アジア太平洋地域の野菜種子市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2030年の成長予測Asia-pacific Vegetable Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2030 アジア太平洋地域の野菜種子市場規模は2024年に27.5億米ドルと推定され、2030年には36.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2030年)の年平均成長率は4.93%である。Key Highlights-ソラマメ科は最大の... もっと見る
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サマリーアジア太平洋地域の野菜種子市場規模は2024年に27.5億米ドルと推定され、2030年には36.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2030年)の年平均成長率は4.93%である。Key Highlights-ソラマメ科は最大の作物である:この地域ではトマトと唐辛子の栽培面積が多く、中国が世界のトマトの主要生産国であるため、この分野が最大である:中国は最大の生産国である。トマト、タマネギ、キャベツ、唐辛子など、この地域最大の野菜生産国であり、世界の唐辛子栽培面積の約30%を占める:根と球根は最も急成長している作物である:根と球根が最も急成長しているのは、ジャガイモとニンニクの場合、真の種子の開発と関連しており、これは今後の新興市場である:ミャンマーが最も急成長している国:ミャンマーが最も急成長している国である。アジア太平洋地域の野菜種子市場動向ハイブリッド種子が最大の育種技術-アジア太平洋地域では、ハイブリッド種子分野が数量と金額で市場を支配し、2021年には野菜種子市場全体の70.5%を占める。ハイブリッド野菜種子市場は2016年から2021年の間に28.6%増加したが、これは主に中国、インド、バングラデシュなどの大きな国でハイブリッド種子品種が多く採用されたためである。 - ハイブリッド野菜種子全体のうち、ナス科とウリ科の野菜が大きなシェア、すなわちこの地域のハイブリッド野菜総額のほぼ55.1%を占めている。この大きな貢献は主に、種子の交換率の上昇と、この地域における高収量品種に対する認識の高まりによるものである。 - 2021年の露地受粉品種とハイブリッド派生品種の市場シェアは金額ベースで29.5%であった。この低いシェアは主に、高収量で耐病性のハイブリッド品種への嗜好の高まりによるものである。 - この地域の主要国は中国とインドで、ハイブリッド野菜市場全体の56.3%を占めたが、これは主に耕作可能な地域が多く、消費者の需要が高く、商業用ハイブリッドの使用率が高いためである。 - アジア太平洋地域では、中国とインドが金額ベースで露地受粉品種市場の54.7%を占めた。露地受粉品種は、肥料や農薬などの投入資材が少なくて済み、価格も安く、低所得農家でも購入しやすい。また、ハイブリッド種子の輸入への依存度も低くなるため、同地域の市場も活性化する。 - したがって、食糧需要の増加と商業用ハイブリッド品種の導入により、ハイブリッド育種技術は予測期間中に市場を支配する可能性が高い。中国は最大の国-2021年、世界の野菜種子市場におけるアジア太平洋地域の市場シェアは約38.5%であった。中国は、良好な気象条件と国内および世界的に高い野菜需要の存在により、世界有数の野菜生産国となっている。アジア太平洋地域では、中国が2021年の野菜種子市場シェアの32.3%を占め、次いでインドが23.5%、日本が8.5%、インドネシアが7.4%となっている。FAOの統計によると、中国は2020年に5億9,600万トンで、世界の野菜生産量の51.9%を占め、世界の野菜生産量をリードしている。-インドでは、野菜需要の増加と野菜の健康効果に関する意識の高まりにより、予測期間中に野菜種子のシェアが上昇する見込みである。-オーストラリアは多様な農業部門を有し、野菜栽培は重要な食料源である。2021年のアジア太平洋地域の野菜種子市場額の4.6%を占めている。同国で栽培されている主な野菜作物は、タマネギ、エンドウ豆、カボチャ、カボチャ、トマトなどである。 - 日本では、都市農業が農業の新しいトレンドとして発展している。農地が制約に直面するなか、室内農業や垂直農法などの都市農業が規模を拡大している。例えば、トマトの約74%、キュウリとガーキンの約61%が保護栽培で栽培されている。したがって、栽培面積の増加、新技術の進歩、世界的な需要の高さといった要因が、予測期間中の同地域の野菜種子市場の成長拡大に寄与するだろう。アジア太平洋地域の野菜種子産業概要アジア太平洋地域の野菜種子市場は断片化されており、上位5社で27.38%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Bayer AG、East-West Seed、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV、Syngenta Groupである(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要産業動向 4.1 栽培面積 4.2 最も人気のある形質 4.3 規制の枠組み 4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析 5 市場の細分化 5.1 育種技術 5.1.1 ハイブリッド 5.1.2 開花品種とハイブリッド派生品種 5.2 栽培メカニズム 5.2.1 露地栽培 5.2.2 保護栽培 5.3 作物ファミリー 5.3.1 アブラナ科 5.3.1.1 キャベツ 5.3.1.2 ニンジン 5.3.1.3 カリフラワーとブロッコリー 5.3.1.4 その他のアブラナ 5.3.2 ウリ科植物 5.3.2.1 キュウリ&ガーキン 5.3.2.2 カボチャ、カボチャ 5.3.2.3 その他のウリ科植物 5.3.3 根菜・球根 5.3.3.1 ニンニク 5.3.3.2 タマネギ 5.3.3.3 ジャガイモ 5.3.3.4 その他の根菜類 5.3.4 ソラマメ科 5.3.4.1 唐辛子 5.3.4.2 ナス 5.3.4.3 トマト 5.3.4.4 その他のナス科 5.3.5 未分類野菜 5.3.5.1 アスパラガス 5.3.5.2 レタス 5.3.5.3 オクラ 5.3.5.4 エンドウ 5.3.5.5 ほうれん草 5.3.5.6 その他分類不能野菜 5.4 生産国 5.4.1 オーストラリア 5.4.2 バングラデシュ 5.4.3 中国 5.4.4 インド 5.4.5 インドネシア 5.4.6 日本 5.4.7 ミャンマー 5.4.8 パキスタン 5.4.9 フィリピン 5.4.10 タイ 5.4.11 ベトナム 5.4.12 その他のアジア太平洋地域 6 競争環境 6.1 主な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール 6.4.1 アドバンタ・シーズ - UPL 6.4.2 BASF SE 6.4.3 バイエル 6.4.4 Bejo Zaden B.V. 6.4.5 イースト・ウエスト・シード 6.4.6 グループ・リマグラン 6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV 6.4.8 サカタのタネ 6.4.9 シンジェンタグループ 6.4.10 遠龍平ハイテク農業有限公司 種苗会社CEOへの7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 世界の市場規模とDRO 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Asia-pacific Vegetable Seed Market size is estimated at USD 2.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.67 billion by 2030, growing at a CAGR of 4.93% during the forecast period (2024-2030). Key Highlights -Solanaceae is the Largest Crop Family: It is the largest segment due to the higher area under cultivation of tomato and chilli in the region and China is the major producer of tomatoes around the globe. -China is the Largest Country: It is the largest producer of vegetables such as tomato, onion, cabbage, chilli, etc. in the region and accounts for around 30% of the global area under chilli cultivation. -Roots & Bulbs is the Fastest-growing Crop Family: The fastest growth of the roots and bulbs is associated with the development of true seeds in case of potato and garlic, which is the emerging market in the future. -Myanmar is the Fastest-growing Country: It is the fastest growing segment due to an increase in the area under cultivation which is associated with the surge in the vegetable demand and higher adoption of hybrids.Asia-pacific Vegetable Seed Market TrendsHybrids is the largest Breeding Technology - In Asia-Pacific, the hybrid seed segment dominated the market in terms of volume and value, holding 70.5% of the total vegetable seed market in 2021. The hybrid vegetable seed market has increased by 28.6% during 2016-2021, mainly due to the high adoption of hybrid seed varieties in large counties like China, India, Bangladesh, etc. - Of the total hybrid vegetable seeds, Solanaceous and Cucurbitaceous vegetables contributed a large share, i.e., almost 55.1% of the total hybrid vegetable value in the region. This large contribution was mainly due to an increase in seed replacement rate and rising awareness about the high-yielding varieties in the region.?? - The open-pollinated varieties and hybrid derivatives held a market share of 29.5% in terms of value in 2021. The low share was mainly due to an increased preference for high-yielding and disease-resistant hybrids.?? - China and India were the major countries in the region, with 56.3% of the total hybrid vegetable market, mainly due to the presence of high cultivatable areas, high consumer demand, and high usage of commercial hybrids.?? - In Asia-Pacific, China and India accounted for 54.7% of the open-pollinated variety market in terms of value. Open-pollinated varieties require fewer inputs, such as fertilizer and pesticides, and are less expensive and more affordable for low-income farmers. They also reduce the reliance on hybrid seed imports, thus boosting the market in the region.?? - Therefore, with increasing food demand and the implementation of commercial hybrid varieties, hybrid breeding technology is likely to dominate the market during the forecast period.?? China is the largest Country - In 2021, Asia-Pacific’s market share in the global vegetable seed market was about 38.5%. China is a leading vegetable producer worldwide due to the presence of favorable weather conditions and high demand for vegetables domestically and globally. ? - In Asia-Pacific, China dominated the vegetable seed market value by 32.3% of the market share in 2021, followed by India with 23.5%, Japan with 8.5%, and Indonesia with 7.4%. According to the FAO statistics, China led the world’s vegetable production with 596.0 million metric ton in 2020, accounting for 51.9% of the global output.? - In India, the share of vegetable seeds is expected to increase during the forecast period due to the increasing demand for vegetables and growing awareness about the health benefits of vegetables. - Australia has a diverse agricultural sector, where vegetable farming is an important food source. It accounted for 4.6% of the Asia-Pacific vegetable seed market value in 2021. The major vegetable crops grown in the country are onion, peas, pumpkin, squash, tomato, etc.?? - In Japan, urban agriculture is developing as a new trend in agriculture. As agricultural land faces constraints, urban agriculture, such as indoor and vertical farming practices, has been scaling up its operations. For instance, around 74% of tomatoes and 61% of cucumbers and gherkins are cultivated under protected cultivation. ? - Therefore, factors such as an increase in the cultivation area, new technological advancements, and high global demand will help to increase the growth of the vegetable seed market in the region during the forecast period.?Asia-pacific Vegetable Seed Industry OverviewThe Asia-pacific Vegetable Seed Market is fragmented, with the top five companies occupying 27.38%. The major players in this market are Bayer AG, East-West Seed, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV and Syngenta Group (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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