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受注管理ソフトウェア市場 - 2022年版


The Order Management Software Market – 2022 Version

概要 発行日 2022年10月19日 形式 電子版PDF 地理  世界各地 小売企業は、アマゾンやウォルマートに対抗するために競争しています。そして、サプライチェーンの混乱、記録的なインフレ、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2022年10月19日 US$4,995
エンタープライズライセンス
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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

発行日 2022年10月19日
形式 電子版PDF
地理  世界各地

小売企業は、アマゾンやウォルマートに対抗するために競争しています。そして、サプライチェーンの混乱、記録的なインフレ、迫り来る世界的な景気後退は、複数年にわたる成長を遂げた小売企業に大きな試練を与えています。企業は、すべてのチャネルで利益を上げることができるように、顧客に関する真実の単一バージョンに到達しなければなりません。また、店舗を競争力あるものにし、どこからでも注文に応じられるようにしなければならない。そのために、企業はエンタープライズ・オーダー・マネジメントに多額の投資を行っています。実際、エンタープライズ・オーダー・マネジメント・システムは、これからの小売業の中核となるものです。倉庫からの出荷、店舗での受け取り、または従来の店舗でのフルフィルメントを可能にする単一のオーダー管理システムを持つことは、将来的に生き残るためだけでなく、成功するためにも重要なことなのです。

この調査では、単一の受注管理システム、サイロを取り除くという痛みを伴うプロセス、店舗とそのロケーションを競争力として活用するという目標に到達するための動向と障壁を検証している。 この調査では、この分野のトップベンダー、市場規模、これらのベンダーのポジショニングについて考察しています。 一元的な受注管理プロセスへの移行を検討している小売企業やベンダーを対象にしています。

ハイライト

小売業が現在取り組んでいる最もエキサイティングな開発のひとつが、ユニファイド・コマース(UC)です。私たちはユニファイド・コミュニケーションを、顧客、商品、価格、調達に関するデータを一元管理し、チャネルに依存しない商品の調達、販売、配送を可能にする総合的なテクノロジー・スタックと定義しています。ユニファイド・コミュニケーションの傘下にあるソリューションは、幅広い小売セグメントと階層で、極めて健全な普及が進んでいます。小売業者の議論では、コスト削減やよりシームレスなデータフロー(小売業者と消費者の双方にとって)が主な理由として挙げられています。

最も成功している小売企業は、COVIDが流行する前からユニファイドコマースのコンセプトを心から受け入れ、消費者がマルチチャネル・ショッピングに迅速に移行すると、そのメリットを享受しています。ユニファイド・コミュニケーション戦略を成功させるための基盤は、注文の発信元チャネルに関係なく注文を見ることができる、高機能で設定可能な企業向け注文管理システム(EOM)です。EOMは、Store/POS、E-Commerce、Sales/Marketing/CRM、Merchandising/SCM、BI/Analyticsからなる5つの主要テクノロジーの柱と連携し、右図のような結果をもたらします。OMSは、企業在庫の可視化、他店からの注文、オンライン購入品の返品、店舗からの出荷、POSからのオンライン注文、クリック&コレクト、店舗間転送などのPOSの主要機能を自然に拡張したものとなる。OMSに求められる幅広い機能は、オンライン販売や電話・カタログ販売によってもたらされる注文や返品に関する新たな可能性を考慮すると、さらに拡張されていきます。

プレビュー

FAQS

これは市場を包括的に見るものですか?
はい、これは全世界のサイズ別市場を見ることができます。また、北米とEMEAの市場に特化したサイジングのブレイクアウトもあります。

人々は異なる用語を使用します - 企業オーダー管理、分散型オーダー管理?
本レポートでは区別していません。 将来のオーダーマネジメントシステムは、チャネルや最適な処理方法に応じてオーダーを分散させることができる必要があります。 私たちにとっては、それは単なる意味上のことなのです。

社内でこの研究を共有できますか?
エンタープライズライセンスをお持ちの場合は可能です。 詳しくは以下をご覧ください。

この研究をパートナーやクライアントと共有することはできますか?
IHLと配布ライセンスについて交渉していない限り、全体としてはできません。基本的に、私たちは、ライセンスを購入すべきパートナーやクライアントに、この研究を提供することを望んでいません。これは、私たちが生活のために行っていることであり、もし人々がこれに違反した場合、私たちはもはや研究を行うことができません。

この調査をプレゼンテーションやプレスリリースに引用してもよいですか?
通常は問題ありませんが、まずは弊社(ihl(at)ihlservices.com)までご連絡をお願いします。一般的には、パーセント表示(例:20%増)であれば問題ありません。ドルや単位で表示されるものは、通常、共有することができません。しかし、この点については、お客様と一緒に考えることができます。お客様はリサーチを購入し、利用するわけですから、当社のIPを保護し、お客様のニーズを満たすような妥協点を見出すことができます。

調査を担当したアナリストやパートナーにアクセスすることはできますか?
はい。IHLのリサーチ・スタディには、アナリストとの1時間の面談が含まれており、フォローアップの質問をしたり、仮説をさらに掘り下げることができます。これは、より多くのデータを得るということではなく、どのようにデータにたどり着き、そのデータから結論に至ったかについて、より深い洞察が得られるということです。

価格

ライセンスオプション

シングルユーザーライセンス- 1人のユーザーが使用するために設計された低価格のライセンスで、社内で他のユーザーと共有したり、パートナー、顧客、その他の関係者と外部で共有することはできません。

エンタープライズライセンス - 企業や完全子会社内の誰もが研究にアクセスし、社内で共有できるようにするライセンスです。

IHLグループのライセンスと公正使用契約

IHLグループの一般に入手可能なリサーチはすべて電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合は、購入者だけがそのリサーチを使用できることを意味します。

エンタープライズライセンスの場合は、社内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、購入企業以外のパートナーや他者と共有しないようお願いしています。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他の提携先には適用されません。完全子会社ではない関係であれば、両者ともライセンスが必要になります。

ディストリビューションライセンスの場合、購入企業は、パートナー、顧客、潜在的投資家とコンテンツを自由に共有することができます。コンテンツを再販することはできませんが、このライセンスの一部として、プレゼンテーションおよび/または派生物に完全に使用することができます。

具体的には、次のようなことです。

  1. 購入企業は、国際的な組織が購入企業の完全子会社である限り、データおよび調査を社内で世界的に使用することができます。
  2. データまたは調査の全部または一部を、IHLグループの書面による明示的な承認なしにパートナーまたは顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの構成要素を引用することができます(限定的な使用)。ただし、これは割合の構成要素に限定され、個々のユニット情報ではありません。IHL グループの書面による明示的な承認がない限り、ユニットデータを外部と共有することはできません。プレゼンテーションにおけるデータの参照には、そのデータについてIHLグループへのクレジットを含める必要があります。
  4. 購買担当者は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物の中で定性的な引用をすることができます。
  5. 書面による承認を必要とするすべての要求は、ihl(at)ihlservices.comに提出する必要があり、1営業日以内に確認されます。

ディストリビューションライセンス- 購入企業の外部でコンテンツや派生物を共有することを許可するライセンスです。

ディストリビューションライセンスの場合、該当する場合は、見込み客や投資家と調査を共有することができます。独自のライセンスを購入すべきパートナーや他のテクノロジーベンダーと共有することはできません。

 



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目次

目次

1.0 イントロダクションと主な定義

2.0 リテールOMS市場の概要

3.0 動向、推進要因、阻害要因

4.0 ベンダーポジショニングマップ

5.0 主要OMSベンダーと差別化要因

6.0 ベンダープロファイル

7.0 メソドロジー

 

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Summary

Product Overview

Date of publication   October 19, 2022
Format         Electronic PDF
Geography        WorldWide

Retailers are racing to compete with Amazon and Walmart. And supply chain disruptions, record inflation and a looming global recession are greatly challenging retailers after multiple years of growth. Companies must get to a single version of the truth on customers so that they can be profitable in all channels. They must turn their stores into a competitive advantage and they must be able to fulfill orders from anywhere. To do so they are investing heavily into Enterprise Order Management. In fact, the Enterprise Order Management system is the core for retail going forward. Having that single order management system that allows for shipping from the warehouse, pickup at store, or simply traditional store fulfillment is key to not only surviving, but thriving in the future.

This study reviews the trends and barriers around reaching this goal of a single order management system, the painful process of removing silos, and the goal of using stores and their locations as their competitive advantage.  This research looks at the top vendors in this area, the size of the market and the positioning of those vendors.  It is designed for retailers and vendors that are looking to move to the central order management process.

Highlights

One of the most exciting developments that retailers are currently embracing is Unified Commerce. We define Unified Commerce as the holistic technology stack that provides one version of the truth for data pertaining to customers, products, pricing and sourcing, that in turn enables the procurement, sale and delivery of merchandise independent of channel. Those solutions that fit within the Unified Commerce umbrella are showing extremely healthy adoption moving forward across a broad range of retail segments and tiers. In retailer discussions the main reasons given include cost savings and a more seamless data flow (for both the retailer and the consumer).

The most successful retailers had embraced the concept of Unified Commerce wholeheartedly before the COVID pandemic and enjoyed the benefits once consumers moved quickly to multichannel shopping. The foundation for a successful Unified Commerce strategy is a highly capable and configurable enterprise order management system (EOM) that is able to look at orders independent of the originating order channel. EOM with be linked with the five key technology pillars consisting of Store/POS, E-Commerce, Sales/Marketing/CRM, Merchandising/SCM and BI/Analytics, resulting in the figure shown to the right. OMS will be the natural extension of key Point-of-Sale (POS) functionality such as enterprise inventory visibility, ordering from other stores, return of online purchases, ship from store, order online from the POS, click and collect, and store to store transfer. The broad functionality required by OMS is extended even further when one considers the additional permutations for ordering and return brought by online and phone/catalog sales.

Preview

FAQS

Is this a comprehensive view of the marketplace?
Yes, this provides a view of the market by size worldwide. We do breakouts on sizing also specifically for the North America and EMEA markets.

People use different terms – Enterprise Order Management, Distributed Order Management?
We don’t delineate in this report.  Really, any order management system of the future needs to be able to distribute orders depending on the channel and best way to fulfill.  To us it is just semantics.

Can I share this study in my company?
Yes if you have an enterprise license.  See below for more.

Can I share this study with partners and clients?
Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research.

Can I quote this study in my presentations and press releases?
In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.
 
Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?
Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

Pricing

License Options

Single User License – a lower priced license that is designed for use for a single user, not to be shared internal with other users or externally to partner, customers or other parties.

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

For Distribution Licenses, the purchasing company can freely share the content with partners, customers and potential investors. They cannot resell the content but can use fully for presentations and/or derivatives as part of this license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

Distribution License – a license that allows for sharing content and derivatives outside of the purchasing company.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers, investors. It cannot be shared with partners or other technology vendors who should be purchasing their own licenses.

 



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Table of Contents

Table of Contents

1.0 Introduction and Key Definitions

2.0 Retail OMS Market Overview

3.0 Trends, Drivers and Barriers

4.0 Vendor Positioning Maps

5.0 Leading OMS Vendors & Differentiators

6.0 Vendor Profiles

7.0 Methodology

 

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よくあるご質問


IHL Group社はどのような調査会社ですか?


IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


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2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


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請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
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