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2027年までのサウジアラビア農産物市場


Saudi Arabia Agricultural Products Market to 2027

2027年までのサウジアラビア農産物市場 概要 サウジアラビアの農業製品産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2017-22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な... もっと見る

 

 

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2023年11月24日 US$350
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サマリー

2027年までのサウジアラビア農産物市場

概要

サウジアラビアの農業製品産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2017-22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的なサマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 農産物産業には、穀物(小麦、米、大麦など)、油糧作物(綿実、落花生、オリーブなど)、砂糖(サトウキビ、テンサイなど)、豆類(豆類、エンドウ豆、レンズ豆など)、根菜・塊茎(ジャガイモ、サツマイモ、キャッサバなど)といった様々な作物の生産が含まれる、根菜類(ジャガイモ、サツマイモ、キャッサバなど)、野菜類(キャベツ、トマト、タマネギなど)、果実類(バナナ、柑橘類、ベリー類など)、その他ナッツ類(アーモンド、ヘーゼルナッツ、ピスタチオなど)、香辛料、コーヒー、ホップ、乾燥唐辛子などの刺激物などがある。
- サウジアラビアの農産物市場の2022年の総収入は67億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は2.7%であった。
- 市場の生産量は2017年から2022年にかけてCAGR 5.9%で増加し、2022年には合計470万トンに達した。
- サウジアラビアの農産物市場の成長は、GDPの上昇や景況感の高まりなど、いくつかのマクロ経済要因の影響を受けている。例えば、Mastercardの報告によると、サウジアラビアの中小企業の信頼度はMENA地域で最も高く、93%である。

スコープ

- サウジアラビアの農産物市場の規模、成長、主要セグメント、主要企業を明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、サウジアラビアの農産物市場の競争激しさとその魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、農業製品市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- サウジアラビアの農産物市場の今後の成長見通しを、金額・数量ともに5年間の予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年のサウジアラビアの農産物市場規模(金額)は?
- 2027年のサウジアラビア農産物市場規模は?
- サウジアラビア農産物市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- サウジアラビアの農産物市場における上位競合企業は?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the key players in this sector?
7.2. What are the strengths and strategies of the market players?
7.3. Have there been any recent developments in the market?
7.4. What are the challenges faced by the players in the market?
8 Company Profiles
8.1. National Agricultural Development Co
8.2. Savola Group Co
8.3. Arabian Agricultural Services Co Ltd
8.4. Fresh Del Monte Produce Inc.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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Summary

Saudi Arabia Agricultural Products Market to 2027

Summary

Agricultural Products in Saudi Arabia industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The agricultural products industry includes the production of various crops such as cereals (like wheat, rice, and barley), oil crops (including cottonseed, groundnuts, and olives), sugar (from sugar cane and sugar beet), pulses (such as beans, peas, and lentils), roots & tubers (like potatoes, sweet potatoes, and cassava), vegetables (including cabbages, tomatoes, and onions), fruits (such as bananas, citrus fruits, and berries), as well as other crops include nuts (such as almonds, hazelnuts, and pistachios), spices, and stimulants like coffee, hops, and dry chilies.
- The Saudi Arabian agricultural products market had total revenues of $6.7 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 2.7% between 2017 and 2022.
- Market production volume increased with a CAGR of 5.9% between 2017 and 2022, reaching a total of 4.7 million tons in 2022.
- The growth in the Saudi Arabian agricultural products market is influenced by several macroeconomic factors, such as rising GDP and growing business confidence. For instance, Mastercard reports Saudi Arabia has the highest confidence levels among SMEs in the MENA region, at 93%.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the agricultural products market in Saudi Arabia
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the agricultural products market in Saudi Arabia
- Leading company profiles reveal details of key agricultural products market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Saudi Arabia agricultural products market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Saudi Arabia agricultural products market by value in 2022?
- What will be the size of the Saudi Arabia agricultural products market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Saudi Arabia agricultural products market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Saudi Arabia's agricultural products market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the key players in this sector?
7.2. What are the strengths and strategies of the market players?
7.3. Have there been any recent developments in the market?
7.4. What are the challenges faced by the players in the market?
8 Company Profiles
8.1. National Agricultural Development Co
8.2. Savola Group Co
8.3. Arabian Agricultural Services Co Ltd
8.4. Fresh Del Monte Produce Inc.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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