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スマートパッケージング 2023-2033年


Smart Packaging 2023-2033

スマートパッケージングは、日常的な製品に電子機能を統合することで、状態監視、資産追跡、消費者参加などを可能にします。IDTechExのレポートでは、この新興産業の詳細な技術・市場評価を行い、FMCG(Fast-M... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年4月4日 US$6,500
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287 英語

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サマリー

スマートパッケージングは、日常的な製品に電子機能を統合することで、状態監視、資産追跡、消費者参加などを可能にします。IDTechExのレポートでは、この新興産業の詳細な技術・市場評価を行い、FMCG(Fast-Moving Consumer Goods)メーカーを含む業界関係者への20件以上のインタビューに基づいています。公平な分析に基づき、IDTechExは、電子スマートパッケージングの世界需要は、パッケージ内の電子機器ハードウェアの価値に基づき、2033年には26億米ドルに達すると結論づけています(インフラ、ソフトウェア、サービスも含めると、もっと多くなります)。
 
このような大きな市場規模を背景に、スマートパッケージングに対する商業的関心が高まり続けていますが、RFIDタグやQRコードを除けば、大規模な導入はこれまでほとんど困難であることが分かっています。本レポートでは、複数のケーススタディをもとに、エンドユーザーのニーズをどのように満たし、採用の障壁をどのように克服できるかを検討します。
 
ドライバとアプリケーション
スマートパッケージングには、いくつかの顕著な推進要因があります。過去20年にわたる電子商取引の継続的な成長により、パッケージング需要が高まり、デザインの優先順位が変化し、持続可能性と配送の最適化がより重視されるようになっています。店舗がフルフィルメントセンターの機能を果たすようになり、在庫管理を合理化する必要性から、アイテムレベルのスマートラベリングの採用が進んでいます。さらに、印刷された電子透かしを使用して、リサイクルのための包装の分離を促進することが検討されています。
 
COVID-19では、QRコードを使った追跡・追跡スキームやNFCを使ったワイヤレス決済など、ワイヤレスIDの導入が加速しました。消費者がこれらの技術を採用したことがきっかけとなり、多くのブランドオーナーがこれらの技術を調査するようになりました。その結果、QRコードやNFCでアクセスできるランディングサイトでブランドが消費者と交流する、コネクテッドエクスペリエンスへの大きな推進力となりました。
 
高齢化社会のニーズに対応するためには、コストを上げずに患者の体験を向上させることが重要です。IDTechExのレポートに掲載されているケーススタディでは、薬の服用時にワイヤレスで通信するスマートブリスターパッケージを使用することで、薬のコンプライアンスの悪さに対処することができます。
 
技術開発
スマートパッケージングの分野では、多くの最新技術や新技術が開発されていますが、その目的は全く異なることが多いようです。その中には次のようなものがあります:
  • RFIDは無線による商品識別(通常、消費者には見えない)、QRコードや静電容量式インクを含むその他の識別技術
  • 盗難防止用のEAS(Electronic Articles Surveillance)(通常、消費者には見えません。)
  • QRコードによる本人確認
  • 温度、衝撃、振動、時間/位置のモニタリングのためのデータロガー。
  • 照明や使用状況などの機能を備えたインタラクティブなスマートパッケージング(スマートブリスターパックなど)
  • 温度、冷凍化学ビジュアルインジケーター、青果物や医薬品のモニタリングのためのアクティブパッケージングを含む化学インジケーター。
 
電子スマートパッケージングは、パッケージの基本的な機能を超えて、さまざまな技術を採用しています。
 
レポート内で回答している質問
  • スマートパッケージングの成長ドライバーと、それに伴う課題とは?
  • スマートパッケージングが解決できるブランドオーナーや動きの速い消費財メーカーのニーズは何か?
  • スマートパッケージングはどのようにして多くのアプリケーションに付加価値を与えるのか?
  • スマートパッケージングに使用されている新技術と、その長所と短所は何か?
  • スマートパッケージングに関わるプレーヤーは誰で、どのようにして独自の価値を提供しているのか?
  • スマートパッケージングはどのように持続可能な形で使用されるのか、あるいは持続可能性に貢献することができるのか?
 
スマートパッケージング市場と技術の世界的評価
このIDTechExレポートは、スマートでインテリジェントなパッケージングに関連する基盤技術、機会、課題を取り上げています。FMCG企業へのインタビューを含む24の企業プロファイルから、技術的な洞察と関連企業の独自分析を提供しています。スマートパッケージングが価値を獲得するためのアプリケーションとビジネスモデルは、レポート内の15のケーススタディで評価されており、スマートパッケージング技術ごとに区分された7つの予測によって機会が数値化されています。
 
本レポートは、スマートパッケージング業界に関する重要な市場情報を提供します。その内容は以下の通りです:
 
スマートパッケージングの推進要因、課題、機会に関する分析:
  • スマートパッケージングの定義とその価値提案
  • エンドユーザーのニーズとフィードバック
  • スマートパッケージング業界の10年予測における機会定量化
 
スマートパッケージングのための技術:
  • RFID、ライトアップディスプレイ、プリンテッドエレクトロニクス、フレキシブルエレクトロニクス、アクティブセンサー、ケミカルセンサーなど、スマートパッケージングに使用される技術のレビュー
  • キープレーヤーとその技術開発の進捗状況についての議論
 
スマートパッケージング2023のアプリケーションと有益なケーススタディを深堀りする:
  • RFIDスマートパッケージングのアプリケーション
  • 電子スマートブリスターパッケージを含む電子スマートパッケージングのケーススタディ
  • サステナビリティにおけるスマートパッケージング


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目次

1. エグゼクティブサマリーと結論
1.1. スマートパッケージングとは?
1.2. なぜスマートパッケージングなのか - 物流と安全性の理由
1.3. なぜスマートパッケージングなのか - 売上アップとマーチャンダイジングの向上を目指して
1.4. スマートパッケージング現状
1.5. 世界的なトレンドにより、スマートパッケージングの付加価値向上の機会が増えている
1.6. スマートパッケージングの業界概要
1.7. QRコードとコネクテッドエクスペリエンス
1.8. 化学時間温度インジケーターのポイント
1.9. 化学センサーの総売上高予測 2023-2033
1.10. スマートパッケージライトアップラベルのポイント
1.11. イルミネーションベースの電子スマートパッケージング総収入予測 2023-2033
1.12. 電子棚札(ESL)のキーポイント
1.13. 電子棚札の年間総売上高予測 2023-2033
1.14. スマートパッケージのオーディオは、今日、スマートフォンと競合する
1.15. スマートブリスターパックのポイント
1.16. 電子スマートブリスターパック総売上高予測 2023-2033
1.17. スマートパッケージングでサステナビリティの課題に取り組む
1.18. チップレスRFIDまたはフレキシブル/プリンテッドICパッシブタグ
1.19. シリコンチップを使わない個体識別技術のポイント
1.20. RAIN(UHF帯RFID)スマートパッケージング
1.21. 包装用RAIN(UHF帯RFID)タグの数量予測 2023-2033
1.22. NFC (HF RFID) スマートパッケージング
1.23. 包装用NFC(HF RFID)タグの数量予測 2023-2033
1.24. スマートパッケージング総市場の収益予測 2023-2033 (US$ millions)
1.25. スマートパッケージング総市場数量予測 2023-2033
1.26. スマートパッケージング平均販売価格予測 2023-2033
1.27. スマートパッケージング総市場の収益予測 2023-2033 (US$ millions)
1.28. 課題と可能性
1.29. 会社概要
2. スマートパッケージングドライバー
2.1. スマートパッケージの必要性
2.2. 世界的なトレンドにより、スマートパッケージングの付加価値向上の機会が増えている
2.3. 世界的なEコマースの台頭がスマートパッケージングの状況に与える影響
2.4. 小売業における問題点
2.5. 医療における問題点
2.6. 人間の感覚をより多く、より良い形で使うこと
3. エンドユーザーフィードバック
3.1. エンドユーザーのニーズ:スマートパッケージングの推進要因
3.2. スマートパッケージングに関するエンドユーザーの声 - アプリケーションのニーズ
3.3. スマートパッケージングに関するエンドユーザーの見解 - 技術的ニーズ
4. スマートパッケージのためのRfid:NFCとRain
4.1. RFID
4.2. RFIDテクノロジー全体像
4.3. パッシブRFID
4.4. FavouriteRFID frequencies
4.5. パッシブRFIDシステム
4.6. Battery Assistedパッシブ /Semiアクティブ tags
4.7. Examples of Battery Assistedパッシブ (BAP)RFID sensors
4.8. アクティブRFID
4.9. Real Time Locatingシステム (RTLS)
4.10. Change in activeRFID systems due to BLE and LPWAN
4.11. チップレス/プリントRFID
4.12. パッシブRFID:動作周波数別技術
4.13. パッシブHF/UHFタグの解剖図
4.14. HF/NFCコイルとの接触における課題
4.15. Threats to passiveRFID: machine vision?
4.16. ネット通販でパッケージは不要になるかも?
5. プリンテッド・フレキシブル・有機エレクトロニクス
5.1. はじめに
5.1.1. プリンテッドエレクトロニクス、フレキシブルエレクトロニクス、有機エレクトロニクスの主要技術コンポーネントの解説と分析
5.1.2. 市場戦略へ:長所と短所
5.1.3. バリューチェーンがアンバランス
5.1.4. しかし、多くは完全なソリューションを提供するようにシフトしている
5.1.5. 多くの実現可能なプリンテッドエレクトロニクス技術は、イネーブラーであるが、明白な製品ではない
5.1.6. 成功する新製品を作るのは難しい
5.1.7. コスト削減の方が商業的に成功している......。
5.1.8. ...しかし、それが唯一の差別化要因である場合、サプライヤーは苦戦を強いられることになります。
5.1.9. コスト以上の競争は最も成功した
5.1.10. Keep It Simple, Stupid
5.2. ハイブリッドエレクトロニクス
5.2.1. スマートパッケージングにはフレキシブルハイブリッドエレクトロニクスが必要
5.2.2. Hyprint:ハイブリッドエレクトロニクス for smart packaging
6. ディスクレイズ
6.1. 電気泳動ディスプレイ
6.1.1. 電子ペーパー
6.1.2. 電子棚ディスプレイ
6.1.3. 電子棚札のドライバーとトレンド
6.2. エレクトロクロミックディスプレイ
6.2.1. エレクトロクロミックディスプレイ
6.2.2. Ynvisibleエレクトロクロミックディスプレー
6.2.3. パッケージのエレクトロクロミックディスプレイ
6.2.4. Ynvisible、Evonik、Epishineがスマートパッケージとシェルフレベルマーケティングで協業。
6.3. ACエレクトロルミネッセンスディスプレイ
6.3.1. ACエレクトロルミネッセンスディスプレイ
6.3.2. エレクトロルミネッセンス技術
6.3.3. ACエレクトロルミネッセンスディスプレイ
6.4. サーモクロミック・ディスプレイ
6.4.1. サーモクロミックディスプレイ
7. プリント照明
7.1. 印刷されたLED照明
7.1.1. NthDegree:スマートパッケージングをターゲットにした印刷無機LED
7.1.2. Nth Degree - プリンテッド・LED
7.2. プリンテッド有機EL照明
7.2.1. 有機ELのしくみ
7.2.2. スマートパッケージング向けプリントOLED
7.2.3. イヌル
7.2.4. スマートパッケージングディスプレイの概要
8. プリントフレキシブルバッテリー
8.1. はじめに電池に
8.2. 薄型、フレキシブル、プリンテッドバッテリーは、バッテリー機能の異なる側面を描写している
8.3. EMスペクトルからのエネルギーハーベスティング(Wiliot)
8.4. 電源オプションの比較
8.5. アプリケーション
8.6. アプリケーションプリント電池の
9. プリント/フレキシブルセンサー
9.1. プリント可能なセンサーの種類
9.2. センサー技術レディネス
9.3. ピエゾ抵抗(圧力)センサー
9.4. 印刷された温度センサー
9.5. 新しいガスセンサー技術
9.6. ガスセンシング用電子ノーズ
9.7. 食品包装用低コスト生分解性ガスセンサー(FedTech)
9.8. 静電容量式圧力・力センサー
9.9. 液面センサー
9.10. 静電容量式デプスセンシング
9.11. 液体の深さを追跡し、自動で並び替えを行う?
9.12. プリンテッドセンサーのレディネスレベル評価
10. ロジック
10.1. フレキシブルトランジスタ回路、プリンテッドトランジスタ回路の種類
10.2. なぜトランジスタを印刷するのか
10.3. 半導体の選択肢を比較
10.4. 半導体の選択
10.5. チップレスRFIDまたはフレキシブル/プリンテッドICパッシブタグ
10.6. 完全印刷のICは、シリコンとの競争に苦戦を強いられている
10.7. プリンテッドロジックへの現在の取り組み
10.8. フレキシブル金属酸化物IC
10.9. フレキシブル/プリンテッドロジックのメリット
10.10. ICアタッチメントのコスト削減?
10.11. PragmatIC:FlexICsとテクノロジーロードマップ
10.12. PragmatIC:ユビキタスなフレキシブルセンサーエレクトロニクスへ向けて
10.13. アーム:コラボレーションによるユビキタスエレクトロニクス
10.14. 金属酸化物ICへの投資が続く
10.15. SWOT分析:フレキシブル基板上の蒸発金属酸化物IC
10.16. フレキシブルシリコンICを搭載したスマートタグ
10.17. スマートシステムを実現するロジック用フレキシブル/プリンテッドトランジスタ
10.18. 中途半端なTFTは、多くの機能を実現できる
10.19. シリコンチップの教訓:モジュール化の必要性
10.20. プリンテッドエレクトロニクス部品
10.21. PragmatIC'のワイン温度検知ラベル。
11. QRコード
11.1. QRコード、初期不良やパンデミック関連の上昇も
11.2. QRコード:次はどこ?
11.3. NFCやRAINはQRコードに影響を与えるか?
12. 電子記事監視
12.1. EAS技術の概要
12.2. 市場の概要と構造
12.3. 氾濫する市場において、EAS社のポジショニング
12.4. EASの価格と素材
12.5. EAS技術の長所と短所
12.6. 技術タイプ別の主な使用分野
12.7. EASの技術開発
12.8. EASの未来
13. 静電容量式/インクストライプ式識別
13.1. 静電容量式/インクストライプ式識別とQRコードとの比較やRFID
13.2. タッチパネルを利用したインクストライプID:タッチコード
13.3. タッチコードの進捗状況
13.4. プリズマイドラボ
13.5. 商品化に失敗した技術の教訓
14. RFIDセンサー
14.1. RFIDセンサー:主な選択肢
14.2. エーエムエス
14.3. エイブリーデニソン
14.4. アクソン
14.5. ブルログ
14.6. 秋RFID
14.7. Convergenceシステム Limited (CSL)
14.8. エマソン
14.9. パパの
14.10. アイディエンチブ
14.11. インピンジ
14.12. インフラタブ
14.13. エヌエックスピー
14.14. フェーズIVエンジニアリング
14.15. パワーキャスト
14.16. TAGセンサー
14.17. BioSensors on conventionalRFID labels
14.18. Chemical powerlessRFID sensor tag
14.19. 失敗からの教訓
14.20. RFID大面積プリントセンサ搭載IC:ハイブリッドエレクトロニクス
15. ケミカルスマートパッケージング技術
15.1. 食品の劣化
15.2. 食品劣化の4つのメカニズム
15.3. 賞味期限の決定
15.4. 食品の劣化
15.5. 医薬品におけるクールカーゴの有効性検証
15.6. 時間温度インジケーター(TTI)
15.7. 化学時間温度インジケーター
15.8. ケーススタディ:Monoprix France
15.9. ケミカルの例時間温度インジケーター(TTI)
15.10. フレッシュネス・インディケーター
15.11. リペアネス・インディケーター
15.12. タイムインディケーター
16. スマートパッケージングアプリケーション - 従来RFID
16.1. パレット/ケースタギングからの教訓
16.2. 小売アパレル、アイテムレベル
16.3. リテールアパレルのペイバック
16.4. RFID模倣品対策として、法律で定められています!
16.5. METI, Japan, target100 billion tags/year by2025
16.6. 経済産業省発表に対するIDTechExの見解
16.7. EUの「デジタル製品パスポート」。
16.8. RFIDは、より多くの消費者エンゲージメントと使用データを提供します。
16.9. コカ・コーラ フリースタイルマシン
16.10. RFIDは、より多くの消費者エンゲージメントと使用データを提供します。
17. スマートブリスターパック
17.1. 問題:服薬不遵守
17.2. 問題:服薬不遵守 - 統計情報
17.3. 現在の解決策
17.4. The Printed Electronics /RFID Solutions
17.5. スマートブリスターパック
17.6. スマートブリスターパック - 大成功とは言えない
17.7. スマートブリスターパックプログレス
17.8. エヌエックスピースマートブリスターパック用IC
17.9. スマートブリスターパックに登場するプレーヤー
17.10. スマートブリスターパック(注1)。
18. サスティナブル・スマート・パッケージング
18.1. スマートパッケージングでサステナビリティの課題を解決する
18.2. メカニカル2次リサイクル向上のための取り組み
18.3. 見えないバーコードでプラスチックリサイクルを向上させる
18.4. HolyGrail 2.0: the EU's digital watermark for recycling initiative
18.5. NEXTLOOPP:食品用再生ポリプロピレン
18.6. マグノマー:磁化されたインクでリサイクル性を向上
18.7. 電子スマートパッケージングをより持続可能なものに
18.8. エレクトロニクスの製造の持続可能性を向上させる
18.9. エレクトロニクス産業からの排出量の3分の1は集積回路から生み出されている
18.10. 紙基材と代替燃料電池
18.11. エレクトロニクスに代わる他の選択肢
19. スマートパッケージング ケーススタディ
19.1. バッテリーテスターを内蔵したバッテリー
19.2. ビール用パッケージ
19.3. パッケージのライトアップボンベイ・サファイア、ケント・ゴールド、コポヤ・ラム
19.4. パッケージをライトアップ:コカ・コーラ
19.5. COVID-19のワクチン物流に使用されたTempTimeセンサー。
19.6. デザートファームでは、鮮度モニタリングに時間温度インジケーターを使用しています。
19.7. DHL ケーススタディ
19.8. 盗難検知-スウェーデン郵政公社とドイツ郵政公社
19.9. 不正小売の指標となるもの
19.10. NFCによる製品登録・認証
19.11. シャープエンド、NFCを活用したコネクテッドエクスペリエンスを実現
19.12. アディダス、atma.ioで無限の遊びを。エイブリーデニソン
19.13. COVID-19は、QRコードとNFCの普及を促進する触媒となった。
19.14. TouchcodeがInternational Paperと提携:OHMEGA
19.15. スマートパッケージの音声はQRコードを使用
20. フォーキャスト電子スマートパッケージング
20.1. RAIN(UHF帯RFID)スマートパッケージング
20.2. The impact on UHFRFID market from Walmart's mandate
20.3. 包装用RAIN(UHF帯RFID)タグの数量予測 2023-2033
20.4. RAIN (UHFRFID) tags average sales price forecast2023-2033 (US$ cents)
20.5. RAIN (UHFRFID) tags market value forecast2023-2033 (US$ millions)
20.6. NFC (HF RFID) スマートパッケージング
20.7. 包装用NFC(HF RFID)タグの数量予測 2023-2033
20.8. NFC (HFRFID) tags2023-2033 average selling price forecast (US$ cents)
20.9. NFC (HFRFID) tags market value forecast2023-2033 (US$ millions)
20.10. NFC (HF RFID) スマートパッケージング予測推理
20.11. イルミネーションを利用した電子スマートパッケージング
20.12. イルミネーションベースの電子スマートパッケージング総収入予測 2023-2033
20.13. 電子棚札の年間総売上高予測 2023-2033
20.14. 電子スマートブリスターパック総売上高予測 2023-2033
20.15. 化学センサーの総売上高予測 2023-2033
20.16. スマートパッケージング総市場の収益予測 2023-2033 (US$ millions)
20.17. スマートパッケージング総市場数量予測 2023-2033
20.18. スマートパッケージング平均販売価格予測 2023-2033
20.19. スマートパッケージング総市場の収益予測 2023-2033 (US$ millions)
20.20. 課題と可能性
21. 会社概要
21.1. 旭化成
21.2. エイブリーデニソン
21.3. エイブリーデニソン(atma.io)さん
21.4. ビーエフシー
21.5. C2Sense
21.6. 消費者物価指数
21.7. キューパス・イノベーション
21.8. デジマルク
21.9. ハイプリント
21.10. 株式会社インフォメーションメディエイション
21.11. インターナショナルペーパー
21.12. イヌル
21.13. エヌエスディグリー
21.14. ポッドグループ
21.15. プラグマティック
21.16. プライサー
21.17. カーペンター・メディファーマ
21.18. SES-imagotag
21.19. シャープエンド
21.20. タッチコード
21.21. ウィリオット
21.22. ヤンビジブル
21.23. ヤンビジブル/エボニック/エピシャイン
21.24. ゼブラ
22. 付録:用語集

 

 

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Summary

この調査レポートは、スマートでインテリジェントなパッケージングに関連する基盤技術、機会、課題を取り上げています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • スマートパッケージングドライバー
  • プリント照明
  • プリントフレキシブルバッテリー
  • 電子記事監視
  • 静電容量式/インクストライプ式識別
  • RFIDセンサー
  • ケミカルスマートパッケージング技術
  • スマートパッケージングアプリケーション - 従来のRFID
  • スマートブリスターパック
  • サスティナブル・スマート・パッケージング
  • スマートパッケージング ケーススタディ
  • 電子スマートパッケージング
  • 会社概要
 
Report Summary
Smart packaging promises the integration of electronic functionality into everyday products, enabling condition monitoring, asset tracking, consumer engagement, and more. IDTechEx's report provides an in-depth technology and market evaluation of this emerging industry, drawing on over 20 interviews with industry players including fast-moving consumer goods (FMCG) players. Based on impartial analysis, IDTechEx concludes that the global demand for electronic smart packaging will reach a value of US$2.6 billion in 2033 based on the value of the electronics hardware in packaging - much more if the infrastructure, software, and services are also included.
 
The large addressable market ensures continued commercial interest in smart packaging, but aside from RFID tags and QR codes adoption at scale has thus far largely proved challenging. Utilizing multiple case studies, this report explores how needs of end users can be met and how adoption barriers can be overcome.
 
Drivers and applications
There are several prominent drivers for smart packaging. Continuous growth in e-commerce over the last two decades has raised packaging demand and changing design priorities, with a greater emphasis on sustainability and delivery optimization. With stores increasingly serving fulfilment centre functions, the need for streamlined inventory management is driving the adoption of item-level smart labelling. Additionally, using printed digital watermarks to facilitate packaging separation for recycling is being explored.
 
COVID-19 accelerated the adoption of wireless ID including the use of QR codes for track and trace schemes and NFC for wireless payment. Adoption of these technologies by consumers has triggered many brand-owners to investigate these technologies. The result has been a significant drive towards the connected experience, with brands interacting with consumers on landing sites accessed by QR codes or NFC.
 
Smart packaging can also play a significant role in the healthcare sector, where improving patient experience without increasing costs is vital in catering to the needs of an ageing population. In case studies discussed in the IDTechEx report, poor medicine compliance can be addressed by using smart blister packaging that wirelessly communicates when medicines are taken.
 
Technological development
Many current and emerging technologies are being developed for the smart packaging segment, often with very different purposes. These include:
  • RFID for wireless item identification (usually invisible to the consumer), as well as other identification technologies including QR codes and capacitive ink approaches
  • Electronic Articles Surveillance (EAS) for anti-theft (usually invisible to the consumer)
  • QR codes for identification
  • Data loggers for temperature, shock, vibration, and time/location monitoring
  • Interactive smart packaging with functionalities including illumination and use-monitoring (e.g. smart blister packs)
  • Chemical indicators, including temperature, frozen chemical visual indicators, and active packaging for produce and pharmaceutical monitoring
 
Electronic smart packaging employs a range of technologies to take packaging beyond its basic functions.
 
Questions answered in the report
  • What are the growth drivers for smart packaging, and the associated challenges?
  • What are the needs of brand-owners and fast-moving consumer goods companies that smart packaging can solve?
  • How does smart packaging add value across many applications?
  • What are the novel technologies being used in smart packaging, and what are their pros and cons?
  • Who are the players involved in smart packaging and how are they delivering unique value?
  • How can smart packaging be used sustainably, or to contribute towards sustainability?
 
Global assessment of smart packaging market and technologies
This IDTechEx report covers the underling technologies, opportunities and challenges associated with smart and intelligent packaging. Drawing on 24 company profiles, including interviews with FMCG players, it provides technology insights and independent analysis of relevant players. Applications and business models that enable smart packaging to capture value are evaluated using 15 case studies within the report, with the opportunities quantified via 7 forecasts segmented by smart packaging technology.
 
This report provides critical market intelligence about the smart packaging industry. This includes:
 
A review of the drivers, challenges, and analysis of opportunity in smart packaging:
  • A definition of smart packaging and its value proposition
  • End-user needs and feedback
  • Opportunity quantification in a 10-year forecast of the smart packaging industry
 
Technologies for smart packaging:
  • Review of the technologies used in smart packaging including RFID, light-up displays, printed and flexible electronics, and active and chemical sensors
  • Discussion of key players and their technology development progress
 
Deep dive into applications and instructive case studies of smart packaging 2023:
  • Applications for RFID smart packaging
  • Case studies for electronic smart packaging including electronic smart blister packaging
  • Smart packaging in sustainability

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY AND CONCLUSIONS
1.1. What is Smart Packaging?
1.2. Why Smart Packaging - Logistical and Safety Reasons
1.3. Why Smart Packaging - Increasing Sales and Better Merchandising
1.4. Smart Packaging: Status
1.5. Global trends are creating more opportunities for smart packaging to add value
1.6. Smart packaging industry overview
1.7. QR Codes and the connected experience
1.8. Key points for chemical time temperature indicators
1.9. Chemical sensors total revenue forecast 2023-2033
1.10. Key points for smart packaging light-up labels
1.11. Illumination-Based Electronic Smart Packaging Total Revenue Forecast 2023-2033
1.12. Key points for Electronic Shelf Labels (ESLs)
1.13. Electronic Shelf Label Total Annual Revenue Forecast 2023-2033
1.14. Audio in smart packaging today competes with smartphones
1.15. Key points for smart blister packs
1.16. Electronic Smart Blister Pack Total Revenue Forecast 2023-2033
1.17. Using smart packaging to address sustainability challenges
1.18. Chipless RFID or Flexible/Printed IC Passive tags
1.19. Key points for unique identification technologies without silicon chips
1.20. RAIN (UHF RFID) Smart Packaging
1.21. RAIN (UHF RFID) tags in packaging volume forecast 2023-2033
1.22. NFC (HF RFID) Smart Packaging
1.23. NFC (HF RFID) tags in packaging volume forecast 2023-2033
1.24. Smart packaging total market revenue forecast 2023-2033 (US$ millions)
1.25. Smart Packaging total market volume forecast 2023-2033
1.26. Smart Packaging average selling prices forecast 2023-2033
1.27. Smart packaging total market revenue forecast 2023-2033 (US$ millions)
1.28. Challenges and Opportunities
1.29. Company profiles
2. SMART PACKAGING DRIVERS
2.1. The need for smart packaging
2.2. Global trends are creating more opportunities for smart packaging to add value
2.3. Effect of global rise in e-commerce on the smart packaging landscape
2.4. Problems in the retail industry
2.5. Problems in healthcare
2.6. Using more of the human senses and in a better way
3. END-USER FEEDBACK
3.1. End User Needs: Drivers for Smart Packaging
3.2. End User Feedback on Smart Packaging - Application Needs
3.3. End User Views on Smart Packaging - Technical Needs
4. RFID: NFC AND RAIN FOR SMART PACKAGING
4.1. RFID
4.2. RFID Technologies: The Big Picture
4.3. Passive RFID
4.4. Favourite RFID frequencies
4.5. Passive RFID Systems
4.6. Battery Assisted Passive /Semi Active tags
4.7. Examples of Battery Assisted Passive (BAP) RFID sensors
4.8. Active RFID
4.9. Real Time Locating Systems (RTLS)
4.10. Change in active RFID systems due to BLE and LPWAN
4.11. Chipless/printed RFID
4.12. Passive RFID: Technologies by Operating Frequency
4.13. Anatomy of passive HF and UHF tags
4.14. Challenges in contacting HF/NFC coils
4.15. Threats to passive RFID: machine vision?
4.16. Might Packaging Become Irrelevant with Online Retailing?
5. PRINTED, FLEXIBLE AND ORGANIC ELECTRONICS
5.1. Introduction
5.1.1. Description and analysis of the main technology components of printed, flexible and organic electronics
5.1.2. Go to Market Strategies: Pros and Cons
5.1.3. The value chain is unbalanced
5.1.4. But many have shifted to provide complete solutions
5.1.5. Many enabling printed electronic technologies are an enabler but not an obvious product
5.1.6. Creating successful new products is hard
5.1.7. Cost reduction has been more commercially successful...
5.1.8. ...but if it is the only differentiator suppliers can struggle
5.1.9. Competing on more than cost has been the most successful
5.1.10. Keep It Simple, Stupid
5.2. Hybrid electronics
5.2.1. Smart packaging needs flexible hybrid electronics
5.2.2. Hyprint: Hybrid electronics for smart packaging
6. DISPLAYS
6.1. Electrophoretic displays
6.1.1. Electronic paper
6.1.2. Electronic shelf displays
6.1.3. Electronic shelf labels drivers and trends
6.2. Electrochromic displays
6.2.1. Electrochromic displays
6.2.2. Ynvisible Electrochromic Displays
6.2.3. Electrochromic display in packaging
6.2.4. Ynvisible, Evonik and Epishine collaborated on smart packaging and shelf level marketing
6.3. AC Electroluminescent displays
6.3.1. AC Electroluminescent displays
6.3.2. Electroluminescent technology
6.3.3. AC electroluminescent displays
6.4. Thermochromic displays
6.4.1. Thermochromic Displays
7. PRINTED LIGHTING
7.1. Printed LED lighting
7.1.1. NthDegree: printed inorganic LEDs targeting smart packaging
7.1.2. Nth Degree - Printed LEDs
7.2. Printed OLED Lighting
7.2.1. OLED Mechanism
7.2.2. Printed OLED for smart packaging
7.2.3. Inuru
7.2.4. Smart packaging displays summary
8. PRINTED, FLEXIBLE BATTERIES
8.1. Introduction to batteries
8.2. Thin, flexible and printed batteries are describing different aspects of battery features
8.3. Energy harvesting from EM spectrum (Wiliot)
8.4. Comparison of Power Options
8.5. Applications
8.6. Applications of printed batteries
9. PRINTED/FLEXIBLE SENSORS
9.1. Types of sensors that can be printed
9.2. Sensors: Technology Readiness
9.3. Piezoresistive (pressure) sensors
9.4. Printed temperature sensors
9.5. Emerging gas sensor technologies
9.6. Electronic nose for gas sensing
9.7. Low-cost biodegradable gas sensors for food packaging (FedTech)
9.8. Capacitive pressure/force sensor
9.9. Fluid level sensor
9.10. Capacitive depth sensing
9.11. Tracking liquid depth and automatic reordering?
9.12. Readiness level assessment of printed sensors
10. LOGIC
10.1. Types of Flexible or Printed Transistor Circuits
10.2. Why print transistors
10.3. Semiconductor choices compared
10.4. Semiconductor choices
10.5. Chipless RFID or Flexible/Printed IC Passive tags
10.6. Fully printed ICs have struggled to compete with silicon
10.7. Current approaches to printed logic
10.8. Flexible metal oxide ICs
10.9. Benefits of flexible/printed logic
10.10. Save on IC attach cost?
10.11. PragmatIC: FlexICs and technology roadmap
10.12. PragmatIC: Towards ubiquitous flexible sensor electronics
10.13. Arm: Ubiquitous electronics via collaboration
10.14. Investment into metal oxide ICs continues
10.15. SWOT analysis: Evaporated metal oxide ICs on flexible substrates
10.16. Smart tags with a flexible silicon IC
10.17. Flexible or printed transistors for logic, creating smart systems
10.18. Mediocre TFTs can do many functions
10.19. Lessons from the Silicon Chip: need for modularity
10.20. Printed electronics components
10.21. PragmatIC's wine temperature sensing label
11. QR CODES
11.1. QR Codes, initial failure and pandemic-related rise
11.2. QR Codes: where next?
11.3. Will NFC or RAIN Impact QR Codes?
12. ELECTRONIC ARTICLE SURVEILLANCE
12.1. Overview of EAS technologies
12.2. Market Overview and Structure
12.3. EAS company positioning in a flooded market
12.4. EAS pricing and materials
12.5. Strengths and weaknesses of EAS technologies
12.6. Main fields of use by technology type
12.7. EAS technology developments
12.8. EAS Future
13. CAPACITIVE / INK STRIPE IDENTIFICATION
13.1. Capacitive/ink stripe identification versus QR codes and RFID
13.2. Ink stripe ID using touchscreens: Touchcode
13.3. Touchcode Progress
13.4. Prismade Labs
13.5. Lessons from technologies that failed to commercialize
14. RFID SENSORS
14.1. RFID Sensors: main choices
14.2. AMS
14.3. Avery Dennison
14.4. Axzon
14.5. Blulog
14.6. CAEN RFID
14.7. Convergence Systems Limited (CSL)
14.8. Emerson
14.9. Farsens
14.10. IDENTIV
14.11. Impinj
14.12. Infratab
14.13. NXP
14.14. Phase IV Engineering
14.15. Powercast
14.16. TAG Sensors
14.17. BioSensors on conventional RFID labels
14.18. Chemical powerless RFID sensor tag
14.19. Lessons from Failures
14.20. RFID ICs with Large Area Printed Sensors: Hybrid Electronics
15. CHEMICAL SMART PACKAGING TECHNOLOGIES
15.1. Food degradation
15.2. Four mechanisms of food deterioration
15.3. Determining Shelf Life
15.4. Food Degradation
15.5. Validating cool cargo in pharmaceuticals
15.6. Time Temperature Indicators (TTIs)
15.7. Chemical Time Temperature Indicators
15.8. Case Study: Monoprix France
15.9. Examples of Chemical Time Temperature Indicators (TTIs)
15.10. Freshness Indicators
15.11. Ripeness Indicators
15.12. Time Indicators
16. SMART PACKAGING APPLICATIONS - CONVENTIONAL RFID
16.1. Lessons from pallet/case tagging
16.2. Retail apparel, item level
16.3. Retail Apparel Payback
16.4. RFID for anti-counterfeiting - it's the law!
16.5. METI, Japan, target 100 billion tags/year by 2025
16.6. IDTechEx view on the METI announcement
16.7. EU's digital product passport
16.8. RFID provides more consumer engagement and use data
16.9. Coca-Cola Freestyle Machine
16.10. RFID provides more consumer engagement and use data
17. SMART BLISTER PACKS
17.1. The Problem: Medication Non-Compliance
17.2. The Problem: Medication Non-Compliance - Statistics
17.3. The Current Solution
17.4. The Printed Electronics / RFID Solutions
17.5. Smart Blister Packs
17.6. Smart Blister Packs - Not a Major Success
17.7. Smart Blister Pack Progress
17.8. NXP: IC for smart blister packs
17.9. Players in smart blister packs
17.10. Smart Blister Packs: Outlook
18. SUSTAINABLE SMART PACKAGING
18.1. Using smart packaging to solve sustainability challenges
18.2. Approaches to improve secondary mechanical recycling
18.3. Invisible barcodes to improve plastic recycling
18.4. HolyGrail 2.0: the EU's digital watermark for recycling initiative
18.5. NEXTLOOPP: recycled food-grade polypropylene
18.6. Magnomer: magnetized ink to improve recycling
18.7. Making electronic smart packaging more sustainable
18.8. Improving manufacturing sustainability for electronics
18.9. One third of emissions from the electronics industry are produced by integrated circuits
18.10. Paper-based substrates and alternative fuel cells
18.11. Other alternatives to electronics
19. SMART PACKAGING CASE STUDIES
19.1. Batteries with integral battery tester
19.2. Beer packaging
19.3. Light up Packaging: Bombay Sapphire, KENT Gold, Copoya Rum
19.4. Light up packaging: Coca-Cola
19.5. TempTime sensors used in COVID-19 vaccine logistics
19.6. Desert Farms uses time temperature indicators for freshness monitoring
19.7. DHL Case study
19.8. Theft detection - Swedish Postal Service and Deutsche Post
19.9. Indicators for unauthorized retail
19.10. NFC for product registration and authentication
19.11. SharpEnd using NFC for connected experiences
19.12. Adidas Infinite Play with atma.io by Avery Dennison
19.13. COVID-19 catalyzed QR code and NFC adoption
19.14. Touchcode partner with International Paper: OHMEGA
19.15. Audio in smart packaging uses QR codes
20. FORECASTS: ELECTRONIC SMART PACKAGING
20.1. RAIN (UHF RFID) Smart Packaging
20.2. The impact on UHF RFID market from Walmart's mandate
20.3. RAIN (UHF RFID) tags in packaging volume forecast 2023-2033
20.4. RAIN (UHF RFID) tags average sales price forecast 2023-2033 (US$ cents)
20.5. RAIN (UHF RFID) tags market value forecast 2023-2033 (US$ millions)
20.6. NFC (HF RFID) Smart Packaging
20.7. NFC (HF RFID) tags in packaging volume forecast 2023-2033
20.8. NFC (HF RFID) tags 2023-2033 average selling price forecast (US$ cents)
20.9. NFC (HF RFID) tags market value forecast 2023-2033 (US$ millions)
20.10. NFC (HF RFID) Smart Packaging Forecast Reasoning
20.11. Illumination-Based Electronic Smart Packaging
20.12. Illumination-Based Electronic Smart Packaging Total Revenue Forecast 2023-2033
20.13. Electronic Shelf Label Total Annual Revenue Forecast 2023-2033
20.14. Electronic Smart Blister Pack Total Revenue Forecast 2023-2033
20.15. Chemical sensors total revenue forecast 2023-2033
20.16. Smart packaging total market revenue forecast 2023-2033 (US$ millions)
20.17. Smart Packaging total market volume forecast 2023-2033
20.18. Smart Packaging average selling prices forecast 2023-2033
20.19. Smart packaging total market revenue forecast 2023-2033 (US$ millions)
20.20. Challenges and Opportunities
21. COMPANY PROFILES
21.1. Asahi Kasei
21.2. Avery Dennison
21.3. Avery Dennison (atma.io)
21.4. BeFC
21.5. C2Sense
21.6. CPI
21.7. CuePath Innovation
21.8. Digimarc
21.9. HyPrint
21.10. Information Mediary Corporation
21.11. International Paper
21.12. Inuru
21.13. NthDegree
21.14. PodGroup
21.15. PragmatIC
21.16. Pricer
21.17. Schreiner Medipharm
21.18. SES-imagotag
21.19. SharpEnd
21.20. Touchcode
21.21. Wiliot
21.22. Ynvisible
21.23. Ynvisible/Evonik/Epishine
21.24. Zebra
22. APPENDIX: GLOSSARY

 

 

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