グラフデータベース市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Graph Database Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 グラフデータベースの世界市場は、2021年に11億3,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.60%を示し、2027年までに37億8000万米ドルの市場に達すると予想していま... もっと見る
サマリーグラフデータベースの世界市場は、2021年に11億3,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.60%を示し、2027年までに37億8000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。グラフデータベースは、データモデルがグラフ、ネットワーク、またはリンク構造に準拠しているデータベースです。グラフデータベースは、列や行ではなく、ノードとエッジの集合体としてデータを保存します。現在、顧客分析、レコメンデーションエンジン、マスターデータ管理、ID・アクセス管理、不正検知・リスク管理など、世界中で幅広い用途に利用されている。グラフデータベースの市場動向 小売、情報技術(IT)、通信、製造、輸送、銀行、金融サービス、保険(BFSI)など、さまざまな産業分野でグラフデータベースソリューションの利用が増加していることが、市場成長を推進する重要な要因の1つとなっています。また、これらのソリューションは、グラフデータモデルに最適化されているため、スマートグリッドでも利用されています。また、サプライチェーン管理、ソーシャルメディアデータのデータマイニング、顧客のオンライン行動間の相互関連性を判断するための販売などでも活用されています。さらに、グラフデータベースソリューションは本質的に柔軟であり、グラフに新しい頂点やエッジの種類を簡単に追加することができます。また、多くのテーブルを作成・複製する必要がないため、データベースの複雑さを軽減し、データへのアクセス性を向上させることができる。さらに、インデックス作成、計算能力、ストレージ、クエリといった点で、従来のデータベースソリューションと比較して優位に立つことができる。このことは、世界中で人工知能(AI)ベースのグラフデータベースツールおよびサービスの採用が進んでいることと相まって、市場を牽引しています。さらに、グラフデータベースソリューションに基づくヘルスケアシステムは、健康データの全体的かつ統一的なビューを提供し、医師が病気を迅速に診断・予測するのに役立ちます。このことは、クラウドコンピューティング技術への依存度の高まりとともに、世界中でグラフデータベースソリューションの需要を喚起しています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、グラフデータベース世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネント、データベースの種類、分析タイプ、展開モデル、アプリケーション、業種に基づき市場を分類しています。 コンポーネント別の内訳 ソフトウェア サービス データベースの種類別構成比。 リレーショナル(SQL) 非リレーショナル(NoSQL) 分析タイプ別内訳。 パス解析 コネクティビティ分析 コミュニティ分析 中心性分析 デプロイメントモデルによるブレークアップ オンプレミス クラウド型 アプリケーション別構成比不正検知・リスク管理 マスターデータ管理 カスタマーアナリティクス アイデンティティとアクセス管理 レコメンデーションエンジン プライバシー&リスクコンプライアンス その他 産業分野別構成比。 BFSI 小売・Eコマース IT・通信 ヘルスケア・ライフサイエンス 政府・公共機関 メディア・エンターテイメント 製造業 運輸・物流 その他 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境についても、主要企業のプロファイルとともに検証しています。(Amazon.com Inc.)、Datastax Inc.、Franz Inc.、International Business Machines Corporation、Marklogic Corporation、Microsoft Corporation、Neo4j Inc、Objectivity Inc、Oracle Corporation、Stardog Union、Tibco Software Inc、Tigergraph Inc.などの主要企業のプロフィールも合わせて調査しています。本レポートで回答した主な質問 グラフデータベースの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19はグラフデータベースの世界市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? 構成要素に基づく市場の内訳は? データベースの種類に基づく市場のブレークアップは? 分析タイプに基づく市場のブレークアップは? 展開モデル別の市場ブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 産業分野別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? グラフデータベースの世界市場の構造、主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Graph Database Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Software 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type of Database 7.1 Relational (SQL) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Non-Relational (NoSQL) 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Analysis Type 8.1 Path Analysis 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Connectivity Analysis 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Community Analysis 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Centrality Analysis 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Deployment Model 9.1 On-premises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Cloud-based 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Application 10.1 Fraud Detection and Risk Management 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Master Data Management 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Customer Analytics 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Identity and Access Management 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Recommendation Engine 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Privacy and Risk Compliance 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Industry Vertical 11.1 BFSI 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Retail and E-Commerce 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 IT and Telecom 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Healthcare and Life Science 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Government and Public Sector 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Media and Entertainment 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 11.7 Manufacturing 11.7.1 Market Trends 11.7.2 Market Forecast 11.8 Transportation and Logistics 11.8.1 Market Trends 11.8.2 Market Forecast 11.9 Others 11.9.1 Market Trends 11.9.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia-Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Price Analysis 17 Competitive Landscape 17.1 Market Structure 17.2 Key Players 17.3 Profiles of Key Players 17.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 17.3.1.1 Company Overview 17.3.1.2 Product Portfolio 17.3.1.3 SWOT Analysis 17.3.2 Datastax Inc. 17.3.2.1 Company Overview 17.3.2.2 Product Portfolio 17.3.3 Franz Inc. 17.3.3.1 Company Overview 17.3.3.2 Product Portfolio 17.3.4 International Business Machines Corporation 17.3.4.1 Company Overview 17.3.4.2 Product Portfolio 17.3.4.3 Financials 17.3.4.4 SWOT Analysis 17.3.5 Marklogic Corporation 17.3.5.1 Company Overview 17.3.5.2 Product Portfolio 17.3.6 Microsoft Corporation 17.3.6.1 Company Overview 17.3.6.2 Product Portfolio 17.3.6.3 Financials 17.3.6.4 SWOT Analysis 17.3.7 Neo4j Inc. 17.3.7.1 Company Overview 17.3.7.2 Product Portfolio 17.3.8 Objectivity Inc. 17.3.8.1 Company Overview 17.3.8.2 Product Portfolio 17.3.9 Oracle Corporation 17.3.9.1 Company Overview 17.3.9.2 Product Portfolio 17.3.9.3 Financials 17.3.9.4 SWOT Analysis 17.3.10 Stardog Union 17.3.10.1 Company Overview 17.3.10.2 Product Portfolio 17.3.11 Tibco Software Inc. 17.3.11.1 Company Overview 17.3.11.2 Product Portfolio 17.3.11.3 SWOT Analysis 17.3.12 Tigergraph Inc. 17.3.12.1 Company Overview 17.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global graph database market reached a value of US$ 1.13 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.78 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 21.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Graph Database Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Software 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type of Database 7.1 Relational (SQL) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Non-Relational (NoSQL) 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Analysis Type 8.1 Path Analysis 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Connectivity Analysis 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Community Analysis 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Centrality Analysis 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Deployment Model 9.1 On-premises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Cloud-based 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Application 10.1 Fraud Detection and Risk Management 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Master Data Management 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Customer Analytics 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Identity and Access Management 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Recommendation Engine 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Privacy and Risk Compliance 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Industry Vertical 11.1 BFSI 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Retail and E-Commerce 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 IT and Telecom 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Healthcare and Life Science 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Government and Public Sector 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Media and Entertainment 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 11.7 Manufacturing 11.7.1 Market Trends 11.7.2 Market Forecast 11.8 Transportation and Logistics 11.8.1 Market Trends 11.8.2 Market Forecast 11.9 Others 11.9.1 Market Trends 11.9.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia-Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Price Analysis 17 Competitive Landscape 17.1 Market Structure 17.2 Key Players 17.3 Profiles of Key Players 17.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 17.3.1.1 Company Overview 17.3.1.2 Product Portfolio 17.3.1.3 SWOT Analysis 17.3.2 Datastax Inc. 17.3.2.1 Company Overview 17.3.2.2 Product Portfolio 17.3.3 Franz Inc. 17.3.3.1 Company Overview 17.3.3.2 Product Portfolio 17.3.4 International Business Machines Corporation 17.3.4.1 Company Overview 17.3.4.2 Product Portfolio 17.3.4.3 Financials 17.3.4.4 SWOT Analysis 17.3.5 Marklogic Corporation 17.3.5.1 Company Overview 17.3.5.2 Product Portfolio 17.3.6 Microsoft Corporation 17.3.6.1 Company Overview 17.3.6.2 Product Portfolio 17.3.6.3 Financials 17.3.6.4 SWOT Analysis 17.3.7 Neo4j Inc. 17.3.7.1 Company Overview 17.3.7.2 Product Portfolio 17.3.8 Objectivity Inc. 17.3.8.1 Company Overview 17.3.8.2 Product Portfolio 17.3.9 Oracle Corporation 17.3.9.1 Company Overview 17.3.9.2 Product Portfolio 17.3.9.3 Financials 17.3.9.4 SWOT Analysis 17.3.10 Stardog Union 17.3.10.1 Company Overview 17.3.10.2 Product Portfolio 17.3.11 Tibco Software Inc. 17.3.11.1 Company Overview 17.3.11.2 Product Portfolio 17.3.11.3 SWOT Analysis 17.3.12 Tigergraph Inc. 17.3.12.1 Company Overview 17.3.12.2 Product Portfolio
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