E-ラーニング市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測E-Learning Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のeラーニング市場は、2021年に2,533億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.9%を示し、2027年までに5218億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る
サマリー世界のeラーニング市場は、2021年に2,533億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.9%を示し、2027年までに5218億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。eラーニングとは、電子機器やICT(情報通信技術)を利用して情報を提供する学習システムのことです。インターネット、イントラネット、衛星放送、双方向テレビ、CD-ROMなどを通じて、テキスト、画像、アニメーション、動画、音声などの形式で情報を提供する。時間を節約し、パーソナライズされた情報を提供し、より多くの人々に情報を届けることができます。さらに、費用対効果も高く、農業、医療、教育、トレーニングの各業界で活用されています。また、企業では、チャット、ディスカッションフォーラム、ブログなどを使って、トレーニングプログラムやプロジェクトワーク、課題などの共同作業を行う際に活用されています。コロナウイルス感染症(COVID-19)の拡大により、多くの国の政府がパンデミック抑制のための予防措置として完全閉鎖を発表しています。その結果、いくつかの教育機関はカリキュラムを完成させるためにeラーニングのソリューションにシフトしています。同様に、他の組織でも、社会的距離を保つために、バーチャル学習ソリューションに切り替えています。例えば、世界保健機関(WHO)は、COVID-19患者を治療する際の関連リスクについて医療従事者を教育・訓練するためのオンライントレーニングコースを提供しています。これとは別に、スマートフォンの売れ行きが伸びていることや、無線通信技術の普及が進んでいることも、世界のeラーニング市場の成長を促進する要因となっています。さらに、精密で持続可能な農法の採用が拡大していることも、農家が教育コンテンツに簡単にアクセスできるようにするため、農業分野でのeラーニングの需要を高めています。さらに、eラーニングモジュールにゲーミフィケーション技術を取り入れることで、今後数年間は市場に明るい展望が開けると期待されています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のeラーニング市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場を技術、プロバイダー、アプリケーションに基づき分類しています。 技術別の内訳オンラインe-ラーニング 学習管理システム モバイルe-ラーニング ラピッドe-ラーニング バーチャルクラスルーム その他 プロバイダー別構成比。 サービス 内容 アプリケーション別構成比。 アカデミック K-12 高等教育 職業訓練 企業 中小企業 大企業 政府 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、Adobe Inc.(iEnergizer)、Blackboard Inc.、Cisco Systems Inc.、GP Strategies Corporation、Instructure Inc.などです。(Thoma Bravo)、Oracle Corporation、Pearson Plc、SAP SE、Skillsoft Corporation、Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company)などが挙げられます。本レポートで回答した主な質問 1.2021年の世界のeラーニングの市場規模は? 2.2022-2027年の世界のeラーニング市場の成長率はどのくらいと予想されますか? 3.e-learningの世界市場を牽引する主な要因は何ですか? 4.COVID-19が世界のeラーニング市場に与えた影響とは? 5.e-learningの世界市場のプロバイダー別の内訳は? 6.e-learningの世界市場の用途別構成は? 7.e-learningの世界市場における主要地域は? 8.e-learningの世界市場における主要なプレーヤー/企業は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global E-Learning Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Technology 6.1 Online E-Learning 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Learning Management System 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Mobile E-Learning 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Rapid E-Learning 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Virtual Classroom 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Provider 7.1 Services 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Content 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Academic 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Major Types 8.1.2.1 K-12 8.1.2.2 Higher Education 8.1.2.3 Vocational Training 8.1.3 Market Forecast 8.2 Corporate 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Major Types 8.2.2.1 Small and Medium Enterprises 8.2.2.2 Large Enterprises 8.2.3 Market Forecast 8.3 Government 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Adobe Inc. 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Aptara Inc. (iEnergizer) 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Blackboard Inc. 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 SWOT Analysis 14.3.4 Cisco Systems Inc. 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 GP Strategies Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.6 Instructure Inc. (Thoma Bravo) 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Oracle Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Pearson Plc 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 SAP SE 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Skillsoft Corporation 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.11 Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company) 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio
SummaryThe global e-learning market reached a value of US$ 253.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 521.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 9.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global E-Learning Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Technology 6.1 Online E-Learning 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Learning Management System 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Mobile E-Learning 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Rapid E-Learning 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Virtual Classroom 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Provider 7.1 Services 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Content 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Academic 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Major Types 8.1.2.1 K-12 8.1.2.2 Higher Education 8.1.2.3 Vocational Training 8.1.3 Market Forecast 8.2 Corporate 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Major Types 8.2.2.1 Small and Medium Enterprises 8.2.2.2 Large Enterprises 8.2.3 Market Forecast 8.3 Government 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Adobe Inc. 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Aptara Inc. (iEnergizer) 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Blackboard Inc. 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 SWOT Analysis 14.3.4 Cisco Systems Inc. 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 GP Strategies Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.6 Instructure Inc. (Thoma Bravo) 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Oracle Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Pearson Plc 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 SAP SE 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Skillsoft Corporation 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.11 Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company) 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |