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e-SIM:技術進化と市場規模-進化と成長の新たな段階に入ったe-SIM


E-Sim: Technological evolution and market size- e-SIM enters a new phase of evolution and growth

本レポートは、 停滞期を経て新たな発展段階に入りつつある e-SIM (組み込みSIM)のエコ システムを詳細に分析したものである 。e-SIMは、その普... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2024年7月31日 Eur4,950
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53 英語

 

サマリー

  • 本レポートは、 停滞期を経て新たな発展段階に入りつつある e-SIM (組み込みSIM)のエコ システムを詳細に分析したものである 。e-SIMは、その普及に関する初期の課題にもかかわらず、 5Gの出現、最新世代のスマートフォン、IoTデバイスの台頭によって後押しされ、2023年以降再び関心が高まっている。
  • このレポートでは、 この技術が進化しているさまざまな地域のエコシステムを調査し、消費者向けe-SIMと、M2MおよびIoTデバイス向けの業務用e-SIMという2つの主要セグメントを分析している。
  • e-SIMの将来的な応用可能性を検討し、収益源としての可能性と、通信事業者だけでなく、この技術への統合や投資を希望する企業にとっての関心を評価する。 また、この技術進化の次のステップと考えられているi-SIM (統合SIM)の可能についても研究している。
  • e-SIMのエコシステム全体を分析した本レポートは、主要プレーヤーが採用した戦略を詳述し、自動車、配送、コネクテッドオブジェクト、スマートエネルギー、農業、追跡・セキュリティデバイスの分野を含む、さまざまな可能性のあるユースケースを探求している。
  • 本レポートでは、この技術の現在の課題と限界明らかにし 、企業にとっての将来の課題を展望している。また、新たな補完技術の出現、その主要プレーヤー、i-SIMの導入によるe-SIMトレンドの変革の可能性、そしてそれが意味する機会についても予測している。

対象地域

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • アジア太平洋
  • ヨーロッパ
  • 中東

アクター

 

  •     Amazon
  •     Ambiq Micro
  •     Apple
  •     Arm
  •     Asus
  •     AT&T
  •     Bouygues Telecom
  •     Charter
  •     China Mobile
  •     China Telecom
  •     China Unicom
  •     Cisco
  •     CLX
  •     Comcast
  •     DB Schenker
  •     Deutsche Telekom
  •     EDF
  •     ENEL
  •     Ericsson
  •     Free
  •     General Motors
  •     Gemalto
  •     Giesecke & Devrient
  •     Global YO
  •     Google
  •     Harman International
  •     Homiris
  •     Honor
  •     HTC
  •     Huawei
  •     IBM
  •     Idemia
  •     Infineon
  •     InfoVista
  •     Intel
  •     Kore Wireless
  •     LG
  •     Mercedes-Benz
  •     Microsoft
  •     Mobileye Global
  •     Motorola
  •     Nokia
  •     NTT
  •     NXP
  •     OPPO
  •     Orange
  •     Pellion
  •     Qualcomm
  •     Samsung
  •     SFR
  •     Sensize
  •     SimpliSafe
  •     SoftBank
  •     Sony
  •     Stmicroelectronics
  •     Thales
  •     Toyota
  •     Verizon
  •     Vodafone
  •     Volkswagen
  •     Wiko
  •     Xiaomi
  •     XPO Logistics

Author

Florian Frigo 、コンサルタント Stephanie Char、研究ディレクター

 



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.消費者向けe-SIMエコシステム
2.1.消費者向け e-SIM の定義
2.2.なぜe-SIMはまだ民主化されていないのか?
2.3 欧州における消費者向け携帯電話の市場規模
2.4.北米におけるモバイル消費者の市場規模
2.5.中南米における一般消費者向け携帯電話の市場規模
2.6.アジア太平洋地域のモバイル消費者の市場規模
2.7.MEA地域の一般消費者向けモバイルの市場規模
2.8.消費者向けe-SIM市場のダイナミクス
2.9.消費者向けe-SIMの利点と欠点

3. e-SIM M2M / IoTエコシステム
3.1.M2M / IoT e-SIMの定義
3.2 欧州におけるM2Mモバイルの市場規模
3.3 北米におけるM2Mモバイルの市場規模
3.4.中南米におけるM2Mモバイルの市場規模
3.5.アジア太平洋地域のM2Mモバイル市場規模
3.6.MEA地域のM2Mモバイル市場規模
3.7.M2M / IoT e-SIM市場のダイナミクス
3.8.M2M e-SIMのメリットとデメリット    

4.通信事業者とe-SIMメーカー
4.1.通信事業者のユースケース
4.2.通信事業者の売上高
4.3. e-SIMソリューション・プロバイダー(売上高別

5. e-SIMのユースケース
5.1. e-SIMのユースケース:自動車
5.2. e-SIMのユースケース商品追跡、配送、物流
5.3. e-SIMの使用例:インテリジェント・エネルギー
5.4. e-SIMのユースケース:携帯機器
5.5. e-SIMの使用例:インテリジェント農業
5.4. e-SIMの使用例:スマートホームセキュリティ

6.I-SIM
6.1.i-SIMの定義
6.2.e-SIMに対するi-SIMの利点

7.市場規模    
7.1 e-SIMの世界市場規模

 

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Summary

  • This report provides an in-depth analysis of the e-SIM (embedded SIM) ecosystem, a technology that, after a period of stagnation, is entering a new phase of development. Despite the initial challenges related to its democratization, e-SIM has seen a resurgence of interest since 2023, boosted by the advent of 5G, the latest generations of smartphones and the rise of IoT devices.
  • The paper explores the different regional ecosystems where this technology is evolving and analyzes the two main segments: consumer e-SIM and professional e-SIM intended for M2M and IoT devices.
  • It examines possible future applications of e-SIM, assessing its potential as a revenue source and its interest for telecom operators as well as for companies wishing to integrate or invest in this technology. The potential of i-SIM (integrated SIM), considered as the next step in this technological evolution, is also studied.
  • Analyzing the entire e-SIM ecosystem, this report details the strategies adopted by key players and explores various possible use cases, including in the automotive, delivery, connected objects, smart energy, agriculture, and tracking and security devices sectors.
  • It identifies the current challenges and limitations of this technology , thus providing an outlook on future challenges for businesses. The report also anticipates the emergence of new complementary technologies, their key players and the possibilities for transforming e-SIM trends with the introduction of i-SIM and the opportunities it represents.

Geographic area

  • North America
  • Latin America
  • Asia Pacific
  • Europe
  • Middle East

Actors

  • Amazon
  • Ambiq Micro
  • Apple
  • Arm
  • Asus
  • AT&T
  • Bouygues Telecom
  • Charter
  • China Mobile
  • China Telecom
  • China Unicom
  • Cisco
  • CLX
  • Comcast
  • DB Schenker
  • Deutsche Telekom
  • EDF
  • ENEL
  • Ericsson
  • Free
  • General Motors
  • Gemalto
  • Giesecke & Devrient
  • Global YO
  • Google
  • Harman International
  • Homiris
  • Honor
  • HTC
  • Huawei
  • IBM
  • Idemia
  • Infineon
  • InfoVista
  • Intel
  • Kore Wireless
  • LG
  • Mercedes-Benz
  • Microsoft
  • Mobileye Global
  • Motorola
  • Nokia
  • NTT
  • NXP
  • OPPO
  • Orange
  • Pellion
  • Qualcomm
  • Samsung
  • SFR
  • Sensize
  • SimpliSafe
  • SoftBank
  • Sony
  • Stmicroelectronics
  • Thales
  • Toyota
  • Verizon
  • Vodafone
  • Volkswagen
  • Wiko
  • Xiaomi
  • XPO Logistics

Author

Florian Frigo , Consultant & Stéphanie Char , Director of Studies

 



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Consumer e-SIM ecosystem
2.1. Definition of consumer e-SIM
2.2. Why has e-SIM still not been democratised?
2.3 Market sizing of the consumer mobile in Europe
2.4. Market sizing of the mobile consumer in North America
2.5. Market sizing of the consumer mobile in Latin America
2.6. Market sizing of the mobile consumer in Asia-Pacific
2.7. Market sizing of the consumer mobile in the MEA region
2.8. Dynamics of the consumer e-SIM market
2.9. Advantages & disadvantages of consumer e-SIM

3. e-SIM M2M / IoT ecosystem
3.1. Definition of M2M / IoT e-SIM
3.2 Market sizing of the M2M mobile in Europe
3.3 Market sizing of the M2M mobile in North America
3.4. Market sizing of the M2M mobile in Latin America
3.5. Market sizing of the M2M mobile in Asia-Pacific
3.6. Market sizing of the M2M mobile in the MEA region
3.7. M2M / IoT e-SIM Market dynamics
3.8. Advantages & disadvantages of M2M e-SIM    

4. Telecom operators and e-SIM manufacturers
4.1. Telecom operator use cases
4.2. Telecom operators by revenue
4.3. e-SIM solution providers by revenue

5. e-SIM use cases
5.1. e-SIM use case: Automotive
5.2. e-SIM use case: Item tracking, shipping and logistics
5.3. e-SIM use case: Intelligent energy
5.4. e-SIM use cases: Portable devices
5.5. e-SIM use case: Intelligent agriculture
5.4. e-SIM use case: Smart Home Security

6. I-SIM
6.1. Definition of i-SIM
6.2. Advantages of i-SIM over e-SIM

7. Market sizing    
7.1 Global value of the e-SIM market

 

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