世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

The Impact of Crises on the Audiovisual Sector - Dataset & Report


危機がオーディオビジュアルセクターに与える影響:偉大な勝者、SVOD - レポートとデータセット

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「危機がオーディオビジュアルセクターに与える影響:偉大な勝者、SVOD - レポートとデータセット」 では、オーディオビジュアル市場が過去の経済・金融... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2020年9月7日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
52 英語

 

Summary

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「危機がオーディオビジュアルセクターに与える影響:偉大な勝者、SVOD - レポートとデータセット」では、オーディオビジュアル市場が過去の経済・金融危機の影響をどのように受けてきたか、また回復期の間に回復に成功したかどうかを探っている。

COVID-19危機後の出口シナリオをよりよく予測するために、構造的変化と危機の直接的な結果を区別しようとしている。また、ドットコムバブル、サブプライム危機、欧州債務危機が、世界の主要市場(米国、中国、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン)および世界の各地域の有料テレビおよび無料放送テレビ市場(民放および公共放送)に与えた影響を評価している。

過去20年間のオーディオビジュアルセクターの歴史を分析した結果、テレビとOTTビデオ部門に影響を与えている現在の危機がもたらす可能性のある結果を予測することができる。

この定性分析には、1999年から2019年までの過去の数字と、2020年から2023年までの予測が含まれる。

 


 

Summary

This IDATE DigiWorld report explores how audiovisual markets have been affected by previous economic and financial crises and whether they have succeeded in rebounding during the recovery period.

It attempts to distinguish between structural changes and direct consequences of the crises to better predict the exit scenarios taking shape after the COVID-19 crisis.

It evaluates the impact of the dot-com bubble, the sub-prime crisis and the European debt crisis on the pay-TV and free-to-air TV markets (commercial and public) for each of the major markets worldwide (USA, China, UK, Germany, France, Italy, Spain) and for each of the world’s regions.

The key findings from analysing the history of the audiovisual sector over the last 20 years allows us to predict the possible consequences of the current crisis affecting the television and OTT video sector.

This qualitative analysis includes historical figures from 1999 to 2019 and forecasts for 2020 to 2023.

 

DataSet Scope

Markets 1999-2019 & Forecasts to 2023

Indicators by country:
TV and video revenue
• Linear TV market
– Public funding
– Advertising revenue
– Pay-TV revenue
• OTT video market
– Video advertising revenue
– SVoD
• Total video market

Geographical coverage
• World
• Europe
– France
– Germany
– Italy
– Spain
– United Kingdom
• Asia-Pacific
– China
• North America
– USA
• LATAM
• Middle East & Africa

 

Geographic area

Asia-Pacific
  China
Europe
    France
    Germany
    Italy
    Spain
    United Kingdom
Latin America Middle East & Africa
North America
    United States
World

Players

    Amazon
    Antena 3
    Canal+
    Disney+
    France Télévisions
    Mediaset
    Netflix
    Numericable
    RTVE
    SFR
    Sky
    Telefónica
    YouTube



Other Details

  • Reference: M20140MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: French, English
  • Tags: audiovisual markets, audiovisual sector, COVID-19 crisis, dot-com bubble, European debt crisis, Free-to-air TV, OTT, pay-TV, sub-prime crisis, SVOD, Television

 



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. The dot-com bubble
• Comparison of GDP growth and TV revenues, 2001-2005
• Impact of the dot-com bubble on the pay-TV market
• Impact of the dot-com bubble on TV advertising revenues
• Impact of the dot-com bubble on public funding

3. The sub-prime crisis
• Comparison of GDP growth and TV revenues, 2006-2012
• Impact of the sub-prime crisis on the pay-TV market
• Impact of the sub-prime crisis on TV advertising revenues
• Impact the sub-prime crisis on public funding

4. The European debt crisis
• Comparison of GDP growth and TV revenues, 2009-2015
• Impact of the European debt crisis on the pay-TV market
• Impact of the European debt crisis on TV advertising revenues
• Impact the European debt crisis on public funding
• Impact the European debt crisis on video OTT services

5. The COVID-19 crisis
• Comparison of GDP growth and TV revenues, 2017-2023, before and post Covid-19
• Comparison of GDP growth and OTT video revenues, 2017-2023, before and post Covid-19
• Impact on the COVID-19 crisis on the pay-TV market
• Impact on the COVID-19 crisis on TV advertising revenues
• Impact on the COVID-19 crisis on the SVOD market
• Impact on the COVID-19 crisis on OTT video services
• Impact on the COVID-19 crisis on OTT video advertising revenues

6. Market data
World
North America
– United States
Asia-Pacific
– China
Europe
– United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain
Latin America

 


 

List of Tables and Figures

The dot-com bubble
• Comparison of GDP growth and TV revenues
• Average growth of linear TV revenues worldwide, 1999-2005
• Pay-TV revenues worldwide, 1999-2005
• Proportion of primary sources of revenue of linear TV, 1999-2005
• Average annual growth of pay-TV revenues worldwide, 1999-2005
• Pay-TV revenues in Europe’s 5 major markets, 1999-2005
• TV advertising revenues worldwide, 1999-2005
• TV advertising revenues in Europe’s 5 major markets, 1999-2005
• Public funding worldwide, 1999-2005
• Public funding in Europe’s 5 major markets, 1999-2005

The sub-prime crisis
• Comparison of GDP growth and TV revenues
• Pay-TV revenues worldwide, 2006-2012
• Average annual growth of pay-TV revenues worldwide, 2006-2012
• Pay-TV revenues worldwide, 2006-2012
• Proportion of primary sources of revenue of linear TV, 2006-2012
• TV advertising revenues worldwide, 2006-2012
• TV advertising revenues in Europe’s 5 major markets, 2006-2012
• Public funding worldwide, 2006-2012
• Public funding in Europe’s 5 major markets, 2006-2012

The European debt crisis
• Comparison of GDP growth and TV revenues
• Pay-TV revenues in Europe’s 5 major markets, 2009-2015
• Pay-TV growth rate in Europe, 2010-2015 (%)
• TV advertising revenues in Europe’s 5 major markets, 2009-2015
• TV advertising growth rate in Europe, 2010-2015
• Public funding in Europe’s 5 major markets, 2009-2015
• Public funding growth rate in Europe, 2010-2015
• SVOD revenues in Europe’s 5 major markets, 2009-2015
• OTT video avertising revenues in Europe’s 5 major markets, 2009-2015

The COVID-19 crisis
• Comparison of GDP growth and TV revenues
• Comparison of TV revenue growth
• Comparison of GDP growth and OTT revenue growth
• Comparison of OTT video revenue growth
• Pay-TV revenue forecasts worldwide, 2017-2023 before COVID
• Pay-TV revenue forecasts worldwide, 2017-2023 after COVID
• Average annual growth forecasts for pay-TV revenues worldwide, 2017-2023 before COVID
• Average annual growth forecasts for pay-TV revenues worldwide, 2017-2023 after COVID
• TV advertising revenue forecasts worldwide, 2017-2023 before COVID
• TV advertising revenue forecasts worldwide, 2017-2023 after COVID
• Average annual growth forecasts for TV advertising revenues worldwide, 2017-2023 before COVID
• Average annual growth forecasts for TV advertising revenues worldwide, 2017-2023 after COVID
• SVOD revenue forecasts worldwide, 2017-2023 before COVID
• SVOD revenue forecasts worldwide, 2017-2023 after COVID
• Average annual growth forecasts for SVOD revenues worldwide, 2017-2023 before COVID
• Average annual growth forecasts for SVOD revenues worldwide, 2017-2023 after COVID
• OTT video advertising forecasts worldwide, 2017-2023 before COVID
• OTT video advertising forecasts worldwide, 2017-2023 after COVID
• Average annual growth forecasts for OTT video advertising revenues worldwide, 2017-2023 before COVID
• Average annual growth forecasts for OTT video advertising revenues worldwide, 2017-2023 after COVID
• Breakdown of audiovisual revenues, 2017-2023 / Forecasts before COVID
• Breakdown of audiovisual revenues, 2017-2023/ Forecasts after COVID

Market data
• TV revenue growth
• Summary of key indicators

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(COVID-19 crisis)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IDATE社はどのような調査会社ですか?


フランスの調査会社イダテ社(IDATE)は、40年以上にわたり、ヨーロッパをリードするデジタル経済のシンクタンクとして、デジタル技術が社... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る