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圧倒的なリードを築く - テクノロジーが大手小売業と競合他社を差別化する方法


Building an Insurmountable Lead – How Technology is Separating Leading Retailers from Competitors

概要 発行日    2022年12月5日 形式     電子版PDF 地域     北米 パンデミック以降、消費者の購買行動の変化に伴い、小売業では一世代に一度のIT支出の増加を経験しています。202... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2022年12月5日 US$4,995
エンタープライズライセンス
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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

発行日    2022年12月5日
形式     電子版PDF
地域     北米

パンデミック以降、消費者の購買行動の変化に伴い、小売業では一世代に一度のIT支出の増加を経験しています。2023年に向けても、その成長は続くばかりです。 消費者が店舗に戻ってきたとはいえ、デジタル化の進展は留まるところを知りません。小売業者は、これらの取引を収益化する必要があります。さらに、労働力の問題もあり、小売業は自動化できるものはすべて自動化しています。そして、消費者が買いやすい環境を整えることで、売上増に成功している小売企業のテクノロジースタックには、明確な違いがあります。同様に、利益率向上とインフレの影響の相殺を続けている舞台裏のテクノロジーについても、利益リーダーの間で明確な違いが見られます。

このRIS Newsとの共同研究では、より成功している小売業者が、困難な時期にビジネスをピボットするために何を行っているかについての洞察を得ることができます。新しいデジタル・ジャーニーを実現するために、どのようなテクノロジーが利益につながるのか?リーダーはどのようなテクノロジーの導入を検討しているのか?どのような小売企業が、生き残るために、そして成功するために苦労しているのか?BOPISはどのように店舗投資を促進しているのか? 店舗数を増やすだけでなく、店舗での売上を伸ばしている企業と、単に店舗当たりの売上が下がることを受け入れている企業の割合は? eコマースの成長については、デスクトップとモバイルでどの程度の差があると予想されますか? イノベーションに使える予算の割合は、明かりを灯し続けることに比べてどの程度なのでしょうか。 そして最後に、エッジコンピューティング、SD-WAN、マイクロサービスアーキテクチャ、IoT、店舗型5G、ダークストア/ダークキッチンなど、どの新しい取り組みへの投資が増加し、減少しているのでしょうか?

269以上のトップ小売ブランドからの回答をもとに、詳細かつ非常に読みやすい調査結果を作成しました。また、セグメント別の分析に必要な生データも掲載しています。

本レポートは、小売企業、ハードウェアプロバイダー、ソフトウェアプロバイダー、サービスプロバイダー、投資家、プロパティマネージャー、その他北米小売市場に関心をお持ちの方々にご利用いただけるよう作成しました。図表のタイトルを含む完全なアウトラインは以下の通りです。

また、本調査のローデータを購入することも可能です。

ハイライト

データを分解して、以下のような業界の多くの人が抱いている疑問への答えを探ります。

2023年のIT投資、店舗数増加、店舗改装はどのようになるのか?

小売業が最優先するシステムとは?

2023年のPOS、ソフトウェア、新興テクノロジーの動向は? 変化をもたらすトレンドは?

エッジコンピューティング、SD-WAN、マイクロサービスの成長速度は?

小売業者にとって収益性の高いデジタルカスタマージャーニーと、最適化されたデジタルカスタマージャーニーとは何か? これらのジャーニーを最適化することの価値とは?

POSクライアントやPOSソフトウェアの置き換えを検討しているセグメントとは?非接触型決済にとって良い年になるか?

誰がいつ、どのモバイルプラットフォームの導入を計画しているのか?

プレビュー

FAQS

これは市場を包括的に捉えたものですか?
いいえ。これは、すべての小売セグメントに店舗を持つ265以上の小売業者とその購入意向を調査したものです。市場全体を俯瞰するのであれば、すべての人が対象となりますが、これはあくまでアンケートに回答していただいた方々の回答です。この結果を市場全体に外挿するには、注意が必要です。ストアオートメーション技術に関する包括的な市場調査については、こちらをご覧ください。

この調査は、大規模な小売業者と小規模な小売業者のどちらを対象としていますか?
実は両方です。回答者の約45%は10億ドル以上の小売業者でした。また、10%は5億ドル以上10億ドル未満の小売企業でした。残りの1割は年間売上高5億ドル未満の小売業者です。このデータは、小売業者の規模別に分類されているので、その違いを確認することができます。

この調査結果を社内で共有できますか?
エンタープライズライセンスをお持ちであれば、可能です。 詳しくは以下をご覧ください。

この調査結果をパートナーやクライアントと共有することはできますか?
IHLと配布ライセンスについて交渉していない限り、全体としてはできません。基本的に、私たちは、ライセンスを購入すべきパートナーやクライアントに、この研究を提供することを望んでいません。これは、私たちが生活のために行っていることであり、もし人々がこれに違反した場合、私たちはもはや研究を行うことができません。

プレゼンテーションやプレスリリースに、この研究を引用してもよいですか?

ほとんどの場合、引用は問題ありませんが、まずihl(at)ihlservices.comにご連絡ください。一般的には、パーセンテージ(例えば、20%増)で表示されるものは問題ありません。ドルや単位で表示されるものは、通常、共有することができません。しかし、この点については、お客様と一緒に考えることができます。お客様はリサーチを購入し、利用するわけですから、当社のIPを保護し、お客様のニーズを満たすような妥協点を見出すことができます。

調査を担当したアナリストやパートナーにアクセスすることはできますか?
はい。IHLのリサーチ・スタディには、アナリストとの1時間の面談が含まれており、フォローアップの質問をしたり、仮説をさらに掘り下げることができます。これは、より多くのデータを得るということではなく、どのようにデータにたどり着き、そのデータから結論に至ったかについて、より深い洞察が得られるということです。

価格

ライセンスオプション

エンタープライズライセンス - 組織内および完全子会社内の誰もが研究にアクセスし、内部で共有することができるライセンスです。

IHLグループライセンスと公正使用契約

IHLグループの一般的に利用可能なリサーチはすべて

ツール
電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合、これはリサーチを購入する人がリサーチを使用する唯一の人であることを意味します。

エンタープライズライセンスの場合は、社内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、購入企業以外のパートナーや他者と共有しないようお願いしています。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他の提携先には適用されません。関係が完全子会社でない場合は、両者ともライセンスが必要になります。

実務的には、次のようなことを指します

  1. 購入企業は、国際機関が購入企業の完全子会社である限り、データおよび研究を世界中で内部的に使用することができます。
  2. IHLグループからの書面による明示的な承認がない限り、データや調査の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの構成要素を引用することができます(限定的な使用)。これはパーセンテージの構成要素に限定され、個々のユニット情報ではありません。IHL グループの書面による明示的な承認がない限り、ユニットデータを外部と共有することはできません。プレゼンテーションにおけるデータの参照には、そのデータについてIHLグループへのクレジットを含める必要があります。
  4. 購買担当者は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物の中で定性的な引用をすることができます。
  5. 書面による承認を必要とするすべての要求は、ihl(at)ihlservices.comに提出する必要があり、1営業日以内に確認されます。

ディストリビューテッドライセンスの場合、該当する場合、リサーチ内容を見込み客や潜在的な機関投資家と共有することができます。 パートナーや他のベンダーが独自にライセンスを購入すべき場合は、共有することはできません。



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目次

目次

概要

研究ハイライト

成長データ

ブラインド&リモデリング

IT投資額

小売売上高予想

デジタルカスタマージャーニー

ジャーニー別売上高推移

売上高構成比

店舗を構成する売上高全体の割合

2023年における小売業の優先課題

従来の技術・購入プラン

新技術と購入計画

既存システムの革新のための支出

付録・方法論

 

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Summary

Product Overview

Date of publication    December 5, 2022
Format         Electronic PDF
Geography        North America

Since the start of the pandemic, Retail is experienced a once-in-a-generation increase in IT spend due the change in shopping journeys for consumers. This has only continued in growth as we look at 2023. Although consumers have come back to stores, the digital increase is here to stay. Retailers must get these transactions profitable. Add to this the ongoing labor challenges and retail is automating everything that they can automate. And there are clear differences in the technology stack of those retailers that are winning in sales growth by making things easier for consumers to buy. As well, there are clear differences among profit leaders on the technologies behind the scenes that are continuing to improve their margins and offset the impacts of inflation.

In this collaborative study with RIS News you will gain insight into what some of the more successful retailers have been doing to pivot their businesses during trying times. Which technologies lead to profitability for new digital journeys? What technologies are Leaders looking to adopt? What types of retails struggled to survive, never mind thrive? How is BOPIS driving store investment?  How many are not only growing stores but growing the sales in those stores vs those who are simply accepting a lower sales per store?  What about ecommerce growth, how much of this is expected to be desktop vs mobile? What percentage of budget is available for innovation vs just keeping the lights on?  And finally, which new initiatives such as Edge Computing, SD-WAN, Microservices Architecture, IoT, Store-level 5G, and Dark Stores / Dark Kitchens are seeing growth in investment vs. declines?

With responses from over 269 top retail brands we have produced the results in a detailed, but very easy to read study. You also get the raw data to do your own analysis by segment.

The report is designed for use by Retailers, Hardware Providers, Software Providers, Service Providers, Investors, Property Managers and others who might have a vested interest in the North American retail market. The complete outline with chart titles is below.

The raw data is also available for this study when purchased.

Highlights

We break down the data to find answers to questions that many in our industry are asking, like the following:

What do the IT Spend, Store Growth and Store Remodels look like for 2023?

What are the retailers’ Top System Priorities?

What does 2023 look like for POS, Software, Emerging Technologies?  What are the trends driving change?

How fast is Edge Computing, SD-WAN or Microservices growing?

What digital customer journeys are profitable for retailers and which are optimized?  What is the value of optimizing these journeys.

Which segments are looking to replace POS clients or POS Software? Will it be a good year for Contactless Payments?

Who is planning to deploy which Mobile Platforms, and when?

Preview

FAQS

Is this a comprehensive view of the marketplace?
No, this is a survey of more than 265 retailers with stores in all retail segments and their purchase intentions. While a full market overview would include everyone, this is just the answers of those that responded to the survey. Caution should be used in extrapolating these results to the entire market. For some comprehensive market research on store automation technologies, you should Click Here.

Did this survey cover larger or smaller retailers?
Actually both. Roughly 45% of the respondents were retailers over $1 Billion. Another 10% were retailers over $500 Million but less than $1 Billion. The remaining retailers were under $500 Million in annual sales. The data is broken down by retailer size so you can see the differences.

Can I share this study in my company?

Yes if you have an enterprise license.  See below for more.

Can I share this study with partners and clients?
Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research.

Can I quote this study in my presentations and press releases? In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.

Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?

Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

Pricing

License Options

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement

All of IHL Group’s generally available research are

Tools
electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors.  It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses.

 



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Table of Contents

Table of Contents

Introduction

Study Highlights

Growth Data

Stores & Remodels

IT Spend

Retail Sales Expectations

Digital Customer Journeys

Sales Change by Journey

Sales as % of Total

Overall % of Sales that has a Store Component

Retailer Priorities for 2023

Traditional Technologies and Purchase Plans

Emerging Technologies and Purchase Plans

Spend for Innovation of Existing Systems

Appendix and Methodology

 

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