世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

魚醤市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Fish Sauce Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の魚醤市場は、2021年に152億8000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.40%を示し、2027年までに189億3000万米ドルの市場に到達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界の魚醤市場は、2021年に152億8000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.40%を示し、2027年までに189億3000万米ドルの市場に到達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

魚醤は、小魚に相当量の塩を加えて発酵させた褐色の液体調味料である。鉄分、オメガ3、ビタミン、アミノ酸が豊富に含まれており、食欲増進、血糖値のコントロール、カルシウムの吸収を促進する効果があります。また、造血の過程を助け、神経系を安定させ、細胞の増殖をサポートします。そのため、肉の香りと風味を与える調味料やつけ合わせとして、数多くの主食に幅広く利用されています。

魚醤の市場動向
現在、個人の健康志向の高まりから、通常の食事に高栄養価の食品や調味料を取り入れることが増えている。また、世界的な甲状腺疾患の増加に伴い、魚醤の利用が増加していることも、市場拡大の主な要因の一つとなっています。また、肉と野菜をバランスよく摂取できるアジア料理の人気も高まっています。このことは、急成長する食品・飲料(F&B)産業と相まって、世界中で魚醤の需要を喚起しています。これに加えて、魚醤の利点について大衆の間で意識の高まりは、業界の投資家に有利な成長の機会を提供しています。これとは別に、オンラインとオフラインの流通チャネルを通じて広く利用可能であることは、市場にプラスの影響を与えます。さらに、体内の微量栄養素の健康的なレベルを維持するために強化された製品のバリエーションに対する需要の高まりは、市場の成長を後押ししています。また、主要な市場参加者は、全体的な売上を伸ばすためにパッケージングの改良に投資しています。これに伴い、ブランド認知度を高めるための広告キャンペーンに多額の資金を投じており、これが市場成長の原動力となると予測されています。

主要な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の魚醤市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、組成、流通チャネル、業種に基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

韓国産魚醤
日本の魚醤
東南アジアの魚醤
西洋の魚醤
その他

組成別構成比

ベーシック
プレミアム

販売チャネル別構成比:

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
専門店
オンラインストア
その他

業種別構成比

食品・飲料
家庭用
ホテル・レストラン
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争状況についても、Halcyon Proteins Pty Ltd.、Masan Group、Pichai Fish Sauce Co.Ltd.、Rayong Fish Sauce Industry Co.Ltd.、Red Boat Fish Sauce、Rungroj Fish Sauce Co.Ltd.、Teo Tak Seng Fish Sauce Factory Co.Ltd.、Thai Fishsauce Factory (Squid Brand) Co. Ltd.、Thaipreeda Group、Unilever plc.の6社です。

本レポートで回答した主な質問
世界の魚醤市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の魚醤市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
タイプ別の市場構成は?
組成に基づく市場のブレークアップは?
流通チャネル別の市場構成は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の魚醤市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fish Sauce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Korean Fish Sauce
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Japanese Fish Sauce
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Southeast Asian Fish Sauce
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Western Fish Sauce
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Composition
7.1 Basic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Premium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 Food and Beverages
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Household
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Hotels and Restaurants
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Halcyon Proteins Pty Ltd.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Masan Group
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Pichai Fish Sauce Co. Ltd.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Rayong Fish Sauce Industry Co. Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Red Boat Fish Sauce
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Rungroj Fish Sauce Co. Ltd.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Teo Tak Seng Fish Sauce Factory Co. Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Thai Fishsauce Factory (Squid Brand) Co. Ltd.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Thaipreeda Group
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Unilever plc
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global fish sauce market reached a value of US$ 15.28 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 18.93 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.40% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Fish sauce is a brown liquid condiment produced by fermenting small fish with a considerable amount of salt. It is a rich source of iron, omega-3, vitamins and amino acids, which help improve appetite, control blood sugar levels and increase calcium absorption. It also assists in the hematopoiesis process, keeping a stable nervous system and supporting cell multiplication. As a result, it is extensively used as a seasoning and a dipping sauce in numerous staple dishes to give a meaty aroma and flavor.

Fish Sauce Market Trends:
Presently, there is a rise in the adoption of high nutritional food and condiments in regular diets on account of the growing health consciousness among individuals. This, along with the increasing utilization of fish sauce due to the surging cases of thyroid-related problems around the world, represents one of the key factors propelling the growth of the market. In addition, there is an increase in the popularity of Asian cuisine as it encompasses a healthy balance between meat and vegetables. This, coupled with the burgeoning food and beverage (F&B) industry, is catalyzing the demand for fish sauce worldwide. Besides this, the rising awareness among the masses about the benefits of fish sauce is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Apart from this, its wide availability through online and offline distribution channels is positively influencing the market. Additionally, the escalating demand for fortified product variant to maintain healthy micronutrient levels in the body is bolstering the growth of the market. Key market players are also investing in improving the packaging to increase their overall sales. In line with this, they are significantly financing advertisement campaigns to generate brand awareness, which is projected to impel the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fish sauce market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, composition, distribution channel and industry vertical.

Breakup by Type:

Korean Fish Sauce
Japanese Fish Sauce
Southeast Asian Fish Sauce
Western Fish Sauce
Others

Breakup by Composition:

Basic
Premium

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others

Breakup by Industry Vertical:

Food and Beverages
Household
Hotels and Restaurants
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Halcyon Proteins Pty Ltd., Masan Group, Pichai Fish Sauce Co. Ltd., Rayong Fish Sauce Industry Co. Ltd., Red Boat Fish Sauce, Rungroj Fish Sauce Co. Ltd., Teo Tak Seng Fish Sauce Factory Co. Ltd., Thai Fishsauce Factory (Squid Brand) Co. Ltd., Thaipreeda Group and Unilever plc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global fish sauce market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global fish sauce market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the composition?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global fish sauce market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fish Sauce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Korean Fish Sauce
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Japanese Fish Sauce
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Southeast Asian Fish Sauce
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Western Fish Sauce
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Composition
7.1 Basic
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Premium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 Food and Beverages
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Household
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Hotels and Restaurants
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Halcyon Proteins Pty Ltd.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Masan Group
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Pichai Fish Sauce Co. Ltd.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Rayong Fish Sauce Industry Co. Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Red Boat Fish Sauce
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Rungroj Fish Sauce Co. Ltd.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Teo Tak Seng Fish Sauce Factory Co. Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Thai Fishsauce Factory (Squid Brand) Co. Ltd.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Thaipreeda Group
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Unilever plc
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る