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銀行業務におけるジェネレーティブAIの世界市場:2024-2030年


Global Generative AI in Banking Market: 2024-2030

当社の「銀行業務におけるジェネレーティブAI(Generative AI in Banking)」リサーチ・スイートは、GenAIと人工知能の最新動向を活用することで、銀行やその他の金融機関がどのように自社の商品、ビジネスモ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2024年1月23日 GBP2,990
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66 英語

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実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

当社の「銀行業務におけるジェネレーティブAI(Generative AI in Banking)」リサーチ・スイートは、GenAIと人工知能の最新動向を活用することで、銀行やその他の金融機関がどのように自社の商品、ビジネスモデルの運営方法、顧客へのサービスを改革しているかについて、詳細な分析と評価を提供しています。コンプライアンス、顧客サービス、その他の主要な金融サービス機能など、銀行業務におけるGenAIの16の主要なユースケースの分析が含まれており、この新興セクターをナビゲートするステークホルダーにとって非常に価値のあるリソースを提供します。
 
このスイートには、60カ国と複数の異なるセグメントにわたる市場規模を測定し、主要予測データを提供するデータ成果物と、主要トレンドの完全な評価、課題、ステークホルダーへの提言を提供する市場動向&戦略文書の両方が含まれています。これらを総合することで、急速に台頭するこの市場を理解するための重要なツールとなり、銀行やテクノロジーベンダーは今後の戦略を立てることができる。
 
主な特徴
市場ダイナミクス:銀行市場におけるジェネレーティブAIの利用拡大に関する主要動向と課題を洞察。また、銀行や金融機関が業務により多くの人工知能や機械学習ソリューションを使用することによる影響や潜在的なリスクについても検証しており、ビジネスモデルを根本的に変えることになるでしょう。コンプライアンスプロセスの強化、顧客体験の向上、コスト削減など、非常に複雑な銀行業務において効率化を促進し、変革をもたらすソリューションを特定しています。リストには以下が含まれる:
  • 非同期サービシング
  • チャットと音声ボット
  • 顧客獲得
  • 顧客オンボーディング
  • ダイナミック・プライシング
  • 不正検知
  • 投資アドバイスと財務予測
  • ナレッジとデータ管理
  • 交渉エンジン
  • パーソナライズされたマーケティング・キャンペーン
  • ポートフォリオ管理
  • 規制モニタリングとコンプライアンス
  • リスク管理と回収
  • サービシング
  • 支出インサイト
  • 取引処理
主な要点と戦略的提言 銀行業務におけるジェネレーティブAI市場における主要な開発機会と知見を詳細に分析し、関係者への主要な戦略的提言を添えています。
ベンチマーク業界予測: 予測には、ジェネレーティブAIを導入する銀行の総数、ジェネレーティブAIソリューションへの総支出額、ジェネレーティブAIの導入により銀行に帰属する節約額が含まれます。これらの指標は、顧客サービス、ポートフォリオ管理、バックオフィスアプリケーションの3つの主要なユースケース別に分かれている。
ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardでは、銀行向けジェネレーティブAIベンダー15社の主要プレイヤーの能力とキャパシティを評価しています:
  • アマゾン
  • アムドックス
  • コグニザント
  • コベオ
  • Dataiku
  • エッジヴァーブ
  • 富士通
  • ジェンパクト
  • グーグル
  • IBM
  • マイクロソフト
  • ほとんどのAI
  • オープンAI
  • オラクル
  • テメノス
市場データと予測
市場をリードするGenAI市場の調査スイートには、30のテーブルと17,000を超えるデータポイントの予測データ一式へのアクセスが含まれています。リサーチスイートの指標には以下が含まれます:
 
  • GenAIを導入している銀行の総数
  • 銀行によるGenAIシステムへの支出総額
  • GenAIの導入による銀行の総節約額
これらの指標は、以下のジェネレーティブAIのユースケースについて提供されています:
 
  • カスタマーサービス
  • ポートフォリオ管理
  • バックオフィスアプリケーション
ジュニパーリサーチのInteractive Forecast Excelには以下の機能が含まれています:
 
  • 統計分析: データ期間中の全地域・国について表示される特定の指標を検索できます。グラフは簡単に修正でき、クリップボードへのエクスポートも可能です。
  • 国別データツール: このツールでは、予測期間中のすべての地域と国の指標を見ることができます。検索バーで表示される指標を絞り込むことができます。
  • 国別比較ツール: ユーザは国を選択し、それぞれを他の特定の国と比較することができます。このツールには、グラフをエクスポートする機能が含まれています。
  • What-if分析:ここでは、4つのインタラクティブなシナリオを通じて、予測指標を自身の仮定と比較することができます。


 

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Summary

このレポートでは、GenAIと人工知能の最新動向を活用することで、銀行やその他の金融機関がどのように自社の商品、ビジネスモデルの運営方法、顧客へのサービスを改革しているかについて、詳細な分析と評価を提供しています。
 
Report Descriptiion
Our Generative AI in Banking research suite provides in-depth analysis and evaluation of how banks and other financial institutions are reinventing their products, how their business models operate and how they serve their customers, by leveraging the latest developments within GenAI and artificial intelligence. It includes analysis of 16 key use cases of GenAI within banking, such as for compliance, customer services, and other key financial services capabilities, providing a highly valuable resource for stakeholders navigating this emerging sector.
 
The suite includes both a data deliverable, sizing the market and providing key forecast data across 60 countries and several different segments, as well as a Market Trends & Strategies document, which gives a complete assessment of the key trends, challenges and recommendations for stakeholders. Collectively, they provide a critical tool for understanding this rapidly emerging market; allowing banks and technology vendors to shape their future strategy.
 
Key Features
Market Dynamics: Insights into key trends and challenges of the expanding use of generative AI within the banking market. It also examines the ramifications and potential risks of banks and financial institutions using more artificial intelligence and machine learning solutions in their operations, which will fundamentally change their business models. The study includes a detailed analysis of 16 separate use cases for GenAI within banking; identifying the solutions that will drive efficiency and create transformation within the highly complex banking space, such as enhancing compliance processes, improving the customer experience and reducing cost. The list includes the following:
  • Asynchronous Servicing
  • Chat and Voice Bots
  • Customer Acquisition
  • Customer Onboarding
  • Dynamic Pricing
  • Fraud Detection
  • Investment Advice and Financial Forecasting
  • Knowledge and Data Management
  • Negotiation Engines
  • Personalised Marketing Campaigns
  • Portfolio Management
  • Regulatory Monitoring and Compliance
  • Risk Management and Collections
  • Servicing
  • Spending Insights
  • Transaction Processing
Key Takeaways & Strategic Recommendations: In-depth analysis of key development opportunities and findings within the generative AI in banking market, accompanied by key strategic recommendations for stakeholders.
Benchmark Industry Forecasts: The forecasts include the total number of banks deploying generative AI, their total spend on generative AI solutions, and the savings attributable for banks from generative AI deployments. These metrics are split by 3 key use cases: customer service, portfolio management and back-office applications.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 15 generative AI in banking vendors, via the Juniper Research Competitor Leaderboard:
  • Amazon
  • Amdocs
  • Cognizant
  • Coveo
  • Dataiku
  • Edgeverve
  • Fujitsu
  • Genpact
  • Google
  • IBM
  • Microsoft
  • Mostly AI
  • OpenAI
  • Oracle
  • Temenos
Market Data & Forecasts
The market-leading research suite for the GenAI market includes access to the full set of forecast data of 30 tables and over 17,000 datapoints. Metrics in the research suite include:
 
  • Total number of banks deploying GenAI
  • Total spend by banks on GenAI systems
  • Total savings attributable to banks from GenAI deployments
These metrics are provided for the following generative AI use cases:
 
  • Customer service
  • Portfolio management
  • Back-office applications
Juniper Research’s Interactive Forecast Excel contains the following functionality:
 
  • Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics, displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
  • Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
  • Country Comparison Tool: Users can select countries and compare each of them against other specific countries. The ability to export graphs is included in this tool.
  • What-if Analysis: Here, users can compare forecast metrics against their own assumptions, via four interactive scenarios.


 

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2024/09/19 10:28

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