世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

睡眠時無呼吸装置市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Sleep Apnea Devices Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

睡眠時無呼吸装置の動向と予測 世界の睡眠時無呼吸装置市場の将来は、睡眠検査室&病院、在宅ケア環境/個人市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の睡眠時無呼吸装置市場は、2024年から2030年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年11月14日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

睡眠時無呼吸装置の動向と予測
世界の睡眠時無呼吸装置市場の将来は、睡眠検査室&病院、在宅ケア環境/個人市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の睡眠時無呼吸装置市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が7.1%で、2030年までに推定99億ドルに達すると予測される。この市場の主な促進要因は、未診断の睡眠時無呼吸症候群患者数の増加、有利な償還および財政援助、治療法の増加、未治療の睡眠時無呼吸症候群の影響に対する意識の高まりである。

- Lucintelの予測では、OSAの有病率の増加とOSAに対する認識レベルの上昇により、タイプ別では治療用デバイスが予測期間中も大きなセグメントを維持する。
- 用途別では、OSAの治療を受けている患者の間で家庭用の新しいポータブルデバイスの導入に注目が集まっていることから、ホームケア環境/個人向けが引き続き大きなセグメントになると予測している。
- 地域別では、OSAの有病率の上昇、有利な保険償還政策、OSAに対する意識の高まりにより、予測期間中北米が最大地域であり続けると思われる。

150ページ以上に及ぶ包括的な本レポートで、ビジネス上の意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。

睡眠時無呼吸装置市場の新たな動向
睡眠時無呼吸症候群治療器市場は速いペースで成長しており、その将来性を左右するいくつかの新たなトレンドが見られます。それらは、技術的なもの、市場由来のもの、あるいは睡眠問題に対する一般市民の意識の高まりといった変化である。

- 人工知能(AI)の導入:人工知能を機器に組み込むことで、睡眠時無呼吸症候群の診断と治療を強化すること。AI搭載デバイスで患者の睡眠パターンを分析した後、スマートデバイスを使用して即座に治療を調整する。また、AIアルゴリズムは、無呼吸の発症を予測し、その特定の患者に関してCPAPマシンを調整または使用すべき条件を決定するのに役立つ。この傾向は、睡眠時無呼吸症候群の治療効率を高め、患者の治療への意欲を向上させる。
- ウェアラブルデバイスの進歩:睡眠時無呼吸症候群モニタリング装置の装着方法の洗練度が向上している。スマートウォッチやフィットネストラッカーはすでに被験者の睡眠をモニターすることができ、また現在では睡眠時無呼吸症候群の検出に役立つ可能性のあるものも開発されている。このようなタイプの医療対象は、睡眠サイクルをモニターする手段を与えることで、耐えられる装置の患者を治療・モニターし、装置の目的に関して治療ソリューションとして分析する。
- 簡単に持ち運べる小型機器の開発:小型で軽量な睡眠時無呼吸装置を使用する傾向がますます強まっている。持ち運び可能なCPAP装置や診断装置を使用することで、病状を管理しながらでも移動できるという利便性と柔軟性が得られる。このような小型でコンパクトなデバイスは、患者のコンプライアンスと満足度を向上させるため、不快感を与えないよう、ユーザーの使用感に合わせて最適化されている。
- ヘルスケア機器とソフトウェアの組み合わせ:医療ITインターフェースに接続する携帯型睡眠時無呼吸症候群関連機器や周辺機器がますます増えている。デジタルヘルスツールとのプラットフォーム統合により、システム間の自動データ転送、患者のフィードバックやモニタリングが容易になる。この傾向により、医療専門家は患者の経過をモニターし、治療戦略に必要な変更を加えるだけでなく、遠隔コンサルティングを提供できるようになり、睡眠時無呼吸症候群の管理と治療成績は確実に向上している。
- 患者の暖かさをターゲットにし、コンタクトを調整する:睡眠時無呼吸症候群治療器に関しては、患者の温かさを向上させ、個々の患者のニーズに合わせてより効果的に機能を調整することがより重要視されている。より静かなCPAP装置や調節可能なマスクなど、治療中の快適性を高めるために装置の設計を改善する努力がなされている。治療は個別化されつつあり、圧力の自動上昇や、マスクと一緒に加温加湿器を持ち込むなどの治療が、患者にとってより良い経験と、より良い治療成績を生み出している。

バイオテクノロジーとセルフケアへの関心の高まりが、睡眠時無呼吸装置市場とそのダイナミクスを大きく変化させている。このようなトレンドは、睡眠時無呼吸症候群の管理における有効性、利便性、患者の経験を改善し、市場の形を永遠に変えようとしている。

睡眠時無呼吸装置市場の最近の動向
睡眠時無呼吸症候群治療器市場は、より効果的で患者中心のケアと技術革新に向かう広範な傾向を反映して、最近大きな進歩を遂げている。これらの開発により、機器の性能、患者の快適性、アクセシビリティが向上し、効果的な睡眠時無呼吸管理に対する世界的なニーズの高まりに対応している。

- 進化したCPAPデバイスの導入患者による一定の心地よい呼気終末圧(CPAP)は、おそらく睡眠中の気道虚脱を軽減できる唯一の治療法である。最近のトレンドとして、自動調節可能な圧力や洗面器型加湿器アタッチメントを備えたCPAPマシンが発表されている。これらのソリューションは、CPAPマシンを使用する際に多くの人が経験する乾燥やその他の不快感を改善し、治療をより効率的にします。先進的な機器では、騒音レベルが低く、薄型のユニットが開発されており、治療へのコンプライアンスが向上している。
- HSAT市場の進展:在宅睡眠時無呼吸検査(HSAT)の成長により、患者は検査室での睡眠検査を受けることなく、閉塞性睡眠時無呼吸の状態を自己診断できるようになった。HSAT装置はより入手しやすく、使いやすくなっており、睡眠時無呼吸症候群のスクリーニングと早期診断の機会の増加に貢献している。この開発は、睡眠障害の管理を強化するための予防措置を促進する。
- ウェアラブル睡眠装置:睡眠をモニターし、無呼吸事象を特定する携帯型機器の使用が増加傾向にある。これらの機器は、睡眠の量と質に関するリアルタイムの情報を提供し、睡眠時無呼吸症候群の初期段階での診断に役立つ。フィットネスバンドやスマートウォッチには、心拍数や呼吸数まで測定するような要素が増えており、ウェアラブルデバイスは非常に進化している。
- 遠隔医療ソリューションの提供遠隔医療サービスを利用することで、睡眠時無呼吸症候群の補助装置、例えば薬の配達はますます管理しやすくなっている。患者を自宅でモニターし、状態を評価することができるため、医療提供者は、睡眠時無呼吸症候群やその他の睡眠状態を含め、より効率的に治療を変更し、フォローアップ・ケアを提供または処方することができる。
- コストの最小化:さまざまな市場タイプに対応する、手頃な価格の睡眠時無呼吸症候群治療器の開発に注目が集まっている。先進国市場でも新興国市場でも、患者の治療へのアクセスを向上させようとするCPAP装置やその他の診断ツールの普及が進んでいる。このような開発は、睡眠時無呼吸症候群をより広く受け入れ、よりよくコントロールすることを促進する。

ここ数年、睡眠時無呼吸症候群治療器市場に見られるさらなる発展には、高度なCPAP装置、在宅睡眠時無呼吸症候群検査の増加、携帯型モニタリング装置の参入、遠隔医療の導入、費用対効果の高いモデルなどがあり、睡眠時無呼吸症候群患者が直面する課題の解決策となっている。これらの変化は、睡眠時無呼吸症候群を管理する有効性、可用性、コストを改善している。

睡眠時無呼吸装置市場の戦略的成長機会
睡眠時無呼吸症候群治療器市場に関する限り、同市場は多くの用途において多くの戦略的成長機会を提供している。これらの機会の促進要因には、技術のアップグレード、知識の増加、医療制度の変化などが含まれる。

- 在宅睡眠時無呼吸検査の拡大:様々な在宅睡眠時無呼吸検査HSATソリューションがあり、それらは最近牽引力を増している。HSATの導入により、自宅などでの睡眠時無呼吸の診断が容易になる可能性がある。家庭用検査ツールの導入により、検査室での検査なしで診断を受ける患者の総数はより多くなる。そのため、睡眠時無呼吸症候群の早期管理・治療が可能となり、市場が拡大する可能性がある。
- 携帯可能な小型機器の開発:睡眠時無呼吸装置の携帯性と小型化が進む。コンパクトで持ち運びが容易な加圧・吸引装置は、身体的に移動しやすく、さまざまな状況下で健康を管理する必要のある患者に好まれる。また、小型で使いやすい機器を作ることは、患者の治療へのアドヒアランスを高め、大きな市場機会をもたらす。
- デジタルヘルス・プラットフォームとの統合:睡眠時無呼吸症候群治療器とデジタルヘルスプラットフォームやアプリとの相互接続。デジタルヘルスプラットフォームとの統合の利点は、情報の容易な転送、遠隔フォローアップ、さらには個別化治療が可能になることである。患者が自分の状態に関する最新情報にアクセスできるため、市場成長にとって極めて重要な患者の参加が増加し、睡眠時無呼吸症候群の管理における良好な結果が促進される。
- 予防医療への注力:予防対策と睡眠時無呼吸症候群のタイムリーな発見を奨励する。予防医療設計のアプローチは、睡眠時無呼吸症候群の早期診断と予防を目的とした斬新な機器の創出を促す。この機会は、睡眠障害に苦しむ人々の健康状態を改善する説得力のある事例を提示すると同時に、市場の発展を促進する。
- 新興市場での成長:医療インフラの改善に伴い、新興市場での成長の可能性がある。また、医療インフラが整備されつつある国での拡大は、さらなる患者集団を獲得する余地を提供する。市場に適した睡眠時無呼吸症候群治療機器が開発され、診断・治療オプションが利用可能になれば、これらの地域での成長見通しが高まる可能性がある。

睡眠時無呼吸装置市場を戦略的に強化するためのいくつかの手段には、在宅睡眠時無呼吸検査サービスの拡大、携帯型装置の改良、デジタルヘルスサービスとの相互運用性、予防医療志向、発展途上国への参入などがある。これらの機会がイノベーションを促進し、ケアの質を向上させ、市場を強化している。

睡眠時無呼吸装置市場の促進要因と課題
睡眠時無呼吸装置市場には、ドライバーと課題と呼ばれる特定の側面があります。ドライバーと課題は市場のダイナミクスと変化を決定します。
睡眠時無呼吸症候群装置市場を牽引する要因は以下の通りです:

- 睡眠時無呼吸症候群の患者数の増加:睡眠障害は主に、現代社会の喧騒、テクノロジーの絶え間ない進歩、世界が高齢化しているという事実によって引き起こされる。睡眠時無呼吸症候群を患う人の増加により、より洗練された診断・治療方法と装置の必要性が高まっている。また、多くの人が睡眠障害の診断と管理を受けるようになったため、睡眠時無呼吸装置市場の革新と拡大の機会も向上している。
- 技術の進歩:AI、ウェアラブル、ポータブルデバイスなどの技術革新の概要。技術の進歩により、睡眠時無呼吸装置の効率、精度、使いやすさが向上している。さらに、患者の状態をモニターするAi-Cpapsやハイテクウェアラブルなどの特許は、より効率的で個別化されたソリューションを可能にするため、患者の治療や市場も発展させている。
- 睡眠時無呼吸症候群に対する認識/教育の高まり:睡眠時無呼吸症候群とその健康への影響に対する認識。より多くの人々が睡眠時無呼吸症候群に対する認識と教育を受けており、その結果、多くの人々が診断や治療、あるいはその両方を受けるようになっている。一方、認知度が高まれば、市場における睡眠時無呼吸症候群治療器の数量が増加し、また、病気の早期段階での治療と管理の必要性が叫ばれるようになり、普及が促進される。
- 有利な政府政策:医療の発展や安全な医療利用を促進する取り組みや政府の政策。好意的な保健政策やイニシアチブは、市場における睡眠時無呼吸症候群治療器の導入や受け入れを促進する。研究資金、医療機器補助金、医療アクセスの障壁となる政策などは、市場アクセスを刺激し、新しいアイデアを生み出すため、企業にとっても経済的である。
- デジタル・ヘルス・ソリューションとの統合:このカテゴリーには、睡眠時無呼吸症候群治療機器や「スマート」睡眠時無呼吸症候群治療機器と遠隔医療サービスとの組み合わせが含まれる。このようなソリューションの統合は、患者の監視と管理に役立つ。遠隔モニタリングとデータ共有により、より慢性的なケアが提供されるため、治療のアドヒアランスと患者のQOLが向上し、睡眠時無呼吸症候群治療器市場の成長が高まる。

睡眠時無呼吸装置市場の課題は以下の通りである:

- 先進デバイスの高コスト:高度なデバイスの高コスト:高コストのため、高度な睡眠時無呼吸デバイスへのアクセスが阻害される可能性がある。高度なCPAP機器やスクリーニング機器の高額なコストは、患者や医療システムによっては手が届かない場合もあり、特に医療設備が比較的貧弱な経済圏では、この問題が市場への浸透に有害な影響を及ぼす可能性がある。
- 規制とコンプライアンスの問題:包括的な医療機器規制。製造業者は、多面的な規制や安全衛生規制を理解するのが難しいと感じるかもしれない。これは睡眠時無呼吸症候群治療器の開発、マーケティング、承認に悪影響を及ぼす可能性がある。
- 患者のアドヒアランスと快適性:コンプライアンス違反の包括的な問題と、患者が睡眠時無呼吸装置をどの程度快適に感じるかという問題。睡眠時無呼吸症候群の治療に関連または付随する身体的不快感や不便さは、患者の効果的な治療継続を妨げる可能性がある。このような装置を快適で使いやすい方法で開発することが、患者のパフォーマンスを向上させ、市場の成長にもつながる。

睡眠時無呼吸症候群の有病率、デバイスの技術進歩、より多くの認識、有利な政策、睡眠時無呼吸デバイス市場における技術拡散の採用は、睡眠時無呼吸デバイス市場の成長を促進する主な要因である。高価なデバイス、規制上の障壁、患者のコンプライアンスなどの要因は、市場に影響を与える。睡眠時無呼吸装置市場のさらなる拡大と発展には、これらの推進要因と障壁の克服が不可欠である。

睡眠時無呼吸装置の企業リスト
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。このような戦略により、睡眠時無呼吸症候群治療器企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する睡眠時無呼吸症候群治療器企業は以下の通りである。
- レスメッド
- フィリップス・レスピロニクス
- フィッシャー&ペイケルヘルスケア
- キュラティブ・メディカル
- インヴァケア社
- ソムネティクス・インターナショナル
- BMCメディカル
- ナトゥスメディカル
- ソムノメディックス
- コンピュメディックス・リミテッド

セグメント別睡眠時無呼吸デバイス
本調査では、世界の睡眠時無呼吸デバイスのタイプ別、エンドユース別、地域別の予測を掲載しています。
睡眠時無呼吸デバイスのタイプ別市場【2018年から2030年までの金額別分析
- 治療用デバイス
- 診断用デバイス

睡眠時無呼吸デバイスのエンドユース別市場【2018年から2030年までの金額別分析
- 睡眠研究所・病院
- 在宅介護施設/個人

睡眠時無呼吸デバイス市場:地域別[2018~2030年出荷金額別分析]:
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

睡眠時無呼吸装置市場の国別展望
睡眠中に呼吸が止まって苦しくなる睡眠障害は、睡眠時無呼吸症候群として知られている。睡眠時無呼吸症候群市場は、睡眠障害に関する知識の増加、技術の発展、睡眠時無呼吸症候群を患う患者の増加により急成長している。これは、CPAP装置、自動CPAP、より優れた診断装置の開発により可能となり、患者の管理が改善されたためである。このような改善は患者の健康を改善するだけでなく、いくつかの主要地域における睡眠時無呼吸装置市場の展望を変えている。

- 米国:米国における睡眠時無呼吸装置のトレンドの変化には、より小型でシンプルなCPAP装置の開発や、HSATによる在宅睡眠時無呼吸検査が含まれる。また、治療方法を調整するために患者の行動をより重視するコンピューター支援システムの使用も重視されている。患者が病院を訪れる必要がないため、睡眠時無呼吸症候群の管理と治療が容易になるという意味で、遠隔医療も睡眠時無呼吸症候群の管理において重要となっている。この点については、装置の快適性を高めるとともに、これらの装置に関連する騒音公害に対処する努力が向けられている。
- 中国患者の睡眠障害に関する知識の増加や医療サービスの増加に伴い、中国の睡眠時無呼吸症候群治療器市場は成長を続けている。最近開発されたものとしては、費用対効果の高いCPAP装置や地域向けにカスタマイズされたホームケア装置の導入などがある。現在入手可能な革新的な睡眠時無呼吸装置には、心臓病の評価や治療などの追加機能を備えた患者中心の装置がある。医療機器へのアクセスや技術革新に対する政府の継続的な支援が、市場の拡大を補完している。同時に、睡眠時無呼吸症候群とその治療に関する社会教育への注目も高まっている。
- ドイツ: ドイツの睡眠時無呼吸症候群治療器に対する高い市場需要は、高度な技術と規制要件に関連している。睡眠時無呼吸症候群の治療を受ける患者における新たな発展には、より静かで比較的小型であるなど、CPAPを使用する快適さのレベルによる新たな適切な帝王切開のリリースが含まれる。ドイツ企業は、睡眠時無呼吸症候群の患者の治療に焦点を当てた診断対策に沿ってさらに取り組んでいる。デジタルヘルスソリューションとテレヘルス/ケアの組み合わせは、睡眠時無呼吸症候群患者のより良いコントロールとフォローアップケアのためのスペースを提供する。その上、ドイツの臨床は高品質に向けられており、間違いなく市場の発展に寄与している。
- インドインドにおける睡眠時無呼吸症候群治療器市場の発展は、同国における健康意識の高まりと医療に関する脅威の増大によってもたらされる可能性が高い。新たに登場したのは、町や農村部の人口増加を狙った手頃な価格のCPAP装置やモバイル睡眠検査装置である。また、睡眠時無呼吸症候群とその治療に関する医療従事者と一般住民の意識レベルを高める取り組みも行われている。インドのメーカーは、現地の消費者により適用しやすい安価で頑丈な機器の市場を模索している。政策立案者も効率的な医療システムの開発に取り組んでおり、医療機器の利用可能性など個別の取り組みも市場の成長を加速させている。
- 日本日本の睡眠時無呼吸症候群治療器市場は、技術的な成長と患者の快適さを重視する姿勢によって、その市場空間と収益成長率が支配されている。新たな開発には、熱交換器や水分交換器を備え、自動圧力変更機能を持つ高度なCPAP機器が含まれる。日本の企業も、睡眠中の人や無呼吸の期間を継続的に監視するための新しい装置を開発しており、この目的のための装着装置も含まれている。予防医学への傾向と高齢者人口の増加が、日本における睡眠時無呼吸症候群治療のための効率的なソリューションの需要を押し上げる主な原動力となっている。さらに、閉塞性睡眠時無呼吸症候群を他の統合健康管理システムで管理し、医療提供の強化や患者満足度の向上を目指す傾向も強まっている。

睡眠時無呼吸装置の世界市場の特徴
市場規模の推定:睡眠時無呼吸装置の市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメント別分析:睡眠時無呼吸症候群治療器の市場規模をタイプ別、エンドユース別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:睡眠時無呼吸装置市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:睡眠時無呼吸装置市場のタイプ、エンドユース、地域別の成長機会を分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、睡眠時無呼吸装置市場の競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

睡眠時無呼吸症候群またはその隣接市場での事業拡大をお考えなら、ぜひ弊社にご相談ください。弊社は、市場参入、機会スクリーニング、デューデリジェンス、サプライチェーン分析、M&Aなど、何百もの戦略コンサルティングプロジェクトを行ってきました。
本レポートでは、以下の11の主要な質問にお答えします:
Q.1.睡眠時無呼吸症候群治療器市場において、タイプ別(治療器、診断器)、エンドユース別(睡眠検査室・病院、在宅ケア環境・個人)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる機会は何か?
Q.2.どのセグメントがより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思われますか?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

ページTOPに戻る


目次

目次

1.要旨

2.睡眠時無呼吸装置の世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 産業の推進要因と課題

3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.睡眠時無呼吸デバイスの世界市場動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
3.3:睡眠時無呼吸デバイスの世界市場:タイプ別
3.3.1:治療用デバイス
3.3.2:診断用デバイス
3.4:睡眠時無呼吸デバイスの世界市場:最終用途別
3.4.1:睡眠研究所・病院
3.4.2: 在宅介護施設/個人

4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:睡眠時無呼吸デバイスの世界地域別市場
4.2:北米の睡眠時無呼吸デバイス市場
4.2.1:北米のタイプ別市場治療用デバイスと診断用デバイス
4.2.2:2.2:北米市場:エンドユース別:睡眠研究所・病院、在宅ケア環境・個人
4.3:欧州の睡眠時無呼吸デバイス市場
4.3.1:タイプ別欧州市場:治療用デバイスと診断用デバイス
4.3.2:エンドユース別欧州市場:睡眠研究所・病院、在宅ケア環境・個人
4.4:APAC睡眠時無呼吸デバイス市場
4.4.1:APACのタイプ別市場:治療用デバイス、診断用デバイス
4.4.2:APAC市場:エンドユース別:睡眠研究所・病院、在宅ケア環境・個人
4.5: ROWの睡眠時無呼吸デバイス市場
4.5.1:ROW市場:タイプ別:治療用デバイス、診断用デバイス
4.5.2:ROWのエンドユース別市場:睡眠研究所・病院、在宅ケア環境・個人

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:睡眠時無呼吸デバイスの世界市場におけるタイプ別の成長機会
6.1.2:睡眠時無呼吸デバイスの世界市場における成長機会:エンドユース別
6.1.3:睡眠時無呼吸デバイスの世界市場における成長機会(地域別
6.2:睡眠時無呼吸デバイスの世界市場における新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:睡眠時無呼吸装置の世界市場における生産能力拡大
6.3.3:睡眠時無呼吸装置の世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:レスメッド
7.2:フィリップス・レスピロニクス
7.3: フィッシャー&ペイケルヘルスケア
7.4:キュラティブ・メディカル
7.5: インヴァケア社
7.6: ソムネティックス・インターナショナル
7.7:BMCメディカル
7.8: ナトゥスメディカル
7.9: ソムノメディックス
7.10:コンピュメディックス・リミテッド

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Sleep Apnea Devices Trends and Forecast
The future of the global sleep apnea device market looks promising with opportunities in the sleep laboratories & hospitals, and home care settings/individuals markets. The global sleep apnea device market is expected to reach an estimated $9.9 billion by 2030 with a CAGR of 7.1% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are the rising number of undiagnosed sleep apnea patients, increasing favorable reimbursement and financial aid, and therapies, and growing awareness of the effects of untreated sleep apnea.

• Lucintel forecasts that, within the type category, therapeutic devices will remain a larger segment over the forecast period due to the increasing prevalence of OSA and rising awareness levels towards OSA.
• Within the application category, home care settings/individuals will remain a larger segment due to the growing focus on introducing new and portable devices for home use among patients undergoing treatment for the condition.
• In terms of regions, North America will remain the largest region over the forecast period due to the rising prevalence of the disorder, favorable reimbursement policies, and rising awareness of OSA in the region.

Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report.

Emerging Trends in the Sleep Apnea Devices Market
The sleep apnea device market is growing at a fast pace with a few emerging trends which have been found to affect its future. They are changes which are technology-based, market derived or even just a growing consciousness of the public on sleeping problems.

• Artificial Intelligence (AI) Incorporation: The enhancement of the diagnosis and treatment of sleep apnea by integrating artificial intelligence to the device. After analyzing the patterns of sleep on a patient on AI-powered devices, the treatment is adjusted immediately using smart devices. And the AI algorithms assist in predicting the onset of an apnea and determining the conditions under which a CPAP machine should be adjusted or used concerning that specific patient. This trend increases the efficiency of sleep apnea and the patients' willingness to comply with treatment.
• Advancements in Wearable Devices: The sophistication of the sleep apnea monitoring devices in terms of how they are worn has improved. Smartwatches and fitness trackers can already monitor subjects' sleep and have also been developed now with the potential to help detect sleep apnea. These types of medical subjects treat and monitor bearable devices’ patients by giving means of monitoring their sleep cycles and analysis as the treatment solution with respect to the objectives of the devices.
• Development of Easily Portable and Small Devices: Users are increasingly inclined towards the use of small and light in weight sleep apnea devices. The use of portable CPAP and diagnostic devices gives the users the convenience and flexibility of being able to move even while managing their condition. These small and compact devices are being more optimized for the user’s experience so that they can be less offending which enhances the patient’s compliance and satisfaction patterns.
• Combo of Healthcare Devices and Softwares: There are more and more portable sleep apnea related devices and peripherals connecting to health IT interfaces. A platform integration with digital health tools facilitates automatic data transfer between systems, feedback and monitoring of the patient. This trend allows healthcare professionals to monitor the patient’s progress, make necessary changes in the treatment strategy as well as provide remote consultations, which is definitely increasing management and outcomes in sleep apnea disorders.
• Targeting Patients’ Warmth and Tailoring contact: In regard to sleep apnea devices, more importance is directed to improving patient warmth and tailoring their features more effectively to individual patients' needs. There are efforts to improve the design of devices such as quieter CPAP machines and adjustable masks to enhance the user’s comfort during treatment. Treatment is being personalized, and such treatments as automatic pressure ramping and bringing a heated humidifier along with a mask altogether create a better experience for patients and better outcomes.

Biotechnologies and the growing focus on self-care are responsible for great shifts in the sleep apnea device market and its dynamics. Such trends are improving effectiveness, convenience, and patient experience in the management of sleep apnea and changing the shape of the market forever.

Recent Developments in the Sleep Apnea Devices Market
The sleep apnea device market has experienced significant advancements recently, reflecting a broader trend towards more effective, patient-centered care and technological innovation. These developments have improved device performance, patient comfort, and accessibility, addressing the growing global need for effective sleep apnea management.

• Introduction of Advanced CPAP Devices: Patients’ constant pleasant end expiratory pressure (CPAP) is perhaps the only treatment enabling to reduce airway collapse during sleep. There have been showcased CPAP machines with auto-adjustable pressure and basin humidifier attachments which are among the recent trends. These solutions make the treatment more efficient by improving dry and other discomfort concerns that many people experience when using such machines. Advanced devices have been created with lower noise levels and low profile units allowing for better therapy compliance.
• Progress in HSAT Market: The growth in home sleep apnea testing (HSAT) has allowed patients to self diagnose their obstructive sleep apnea condition, without going through an in-laboratory sleep study. HSAT devices are becoming more available and easier to use, contributing to increased chances for screening and early diagnosis of sleep apnea. This development fosters preventive measures to enhance the management of sleeping disorders.
• Wearable Sleep Device: There is an increasing trend towards the use of portable devices that monitor sleep and identify apnea events. These devices provide real-time information about the quantity and quality of sleep, which aids in the diagnosis of sleep apnea in its earliest stages. Wearable devices are becoming very advanced, as fitness bands and smartwatches feature more elements such as measuring heartbeats and even the number of breaths taken.
• Provided with Telehealth Solution: By using telehealth services, ancillary devices for sleep apnea, for example, medication delivery, are becoming more and more manageable. Patients can be monitored and their condition evaluated from home, allowing health providers to modify the treatment and offer or prescribe follow-up care, including sleep apnea and other sleep conditions, more efficiently.
• Cost Minimization: There is increasing attention toward creating affordable sleep apnea devices which will cater to different market types. There is greater penetration of CPAP machines and other diagnosis tools which look to enhance patients’ access to treatment in both developed and emerging markets. Such development fosters wider acceptance of and better control of sleep apnea.

Over the past few years, further developments witnessed in the sleep apnea device market which include advanced CPAP devices, increase in home sleep apnea testing, entry of portable monitoring devices, incorporation of telemedicine, and the cost effective models have provided solution to challenges facing sleep apnea patients. These changes are improving the effectiveness, availability and costs of managing sleep apnea.

Strategic Growth Opportunities for Sleep Apnea Devices Market
As much as sleep apnea device market is concerned, the same market offers a number of strategic growth opportunities over a number of applications. The drivers of these opportunities include technology upgrades, increasing knowledge and change in the healthcare systems.

• Expansion of Home Sleep Apnea Testing: There are a variety of inhome sleep apnea testing hsat solutions and they are gaining traction in the recent past. The introduction of HSAT has the potential for easier sleep apnea diagnosis, such as at home. With the incorporation of home-testing tools, the total number of patients who will undergo a diagnosis without laboratory examinations becomes higher. This particular growth potential makes sleep apnea management and treatment possible at early stages, thus expanding the market.
• Development of Portable and Compact Devices: Increased portability and compactness of sleep apnea devices. Compact and easily transported pressure and suction devices are preferred by patients who are physically mobile and need to control their health under different circumstances. Creating of small and easy to use devices will also enhance patients’ adherence to treatment, which will present a great market opportunity.
• Integration with Digital Health Platforms: Interconnectivity of the sleep apnea device with a digital health platform and an app. The benefit of the integration with the digital health platform is that it provides easy transfer of information, remote follow up and even individualized therapies. This opportunity promotes good outcomes in the management of sleep apnea since patients can access current information about their condition hence increasing patient participation which is crucial for market growth.
• Focus on Preventive Healthcare: Encouraging preventive measures and the timely identification of sleep apnea. Preventive healthcare design approaches encourage the creation of novel devices aimed at the early diagnosis and prevention of sleep apnea. This opportunity presents a compelling case for improved health status among people suffering from sleep disorders, and at the same time fosters market development.
• Growth in Emerging Markets: Potential for growth in emerging markets as healthcare infrastructure improvements take place. It is worth also that expanding in countries with increasing healthcare infrastructure provides room for capturing additional patient populations. Development of market appropriate sleep apnea devices and availability of diagnosis and treatment options can enhance growth prospects in these regions.

A few avenues for strategic enrichment of the sleep apnea device market include expansion of the home sleep apnea testing services, improvement of the portable devices, interoperability with the digital health services, preventive care orientation and entry into developing countries. These opportunities are driving innovation, improving the quality of care, and enhancing the market.

Sleep Apnea Devices Market Driver and Challenges
The sleep apnea device market involves certain aspects which are referred to as drivers and challenges. Drivers and challenges determine the dynamics of the market and the changes.
The factors responsible for driving the sleep apnea devices market include:

• Growing Number of Patients with Sleep Apnea: Sleep disorders mainly caused by the bustle of modern society, the perennial advancement in technology and the fact that the world is getting older. The increasing number of people who suffer from sleep apnea has created a greater need for more sophisticated diagnostics and treatment methods and apparatus. There is also an improvement in opportunities for innovations and expansion in the sleep apnea devices market as many people come out for diagnosis and management of the sleep disorder.
• Technological Advancements: A synopsis of the innovations in technology such as AI, wearables as well as portable devices. Progress made in technology enhances efficiency, precision and ease of use of sleep apnea devices. Additionally, patents such as the Ai-Cpaps and high-tech wearables that monitor the patient’s condition have advanced the patient’s treatment and also the market because they allow more efficient and individualized solutions.
• Rising Awareness/Education On The Disorder: Awareness of sleep apnea and its effects on health. More people are getting awareness and education on the sleep disorder apnea and this leads to many people going for diagnosis, treatment, or both. Greater awareness on the other hand increases the volume of sleep apnea devices in the market and also promotes greater penetrations as it calls for the need for treatment and management at earlier stages of the disease.
• Favorable Government Policies: Initiatives, and or government policies that promote health care development and safe health care utilization. Favorable health policies and initiatives promote the introduction as well as the acceptance of the sleep apnea devices in the market. Research funding, medical device subsidies and barriers to health access like policy are also more economical to businesses as they stimulate market access and create new ideas.
• Integration with Digital Health Solutions: This category includes sleep apnea devices or “smart” sleep apnea therapy devices combined with telehealth services. The incorporation of these solutions does help monitor and manage such patients. More chronic care is delivered through remote monitoring and data sharing thereby increasing treatment adherence and the patient’s quality of life, thus increasing the growth of the sleep apnea device market.

Challenges in the sleep apnea devices market are:

• High Cost of Advanced Devices: It may inhibit the access to advanced sleep apnea devices due to their high cost. The high cost of sophisticated CPAP devices and screening equipment may be out of the reach of some patients and even health systems, making this problem hold detrimental repercussions when it comes to penetrating the market, especially in economic zones which are relatively poor in health amenities.
• Regulatory and Compliance Issues: Comprehensive medical device regulations. Manufacturers may find it difficult to understand multi-faceted regulations and health and safety regulations. This may have an adverse effect on the development, marketing and approval of sleep apnea devices.
• Patient Adherence and Comfort: Overarching issues of non-compliance and how comfortable patients feel with sleep apnea machines. Physical discomfort and inconvenience related or associated with the treatment for sleep apnea may hinder effective adherence to the treatment among the patients. The development of such devices in a comfortable and user-friendly manner is key in improving patients’ performance as well as the growth of the market.

The prevalence of sleep apnea, technological progress in the devices, more awareness, favorable policies, and adoption of technology proliferation in the sleep apnea device market are the major factors driving the growth of the sleep apnea device market. Factors like expensive devices, regulatory barriers and patient compliance influence the market. Overcoming these drivers and barriers is vital for further expansion and development of the sleep apnea device market.

List of Sleep Apnea Device Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies sleep apnea device companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the sleep apnea device companies profiled in this report include-
• ResMed
• Phillips Respironics
• Fisher & Paykel Healthcare
• Curative Medical
• Invacare Corporation
• Somnetics International
• BMC Medical
• Natus Medical Incorporated
• SOMNOmedics
• Compumedics Limited

Sleep Apnea Devices by Segment
The study includes a forecast for the global sleep apnea devices by type, end use, and region
Sleep Apnea Device Market by Type [Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Therapeutic Devices
• Diagnostic Devices

Sleep Apnea Device Market by End Use [Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Sleep Laboratories & Hospitals
• Home Care Settings/Individuals

Sleep Apnea Device Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

Country Wise Outlook for the Sleep Apnea Devices Market
The sleep disorder which includes a halt in the breathing of a person during sleep and is distressing is known as sleep apnea. Sleep apnea devices market is growing rapidly owing to increasing knowledge of sleep disorders, developments in technology, and increasing number of patients suffering from sleep apnea. This has been possible due to the development of CPAP machines, auto CPAPs, and better diagnostic equipment's which have in turn improved the management of the patients. These improvements are not only improving the health of the patients but also changing the landscape of sleep apnea device market in some of the major regions.

• United States: The changing trends in sleep apnea devices in the US include the development of the smaller, simpler CPAP devices and home sleep apnea testing via HSAT. There is also more emphasis on the use of computer assisted systems where more focus is on the patient behaviors in order to tailor the treatment methods. Telemedicine has also become important in the management of sleep apnea in the sense that patients do not have to visit hospitals allowing easier sleep apnea management and treatment. In this regard efforts have been directed at enhancing the comfort of the device as well as dealing with the noise pollution associated with these devices.
• China: With growing knowledge of sleep disorders in patients and an increase in healthcare services, the market for sleep apnea devices in China is witnessing increased growth. Some of the recent developments made include the introduction of cost effective CPAP devices and home care devices that are customized for the region. Innovative sleep apnea devices available today include the patient-centric devices that have additional features such as heart disease assessment and treatment. Continued government support for medical devices’ access and innovation is supplementing the market expansion. At the same time, there is growing attention to the issue of public education regarding sleep apnea and its treatment.
• Germany: High market demand for sleep apnea devices in Germany is associated with advanced technology and regulatory requirements. New developments in patients treated with sleep apnea include the release of new appropriate cesareans due to the comfort level of using CPAPs, such as being quieter and relatively smaller. German firms are further engaging in line with diagnostic measures that focus on the treatment of patients with sleep apnea. The combination of digital health solutions as well as telehealth/care gives space for better control and follow-up care on sleep apnea patients. Besides, the clinical practice in Germany is directed towards high quality with no doubt assists in the market’s development.
• India: Development of sleep apnea device market in India is likely to occur because of growing health awareness and the increasing threats regarding health care in the country. What was new is to include affordable CPAP devices and mobile sleep study devices aimed at the increasing population in towns and rural centres. There are also efforts to raise the level of awareness of both health professionals and the general population regarding sleep apnea and its treatment. Manufacturers in India are exploring the markets for cheaper and rugged devices that are more applicable to the local consumers. Policymakers are also working to develop efficient healthcare systems and separate initiatives, such as the availability of medical equipment, are also speeding up the growth of the market.
• Japan: The market space and the amount of earnings growth held out by sleep apnea devices market in Japan are dominated by the technical growth and high importance placed on the patient's levels of comfort. New developments include advanced CPAP appliances that are equipped with heat and moisture exchangers and have automatic pressure change functions. Companies from Japan are also developing new devices for continuous monitoring of the sleeping person or periods of apneas, including wearing devices for this purpose. The trend towards the preventive medicine and the rise of the elderly population are the main drives, which boost the demand for efficient solutions for the treatment of sleep apnea in Japan. Furthermore, there is also an increasing tendency the management of obstructive sleep apnea with other integrated health management systems for the purposes of enhancing g health care delivery and improving patient satisfaction.

Features of the Global Sleep Apnea Device Market
Market Size Estimates: Sleep apnea device market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Sleep apnea device market size by type, end use, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Sleep apnea device market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, end uses, and regions for the sleep apnea device market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the sleep apnea device market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the sleep apnea device market by type (therapeutic devices and diagnostic devices), end use (sleep laboratories & hospitals and home care settings/individuals), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Sleep Apnea Device Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Sleep Apnea Device Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Sleep Apnea Device Market by Type
3.3.1: Therapeutic Devices
3.3.2: Diagnostic Devices
3.4: Global Sleep Apnea Device Market by End Use
3.4.1: Sleep Laboratories & Hospitals
3.4.2: Home Care Settings/Individuals

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Sleep Apnea Device Market by Region
4.2: North American Sleep Apnea Device Market
4.2.1: North American Market by Type: Therapeutic Devices and Diagnostic Devices
4.2.2: North American Market by End Use: Sleep Laboratories & Hospitals and Home Care Settings/Individuals
4.3: European Sleep Apnea Device Market
4.3.1: European Market by Type: Therapeutic Devices and Diagnostic Devices
4.3.2: European Market by End Use: Sleep Laboratories & Hospitals and Home Care Settings/Individuals
4.4: APAC Sleep Apnea Device Market
4.4.1: APAC Market by Type: Therapeutic Devices and Diagnostic Devices
4.4.2: APAC Market by End Use: Sleep Laboratories & Hospitals and Home Care Settings/Individuals
4.5: ROW Sleep Apnea Device Market
4.5.1: ROW Market by Type: Therapeutic Devices and Diagnostic Devices
4.5.2: ROW Market by End Use: Sleep Laboratories & Hospitals and Home Care Settings/Individuals

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Sleep Apnea Device Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Sleep Apnea Device Market by End Use
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Sleep Apnea Device Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Sleep Apnea Device Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Sleep Apnea Device Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Sleep Apnea Device Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: ResMed
7.2: Phillips Respironics
7.3: Fisher & Paykel Healthcare
7.4: Curative Medical
7.5: Invacare Corporation
7.6: Somnetics International
7.7: BMC Medical
7.8: Natus Medical Incorporated
7.9: SOMNOmedics
7.10: Compumedics Limited

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/01/10 10:26

159.18 円

164.35 円

198.58 円

ページTOPに戻る