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IoTマネタイズ市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


IoT Monetization Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のIoTマネタイズ市場は、2021年に1,945億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR38.80%を示し、2027年までに1兆548億米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界のIoTマネタイズ市場は、2021年に1,945億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR38.80%を示し、2027年までに1兆548億米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

モノのインターネット(IoT)の収益化は、IoTに接続されたデバイスからデータを確保・取得することで収益を上げるプロセスです。企業がデータを有効活用することで、競合他社に対して優位に立つことを支援します。また、データの詳細な分析により、アウトプットの合理化、不必要な支出の削減、無駄を減らすためのプラスの副産物の活用を支援します。これとは別に、効率性の向上、リエンジニアリング業務の改善、新しい市場への参入など、いくつかの利点があります。その結果、IoTマネタイゼーションは、小売、情報技術(IT)、通信、製造、輸送・物流、ヘルスケア、エネルギー・公共事業、銀行・金融サービス・保険(BFSI)分野で幅広い用途を見出すことができます。IoTマネタイズの市場動向。
現在、世界各地でスマートシティやコネクテッドカーの開発が進んでいます。また、農業分野では、家畜や倉庫の監視、車両や圃場の観測を追跡するセンサーを介してデータを導き出すIoTの活用が進んでおり、市場の重要な推進要因の1つとなっています。さらに、より効率的に交通を制御するために、公共交通機関でのIoTの導入が増加しています。これは、都市のさまざまな場所での交通密度を通勤者に知らせるリアルタイムマッピングシステムに対する需要の高まりと相まって、市場の成長を刺激しています。また、各国の政府は、世界中でデジタル化を推進するための取り組みを行っています。これに伴い、スマートフォンやインターネット接続への依存度が高まっていることも、市場にプラスの影響を及ぼしています。さらに、データを安全に保管するためにクラウドプラットフォームを採用する企業が増えていることも、市場参加者に有利な成長機会を提供しています。その他の成長要因としては、ホームセキュリティの強化に対する需要の高まりと、急速な技術進歩が挙げられます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のIoT収益化市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、ビジネス機能、展開モード、組織規模、業種に基づき市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

ソリューション
サービス

事業機能別構成比。

マーケティング・営業
IT
ファイナンス
サプライチェーン
オペレーション

導入形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

組織規模別構成比。大企業
中堅・中小企業

業種別構成比。

BFSI
小売
IT・通信
製造業
運輸・物流
ヘルスケア
エネルギー・公益事業
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境についても、Amdocs、Cisco Systems Inc.、CSG Systems International Inc.、General Electric Company、Infosys Limited、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Nokia Corporation、Oracle Corporation、PTC Inc.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Tata Consultancy Services Limited、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Thales Group。本レポートで回答した主な質問
世界のIoTマネタイゼーション市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のIoTマネタイゼーション市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場とは?
コンポーネントに基づく市場のブレークアップは?
ビジネス機能に基づく市場のブレークアップは?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
業種別に見た市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界の主要な推進要因と課題とは?
世界のIoTマネタイズ市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global IoT Monetization Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Function
7.1 Marketing and Sales
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IT
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Finance
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Supply Chain
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Operations
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Organization Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Industry Vertical
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Manufacturing
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Transportation and Logistics
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Healthcare
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Energy and Utilities
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
10.8 Others
10.8.1 Market Trends
10.8.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Amdocs
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 SWOT Analysis
16.3.2 Cisco Systems Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 CSG Systems International Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 General Electric Company
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Infosys Limited
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Microsoft Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Nokia Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Oracle Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 PTC Inc.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Samsung Electronics Co. Ltd.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Tata Consultancy Services Limited
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.14 Thales Group
16.3.14.1 Company Overview
16.3.14.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global IoT monetization market reached a value of US$ 194.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 1,548.00 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 38.80% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Internet of things (IoT) monetization is a process of generating revenue by securing and obtaining data from IoT-connected devices. It assists companies in gaining an advantage over competitors by utilizing their data effectively. It also helps in-depth analysis of data to streamline output, reduce unnecessary expenditure, and utilize the positive byproducts to reduce waste. Apart from this, it offers several advantages, such as higher efficiency, improved reengineer operations, and new market reach. As a result, IoT monetization finds extensive applications in retail, information and technology (IT), telecommunication, manufacturing, transportation and logistics, healthcare, energy and utilities, and banking, financial services and insurance (BFSI) sectors. IoT Monetization Market Trends:
At present, there is a rise in the development of smart cities and connected cars across the globe. This, along with the growing utilization of IoT in the agriculture industry to derive data via sensors that monitor livestock and storage areas and track vehicles and field observations, represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is an increase in the adoption of IoT in public transport to control traffic more efficiently. This, coupled with the escalating demand for a real-time mapping system to inform commuters about traffic densities in different parts of a city, is stimulating the growth of the market. In addition, governments of several countries are undertaking initiatives to promote digitalization around the world. In line with this, the rising reliance on smartphones and internet connectivity is positively influencing the market. Besides this, the increasing adoption of cloud platforms by organizations to securely store their data is offering lucrative growth opportunities to market players. Other growth-inducing factors are the growing demand for enhanced home security and rapid technological advancements.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global IoT monetization market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, business function, deployment mode, organization size and industry vertical.

Breakup by Component:

Solution
Services

Breakup by Business Function:

Marketing and Sales
IT
Finance
Supply Chain
Operations

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Organization Size: Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

BFSI
Retail
IT and Telecom
Manufacturing
Transportation and Logistics
Healthcare
Energy and Utilities
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amdocs, Cisco Systems Inc., CSG Systems International Inc., General Electric Company, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nokia Corporation, Oracle Corporation, PTC Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Tata Consultancy Services Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Thales Group. Key Questions Answered in This Report:
How has the global IoT monetization market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global IoT monetization market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the business function?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global IoT monetization market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global IoT Monetization Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Business Function
7.1 Marketing and Sales
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IT
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Finance
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Supply Chain
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Operations
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 On-premises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Cloud-based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Organization Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Industry Vertical
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 IT and Telecom
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Manufacturing
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Transportation and Logistics
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Healthcare
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Energy and Utilities
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
10.8 Others
10.8.1 Market Trends
10.8.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Amdocs
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 SWOT Analysis
16.3.2 Cisco Systems Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 CSG Systems International Inc.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 General Electric Company
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Infosys Limited
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Microsoft Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Nokia Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Oracle Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 PTC Inc.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Samsung Electronics Co. Ltd.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Tata Consultancy Services Limited
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.12.4 SWOT Analysis
16.3.13 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio
16.3.14 Thales Group
16.3.14.1 Company Overview
16.3.14.2 Product Portfolio

 

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