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ロシア自動車用エンジンオイル:市場シェア分析、産業動向・統計、2015年~2026年の成長予測


Russia Automotive Engine Oils - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2015 - 2026

ロシアの自動車用エンジンオイル市場規模は、2024年には4億7,022万リットルと推定され、2026年には4億7,650万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024~2026年)の年平均成長率は0.67%である。 主なハイ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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90 英語

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サマリー

ロシアの自動車用エンジンオイル市場規模は、2024年には4億7,022万リットルと推定され、2026年には4億7,650万リットルに達すると予測され、予測期間中(2024~2026年)の年平均成長率は0.67%である。

主なハイライト

  • 車両タイプ別最大セグメント - 商用車 :商用車セクターのエンジンオイル消費量が最も多いのは、ロシアでは商用車のエンジンオイル要件が高いためである。
  • 自動車タイプ別最速セグメント - 乗用車 :2021年以降、ロシアにおける乗用車の生産と販売の回復が見込まれることから、予測期間中のエンジンオイル消費量は増加すると予測される。

ロシアの自動車用エンジンオイル市場動向

車両タイプ別最大セグメント:商用車

  • ロシアでは、エンジンオイルが自動車用潤滑油の主要シェアを占めている。2015年から2019年にかけて、ロシアのエンジンオイル消費量は-0.31%の負のCAGRを記録した。同国における自動車の年間走行距離の減少と合成潤滑油の普及拡大が、自動車用エンジンオイル消費量の減少につながる主な要因となっている。
  • 2020年には、COVID-19の発生により、国内の既存車両の使用率が大幅に低下し、エンジンオイルの消費量が16.13%減少した。
  • COVID-19の第2波によるロックダウンの再就職と、国内の活動的なオートバイ人口の減少は、エンジンオイル需要にマイナスの影響を与えそうである。しかし、乗用車人口の増加と商用車セグメントにおける活動は、今後5年間のエンジンオイル消費量を増加させると予測される。

ロシア自動車用エンジンオイル産業概要

ロシアの自動車用エンジンオイル市場はかなり統合されており、上位5社で79.33%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、DelfinGroup、Gazprom、LUKOIL、ROSNEFT、Royal Dutch Shell Plcである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法

3 主要産業動向
3.1 自動車業界の動向
3.2 規制の枠組み
3.3 バリューチェーンと流通チャネル分析

4 市場セグメンテーション
4.1 自動車タイプ別
4.1.1 商用車
4.1.2 二輪車
4.1.3 乗用車
4.2 製品グレード別

5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業プロフィール
5.3.1 BP PLC(カストロール)
5.3.2 デルフィングループ
5.3.3 エクソンモービル・コーポレーション
5.3.4 ガスプロム
5.3.5 LIQUI MOLY
5.3.6 LUKOIL
5.3.7 モチュール
5.3.8 ロスネフト
5.3.9 ロイヤル・ダッチ・シェル
5.3.10 SK Lubricants Co.Ltd.

6 付録
6.1 付録-1 参考文献
6.2 付録-2 図表一覧

7 ルブリカンツCEOへの重要な戦略的質問

 

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Summary

The Russia Automotive Engine Oils Market size is estimated at 470.22 Million Liters in 2024, and is expected to reach 476.5 Million Liters by 2026, growing at a CAGR of 0.67% during the forecast period (2024-2026).

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - Commercial Vehicles : The highest engine oil consumption in the commercial vehicles sector of the country is attributed to the high engine oil requirements for commercial vehicles in Russia.
  • Fastest Segment by Vehicle Type - Passenger Vehicles : The expected recovery of the production and sales of passenger vehicles in Russia from 2021 is anticipated to boost the engine oil consumption during the forecast period.

Russia Automotive Engine Oils Market Trends

Largest Segment By Vehicle Type : Commercial Vehicles

  • In Russia, engine oils account for the major share of automotive lubricants. During 2015-2019, engine oil consumption in Russia recorded a negative CAGR of -0.31%. The decreasing annual mileage of automobiles in the country and the growing penetration of synthetic lubricants have been the key factors leading to the decline in automotive engine oil consumption.
  • In 2020, the COVID-19 outbreak resulted in a massive decline in the usage rate of the existing vehicle fleets in the country and caused a 16.13% drop in engine oil consumption.
  • The re-employment of lockdowns due to the second wave of COVID-19 and the country's declining active motorcycle population are likely to negatively impact engine oil demand. However, the growing passenger vehicle population and activity in the commercial vehicles segment are projected to increase engine oil consumption in the next five years.

Russia Automotive Engine Oils Industry Overview

The Russia Automotive Engine Oils Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 79.33%. The major players in this market are DelfinGroup, Gazprom, LUKOIL, ROSNEFT and Royal Dutch Shell Plc (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction
2.1 Study Assumptions & Market Definition
2.2 Scope of the Study
2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends
3.1 Automotive Industry Trends
3.2 Regulatory Framework
3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation
4.1 By Vehicle Type
4.1.1 Commercial Vehicles
4.1.2 Motorcycles
4.1.3 Passenger Vehicles
4.2 By Product Grade

5 Competitive Landscape
5.1 Key Strategic Moves
5.2 Market Share Analysis
5.3 Company Profiles
5.3.1 BP PLC (Castrol)
5.3.2 DelfinGroup
5.3.3 ExxonMobil Corporation
5.3.4 Gazprom
5.3.5 LIQUI MOLY
5.3.6 LUKOIL
5.3.7 Motul
5.3.8 ROSNEFT
5.3.9 Royal Dutch Shell Plc
5.3.10 SK Lubricants Co. Ltd

6 Appendix
6.1 Appendix-1 References
6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs

 

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