受注管理ソフトウェア市場 - 2022年版The Order Management Software Market – 2022 Version 概要 発行日 2022年10月19日 形式 電子版PDF 地理 世界各地 小売企業は、アマゾンやウォルマートに対抗するために競争しています。そして、サプライチェーンの混乱、記録的なインフレ、... もっと見る
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サマリー概要
発行日 2022年10月19日 小売企業は、アマゾンやウォルマートに対抗するために競争しています。そして、サプライチェーンの混乱、記録的なインフレ、迫り来る世界的な景気後退は、複数年にわたる成長を遂げた小売企業に大きな試練を与えています。企業は、すべてのチャネルで利益を上げることができるように、顧客に関する真実の単一バージョンに到達しなければなりません。また、店舗を競争力あるものにし、どこからでも注文に応じられるようにしなければならない。そのために、企業はエンタープライズ・オーダー・マネジメントに多額の投資を行っています。実際、エンタープライズ・オーダー・マネジメント・システムは、これからの小売業の中核となるものです。倉庫からの出荷、店舗での受け取り、または従来の店舗でのフルフィルメントを可能にする単一のオーダー管理システムを持つことは、将来的に生き残るためだけでなく、成功するためにも重要なことなのです。 この調査では、単一の受注管理システム、サイロを取り除くという痛みを伴うプロセス、店舗とそのロケーションを競争力として活用するという目標に到達するための動向と障壁を検証している。 この調査では、この分野のトップベンダー、市場規模、これらのベンダーのポジショニングについて考察しています。 一元的な受注管理プロセスへの移行を検討している小売企業やベンダーを対象にしています。 ハイライト 小売業が現在取り組んでいる最もエキサイティングな開発のひとつが、ユニファイド・コマース(UC)です。私たちはユニファイド・コミュニケーションを、顧客、商品、価格、調達に関するデータを一元管理し、チャネルに依存しない商品の調達、販売、配送を可能にする総合的なテクノロジー・スタックと定義しています。ユニファイド・コミュニケーションの傘下にあるソリューションは、幅広い小売セグメントと階層で、極めて健全な普及が進んでいます。小売業者の議論では、コスト削減やよりシームレスなデータフロー(小売業者と消費者の双方にとって)が主な理由として挙げられています。 最も成功している小売企業は、COVIDが流行する前からユニファイドコマースのコンセプトを心から受け入れ、消費者がマルチチャネル・ショッピングに迅速に移行すると、そのメリットを享受しています。ユニファイド・コミュニケーション戦略を成功させるための基盤は、注文の発信元チャネルに関係なく注文を見ることができる、高機能で設定可能な企業向け注文管理システム(EOM)です。EOMは、Store/POS、E-Commerce、Sales/Marketing/CRM、Merchandising/SCM、BI/Analyticsからなる5つの主要テクノロジーの柱と連携し、右図のような結果をもたらします。OMSは、企業在庫の可視化、他店からの注文、オンライン購入品の返品、店舗からの出荷、POSからのオンライン注文、クリック&コレクト、店舗間転送などのPOSの主要機能を自然に拡張したものとなる。OMSに求められる幅広い機能は、オンライン販売や電話・カタログ販売によってもたらされる注文や返品に関する新たな可能性を考慮すると、さらに拡張されていきます。 プレビュー
FAQS
これは市場を包括的に見るものですか?
人々は異なる用語を使用します - 企業オーダー管理、分散型オーダー管理?
社内でこの研究を共有できますか?
この研究をパートナーやクライアントと共有することはできますか?
この調査をプレゼンテーションやプレスリリースに引用してもよいですか? 価格
ライセンスオプション IHLグループのライセンスと公正使用契約
IHLグループの一般に入手可能なリサーチはすべて電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合は、購入者だけがそのリサーチを使用できることを意味します。 具体的には、次のようなことです。
ディストリビューションライセンス- 購入企業の外部でコンテンツや派生物を共有することを許可するライセンスです。 ディストリビューションライセンスの場合、該当する場合は、見込み客や投資家と調査を共有することができます。独自のライセンスを購入すべきパートナーや他のテクノロジーベンダーと共有することはできません。
目次目次
1.0 イントロダクションと主な定義
SummaryProduct Overview
Date of publication October 19, 2022 Retailers are racing to compete with Amazon and Walmart. And supply chain disruptions, record inflation and a looming global recession are greatly challenging retailers after multiple years of growth. Companies must get to a single version of the truth on customers so that they can be profitable in all channels. They must turn their stores into a competitive advantage and they must be able to fulfill orders from anywhere. To do so they are investing heavily into Enterprise Order Management. In fact, the Enterprise Order Management system is the core for retail going forward. Having that single order management system that allows for shipping from the warehouse, pickup at store, or simply traditional store fulfillment is key to not only surviving, but thriving in the future. This study reviews the trends and barriers around reaching this goal of a single order management system, the painful process of removing silos, and the goal of using stores and their locations as their competitive advantage. This research looks at the top vendors in this area, the size of the market and the positioning of those vendors. It is designed for retailers and vendors that are looking to move to the central order management process. Highlights One of the most exciting developments that retailers are currently embracing is Unified Commerce. We define Unified Commerce as the holistic technology stack that provides one version of the truth for data pertaining to customers, products, pricing and sourcing, that in turn enables the procurement, sale and delivery of merchandise independent of channel. Those solutions that fit within the Unified Commerce umbrella are showing extremely healthy adoption moving forward across a broad range of retail segments and tiers. In retailer discussions the main reasons given include cost savings and a more seamless data flow (for both the retailer and the consumer). The most successful retailers had embraced the concept of Unified Commerce wholeheartedly before the COVID pandemic and enjoyed the benefits once consumers moved quickly to multichannel shopping. The foundation for a successful Unified Commerce strategy is a highly capable and configurable enterprise order management system (EOM) that is able to look at orders independent of the originating order channel. EOM with be linked with the five key technology pillars consisting of Store/POS, E-Commerce, Sales/Marketing/CRM, Merchandising/SCM and BI/Analytics, resulting in the figure shown to the right. OMS will be the natural extension of key Point-of-Sale (POS) functionality such as enterprise inventory visibility, ordering from other stores, return of online purchases, ship from store, order online from the POS, click and collect, and store to store transfer. The broad functionality required by OMS is extended even further when one considers the additional permutations for ordering and return brought by online and phone/catalog sales. Preview
FAQS
Is this a comprehensive view of the marketplace?
Yes, this provides a view of the market by size worldwide. We do breakouts on sizing also specifically for the North America and EMEA markets.
People use different terms – Enterprise Order Management, Distributed Order Management?
Can I share this study in my company?
Yes if you have an enterprise license. See below for more.
Can I share this study with partners and clients?
Can I quote this study in my presentations and press releases?
In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.
Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?
Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.
Pricing
License Options IHL Group License and Fair Use Agreement All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase. For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research. For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.
For Distribution Licenses, the purchasing company can freely share the content with partners, customers and potential investors. They cannot resell the content but can use fully for presentations and/or derivatives as part of this license.
Distribution License – a license that allows for sharing content and derivatives outside of the purchasing company. For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers, investors. It cannot be shared with partners or other technology vendors who should be purchasing their own licenses.
Table of ContentsTable of Contents
1.0 Introduction and Key Definitions
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よくあるご質問IHL Group社はどのような調査会社ですか?IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/12/03 10:26 150.96 円 158.85 円 193.76 円 |