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日本のスキンケア市場予測 2022-2028


JAPAN SKIN CARE MARKET FORECAST 2022-2028

主な調査結果 日本のスキンケア市場は、予測期間である2022-2028年にCAGR1.25%を記録すると予想されています。ヴィーガン成分への嗜好の高まりとスキンケア製品のイノベーションが主な成長ドライバーとなってい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月26日 US$1,100
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132 英語

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サマリー

主な調査結果
日本のスキンケア市場は、予測期間である2022-2028年にCAGR1.25%を記録すると予想されています。ヴィーガン成分への嗜好の高まりとスキンケア製品のイノベーションが主な成長ドライバーとなっています。しかし、ホームレメディーへのシフトの高まりや厳しい規制の枠組みが市場成長の妨げとなっています。
市場インサイト
ヴィーガンスキンケア製品の売上は、肌や環境に安全であると判断されたため、日本で増加傾向にある。このため、ビーガンではないスキンケア企業がビーガン製品を発売するケースも増えています。また、植物由来のスキンケア製品は、動物由来の製品よりも抗酸化物質やビタミンを多く含み、清潔な美しさを保つためにシンプルに使用することができます。
さらに、日本のスキンケアブランドは、美容製品に多くのイノベーションを起こしています。彼らは、手頃な価格と効果を優先しているのです。そのため、研究開発への投資も積極的に行っています。さらに、ブランドとパッケージングにも特に重点を置いています。さらに、アイマスク、リップマスク、シートマスクのような、集中的な保湿と栄養を提供する製品は、日本のスキンケア業界で人気が出てきています。
さらに、クリーンプロダクトのトレンドの高まりは、日本のスキンケア市場の成長見通しを後押ししています。クリーンプロダクトは、ガラスのような、輝きのある、完璧な肌を実現するのに役立つと評価されています。また、肌への優しさも評価されています。
競合の洞察
ポーラ株式会社、株式会社コーセー、株式会社資生堂、ロート製薬株式会社などが主要な市場プレイヤーとして挙げられます。
当社のレポート提供は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の探索
- 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON JAPAN SKIN CARE MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.2.1. RISING USE OF CLEAN PRODUCTS
3.2.2. INCREASING SKIN CARE ADOPTION BY MEN
3.2.3. GROWING INCLINATION TOWARD ACTIVE INGREDIENTS IN SKIN CARE
3.2.4. ENTRY OF PHARMACEUTICAL COMPANIES
3.2.5. SURGING DEVELOPMENT OF PRIVATE LABEL LINES
3.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. PESTLE ANALYSIS
3.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
3.7. KEY BUYING CRITERIA
3.7.1. BRAND NAME
3.7.2. PRICE
3.7.3. PRODUCT FEATURES
3.7.4. PRODUCT LABEL
4. MARKET BY TYPE
4.1. BODY CARE
4.1.1. FIRMING/ANTI-CELLULITE BODY CARE
4.1.2. GENERAL PURPOSE BODY CARE
4.2. FACIAL CARE
4.2.1. ACNE TREATMENT
4.2.2. FACE MASKS
4.2.3. FACIAL CLEANSERS
4.2.4. MOISTURISERS AND TREATMENTS
4.2.5. TONERS
4.3. HAND CARE
4.3.1. PREMIUM HAND CARE
4.3.2. MASS HAND CARE
4.4. SKIN CARE SETS/KITS
5. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
5.1. SUPERMARKETS
5.2. BEAUTY SPECIALISTS
5.3. DRUGSTORES/PARAPHARMACIES
5.4. DIRECT SELLING
5.5. E-COMMERCE
5.6. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1. MARKET SHARE ANALYSIS
6.1.1. SKIN CARE
6.2. BRAND SHARE ANALYSIS
6.2.1. SKIN CARE
6.3. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
6.3.1. PRODUCT LAUNCHES
6.3.2. BUSINESS DIVESTITURES
6.4. COMPANY PROFILES
6.4.1. KAO CORPORATION
6.4.2. KOSÉ CORPORATION
6.4.3. POLA INC
6.4.4. ROHTO PHARMACEUTICAL CO LTD
6.4.5. SHISEIDO COMPANY LIMITED

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Japan skin care market is expected to register a CAGR of 1.25% during the forecast period, 2022-2028. The increasing preference for vegan ingredients and innovations in skin care products are the major growth drivers. However, the rising shift to home remedies and strict regulatory framework hamper the market growth.
MARKET INSIGHTS
Vegan skin care product sales are on the rise in Japan, since they are deemed safe for the skin and environment. This has further resulted in non-vegan skin care companies launching vegan products. Also, plant-based skin care products are simpler to use for clean beauty, with more antioxidants and vitamins than animal-based products.
Furthermore, skin care brands in Japan are bringing a lot of innovations into their beauty products. They are prioritizing affordability and effectiveness. Accordingly, they are significantly investing in research and development. In addition, a special emphasis is placed on brand and packaging. Besides, products like eye masks, lip masks, and sheet masks that offer concentrated hydration and nutrition are becoming popular in the Japanese skin care industry.
Moreover, the rising clean products trend boosts the growth prospects of the Japan skin care market. Clean products are evaluated to aid in achieving glass-like, radiant, and flawless skin. Also, they are suitable and gentle for the skin.
COMPETITIVE INSIGHTS
Pola Inc, Kosé Corporation, Shiseido Company Limited, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, etc., are among the major market players.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON JAPAN SKIN CARE MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.2.1. RISING USE OF CLEAN PRODUCTS
3.2.2. INCREASING SKIN CARE ADOPTION BY MEN
3.2.3. GROWING INCLINATION TOWARD ACTIVE INGREDIENTS IN SKIN CARE
3.2.4. ENTRY OF PHARMACEUTICAL COMPANIES
3.2.5. SURGING DEVELOPMENT OF PRIVATE LABEL LINES
3.3. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. PESTLE ANALYSIS
3.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
3.7. KEY BUYING CRITERIA
3.7.1. BRAND NAME
3.7.2. PRICE
3.7.3. PRODUCT FEATURES
3.7.4. PRODUCT LABEL
4. MARKET BY TYPE
4.1. BODY CARE
4.1.1. FIRMING/ANTI-CELLULITE BODY CARE
4.1.2. GENERAL PURPOSE BODY CARE
4.2. FACIAL CARE
4.2.1. ACNE TREATMENT
4.2.2. FACE MASKS
4.2.3. FACIAL CLEANSERS
4.2.4. MOISTURISERS AND TREATMENTS
4.2.5. TONERS
4.3. HAND CARE
4.3.1. PREMIUM HAND CARE
4.3.2. MASS HAND CARE
4.4. SKIN CARE SETS/KITS
5. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
5.1. SUPERMARKETS
5.2. BEAUTY SPECIALISTS
5.3. DRUGSTORES/PARAPHARMACIES
5.4. DIRECT SELLING
5.5. E-COMMERCE
5.6. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1. MARKET SHARE ANALYSIS
6.1.1. SKIN CARE
6.2. BRAND SHARE ANALYSIS
6.2.1. SKIN CARE
6.3. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
6.3.1. PRODUCT LAUNCHES
6.3.2. BUSINESS DIVESTITURES
6.4. COMPANY PROFILES
6.4.1. KAO CORPORATION
6.4.2. KOSÉ CORPORATION
6.4.3. POLA INC
6.4.4. ROHTO PHARMACEUTICAL CO LTD
6.4.5. SHISEIDO COMPANY LIMITED

 

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