車載用インフォテインメント市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Automotive Infotainment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 自動車用インフォテイメントの世界市場は、2021年に167億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.4%を示し、2027年までに272億米ドルに達すると予測しています。COVID-1... もっと見る
サマリー自動車用インフォテイメントの世界市場は、2021年に167億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.4%を示し、2027年までに272億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。車載インフォテインメントは、運転手や同乗者にエンターテインメントや情報を提供する車載機器です。このシステムには、オーディオ/ビデオ(A/V)インターフェース、タッチスクリーン、キーパッドなどが統合されており、ナビゲーションサービス、ハンドフリー電話接続、車両音声制御、駐車支援、気候制御、双方向通信ツール、インターネットへのアクセス、その他のセキュリティサービスなどが提供されます。これらの機能は、安全性とドライバー体験を向上させるとともに、自動車の運用効率を高めるのに役立ちます。このため、自動車用インフォテインメント・システムは、乗用車だけでなく商用車にも広く搭載されています。 自動車用インフォテイメントの世界市場は、主に自動車の販売・生産台数の増加と、ベースモデルにおけるスマートインフォテイメントの需要増によって牽引されています。また、可処分所得の増加に伴う消費者の生活水準の向上により、新興国・先進国を問わず高級車やプレミアムカーへの需要が高まっています。このため、複数の自動車メーカーが需要の増加に対応するため、生産・販売網を拡充しています。さらに、ハイエンドの快適性と利便性を追求した自動車のカスタマイズへの傾倒が高まっていることも、自動車用インフォテインメント市場のさらなる牽引役となっています。さらに、特に移動時間の長い商用車において、ドライバーの快適性と安全性への関心が高まっていることから、これらの車両に自動車用インフォテインメント・システムが急速に搭載されるようになってきています。さらに、商用車にナビゲーションと車両制御ユニットを搭載することで、緊急時の対応時間を短縮し、事故のリスクを排除することができます。さらに、いくつかの自動車メーカーが低価格のインフォテインメント・システムを提供しているため、製品の値ごろ感も増しています。さらに、この分野での様々な技術的進歩により、車載Wi-Fi、運転支援、音声認識などの革新的な機能を備えたインフォテインメントデバイスが登場しています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の自動車用インフォテインメント市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、車両タイプ、OS、インストールタイプ、販売チャネル、テクノロジー、コネクティビティに基づいて市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 ナビゲーションユニット ディスプレイオーディオ オーディオ その他 車種別構成比。 乗用車 商用車 オペレーティングシステム別構成比。 QNX LINUX マイクロソフト その他 インストールタイプ別構成比。 インダッシュ インフォテイメント リアシートインフォテイメント 販売チャネル別構成比。 OEM アフターマーケット 技術別構成比。 統合 エンベデッド テザー 接続性による内訳。 Bluetooth Wi-Fi 3G 4G 5G 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ トルコ サウジアラビア イラン アラブ首長国連邦 その他 競合の状況 また、業界の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとしてアイシン精機株式会社、株式会社日立製作所が挙げられます。Ltd.、Continental AG、Clarion Co.Ltd.、株式会社デンソー、Garmin Ltd.、Harman International Industries, Inc.(Samsung Electronics), Magneti Marelli S.p.A., パナソニック株式会社, パイオニア株式会社, Robert Bosch GmbH, Aptiv.本レポートで回答した主な質問 自動車用インフォテイメントの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場は? COVID-19が自動車用インフォテインメント市場に与えた影響は? 製品タイプに基づく市場の内訳は? 車種別の市場構成は? オペレーティングシステムに基づく市場のブレークアップは? インストールタイプ別の市場内訳は? 販売チャネル別の市場構成は? 技術別の市場ブレークアップは? コネクティビティ別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 市場の主要な推進要因と課題は何か? 自動車用インフォテイメントの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 市場における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Automotive Infotainment Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Navigation Unit 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Display Audio 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Audio 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Vehicle Type 7.1 Passenger Cars 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Commercial Vehicles 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Operating System 8.1 QNX 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 LINUX 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Microsoft 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Installation Type 9.1 In-Dash Infotainment 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Rear Seat Infotainment 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Sales Channel 10.1 OEM 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Aftermarket 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Technology 11.1 Integrated 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Embedded 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Tethered 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Connectivity 12.1 Bluetooth 12.1.1 Market Trends 12.1.2 Market Forecast 12.2 Wi-Fi 12.2.1 Market Trends 12.2.2 Market Forecast 12.3 3G 12.3.1 Market Trends 12.3.2 Market Forecast 12.4 4G 12.4.1 Market Trends 12.4.2 Market Forecast 12.5 5G 12.5.1 Market Forecast 12.5.2 Market Trends 13 Market Breakup by Region 13.1 North America 13.1.1 United States 13.1.1.1 Market Trends 13.1.1.2 Market Forecast 13.1.2 Canada 13.1.2.1 Market Trends 13.1.2.2 Market Forecast 13.2 Asia Pacific 13.2.1 China 13.2.1.1 Market Trends 13.2.1.2 Market Forecast 13.2.2 Japan 13.2.2.1 Market Trends 13.2.2.2 Market Forecast 13.2.3 India 13.2.3.1 Market Trends 13.2.3.2 Market Forecast 13.2.4 South Korea 13.2.4.1 Market Trends 13.2.4.2 Market Forecast 13.2.5 Australia 13.2.5.1 Market Trends 13.2.5.2 Market Forecast 13.2.6 Indonesia 13.2.6.1 Market Trends 13.2.6.2 Market Forecast 13.2.7 Others 13.2.7.1 Market Trends 13.2.7.2 Market Forecast 13.3 Europe 13.3.1 Germany 13.3.1.1 Market Trends 13.3.1.2 Market Forecast 13.3.2 France 13.3.2.1 Market Trends 13.3.2.2 Market Forecast 13.3.3 United Kingdom 13.3.3.1 Market Trends 13.3.3.2 Market Forecast 13.3.4 Italy 13.3.4.1 Market Trends 13.3.4.2 Market Forecast 13.3.5 Spain 13.3.5.1 Market Trends 13.3.5.2 Market Forecast 13.3.6 Russia 13.3.6.1 Market Trends 13.3.6.2 Market Forecast 13.3.7 Others 13.3.7.1 Market Trends 13.3.7.2 Market Forecast 13.4 Latin America 13.4.1 Brazil 13.4.1.1 Market Trends 13.4.1.2 Market Forecast 13.4.2 Mexico 13.4.2.1 Market Trends 13.4.2.2 Market Forecast 13.4.3 Others 13.4.3.1 Market Trends 13.4.3.2 Market Forecast 13.5 Middle East and Africa 13.5.1 Turkey 13.5.1.1 Market Trends 13.5.1.2 Market Forecast 13.5.2 Saudi Arabia 13.5.2.1 Market Trends 13.5.2.2 Market Forecast 13.5.3 Iran 13.5.3.1 Market Trends 13.5.3.2 Market Forecast 13.5.4 United Arab Emirates 13.5.4.1 Market Trends 13.5.4.2 Market Forecast 13.5.5 Others 13.5.5.1 Market Trends 13.5.5.2 Market Forecast 14 SWOT Analysis 14.1 Overview 14.2 Strengths 14.3 Weaknesses 14.4 Opportunities 14.5 Threats 15 Value Chain Analysis 16 Porters Five Forces Analysis 16.1 Overview 16.2 Bargaining Power of Buyers 16.3 Bargaining Power of Suppliers 16.4 Degree of Competition 16.5 Threat of New Entrants 16.6 Threat of Substitutes 17 Price Analysis 18 Competitive Landscape 18.1 Market Structure 18.2 Key Players 18.3 Profiles of Key Players 18.3.1 Aisin Seiki Co., Ltd. 18.3.1.1 Company Overview 18.3.1.2 Product Portfolio 18.3.1.3 Financials 18.3.1.4 SWOT Analysis 18.3.2 Robert Bosch GmbH 18.3.2.1 Company Overview 18.3.2.2 Product Portfolio 18.3.2.3 Financials 18.3.2.4 SWOT Analysis 18.3.3 Pioneer Corporation 18.3.3.1 Company Overview 18.3.3.2 Product Portfolio 18.3.3.3 Financials 18.3.3.4 SWOT Analysis 18.3.4 Clarion Co., Ltd. 18.3.4.1 Company Overview 18.3.4.2 Product Portfolio 18.3.4.3 Financials 18.3.4.4 SWOT Analysis 18.3.5 Continental AG 18.3.5.1 Company Overview 18.3.5.2 Product Portfolio 18.3.5.3 Financials 18.3.5.4 SWOT Analysis 18.3.6 Denso Corporation 18.3.6.1 Company Overview 18.3.6.2 Product Portfolio 18.3.6.3 Financials 18.3.6.4 SWOT Analysis 18.3.7 Aptiv 18.3.7.1 Company Overview 18.3.7.2 Product Portfolio 18.3.7.3 Financials 18.3.7.4 SWOT Analysis 18.3.8 Panasonic Corporation 18.3.8.1 Company Overview 18.3.8.2 Product Portfolio 18.3.8.3 Financials 18.3.8.4 SWOT Analysis 18.3.9 Magneti Marelli S.p.A. 18.3.9.1 Company Overview 18.3.9.2 Product Portfolio 18.3.9.3 Financials 18.3.9.4 SWOT Analysis 18.3.10 Garmin Ltd. 18.3.10.1 Company Overview 18.3.10.2 Product Portfolio 18.3.10.3 Financials 18.3.10.4 SWOT Analysis 18.3.11 Harman International Industries, Inc. (Samsung Electronics) 18.3.11.1 Company Overview 18.3.11.2 Product Portfolio 18.3.11.3 SWOT Analysis
SummaryThe global automotive infotainment market reached a value of US$ 16.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 27.2 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Automotive Infotainment Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Navigation Unit 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Display Audio 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Audio 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Vehicle Type 7.1 Passenger Cars 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Commercial Vehicles 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Operating System 8.1 QNX 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 LINUX 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Microsoft 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Installation Type 9.1 In-Dash Infotainment 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Rear Seat Infotainment 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Sales Channel 10.1 OEM 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Aftermarket 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Technology 11.1 Integrated 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Embedded 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Tethered 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Connectivity 12.1 Bluetooth 12.1.1 Market Trends 12.1.2 Market Forecast 12.2 Wi-Fi 12.2.1 Market Trends 12.2.2 Market Forecast 12.3 3G 12.3.1 Market Trends 12.3.2 Market Forecast 12.4 4G 12.4.1 Market Trends 12.4.2 Market Forecast 12.5 5G 12.5.1 Market Forecast 12.5.2 Market Trends 13 Market Breakup by Region 13.1 North America 13.1.1 United States 13.1.1.1 Market Trends 13.1.1.2 Market Forecast 13.1.2 Canada 13.1.2.1 Market Trends 13.1.2.2 Market Forecast 13.2 Asia Pacific 13.2.1 China 13.2.1.1 Market Trends 13.2.1.2 Market Forecast 13.2.2 Japan 13.2.2.1 Market Trends 13.2.2.2 Market Forecast 13.2.3 India 13.2.3.1 Market Trends 13.2.3.2 Market Forecast 13.2.4 South Korea 13.2.4.1 Market Trends 13.2.4.2 Market Forecast 13.2.5 Australia 13.2.5.1 Market Trends 13.2.5.2 Market Forecast 13.2.6 Indonesia 13.2.6.1 Market Trends 13.2.6.2 Market Forecast 13.2.7 Others 13.2.7.1 Market Trends 13.2.7.2 Market Forecast 13.3 Europe 13.3.1 Germany 13.3.1.1 Market Trends 13.3.1.2 Market Forecast 13.3.2 France 13.3.2.1 Market Trends 13.3.2.2 Market Forecast 13.3.3 United Kingdom 13.3.3.1 Market Trends 13.3.3.2 Market Forecast 13.3.4 Italy 13.3.4.1 Market Trends 13.3.4.2 Market Forecast 13.3.5 Spain 13.3.5.1 Market Trends 13.3.5.2 Market Forecast 13.3.6 Russia 13.3.6.1 Market Trends 13.3.6.2 Market Forecast 13.3.7 Others 13.3.7.1 Market Trends 13.3.7.2 Market Forecast 13.4 Latin America 13.4.1 Brazil 13.4.1.1 Market Trends 13.4.1.2 Market Forecast 13.4.2 Mexico 13.4.2.1 Market Trends 13.4.2.2 Market Forecast 13.4.3 Others 13.4.3.1 Market Trends 13.4.3.2 Market Forecast 13.5 Middle East and Africa 13.5.1 Turkey 13.5.1.1 Market Trends 13.5.1.2 Market Forecast 13.5.2 Saudi Arabia 13.5.2.1 Market Trends 13.5.2.2 Market Forecast 13.5.3 Iran 13.5.3.1 Market Trends 13.5.3.2 Market Forecast 13.5.4 United Arab Emirates 13.5.4.1 Market Trends 13.5.4.2 Market Forecast 13.5.5 Others 13.5.5.1 Market Trends 13.5.5.2 Market Forecast 14 SWOT Analysis 14.1 Overview 14.2 Strengths 14.3 Weaknesses 14.4 Opportunities 14.5 Threats 15 Value Chain Analysis 16 Porters Five Forces Analysis 16.1 Overview 16.2 Bargaining Power of Buyers 16.3 Bargaining Power of Suppliers 16.4 Degree of Competition 16.5 Threat of New Entrants 16.6 Threat of Substitutes 17 Price Analysis 18 Competitive Landscape 18.1 Market Structure 18.2 Key Players 18.3 Profiles of Key Players 18.3.1 Aisin Seiki Co., Ltd. 18.3.1.1 Company Overview 18.3.1.2 Product Portfolio 18.3.1.3 Financials 18.3.1.4 SWOT Analysis 18.3.2 Robert Bosch GmbH 18.3.2.1 Company Overview 18.3.2.2 Product Portfolio 18.3.2.3 Financials 18.3.2.4 SWOT Analysis 18.3.3 Pioneer Corporation 18.3.3.1 Company Overview 18.3.3.2 Product Portfolio 18.3.3.3 Financials 18.3.3.4 SWOT Analysis 18.3.4 Clarion Co., Ltd. 18.3.4.1 Company Overview 18.3.4.2 Product Portfolio 18.3.4.3 Financials 18.3.4.4 SWOT Analysis 18.3.5 Continental AG 18.3.5.1 Company Overview 18.3.5.2 Product Portfolio 18.3.5.3 Financials 18.3.5.4 SWOT Analysis 18.3.6 Denso Corporation 18.3.6.1 Company Overview 18.3.6.2 Product Portfolio 18.3.6.3 Financials 18.3.6.4 SWOT Analysis 18.3.7 Aptiv 18.3.7.1 Company Overview 18.3.7.2 Product Portfolio 18.3.7.3 Financials 18.3.7.4 SWOT Analysis 18.3.8 Panasonic Corporation 18.3.8.1 Company Overview 18.3.8.2 Product Portfolio 18.3.8.3 Financials 18.3.8.4 SWOT Analysis 18.3.9 Magneti Marelli S.p.A. 18.3.9.1 Company Overview 18.3.9.2 Product Portfolio 18.3.9.3 Financials 18.3.9.4 SWOT Analysis 18.3.10 Garmin Ltd. 18.3.10.1 Company Overview 18.3.10.2 Product Portfolio 18.3.10.3 Financials 18.3.10.4 SWOT Analysis 18.3.11 Harman International Industries, Inc. (Samsung Electronics) 18.3.11.1 Company Overview 18.3.11.2 Product Portfolio 18.3.11.3 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(スマートカー)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のスマートカー分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(automotive)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |