世界の免税店・トラベルリテール市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Global Duty-free and Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 世界の免税・トラベルリテール市場規模は、2024年に756.3億米ドルと推定され、2029年には1,210.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9.87%で推移すると予測される。 COVID-... もっと見る
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サマリー世界の免税・トラベルリテール市場規模は、2024年に756.3億米ドルと推定され、2029年には1,210.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9.87%で推移すると予測される。 COVID-19のパンデミックに伴う観光客の急減により、2020年の免税市場と旅行小売市場は大きな打撃を受けた。観光セクターは、パンデミックによる業績への悪影響を、かなり早い時期からすでに感じていた。世界的には、早くも2020年1月から渡航制限や対策が始まった。国内外からの観光客は、COVID-19に感染することを恐れて旅行を制限し、この小売チャネルの国内外顧客数が減少した。 旅行・観光産業の人気の高まりは、免税店・トラベルリテール市場の成長を促す主な要因の一つである。免税店やトラベルリテールは、セキュリティチェックイン後に一時的なスペースを提供し、エンドユーザーに余分な時間を提供する。企業が利益を最大化できるよう、小売プロセスのデジタル化にますます注目が集まっていることが、同市場の売上を押し上げる可能性がある。さまざまな商品の高級品やプレミアムブランドを提供する小売チェーンに対する需要の高まりが、免税店・旅行小売市場の成長を後押ししている。 流通チャネルは旅客に価値を提供し、旅行中の体験を向上させ、経済活動に付加価値を与える。空港での買い物に対する顧客の関心の低さは、これらの店舗での販促キャンペーンの欠如や商品の高価格といった理由によって、これらの店舗における市場の成長を抑制すると予想される。複数の企業が免税店と提携し、限定商品や独占商品を発売しており、これが市場成長を促進している。製品タイプ別では、ワイン・スピリッツ部門が予測期間中に大きなシェアを獲得する見込みである。 免税店・トラベルリテール市場動向世界的な免税店・トラベルリテール売上の増加免税店やトラベル・リテールは、航空会社が提供するアンシラリー・サービスのカテゴリーとして拡大している。一部の格安航空会社や超低価格航空会社にとって、付帯収入の範囲と規模が拡大することは、航空会社の経営にとって重要となっており、航空券の低価格化を実現し、結果として航空旅行需要全体を刺激している。さらに、空港の免税店や旅行小売店と比較すると、航空会社が生み出す免税店や旅行小売店の売上は、その規模においても、またそれぞれの相手先の財務実績と比較しても、かなり小さい。 アジア太平洋地域が市場を支配すると予想されるアジア太平洋地域が市場シェアの3分の1以上を占めている。予測期間中も大きな成長が見込まれている。新規航空路線の増加やLCC航空会社の導入は、アジア太平洋地域の免税・トラベルリテール市場の発展を促進する主な要因のひとつである。中国とインド全体の消費と購買力の上昇は、この地域の市場にプラスの影響を与える可能性がある。 同地域では、差別化された付加価値の高い商品への嗜好が高まっており、人々の旅行意欲が高まっている。メイクマイトリップ(MakeMyTrip)、クリアトリップ(Cleartrip)、ゴイビボ(GoIbibo)といった企業による、新しいライフスタイルの採用や格安の旅行パッケージの導入が、世界の免税店・旅行小売市場の成長をもたらす可能性がある。さらに、経済におけるソーシャルメディアとデジタル化の急速な浸透は、予測期間中にアジア太平洋市場で事業を展開するベンダーにとって有利な機会を生み出すと予想される。 免税店・トラベルリテール業界の概要免税店・旅行小売市場は非常に細分化されている。旅行・観光産業の活況は、免税店・旅行小売市場における消費者の新規出店やチェーン展開を後押ししている。多様で幅広い商品を提供することにますます注力することで、ベンダーは多くの消費者を引き付け、大きな市場シェアを獲得できる可能性がある。革新的な販促キャンペーンや魅力的な価格設定を採用することで、免税店・旅行小売市場における競争を維持できる可能性がある。本レポートでは、この分野で事業を展開する国際的な主要企業を取り上げている。市場シェアの面では、現在いくつかの主要プレーヤーが市場を支配している。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場概要 4.2 市場の促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.5 ポーターのファイブフォース分析 4.5.1 新規参入者の脅威 4.5.2 買い手/消費者の交渉力 4.5.3 供給者の交渉力 4.5.4 代替製品の脅威 4.5.5 競争ライバルの激しさ 4.6 COVID-19の市場への影響 5 市場の区分 5.1 製品タイプ別 5.1.1 ファッションとアクセサリー 5.1.2 宝飾品と時計 5.1.3 ワイン&スピリッツ 5.1.4 食品・菓子 5.1.5 香水・化粧品 5.1.6 タバコ 5.1.7 その他(文具、エレクトロニクスなど) 5.2 流通チャネル別 5.2.1 空港 5.2.2 航空会社 5.2.3 フェリー 5.2.4 その他のチャネル 5.3 地域別 5.3.1 北米 5.3.2 南米 5.3.3 ヨーロッパ 5.3.4 アジア太平洋 5.3.5 中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 デュフリー 6.2.2 ロッテ免税店 6.2.3 ラガーデストラベルリテール 6.2.4 DFSグループ 6.2.5 新羅免税店 6.2.6 ハイネマン 6.2.7 キングパワーインターナショナルグループ 6.2.8 中国免税店グループ 6.2.9 エバーリッチ免税店 6.2.10 ドバイ免税店 6.2.11 アメリカ免税店 6.2.12 新世界免税店 6.2.13 エアリアンタインターナショナル 6.2.14 W H スミス 7 市場機会と今後の動向 8 免責事項および当社について
SummaryThe Global Duty-free and Travel Retail Market size is estimated at USD 75.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 121.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.87% during the forecast period (2024-2029). The duty-free and travel retail market was hit hard in 2020 due to the sudden fall in tourism amid the COVID-19 pandemic. The tourism sector has already felt the negative impact of the pandemic on its performance much earlier. Globally, travel restrictions and measures started as early as January 2020. Domestic and international tourists limited their travel due to fear of contracting COVID-19, which reduced the number of domestic and international customers for this retail channel. The rising popularity of the travel and tourism industry is one of the primary factors driving the growth of the duty-free and travel retail market. Duty-free and travel retail provides temporary spaces that offer extra time to end users after security check-in and allow them to get entertained and indulgent with the ambiance and experience of shopping for international products. The increasing focus on digitalizing the retailing process, so that companies can maximize their profits, may boost sales in the market. The growing demand for retail chains that offer luxury and premium brands of various products is augmenting the growth of the duty-free and travel retail market. The distribution channels offer value to passengers, enhance their experiences while traveling, and add value to economic activities. The low customer interest in shopping at airports is expected to restrain the growth of the market at these stores, owing to reasons, such as lack of promotion campaigns at these stores and high prices of products. Several companies are partnering with duty-free stores to launch their limited or exclusive product, which is driving market growth. By product type, the wines and spirits segment is expected to gain a major share during the forecast period. Duty Free & Travel Retail Market TrendsRising Duty-free and Travel Retail Sales GloballyDuty-free and travel retail comprises a category in a growing list of ancillary offerings by airlines. For some low-cost and ultra-low-cost carriers, the growth in the scope and magnitude of ancillary revenues has become key to their operations, allowing them to offer lower ticket prices and stimulate the overall demand for air travel as a result. Furthermore, when compared to airport duty-free and travel retail, the duty-free and travel retail sales generated by airlines are substantially smaller, both in magnitude and relative to the financial performance of the respective recipient. Asia-Pacific is Anticipated to Dominate the MarketAsia-Pacific occupied more than one-third of the market share. It is expected to grow at a significant rate during the forecast period. The increasing number of new air routes and the introduction of LCC carriers are among the main factors promoting the development of the Asia-Pacific duty-free and travel retail market. The rise in consumption and purchasing power across China and India may have a positive impact on the market in this region. In the region, the growing preference for differentiated and value-added products is boosting people's desire to travel, which in turn, is expected to increase the demand in the duty-free industry. The adoption of new lifestyles and the introduction of cheap destination travel packages by companies, such as MakeMyTrip, Cleartrip, and GoIbibo, may result in the growth of the global duty-free and travel retail market. Furthermore, the rapid penetration of social media and digitalization in the economy is expected to create lucrative opportunities for vendors operating in the Asia-Pacific market during the forecast period. Duty Free & Travel Retail Industry OverviewThe duty-free and travel retail market is highly fragmented. The boom of the travel and tourism industry is encouraging consumers to open new outlets and chains in the duty-free and travel retail market. The increasing focus on offering a diverse and wide range of products may enable the vendors to attract a large number of consumers and gain large market shares. The adoption of innovative promotional campaigns and attractive price offerings may help the players sustain the competition in the duty-free and travel retail market. The report covers major international players operating in this sector. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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よくあるご質問Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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