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肉ベースのドッグフード市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

肉ベースのドッグフード市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Meat-Based Dog Food Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

肉ベースのドッグフードの動向と予測 世界のミートベースのドッグフード市場の将来性は、オンライン販売とオフライン販売の市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の肉ベースのドッグフード市場は、2025年... もっと見る

 

 

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Lucintel
ルシンテル
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サマリー

肉ベースのドッグフードの動向と予測

世界のミートベースのドッグフード市場の将来性は、オンライン販売とオフライン販売の市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界の肉ベースのドッグフード市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率6.0%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、世界的なペット飼育数の増加、ペットの健康に対する意識の高まり、動物性タンパク質への注目の高まりである。
- Lucintelの予測では、タイプ別ではドライドッグフードが予測期間中に高い成長を遂げる見込みである。
- 用途別では、オンライン販売がより高い成長を遂げる見込みである。
- 地域別では、北米が予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

150ページ以上の包括的なレポートで、ビジネス上の意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。

肉ベースのドッグフード市場の新たな動向

肉ベースのドッグフード市場は現在、いくつかの重要な変化を中心にトレンドを目撃している。これらの変化は、消費者の期待、技術開発、そしてある程度の市場力学のダイナミックな性質を反映している。

- プレミアム化:消費者の観点から、高品質で栄養価の高いフードを求める傾向が、肉類を主原料とするドッグフードのプレミアム化の背景にある。プレミアム製品は成分や配合の改良を誇り、時には人間性や健康上の利点に触発されることもある。
- 持続可能性:肉ベースのドッグフードを製造する持続可能な手段にますます注目が集まっている。環境に配慮した製品を求める消費者の需要の高まりに応えるため、各ブランドは環境に優しい調達、包装、製造方法に取り組むようになっている。
- ペットの人間化:ペットを家族として扱うことは、高品質の原材料、健康効果、グルメ・オプションなど、人間の食品基準を反映した肉ベースのドッグフードに対する主要な需要動向のひとつである。
- 透明性とトレーサビリティ:昨今、ペットフードに含まれる原材料のトレーサビリティに対する顧客の関心が高まっている。そのため企業は、ペットフードがどこでどのように製造されているかを顧客に保証するため、透明性とトレーサビリティを高めることでこうしたニーズに応えている。
- 機能性原料の需要の伸び:プロバイオティクスやオメガ脂肪酸のような機能性成分の使用が増加している。これらの機能性成分は、単なる栄養補給とは別に、消化や関節の健康に関連する基本的な健康問題に対処する。

このようなトレンドは、技術革新、製品の品質向上、市場における透明性と持続可能性への消費者のあくなき追求への対応を通じて、食肉ベースのドッグフード市場に革命的な変化をもたらしている。



肉ベースのドッグフード市場における最近の動向

肉ベースのドッグフード市場は常に進化している市場であり、主に製品の提供、生産技術、消費者動向の領域で広範囲に及ぶ変化が見られる。これらの要因は市場のダイナミクスを変化させ、その成長をさらに加速させている。

- 新規タンパク質の導入:バイソンやカンガルーなど、新規タンパク質の導入も見られる。これらの製品は、食物アレルギーや過敏症を持つペットのニーズに対応し、標準的な肉タンパク質に比べて付加価値の高い製品を提供している。
- 加工技術の進歩:加工分野における新しい技術は、肉類を主原料とするドッグフードの品質と栄養価を向上させている。これには、より優れた保存方法や、より栄養価が高く長持ちする製品のための原材料の統合化が含まれる。
- 機能的利点:肉類を主原料とするドッグフードの中には、関節のためのグルコサミンや消化器系の健康のためのプレバイオティクスなど、機能性成分を製品に加えるものが増えている。健康増進を目的としたペットフードに対する消費者の需要が高まっていることを考えると、これは非常に一貫した傾向であり続けている。
- 定期購入モデルの増加:肉類を主原料とするドッグフードの定期購入サービスが増加している。このモデルは消費者の利便性を高めると同時に、ブランドにとっては定期的な配送とパーソナライゼーションのオプションによって、ロイヤルティの高い顧客基盤を確立するのに役立つ。
- より良い規制基準:ペットフードの安全性と品質に関する規制基準は、厳しさを増している。高い基準を遵守することは、市場参入と消費者の信頼において最も重要である。

このような要因が、肉類を主原料とするドッグフード市場の技術革新と進歩につながり、絶えず変化する飼い主のニーズと要求に応えるべく、提供される製品をアップグレードする。

肉ベースのドッグフード市場の戦略的成長機会

肉ベースのドッグフード市場の多様な用途には、多くの戦略的成長機会がある。そのような機会を活用することで、新たな市場セグメントを獲得するとともに事業拡大を達成することができる。

- プレミアムおよび特殊食品:高品質の原材料とユニークな配合で肉ベースのプレミアム・ドッグフードを作ることは、ペットにとって最良のものだけを求める飼い主の関心を引く。
- 持続可能な製品ライン:持続可能で環境に優しい肉ベースのドッグフードは、環境意識の高い幅広い消費者にとって大きな魅力となる。責任ある原材料の調達と使用、リサイクル可能なパッケージングなどの取り組みが可能である。
- カスタマイズされた栄養プラン:ペットの個々のニーズや嗜好を考慮したカスタマイズされた食事プランは、ペットの個別化栄養に対する需要の増加を確実なものにするだろう。これには、特定の健康上の懸念をターゲットにした配合のカスタマイズが含まれる。
- 電子商取引の拡大:オンライン販売チャネルの開発と定期購入サービスの提供は、利便性と市場アクセスの向上に役立つ。より多くの顧客を獲得し、顧客エンゲージメントを高めるためには、Eコマース・プラットフォームが必要である。
- グローバル市場の拡大:ペット人口の増加と可処分所得の増加を伴う新興市場は、さらなる成長機会を生み出す。現地の嗜好や規制要件に製品を適合させることで、国際的な成功を収めることができる。

こうした新進気鋭のビジネスチャンスは、肉類をベースとするドッグフード市場においてイノベーションを推進し、消費者の関心を高め、市場リーチを拡大する。

肉ベースのドッグフード市場の推進要因と課題

技術的変化、消費者の嗜好の変化、規制要因など、肉ベースのドッグフード市場を形成する推進要因と課題がある。市場で前進しようとする前に、そのような要因を理解しなければならない。肉ベースのドッグフード市場の場合は、需要、技術、規制による消費者の嗜好の変化という問題に基づく推進が含まれる。これらは、肉ベースのドッグフード市場のダイナミクスとその成長戦略を変化させている要因である。

肉ベースのドッグフード市場を牽引している要因は以下の通りである:
1.ペット飼育の増加:ペットの飼育数の増加:世界中でペットの飼育数が増加しており、これが肉ベースのドッグフードの需要変動要因となっている。ペットを飼う家庭が増え続けているため、栄養価の高い高品質のペットフードの需要が続いている。
2.付加価値製品に対する消費者の需要:付加価値の高い肉ベースのドッグフードに対する消費者の需要は大きい。この傾向は、ペットの質の高い健康を保証する付加価値のある原材料や配合の中でも、特に優れた品質に対する需要の高まりと大きく関係している。
3.技術革新:食品加工と配合技術の向上は、肉類をベースとするドッグフードの品質と栄養価を引き上げている。原材料の統合と保存における革新は、製品の提供を向上させる。
4.持続可能性の重視:環境意識が高まるにつれて、持続可能な肉ベースのドッグフードの需要が急増している。従って、環境に優しい慣行や責任ある原材料調達を実施できる企業は、競争上の優位性を享受することができる。
5.規制への対応:ペットフードの安全性と品質保証には、規制の強化が不可欠である。こうした市場に参入するには、消費者の信頼を維持するための規制遵守の要素が必要である。
肉ベースのドッグフード市場における課題は以下のとおりである:
1.持続可能性のコスト:持続可能性のコスト:持続可能な原材料の使用や製造工程は、非常に高いコストを伴う。製品はそのコストに見合った価格を付けなければならず、その見返りとして採算が合わない可能性がある。環境への責任と費用対効果のバランスをとることは、大きな課題である。
2.市場競争:市場競争は激しく、複数のブランドや製品がしのぎを削っている。このため、一般的に厳しい競争に陥り、価格と利幅が押し下げられ、差別化と革新の余地がほとんどなくなる可能性がある。
3.規制の複雑さ:規制基準は地域によって異なり、非常に複雑な場合がある。コンプライアンスの確保には多大な努力と投資が必要である。

こうした要因や課題は、肉類を主原料とするドッグフード業界の製品開発、消費者の選択、市場動向に影響を及ぼしてきた。

肉ベースのドッグフード企業一覧

市場に参入している企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略を通じて、肉ベースのドッグフード企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介されている食肉ベースのドッグフード企業には以下が含まれる。

- マース・ペットケア
- ネスレピュリナ
- ゼネラル・ミルズ
- J.M.スマッカー
- ヒルズペットニュートリション
- ダイヤモンドペットフーズ
- シモンズペットフード
- スペクトラム・ブランズ
- アフィニティ・ペットケア
- ユニ・チャーム


セグメント別肉ベースドッグフード

この調査には、世界の肉ベースのドッグフード市場のタイプ別、用途別、地域別の予測が含まれています。

肉ベースのドッグフード市場:タイプ別【2019年から2031年までの金額別分析

- ドライドッグフード
- ウェットドッグフード


肉ベースのドッグフード用途別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- オンライン販売
- オフライン販売










肉ベースのドッグフード地域別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域


肉ベースのドッグフード市場の国別展望

肉ベースのドッグフード市場は、消費者の嗜好の変化、技術的進歩の増加や変化、地域ごとの市場状況の違いによる影響から、高いダイナミクスを特徴とする。この傾向は、一般的にペットフードの品質、栄養、持続可能性に配慮した製品の増加の反映である。

- 米国:この市場は、米国ではプレミアムで高タンパク質な肉ベースのドッグフードの需要が増加していることを観察している。また、調達と配合における新たな開発が製品の品質を向上させている一方で、透明性と倫理性が消費者にとってより重要なものとなっていることも記録している。
- 中国中国市場は急速に発展しているが、肉ベースのプレミアム・セグメントに偏っている。ペットの飼育と可処分所得の増加により、高品質の輸入ブランドへの需要が高まる一方、国内メーカーは同等レベルの製品を提供できるよう改善を図っている。
- ドイツ:ドイツでは、肉類をベースとするドッグフードの中で、オーガニックで持続可能な原材料を使用したものがトレンドとなっている。消費者は、環境に害を与えない高品質の製品を求めるようになっている。そのため、環境に配慮したブランドが増加し、認証基準も拡大している。
- インド:ペット市場の主流は、インドのペット総数のうち120万頭の犬と猫である。インド市場では、ペット飼育の増加と都市化に伴い、肉類をベースとしたドッグフードが増加している。より良い栄養を反映した製品は成長する中産階級にアピールしており、低価格で高品質の製品を提供することに重点が置かれている。
- 日本日本市場の特徴は、高品質で栄養バランスのとれた肉類ベースのドッグフードの需要が高いことである。要求の厳しい飼い主の要求を満たすため、伝統的に使用されてきた原材料と最先端の栄養科学との融合に大きな注意が払われている。

世界の肉ベースのドッグフード市場の特徴

市場規模の推定:肉ベースのドッグフード市場規模を金額(Bドル)で推定。
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)。
セグメント別分析:肉ベースのドッグフード市場規模をタイプ別、用途別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:肉ベースのドッグフード市場の北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域別内訳
成長機会:肉ベースのドッグフード市場のタイプ、用途、地域別の成長機会分析。
戦略分析:これにはM&A、新製品開発、肉ベースのドッグフード市場の競争環境などが含まれる。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。


同市場または隣接市場での事業拡大をお考えであれば、ぜひ弊社にご相談ください。市場参入、機会スクリーニング、デューデリジェンス、サプライチェーン分析、M&Aなど、何百もの戦略コンサルティング・プロジェクトを行ってきました。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.食肉ベースのドッグフード市場において、タイプ別(ドライドッグフード、ウェットドッグフード)、用途別(オンライン販売、オフライン販売)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



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目次

目次

1.要旨

2.肉ベースのドッグフードの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.肉ベースドッグフードの世界市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.3:肉ベースドッグフードの世界市場:タイプ別
3.3.1:ドライドッグフード
3.3.2:ウェットドッグフード
3.4:肉ベースのドッグフードの世界市場:用途別
3.4.1:オンライン販売
3.4.2:オフライン販売

4.2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:肉ベースのドッグフードの世界地域別市場
4.2:北米の肉ベースドッグフード市場
4.2.1:北米のタイプ別市場ドライドッグフードとウェットドッグフード
4.2.2:北米市場:用途別オンライン販売とオフライン販売
4.3:欧州の肉用ドッグフード市場
4.3.1:タイプ別欧州市場ドライドッグフードとウェットドッグフード
4.3.2:用途別欧州市場オンライン販売とオフライン販売
4.4:APACの肉ベースのドッグフード市場
4.4.1:APACのタイプ別市場ドライドッグフードとウェットドッグフード
4.4.2:APACの用途別市場オンライン販売とオフライン販売
4.5: ROWの肉ベースのドッグフード市場
4.5.1:ROWのタイプ別市場ドライドッグフード、ウェットドッグフード
4.5.2:ROWの用途別市場オンライン販売とオフライン販売

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:肉ベースのドッグフードの世界市場におけるタイプ別の成長機会
6.1.2:肉ベースドッグフードの世界市場の成長機会:用途別
6.1.3:ミートベースドッグフードの世界市場の地域別成長機会
6.2:ミートベースドッグフードの世界市場の新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:肉ベースドッグフードの世界市場における生産能力拡大
6.3.3:肉ベースのドッグフードの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:マース・ペットケア
7.2:ネスレピュリナ
7.3: ゼネラル・ミルズ
7.4: J.M.スマッカー
7.5:ヒルズペットニュートリション
7.6:ダイヤモンドペットフーズ
7.7:シモンズペットフード
7.8:スペクトラム・ブランズ
7.9: アフィニティ・ペットケア
7.10:ユニ・チャーム

 

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Summary

Meat-Based Dog Food Trends and Forecast

The future of the global meat-based dog food market looks promising with opportunities in the online sale and offline sale markets. The global meat-based dog food market is expected to grow with a CAGR of 6.0% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are growing pet ownership globally, increasing awareness of pet health, and a rising focus on animal protein.
• Lucintel forecasts that, within the type category, dry dog food is expected to witness higher growth over the forecast period.
• Within the application category, online sale is expected to witness higher growth.
• In terms of regions, North America is expected to witness the highest growth over the forecast period.

Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report.

Emerging Trends in the Meat-Based Dog Food Market

The meat-based dog food market currently witnesses trends around a few important changes. These changes mirror the dynamic nature of consumer expectations, technological development, and, to a certain extent, market dynamics.

• Premiumization: The trend toward high-quality and nutritionally rich food, from a consumer perspective, is the leading development behind premium meat-based dog food. Premium products boast improved ingredients and formulations, sometimes inspired by humanization or health benefits.
• Sustainability: There is an increasing focus on sustainable means of producing meat-based dog foods. Brands are now increasingly engaging in eco-friendly sourcing, packaging, and production methods to meet the growing demand by consumers for environmentally responsible products.
• Humanization of Pets: Treating pets as family is among the leading demand trends for meat-based dog foods that mirror human food standards, including high-quality ingredients, health benefits, and gourmet options.
• Transparency and Traceability: Nowadays, customers are getting more interested in the traceability of the ingredients in pet food. Thus, companies answer these needs by providing more transparency and traceability to assure their customers about where and how their pet food is manufactured.
• Growth in demand for functional ingredients: There is a greater usage of functional ingredients like probiotics and omega fatty acids. These functional ingredients address basic health issues related to digestion or joint health apart from providing mere nutrition.

These trends are causing revolutionary changes in the meat-based dog food market through innovation, improvement in the quality of products, and catering to the consumers' relentless pursuit of transparency and sustainability in the market.



Recent Developments in the Meat-Based Dog Food Market

The meat-based dog food market is an ever-evolving marketplace, primarily with far-reaching alterations in the realms of product offerings, production technologies, and consumer trends. These factors have altered the dynamics of the marketplace and further accelerated its growth.

• Introduction of Novel Proteins: The market is also witnessing novel protein introductions, such as bison and kangaroo. These products address the needs of pets with food allergies or sensitivities and provide a value-added product compared to standard meat proteins.
• Advances in Processing Technology: Newer technologies in the processing area are enhancing the quality and nutritional value of meat-based dog foods. This includes better preservation methods and increased integration of ingredients for more nutritious and longer-lasting products.
• Functional Benefits: Several meat-based dog foods are increasingly adding functional ingredients to their products, such as glucosamine for joints or prebiotics for digestive health. This continues to be a very consistent trend, given the growing consumer demand for health-enhancing pet foods.
• Increasing Subscription Models: Subscription services for meat-based dog foods are on the rise. This model serves as the convenience factor for the consumers and helps the brands to establish a loyal client base by way of regular deliveries, along with options for personalization.
• Better Regulatory Standards: The regulatory standards being set for the safety and quality of pet food products are gaining strictness. Compliance with high standards would be of foremost importance in market access and consumer trust.

These factors, in turn, lead to innovations and advancements in the meat-based dog food market and upgrade the products offered to meet the continually changing needs and requirements of pet owners.

Strategic Growth Opportunities for Meat-Based Dog Food Market

There are lots of strategic growth opportunities available in the diverse applications of the meat-based dog food market. By capitalizing on such opportunities, business expansion can be achieved along with capturing new market segments.

• Premium and Specialty Foods: Making premium meat-based dog foods with quality ingredients and unique formulations will be of interest to owners who want only the best for their pets.
• Sustainable Product Lines: Sustainable and eco-friendly meat-based dog foods will be of great appeal to a wide array of environmentally conscious consumers. Responsible sourcing and usage of ingredients and recyclable packaging and other such initiatives can be undertaken.
• Customized Nutrition Plans: Customized meal plans, considering the individual needs and preferences of a pet, would ensure a rise in demand for personalized nutrition in pets. This will involve customization in formulation so that certain health concerns might be targeted.
• Expansion of E-Commerce: Online sales channel development and subscription service provision will be helpful for convenience and better market access. To reach a higher number of customers and have higher customer engagement, there should be e-commerce platforms.
• Global Market Expansion: Emerging markets with growth in pet populations and a rise in disposable incomes create further opportunities for growth. International success can be achieved by adapting products to local tastes and regulatory requirements.

These up-and-coming opportunities are driving innovation, enhancing consumer engagement, and extending market reach in the meat-based dog food market.

Meat-Based Dog Food Market Driver and Challenges

The drivers and challenges shape the meat-based dog food market, including technological changes, consumer preference variations, and regulatory factors. One must understand such factors before trying to progress in the market. The case of the meat-based dog food market involves driving based on the issue of demand, technology, and change in consumer preference through regulation. These are the factors that have been changing the dynamics of the meat-based dog food market and its growth strategy.

The factors responsible for driving the meat-based dog food market include:
1. Increasing ownership of pets: The growing population of pets all over the world has risen, which is a driving demand variable for meat-based dog foods. With households still adopting pets, the demand for nutritious and quality pet foods has continued.
2. Consumer demand for value-added products: There is great demand by consumers for value-added meat-based dog foods. The trend is highly related to the increasing demand for superior quality, among other value-added ingredients and formulations that ensure quality health for the pet.
3. Technological Innovations: Improvement in food processing and formulation technology is raising the quality and nutritional value of meat-based dog foods. Innovations in ingredient integration and preservation improve product offerings.
4. Sustainability Focus: As environmental awareness is increasing, the demand for sustainable meat-based dog foods is surging. Hence, a company that can thereby institute environmentally friendly practices and responsibly sourced ingredients will enjoy a competitive advantage.
5. Compliance with Regulations: Increased regulations are essential to safety and the quality assurance of pet food products. To enter these markets, there is a necessary need for an element of regulatory compliance that will sustain consumer confidence.
Challenges in the meat-based dog food market are:
1. Costs of Sustainability: Applications of the use of sustainable raw materials as well as manufacturing processes are associated with much higher costs. The product would have to be priced according to its costs and may not be profitable in return. Balancing environmental responsibility with cost-effectiveness poses a huge challenge.
2. Market Competition: The market competition is high, with several brands and products competing with one another. This could lead to severe competition on a general basis, pushing prices and margins downward, and leaving little room for differentiation and innovation.
3. Regulatory Complexity: The regulatory standards may vary by region and can be very complex, with challenging and resource-intensive processes to work through. Ensuring compliance takes great effort and much investment.

These drivers and challenges have influenced the course of product development, consumer choice, and market dynamics in the meat-based dog food industry.

List of Meat-Based Dog Food Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. Through these strategies meat-based dog food companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the meat-based dog food companies profiled in this report include-

• Mars Petcare
• Nestle Purina
• General Mills
• J.M. Smucker
• Hill's Pet Nutrition
• Diamond Pet Foods
• Simmons Pet Food
• Spectrum Brands
• Affinity Petcare
• Unicharm


Meat-Based Dog Food by Segment

The study includes a forecast for the global meat-based dog food market by type, application, and region.

Meat-Based Dog Food Market by Type [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Dry Dog Food
• Wet Dog Food


Meat-Based Dog Food Market by Application [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Online Sale
• Offline Sale










Meat-Based Dog Food Market by Region [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World


Country Wise Outlook for the Meat-Based Dog Food Market

The meat-based dog food market is characterized by high dynamics, since these come as an effect of changing consumer preferences, increasing and varying technological advancements, as well as different regional market conditions. This trend is a reflection of more quality, nutrition, and sustainability-aware pet food products in general.

• United States: The market observes an increasing demand for premium and high-protein meat-based dog food in the U.S. It also records that new developments in sourcing and formulation are enhancing product quality, while transparency and ethics are assuming a higher importance for consumers.
• China: The market is developing very fast in China, while it is biased towards the premium segment of meat-based value. Pet ownership and rising disposable income drive demand for high-quality, imported brands, while domestic players improve their product offerings to be at par.
• Germany: The organic and sustainably sourced trend within meat-based dog food is unfolding in Germany. Consumers increasingly want high-quality products that do not harm the environment; hence, eco-conscious brands are on the rise as well as the growth of certification standards.
• India: The mainstream pet market is defined by 1.2 million dogs and cats from the total pet population in India. Meat-based dog food is building up in the Indian market with increasing pet ownership and urbanization. Products that reflect better nutrition are appealing to the growing middle class, while an emphasis has been on providing low-cost products of high quality.
• Japan: The Japanese market is characterized by a high demand for high-quality, nutritionally balanced meat-based dog foods. Significant attention is paid to the integration of traditionally used ingredients with state-of-the-art nutritional science to meet the requirements of the quite demanding owners of pets.

Features of the Global Meat-Based Dog Food Market

Market Size Estimates: Meat-based dog food market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Meat-based dog food market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Meat-based dog food market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the meat-based dog food market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the meat-based dog food market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.


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This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the meat-based dog food market by type (dry dog food and wet dog food), application (online sale and offline sale), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Meat-Based Dog Food Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Meat-Based Dog Food Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Meat-Based Dog Food Market by Type
3.3.1: Dry Dog Food
3.3.2: Wet Dog Food
3.4: Global Meat-Based Dog Food Market by Application
3.4.1: Online Sale
3.4.2: Offline Sale

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Meat-Based Dog Food Market by Region
4.2: North American Meat-Based Dog Food Market
4.2.1: North American Market by Type: Dry Dog Food and Wet Dog Food
4.2.2: North American Market by Application: Online Sale and Offline Sale
4.3: European Meat-Based Dog Food Market
4.3.1: European Market by Type: Dry Dog Food and Wet Dog Food
4.3.2: European Market by Application: Online Sale and Offline Sale
4.4: APAC Meat-Based Dog Food Market
4.4.1: APAC Market by Type: Dry Dog Food and Wet Dog Food
4.4.2: APAC Market by Application: Online Sale and Offline Sale
4.5: ROW Meat-Based Dog Food Market
4.5.1: ROW Market by Type: Dry Dog Food and Wet Dog Food
4.5.2: ROW Market by Application: Online Sale and Offline Sale

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Meat-Based Dog Food Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Meat-Based Dog Food Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Meat-Based Dog Food Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Meat-Based Dog Food Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Meat-Based Dog Food Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Meat-Based Dog Food Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Mars Petcare
7.2: Nestle Purina
7.3: General Mills
7.4: J.M. Smucker
7.5: Hill's Pet Nutrition
7.6: Diamond Pet Foods
7.7: Simmons Pet Food
7.8: Spectrum Brands
7.9: Affinity Petcare
7.10: Unicharm

 

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