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5Gマネタイズ - 5G料金戦略と大手通信会社の価格帯


5G Monetization - 5G Pricing Strategies and Price Range of Largest Telcos

通信事業者は5Gのライセンスとネットワークのアップグレードの両方に巨額の資金を投じているが、消費者市場において5GからどのようなROIが期待できるだろうか? 本レポートでは、以下のような疑問を取り... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2024年4月8日 Eur4,950
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46 英語

 

サマリー

通信事業者は5Gのライセンスとネットワークのアップグレードの両方に巨額の資金を投じているが、消費者市場において5GからどのようなROIが期待できるだろうか?

本レポートでは、以下のような疑問を取り上げている:
- 通信事業者はワイヤレス・サービスに対してどのような価格戦略をとっているか?
- ワイヤレスサービスの主なセグメンテーション基準は何か?
- 各通信事業者が提供するサービスにおいて、サービス品質はどの程度重要になってきているか?
- 通信事業者のサービス範囲において、5Gはどのような位置づけにあるか?
- 5Gでは無制限パッケージが主流か?
- 5Gの料金プランにはどのような価格水準が適用されるのか?
- ビデオは5Gにバンドルされているか?
- 通信事業者はどのように5Gに付加価値をつけているのか?

地理的セクター

   北米
   アジア・パシフィック
   ヨーロッパ
   世界

プレーヤー

    3'UK
    AT&T
    Bell
    Bouygues Telecom
    China Mobile
    China Telecom
    DNA
    Of
    EE
    Eliza
    Etisalat
    KDDI
    K.T.
    LG U+
    NTT DoCoMo
    O2 Germany, UK
    Orange France, Spain
    Rogers
    SFR
    SKT
    SoftBank
    STC
    Sunrise
    Swisscom
    Telefonica Spain
    Telia Finland
    Telus
    T.I.M.
    T-Mobile Germany
    T-Mobile USA
    Verizon
    Vodafone Germany, Italia, Spain, UK
    WindTre
    Zain

著者
サンティアゴ・レミス(コンサルタント)
 



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目次

1.要旨

2. 5Gの価格戦略とセグメンテーション

2.1.事業者の5Gサービスの価格戦略の概要
2.2.5Gプランの主なセグメンテーション基準は依然として通信量/データ容量
例 - 通信量による範囲セグメンテーション
例 - 容量とビットレートによる範囲セグメンテーション
例 - ビットレートのみによる範囲セグメンテーション
2.3.無制限プランは、ほとんどの場合、ハイエンド・プランとして広く普及している。
  例 - 無制限プランのみ
2.4.子会社やパートナーシップを通じ、付加価値を高めるために利用されるコンテンツ
2.5 5Gプランやバンドルで人気の付加価値サービス
例 - コンテンツによる範囲セグメンテーション
2.6.韓国の通信事業者が5Gの推進力としてAR(拡張現実)に注目

3.最大手事業者の5G価格レンジ

3.1.5Gの価格パラメータは4Gとほぼ同じ
3.2.最大手通信事業者の2020年10月時点の5G料金レンジ
3.3.最大手通信事業者の2024年3月時点の5G料金レンジ
3.4.5Gの価格は地域によって大きく異なるが、これは最大手通信事業者間の違いを反映している。
 3.5 大手通信事業者の5Gサービスの価格戦略

4.国別ベンチマーク

4.1 アジア
- アジアの大手通信事業者が提供する5Gの価格レンジ
- チャイナモバイルの例
- NTTドコモ日本の例
- LG U+ 韓国の例

4.2 欧州
- 欧州の大手通信事業者が提供する5G料金レンジ
- Elisa フィンランド 例
- Orange フランスの例
- ドイツテレコム ドイツの例
- TIM イタリアの例
- テレフォニカ・スペインの例
- ボーダフォン イギリスの例

4.3.中東
- 中東の大手通信事業者が提供する5Gの価格レンジ
- STC サウジアラビアの例
- DU アラブ首長国連邦の例

4.4.北米
- 北米の大手通信事業者の5G料金レンジ
- AT&T USの例
- ベライゾンの例

 

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Summary

As telcos have been investing huge amounts of money in both 5G licenses and network upgrades, what kind of ROI could they expect from 5G in the consumer market?

This report addresses the following questions:
- What kind of pricing strategies have the telcos implemented for wireless services?
- What are the main segmentation criteria for their range of wireless services?
- How important is quality of service becoming in their offerings?
- Where is 5G positioned in their range of services?
- Are unlimited packages mainstream for 5G?
- What price levels apply to 5G rate plans?
- Is video bundled with 5G?
- How are the telcos adding value to 5G?

Geographic sector

    NORTH AMERICA
    ASIA PACIFIC
    EUROPE
    WORLD

Actors

    3'UK
    AT&T
    Bell
    Bouygues Telecom
    China Mobile
    China Telecom
    DNA
    Of
    EE
    Eliza
    Etisalat
    KDDI
    K.T.
    LG U+
    NTT DoCoMo
    O2 Germany, UK
    Orange France, Spain
    Rogers
    SFR
    SKT
    SoftBank
    STC
    Sunrise
    Swisscom
    Telefonica Spain
    Telia Finland
    Telus
    T.I.M.
    T-Mobile Germany
    T-Mobile USA
    Verizon
    Vodafone Germany, Italia, Spain, UK
    WindTre
    Zain

Author
Santiago Remis, Consultant
 



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Table of Contents

1. Executive summary

2. 5G pricing strategies and segmentation
2.1. Overview of operators’ pricing strategies for 5G services
2.2. Volume/data allowance remains the main segmentation criteria for 5G plans
Examples - Range segmentation by volume
Examples - Range segmentation by volume and bitrate
Examples - Range segmentation by bitrate only
2.3. Unlimited plans are widespread, in most cases as high-end plans
Examples – Only unlimited offerings
2.4. Content used to add value to offerings, through subsidiaries or partnerships
2.5 Popular value add services with 5G plans and bundles
Examples - Range segmentation by content
2.6. The focus of Korean operators on augmented reality as a driver for 5G

3. 5G pricing range of largest operators
3.1. 5G pricing parameters remain largely identical to those used for 4G
3.2. 5G price ranges as of October 2020 for the largest telecom operators
3.3. 5G price ranges as of March 2024 for the largest telecom operators
3.4. 5G prices vary widely across different regions, reflecting differences among the largest operators
 3.5 Largest operators’ pricing strategies for 5G services

4. Benchmark by country
4.1 Asia
- 5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in Asia
- China Mobile Example
- NTT Docomo Japan Example
- LG U+ South Korea Example

4.2 Europe
- 5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in Europe
- Elisa Finland Example
- Orange France Example
- Deutsche Telekom Germany Example
- TIM Italy Example
- Telefonica Spain Example
- Vodafone UK Example

4.3. Middle East
-  5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in the Middle East
- STC Saudi Arabia Example
- DU United Arab Emirates Example

4.4. North America
- 5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in North America
- AT&T US Example
- Verizon Example

 

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2024/11/14 10:27

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