日本のスキンケア市場予測 2022-2028JAPAN SKIN CARE MARKET FORECAST 2022-2028 主な調査結果 日本のスキンケア市場は、予測期間である2022-2028年にCAGR1.25%を記録すると予想されています。ヴィーガン成分への嗜好の高まりとスキンケア製品のイノベーションが主な成長ドライバーとなってい... もっと見る
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サマリー主な調査結果日本のスキンケア市場は、予測期間である2022-2028年にCAGR1.25%を記録すると予想されています。ヴィーガン成分への嗜好の高まりとスキンケア製品のイノベーションが主な成長ドライバーとなっています。しかし、ホームレメディーへのシフトの高まりや厳しい規制の枠組みが市場成長の妨げとなっています。 市場インサイト ヴィーガンスキンケア製品の売上は、肌や環境に安全であると判断されたため、日本で増加傾向にある。このため、ビーガンではないスキンケア企業がビーガン製品を発売するケースも増えています。また、植物由来のスキンケア製品は、動物由来の製品よりも抗酸化物質やビタミンを多く含み、清潔な美しさを保つためにシンプルに使用することができます。 さらに、日本のスキンケアブランドは、美容製品に多くのイノベーションを起こしています。彼らは、手頃な価格と効果を優先しているのです。そのため、研究開発への投資も積極的に行っています。さらに、ブランドとパッケージングにも特に重点を置いています。さらに、アイマスク、リップマスク、シートマスクのような、集中的な保湿と栄養を提供する製品は、日本のスキンケア業界で人気が出てきています。 さらに、クリーンプロダクトのトレンドの高まりは、日本のスキンケア市場の成長見通しを後押ししています。クリーンプロダクトは、ガラスのような、輝きのある、完璧な肌を実現するのに役立つと評価されています。また、肌への優しさも評価されています。 競合の洞察 ポーラ株式会社、株式会社コーセー、株式会社資生堂、ロート製薬株式会社などが主要な市場プレイヤーとして挙げられます。 当社のレポート提供は以下の通りです。 - 市場全体に関する主要な知見の探索 - 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン - すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測 - 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。 - コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. KEY GROWTH ENABLERS 2.5. KEY CHALLENGES 3. KEY ANALYTICS 3.1. IMPACT OF COVID-19 ON JAPAN SKIN CARE MARKET 3.2. KEY MARKET TRENDS 3.2.1. RISING USE OF CLEAN PRODUCTS 3.2.2. INCREASING SKIN CARE ADOPTION BY MEN 3.2.3. GROWING INCLINATION TOWARD ACTIVE INGREDIENTS IN SKIN CARE 3.2.4. ENTRY OF PHARMACEUTICAL COMPANIES 3.2.5. SURGING DEVELOPMENT OF PRIVATE LABEL LINES 3.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 3.3.1. BUYERS POWER 3.3.2. SUPPLIERS POWER 3.3.3. SUBSTITUTION 3.3.4. NEW ENTRANTS 3.3.5. INDUSTRY RIVALRY 3.4. OPPORTUNITY MATRIX 3.5. PESTLE ANALYSIS 3.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 3.7. KEY BUYING CRITERIA 3.7.1. BRAND NAME 3.7.2. PRICE 3.7.3. PRODUCT FEATURES 3.7.4. PRODUCT LABEL 4. MARKET BY TYPE 4.1. BODY CARE 4.1.1. FIRMING/ANTI-CELLULITE BODY CARE 4.1.2. GENERAL PURPOSE BODY CARE 4.2. FACIAL CARE 4.2.1. ACNE TREATMENT 4.2.2. FACE MASKS 4.2.3. FACIAL CLEANSERS 4.2.4. MOISTURISERS AND TREATMENTS 4.2.5. TONERS 4.3. HAND CARE 4.3.1. PREMIUM HAND CARE 4.3.2. MASS HAND CARE 4.4. SKIN CARE SETS/KITS 5. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 5.1. SUPERMARKETS 5.2. BEAUTY SPECIALISTS 5.3. DRUGSTORES/PARAPHARMACIES 5.4. DIRECT SELLING 5.5. E-COMMERCE 5.6. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 6. COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1. MARKET SHARE ANALYSIS 6.1.1. SKIN CARE 6.2. BRAND SHARE ANALYSIS 6.2.1. SKIN CARE 6.3. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 6.3.1. PRODUCT LAUNCHES 6.3.2. BUSINESS DIVESTITURES 6.4. COMPANY PROFILES 6.4.1. KAO CORPORATION 6.4.2. KOSÉ CORPORATION 6.4.3. POLA INC 6.4.4. ROHTO PHARMACEUTICAL CO LTD 6.4.5. SHISEIDO COMPANY LIMITED
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. KEY GROWTH ENABLERS 2.5. KEY CHALLENGES 3. KEY ANALYTICS 3.1. IMPACT OF COVID-19 ON JAPAN SKIN CARE MARKET 3.2. KEY MARKET TRENDS 3.2.1. RISING USE OF CLEAN PRODUCTS 3.2.2. INCREASING SKIN CARE ADOPTION BY MEN 3.2.3. GROWING INCLINATION TOWARD ACTIVE INGREDIENTS IN SKIN CARE 3.2.4. ENTRY OF PHARMACEUTICAL COMPANIES 3.2.5. SURGING DEVELOPMENT OF PRIVATE LABEL LINES 3.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS 3.3.1. BUYERS POWER 3.3.2. SUPPLIERS POWER 3.3.3. SUBSTITUTION 3.3.4. NEW ENTRANTS 3.3.5. INDUSTRY RIVALRY 3.4. OPPORTUNITY MATRIX 3.5. PESTLE ANALYSIS 3.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 3.7. KEY BUYING CRITERIA 3.7.1. BRAND NAME 3.7.2. PRICE 3.7.3. PRODUCT FEATURES 3.7.4. PRODUCT LABEL 4. MARKET BY TYPE 4.1. BODY CARE 4.1.1. FIRMING/ANTI-CELLULITE BODY CARE 4.1.2. GENERAL PURPOSE BODY CARE 4.2. FACIAL CARE 4.2.1. ACNE TREATMENT 4.2.2. FACE MASKS 4.2.3. FACIAL CLEANSERS 4.2.4. MOISTURISERS AND TREATMENTS 4.2.5. TONERS 4.3. HAND CARE 4.3.1. PREMIUM HAND CARE 4.3.2. MASS HAND CARE 4.4. SKIN CARE SETS/KITS 5. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 5.1. SUPERMARKETS 5.2. BEAUTY SPECIALISTS 5.3. DRUGSTORES/PARAPHARMACIES 5.4. DIRECT SELLING 5.5. E-COMMERCE 5.6. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 6. COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1. MARKET SHARE ANALYSIS 6.1.1. SKIN CARE 6.2. BRAND SHARE ANALYSIS 6.2.1. SKIN CARE 6.3. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 6.3.1. PRODUCT LAUNCHES 6.3.2. BUSINESS DIVESTITURES 6.4. COMPANY PROFILES 6.4.1. KAO CORPORATION 6.4.2. KOSÉ CORPORATION 6.4.3. POLA INC 6.4.4. ROHTO PHARMACEUTICAL CO LTD 6.4.5. SHISEIDO COMPANY LIMITED
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