世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国の林産物


Forest Products in China

中国の林産物 概要 中国の林産物産業プロファイルは、市場規模(2018~23年、2028年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2024年9月19日 US$700
グローバルライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
43 英語

 

サマリー

中国の林産物

概要

中国の林産物産業プロファイルは、市場規模(2018~23年、2028年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 林産物産業には、工業用丸太材、製材、木材パネル・シート、木質燃料が含まれる。市場範囲には「丸太」、すなわち伐採後、重要な加工を行う前の木は含まれない。パルプ、カード、紙、および同様の川下製品は対象から除外されている。
- 中国の林産物市場は、2023年に904億ドルの収益を記録し、2018年から2023年の年平均成長率(CAGR)は0.4%のマイナスとなった。
- 市場の消費量は2018年から2023年の間に1.1%の負のCAGRで減少し、2023年には合計6億1,660万m3に達した。
- 中国は2023年に62.3%でアジア太平洋森林製品市場の最大シェアを占めた。

スコープ

- 中国の林産品市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、中国の林産品市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、林産物市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- 中国林産物市場の将来成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションや売り込みに重みを加える

購入の理由

- 2023年の中国林産品市場規模は?
- 2028年の中国林産品市場規模は?
- 中国林産物市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 中国の林産物市場を構成する主要セグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do the leading players follow?
7.3. What are the strengths of the leading players?
7.4. What are the main challenges faced in the market?
8 Company Profiles
8.1. Guangdong Yihua Timber Industry Co., Ltd
8.2. Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited
8.3. China Jilin Forest Industry Group Co Ltd
8.4. Metsa Group
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: China forest products industry value: $ billion, 2018-23
Table 2: China forest products industry volume: million m3, 2018-23
Table 3: China forest products industry category segmentation: % share, by value, 2018-23
Table 4: China forest products industry category segmentation: $ billion, 2018-23
Table 5: China forest products industry geography segmentation: $ billion, 2023
Table 6: China forest products industry value forecast: $ billion, 2023-28
Table 7: China forest products industry volume forecast: million m3, 2023-28
Table 8: Guangdong Yihua Timber Industry Co., Ltd: Key Facts
Table 9: Guangdong Yihua Timber Industry Co., Ltd: Key Employees
Table 10: Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited: Key Facts
Table 11: Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited: Annual Financial Ratios
Table 12: Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited: Key Employees
Table 13: China Jilin Forest Industry Group Co Ltd: Key Facts
Table 14: Metsa Group: Key Facts
Table 15: Metsa Group: Key Employees
Table 16: China Size of Population (million), 2019-23
Table 17: China Real GDP (constant 2010 prices, $ billion), 2019-23
Table 18: China GDP (current prices, $ billion), 2019-23
Table 19: China Inflation, 2019-23
Table 20: China Consumer Price Index (absolute), 2019-23
Table 21: China Exchange Rate, 2018-23

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Forest Products in China

Summary

Forest Products in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2018-23, and forecast to 2028). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The forest products industry includes industrial roundwood, sawn wood, wood panels and sheets, and wood fuels. The market scope excludes "roundwood", that is, trees, after harvesting but before significant processing. Pulp, card, paper, and similar downstream products are excluded from the scope.
- The Chinese forest products market recorded revenues of $90.4 billion in 2023, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 0.4% between 2018 and 2023.
- Market consumption volumes declined with a negative CAGR of 1.1% between 2018 and 2023, reaching a total of 616.6 million m3 in 2023.
- China accounted for the largest share of the Asia-Pacific forest products market at 62.3% in 2023.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the forest products market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the forest products market in China
- Leading company profiles reveal details of key forest products market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China forest products market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the China forest products market by value in 2023?
- What will be the size of the China forest products market in 2028?
- What factors are affecting the strength of competition in the China forest products market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up China's forest products market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do the leading players follow?
7.3. What are the strengths of the leading players?
7.4. What are the main challenges faced in the market?
8 Company Profiles
8.1. Guangdong Yihua Timber Industry Co., Ltd
8.2. Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited
8.3. China Jilin Forest Industry Group Co Ltd
8.4. Metsa Group
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: China forest products industry value: $ billion, 2018-23
Table 2: China forest products industry volume: million m3, 2018-23
Table 3: China forest products industry category segmentation: % share, by value, 2018-23
Table 4: China forest products industry category segmentation: $ billion, 2018-23
Table 5: China forest products industry geography segmentation: $ billion, 2023
Table 6: China forest products industry value forecast: $ billion, 2023-28
Table 7: China forest products industry volume forecast: million m3, 2023-28
Table 8: Guangdong Yihua Timber Industry Co., Ltd: Key Facts
Table 9: Guangdong Yihua Timber Industry Co., Ltd: Key Employees
Table 10: Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited: Key Facts
Table 11: Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited: Annual Financial Ratios
Table 12: Zhongfu Straits (Pingtan) Development Company Limited: Key Employees
Table 13: China Jilin Forest Industry Group Co Ltd: Key Facts
Table 14: Metsa Group: Key Facts
Table 15: Metsa Group: Key Employees
Table 16: China Size of Population (million), 2019-23
Table 17: China Real GDP (constant 2010 prices, $ billion), 2019-23
Table 18: China GDP (current prices, $ billion), 2019-23
Table 19: China Inflation, 2019-23
Table 20: China Consumer Price Index (absolute), 2019-23
Table 21: China Exchange Rate, 2018-23

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(農業・林業)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/01/09 10:26

159.43 円

164.78 円

199.72 円

ページTOPに戻る