世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

農産物 グローバル産業ガイド 2018-2027


Agricultural Products Global Industry Guide 2018-2027

農産物 グローバル産業ガイド 2018-2027 概要 世界の農業製品産業プロファイルは、市場規模(金額、数量、2027年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年11月25日 US$1,495
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
468 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

農産物 グローバル産業ガイド 2018-2027

概要

世界の農業製品産業プロファイルは、市場規模(金額、数量、2027年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 農産物産業には、穀物(小麦、米、大麦など)、油糧作物(綿実、落花生、オリーブなど)、砂糖(サトウキビ、テンサイなど)、豆類(豆類、エンドウ豆、レンズ豆など)、根菜・塊茎(ジャガイモ、サツマイモ、キャッサバなど)といった様々な作物の生産が含まれる、根菜類(ジャガイモ、サツマイモ、キャッサバなど)、野菜類(キャベツ、トマト、タマネギなど)、果実類(バナナ、柑橘類、ベリー類など)のほか、ナッツ類(アーモンド、ヘーゼルナッツ、ピスタチオなど)、スパイス類、コーヒー、ホップ、ドライチリなどの刺激物も含まれる。
- 市場数量には生産数量も含まれ、すべての数値は市場数量に生産者価格を乗じて算出される。
- 市場データおよび予測はすべて名目ベース(インフレ調整なし)で表示されている。本レポートにおけるすべての通貨換算は、恒常為替レート(2022年年間平均)を用いて計算されている。
- 世界の農産物市場の2022年の総収入は2兆8,849億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は5.2%であった。
- 市場の生産量は2017年から2022年にかけてCAGR 1.3%で増加し、2022年には合計73億4,130万トンに達した。
- 世界の農産物市場の成長は、GDPの上昇や景況感の高まりなど、いくつかのマクロ経済要因の影響を受けている。例えば、経済協力開発機構(OECD)によると、中国の景況感指数は2022年11月の97.01から2023年2月には99.4に達した。

スコープ

- 世界の農業製品市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、世界の農産物市場の競争力、魅力度を把握
- 主要企業のプロフィールから、農業製品市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- 世界の農産物市場の今後の成長見通しを、金額と数量の両方による5年間の予測で理解することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えることができる

購入の理由

- 2022年の世界の農産物市場規模は?
- 2027年の世界の農産物市場規模は?
- 世界の農産物市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 世界の農産物市場を構成する主要セグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Competitive landscape
2 Introduction
2.1. What is this report about?
2.2. Who is the target reader?
2.3. How to use this report
2.4. Definitions
3 Global Agricultural Products
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Agricultural Products in Asia-Pacific
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Agricultural Products in Europe
6.1. Market Overview
6.2. Market Data
6.3. Market Segmentation
6.4. Market outlook
6.5. Five forces analysis
7 Macroeconomic Indicators
7.1. Country data
8 Agricultural Products in France
8.1. Market Overview
8.2. Market Data
8.3. Market Segmentation
8.4. Market outlook
8.5. Five forces analysis
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Agricultural Products in Germany
10.1. Market Overview
10.2. Market Data
10.3. Market Segmentation
10.4. Market outlook
10.5. Five forces analysis
11 Macroeconomic Indicators
11.1. Country data
12 Agricultural Products in Italy
12.1. Market Overview
12.2. Market Data
12.3. Market Segmentation
12.4. Market outlook
12.5. Five forces analysis
13 Macroeconomic Indicators
13.1. Country data
14 Agricultural Products in Japan
14.1. Market Overview
14.2. Market Data
14.3. Market Segmentation
14.4. Market outlook
14.5. Five forces analysis
15 Macroeconomic Indicators
15.1. Country data
16 Agricultural Products in Australia
16.1. Market Overview
16.2. Market Data
16.3. Market Segmentation
16.4. Market outlook
16.5. Five forces analysis
17 Macroeconomic Indicators
17.1. Country data
18 Agricultural Products in Canada
18.1. Market Overview
18.2. Market Data
18.3. Market Segmentation
18.4. Market outlook
18.5. Five forces analysis
19 Macroeconomic Indicators
19.1. Country data
20 Agricultural Products in China
20.1. Market Overview
20.2. Market Data
20.3. Market Segmentation
20.4. Market outlook
20.5. Five forces analysis
21 Macroeconomic Indicators
21.1. Country data
22 Agricultural Products in The Netherlands
22.1. Market Overview
22.2. Market Data
22.3. Market Segmentation
22.4. Market outlook
22.5. Five forces analysis
23 Macroeconomic Indicators
23.1. Country data
24 Agricultural Products in Spain
24.1. Market Overview
24.2. Market Data
24.3. Market Segmentation
24.4. Market outlook
24.5. Five forces analysis
25 Macroeconomic Indicators
25.1. Country data
26 Agricultural Products in The United Kingdom
26.1. Market Overview
26.2. Market Data
26.3. Market Segmentation
26.4. Market outlook
26.5. Five forces analysis
27 Macroeconomic Indicators
27.1. Country data
28 Agricultural Products in The United States
28.1. Market Overview
28.2. Market Data
28.3. Market Segmentation
28.4. Market outlook
28.5. Five forces analysis
29 Macroeconomic Indicators
29.1. Country data
30 Company Profiles
30.1. Glencore Plc
30.2. La Coop federee
30.3. Richardson International Ltd
30.4. AGT Food and Ingredients Inc
30.5. Tereos
30.6. Groupe Limagrain Holdings S.A.
30.7. Suedzucker AG
30.8. Bayer AG
30.9. Archer Daniels Midland Co
30.10. BayWa AG
30.11. Nordic Sugar A/S
30.12. Dansk Landbrugs Grovvareselskab amba
30.13. Danish Agro amba
30.14. KWS SAAT SE & Co KGaA
30.15. Gartnerhallen SA
30.16. Hoff Norske PotetIndustrier
30.17. Lantmannen ek
30.18. AAK AB
30.19. Rusagro Group of Companies
30.20. Tongaat Hulett Ltd
30.21. Illovo Sugar Africa Pty Ltd
30.22. Copersucar S.A.
30.23. Advanta India Limited
30.24. E.I.D.-Parry (India) Ltd.
30.25. Bajaj Hindusthan Sugar Ltd
30.26. Shree Renuka Sugars Ltd
30.27. Wilmar International Limited
30.28. Associated British Foods Plc
30.29. Union InVivo
30.30. Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation
30.31. Nisshin Seifun Group Inc
30.32. Showa Sangyo Co Ltd
30.33. Co-operative Bulk Handling Group
30.34. GrainCorp Limited
30.35. COFCO Corp
30.36. Gansu Dunhuang Seed Fruit & Vegetable Products Co Ltd
30.37. New Hope Liuhe Co Ltd
30.38. Louis Dreyfus Company B.V.
30.39. Cooperatie Koninklijke Cosun UA
30.40. ForFarmers NV
30.41. Syngenta AG
30.42. Borges International Group SLU
30.43. Frontier Agriculture Limited
30.44. Total Produce plc
30.45. CHS Inc.
30.46. Bunge Global S.A.
30.47. Golden Agri-Resources Ltd
30.48. PT Indofood Sukses Makmur Tbk
30.49. Gruma SAB de CV
30.50. Cargill International SA
30.51. Kaneko Seeds Co Ltd
30.52. Dole Food Co Inc
30.53. Fresh Del Monte Produce Inc.
30.54. Tiryaki Agro Gida San Ve Tic Inc AS
30.55. Konya Seker Sanayi Ve Ticaret AS
31 Appendix
31.1. Methodology
31.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Agricultural Products Global Industry Guide 2018-2027

Summary

Global Agricultural Products industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value and volume , and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The agricultural products industry includes the production of various crops such as cereals (like wheat, rice, and barley), oil crops (including cottonseed, groundnuts, and olives), sugar (from sugar cane and sugar beet), pulses (such as beans, peas, and lentils), roots & tubers (like potatoes, sweet potatoes, and cassava), vegetables (including cabbages, tomatoes, and onions), fruits (such as bananas, citrus fruits, and berries), as well as other crops include nuts (such as almonds, hazelnuts, and pistachios), spices, and stimulants like coffee, hops, and dry chilies.
- Market volumes include production volumes, and all values are calculated by multiplying market volume with the producer prices.
- All market data and forecasts are represented in nominal terms (i.e., without adjustment for inflation). All currency conversions in this report have been calculated using constant 2022 annual average exchange rates.
- The global agricultural products market had total revenues of $2,884.9 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 5.2% between 2017 and 2022.
- Market production volume increased with a CAGR of 1.3% between 2017 and 2022, reaching a total of 7,341.3 million tons in 2022.
- The growth in the global agricultural products market is influenced by several macroeconomic factors, such as rising GDP and growing business confidence. For instance, according to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the business confidence index in China reached 99.4 in February 2023, up from 97.01 in November 2022.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the global agricultural products market
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global agricultural products market
- Leading company profiles reveal details of key agricultural products market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the global agricultural products market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the global agricultural products market by value in 2022?
- What will be the size of the global agricultural products market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the global agricultural products market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up the global agricultural products market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Competitive landscape
2 Introduction
2.1. What is this report about?
2.2. Who is the target reader?
2.3. How to use this report
2.4. Definitions
3 Global Agricultural Products
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Agricultural Products in Asia-Pacific
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Agricultural Products in Europe
6.1. Market Overview
6.2. Market Data
6.3. Market Segmentation
6.4. Market outlook
6.5. Five forces analysis
7 Macroeconomic Indicators
7.1. Country data
8 Agricultural Products in France
8.1. Market Overview
8.2. Market Data
8.3. Market Segmentation
8.4. Market outlook
8.5. Five forces analysis
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Agricultural Products in Germany
10.1. Market Overview
10.2. Market Data
10.3. Market Segmentation
10.4. Market outlook
10.5. Five forces analysis
11 Macroeconomic Indicators
11.1. Country data
12 Agricultural Products in Italy
12.1. Market Overview
12.2. Market Data
12.3. Market Segmentation
12.4. Market outlook
12.5. Five forces analysis
13 Macroeconomic Indicators
13.1. Country data
14 Agricultural Products in Japan
14.1. Market Overview
14.2. Market Data
14.3. Market Segmentation
14.4. Market outlook
14.5. Five forces analysis
15 Macroeconomic Indicators
15.1. Country data
16 Agricultural Products in Australia
16.1. Market Overview
16.2. Market Data
16.3. Market Segmentation
16.4. Market outlook
16.5. Five forces analysis
17 Macroeconomic Indicators
17.1. Country data
18 Agricultural Products in Canada
18.1. Market Overview
18.2. Market Data
18.3. Market Segmentation
18.4. Market outlook
18.5. Five forces analysis
19 Macroeconomic Indicators
19.1. Country data
20 Agricultural Products in China
20.1. Market Overview
20.2. Market Data
20.3. Market Segmentation
20.4. Market outlook
20.5. Five forces analysis
21 Macroeconomic Indicators
21.1. Country data
22 Agricultural Products in The Netherlands
22.1. Market Overview
22.2. Market Data
22.3. Market Segmentation
22.4. Market outlook
22.5. Five forces analysis
23 Macroeconomic Indicators
23.1. Country data
24 Agricultural Products in Spain
24.1. Market Overview
24.2. Market Data
24.3. Market Segmentation
24.4. Market outlook
24.5. Five forces analysis
25 Macroeconomic Indicators
25.1. Country data
26 Agricultural Products in The United Kingdom
26.1. Market Overview
26.2. Market Data
26.3. Market Segmentation
26.4. Market outlook
26.5. Five forces analysis
27 Macroeconomic Indicators
27.1. Country data
28 Agricultural Products in The United States
28.1. Market Overview
28.2. Market Data
28.3. Market Segmentation
28.4. Market outlook
28.5. Five forces analysis
29 Macroeconomic Indicators
29.1. Country data
30 Company Profiles
30.1. Glencore Plc
30.2. La Coop federee
30.3. Richardson International Ltd
30.4. AGT Food and Ingredients Inc
30.5. Tereos
30.6. Groupe Limagrain Holdings S.A.
30.7. Suedzucker AG
30.8. Bayer AG
30.9. Archer Daniels Midland Co
30.10. BayWa AG
30.11. Nordic Sugar A/S
30.12. Dansk Landbrugs Grovvareselskab amba
30.13. Danish Agro amba
30.14. KWS SAAT SE & Co KGaA
30.15. Gartnerhallen SA
30.16. Hoff Norske PotetIndustrier
30.17. Lantmannen ek
30.18. AAK AB
30.19. Rusagro Group of Companies
30.20. Tongaat Hulett Ltd
30.21. Illovo Sugar Africa Pty Ltd
30.22. Copersucar S.A.
30.23. Advanta India Limited
30.24. E.I.D.-Parry (India) Ltd.
30.25. Bajaj Hindusthan Sugar Ltd
30.26. Shree Renuka Sugars Ltd
30.27. Wilmar International Limited
30.28. Associated British Foods Plc
30.29. Union InVivo
30.30. Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation
30.31. Nisshin Seifun Group Inc
30.32. Showa Sangyo Co Ltd
30.33. Co-operative Bulk Handling Group
30.34. GrainCorp Limited
30.35. COFCO Corp
30.36. Gansu Dunhuang Seed Fruit & Vegetable Products Co Ltd
30.37. New Hope Liuhe Co Ltd
30.38. Louis Dreyfus Company B.V.
30.39. Cooperatie Koninklijke Cosun UA
30.40. ForFarmers NV
30.41. Syngenta AG
30.42. Borges International Group SLU
30.43. Frontier Agriculture Limited
30.44. Total Produce plc
30.45. CHS Inc.
30.46. Bunge Global S.A.
30.47. Golden Agri-Resources Ltd
30.48. PT Indofood Sukses Makmur Tbk
30.49. Gruma SAB de CV
30.50. Cargill International SA
30.51. Kaneko Seeds Co Ltd
30.52. Dole Food Co Inc
30.53. Fresh Del Monte Produce Inc.
30.54. Tiryaki Agro Gida San Ve Tic Inc AS
30.55. Konya Seker Sanayi Ve Ticaret AS
31 Appendix
31.1. Methodology
31.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(農業・林業)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(agricultural)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る