自動車用内装品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Automotive Interiors Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 自動車内装の世界市場は、2021年に1,442億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.10%を示し、2027年までに1,977億3千万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID... もっと見る
サマリー自動車内装の世界市場は、2021年に1,442億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.10%を示し、2027年までに1,977億3千万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。自動車の内装は、グリップを提供し、快適性を確保し、自動車の美的魅力と全体的な性能を向上させるために設計された、さまざまな統合された重要なコンポーネントのセットを指します。ヘッドライナー、ドアパネル、コックピットモジュール、ダッシュボード、シートなどが含まれ、通常、布、ゴム、複合材、プラスチック、木材など、さまざまな素材で製造されています。また、自動車には、品質向上、汚れ防止、車体寿命の延長、高級感の付与などの目的で、内装材を追加することができる。その結果、自動車用内装は乗用車や商用車に広く採用されています。自動車用内装の市場動向 自動車産業の大幅な成長に伴い、プレミアムな機能と高度な安全性を備えた豪華な自動車への需要が高まっています。これは、消費者の間で高まるセキュリティへの懸念、可処分所得の増加、急速な都市化、特に発展途上地域での嗜好の変化が原因であり、これが現在の市場成長を牽引する主要な要因となっています。これに伴い、人工知能(AI)対応エンターテインメントシステム、ハンズフリー接続、全地球測位システム(GPS)など、さまざまな先進技術が自動車に大規模に統合され、運転体験が向上したことも、成長を促す要因として作用しています。これはさらに、ユーザーが電話を受け、モバイルアプリケーションを接続して音楽をストリーミングし、タッチスクリーンのダッシュボードで衛星ラジオへのアクセスを提供することを支援するものです。さらに、自動車の軽量化と柔軟性を確保するために、バイオPET(ポリエチレンテレフタレート)やバイオポリエステルなどのバイオベースのプラスチックが自動車内装の設計に広く採用されていることも、市場の成長に寄与しています。その他、カスタマイズのトレンドの高まりや、進化する消費者ニーズに対応する革新的な自動車内装ソリューションを導入するための主要企業間の広範な戦略的協業などが、市場に明るい展望をもたらしています。 主要な市場細分化。 IMARC Groupは、自動車内装の世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、部品、材料、車種に基づき、市場を分類しています。 コンポーネント別の内訳コックピットモジュール フローリング ドアパネル 自動車用シート 車内照明 その他 材料別構成比 レザー ファブリック ビニール 木材 ガラス繊維複合材料 炭素繊維複合材料 金属 車種別構成比: 乗用車 商用車 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 Adient plc, Continental AG, Dräxlmaier Group, Grupo Antolin, International Automotive Components Group (Lear Corporation), JVCKENWOOD Corporation, KYOCERA Corporation, Panasonic Corporation, Pioneer Corporation, Robert Bosch GmbH, トヨタ紡織株式会社, Yanfeng Automotive Interior Systems Co.Ltd. 本レポートで回答した主な質問 自動車内装の世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか? COVID-19は世界の自動車内装市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? 部品に基づく市場の内訳は? 材料別の市場構成は? 車種別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける各ステージとは? 自動車産業における主要な推進要因と課題は何か? 自動車内装の世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Automotive Interiors Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Cockpit Module 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Flooring 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Door Panel 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Automotive Seat 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Interior Lighting 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Material 7.1 Leather 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Fabric 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Vinyl 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Wood 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Glass Fiber Composite 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Carbon Fiber Composite 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Metal 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Vehicle Type 8.1 Passenger Cars 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Commercial Vehicles 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Adient plc 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Continental AG 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Dräxlmaier Group 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 Grupo Antolin 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 International Automotive Components Group (Lear Corporation) 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 JVCKENWOOD Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.7 KYOCERA Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Panasonic Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Pioneer Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Robert Bosch GmbH 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 SWOT Analysis 14.3.11 Toyota Boshoku Corporation 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.12 Yanfeng Automotive Interior Systems Co. Ltd. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global automotive interiors market reached a value of US$ 144.22 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 197.73 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Automotive Interiors Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Cockpit Module 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Flooring 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Door Panel 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Automotive Seat 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Interior Lighting 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Material 7.1 Leather 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Fabric 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Vinyl 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Wood 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Glass Fiber Composite 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Carbon Fiber Composite 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Metal 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Vehicle Type 8.1 Passenger Cars 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Commercial Vehicles 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Adient plc 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Continental AG 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Dräxlmaier Group 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 Grupo Antolin 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 International Automotive Components Group (Lear Corporation) 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 JVCKENWOOD Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.7 KYOCERA Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Panasonic Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Pioneer Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Robert Bosch GmbH 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 SWOT Analysis 14.3.11 Toyota Boshoku Corporation 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.12 Yanfeng Automotive Interior Systems Co. Ltd. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(スマートカー)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のスマートカー分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(automotive)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|