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インド コンパニオン診断薬市場予測 2022-2028


INDIA COMPANION DIAGNOSTICS MARKET FORECAST 2022-2028

主な内容 インドのコンパニオン診断薬市場は、予測期間中に14.28%のCAGRで進展すると予測されます。市場調査のために考慮した基準年は2021年ですが、予測年は2022年から2028年までです。同国の市場成長は、中間... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年8月8日 US$1,100
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110 英語

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サマリー

主な内容
インドのコンパニオン診断薬市場は、予測期間中に14.28%のCAGRで進展すると予測されます。市場調査のために考慮した基準年は2021年ですが、予測年は2022年から2028年までです。同国の市場成長は、中間層の医療施設の増加や、急速に発展しているゲノム産業によって促進されています。
市場に関する考察
薬事専門家協会(RAPS)の推計によると、2016年から2021年の間に、精密医療法が医薬品開発の約69%を占めた。この要因は、コンパニオン診断薬市場の拡大を推進する上で不可欠です。コンパニオン診断薬は、患者の分類に重要なデータを提供する一方で、患者に対するあらゆる治療法の利点とリスクの評価において医療従事者を支援します。
インドでは、すべての乳がんとその再発について、バイオマーカーに基づく検査(ER/PR と HER2neu) の実施が国際的に義務付けられており、同国の臨床診断市場の成長に著しい影響を与えている。その結果、標的療法を中心に承認されたバイオマーカーに基づく検査に対する償還が可能になることで、インドにおけるコンパニオン診断の需要と採用がさらに高まると予想されます。さらに、AffigenixやSciGenom Labsなど、インドで活動する地域企業は、がんや糖尿病などの他の疾患におけるコンパニオン診断の適用を拡大するために継続的に取り組んでいます。したがって、これらの要因は、予測期間中にインドの市場成長を強化するものと思われます。
競合他社の洞察
市場における主要企業は、Q2 Solutions、Medipoint、Siemensなどです。
当社のレポート提供内容は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の調査
- 市場力学(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS

1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON COMPANION DIAGNOSTICS MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. VENDOR LANDSCAPE
3.6. PESTLE ANALYSIS - INDIA
3.7. KEY BUYING CRITERIA
3.8. REGULATORY FRAMEWORK
4. MARKET BY TECHNOLOGY
4.1. IN SITU HYBRIDIZATION
4.2. POLYMERASE CHAIN REACTION
4.3. IMMUNOHISTOCHEMISTRY
4.4. NEXT GENERATION SEQUENCING
4.5. OTHER TECHNOLOGIES
5. MARKET BY INDICATION
5.1. ONCOLOGY
5.2. NEUROLOGY
5.3. INFECTIOUS DISEASES
5.4. OTHER INDICATIONS
6. MARKET BY END-USER
6.1. PHARMACEUTICAL AND BIOPHARMACEUTICAL COMPANIES
6.2. REFERENCE LABORATORIES
6.3. OTHER END-USERS
7. MARKET BY PRODUCTS & SERVICES
7.1. ASSAY KITS AND REAGENTS
7.2. SOFTWARE & SERVICES
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. EUROFINS
8.2.2. ILLUMINA
8.2.3. MEDGENOME
8.2.4. MEDIPOINT
8.2.5. Q2 SOLUTIONS
8.2.6. SIEMENS

 

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Summary

KEY FINDINGS
The India companion diagnostics market is expected to progress with a CAGR of 14.28% during the forecast period. While the base year considered for the market study is 2021, the forecasting years are from 2022 to 2028. The market growth of the country is fueled by the rise in middle-class healthcare facilities as well as the rapidly developing genomics industry.
MARKET INSIGHTS
As per the estimations by the Regulatory Affairs Professionals Society (RAPS), the precision medicine method accounted for approximately 69% of drug development between 2016 to 2021. This factor is essential in propelling the expansion of the companion diagnostics market. While companion diagnostics provide crucial data for patient classification, they also assist medical personnel in the evaluation of the advantages as well as risks of any therapeutic treatments for a patient.
In India, the international mandate for conducting biomarker-based (ER/PR and HER2neu) tests in all breast cancers, as well as their recurrence, has notably impacted the country’s clinical diagnostics market growth. As a result, the availability of reimbursement for approved biomarker-based tests, principally for targeted therapies, is set to further boost the demand and adoption of companion diagnostics in India. Furthermore, regional players operating in the country, including Affigenix and SciGenom Labs, are continually working towards surging the applications of companion diagnostics in cancer and other conditions, like diabetes. Hence, these factors are set to reinforce the market growth in India over the forecast period.
COMPETITIVE INSIGHTS
Leading firms operating in the market are Q2 Solutions, Medipoint, Siemens, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON COMPANION DIAGNOSTICS MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. VENDOR LANDSCAPE
3.6. PESTLE ANALYSIS - INDIA
3.7. KEY BUYING CRITERIA
3.8. REGULATORY FRAMEWORK
4. MARKET BY TECHNOLOGY
4.1. IN SITU HYBRIDIZATION
4.2. POLYMERASE CHAIN REACTION
4.3. IMMUNOHISTOCHEMISTRY
4.4. NEXT GENERATION SEQUENCING
4.5. OTHER TECHNOLOGIES
5. MARKET BY INDICATION
5.1. ONCOLOGY
5.2. NEUROLOGY
5.3. INFECTIOUS DISEASES
5.4. OTHER INDICATIONS
6. MARKET BY END-USER
6.1. PHARMACEUTICAL AND BIOPHARMACEUTICAL COMPANIES
6.2. REFERENCE LABORATORIES
6.3. OTHER END-USERS
7. MARKET BY PRODUCTS & SERVICES
7.1. ASSAY KITS AND REAGENTS
7.2. SOFTWARE & SERVICES
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. EUROFINS
8.2.2. ILLUMINA
8.2.3. MEDGENOME
8.2.4. MEDIPOINT
8.2.5. Q2 SOLUTIONS
8.2.6. SIEMENS

 

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