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ナイジェリアの食品と食料品小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Nigeria Food and Grocery Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

ナイジェリアの食品と食料品小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 ナイジェリアの食品&食料雑貨小売業界プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2017~22年、2027年予測)など、トップライ... もっと見る

 

 

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2023年10月20日 US$350
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サマリー

ナイジェリアの食品と食料品小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

ナイジェリアの食品&食料雑貨小売業界プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2017~22年、2027年予測)など、トップラインの定性的および定量的なサマリー情報を提供します。また主要企業の主要財務指標や市場内の競争圧力の分析などの情報も掲載しています。

主要ハイライト

- 食品&食料雑貨小売市場は家庭用品、タバコ、食品、飲料に区分される。
- ナイジェリアの食品&食料雑貨小売市場の2022年の総売上高は523億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は8.1%であった。
- 2022年に市場最大の割合を占めるのは食品セグメントで、総売上高は406億ドル、市場全体の77.7%に相当する。
- ナイジェリアの食品・食料品小売市場の成長は、GDPの上昇や消費マインドの高まりなど、いくつかのマクロ経済要因の影響を受けている。例えば、GlobalDataによると、2022年のナイジェリアの実質GDP年間成長率は3.1%であった。

スコープ

- ナイジェリアの食品&食料雑貨小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要企業を明らかにすることで、初級調査の時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、ナイジェリアの食品&グロサリー小売市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、食品&グロサリー小売市場の主要企業のグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- ナイジェリアの食品&グロサリー小売市場の今後の成長見通しを5年予測で理解し、プレゼンテーションやピッチに重みを加える

購入の理由

- ナイジェリアの食品&グロサリー小売市場の2022年の金額規模は?
- 2027年のナイジェリアの食品&グロサリー小売市場規模は?
- ナイジェリアの食品&グロサリー小売市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場のパフォーマンスは?
- ナイジェリアの食品&グロサリー小売市場における上位競合企業は?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What strategies do leading players follow?
7.3. Where disruptions in this market are most likely to occur?
8 Company Profiles
8.1. Shoprite Holdings Ltd
8.2. Spar Retail NV
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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Summary

Nigeria Food and Grocery Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Food & Grocery Retail in Nigeria industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The food & grocery retail market is segmented into household products, tobacco, food, and drinks.
- The Nigerian food & grocery retail market had total revenues of $52.3 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 8.1% between 2017 and 2022.
- The food segment accounted for the market's largest proportion in 2022, with total revenues of $40.6 billion, equivalent to 77.7% of the market's overall value.
- The growth in the Nigerian food & grocery retail market is influenced by several macroeconomic factors, such as rising GDP and growing consumer confidence. For instance, the real GDP annual growth rate of Nigeria in 2022 stood at 3.1%, according to GlobalData.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the food & grocery retail market in Nigeria
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the food & grocery retail market in Nigeria
- Leading company profiles reveal details of key food & grocery retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Nigeria food & grocery retail market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the Nigeria food & grocery retail market by value in 2022?
- What will be the size of the Nigeria food & grocery retail market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Nigeria food & grocery retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Nigeria's food & grocery retail market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What strategies do leading players follow?
7.3. Where disruptions in this market are most likely to occur?
8 Company Profiles
8.1. Shoprite Holdings Ltd
8.2. Spar Retail NV
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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2024/11/15 10:26

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