に増加している。

タイのトラベルリテール市場動向

タイの観光産業の成長が市場を牽引

  • 観光産業の魅力の高まりが、タイの旅行小売市場の成長を促す主な要因となっている。数多くの観光地があること、快適な気候条件、高級ホテルがいくつもあること、数多くのレクリエーション活動があることなどが、世界中の観光客を魅了している。
  • タイにおける旅行小売市場の発展には、観光客の流入増加が重要な役割を果たすと予想される。旅行・観光客の増加により、アパレル、ファッション、食品、電化製品、ワイン・蒸留酒カテゴリーの需要が増加している。空港施設での旅行者による美容・パーソナルケア商品の需要も増加している。

都市人口の増加が市場を牽引

  • タイは都市人口が全人口の半分近くを占めている。都市部には若い人口が多いため、美容、ファッション、パーソナルケアといった商品のトラベルリテール需要が高まると予想される。都市化の進展とライフスタイルの変化は、市場に有利な機会をもたらすと予想される。
  • 大手ベンダーは、今後数年間で旅行小売業界の規模を拡大するため、特にこのエンドユーザー層向けに消費者向けビジネスを展開している。中間所得層の急増に伴い、彼らの支出傾向、旅行形態、プレミアムブランドへの需要も高まり、業界全体の旅行小売売上に拍車がかかるだろう。急速な開発と都市化は、インフラ整備を強化し、市場により良いアメニティへのアクセスを提供する。

タイ旅行小売業界の概要

調査対象となった市場は細分化された競争市場であり、各プレイヤーはより大きなシェアを獲得するために様々な面で競争している。オンラインプレゼンスを向上させ、新規顧客を獲得するための新たな戦略を模索するプレーヤーにより、消費者は市場の競争に新たな局面を与えている。本レポートでは、タイの旅行小売業界で事業を展開するKing Power、The Shilla Duty-Free、Jaidee Duty-Free、SIAM Gems Group、Leon Duty-Freeといった国際的な大手企業を取り上げている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 業界バリューチェーン分析
4.5 トラベルリテール分野を形成する政府規制に関する洞察
4.6 産業の魅力:ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入者の脅威
4.6.2 買い手/消費者の交渉力
4.6.3 サプライヤーの交渉力
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 美容・パーソナルケア
5.1.2 ワインとスピリッツ
5.1.3 タバコ
5.1.4 食品
5.1.5 ファッションアクセサリーとハードラグジュアリー
5.1.6 その他の製品タイプ
5.2 流通チャネル
5.2.1 空港
5.2.2 航空会社
5.2.3 フェリー
5.2.4 その他の流通チャネル(国境、繁華街)

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 キングパワー・インターナショナル・グループ
6.2.2 新羅免税店
6.2.3 レオン免税店
6.2.4 セントラルパタナ
6.2.5 ザ・モールグループ
6.2.6 ジャイディー免税店
6.2.7 SIAMジェムズグループ
6.2.8 パラダイス免税店
6.2.9 リージェント・プラザ・グループ
6.2.10 バンコクエアウェイズ
6.2.11 エアウェイズ・インターナショナル
6.2.12 タイの空港
6.2.13 JR免税店

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Thailand Travel Retail Market size is estimated at USD 154.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 214.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.75% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Thailand is one of the most economically influential countries in South Asia. For decades, Thailand has been an important country for travel, both tourism and trade. Thailand is a strategic and exciting market with great beauty awareness and spending power. There is an increase in the standards of living of the people, owing to higher disposable incomes and improvements in lifestyle.
  • The continuous increase in tourist arrivals is one of the key factors expected to trigger the Thailand travel retail industry market growth in the forthcoming years. The King Power International Group is a Thai travel retail group based in Bangkok. King Power International is one of the world's leading duty-free travel retailers. It offers an outstanding range of international brands at highly attractive prices. It offers high-class services to Chinese and other international consumers.
  • The COVID-19 pandemic had a major impact on Thailand's travel retail market, particularly in the second quarter of 2020, during which the government imposed a lockdown in March-May. Thailand imposed massive restrictions on visitor arrivals to stem the coronavirus. Some 40 million tourists were expected to arrive in 2020, but only 6.7 million managed to enter the kingdom. Post-COVID, with expected relaxations in travel restrictions, the market is experiencing a steady increase in travel retail sales.

Thailand Travel Retail Market Trends

Growth of the Tourism Industry in Thailand is Driving the Market

  • The growing attractiveness of the tourism industry is the prime factor driving the growth of the travel retail market in Thailand. Factors such as the presence of numerous tourism destinations, pleasant weather conditions, and the availability of several luxury hotels coupled with numerous recreational activities have attracted tourists worldwide.
  • The increasing influx of tourists is expected to play a crucial role in the development of the travel retail market in Thailand. Growth in travel and tourism has increased the demand for apparel, fashion, food items, electronics, and wines and spirits category. There has been a rise in the demand for beauty and personal care products by travelers at the airport facility.

Increase in Urban Population is Driving the Market

  • The urban population comprises nearly half of the total population in Thailand. The presence of a large young urban population is expected to augment the demand for travel retail sales of products such as beauty, fashion, and personal care. An increase in urbanization and lifestyle changes are expected to create lucrative opportunities in the market.
  • The leading vendors are developing consumer-focused businesses, especially for this end-user segment, to boost their travel retail industry size over the next few years. With the surge in middle-class median income, their expenditure trend, traveling mode, and demand for premium brands will also rise, fueling travel retail sales across the industry. Rapid development and urbanization will augment infrastructure development and offer access to better amenities in the market.

Thailand Travel Retail Industry Overview

The market studied is fragmented and competitive, with players competing on various fronts to gain a larger share of the market. With players looking into new strategies to improve their online presence and attract new clients, consumers have given the market's competition a new dimension. The report covers major international players like King Power, The Shilla Duty-Free, Jaidee Duty-Free, SIAM Gems Group, and Leon Duty-Free operating in Thailand's travel retail industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Insights on Government Regulations Shaping the Travel-Retail Sector
4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Beauty and Personal Care
5.1.2 Wines and Spirits
5.1.3 Tobacco
5.1.4 Eatables
5.1.5 Fashion Accessories and Hard Luxury
5.1.6 Other Product Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Airports
5.2.2 Airlines
5.2.3 Ferries
5.2.4 Other Distribution Channels (Borders, Downtown)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 King Power International Group
6.2.2 The Shilla Duty Free
6.2.3 Leon Duty Free
6.2.4 Central Pattana
6.2.5 The Mall Group
6.2.6 Jaidee Duty Free
6.2.7 SIAM Gems Group
6.2.8 Paradise Duty Free
6.2.9 Regent Plaza Group
6.2.10 Bangkok Airways
6.2.11 The Airways International
6.2.12 Airports of Thailand
6.2.13 JR Duty Free*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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