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タイヤリサイクル市場:製品別(ゴム、TDF、TDA、カーボンブラック)、プロセス別(機械破砕、常温粉砕、熱分解)、タイプ別(サービス、材料)、最終用途産業別(自動車、建設、製造)、地域別 - 2029年までの世界予測

タイヤリサイクル市場:製品別(ゴム、TDF、TDA、カーボンブラック)、プロセス別(機械破砕、常温粉砕、熱分解)、タイプ別(サービス、材料)、最終用途産業別(自動車、建設、製造)、地域別 - 2029年までの世界予測


Tire Recycling Market by Product (Rubber, TDF, TDA, Carbon Black), Process (Mechanical Shredding, Ambient Grinding, Pyrolysis), Type (Service, Material), End-use Industry (Automotive, Construction, Manufacturing) and Region - Global Forecast to 2029

タイヤリサイクル市場は、2024年には74億4,000万米ドルになると予想され、予測期間中の年平均成長率は3.7%で、2029年には89億2,000万米ドルになると予測されている。このタイヤリサイクル市場を牽引しているのは... もっと見る

 

 

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サマリー

タイヤリサイクル市場は、2024年には74億4,000万米ドルになると予想され、予測期間中の年平均成長率は3.7%で、2029年には89億2,000万米ドルになると予測されている。このタイヤリサイクル市場を牽引しているのは、世界的な自動車利用の増加である。自動車保有台数の増加により、より多くの新品タイヤが必要となり、使用済みタイヤの量が増加し、適切に管理されなければ、環境を汚染し、深刻な健康被害ももたらす。そのため、増加の一途をたどる自動車産業は、絶え間ないタイヤの流れを生み出す。さらに、持続可能性に向けた世界的な動きもあり、タイヤリサイクル市場に高い成長機会をもたらしている。このため、世界各国の政府は、タイヤの廃棄から生じる環境への影響を減らすために厳しい規制を設けている。温室効果ガスの排出を最小限に抑え、タイヤからの発火を防ぎ、さらにタイヤの投棄による有害な溶出物を最小限に抑えるため、リサイクルの取り組みを奨励する一方で、タイヤの埋め立てや焼却を禁止する責任ある廃棄物管理を求める法律や政策が制定されている。
また、タイヤのリサイクルは、廃棄される代わりに再利用される循環型経済という形で持続可能性を支えている。実際、ゴム化アスファルトやタイヤ由来燃料(TDF)などの副産物のようなリサイクルタイヤ製品は、建設、エネルギー、製造企業でさまざまな形で使用されている。自動車の普及と規制の強化に伴い、持続可能な廃棄物管理を確保するためのタイヤリサイクルの必要性が非常に高まっている。
"2023年、製品別ではタイヤ由来燃料が第2位の市場シェアを占める"
タイヤ由来燃料(TDF)は、エネルギー含有量が高く、産業における用途が多様であるため、タイヤリサイクル市場においてゴムに次いで重要な製品分野である。TDFは使用済みタイヤを破砕することで製造されるため、セメント製造、パルプ・製紙工場、発電所などでエネルギー集約的な工程の代替燃料として使用できる小片ができる。これらの産業がTDFを使用する主な理由は、発熱量が比較的高く、エネルギー源として従来の化石燃料の使用量を削減できる石炭に近いからである。TDFを使用することで、産業界は環境慣行に関する一定の規制を遵守することもできる。石炭に比べてTDFはクリーンな燃料であるため、温室効果ガスの排出が少なく、有害な汚染物質の排出を減らすことができる。したがって、TDFは、コスト削減と環境への有害な影響の低減を求める産業にとって、魅力的な代替燃料となる。

上記に加え、廃棄物発電プロジェクトに対する世界的な関心の高まりも、TDFの需要増加を後押ししている。政府や産業界は一般に、廃棄物をエネルギー生成に適切に利用することで、代替燃料の利用を推進している。これらすべてが、TDFの経済的・環境的メリットと相まって、タイヤリサイクル市場においてゴムに次ぐ第2位の製品分野となっている。
"予測期間中、建設業はタイヤリサイクル市場において金額ベースで2番目に大きな最終用途産業となる見込みである"
持続可能な接着剤において、包装に次いで建設業が2番目に大きな最終用途産業として分類される要因には、いくつかの理由がある。建設部門は著しく成長している。この成長の原動力となっているのは、世界中で都市化、インフラ整備、改修プロジェクトが増加していることだ。この成長により、環境に優しい建築技術を促進し、厳しい環境規制を満たす接着剤の需要が増加している。持続可能な方法で製造され、揮発性有機化合物(VOC)が少ない再生可能資源由来の接着剤は、これらの材料や建設プロセスに関連する環境への影響を最小限に抑えるのに役立つ。そのため、LEED、またはエネルギーと環境設計におけるリーダーシップなどのグリーンビルディングの認証や規格に向けた動きは、健康的な室内空気の質と全体的な環境性能に関して、接着剤内の持続可能な材料の使用に焦点を当て始める。長持ちし、高性能で、環境的に持続可能な接着剤は、同時に建設プロジェクトにおいて、より良いエネルギー効率、より少ない廃棄物、より低いカーボンフットプリントを提供することにより、これらのグリーンビルディングの目標に貢献します。さらに、建設業界は、ベストプラクティスによって構造的完全性が影響を受けない接着ソリューションの長寿命、高性能要件の必要性を損なうことなく、持続可能な接着剤へと移行している。したがって、建設業界は持続可能性と規制遵守に期待を寄せており、包装に次いで持続可能な接着剤の主要セグメントの一つとなっている。
"熱分解は、予測期間中、金額ベースでタイヤリサイクル市場の2番目に大きなプロセスセグメントになると予想される"
熱分解は、燃料油、カーボンブラック、合成ガスなど、使用済みタイヤから得られる貴重な副産物のため、使用済みタイヤのリサイクル市場において、機械的破砕に次いで規模の大きい第2位のプロセスとして位置づけられている。機械的破砕とは対照的に、高温でタイヤを分解するために無酸素で行われる熱分解である。このプロセスは大量のエネルギーと材料を回収するため、材料の回収とエネルギーの生成の両方を必要とする産業にとって非常に効果的である。熱分解の成長を促進する最も重要な原動力の一つは、代替燃料と持続可能なエネルギー・オプションの必要性である。熱分解の副産物として生産される燃料油は、工業炉で直接消費されるか、ディーゼル燃料に精製され、再生可能エネルギー源となる。同時に、熱分解によってカーボンブラックを回収し、新品のタイヤ、ゴム付属品、プラスチックなどの製造に使用することもできる。埋立廃棄物の削減と環境への影響を最小限に抑える必要性が世界的に強調されている現在、熱分解は主に、膨大な量の廃タイヤを処理し、経済的価値の高い副産物を生成できることから注目を集めている。また、このプロセスはスケーラブルで適応性があるため、リサイクル・インフラのレベルがそれぞれ異なる国々に完全に適している。このような利点から、熱分解はタイヤリサイクル市場において重要かつ急速に成長しているプロセスである。
"地域別では、2023年のタイヤリサイクル市場は北米が第2位"
北米の地域別市場はアジア太平洋に次いで第2位であるが、これは自動車保有台数の多さ、環境関連規制の厳しさといった様々な主要要因に加え、リサイクルインフラが確立されているためである。同地域では、米国やカナダなどの巨大な自動車産業と自動車人口の多さに後押しされ、毎年何千本もの使用済みタイヤが発生している。廃タイヤの継続的な発生は、環境破壊を引き起こさないために、タイヤ廃棄物管理のための効果的なリサイクル技術の開発への圧力を高めている。北米の政府による規制が、同地域のタイヤリサイクル市場を後押ししている。北米各地の政府は、米国環境保護庁(EPA)の規制やカナダのスチュワードシップ・プログラムなど、タイヤの責任ある廃棄とリサイクルを奨励する規制措置を実施している。政府の方針は、タイヤの埋め立てや焼却を抑制し、より環境に優しいタイヤのリサイクル方法を選択するよう業界に強制している。この地域である北米は、先進的なリサイクル技術と施設に支えられている。最も採用されている機械的破砕と熱分解の技術は、クラムゴム、TDF、再生カーボンブラックなどの付加価値製品をタイヤから作る。これらの製品は、建設、自動車、製造産業で幅広く使用されているため、北米の市場はさらに拡大している。従って、これら全ての要因が相まって、北米はタイヤリサイクルの世界市場で重要な役割を果たしている。

二次調査によって特定されたいくつかのセグメントとサブセグメントの市場規模を決定し検証する過程で、広範な一次インタビューが実施された。一次インタビュー対象者のプロフィールの内訳は以下の通りである:
- 企業タイプ別ティア1:50%、ティア2:30%、ティア3:20
- 役職別Cレベル:20%、ディレクターレベル:15%、その他:65
- 地域別北米25%、欧州35%、アジア太平洋30%、中東・アフリカ5%、南米5
この市場の主要プレーヤーは、Liberty Tire Recycling(米国)、GENAN HOLDING A/S(デンマーク)、ResourceCo(オーストラリア)、GRP LTD(インド)、Lehigh Technologies, Inc.(米国)、Entech Inc.(米国)、Emanuel Tire, LLC(米国)、BDS Tire Recycling(米国)、Contec(ポーランド)、CRM(米国)などである。
調査範囲
本レポートでは、タイヤリサイクル市場を製品、プロセス、タイプ、最終用途産業、地域別に区分しています。様々な地域にわたる市場全体の価値を推計しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、タイヤリサイクル市場に関連する事業概要、製品&サービス、主要戦略、新製品発表、事業拡大、M&Aに関する洞察を提供しています。
このレポートを購入する主な利点
この調査レポートは、産業分析(業界動向)、トップ企業の市場ランキング分析、企業プロフィールなど、様々なレベルの分析に焦点を当てており、これらを合わせて、タイヤリサイクル市場の競争環境、新興および高成長セグメント、高成長地域、市場促進要因、阻害要因、機会、課題などの全体像を把握することができます。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主要推進要因の分析主な推進要因の分析:自動車利用の大幅な増加、政府の厳しい規制と相まって持続可能性への注目、使用済みタイヤの量の増加、エネルギー消費の削減の推進
- 市場への浸透:世界のタイヤリサイクル市場のトップ企業が提供するタイヤリサイクル市場に関する包括的な情報。
- 製品開発/イノベーション:タイヤリサイクル市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な新興市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、地域ごとのタイヤリサイクル市場を分析しています。
- 市場の多様化:世界のタイヤリサイクル市場における新製品、未開拓地域、最新動向に関する情報を網羅。
- 競争力の評価:タイヤリサイクル市場における主要企業の市場シェア、戦略、製品、製造能力を詳細に評価。

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目次

1 はじめに
1.1 調査目的
1.2 市場の定義
1.3 調査範囲 26
1.3.1 調査対象および除外項目 26
1.3.2 対象市場 27
1.3.3 考慮した年数 28
1.3.4 通貨
1.3.5 単位
1.4 制限事項 28
1.5 利害関係者
2 調査方法 30
2.1 調査データ 30
2.1.1 二次データ 31
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 31
2.1.2 一次データ 31
2.1.2.1 一次資料からの主要データ 32
2.1.2.2 一次資料に関連する詳細情報 32
2.1.2.3 プライマリーの主な参加者 32
2.1.2.4 プライマリーの内訳 33
2.1.2.5 主要な業界洞察 33
2.2 基本数字の算出 34
2.2.1 供給サイドからのアプローチ 34
2.2.2 需要サイドアプローチ 34
2.3 予想数の計算
2.3.1 供給側 34
2.3.2 需要サイド
2.4 市場規模の推定 35
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ 35
2.4.2 トップダウン・アプローチ 36
2.5 データの三角測量 37
2.6 リサーチの前提 38
2.7 成長予測 38
2.8 リスク評価 39
2.9 要因分析 39
3 エグゼクティブサマリー 40
4 プレミアムインサイト
4.1 タイヤリサイクル市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 45
4.2 タイヤリサイクル市場:製品別 46
4.3 タイヤリサイクル市場:プロセス別 46
4.4 タイヤリサイクル市場:最終用途産業別 47
4.5 タイヤリサイクル市場:タイプ別 47
4.6 タイヤリサイクル市場:国別 48
5 市場の概要 49
5.1 はじめに 49
5.2 市場のダイナミクス 49
5.2.1 推進要因 50
5.2.1.1 自動車産業の拡大 50
5.2.1.2 厳しい環境規制と持続可能性への関心の高まり 50
5.2.1.3 使用済みタイヤ量の増加 51
5.2.2 阻害要因 51
5.2.2.1 再生材料の品質と一貫性の維持が困難 51
5.2.3 機会 52
5.2.3.1 持続可能な製品の採用を支援する政府主導のインセンティブ
52
5.2.3.2 グリーン建材に対する需要の高まり 52
5.2.4 課題 53
5.2.4.1 タイヤリサイクル施設設立のための高額投資 53
5.3 AI/ジェネレーティブAIの影響 53
5.3.1 はじめに
5.3.2 ジェネレーティブAIがタイヤリサイクル市場に与える影響 56
6 業界動向 57
6.1 はじめに 57
6.2 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 57
6.3 サプライチェーン分析 58
6.4 投資環境と資金調達シナリオ 61
6.5 価格分析 62
6.5.1 平均販売価格動向(地域別) 62
6.5.2 平均販売価格動向:製品別 63
6.5.3 主要企業の平均販売価格動向(製品別) 63
6.6 エコシステム分析 64
6.7 テクノロジー分析 65
6.7.1 主要技術 65
6.7.2 補完的技術 66
6.7.3 隣接技術 66
6.8 特許分析 67
6.8.1 方法論 67
6.8.2 世界で取得された特許 67
6.8.3 特許公開動向 68
6.8.4 洞察 68
6.8.5 特許の法的地位 68
6.8.6 管轄地域の分析 69
6.8.7 上位企業/出願人 69
6.8.8 主要特許のリスト 70
6.9 貿易分析 72
6.9.1 輸入シナリオ(HSコード400400) 72
6.9.2 輸出シナリオ(HSコード400400) 73
6.10 主要会議とイベント 74
6.11 関税と規制の状況 74
6.11.1 関税分析 74
6.11.2 規制機関、政府機関、その他の組織 75
6.11.3 規制 77
6.12 ポーターの5つの力分析 79
6.12.1 供給者の交渉力 80
6.12.2 新規参入の脅威 81
6.12.3 代替品の脅威 81
6.12.4 買い手の交渉力 81
6.12.5 競合の激しさ 82
6.13 主要ステークホルダーと購買基準 82
6.13.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 82
6.13.2 購入基準 83
6.14 マクロ経済見通し 84
6.14.1 主要国のGDP動向と予測 84
6.15 ケーススタディ分析 85
6.15.1 タイヤ・ゴム産業向けの持続可能なカーボンブラック製造プロセスの紹介 85
6.15.2 欧州連合におけるタイヤの連続熱分解技術の商業化 85
6.15.3 総合的なタイヤリサイクルが環境的にも経済的にも最高のリターンをもたらすことを証明 86
7 タイヤリサイクル市場、タイプ別 87
7.1 はじめに
7.2 サービス 89
7.2.1 環境規制の強化と埋立制限により、効率的なタイヤ処理と廃棄物管理サービスの需要が高まる 89

7.3 素材 90
7.3.1 建設・自動車産業における環境に優しく費用対効果の高い原材料への需要の高まりが市場成長を促進する 90
8 タイヤリサイクル市場:プロセス別 91
8.1 導入 92
8.2 機械的破砕 93
8.2.1 タイヤを処理しやすい大きさにする用途の拡大が市場を牽引 93
8.3 常温粉砕 94
8.3.1 高価な冷却システムを必要とせず、様々な用途に使える汎用性の高いクラムゴムを生産するために採用が増加し、市場を牽引 94
8.4 パイロリシス 94
8.4.1 無酸素環境での熱分解により廃タイヤを貴重なエネルギーや材料に変換する採用が増加し、 市場の成長を促進する 94
8.5 脱硫 95
8.5.1 加硫工程を逆転させることでゴムを高品質用途に再利用できる能力が需要を牽引する 95
8.6 その他のプロセス 95
8.6.1 極低温粉砕 95
8.6.2 マイクロ波処理 96
8.6.3 ガス化 96
8.6.4 熱解重合 96
9 タイヤリサイクル市場、製品別 97
9.1 はじめに 98
9.2 ゴム 100
9.2.1 高い耐久性と衝撃吸収性能が需要を牽引 100
9.3 タイヤ由来燃料(TDF) 100
9.3.1 高エネルギー出力と廃棄物削減を提供する代替エネルギー源としての利用の増加が市場成長の原動力 100
9.4 タイヤ由来骨材(Tda) 101
9.4.1 建設・造園用途での採用が増加し、市場を牽引する 101
9.5 カーボンブラック 101
9.5.1 インキ、塗料、コーティング剤における高性能顔料としての使用の増加、新タイヤ、 産業用ゴム製品、コンベヤベルトの製造が市場を牽引 101
9.6 スチールワイヤー 102
9.6.1 金属リサイクル産業での用途拡大が市場を牽引 102
9.7 その他の製品 102
9.7.1 ゴム引きアスファルト 102
9.7.2 ゴム引きコンクリート 103
9.7.3 タイヤ由来オイル(Tdo) 103
10 タイヤリサイクル市場:最終用途産業別 104
10.1 はじめに 105
10.2 自動車 107
10.2.1 新品タイヤと自動車部品への再生タイヤ素材の使用増加が
市場を牽引する 107
10.3 建設 107
10.3.1 ゴム引きアスファルトと断熱材への再生タイヤ材料の採用が増加し、市場を促進する 107
10.4 製造業 108
10.4.1 コスト削減と持続可能性の目標を達成するために再生タイヤ材料の利用が増加し、市場成長を促進する 108
10.5 ゴムとプラスチック 108
10.5.1 マットや複合材への再生タイヤ利用が増加し
市場の牽引役となる 108
10.6 その他の最終用途産業 109
10.6.1 スポーツ&レクリエーション 109
10.6.2 農業と造園 109
10.6.3 海洋 109
10.6.4 消費者製品 109
11 タイヤリサイクル市場:地域別 110
11.1 はじめに 111
11.2 アジア太平洋地域 113
11.2.1 中国 120
11.2.1.1 循環型経済を推進する政府主導の政策と厳しい環境規制が市場を牽引する 120
11.2.2 日本 122
11.2.2.1 リサイクルプロセスにおける技術革新が市場を促進する 122
11.2.3 インド 124
11.2.3.1 再生ゴムの産業需要の拡大と費用対効果の高いリサイクルソリューションが市場成長を促進 124
11.2.4 韓国 126
11.2.4.1 環境持続性に関する国民の意識の高さと環境に優しい技術への投資の増加が市場を牽引 126
11.2.5 その他のアジア太平洋地域 128
11.3 北米 130
11.3.1 米国 137
11.3.1.1 グリーンビルディングへの取り組みの高まりと持続可能な素材への需要の高まりが市場を牽引 137
11.3.2 カナダ 139
11.3.2.1 政府主導の持続可能性重視が市場成長を促進 139

11.3.3 メキシコ 140
11.3.3.1 自動車セクターの拡大と持続可能な廃棄物管理ソリューションへの需要の高まりが市場を促進 140
11.4 欧州 142
11.4.1 ドイツ 149
11.4.1.1 野心的な環境目標と好調な自動車産業が市場を牽引 149
11.4.2 イタリア 151
11.4.2.1 厳しい規制政策の存在と持続可能な廃棄物管理手法の採用が市場成長を促進する 151
11.4.3 フランス 152
11.4.3.1 リサイクル技術への投資の増加が市場を促進する 152
11.4.4 イギリス 154
11.4.4.1 政府による持続可能性と炭素削減の重視が市場を牽引 154
11.4.5 スペイン 156
11.4.5.1 拡大する自動車セクターとリサイクル材料用途の技術革新が市場成長を後押し 156
11.4.6 ロシア 157
11.4.6.1 リサイクル技術の技術的進歩が市場成長を促進する 157
11.4.7 その他の欧州 159
11.5 中東・アフリカ 161
11.5.1 GCC諸国 167
11.5.1.1 サウジアラビア 167
11.5.1.1.1 廃棄物管理インフラとリサイクル技術開発への多額の投資が市場を牽引 167
が市場を牽引する 167
11.5.1.2 アラブ首長国連邦 169
11.5.1.2.1 持続可能性の目標、建設・インフラプロジェクトへのリサイクル材料の統合に焦点を当てた官民パートナーシップが市場成長を促進 169
11.5.1.3 その他のGCC諸国 171
11.5.2 南アフリカ 173
11.5.2.1 拡大生産者責任(EPR)制度に基づく使用済みタイヤの廃棄・リサイクル管理ニーズの高まりが市場を促進 173
11.5.3 その他の中東・アフリカ地域 175
11.6 南米 176
11.6.1 ブラジル 182
11.6.1.1 政府主導によるタイヤ廃棄・リサイクルに関する環境規制・命令の増加が市場を牽引 182
11.6.2 アルゼンチン 183
11.6.2.1 国家廃棄物管理法に支えられた持続可能性と環境保護への関心の高まりが市場成長を促進する 183
11.6.3 その他の南米諸国 185
12 競争環境 187
12.1 はじめに 187
12.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 187
12.3 市場シェア分析 189
12.4 収益分析 192
12.5 ブランド/製品の比較 193
12.6 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 195
12.6.1 スター企業 195
12.6.2 新興リーダー 195
12.6.3 浸透型プレーヤー 195
12.6.4 参加企業 195
12.6.5 企業フットプリント:主要プレーヤー(2023年) 197
12.6.5.1 企業フットプリント 197
12.6.5.2 製品フットプリント 198
12.6.5.3 最終用途産業のフットプリント 198
12.6.5.4 地域別フットプリント 199
12.7 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 199
12.7.1 進歩的企業 199
12.7.2 反応企業 199
12.7.3 ダイナミックな企業 200
12.7.4 スタートアップ・ブロック 200
12.7.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 201
12.7.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 201
12.7.5.2 主要新興企業/中小企業の競合ベンチマーキング 202
12.8 企業の評価と財務指標 204
12.9 競争シナリオ 205
12.9.1 製品上市 205
12.9.2 取引 205
12.9.3 拡張 207
12.9.4 その他 209
13 会社プロファイル 210
13.1 主要プレーヤー 210
13.1.1 GRP Ltd 210
13.1.1.1 事業概要 210
13.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 211
13.1.1.3 MnMの見解 212
13.1.1.3.1 主要な強み/勝つための権利 212
13.1.1.3.2 戦略的選択 212
13.1.1.3.3 弱点/競争上の脅威 212

13.1.2 ジェナン・ホールディング A/S 213
13.1.2.1 事業概要 213
13.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 214
13.1.2.3 最近の動向 214
13.1.2.3.1 製品の発売 214
13.1.2.4 MnMの見解 214
13.1.2.4.1 主要な強み/勝つための権利 214
13.1.2.4.2 戦略的選択 215
13.1.2.4.3 弱点/競争上の脅威 215
13.1.3 リーハイ・テクノロジー216
13.1.3.1 事業概要 216
13.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 218
13.1.3.3 最近の動向 218
13.1.3.3.1 その他 218
13.1.3.3.2 拡張 219
13.1.3.4 MnMの見解 219
13.1.3.4.1 主要な強み/勝つための権利 219
13.1.3.4.2 戦略的選択 219
13.1.3.4.3 弱点/競争上の脅威 219
13.1.4 エンテック220
13.1.4.1 事業概要 220
13.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 220
13.1.4.3 最近の動向 221
13.1.4.3.1 その他 221
13.1.4.4 MnMの見解 221
13.1.4.4.1 主要な強み/勝つための権利 221
13.1.4.4.2 戦略的選択 221
13.1.4.4.3 弱点/競争上の脅威 221
13.1.5 エマニュエルタイヤ 222
13.1.5.1 事業概要 222
13.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 222
13.1.5.3 MnMの見解 223
13.1.5.3.1 主要な強み/勝つための権利 223
13.1.5.3.2 戦略的選択 223
13.1.5.3.3 弱点/競争上の脅威 223
13.1.6 リソースコ 224
13.1.6.1 事業概要 224
13.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 225
13.1.6.3 最近の動向 226
13.1.6.3.1 取引 226
13.1.6.3.2 事業拡張 226
13.1.6.3.3 その他 227
13.1.6.4 MnMの見解 227
13.1.6.4.1 主要な強み/勝利への権利 227
13.1.6.4.2 戦略的選択 228
13.1.6.4.3 弱点/競争上の脅威 228
13.1.7 リバティタイヤのリサイクル 229
13.1.7.1 事業概要 229
13.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 229
13.1.7.3 最近の動向 230
13.1.7.3.1 取引 230
13.1.7.3.2 拡張 231
13.1.7.4 MnMの見解 232
13.1.7.4.1 主要な強み/勝つための権利 232
13.1.7.4.2 戦略的選択 232
13.1.7.4.3 弱点/競争上の脅威 232
13.1.8 BDSタイヤリサイクル 233
13.1.8.1 事業概要 233
13.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 233
13.1.8.3 MnMの見解 234
13.1.8.3.1 主要な強み/勝つための権利 234
13.1.8.3.2 戦略的選択 234
13.1.8.3.3 弱点/競争上の脅威 234
13.1.9 コンテック 235
13.1.9.1 事業概要 235
13.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 235
13.1.9.3 最近の動向 236
13.1.9.3.1 事業拡大 236
13.1.9.3.2 その他 236
13.1.9.4 MnMの見解 237
13.1.9.4.1 主要な強み/勝つための権利 237
13.1.9.4.2 戦略的選択 237
13.1.9.4.3 弱点/競争上の脅威 237
13.1.10 CRM 238
13.1.10.1 事業概要 238
13.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 238
13.1.10.3 最近の動向 239
13.1.10.3.1 拡張 239
13.1.10.4 MnMの見解 239
13.1.10.4.1 主要な強み/勝つための権利 239
13.1.10.4.2 戦略的選択 239
13.1.10.4.3 弱点/競争上の脅威 240

13.2 その他のプレーヤー 241
13.2.1 株式会社LDC241
13.2.2 Pyrum Innovations AG 242
13.2.3 ティナラバー&インフラストラクチャー 243
13.2.4 サークテック 243
13.2.5 スカンジナビアン・エンバイロ・システムズ 244
13.2.6 ビッグ・アトム・リミテッド 244
13.2.7 ムルフィッツ・インダストリーズ 245
13.2.8 GDT 246
13.2.9 フロントレンジタイヤリサイクル(株246
13.2.10 西海岸ラバーリサイクル 247
13.2.11 ウェイストフロント 247
13.2.12 信頼できるタイヤリサイクル 248
13.2.13 バレー・タイヤ・リサイクル 248
13.2.14 ラゲド 249
13.2.15 TRS 249
14 付録 250
14.1 ディスカッションガイド 250
14.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 253
14.3 カスタマイズオプション 255
14.4 関連レポート 255
14.5 著者の詳細 256

 

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Summary

The tire recycling market is expected to be USD 7.44 billion in 2024 and is estimated to be USD 8.92 billion by 2029 growing at a CAGR of 3.7% during the forecast period. This market for the tire recycling is driven by increased automobile usage worldwide. Increased vehicle ownership will require a greater number of new tires, leading to an increased volume of end-of-life tires, which, if not properly managed, then pollute the environment and also pose serious health hazards. Therefore, the perpetually increasing automobile industry generates a constant flow of tires; thus, there is an increasing need for good recycling technologies. Additionally, there is a global drive towards sustainability, which is creating higher growth opportunities for the tire recycling market. For this reason, governments across the world have placed strict regulations to reduce environmental impacts emanating from the disposal of tires. Laws and policies have been enacted that require responsible waste management practices that have banned the landfilling or incineration of tires while encouraging recycling initiatives to minimize the degradation of greenhouse gas emissions, prevent fire from tires, and further minimize all harmful leachates from the dumps of tires.
Tire recycling also supports sustainability in the form of the circular economy, where materials are reused instead of being disposed of. Indeed, recycled tyre products, such as rubberised asphalt and even tyre-derived fuel (TDF), among other byproducts are used in various extents in construction, energy and manufacturing enterprises. With the growing popularity of vehicles and regulatory pressure, there is a great increase in the necessity for tire recycling to ensure sustainable waste management.
“Tire-derived fuel, by product, accounts for the second-largest market share in 2023.”
Tire-derived fuel (TDF) is the second most significant product area after rubber in the tires recycling market because of the high energy content and versatility in the use in industries. TDF is produced by shredding used tires, thus having small pieces that can be used as alternative fuel for energy-intensive procedures in cement manufacture, pulp and paper mills, or at power plants. These industries consume TDF, mainly because of its relatively high calorific value, thus being close to coal, which, as an energy source, can be employed to reduce the intake of traditional fossil fuels. Through the use of TDF, industries are also able to adhere to certain regulations on environmental practice. Compared to coal, TDF is considered a cleaner fuel, which thus results in lower emissions of greenhouse gases and also acts to reduce harmful emission of pollutants. Therefore, TDF becomes an attractive alternative for industries seeking to cut costs and reduce their harmful impact on the environment.

In addition to the above, the increasing global interest in waste-to-energy projects is an added support for the increasing demand for TDF. Governments and industries in general are promoting the application of alternative fuels by making certain that waste is properly used to generate energy. All these, combined with the economic and environmental benefits of TDF, place it as the second-largest product segment after rubber in the tire recycling market.
“Construction is expected to be the second largest end-use industry for tire recycling market during the forecast period, in terms of value.”
The factors categorizing the construction industry, after packaging, as the second-largest end-use industry for sustainable adhesives includes several reasons. The construction sector grows considerably. The growth is driven by increasing urbanization, infrastructure development, and renovation projects throughout the world. This growth increases the demand for such adhesives, which promote eco-friendly building techniques and meet strict environmental regulations. Sustainably made and low in volatile organic compounds (VOCs), adhesives derived from renewable resources help minimize the environmental impact associated with these materials and construction processes. So the move toward green building certifications and standards—such as LEED, or Leadership in Energy and Environmental Design—begins to focus on the use of sustainable materials within adhesives with regard to healthy indoor air quality and overall environmental performance. Adhesives that are long-lasting, high performance in nature, and environmentally sustainable contribute to these green building goals by simultaneously providing better energy efficiency, less waste, and lower carbon footprints in construction projects. Furthermore, the construction industry is moving toward sustainable adhesives without compromising the need for long-lasting, high performance requirements of adhesive bonding solutions in which the structural integrity is not affected by best practices. Hence, the construction industry is looking forward to sustainability and regulatory compliance and is one of the leading segments for sustainable adhesives, after packaging.
“Pyrolysis is expected to be the second largest process segment for tire recycling market during the forecast period, in terms of value.”
Pyrolysis stands as the second ranking process in size after mechanical shredding in the recycling market for used tires because of its valuable by-products from end-of-life tires such as fuel oil, carbon black, and synthetic gas. It is a thermal decomposition carried out without oxygen to break down the tires at a high temperature, as opposed to mechanical shredding. This process recovers a large amount of energy and material; thus, it is very effective for industries demanding both the retrieval of material and generation of energy. One of the most significant drivers fueling growth in pyrolysis is the need for alternative fuels and sustainable energy options. Fuel oil produced as a byproduct of pyrolysis can either directly be consumed in industrial furnaces or be refined to diesel, providing sources of renewable energy. Simultaneously, through pyrolysis, carbon black can also be recovered for use in the manufacture of brand-new tires, rubber accessories, and plastics, among others, thereby facilitating circular economy practice. Given the current worldwide emphasis on the reduction of landfill waste coupled with the need to minimize environmental impact, pyrolysis is garnering attention mainly as it could handle enormous scrap tire quantities and generate high economic value byproducts. The process is also scalable and adaptable, thereby making it perfectly suitable for countries that are all different in recycling infrastructure levels. Therefore, such advantages have shaped pyrolysis as a critically and rapidly growing process in the tire recycling market.
“Based on region, North America was the second largest market for tire recycling in 2023.”
The regional market for North America ranks second after Asia-Pacific due to various key factors such as high volume in vehicle ownership and stricter environment-related regulations followed by a well-established recycling infrastructure. The region generates thousands of end-of-life tires every year, propelled by huge automotive industries and large vehicle population across countries like the US and Canada. Continuous generation of scrap tires raises the pressure on developing effective recycling techniques for tire waste management in order not to cause environmental destruction. Regulations from the governments in North America propel the market of tire recycling in that region. Governments across North America have regulatory measures which are in place, such as the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) regulations and stewardship programs in Canada, that encourage responsible disposal and recycling of tires. The government policies discourage landfilling and incineration of tires and force industries to opt for better, greener tire recycling practices. This region, North America, is supported by advanced recycling technologies and facilities. The most adopted technologies of mechanical shredding and pyrolysis make value-added products from tires, such as crumb rubber, TDF, and recycled carbon black. The extensive use of these products by the construction, automotive, and manufacturing industries further increases the market in North America. Hence, all these factors put together contribute to making North America a significant player in the global market for tire recycling.

In the process of determining and verifying the market size for several segments and subsegments identified through secondary research, extensive primary interviews were conducted. A breakdown of the profiles of the primary interviewees is as follows:
• By Company Type: Tier 1 - 50%, Tier 2 - 30%, and Tier 3 - 20%
• By Designation: C-Level - 20%, Director Level - 15%, and Others - 65%
• By Region: North America - 25%, Europe -35%, Asia Pacific - 30%, Middle East & Africa - 5%, and South America-5%
The key players in this market are Liberty Tire Recycling (US), GENAN HOLDING A/S (Denmark), ResourceCo (Australia), GRP LTD (India), Lehigh Technologies, Inc. (US), Entech Inc.(US), Emanuel Tire, LLC (US), BDS Tire Recycling (US), Contec (Poland), CRM (US) etc.
Research Coverage
This report segments the market for the tire recycling market on the basis of product, process, type, end-use industry and region. It provides estimations for the overall value of the market across various regions. A detailed analysis of key industry players has been conducted to provide insights into their business overviews, products & services, key strategies, new product launches, expansions, and mergers & acquisitions associated with the market for the tire recycling market.
Key benefits of buying this report
This research report is focused on various levels of analysis — industry analysis (industry trends), market ranking analysis of top players, and company profiles, which together provide an overall view of the competitive landscape, emerging and high-growth segments of the tire recycling market; high-growth regions; and market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers: Significant rise in use of automobiles, focus on sustainability coupled with stringent government regulations, the growing volume of end-of-life tires and the push for lower energy consumption
• Market Penetration: Comprehensive information on the tire recycling market offered by top players in the global tire recycling market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the tire recycling market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative emerging markets — the report analyzes the markets for the tire recycling across regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped regions, and recent developments in the global tire recycling market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the tire recycling market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 25
1.1 STUDY OBJECTIVES 25
1.2 MARKET DEFINITION 25
1.3 STUDY SCOPE 26
1.3.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 26
1.3.2 MARKETS COVERED 27
1.3.3 YEARS CONSIDERED 28
1.3.4 CURRENCY CONSIDERED 28
1.3.5 UNITS CONSIDERED 28
1.4 LIMITATIONS 28
1.5 STAKEHOLDERS 29
2 RESEARCH METHODOLOGY 30
2.1 RESEARCH DATA 30
2.1.1 SECONDARY DATA 31
2.1.1.1 Key data from secondary sources 31
2.1.2 PRIMARY DATA 31
2.1.2.1 Key data from primary sources 32
2.1.2.2 Detailed information related to primary sources 32
2.1.2.3 Key participants for primaries 32
2.1.2.4 Breakdown of primaries 33
2.1.2.5 Key industry insights 33
2.2 BASE NUMBER CALCULATION 34
2.2.1 SUPPLY-SIDE APPROACH 34
2.2.2 DEMAND-SIDE APPROACH 34
2.3 FORECAST NUMBER CALCULATION 34
2.3.1 SUPPLY SIDE 34
2.3.2 DEMAND SIDE 35
2.4 MARKET SIZE ESTIMATION 35
2.4.1 BOTTOM-UP APPROACH 35
2.4.2 TOP-DOWN APPROACH 36
2.5 DATA TRIANGULATION 37
2.6 RESEARCH ASSUMPTIONS 38
2.7 GROWTH FORECAST 38
2.8 RISK ASSESSMENT 39
2.9 FACTOR ANALYSIS 39
3 EXECUTIVE SUMMARY 40
4 PREMIUM INSIGHTS 45
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN TIRE RECYCLING MARKET 45
4.2 TIRE RECYCLING MARKET, BY PRODUCT 46
4.3 TIRE RECYCLING MARKET, BY PROCESS 46
4.4 TIRE RECYCLING MARKET, BY END-USE INDUSTRY 47
4.5 TIRE RECYCLING MARKET, BY TYPE 47
4.6 TIRE RECYCLING MARKET, BY COUNTRY 48
5 MARKET OVERVIEW 49
5.1 INTRODUCTION 49
5.2 MARKET DYNAMICS 49
5.2.1 DRIVERS 50
5.2.1.1 Expanding automotive industry 50
5.2.1.2 Stringent environmental regulations and increased focus on sustainability 50
5.2.1.3 Growing volume of end-of-life tires 51
5.2.2 RESTRAINTS 51
5.2.2.1 Difficulty in maintaining quality and consistency of recycled materials 51
5.2.3 OPPORTUNITIES 52
5.2.3.1 Government-led incentives supporting adoption of
sustainable products 52
5.2.3.2 Rising demand for green construction materials 52
5.2.4 CHALLENGES 53
5.2.4.1 High investments in establishing tire recycling facility 53
5.3 IMPACT OF AI/GENERATIVE AI 53
5.3.1 INTRODUCTION 53
5.3.2 IMPACT OF GENERATIVE AI ON TIRE RECYCLING MARKET 56
6 INDUSTRY TRENDS 57
6.1 INTRODUCTION 57
6.2 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 57
6.3 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 58
6.4 INVESTMENT LANDSCAPE AND FUNDING SCENARIO 61
6.5 PRICING ANALYSIS 62
6.5.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 62
6.5.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY PRODUCT 63
6.5.3 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY PRODUCT 63
6.6 ECOSYSTEM ANALYSIS 64
6.7 TECHNOLOGY ANALYSIS 65
6.7.1 KEY TECHNOLOGIES 65
6.7.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 66
6.7.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 66
6.8 PATENT ANALYSIS 67
6.8.1 METHODOLOGY 67
6.8.2 PATENTS GRANTED WORLDWIDE 67
6.8.3 PATENT PUBLICATION TRENDS 68
6.8.4 INSIGHTS 68
6.8.5 LEGAL STATUS OF PATENTS 68
6.8.6 JURISDICTION ANALYSIS 69
6.8.7 TOP COMPANIES/APPLICANTS 69
6.8.8 LIST OF MAJOR PATENTS 70
6.9 TRADE ANALYSIS 72
6.9.1 IMPORT SCENARIO (HS CODE 400400) 72
6.9.2 EXPORT SCENARIO (HS CODE 400400) 73
6.10 KEY CONFERENCES AND EVENTS 74
6.11 TARIFF AND REGULATORY LANDSCAPE 74
6.11.1 TARIFF ANALYSIS 74
6.11.2 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 75
6.11.3 REGULATIONS 77
6.12 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 79
6.12.1 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 80
6.12.2 THREAT OF NEW ENTRANTS 81
6.12.3 THREAT OF SUBSTITUTES 81
6.12.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 81
6.12.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 82
6.13 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 82
6.13.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 82
6.13.2 BUYING CRITERIA 83
6.14 MACROECONOMIC OUTLOOK 84
6.14.1 GDP TRENDS AND FORECASTS OF MAJOR ECONOMIES 84
6.15 CASE STUDY ANALYSIS 85
6.15.1 SHOWCASING SUSTAINABLE CARBON BLACK MANUFACTURING PROCESSES FOR TIRE & RUBBER INDUSTRY 85
6.15.2 COMMERCIALIZING CONTINUOUS TYRE PYROLYSIS TECHNOLOGY IN EUROPEAN UNION 85
6.15.3 PROOF THAT INTEGRATED TIRE RECYCLING DELIVERS HIGHEST RETURNS BOTH ENVIRONMENTALLY AND FINANCIALLY 86
7 TIRE RECYCLING MARKET, BY TYPE 87
7.1 INTRODUCTION 88
7.2 SERVICE 89
7.2.1 INCREASING ENVIRONMENTAL REGULATIONS AND LANDFILL RESTRICTIONS TO DRIVE DEMAND FOR EFFICIENT TIRE DISPOSAL AND WASTE MANAGEMENT SERVICES 89

7.3 MATERIAL 90
7.3.1 GROWING DEMAND FOR ECO-FRIENDLY, COST-EFFECTIVE RAW MATERIALS IN CONSTRUCTION AND AUTOMOTIVE INDUSTRIES TO FUEL MARKET GROWTH 90
8 TIRE RECYCLING MARKET, BY PROCESS 91
8.1 INTRODUCTION 92
8.2 MECHANICAL SHREDDING 93
8.2.1 GROWING USE TO REDUCE TIRE SIZE INTO MANAGEABLE PIECES FOR FURTHER PROCESSING TO DRIVE MARKET 93
8.3 AMBIENT GRINDING 94
8.3.1 RISING ADOPTION TO PRODUCE VERSATILE CRUMB RUBBER FOR VARIOUS APPLICATIONS WITHOUT NEED FOR EXPENSIVE COOLING SYSTEMS TO PROPEL MARKET 94
8.4 PYROLYSIS 94
8.4.1 INCREASING ADOPTION TO CONVERT WASTE TIRES INTO VALUABLE ENERGY AND MATERIALS THROUGH THERMAL DECOMPOSITION IN OXYGEN-FREE ENVIRONMENT TO FUEL MARKET GROWTH 94
8.5 DEVULCANIZATION 95
8.5.1 CAPABILITY TO ENABLE REUSE OF RUBBER IN HIGH-QUALITY APPLICATIONS BY REVERSING VULCANIZATION PROCESS TO DRIVE DEMAND 95
8.6 OTHER PROCESSES 95
8.6.1 CRYOGENIC GRINDING 95
8.6.2 MICROWAVE TREATMENT 96
8.6.3 GASIFICATION 96
8.6.4 THERMAL DEPOLYMERIZATION 96
9 TIRE RECYCLING MARKET, BY PRODUCT 97
9.1 INTRODUCTION 98
9.2 RUBBER 100
9.2.1 HIGH DURABILITY AND SHOCK-ABSORPTION CAPABILITIES TO DRIVE DEMAND 100
9.3 TIRE-DERIVED FUEL (TDF) 100
9.3.1 RISING USE AS ALTERNATIVE ENERGY SOURCE OFFERING HIGH ENERGY OUTPUT AND REDUCED WASTE TO FUEL MARKET GROWTH 100
9.4 TIRE-DERIVED AGGREGATE (TDA) 101
9.4.1 INCREASING ADOPTION IN CONSTRUCTION AND LANDSCAPING APPLICATIONS TO PROPEL MARKET 101
9.5 CARBON BLACK 101
9.5.1 RISING USE AS HIGH-PERFORMANCE PIGMENT IN INKS, PAINTS, AND COATINGS AND MANUFACTURING OF NEW TIRES, INDUSTRIAL RUBBER GOODS, AND CONVEYOR BELTS TO DRIVE MARKET 101
9.6 STEEL WIRES 102
9.6.1 INCREASING APPLICATIONS IN METAL RECYCLING INDUSTRY TO DRIVE MARKET 102
9.7 OTHER PRODUCTS 102
9.7.1 RUBBERIZED ASPHALT 102
9.7.2 RUBBERIZED CONCRETE 103
9.7.3 TIRE-DERIVED OIL (TDO) 103
10 TIRE RECYCLING MARKET, BY END-USE INDUSTRY 104
10.1 INTRODUCTION 105
10.2 AUTOMOTIVE 107
10.2.1 RISING USE OF RECYCLED TIRE MATERIALS IN NEW TIRES AND
VEHICLE PARTS TO DRIVE MARKET 107
10.3 CONSTRUCTION 107
10.3.1 INCREASING ADOPTION OF RECYCLED TIRE MATERIALS IN RUBBERIZED ASPHALT AND INSULATION APPLICATIONS TO PROPEL MARKET 107
10.4 MANUFACTURING 108
10.4.1 RISING USE OF RECYCLED TIRE MATERIALS TO ACHIEVE COST REDUCTION AND SUSTAINABILITY GOALS TO BOOST MARKET GROWTH 108
10.5 RUBBER & PLASTICS 108
10.5.1 GROWING USE OF RECYCLED TIRE MATERIALS IN MATS AND
COMPOSITES TO DRIVE MARKET 108
10.6 OTHER END-USE INDUSTRIES 109
10.6.1 SPORTS & RECREATION 109
10.6.2 AGRICULTURE & LANDSCAPING 109
10.6.3 MARINE 109
10.6.4 CONSUMER PRODUCTS 109
11 TIRE RECYCLING MARKET, BY REGION 110
11.1 INTRODUCTION 111
11.2 ASIA PACIFIC 113
11.2.1 CHINA 120
11.2.1.1 Government-led policies promoting circular economy and stringent environmental regulations to drive market 120
11.2.2 JAPAN 122
11.2.2.1 Technological innovations in recycling processes to propel market 122
11.2.3 INDIA 124
11.2.3.1 Growing industrial demand for reclaimed rubber and cost-effective recycling solutions to boost market growth 124
11.2.4 SOUTH KOREA 126
11.2.4.1 High public awareness regarding environmental sustainability and increasing investments in eco-friendly technologies to drive market 126
11.2.5 REST OF ASIA PACIFIC 128
11.3 NORTH AMERICA 130
11.3.1 US 137
11.3.1.1 Rising green building initiatives and growing demand for sustainable materials to drive market 137
11.3.2 CANADA 139
11.3.2.1 Government-led focus on sustainability to fuel market growth 139

11.3.3 MEXICO 140
11.3.3.1 Expanding automotive sector and rising demand for sustainable waste management solutions to propel market 140
11.4 EUROPE 142
11.4.1 GERMANY 149
11.4.1.1 Ambitious environmental goals and booming automotive industry to drive market 149
11.4.2 ITALY 151
11.4.2.1 Presence of stringent regulatory policies and adoption of sustainable waste management practices to fuel market growth 151
11.4.3 FRANCE 152
11.4.3.1 Rising investments in recycling technologies to propel market 152
11.4.4 UK 154
11.4.4.1 Government emphasis on sustainability and carbon reduction to drive market 154
11.4.5 SPAIN 156
11.4.5.1 Expanding automotive sector and rising innovations in recycled material applications to boost market growth 156
11.4.6 RUSSIA 157
11.4.6.1 Technological advancements in recycling technologies to fuel market growth 157
11.4.7 REST OF EUROPE 159
11.5 MIDDLE EAST & AFRICA 161
11.5.1 GCC COUNTRIES 167
11.5.1.1 Saudi Arabia 167
11.5.1.1.1 Significant investments in development of waste management infrastructure and recycling technologies
to drive market 167
11.5.1.2 UAE 169
11.5.1.2.1 Sustainability goals and public–private partnerships focusing on integrating recycled materials into construction and infrastructure projects to fuel market growth 169
11.5.1.3 Rest of GCC countries 171
11.5.2 SOUTH AFRICA 173
11.5.2.1 Growing need to manage end-of-life disposal and recycling of tires under Extended Producer Responsibility (EPR) schemes to propel market 173
11.5.3 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 175
11.6 SOUTH AMERICA 176
11.6.1 BRAZIL 182
11.6.1.1 Increased government-led environmental regulations and mandates regarding tire disposal and recycling to drive market 182
11.6.2 ARGENTINA 183
11.6.2.1 Rising focus on sustainability and environmental protection supported by National Waste Management Law to fuel market growth 183
11.6.3 REST OF SOUTH AMERICA 185
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 187
12.1 INTRODUCTION 187
12.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 187
12.3 MARKET SHARE ANALYSIS 189
12.4 REVENUE ANALYSIS 192
12.5 BRAND/PRODUCT COMPARISON 193
12.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 195
12.6.1 STARS 195
12.6.2 EMERGING LEADERS 195
12.6.3 PERVASIVE PLAYERS 195
12.6.4 PARTICIPANTS 195
12.6.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 197
12.6.5.1 Company footprint 197
12.6.5.2 Product footprint 198
12.6.5.3 End-use industry footprint 198
12.6.5.4 Region footprint 199
12.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 199
12.7.1 PROGRESSIVE COMPANIES 199
12.7.2 RESPONSIVE COMPANIES 199
12.7.3 DYNAMIC COMPANIES 200
12.7.4 STARTING BLOCKS 200
12.7.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 201
12.7.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 201
12.7.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 202
12.8 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 204
12.9 COMPETITIVE SCENARIO 205
12.9.1 PRODUCT LAUNCHES 205
12.9.2 DEALS 205
12.9.3 EXPANSIONS 207
12.9.4 OTHERS 209
13 COMPANY PROFILES 210
13.1 KEY PLAYERS 210
13.1.1 GRP LTD 210
13.1.1.1 Business overview 210
13.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 211
13.1.1.3 MnM view 212
13.1.1.3.1 Key strengths/Right to win 212
13.1.1.3.2 Strategic choices 212
13.1.1.3.3 Weaknesses/Competitive threats 212

13.1.2 GENAN HOLDING A/S 213
13.1.2.1 Business overview 213
13.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 214
13.1.2.3 Recent developments 214
13.1.2.3.1 Product launches 214
13.1.2.4 MnM view 214
13.1.2.4.1 Key strengths/Right to win 214
13.1.2.4.2 Strategic choices 215
13.1.2.4.3 Weaknesses/Competitive threats 215
13.1.3 LEHIGH TECHNOLOGIES, INC. 216
13.1.3.1 Business overview 216
13.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 218
13.1.3.3 Recent developments 218
13.1.3.3.1 Others 218
13.1.3.3.2 Expansions 219
13.1.3.4 MnM view 219
13.1.3.4.1 Key strengths/Right to win 219
13.1.3.4.2 Strategic choices 219
13.1.3.4.3 Weaknesses/Competitive threats 219
13.1.4 ENTECH INC. 220
13.1.4.1 Business overview 220
13.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 220
13.1.4.3 Recent developments 221
13.1.4.3.1 Others 221
13.1.4.4 MnM view 221
13.1.4.4.1 Key strengths/Right to win 221
13.1.4.4.2 Strategic choices 221
13.1.4.4.3 Weaknesses/Competitive threats 221
13.1.5 EMANUEL TIRE, LLC 222
13.1.5.1 Business overview 222
13.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 222
13.1.5.3 MnM view 223
13.1.5.3.1 Key strengths/Right to win 223
13.1.5.3.2 Strategic choices 223
13.1.5.3.3 Weaknesses/Competitive threats 223
13.1.6 RESOURCECO 224
13.1.6.1 Business overview 224
13.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 225
13.1.6.3 Recent developments 226
13.1.6.3.1 Deals 226
13.1.6.3.2 Expansions 226
13.1.6.3.3 Others 227
13.1.6.4 MnM view 227
13.1.6.4.1 Key strengths/Right to win 227
13.1.6.4.2 Strategic choices 228
13.1.6.4.3 Weaknesses/Competitive threats 228
13.1.7 LIBERTY TIRE RECYCLING 229
13.1.7.1 Business overview 229
13.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 229
13.1.7.3 Recent developments 230
13.1.7.3.1 Deals 230
13.1.7.3.2 Expansions 231
13.1.7.4 MnM view 232
13.1.7.4.1 Key strengths/Right to win 232
13.1.7.4.2 Strategic choices 232
13.1.7.4.3 Weaknesses/Competitive threats 232
13.1.8 BDS TIRE RECYCLING 233
13.1.8.1 Business overview 233
13.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 233
13.1.8.3 MnM view 234
13.1.8.3.1 Key strengths/Right to win 234
13.1.8.3.2 Strategic choices 234
13.1.8.3.3 Weaknesses/Competitive threats 234
13.1.9 CONTEC 235
13.1.9.1 Business overview 235
13.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 235
13.1.9.3 Recent developments 236
13.1.9.3.1 Expansions 236
13.1.9.3.2 Others 236
13.1.9.4 MnM view 237
13.1.9.4.1 Key strengths/Right to win 237
13.1.9.4.2 Strategic choices 237
13.1.9.4.3 Weaknesses/Competitive threats 237
13.1.10 CRM 238
13.1.10.1 Business overview 238
13.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 238
13.1.10.3 Recent developments 239
13.1.10.3.1 Expansions 239
13.1.10.4 MnM view 239
13.1.10.4.1 Key strengths/Right to win 239
13.1.10.4.2 Strategic choices 239
13.1.10.4.3 Weaknesses/Competitive threats 240

13.2 OTHER PLAYERS 241
13.2.1 LDC CO., LTD. 241
13.2.2 PYRUM INNOVATIONS AG 242
13.2.3 TINNA RUBBER & INFRASTRUCTURE LTD 243
13.2.4 CIRCTEC 243
13.2.5 SCANDINAVIAN ENVIRO SYSTEMS AB 244
13.2.6 BIG ATOM LIMITED 244
13.2.7 MURFITTS INDUSTRIES 245
13.2.8 GDT 246
13.2.9 FRONT RANGE TIRE RECYCLE, INC. 246
13.2.10 WEST COAST RUBBER RECYCLING 247
13.2.11 WASTEFRONT 247
13.2.12 RELIABLE TIRE RECYCLING 248
13.2.13 VALLEY TIRE RECYCLING 248
13.2.14 LAGEDO 249
13.2.15 TRS 249
14 APPENDIX 250
14.1 DISCUSSION GUIDE 250
14.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 253
14.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 255
14.4 RELATED REPORTS 255
14.5 AUTHOR DETAILS 256

 

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