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動物用栄養補助食品市場:市場規模・シェア・動向分析レポート:動物種別(家畜、コンパニオン)、用途別、タイプ別、剤形別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2021年~2028年


Veterinary Dietary Supplements Market Size, Share & Trends Analysis Report By Animal Type (Livestock, Companion), By Application, By Type, By Dosage Form, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2021 - 2028

動物用栄養補助食品市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、獣医用栄養補助食品の世界市場規模は、2028年までに32億米ドルに達する見込みです。この市場は、2021年から2028年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2021年7月30日 US$5,950
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サマリー

動物用栄養補助食品市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、獣医用栄養補助食品の世界市場規模は、2028年までに32億米ドルに達する見込みです。この市場は、2021年から2028年にかけて、8.2%の年平均成長率で拡大すると予測されています。市場成長の主な要因としては、コンパニオンアニマルや家畜の人口増加、ペットの健康への関心、慢性疾患の蔓延、電子商取引チャネルの利用などが挙げられます。

動物用サプリメントの中で最も購入されているのは、関節の健康と皮膚・被毛の健康のためのサプリメントです。しかし、COVID-19のパンデミックにより、消化器系の健康と免疫力向上のためのサプリメントの需要が急増し、市場のトレンドが変化しました。COVID-19の大流行により、ペットの飼い主の間で、ストレス軽減、免疫サポート、鎮静効果のある症状別サプリメントに対する認識が高まりました。また、このパンデミックをきっかけに、実店舗での購入から電子商取引のチャネルへと着実に移行しています。オンライン購入への劇的な移行は、予測期間中も継続すると予想されます。

2021年に米国国立医学図書館で発表された研究によると、米国では犬猫の約10〜33%が栄養補助食品を与えられています。その中でも、関節や消化器系の健康補助食品は、認知、皮膚や被毛、心臓血管系の健康補助食品と並んで最も人気があります。また、過去数十年の間にペットの平均寿命が延びたことで、関節疾患、肝臓疾患、心血管疾患などの慢性疾患にかかりやすくなっています。Journal of Feline Medicine and Surgery誌に掲載されたレビュー記事によると、11歳以上の猫を含む高齢のペットは、コンパニオンアニマルの獣医師の患者数の中でかなりの割合を占めています。これらの要因は、今後数年間の市場成長に寄与すると考えられます。

この市場は、主要な市場参加者による買収、新製品の発売、共同研究などにより、競争が激しくなっています。2020年8月、動物用飼料、サプリメント、おやつの大手プロバイダーであるManna Pro Products LLCは、市場での存在感を強化するために、プレミアムドッグ製品会社であるDoggie Dailiesを買収しました。さらに、ペットフード会社のWhitebridge Pet Brandsは、2021年3月にGrizzly Pet Productsというペット用サプリメント、フード、おやつの会社を買収しました。これにより、Whitebridge Pet Brands社のアニマルヘルス企業のラインナップが増えました。これまでの買収では、イヌ用機能性ジャーキーブランドのDogswell、ペット用ボタニックを専門とするCardinal Pet Care、PetPlay, Inc.、トレーニング用おやつのCrazy Dogなどがありました。

動物用栄養補助食品市場レポートのハイライト
- 2020年にはコンパニオンアニマルセグメントが市場を支配し、また、2021年から2028年にかけて最も急速に成長すると予測されています。ペットの人口と支出の増加が、予測期間におけるセグメントの成長を促進すると推測される

- 畜産動物分野は、畜産施設や飼料メーカーが製品の価値を高めるためにサプリメントを使用するケースが増えていることから、予測期間中に顕著な成長が見込まれている

- コンパニオンアニマルのうち、犬が42.2%を占めています。これは、犬用サプリメントの入手可能性が高まっていることと、ペットとして犬を好む傾向が強まっていることによるものです。

- 慢性的な整形外科疾患の増加により、2020年には関節の健康サポート分野が21.9%と最も高い売上シェアを占めた

- マルチビタミン・ミネラル分野は、2020年に27.4%の売上シェアを占めていますが、CBD分野は今後数年間で11.0%のCAGRが見込まれています。

- 2020年には、グミとチュアブルが最大の売上シェアを占め、予測期間中にはパウダーが最も高いCAGRを示すと予想されている

- 2020年には、ペット専門店、小売店、その他で構成されるオフラインチャネル分野が最大の収益シェアを占めた



 

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Summary

Veterinary Dietary Supplements Market Growth & Trends
The global veterinary dietary supplements market size is anticipated to reach USD 3.2 billion by 2028, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a lucrative CAGR of 8.2% from 2021 to 2028. The key factors fueling the market growth include increasing population of companion and livestock animals, pet health concerns, prevalence of chronic disorders, and use of e-commerce channels.

Joint health and skin and coat health supplements have been the most purchased veterinary supplements. COVID-19 pandemic, however, disrupted trends in market with a surge in demand for digestive health and immunity-boosting supplements. The COVID-19 outbreak accelerated awareness among pet owners of condition-specific supplements with stress-reducing, immune-supporting, and calming outcomes. The pandemic also catalyzed the steady transition from brick-and-mortar purchases to e-commerce channels. The dramatic shift to online purchasing is expected to continue over the forecast period.

According to a 2021 study published in the U.S. National Library of Medicine, about 10 to 33% of cats and dogs are given dietary supplements in the U.S. Amongst these, joint and digestive health supplements have been the most popular along with cognition, skin and coat, and cardiovascular health supplements. The average lifespan of pets has also increased over the past few decades which makes them susceptible to chronic conditions such as joints disorders, liver problems, and cardiovascular diseases. According to a review article published in the Journal of Feline Medicine and Surgery, aged pets including cats older than 11 years comprise a significant proportion of the companion animal veterinarian’s patient population. These factors are estimated to contribute to the market growth in the coming years.

The market is highly competitive owing to acquisitions, launch of new products, and collaborations by key market participants. In August 2020, Manna Pro Products LLC- a leading provider of veterinary feeds, supplements, and treats, acquired a premium dog product company- Doggie Dailies to strengthen its presence in the market. In addition, Whitebridge Pet Brands, a pet food company, acquired a pet supplements, food, and treats company called Grizzly Pet Products in March 2021. This added to Whitebridge Pet Brands’ lineup of animal health companies. The previous acquisitions included Dogswell, a functional jerky brand for canines, Cardinal Pet Care specializing in pet botanics, PetPlay, Inc., and Crazy Dog training treats.

Veterinary Dietary Supplements Market Report Highlights
• The companion animals segment dominated the market in 2020 and is also projected to grow the fastest from 2021 to 2028. The increasing pet population and expenditure is estimated to propel segment growth over the forecast period

• The livestock animals’ segment is estimated to grow notably over the forecast period due to increasing use of supplements by livestock operations facilities and feed manufacturers to enhance the value of their products

• Dogs accounted for 42.2% of the companion animal segment due to increasing availability of canine supplements and growing preference for dogs as pets

• The joint health support segment accounted for the highest revenue share of 21.9% in 2020 due to rising incidence of chronic orthopedic disorders

• The multivitamins and minerals segment held revenue share of 27.4% in 2020 while the CBD segment is expected to witness a CAGR of 11.0% in the next few years

• In 2020, the gummies and chewables segment accounted for the largest revenue share while the powders segment is anticipated to witness the highest CAGR over the forecast period

• The offline channels segment comprising pet specialty stores, retail, and others, held the largest revenue share of the market in 2020



 

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