世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アフリカのEラーニング市場レポート:製品タイプ別(パッケージコンテンツ、サービス、プラットフォーム)、技術別(モバイルラーニング、シミュレーションベースラーニング、ゲームベースラーニング、学習管理システム(LMS)、その他)、分野別(幼稚園から高校まで、高校卒業後、企業・政府機関向け学習、その他)、地域別(2024-2032年


Africa E-Learning Market Report by Product Type (Packaged Content, Services, Platforms), Technology (Mobile Learning, Simulation Based Learning, Game Based Learning, Learning Management System (LMS), and Others), Sector (K-12 Sector, Post-Secondary, Corporate and Government Learning, and Others), and Region 2024-2032

アフリカのeラーニング市場規模は2023年に31億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて9.6%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに72億米ドルに達すると予測している。低燃費で高性能な自... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2024年1月30日 US$3,699
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
139 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

アフリカのeラーニング市場規模は2023年に31億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて9.6%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに72億米ドルに達すると予測している。低燃費で高性能な自動車に対する需要の増加、大衆の環境意識の高まり、アフリカにおけるEV充電ステーションの増加が、市場を牽引する主な要因のひとつである。

政府、民間企業、国際機関の継続的支援が市場成長を促進

アフリカのeラーニング市場は、教育システムを改善するための近代的でユーザーフレンドリーな構造の推進が高まっていることから、力強い成長を遂げている。さらに、多くの国の政府機関が、この地域の個人に教育へのアクセスを提供するための遠隔教育プログラムについての認識を高めている。


本レポートでは、市場構造、主要企業による市場シェア、プレイヤーのポジショニング、トップ獲得戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が網羅されています。また、主要企業の詳細なプロフィールも掲載しています。市場は一握りのプレーヤーによって支配されているため、市場構造は集中している。市場の集中、資本投資と研究開発投資の低さ、eラーニング企業が提供するプラットフォームとサービスに基づいて行われる製品の差別化が緩やかであることから、eラーニング業界における新規参入の量は緩やかである。

eラーニングとは?

電子学習(eラーニング)とは、デジタル技術を利用して教育コンテンツやトレーニングプログラムを提供する学習システムのことである。コンピュータ、タブレット、スマートフォンなどの電子機器を利用して、オンラインで利用可能な教育コンテンツやリソースにアクセスします。自分のペースで受講できるコース、バーチャルクラスルーム、オンラインチュートリアル、ウェビナー、インタラクティブなマルチメディアリソースなど、さまざまな形態で利用できる。学習者は、自分のペースや都合に合わせて教材にアクセスすることができ、遠隔地にいる他の生徒や講師との共同学習にも役立てることができる。クイズ、ゲーム、その他のマルチメディア・コンテンツなどのインタラクティブな要素を提供することで、学習意欲を高め、知識の定着を図ることができる。また、言語、スキルレベル、学習スタイルなど、個人の特定のニーズに合わせてカスタマイズすることも可能です。

COVID-19のインパクト

COVID-19の流行はアフリカの教育産業に大きな影響を与え、この地域に前例のない課題を課した。学校や大学が閉鎖される中、eラーニングは、学生が教育を継続できるようにするための不可欠なツールとして登場した。パンデミックが引き金となり、アフリカ全土でeラーニングリソースに対する需要が急激に高まり、eラーニング産業が急成長した。さらに、パンデミックの間、政府機関はeラーニング業界を支援するために様々なイニシアチブを実施した。さらに、いくつかの企業や団体が学校や大学と提携し、eラーニング・リソースを無料または割引価格で利用できるようにした。eラーニング拡大の努力にもかかわらず、パンデミックはアフリカに存在するデジタルデバイドを露呈し、一部の学生がeラーニングリソースにアクセスする能力を制限した。これに伴い、デジタル機器へのアクセス不足、貧弱なインターネット接続、限られた電力供給が、この地域におけるeラーニングの大きな障壁となった。しかし、アフリカのeラーニング業界は、このような課題に直面しながらも大きな力を発揮している。その結果、新興企業やeラーニング・プロバイダーは、学習者のニーズの変化に対応するため、迅速にサービスを適応させ、多くの企業が無料または低コストのeラーニング・リソースを提供した。パンデミックはまた、アフリカのeラーニング業界にとって、学習者が直面する課題に対応する新しいソリューションを革新・創造する機会ともなった。例えば、さまざまなeラーニング・プロバイダーが、学習者がインターネットに接続しなくてもオフラインで教育コンテンツにアクセスできるモバイル・アプリを開発した。

アフリカのEラーニング市場動向:

急速なデジタル化、スマートフォン、タブレット、ノートパソコンなどのスマートデバイスの販売増加、高速インターネット接続の普及率の上昇が、アフリカにおけるeラーニングの需要を促進している主な要因の一つである。さらに、eラーニングソリューションの利点に関する意識の高まりや教育アプリの拡大が、同地域の市場にプラスの影響を与えている。さらに、中小企業(SME)において、トレーニングセッションの提供や就職準備のためにeラーニングソリューションの採用が増加していることも、同地域の市場成長に好影響を与えている。これとは別に、気候変動、砂漠化、自然災害など、この地域における環境問題の高まりが、アクセスが困難な地域で教育を提供するeラーニングの需要を喚起している。さらに、eラーニングのアプリケーションやウェブサイトにゲーミフィケーション技術を取り入れることで、同地域の市場に有利な見通しが生まれている。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、アフリカのeラーニング市場レポートの各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの地域および国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、技術、分野別に市場を分類しています。

製品タイプの洞察

パッケージコンテンツ
サービス
プラットフォーム

この調査レポートは、アフリカのeラーニング市場を製品タイプ別に詳細に分類・分析している。これには、パッケージ・コンテンツ、サービス、プラットフォームが含まれる。同レポートによると、パッケージ・コンテンツは、標準カリキュラムやエンドユーザーの特定の要件に従って準備された計画的なコースを含むため、最大のセグメントを占めている。また、企業、技能訓練、職業訓練の各分野において、従業員のスキルや知識を向上させるための一般的な機能訓練やプロセス関連訓練も提供している。さらに、これらのコースは、料金を支払うか、サブスクリプションを通じてアクセスすることができる。

テクノロジー・インサイト

モバイル・ラーニング
シミュレーション・ベース・ラーニング
ゲーム・ベースド・ラーニング
学習管理システム(LMS)
その他

アフリカのeラーニング市場について、技術に基づく詳細な分類と分析も報告書に記載されている。これには、モバイル学習、シミュレーションベースの学習、ゲームベースの学習、学習管理システム(LMS)、その他が含まれる。同レポートによると、モバイル学習は、スマートフォンやタブレットなどの個人用モバイルデバイスを使用し、モバイルアプリ、ソーシャルインタラクション、オンライン教育ハブを介して、インターネットやネットワークを介して派生する遠隔教育の一形態であるため、最大の市場シェアを占めている。また、インターネットやスマートフォンの普及が進んでいることや、帯域幅の改善や有利なプロモパックを提供するインターネット・サービス・プロバイダーが増加していることも、市場にプラスの影響を与えている。

セクターの洞察

幼稚園から高校まで
中等教育後
企業および政府機関の学習
その他

アフリカのeラーニング市場を分野別に詳細に分類・分析した報告書も発行されている。これには、K-12セクター、中等教育後、企業および政府学習、その他が含まれる。同レポートによると、教育機関や学習実践の間でeラーニングの人気が高まっていることから、同地域では中等教育後が最大の市場シェアを占めている。さらに、アフリカの政府やその他の主要な教育関係者は、自宅からの教育の継続を促進するための対策に取り組んでいる。

地域の洞察

南アフリカ
モロッコ
ナイジェリア
チュニジア
ケニア
その他

同レポートは、南アフリカ、モロッコ、ナイジェリア、チュニジア、ケニア、その他を含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。報告書によると、南アフリカはeラーニングの最大市場である。訓練を受けた教師数の増加とインターネットの普及率の上昇が、南アフリカにおけるeラーニングの需要を促進する主な要因の1つとなっている。さらに、高等教育機関や同国に進出している多国籍企業(MNC)によるeラーニングサービスの利用が拡大していることも、同市場にプラスの影響を与えている。このほか、多くの競争試験対策として学生の間でeラーニングの導入が増加していることも、同国市場の成長を強化している。

競争環境:
当レポートでは、アフリカのeラーニング市場における競争環境についても包括的に分析しています。

本レポートで扱う主な質問

1.アフリカのeラーニング市場規模は?
2.2024年から2032年にかけてのアフリカのeラーニング市場の予想成長率は?
3.アフリカのEラーニング市場を促進する主な要因は?
4.COVID-19がアフリカのEラーニング市場に与えた影響は?
5.アフリカのEラーニング市場の製品タイプ別内訳は?
6.アフリカのEラーニング市場の技術別内訳は?
7.アフリカのEラーニング市場の分野別内訳は?
8.アフリカEラーニング市場の主要地域は?
9.アフリカEラーニング市場の主要プレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global E-Learning Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Sector
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Technology
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Africa E-Learning Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Sector
6.5 Market Breakup by Product Type
6.6 Market Breakup by Technology
6.7 Market Breakup by Region
6.8 Market Forecast
6.9 SWOT Analysis
6.9.1 Overview
6.9.2 Strengths
6.9.3 Weaknesses
6.9.4 Opportunities
6.9.5 Threats
6.10 Value Chain Analysis
6.11 Porters Five Forces Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Bargaining Power of Buyers
6.11.3 Bargaining Power of Suppliers
6.11.4 Degree of Rivalry
6.11.5 Threat of New Entrants
6.11.6 Threat of Substitutes
6.12 Key Market Drivers and Challenges
7 Performance of Sector
7.1 K-12 Sector
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Post-Secondary
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Corporate and Government Learning
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Performance by Product Type
8.1 Packaged Content
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Platforms
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Performance by Technology
9.1 Mobile Learning
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Simulation based Learning
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Game based Learning
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Learning Management System (LMS)
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Performance by Region
10.1 South Africa
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Morocco
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Nigeria
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Tunisia
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Kenya
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
12 Key Players Profiles

List of Figures
Figure 1: Africa: E-Learning Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: E-Learning Market: Value Trends (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: E-Learning Market: Breakup by Sector (in %), 2023
Figure 4: Global: E-Learning Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 5: Global: E-Learning Market: Breakup by Technology (in %), 2023
Figure 6: Global: E-Learning Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 7: Global: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 8: Africa: E-Learning Market: Value Trends (in Billion US$), 2018-2023
Figure 9: Africa: E-Learning Market: Breakup by Sector (in %), 2023
Figure 10: Africa: E-Learning Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 11: Africa: E-Learning Market: Breakup by Technology (in %), 2023
Figure 12: Africa: E-Learning Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 13: Africa: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 14: Africa: E-Learning Industry: SWOT Analysis
Figure 15: Africa: E-Learning Industry: Value Chain Analysis
Figure 16: Africa: E-Learning Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 17: Africa: E-Learning Market (K-12 Sector): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 18: Africa: E-Learning Market Forecast (K-12 Sector): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 19: Africa: E-Learning Market (Post-Secondary): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 20: Africa: E-Learning Market Forecast (Post-Secondary): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 21: Africa: E-Learning Market (Corporate and Government Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 22: Africa: E-Learning Market Forecast (Corporate and Government Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 23: Africa: E-Learning Market (Other Sectors): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 24: Africa: E-Learning Market Forecast (Other Sectors): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 25: Africa: E-Learning Market (Packaged Content): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 26: Africa: E-Learning Market Forecast (Packaged Content): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 27: Africa: E-Learning Market (Services): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 28: Africa: E-Learning Market Forecast (Services): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 29: Africa: E-Learning Market (Platforms): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 30: Africa: E-Learning Market Forecast (Platforms): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 31: Africa: E-Learning Market (Mobile Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 32: Africa: E-Learning Market Forecast (Mobile Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 33: Africa: E-Learning Market (Simulation based Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 34: Africa: E-Learning Market Forecast (Simulation based Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 35: Africa: E-Learning Market (Game based Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 36: Africa: E-Learning Market Forecast (Game based Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 37: Africa: E-Learning Market (Learning Management System-LMS): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 38: Africa: E-Learning Market Forecast (Learning Management System-LMS): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 39: Africa: E-Learning Market (Other Technologies): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 40: Africa: E-Learning Market Forecast (Other Technologies): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 41: South Africa: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 42: South Africa: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 43: Morocco: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 44: Morocco: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 45: Nigeria: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 46: Nigeria: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 47: Tunisia: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 48: Tunisia: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 49: Kenya: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 50: Kenya: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 51: Others: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 52: Others: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
List of Tables
Table 1: Global: E-Learning Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Africa: E-Learning Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 3: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Sector (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Technology (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 7: Africa: E-Learning Market: Competitive Structure
Table 8: Africa: E-Learning Market: Key Players

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Africa e-learning market size reached US$ 3.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.6% during 2024-2032. The increasing demand for fuel-efficient and high-performance automobiles, rising environmental awareness among the masses, and the growing number of EV charging stations in Africa represent some of the key factors driving the market.

Continuous Government, Private Companies, and International Authorities Support Facilitating Market Growth

The Africa e-learning market has been experiencing robust growth on account of the rising promotion of modern and user-friendly structure for improving the education system. Moreover, government agencies of numerous countries are generating awareness about distance education programs for providing access to education among individuals in the region.


Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is concentrated as the market is dominated by a handful of players. The volume of new entrants is moderate in the e-learning industry due to concentrated market, low capital and R&D investments, and moderate product differentiation, which is performed on the basis of the platforms and services provided by e-learning companies.

What is E-Learning?

Electronic learning (e-learning) is a learning system that relies on digital technology to deliver educational content and training programs. It relies on electronic devices, such as computers, tablets, and smartphones, to access educational content and resources that are available online. It is available in different forms, including self-paced courses, virtual classrooms, online tutorials, webinars, and interactive multimedia resources. It enables learners to access educational materials at their own pace and convenience and helps them engage in collaborative learning with other students and instructors from remote locations. It offers interactive elements like quizzes, games, and other multimedia content, which help increase engagement and knowledge retention. It can also be customized to meet the specific needs of individuals, such as language, skill level, and learning style.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic outbreak had a significant impact on the education industry of Africa and imposed unprecedented challenges in the region. With the closure of schools and universities, e-learning occurred as an essential tool to ensure that students could continue their education. The pandemic triggered an exponential increase in demand for e-learning resources across Africa, which led to the rapid growth of the e-learning industry. In addition, governing agencies implemented various initiatives during the pandemic to support the e-learning industry. Moreover, several companies and organizations partnered with schools and universities to provide free or discounted access to e-learning resources. Despite the efforts to expand e-learning, the pandemic exposed the digital divide that exists in Africa, limiting the ability of some students to access e-learning resources. In line with this, lack of access to digital devices, poor internet connectivity, and limited electricity supply were major barriers to e-learning in the region. However, the e-learning industry in Africa demonstrated significant strength in the face of these challenges. Consequently, start-ups and e-learning providers quickly adapted their services to cater to the changing needs of learners, with many offering free or low-cost e-learning resources. The pandemic also provided an opportunity for the e-learning industry in Africa to innovate and create new solutions that address the challenges faced by learners. For instance, various e-learning providers developed mobile apps that allow learners to access educational content offline without the need for an internet connection.

Africa E-Learning Market Trends:

Rapid digitization, increasing sales of smart devices like smartphones, tablets, and laptops, and rising penetration of high-speed internet connectivity are among the major factors driving the demand for e-learning in Africa. Moreover, the growing awareness about the benefits of e-learning solutions and expanding number of education apps is influencing the market positively in the region. In addition, the increasing adoption of e-learning solutions in small and medium-scale enterprises (SMEs) to offer training sessions and prepare for jobs is favoring the growth of the market in the region. Apart from this, rising environmental concerns in the region, such as climate change, desertification, and natural disasters, are catalyzing the demand for e-learning to provide education in areas that are difficult to access. Furthermore, the incorporation of gamification techniques in e-learning applications and websites is creating a favorable outlook for the market in the region.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Africa e-learning market report, along with forecasts at the regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, technology and sector.

Product Type Insights:

Packaged Content
Services
Platforms

The report has provided a detailed breakup and analysis of the Africa e-learning market based on the product type. This includes packaged content, services, and platforms. According to the report, packaged content represented the largest segment as it includes planned courses prepared following the standard curriculum and a specific requirement of end users. It also provides generic functional and process-related training to improve employee skills and knowledge in the corporate, skilled training, and vocational training sectors. Moreover, these courses are either available through the payment of fees or can be accessed through a subscription.

Technology Insights:

Mobile Learning
Simulation Based Learning
Game Based Learning
Learning Management System (LMS)
Others

A detailed breakup and analysis of the Africa e-learning market based on the technology has also been provided in the report. This includes mobile learning, simulation based learning, game based learning, learning management system (LMS), and others. According to the report, mobile learning accounted for the largest market share as it is a form of distance education derived via the Internet or network using personal mobile devices, such as smartphones and tablets, via mobile apps, social interaction, and online education hubs. In addition, the growing penetration of the internet and smartphones and the rising number of internet service providers offering improved bandwidth and lucrative promo packs are influencing the market positively.

Sector Insights:

K-12 Sector
Post-Secondary
Corporate and Government Learning
Others

A detailed breakup and analysis of the Africa e-learning market based on the sector has also been provided in the report. This includes K-12 sector, post-secondary, corporate and government learning, and others. According to the report, post-secondary accounted for the largest market share in the region due to the increasing popularity of e-learning among educational institutes and learning practices. Moreover, African governments and other key education stakeholders are undertaking measures to promote the continuity of education from home.

Regional Insights:

South Africa
Morocco
Nigeria
Tunisia
Kenya
Others

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include South Africa, Morocco, Nigeria, Tunisia, Kenya, and others. According to the report, South Africa was the largest market for e-learning. The increasing number of trained teachers and rising penetration of internet represents one of the major factors driving the demand for e-learning in South Africa. Moreover, the growing usage of e-learning services by higher education institutions and multinational corporations (MNCs) operating in the country is influencing the market positively. Besides this, the increasing adoption of e-learning among students to prepare for numerous competitive exams is strengthening the growth of the market in the country.

Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the Africa e-learning market.

Key Questions Answered in This Report

1. What is the eLearning market size in Africa?
2. What is the expected growth rate of the Africa E-learning market during 2024-2032?
3. What are the key factors driving the Africa E-learning market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the Africa E-learning market?
5. What is the breakup of the Africa E-learning market based on the product type?
6. What is the breakup of the Africa E-learning market based on the technology?
7. What is the breakup of the Africa E-learning market based on the sector?
8. What are the key regions in the Africa E-learning market?
9. Who are the key players/companies in the Africa E-learning market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global E-Learning Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Sector
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Technology
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 Africa E-Learning Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Sector
6.5 Market Breakup by Product Type
6.6 Market Breakup by Technology
6.7 Market Breakup by Region
6.8 Market Forecast
6.9 SWOT Analysis
6.9.1 Overview
6.9.2 Strengths
6.9.3 Weaknesses
6.9.4 Opportunities
6.9.5 Threats
6.10 Value Chain Analysis
6.11 Porters Five Forces Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Bargaining Power of Buyers
6.11.3 Bargaining Power of Suppliers
6.11.4 Degree of Rivalry
6.11.5 Threat of New Entrants
6.11.6 Threat of Substitutes
6.12 Key Market Drivers and Challenges
7 Performance of Sector
7.1 K-12 Sector
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Post-Secondary
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Corporate and Government Learning
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Performance by Product Type
8.1 Packaged Content
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Platforms
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Performance by Technology
9.1 Mobile Learning
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Simulation based Learning
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Game based Learning
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Learning Management System (LMS)
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Performance by Region
10.1 South Africa
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Morocco
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Nigeria
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Tunisia
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Kenya
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
12 Key Players Profiles

List of Figures
Figure 1: Africa: E-Learning Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: E-Learning Market: Value Trends (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: E-Learning Market: Breakup by Sector (in %), 2023
Figure 4: Global: E-Learning Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 5: Global: E-Learning Market: Breakup by Technology (in %), 2023
Figure 6: Global: E-Learning Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 7: Global: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 8: Africa: E-Learning Market: Value Trends (in Billion US$), 2018-2023
Figure 9: Africa: E-Learning Market: Breakup by Sector (in %), 2023
Figure 10: Africa: E-Learning Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
Figure 11: Africa: E-Learning Market: Breakup by Technology (in %), 2023
Figure 12: Africa: E-Learning Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 13: Africa: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Billion US$), 2024-2032
Figure 14: Africa: E-Learning Industry: SWOT Analysis
Figure 15: Africa: E-Learning Industry: Value Chain Analysis
Figure 16: Africa: E-Learning Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 17: Africa: E-Learning Market (K-12 Sector): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 18: Africa: E-Learning Market Forecast (K-12 Sector): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 19: Africa: E-Learning Market (Post-Secondary): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 20: Africa: E-Learning Market Forecast (Post-Secondary): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 21: Africa: E-Learning Market (Corporate and Government Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 22: Africa: E-Learning Market Forecast (Corporate and Government Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 23: Africa: E-Learning Market (Other Sectors): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 24: Africa: E-Learning Market Forecast (Other Sectors): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 25: Africa: E-Learning Market (Packaged Content): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 26: Africa: E-Learning Market Forecast (Packaged Content): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 27: Africa: E-Learning Market (Services): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 28: Africa: E-Learning Market Forecast (Services): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 29: Africa: E-Learning Market (Platforms): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 30: Africa: E-Learning Market Forecast (Platforms): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 31: Africa: E-Learning Market (Mobile Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 32: Africa: E-Learning Market Forecast (Mobile Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 33: Africa: E-Learning Market (Simulation based Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 34: Africa: E-Learning Market Forecast (Simulation based Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 35: Africa: E-Learning Market (Game based Learning): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 36: Africa: E-Learning Market Forecast (Game based Learning): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 37: Africa: E-Learning Market (Learning Management System-LMS): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 38: Africa: E-Learning Market Forecast (Learning Management System-LMS): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 39: Africa: E-Learning Market (Other Technologies): Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 40: Africa: E-Learning Market Forecast (Other Technologies): Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 41: South Africa: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 42: South Africa: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 43: Morocco: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 44: Morocco: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 45: Nigeria: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 46: Nigeria: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 47: Tunisia: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 48: Tunisia: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 49: Kenya: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 50: Kenya: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
Figure 51: Others: E-Learning Market: Value Trends (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 52: Others: E-Learning Market Forecast: Value Trends (in Million US$), 2024-2032
List of Tables
Table 1: Global: E-Learning Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Africa: E-Learning Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 3: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Sector (in Million US$), 2024-2032
Table 4: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
Table 5: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Technology (in Million US$), 2024-2032
Table 6: Africa: E-Learning Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
Table 7: Africa: E-Learning Market: Competitive Structure
Table 8: Africa: E-Learning Market: Key Players

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

IMARC Services Private Limited.社のテクノロジー・メディア分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る