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中国トラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


China Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

中国の旅行小売市場規模は2024年に295.7億米ドルと推定され、2029年には779.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は21.39%である。 2021年、中国の旅行小売消費は国内観光に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国の旅行小売市場規模は2024年に295.7億米ドルと推定され、2029年には779.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は21.39%である。

2021年、中国の旅行小売消費は国内観光にシフトし、中国の免税市場は前年比+66.8%の成長を達成した。旅行小売は、インバウンドとアウトバウンドの観光需要の高まりにより、中国では収益性の高い産業となっている。ミレニアル世代を中心とする消費者の急増が顕著な中、旅行小売業界は国内で変貌を遂げ、より多くの顧客を引き付けている。

フランス、スペイン、米国、イタリア、メキシコ、英国など、中国へのアウトバウンド観光の大半の対象国がパンデミックの大半の打撃を受けている国の一つであるため、COVID-19の突然の発生により、旅行小売業界は2020年の間に収益の急激な落ち込みを記録した。しかし、中国はパンデミックの影響から他国より早く回復したため、市場調査では中国へのインバウンド観光による顕著な収益取引が記録された。

中国旅行小売市場の動向

空港と航空会社が引き続き市場を支配すると予想される

航空機を利用した旅行は、目的地に到達するための最も迅速な手段の一つであり、そのため、多くの旅行者、特に海外からの旅行者が旅行のニーズに合わせて航空機を好んで利用している。空港によっては2~4時間の事前申告が義務付けられていたり、待ち時間が長かったりするため、顧客が買い物に有意義な時間を費やすことができる。また、国内には多くの空港があり、航空輸送量が多いこと、世界の主要都市との接続性が高いことも、空港のサブセグメントが国内のリテール旅行市場で高いシェアを占める要因となっている。

高級品への需要の高まりが市場成長を牽引

旅行小売市場を後押ししている主な要因のひとつは、一部の商品の免税料と、空港やフェリーなどを含む主要な旅行小売目的地での高級ブランドの入手可能性である。同様に、輸入関税や価格差の影響により、海外のショッピングモールや免税店は、ジュエリー、美容製品、ファッションアクセサリー、一流ブランドの衣料品、財布、ハンドバッグなどを幅広く含む高級品を購入するために、中国の消費者の最初の選択肢となっている。このトレンドは調査期間中も好調に推移しており、予測期間中も支配的であり続けると予想される。

中国旅行小売業界の概要

中国の旅行小売市場では、中国免税集団有限公司(China Duty-Free Group Co Ltd)、ロッテ免税店(Lotte Duty-Free)、ラガルデール・トラベル・リテール(Lagardere Travel Retail)など、複数の大手企業が存在することで、市場の競争が激化している。大手ブランドは、より多くの顧客を引き付けるため、特別な商品を扱う専用店舗をオープンしている。各社はまた、知名度とブランド認知度を高め、市場でのブランド・アイデンティティを確立するために、限定商品の販売促進、差別化、販売も行っている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の阻害要因/課題
4.4 市場機会
4.5 市場に影響を与える政府規制とイニシアチブに関する洞察
4.6 ポーターファイブフォース
4.7 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.8 COVID-19の市場への影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 小売活動のタイプ別
5.1.1 ファッションとアクセサリー
5.1.2 宝飾品と時計
5.1.3 ワインとスピリッツ
5.1.4 食品と菓子
5.1.5 香水・化粧品
5.1.6 タバコ
5.1.7 その他(文具、電化製品など)
5.2 流通チャネル別
5.2.1 空港
5.2.2 航空会社
5.2.3 フェリー
5.2.4 その他(駅、国境、繁華街)

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 中国免税集団公司
6.2.2 ロッテ免税店
6.2.3 ラガーデストラベルリテール
6.2.4 DFSグループ
6.2.5 ハイネマン
6.2.6 中国国家服務総公司
6.2.7 WHSmith
6.2.8 スターボードクルーズサービス
6.2.9 中国駐在員海外送金観光サービス有限公司
6.2.10 深圳市国有免税商品集団公司

7 市場の将来性

8 免責事項

 

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Summary

The China Travel Retail Market size is estimated at USD 29.57 billion in 2024, and is expected to reach USD 77.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.39% during the forecast period (2024-2029).

In 2021, Chinese travel retail consumption shifted to domestic tourism, and China's duty-free market achieved a +66.8% year-on-year growth 2021. Travel retail has been a profitable industry in China due to the growing demand for inbound and outbound tourism. With the rapid rise of consumers, travelers who are largely millennials on a noticeable scale, the travel retail industry is transforming in the nation and is attracting more customers.

Owing to the sudden outbreak of COVID-19, the travel retail industry has recorded a sudden drop in revenues during the year 2020, as the majority target countries for outbound tourism to China including France, Spain, the United States, Italy, Mexico, the United Kingdom, etc., are among the majority hit countries by the pandemic. However, China has recovered from the pandemic effect more quickly compared to other nations, which helped the market study to record noticeable revenue transactions resulting from the inbound tourism in the nation.

China Travel Retail Market Trends

Airports and Airlines are Anticipated to Continue to Dominate the Market

Travel by means of air has been one of the faster means to reach a destination owing to which several travelers, especially international travelers, have been preferring it for their travel needs. This factor has been helping the airports and airlines to occupy a major share in the revenue of the retail travel market owing to the factors such as mandatory prior reporting of 2-4 hours at some airports, prolonged layover periods, etc., which lets the customers spend some quality time for shopping. The high number of airports in the country with high air traffic and the connectivity they provide with major global destinations is also helping the airport subsegment to contribute to the high share of the retail travel market in the country.

Growing Demand for Luxury Goods is Driving the Market Growth

One of the major factors that have helped the travel retail market is the duty-free charges on a few products and the availability of premium brands at major travel retail destinations, including airports, ferries, etc., The growing affordability of customers has been drawing them towards more luxury brands and items. Similarly, due to the impact of import tariffs and price differences, overseas shopping malls and duty-free shops have become the first choice for Chinese consumers to purchase luxury goods which broadly include jewelry, beauty products, fashion accessories, premier branded clothes, wallets, handbags, etc., This trend has performed strongly during the study period. It is anticipated to continue to dominate in the forecast period as well.

China Travel Retail Industry Overview

In China's travel retail market, the presence of several leading players, including China Duty-Free Group Co Ltd, Lotte Duty-Free, Lagardere Travel Retail, etc., has made the market more competitive. The leading brands are opening exclusive stores for special products in order to attract more customers. The companies are also promoting, differentiating, and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness and to create brand identity in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Market Opportunities
4.5 Insights on Government Regulations and Initiatives Affecting the Market
4.6 Porter Five Forces
4.7 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Retail Activity Type
5.1.1 Fashion and Accessories
5.1.2 Jewellery and Watches
5.1.3 Wine and Spirits
5.1.4 Food and Confectionary
5.1.5 Fragnances and Cosmetics
5.1.6 Tobacco
5.1.7 Others (Stationery, Electronics, etc.)
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Airports
5.2.2 Airlines
5.2.3 Ferries
5.2.4 Other (Railway Stations, Border, Downtown)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 China Duty Free Group Co Ltd
6.2.2 Lotte Duty Free
6.2.3 Lagardere Travel Retail
6.2.4 DFS Group
6.2.5 Gebr Heinemann
6.2.6 China National Service Corporation
6.2.7 WHSmith
6.2.8 Starboard Cruise Services
6.2.9 China Expatriates Overseas-Remittance Tourism Service Corporation
6.2.10 Shenzhen State-Owned Duty Free Commodity Group Company Limited*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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2024/12/20 10:28

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