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自動車用照明の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Automotive Lighting Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

自動車用照明の世界市場は、2021年に284億1,000万米ドルの規模に達した。今後、IMARCグループは、2027年には428億7000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR6.70%を示すと予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

自動車用照明の世界市場は、2021年に284億1,000万米ドルの規模に達した。今後、IMARCグループは、2027年には428億7000万米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR6.70%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

自動車用照明とは、ヘッドライト、テールライト、デイタイムランニングライト、フォグランプ、シグナルランプ、ブレーキランプ、ハザードランプ、ドライビングランプなど、自動車に搭載されるすべての発光装置のことを指します。車線を照らし、道路や障害物、交通標識を認識し、安全運転をサポートする。また、車の内外装に美観を与え、道路上での視認性を向上させます。現在、発光ダイオード(LED)ライトは、ハロゲンや高輝度放電(HID)ライトに比べて消費電力が少なく、寿命が長く、耐久性や強度があるため、自動車への搭載が進んでいます。

自動車用照明の市場動向。
交通安全対策に対する大衆の意識の高まりは、全世界で市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。また、スマートLED、マイクロLED、スマート機能表面、レーザーベースの照明、3Dライトパターン用ガイド材、隠しライト効果を持つエリアバックライトなど、新しい照明技術の利用が増加しています。また、世界的な大気汚染の深刻化に伴う電気自動車(EV)需要の高まりや、それに伴う個人の環境意識の高まりも、市場の成長を後押ししています。また、オンラインストアで商用車を購入できるようになったことや、Eコマース産業の拡大も市場にプラスの影響を与えています。このほか、各国の政府が自動車の照明システムの利用を促進するための取り組みを行っています。さらに、自動車産業における技術の進歩は、エンドユーザーや業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、主要な市場参加者は、安全技術を向上させるために研究開発活動への投資を積極的に行っています。また、これらのプレイヤーはパートナーシップに注力しており、全体的な売上と収益性を高めると予測されています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、自動車用照明の世界市場における各サブセグメントの主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、技術、車種、販売チャネル、用途に基づいて市場を分類しています。

技術別の内訳

ハロゲン
キセノン/HID
LED

車種別構成比。

乗用車
商用車

販売チャネル別構成比。

相手先商標製品メーカー
アフターマーケット

アプリケーション別の構成。

フロントライト/ヘッドランプ
リアライティング
サイドライト
室内照明

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Continental AG、General Electric Company、HELLA GmbH & Co.Ltd.などの主要企業のプロファイルと共に調査しています。KGaA、Hyundai Mobis、Koito Manufacturing Co.Ltd.、Koninklijke Philips N.V.、LG Electronics Inc.、Lumax Industries Limited、Magneti Marelli S.p.A., Osram Licht AG (ams AG), Robert Bosch GmbH、Samsung Electronics Co.Ltd.、Stanley Electric Co.Ltd.、スタンレー電気株式会社、Valeo.本レポートで回答した主な質問
自動車用照明の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は自動車用照明の世界市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
技術に基づく市場の内訳は?
車種別の市場構成は?
販売チャネルに基づく市場の内訳は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
自動車用照明の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Automotive Lighting Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 Halogen
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Xenon/HID
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 LED
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Vehicle Type
7.1 Passenger Vehicle
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Commercial Vehicle
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Sales Channel
8.1 Original Equipment Manufacturers
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aftermarket
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Front Lighting/Headlamps
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Rear Lighting
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Side Lighting
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Interior Lighting
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Continental AG
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 General Electric Company
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 HELLA GmbH & Co. KGaA
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Hyundai Mobis
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Koito Manufacturing Co. Ltd.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Koninklijke Philips N.V.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 LG Electronics Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Lumax Industries Limited
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 Magneti Marelli S.p.A.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Osram Licht AG (ams AG)
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Robert Bosch GmbH
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 SWOT Analysis
15.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Stanley Electric Co. Ltd.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.14 Valeo
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.14.3 Financials
15.3.14.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global automotive lighting market reached a value of US$ 28.41 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 42.87 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 6.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Automotive lighting refers to all the light-emitting devices installed in automobiles, which include headlights, taillights, daytime running lights, fog lights, signal lights, brake lights, hazard lights, and driving lamps. They help illuminate different lanes and recognize roads, obstacles, and traffic signs to offer a safe driving experience. They add aesthetics to the interior and exterior parts of the vehicle while increasing its visibility on the road. At present, there is a rise in the integration of light-emitting diode (LED) lights in vehicles as they consume less power, have a longer life, and offer durability and strength as compared to halogen and high-intensity discharge (HID) lights.

Automotive Lighting Market Trends:
The growing awareness among the masses about road safety measures represents one of the key factors driving the market across the globe. Moreover, there is an increase in the utilization of new lighting technologies, such as smart LEDs, micro-LEDs, smart functional surfaces, laser-based lighting, guiding materials for 3D light patterns, and area backlighting with hidden-until-lit effects. This, along with the escalating demand for electric vehicles (EVs) due to the increasing air pollution worldwide and consequently rising environmental consciousness among individuals, is propelling the growth of the market. In addition, the wide availability of commercial vehicles through online stores and the expanding e-commerce industry is positively influencing the market. Besides this, governments of several countries are undertaking initiatives to promote the use of lighting systems in vehicles. Additionally, technological advancements in the automotive sector are offering lucrative growth opportunities to end-users and industry investors. Furthermore, key market players are extensively investing in research and development (R&D) activities to improve safety technologies. These players are also focusing on partnerships, which are projected to increase their overall sales and profitability.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global automotive lighting market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on technology, vehicle type, sales channel and application.

Breakup by Technology:

Halogen
Xenon/HID
LED

Breakup by Vehicle Type:

Passenger Vehicle
Commercial Vehicle

Breakup by Sales Channel:

Original Equipment Manufacturers
Aftermarket

Breakup by Application:

Front Lighting/Headlamps
Rear Lighting
Side Lighting
Interior Lighting

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Continental AG, General Electric Company, HELLA GmbH & Co. KGaA, Hyundai Mobis, Koito Manufacturing Co. Ltd., Koninklijke Philips N.V., LG Electronics Inc., Lumax Industries Limited, Magneti Marelli S.p.A., Osram Licht AG (ams AG), Robert Bosch GmbH, Samsung Electronics Co. Ltd., Stanley Electric Co. Ltd. and Valeo. Key Questions Answered in This Report:
How has the global automotive lighting market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global automotive lighting market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the vehicle type?
What is the breakup of the market based on the sales channel?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global automotive lighting market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Automotive Lighting Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 Halogen
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Xenon/HID
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 LED
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Vehicle Type
7.1 Passenger Vehicle
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Commercial Vehicle
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Sales Channel
8.1 Original Equipment Manufacturers
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aftermarket
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Front Lighting/Headlamps
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Rear Lighting
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Side Lighting
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Interior Lighting
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Continental AG
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 General Electric Company
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 HELLA GmbH & Co. KGaA
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Hyundai Mobis
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Koito Manufacturing Co. Ltd.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Koninklijke Philips N.V.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 LG Electronics Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Lumax Industries Limited
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 Magneti Marelli S.p.A.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Osram Licht AG (ams AG)
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Robert Bosch GmbH
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 SWOT Analysis
15.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Stanley Electric Co. Ltd.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.14 Valeo
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.14.3 Financials
15.3.14.4 SWOT Analysis

 

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