世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

TV & Video Services Markets in North America – Dataset & report


北米のテレビとビデオサービス市場のデータセットと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「北米のテレビとビデオサービス市場のデータセットと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD」 は、北米(カナダと米国)のテレビとビデ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
IDATE
イダテ社
2019年5月23日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

 

Summary

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「北米のテレビとビデオサービス市場のデータセットと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD」は、北米(カナダと米国)のテレビとビデオ市場を調査対象としている。2015年に遡るデータと2023年までの市場予測を提供している。視聴者がどのような接続によって番組を視聴し、テレビやOTTサービスの収益が生成されているかについて記載している。主要な観客や視聴者のデータをセグメント毎に区分して提供している。エクセルによるデータセットにおいても市場やサービスに関する主要な発見や動向についての洞察を提供している。この調査レポートは「世界のテレビとビデオサービス市場のデータベースと調査レポート:地上波、衛星、ケーブル、IPTV、OTT、VoD - 2022年までのデータと予測」の一環である。
 

Summary

This TV and Video Market observatory covers North America (Canada and the United States).

It contains historic data going back to 2015, and market forecasts up to 2023.

It covers how viewers access TV programming along with TV and OTT service revenue. The leading players’ audience and viewer data are also documented, segment by segment.

The Excel dataset is completed by a summary that delivers insights on the findings and the major trends in markets and services.

This report is part of our global Television and Video Market observatory. This includes dedicated publications on Middle East-Africa, Europe, Latin America and Asia-Pacific regions, as well as a consolidated global edition.

DataSet Scope

Consumption indicators

• Video viewing time: live linear TV, time-shifted TV, online video
• The top free-to-air channels’ audience share

Access indicators

• General access indicators: TV households, FTA & pay-TV households
• Households’ main television access mode: terrestrial, satellite, cable, IPTV
• Digitization levels: analogue/digital split for each access mode
• Pay-TV penetration: pay-TV/free-to-air only split
• Customer numbers for the main pay-TV services

Revenue indicators

• GDP
• Income from public financing/licensing fees
• TV ad revenue
• Pay-TV revenue
• Revenue from video on demand, managed and OTT services (video advertising revenue, DTR, EST, SVoD)

Type of data

• Background data 2015-2018
• Estimates as of the end of 2019
• Forecasts for 2020-2023

Geographic area

  • North America
    • Canada
    • United States

Other details

  • Reference: M19210AMBA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: French, English
  • Tags: audiovisual consumption, Cable, IPTV, OTT, satellite, Television, terrestrial, TV, TV access technologies, TV revenue, Video, Video on demand, video revenue


ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary

2. Audiovisual consumption
 2.1. Steady decline in TV viewing in North America
 2.2. Are we seeing a free to air TV revival?

3. TV access technologies
 3.1. North America hit hard by cord cutting
 3.2. Return of the rooftop antennae and free to air TV in the steaming era

4. TV & video revenue
 4.1. TV market value continues to shrink in North America
 4.2. OTT continues to rise
 4.3. OTT growth barely offsetting TV revenue losses

5. Market players
 5.1. An increasingly concentrated market in the United States
 5.2. Veteran players’ OTT-centric responses

...



List of tables and figures

Audiovisual consumption
• Average video screen time in the United States
• Average TV screen time in the United States

TV access technologies
• Progression in the pay-TV penetration rate in North America
• Progression of pay-TV subscriber numbers in North America, by access technology
• Average growth of OTA households in North America between 2015 and 2018
• Change in the number of TV households in North America by access network, between 2015 and 2018
• Change in the percentage and number of terrestrial TV households in North America, 2018-2023

TV & video revenue
• Pay-TV revenue growth in North America in 2018
• Progression of TV revenue in North America, 2015-2023
• OTT revenue growth in North America in 2018
• Progression of OTT revenue in North America, 2015-2023
• OTT‘s share of TV and video revenue in 2023
• Progression of linear TV and OTT market revenue in North America, 2015-2023

Market players
• Snapshot of the top media companies in the United States
• Top TV and video market mergers and acquisitions in the United States between 2015 and 2018
• Subscriber growth for the top OTT services in the United States, 2013-2018
• Disney+
 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(動画)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IDATE社はどのような調査会社ですか?


フランスの調査会社イダテ社(IDATE)は、40年以上にわたり、ヨーロッパをリードするデジタル経済のシンクタンクとして、デジタル技術が社... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る