クラウドゲーミング市場レポート:デバイスタイプ別(スマートフォン、スマートテレビ、コンソール、タブレット、PC)、ジャンル別(アドベンチャー/ロールプレイングゲーム、パズル、ソーシャルゲーム、ストラテジー、シミュレーション、その他)、技術別(ビデオストリーミング、ファイルストリーミング)、ゲーマー別(ハードコアゲーマー、カジュアルゲーマー)、地域別 2024-2032Cloud Gaming Market Report by Devices Type (Smartphones, Smart TVs, Consoles, Tablets, PCs), Genre (Adventure/Role Playing Games, Puzzles, Social Games, Strategy, Simulation, and Others), Technology (Video Streaming, File Streaming), Gamers (Hardcore Gamers, Casual Gamers), and Region 2024-2032 世界のクラウドゲーミング市場規模は、2023年に1,905.6百万米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は42%を示し、2032年には48,552.2百万米ドルに達すると予測している... もっと見る
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サマリー世界のクラウドゲーミング市場規模は、2023年に1,905.6百万米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は42%を示し、2032年には48,552.2百万米ドルに達すると予測している。オンラインビデオゲームに対する需要の増加、リアルなゲームを提供する新興企業の増加、プレイヤーの行動を監視するためのゲーム分析に依存するクラウドゲームサービスの採用の増加は、市場を推進する主な要因のいくつかである。クラウド・ゲーミングは、ゲーム・ストリーミングやGaaS(Gaming-as-a-Service)としても知られ、リモート・サーバーを通じてビデオゲームをプレイできる最先端技術である。ゲーマーは、専用のゲーム機やPCを用意することなく、スマートフォン、タブレット、ノートPC、スマートテレビなど、さまざまなデバイスから高品質でリソースを必要とするゲームにアクセスし、楽しむことができます。クラウド・コンピューティングの拡張性と柔軟性を活用することで、プレイヤーはさまざまなデバイスでシームレスにゲームセッションを行うことができ、利便性が向上します。 オンライン・ビデオゲームの需要は増加し、カジュアル・ゲーマーやプロ・ゲーマーの数も増えている。これは、ゲーム産業の著しい成長と相まって、市場の成長を強化している。さらに、リアルで芸術的、文化的なゲームを提供する新興企業の増加が、市場にプラスの影響を与えている。さらに、大手企業は自社製品の販売促進や既存消費者層の拡大のため、積極的なデジタル・マーケティング・キャンペーンへの投資を増やしている。これとは別に、ゲーム分析を使用してプレイヤーの行動、嗜好、パフォーマンスを監視し、ゲームデザインとユーザー体験を改善するための貴重な洞察を開発者に提供するクラウドゲームサービスの採用が増加していることが、市場の成長を促進しています。さらに、即座にゲームのトライアルやデモを提供し、プレイヤーが購入に踏み切る前にゲームを体験できるクラウド・ゲーミング・プラットフォームが増加していることも、市場に明るい見通しをもたらしている。 クラウドゲーミング市場の動向/促進要因: アクセシビリティとデバイスの柔軟性の向上 クラウドゲーミングの需要を促進する主な要因の1つは、アクセシビリティとデバイスの柔軟性の向上である。従来のゲームには高価なゲーム・ハードウェアが必要であり、これは多くの潜在的なゲーマーにとって障壁となり得る。クラウドゲーミングでは、ローエンドのスマートフォンからスマートテレビまで、さまざまなデバイスで高品質なゲームを最小限のハードウェア要件でプレイできるため、このような制約がなくなります。このようなゲーム体験の民主化により、これまで特別なゲーム機器に投資してこなかったカジュアルゲーマーも含め、より幅広い層がゲームに夢中になります。さらに、クラウドゲーミングは、デバイスをまたいだシームレスなゲームセッションを可能にし、プレイヤーは1つのデバイスでゲームを開始し、別のデバイスで継続することができるため、利便性がさらに向上し、より柔軟で利用しやすいゲーム体験でゲーマーを魅了する。 ゲーム性能とグラフィックの向上 クラウドゲーミングは、先進的なハードウェア構成を備えた強力なデータセンターを活用するため、個々のゲーミングデバイスの能力を凌駕します。その結果、ゲーム性能とグラフィック品質が向上し、プレイヤーにシームレスで没入感のある体験を提供します。ゲームの処理とレンダリングをクラウドで行うことで、より高い解像度、より滑らかなフレームレート、よりリアルな視覚効果のサポートが可能になります。その結果、ゲーマーは控えめなデバイスでも、視覚的に美しく、ラグのないゲームプレイを楽しむことができ、最高級のゲームハードウェアに多額の投資をすることなく、プレミアムなゲーム体験にアクセスするためにクラウドゲーミングを利用することができます。 サブスクリプションモデルへの傾斜の高まり クラウドゲーミングの費用対効果の高さも、その需要を後押しする重要な要素だ。従来のゲームでは、ゲーム機やハイエンドのパーソナルコンピュータ(PC)に多額の初期費用がかかることが多く、その後、個々のゲームの購入に追加費用がかかる。クラウド・ゲーミングでは、月額固定料金でゲーム・ライブラリにアクセスできるサブスクリプション・ベース・モデルを提供することで、こうした金銭的負担を軽減している。このアプローチでは、個別に購入することなく膨大なゲーム・カタログにアクセスできるため、より多くのユーザーがゲームをより手頃な価格で利用できるようになる。さらに、従量課金モデルにより、プレイヤーは購入に踏み切る前にゲームを試すことができるため、コストを意識した意思決定が可能になる。コスト削減とゲーム選択の柔軟性が期待できることから、クラウド・ゲーミング・サービスの需要が高まっている。 クラウドゲーム産業のセグメント化 IMARC Groupは、クラウドゲーミングの世界市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、デバイスタイプ、ジャンル、テクノロジー、ゲーマーに基づいて市場を分類しています。 デバイスタイプ別内訳 スマートフォン スマートTV コンソール タブレット パソコン スマートフォンが市場を席巻 本レポートでは、デバイスタイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには、スマートフォン、スマートTV、コンソール、タブレット、PCが含まれる。報告書によると、スマートフォンが最大のセグメントを占めている。クラウドゲームサービスは、専用アプリを通じてスマートフォンからアクセスできる。ユーザーはクラウドサーバーからスマートフォンにゲームをストリーミングできるため、強力なハードウェアを必要とせず、モバイルデバイスで高品質のゲームをプレイできる。 クラウドゲームプラットフォームは、一部のスマートテレビに対応している。ユーザーはテレビの内蔵アプリや専用のストリーミングデバイスからクラウドゲームサービスにアクセスできる。これにより、ユーザーはゲーム機を用意することなく、スマートテレビで直接ゲームをプレイすることができる。 クラウド・ゲーミング・サービスはゲーム機に組み込むこともできる。ユーザーはクラウドからゲームにアクセスしてストリーミングできるため、ゲーム・ライブラリーが広がり、物理的なゲーム・ディスクやダウンロードが不要になる。 ジャンル別内訳: アドベンチャー/ロールプレイングゲーム パズル ソーシャルゲーム ストラテジー シミュレーション その他 本レポートでは、ジャンル別の詳細な市場分析も行っています。これには、アドベンチャー/ロールプレイングゲーム、パズル、ソーシャルゲーム、戦略、シミュレーション、その他が含まれます。 アドベンチャー/ロールプレイングゲーム(RPG)は、プレイヤーが広大でオープンな仮想世界で主人公やキャラクターの役割を担う没入型ゲームである。プレイヤーはクエストに出かけたり、パズルを解いたり、さまざまな活動を行いながら、ゲームのストーリーを進めていく。RPGにはキャラクターの成長も含まれ、プレイヤーはレベルアップして新たな能力を獲得し、ゲームの結末を形作ることができる。 パズルゲームは、頭の体操や問題を解くことに重点を置いたゲームです。単純なロジックパズルから複雑な頭脳戦まで、さまざまなゲームがあります。クラウドゲームプラットフォームでは、さまざまなスキルレベルや興味に対応するさまざまなパズルゲームを提供できます。 ソーシャルゲームは、他のプレイヤーと一緒に遊んだり、対戦したりするように設計されています。多くの場合、マルチプレイヤー機能を備えており、プレイヤーはオンラインで友人や他のゲーマーと交流したり、協力したり、競い合ったりすることができます。カジュアルなものから激しい対戦ゲームまで、さまざまな種類があります。 テクノロジーによる別れ: ビデオストリーミング ファイルストリーミング ビデオストリーミングが市場を独占 本レポートでは、技術別に市場を詳細に分類・分析している。これにはビデオストリーミングとファイルストリーミングが含まれる。報告書によると、ビデオストリーミングが最大のセグメントを占めている。動画ストリーミングは、クラウドゲームで最も一般的に使用されている技術である。データセンター内の強力なリモートサーバーでホストされる。入力コマンドはサーバーに送信され、ユーザーがゲームをプレイしようとすると、リモートサーバー上でゲームが処理される。この技術により、ユーザーはクラウドサーバーが処理する重い処理により、処理能力が限られたデバイスでも高品質のゲームをプレイすることができる。 ファイル・ストリーミングも、一部のクラウドゲーム・サービスで使われている技術だ。これは、ユーザーのデバイス上でゲームを実行するために必要なファイルやデータのみを送信するものである。ビデオストリーミングに比べて帯域幅の面で効率的であり、ゲームプレイ中のパフォーマンスの問題を回避するために、より高速で信頼性の高いインターネット接続が必要です。 ゲーマーによる解散 ハードコアゲーマー カジュアルゲーマー カジュアルゲーマーが最大のシェアを占める 本レポートでは、ゲーマーに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これにはハードコアゲーマーとカジュアルゲーマーが含まれる。報告書によると、カジュアルゲーマーが最大の市場シェアを占めている。カジュアルゲーマーは、より気軽に、散発的にゲームに取り組む。彼らは、競争的な課題を追求するのではなく、リラクゼーションの一形態として、あるいは暇つぶしとしてゲームをプレイすることができる。クラウドゲーミングは、そのユーザーフレンドリーな性質とシンプルさにより、カジュアルゲーマーにとって特に魅力的です。複雑なハードウェアのセットアップや頻繁なソフトウェアのアップデートが不要なため、より多くのユーザーがアクセスしやすくなっている。カジュアルゲーマーは、ゲーム機器に多額の投資をすることなくゲーム体験を楽しむことができるクラウドゲーミングの利便性を高く評価している。また、スマートフォンやタブレット、スマートテレビなど、さまざまなデバイスでプレイできる点も評価されている。 ハードコアゲーマーは、ゲームに深い情熱を注ぐ熱心な愛好家である。彼らはビデオゲームをプレイするために多大な時間と労力を費やし、しばしば挑戦的で競争的な体験を求めます。クラウド・ゲーミングは、ハードコア・ゲーマーにとって、そのアクセスのしやすさと、低価格のハードウェアを搭載したさまざまなデバイスで高品質のゲームをプレイできる点が魅力です。 地域別内訳: 北米 欧州 アジア太平洋 中東・アフリカ 中南米 アジア太平洋地域が明確な優位性を示し、クラウドゲーム市場の最大シェアを占める 本レポートでは、北米、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ、中南米など、主要な地域市場についても包括的な分析を行っている。それによると、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めている。カジュアルゲーマーとプロゲーマーの増加は、アジア太平洋地域におけるクラウドゲーミングの需要を促進する主な要因の1つである。さらに、スマートフォンや高速インターネット接続への依存度が高まっていることも、同地域の市場成長に寄与している。このほか、商業地域におけるゲームゾーンの増加が、同地域の市場にプラスの影響を与えている。 北米は、ソーシャルメディアの影響力の増加、eスポーツの人気上昇、先端技術の統合などにより、安定した成長が見込まれる。 競争環境: 大手企業は、仮想化技術を使用してサーバー上で複数のゲームインスタンスを同時に実行することに注力しており、これによりリソースの効率的な利用と多数のプレーヤーに対応するスケーラビリティを確保している。また、エッジコンピューティングを取り入れて、ゲームサーバーをエンドユーザーの近くに配置することで待ち時間を短縮し、プレイヤーのデバイスとクラウドサーバー間のデータ移動にかかる時間を最小限に抑えている。さらに、大手プレイヤーは、コンテンツ配信ネットワーク(CDN)を統合して、ゲームデータを複数のサーバーにグローバルに分散させることで、データ転送を最適化し、異なる地域のプレイヤーに対する全体的なパフォーマンスを向上させている。また、人工知能(AI)や機械学習(ML)を活用して、ユーザーの好みや行動に基づいてゲーム設定を最適化し、パーソナライズされたゲーム体験を提供している。 本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行っている。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のような企業が含まれる: Utomik B.V. エヌビディア・コーポレーション ヌメセント・ホールディングス RemoteMyApp SP ZOO(ボルテックス) パーセク・クラウド ペーパースペース LiquidSky Software Inc. Simplay Gaming Ltd. ユビタス株式会社 マイクロソフト株式会社 ソニー アマゾンウェブサービス グーグル IBMコーポレーション サムスン電子 ゲームフライ CiiNow Inc. 最近の動き 2023年、マイクロソフトは欧州のクラウドゲームプラットフォームNwareと10年契約を締結し、ゲームストリーミングサービスに追加した。 2021年、アマゾン・ウェブ・サービスは家族向けの定額制プランを発表し、サービスの幅を広げた。顧客は月額2.99米ドルでこれらの新機能を含むLuna+サブスクリプションをアップグレードでき、36の子供向けゲームを利用できる。 本レポートで扱う主な質問 1.2023年の世界のクラウドゲーム市場規模は? 2.2024年~2032年の世界のクラウドゲーム市場の予想成長率は? 3.クラウドゲーミングの世界市場を牽引する主要因は? 4.COVID-19が世界のクラウドゲーム市場に与えた影響は? 5.クラウドゲーミングの世界市場におけるデバイスタイプ別の内訳は? 6.クラウドゲーミングの世界市場の技術別内訳は? 7.クラウドゲーミングの世界市場のゲーマー別内訳は? 8.クラウドゲーミングの世界市場における主要地域は? 9.クラウドゲーミングの世界市場における主要企業/プレーヤーは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Cloud Gaming Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Devices Type 5.5 Market Breakup by Genre 5.6 Market Breakup by Technology 5.7 Market Breakup by Gamers 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 6 Market Breakup by Devices Type 6.1 Smartphones 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Smart TVs 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Consoles 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Tablets 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 PCs 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Genre 7.1 Adventure/Role Playing Games 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Puzzles 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Social Games 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Strategy 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Simulation 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Video Streaming 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 File Streaming 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Gamers 9.1 Hardcore Gamers 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Casual Gamers 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Europe 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Asia Pacific 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Middle East and Africa 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Latin America 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Utomik B.V. 15.3.2 Nvidia Corporation 15.3.3 Numecent Holdings Ltd. 15.3.4 RemoteMyApp SP ZOO (Vortex) 15.3.5 Parsec Cloud Inc. 15.3.6 Paperspace 15.3.7 LiquidSky Software Inc. 15.3.8 Simplay Gaming Ltd. 15.3.9 Ubitus Inc. 15.3.10 Microsoft Corporation 15.3.11 Sony 15.3.12 Amazon web services 15.3.13 Google 15.3.14 IBM Corporation 15.3.15 Samsung electronics 15.3.16 GameFly 15.3.17 CiiNow, Inc. List of Figures Figure 1: Global: Cloud Gaming Market: Major Drivers and Challenges Figure 2: Global: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023 Figure 3: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Devices Type (in %), 2023 Figure 4: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Genre (in %), 2023 Figure 5: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Technology (in %), 2023 Figure 6: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Gamers (in %), 2023 Figure 7: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Region (in %), 2023 Figure 8: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 9: Global: Cloud Gaming Industry: SWOT Analysis Figure 10: Global: Cloud Gaming Industry: Value Chain Analysis Figure 11: Global: Cloud Gaming Industry: Porter’s Five Forces Analysis Figure 12: Global: Cloud Gaming (Smartphones) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 13: Global: Cloud Gaming (Smartphones) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 14: Global: Cloud Gaming (Smart TVs) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 15: Global: Cloud Gaming (Smart TVs) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 16: Global: Cloud Gaming (Consoles) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 17: Global: Cloud Gaming (Consoles) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 18: Global: Cloud Gaming (Tablets) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 19: Global: Cloud Gaming (Tablets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 20: Global: Cloud Gaming (PCs) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 21: Global: Cloud Gaming (PCs) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 22: Global: Cloud Gaming (Adventure/Role Playing Games) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 23: Global: Cloud Gaming (Adventure/Role Playing Games) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 24: Global: Cloud Gaming (Puzzles) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 25: Global: Cloud Gaming (Puzzles) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 26: Global: Cloud Gaming (Social Games) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 27: Global: Cloud Gaming (Social Games) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 28: Global: Cloud Gaming (Strategy) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 29: Global: Cloud Gaming (Strategy) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 30: Global: Cloud Gaming (Simulation) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 31: Global: Cloud Gaming (Simulation) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 32: Global: Cloud Gaming (Other Genre Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 33: Global: Cloud Gaming (Other Genre Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 34: Global: Cloud Gaming (Video Streaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 35: Global: Cloud Gaming (Video Streaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 36: Global: Cloud Gaming (File Streaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 37: Global: Cloud Gaming (File Streaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 38: Global: Cloud Gaming (Hardcore Gamers) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 39: Global: Cloud Gaming (Hardcore Gamers) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 40: Global: Cloud Gaming (Casual Gamers) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 41: Global: Cloud Gaming (Casual Gamers) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 42: North America: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 43: North America: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 44: Europe: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 45: Europe: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 46: Asia Pacific: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 47: Asia Pacific: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 48: Middle East and Africa: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 49: Middle East and Africa: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 50: Latin America: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 51: Latin America: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 List of Tables Table 1: Global: Cloud Gaming Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032 Table 2: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Devices Type (in Million US$), 2024-2032 Table 3: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Genre (in Million US$), 2024-2032 Table 4: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Technology (in Million US$), 2024-2032 Table 5: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Gamers (in Million US$), 2024-2032 Table 6: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032 Table 7: Global: Cloud Gaming Market Structure Table 8: Global: Cloud Gaming Market: Key Players
SummaryThe global cloud gaming market size reached US$ 1,905.6 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 48,552.2 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 42% during 2024-2032. The increasing demand for online video games, rising number of startups offering realistic games, and the growing adoption of cloud gaming services that rely on gaming analytics to monitor player behavior are some of the major factors propelling the market. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Cloud Gaming Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Devices Type 5.5 Market Breakup by Genre 5.6 Market Breakup by Technology 5.7 Market Breakup by Gamers 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 6 Market Breakup by Devices Type 6.1 Smartphones 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Smart TVs 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Consoles 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Tablets 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 PCs 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Genre 7.1 Adventure/Role Playing Games 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Puzzles 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Social Games 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Strategy 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Simulation 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Video Streaming 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 File Streaming 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Gamers 9.1 Hardcore Gamers 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Casual Gamers 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Europe 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Asia Pacific 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Middle East and Africa 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Latin America 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Utomik B.V. 15.3.2 Nvidia Corporation 15.3.3 Numecent Holdings Ltd. 15.3.4 RemoteMyApp SP ZOO (Vortex) 15.3.5 Parsec Cloud Inc. 15.3.6 Paperspace 15.3.7 LiquidSky Software Inc. 15.3.8 Simplay Gaming Ltd. 15.3.9 Ubitus Inc. 15.3.10 Microsoft Corporation 15.3.11 Sony 15.3.12 Amazon web services 15.3.13 Google 15.3.14 IBM Corporation 15.3.15 Samsung electronics 15.3.16 GameFly 15.3.17 CiiNow, Inc. List of Figures Figure 1: Global: Cloud Gaming Market: Major Drivers and Challenges Figure 2: Global: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023 Figure 3: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Devices Type (in %), 2023 Figure 4: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Genre (in %), 2023 Figure 5: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Technology (in %), 2023 Figure 6: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Gamers (in %), 2023 Figure 7: Global: Cloud Gaming Market: Breakup by Region (in %), 2023 Figure 8: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 9: Global: Cloud Gaming Industry: SWOT Analysis Figure 10: Global: Cloud Gaming Industry: Value Chain Analysis Figure 11: Global: Cloud Gaming Industry: Porter’s Five Forces Analysis Figure 12: Global: Cloud Gaming (Smartphones) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 13: Global: Cloud Gaming (Smartphones) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 14: Global: Cloud Gaming (Smart TVs) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 15: Global: Cloud Gaming (Smart TVs) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 16: Global: Cloud Gaming (Consoles) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 17: Global: Cloud Gaming (Consoles) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 18: Global: Cloud Gaming (Tablets) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 19: Global: Cloud Gaming (Tablets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 20: Global: Cloud Gaming (PCs) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 21: Global: Cloud Gaming (PCs) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 22: Global: Cloud Gaming (Adventure/Role Playing Games) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 23: Global: Cloud Gaming (Adventure/Role Playing Games) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 24: Global: Cloud Gaming (Puzzles) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 25: Global: Cloud Gaming (Puzzles) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 26: Global: Cloud Gaming (Social Games) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 27: Global: Cloud Gaming (Social Games) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 28: Global: Cloud Gaming (Strategy) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 29: Global: Cloud Gaming (Strategy) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 30: Global: Cloud Gaming (Simulation) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 31: Global: Cloud Gaming (Simulation) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 32: Global: Cloud Gaming (Other Genre Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 33: Global: Cloud Gaming (Other Genre Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 34: Global: Cloud Gaming (Video Streaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 35: Global: Cloud Gaming (Video Streaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 36: Global: Cloud Gaming (File Streaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 37: Global: Cloud Gaming (File Streaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 38: Global: Cloud Gaming (Hardcore Gamers) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 39: Global: Cloud Gaming (Hardcore Gamers) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 40: Global: Cloud Gaming (Casual Gamers) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 41: Global: Cloud Gaming (Casual Gamers) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 42: North America: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 43: North America: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 44: Europe: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 45: Europe: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 46: Asia Pacific: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 47: Asia Pacific: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 48: Middle East and Africa: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 49: Middle East and Africa: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 50: Latin America: Cloud Gaming Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 51: Latin America: Cloud Gaming Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032 List of Tables Table 1: Global: Cloud Gaming Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032 Table 2: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Devices Type (in Million US$), 2024-2032 Table 3: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Genre (in Million US$), 2024-2032 Table 4: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Technology (in Million US$), 2024-2032 Table 5: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Gamers (in Million US$), 2024-2032 Table 6: Global: Cloud Gaming Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032 Table 7: Global: Cloud Gaming Market Structure Table 8: Global: Cloud Gaming Market: Key Players
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2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |