世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

チェコ共和国の農産物市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Czech Republic Agricultural Products Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

チェコ共和国の農産物市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 チェコ共和国の農業製品産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(金額と数量2017-22、2027年予測)など、トップラインの定性的およ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年2月28日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
43 英語

 

サマリー

チェコ共和国の農産物市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

チェコ共和国の農業製品産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(金額と数量2017-22、2027年予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- 農産物産業は、穀物(小麦、米、大麦など)、ナッツ類(アーモンド、ヘーゼルナッツ、ピスタチオなど)、油脂類(綿実、落花生、オリーブなど)、スパイス・刺激物(コーヒー、ホップ、ドライチリなど)の生産から構成されています。砂糖(サトウキビ、テンサイなど)、豆類(豆、エンドウ、レンズ豆など)、根菜類(ジャガイモ、サツマイモ、キャッサバなど)、野菜(キャベツ、トマト、タマネギなど)、果物(バナナ、柑橘類、ベリー類など)。
- チェコの農産物市場は、2017年から2022年にかけて年平均成長率(CAGR)13.8%を示し、2022年には総収入が52億ドルに達すると予測されます。
- 市場の生産量は、2017年から2022年にかけて-0.1%の負のCAGRで減少し、2022年には合計1380万トンに達すると予測されます。
- 小麦は、国内農業における最大の生産品目であり、総作付面積ではチェコ共和国で最も多い作物である。

スコープ

- チェコ共和国の農産物市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮します。
- ファイブフォース分析により、チェコ共和国の農産物市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、農業製品市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績を明らかにします。
- チェコ共和国の農産物市場の将来的な成長見通しを、金額と数量の5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年のチェコ共和国の農業製品市場の規模は?
- 2027年のチェコ共和国農産物市場規模はどうなるか?
- チェコの農産物市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間における市場の推移は?
- チェコの農産物市場における上位の競合他社は?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Groupe Limagrain Holdings S.A.
8.2. Anja spol sro
8.3. AGRANA Beteiligungs-AG
8.4. Tereos
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Czech Republic agricultural products market value: $ billion, 2017-22(e)
Table 2: Czech Republic agricultural products market volume: million tonnes, 2017–22(e)
Table 3: Czech Republic agricultural products market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: Czech Republic agricultural products market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 5: Czech Republic agricultural products market geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 6: Czech Republic agricultural products market value forecast: $ billion, 2022-27
Table 7: Czech Republic agricultural products market volume forecast: million tonnes, 2022–27
Table 8: Groupe Limagrain Holdings S.A.: key facts
Table 9: Groupe Limagrain Holdings S.A.: Key Employees
Table 10: Anja spol sro: key facts
Table 11: AGRANA Beteiligungs-AG: key facts
Table 12: AGRANA Beteiligungs-AG: Annual Financial Ratios
Table 13: AGRANA Beteiligungs-AG: Key Employees
Table 14: Tereos: key facts
Table 15: Tereos: Key Employees
Table 16: Czech Republic size of population (million), 2018–22
Table 17: Czech Republic gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 18: Czech Republic gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 19: Czech Republic inflation, 2018–22
Table 20: Czech Republic consumer price index (absolute), 2018–22
Table 21: Czech Republic exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Czech Republic Agricultural Products Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Agricultural Products in the Czech Republic industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The agricultural products industry consists of the production of Cereals (such as wheat, rice, barley etc.), Nuts (almonds, hazelnuts, pistachios etc.), Oil crops (cottonseed, groundnuts, olives etc.), Spices & Stimulants (coffee, hops, dry chilies etc.), Sugar (sugar cane, sugar beet etc.), Pulses (beans, peas, lentils etc.), Roots & Tubers (Potatoes, sweet potatoes, cassava etc.), Vegetables (cabbages, tomatoes, onions etc.), and Fruit (bananas, citrus fruits, berries etc.)
- The Czech agricultural products market is expected to generate total revenues of $5.2 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 13.8% between 2017 and 2022.
- Market production volume is forecast to decline with a negative CAGR of -0.1% between 2017 and 2022, to reach a total of 13.8 million tonnes in 2022.
- Wheat is the largest production segment in the domestic agricultural industry and the Czech Republic’s most common crop in terms of total crop area.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the agricultural products market in the Czech Republic
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the agricultural products market in the Czech Republic
- Leading company profiles reveal details of key agricultural products market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Czech Republic agricultural products market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Czech Republic agricultural products market by value in 2022?
- What will be the size of the Czech Republic agricultural products market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Czech Republic agricultural products market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in the Czech Republic's agricultural products market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Groupe Limagrain Holdings S.A.
8.2. Anja spol sro
8.3. AGRANA Beteiligungs-AG
8.4. Tereos
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Czech Republic agricultural products market value: $ billion, 2017-22(e)
Table 2: Czech Republic agricultural products market volume: million tonnes, 2017–22(e)
Table 3: Czech Republic agricultural products market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: Czech Republic agricultural products market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 5: Czech Republic agricultural products market geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 6: Czech Republic agricultural products market value forecast: $ billion, 2022-27
Table 7: Czech Republic agricultural products market volume forecast: million tonnes, 2022–27
Table 8: Groupe Limagrain Holdings S.A.: key facts
Table 9: Groupe Limagrain Holdings S.A.: Key Employees
Table 10: Anja spol sro: key facts
Table 11: AGRANA Beteiligungs-AG: key facts
Table 12: AGRANA Beteiligungs-AG: Annual Financial Ratios
Table 13: AGRANA Beteiligungs-AG: Key Employees
Table 14: Tereos: key facts
Table 15: Tereos: Key Employees
Table 16: Czech Republic size of population (million), 2018–22
Table 17: Czech Republic gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 18: Czech Republic gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 19: Czech Republic inflation, 2018–22
Table 20: Czech Republic consumer price index (absolute), 2018–22
Table 21: Czech Republic exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る